Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:Wat zijn de overlevingskansen voor Ibrahim I ?
Maken ze hem gewoon dood of is hij bruikbaar als ruilobject?
Echtgenoot Laura H. opgepakt in Irak
Spoiler! :
[...]Volgens de Iraakse journalist werd Ibrahim I. opgepakt na een gevecht tussen sjiïtische strijders en IS, waarbij I. samen vocht met twee Russische scherpschutters. Hij zou ook hebben bekend dat hij gevochten heeft in Falluja en Beji, waar IS hevig verzet leverde voordat de plaatsen vorig jaar konden worden heroverd. De aanhouding is verricht door eenheden van de Hashed al-Shabi, sjiitische vrijwilligers die buiten Mosul actief zijn.
[...]
De afgelopen dagen zijn er veel berichten over IS-strijders die levend in de handen van de Irakezen vallen. Over hun lot na arrestatie is weinig bekend; plaatselijke journalisten zeggen dat ze na verhoor worden berecht en geëxecuteerd. Van de Hashed al-Shabi is bekend dat die IS-verdachten in geheime gevangenissen opsluit, maar in het verleden zijn er ook berichten geweest over standrechtelijke executie door leden van deze sjiitische militie.
https://www.trouw.nl/home/echtgenoot-la ... ~acf38840/
Met ons valt niet te onderhandelen over losgeld, want we willen hem niet hebben. Hooguit over de prijs van arbeid en materiaal om hem dood te te laten schieten. Dat geld kan dan toch ook per post worden opgestuurd bij het hebben laten zien van een bevestiging van zijn dood?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:
Mahalingam schreef:Wat zijn de overlevingskansen voor Ibrahim I ?
Maken ze hem gewoon dood of is hij bruikbaar als ruilobject?
Echtgenoot Laura H. opgepakt in Irak
Spoiler! :
[...]Volgens de Iraakse journalist werd Ibrahim I. opgepakt na een gevecht tussen sjiïtische strijders en IS, waarbij I. samen vocht met twee Russische scherpschutters. Hij zou ook hebben bekend dat hij gevochten heeft in Falluja en Beji, waar IS hevig verzet leverde voordat de plaatsen vorig jaar konden worden heroverd. De aanhouding is verricht door eenheden van de Hashed al-Shabi, sjiitische vrijwilligers die buiten Mosul actief zijn.
[...]
De afgelopen dagen zijn er veel berichten over IS-strijders die levend in de handen van de Irakezen vallen. Over hun lot na arrestatie is weinig bekend; plaatselijke journalisten zeggen dat ze na verhoor worden berecht en geëxecuteerd. Van de Hashed al-Shabi is bekend dat die IS-verdachten in geheime gevangenissen opsluit, maar in het verleden zijn er ook berichten geweest over standrechtelijke executie door leden van deze sjiitische militie.
https://www.trouw.nl/home/echtgenoot-la ... ~acf38840/
Met ons valt niet te onderhandelen over losgeld, want we willen hem niet hebben. Hooguit over de prijs van arbeid en materiaal om hem dood te te laten schieten. Dat geld kan dan toch ook per post worden opgestuurd bij het hebben laten zien van een bevestiging van zijn dood?
Waar kan ik doneren?

Overigens wat moeten we met die Laura/Lamia/Leipezijkmiep.
Die komt hier weer lekker buurten, halallen en bankhangen, twee Jihad-koters, en natuurlijk niks werken.
Dat mogen wij dan weer van onze belastingcenten betalen zeker. Een uitkering, gratis gemeentewoning en 2x kinderbijslag.
Ik ben dat onderhand zo zat, mijn vrouw ook, die zegt 'je neukt niet met een ander maar betaalt er wel voor verdomme'.

Flikker toch een eind op met dat soort lui zeg . Hoog tijd dat de grondwet aangepast wordt.
Wie blijk geeft van landverraderlijke neigingen heeft ook geen recht op onze sociale voorzieningen.
Die mag blij zijn dattie niet meteen standrechtelijk wordt geëxecuteerd.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door sjun »

Ze zit prima in Irak. Daar weten ze op geheel cultuureigen wijze wel raad met bondgenoten van de mensonterende en moorddadige Kalifaatstaat.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

Er is een reden bedacht om de echtgenoot naar hier te halen:
Edwin Bakker hoopt dat Nederland alles uit de kast haalt om hem naar Nederland te krijgen. 'Dat is belangrijk voor de jurisprudentie. Er zijn veel buitenlandse strijders in Mosul. Ook veel Nederlanders. In de eindstrijd die daar aan de gang is, zullen er weinig levend terugkomen.'
http://www.volkskrant.nl/binnenland/arr ... ~a4492814/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Ik vind het oordeel van de shia militie wel interessante jurispedentie. Dan kunnen wij gewoon op de schutting blijven zitten. Allah is toch groot?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

De gevangenname van manlief Ibrahim beschrijft dan wel weer iets anders dan dat zij zelf verklaarde. Is hier Islamitisch liegen in het spel?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Laura H. komt voorlopig vrij

‘Jihadbruid’ Laura H. mag haar rechtszaak in vrijheid afwachten. Dat heeft de rechtbank Rotterdam vandaag besloten. Ze heeft een jaar vastgezeten op de Terroristenafdeling van de gevangenis.

Laura H, die vorig jaar ontsnapte aan het kalifaat en haar gewelddadige echtgenoot, heeft bijna een jaar op de Terroristenafdeling van de gevangenis in Vught gezeten. Justitie ging er aanvankelijk vanuit dat ze door IS is teruggestuurd met een opdracht. Dat scenario heeft het OM nu laten varen. Er zijn geen aanwijzingen voor een snood terreurplan. ,,Ik wil me aan alle voorwaarden houden, ik wil studeren’’, zei Laura in tranen voor de rechtbank.

Laura’s echtgenoot Ibrahim I. zit gevangen in Irak. Het is voor de Nederlandse justitie voorlopig niet mogelijk om hem aan de tand te voelen over wat Laura precies heeft uitgespookt in het kalifaat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Laura Hansen loopt nog altijd gehoofddoekt erbij. Ze wil dus best wel meer islam hebben en niet minder. En dat vinden wij goed en laten haar weer los op de bevolking.
De verloren dochter. Maar wel eentje die met oorlogmisdadigers om ging.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door sjun »

En dat niet alleen. Levenslang sociale dienst want geen verstandige werkgever neemt ook maar enig risico op problemen, weglopende klanten en juridische jihad om statements te maken en jihadpuntjes te sprokkelen. Daarnaast zet ze nog wat koters in de wereld die vast iets van de inborst van de vader meekregen, gesteld dat moeders plotsklaps volkomen genezen zou zijn. Bij de Bostonmarathon konden van die combinatie al de resultaten bewonderd worden uit 'dank' voor geboden onderdak, inkomen, opleidingskansen en leefruimte.

De kans is zeer groot dat er niet één maar drie cumulerende kostenposten worden binnengehaald waarvan er al eentje blijk van gaf geen enkele solidariteit te hebben met het systeem dat haar onderwijskansen en een leefbare leefomgeving geboden had. WAAROM zou je gewone mensen in een achterstandswijk (want in de goede buurten worden zulke lieden nu nooit gedropt) bloot moeten stellen aan het gevaar dat zulke lieden plotseling weer radicaliseren?

Dit soort politiek van naar anderen doorgeschoven rekeningen van misplaatste goedmenselijkheid baart eigenichting.

Ter oriëntatie: :greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Pilgrim »

Jihadiste Laura Hansen op vrije voeten in afwachting van strafproces

Redactie, 26-07-2017

Afbeelding

Moet wel enkelband dragen

De verdachte Jihadiste Laura Hansen (foto) komt op vrije voeten in afwachting van haar strafproces. De rechtbank in Rotterdam heeft woensdag besloten de voorlopige hechtenis van de 21-jarige vrouw te schorsen per 1 augustus. Ze moet wel onder meer een enkelband dragen.

Hansen zit sinds haar terugkeer vorige zomer uit ISIS-gebied op de terroristenafdeling in Vught. Haar advocaat Michiel Pestman had al maanden vergeefs geprobeerd haar vrij te krijgen. Volgens hem wordt Hansen veel strenger aangepakt dan andere vrouwelijke Syrië-gangers die zijn teruggekomen naar Nederland.

Ook wat het Openbaar Ministerie (OM) betrof, mocht Hansen haar proces verder in vrijheid afwachten. Tot vorige week had het OM zich steeds verzet tegen haar vrijlating, omdat het bang was dat Hansen was teruggekomen om hier een aanslag te plegen. Maar volgens het OM zijn daarvoor geen aanwijzingen meer en is het onderzoek daarnaar stopgezet.

Hansen wordt wel verdacht van deelname aan een terroristische organisatie en voorbereidingshandelingen hiertoe. Dat onderzoek is nagenoeg klaar.

Hansen vertrok medio 2015 met haar man Ibrahim en twee kleine kinderen naar het door Islamitische Staat uitgeroepen kalifaat. Ze beweert dat ze onder druk was gezet door haar gewelddadige echtgenoot. Daar ging het slecht en wilde ze weg. Uiteindelijk kon ze met haar kinderen vluchten, onder meer met hulp van haar vader. Haar zaak trok veel aandacht, omdat ze na haar ontsnapping op de Koerdische televisie verscheen.

Haar man Ibrahim bleef gewond achter in Irak. Onlangs dook er een filmpje uit Irak op met een gevangen genomen man die sprekend op hem lijkt, maar zijn lot blijft onbekend.

Hansen zit nu een jaar in de cel. Ze was woensdag niet bij de uitspraak aanwezig. De inhoudelijke behandeling van haar strafproces begint 12 oktober.

ANP

http://nieuws.tpo.nl/2017/07/26/jihadis ... rafproces/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ali Yas »

Wat doet die overloopster in Nederland?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Wellicht heeft ze een Islamitische opdracht meegekregen.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Er staat voorwaar eens een wijs artikel in het AD:



'IS'ers uit Syrië zijn de SS'ers van nu'

  • Doornbos, die al jaren over de wereld reist om verslag te doen vanuit conflictgebieden, roert zich ook in de discussie over Nederlandse Syriëgangers. Nu IS verliest, willen zij veelal weer terug naar Nederland. Doornbos is kritisch over de Nederlandse houding. ,,Die jongens hebben in Syrië jarenlang als beesten lopen zuiveren, moorden en verkrachten. Omdat er zelden of nooit getuigen zijn van hun misdaden, zullen ze dus voor een Nederlandse rechtbank worden vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Of ze krijgen een straf van maximaal twee jaar. Dit zijn onze hedendaagse SS'ers, vergelijkbaar met Nederlanders die zich tijdens de Tweede Wereldoorlog bij de SS aansloten. Die kregen na de oorlog serieuze straffen. Best veel hebben de doodstraf gekregen. Tegenwoordig is het populair in West-Europa om overal begrip voor te hebben, om iedereen duizend kansen te geven."


    Dus we moeten ze weigeren?

    ,,Van mij mogen ze terugkomen, want ik woon niet in Nederland. Maar kijk dan ook niet vreemd op als er binnenkort iemand honderd mensen doodrijdt in de Kalverstraat. Veel moslims in het Midden-Oosten snappen totaal niet waarom Europa zo laconiek doet over die extremisten. In grote delen van de moslimwereld worden IS-strijders of gedood of krijgen ze 25 jaar gevangenisstraf. In West-Europa denken veel mensen dat we IS'ers weer op het goede pad krijgen met een cursus, wat huursubsidie en een buurthuis. Van die Nederlandse politici die niet eens de basics van de islam kennen. Van die politici die alleen maar moslims tegenkomen als ze een afspraak met hen hebben, maar geen moslim in hun vriendenkring hebben. Dit soort politici denkt dus dat ze beter weet hoe om te gaan met IS en al-Qaeda dan Arabieren of Pakistanen die al hun hele leven lang moslim zijn en alle kneepjes kennen. De toekomst zal ons leren wie gelijk heeft, maar ik zet m'n geld op Pakistanen en Arabieren, niet op de Pechtolds of de Klavers."
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Laura staat nu voor de rechtbank die moet gaan bepalen of ze een slachtoffer is van haar liefde voor een jihadist of dat zij een jihadistische strijder is met kalifaatwens.
Is ‘jihadbruid’ Laura H. stuk minder onschuldig dan ze doet voorkomen?
Op Schiphol wordt Laura direct aangehouden en opgesloten op de terreurafdeling. In verklaringen tegen de politie vertelt ze dat Ibrahim haar tegen haar wil mee heeft genomen naar Syrië. Hij mishandelde haar ook. Eenmaal in Syrië komt ze er, naar eigen zeggen, snel achter dat dat niet het leven is dat ze wil. Haar vader overtuigt haar te vluchten.

Na haar terugkeer naar Nederland zwoer Laura de islam af, op eerdere pro forma zittingen van haar zaak droeg ze geen hoofddoek meer. Na een jaar op de terreurafdeling vonden Openbaar Ministerie en de rechtbank dat ze haar rechtszaak in vrijheid mocht afwachten.
Hier een oude foto van haar met pixelhoofd.
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Man van 'jihadbruid' Laura H. wilde aanslag plegen in Nederland of Europa

,,Mensen praten er daar gewoon over dat ze aanslag willen plegen. Zo werkt dat in IS-gebied. Dat is niet stiekem ofzo", klinken de woorden van H. in de rechtszaal. Ook haar man vertelde haar wat hij van plan was. Wanneer de officier van justitie vraagt of ze gehoord heeft dat andere mensen aanslagen wilden plegen, antwoordt ze: ,,Ik las berichten van Ibrahim op Telegram. Daar stond dat."

Anderhalf jaar nadat Laura H. samen met haar twee kinderen plots opdook voor de camera van een Koerdische tv-zender in Irak, staat ze nu voor de rechtbank in Rotterdam. Zelf zegt ze, met hulp van haar vader in Nederland, gevlucht te zijn uit het kalifaat.

Snikkend en huilend
Ze houdt vol dat ze voor haar vertrek naar IS-gebied echt niet wist wat zich daar afspeelde. In Irak kwam ze pas achter de gewelddadige bedoelingen van IS en wilde ze na een paar maanden weg.

H. verklaart uitgebreid hoe ze onder invloed stond van haar gewelddadige man. Toch bleef ze bij hem, want ze was in de war en wilde iemand zijn. Ook haar islamitische geloof verklaarde ze vanuit haar behoefte om ,,ergens bij te horen".

Het Openbaar Ministerie hield lang de mogelijkheid open dat Laura ‘met een opdracht’ van IS was teruggekeerd. Daar wordt ze nu niet meer van verdacht, ze wordt nog wel vervolgd omdat ze zich bij een terroristische organisatie heeft aangesloten. De jonge moeder zat een jaar vast en kwam vlak voor de zomer voorwaardelijk vrij, in afwachting van haar rechtszaak.
Het verhoor.
Spoiler! :
Rechter: wanneer kreeg u een relatie met Ibrahim?

Laura: ik was 17, we zijn na een week islamitisch gehuwd. Hadden elkaar paar keer gezien

Laura kreeg in 2015 zoontje van Ibrahim, ze had al dochter uit eerdere relatie. Relatie met Ibrahim werd snel slecht, hij mishandelde haar.

Dit speelde allemaal nog voor dat de twee naar Syrië gingen.

Rechter: liet Ibrahim u wel eens IS-filmpjes zien.

Laura: soms, maar ik vond het niet interessant. Ik was er ook helemaal niet mee bezig.

Laura: Ibrahim wilde naar Syrië, naar 'neutraal' gebied daar. Ik stond daar niet achter.

Rechter: maar u zocht wel contact met Syrieganger?

Laura: ja, n vrouw die ik kende. Dat deed ik op dag nadat Ibrahim me hard had geslagen. Er moest iets veranderen thuis. (haar stemt breekt)

Laura: ik wist niet goed wat er aan de hand was in Syrië. Had het niet goed onderzocht. Kende naam IS wel, maar wist niet precies.

Rechter: maar mevrouw: u kijkt toch ook op internet? En u wilde naar een 'neutraal' gebied daar. U dacht toch niet dat IS een motorclub was?

Laura: ik dacht: als t niet gaat, kunnen we gewoon met vliegtuig terug. Klinkt stom, maar…

Rechter: mevrouw, het was daar al jaren bezig!

Op 11 september 2015 vertrekken Laura, Ibrahim en 2 kinderen naar Turkije. Volgens reisbureau boekte Laura de vlucht, besliste zij.

Vriend van Ibrahim brengt ze naar Schiphol. 'Ik vond het raar dat ze die reis gingen maken', heeft hij verklaard. 'Er wordt gemarteld daar.'

Vriend: in Mosul (Irak) kreeg Ibrahim wapentraining, het leven viel Laura er tegen. Laura: die vriend is de ronselaar van Ibrahim.

De MIVD (militaire inlichtingendienst) zegt dat naam v Laura in boekje met 300 namen van bezoekers IS-guesthouses staat. Laura: kan kloppen

Laura: nadat Ibrahim terugkwam uit trainingskamp ging hij in soort bommenfabriek werken. Hij had geschroeide handen van dat werk.

Rechter: was Ibrahim een bommenexpert? Dat zegt Peshmerga van wel, na zijn arrestatie.

Laura: dat weet ik niet.

Rechter: vader probeerde u in chats te overtuigen dat u terug moest komen. U zegt: we hebben keuze gemaakt en komen niet meer terug.

Laura: het was wel een keuze om naar Syrie te gaan, niet om naar IS te gaan. Ik hoopte vooral dat het goed zou gaan,.

Laura: ik wilde weg. We werden overgeplaatst naar Mosul. Daar hoorden we dat vrouw zweepslagen kreeg omdat ze wilde vluchten.

Laura: alle Westerse vrouwen daar waren bang. We bleven hopen dat het leven beter werd. We waren er met goede intenties.

Laura: ik hoorde verhaal over slavin die door 4 mannen was verkracht tot ze dood was. Ik vroeg Ibrahim: mag dat van de islam?

Laura: dat werd grote ruzie tussen hem en mij. Ik ben dingen gaan onderzoeken en daar langzaam mijn geloof kwijt geraakt.

Laura: Ibrahim wilde weg uit Syrie, maar stond wel achter IS. Hij zei: ik wil aanslag plegen. In NL of Europa. Hij was vaak verward.

Laura beschrijft nu haar vlucht. Ze zouden met auto naar afgesproken plek gaan. Maar dat lukte niet. Toen zijn ze gaan lopen.

Laura: we werden beschoten. Ibrahim raakte gewond. IS vluchtte voor bommen Peshmerga. Toen ben ik gaan rennen. Door greppels heen. Gelukt.

Een generaal van de Peshmerga bevestigt vluchtverhaal van Laura. 'ze kroop door greppel met haar kinderen'

Rechter: in dossier zegt iemand dat we voor u moeten oppassen, dat u dubbele agenda heeft.

Laura: is echt niet waar. Ik ben niet gevaarlijk.

Rechter: u kwam wel erg rustig over voor de Koerdische tv-camera. U maakte zelfs grapje, zei dat u uit Sweet Lake City kwam. (Zoetermeer)

Laura: dat was geen grapje, zo vertaalde ik dat gewoon. Ik was daar heel nerveus. Deed gewoon wat de Koerden wilden. Was bang.

Laura: ik wilde gewoon graag vrienden hebben, ergens bij horen. Daarom is deze ontwikkeling zo gegaan.

Laura: het leek niet altijd op oorlog in Mosul. Winkels en speelplaatsen waren open. Mensen leefden door.

Laura: Ibrahim kreeg loon van zijn baas. 50 voor zichzelf, 50 voor mij, 30/35 per kind. Weet niet meer precies welke valuta.

Laura over de periode voor haar uitreis: ik was zo moe. Ik werd geslagen op de dag na mijn bevalling. Ik hoopte dat het zou ophouden daar.

OvJ is fel tegen Laura: u was leidend in het reusbureau. Hoe kan dat?

Laura: je gaat daar toch niet laten blijken dat je geslagen wordt?

Laura probeert haar gemoedstoestand te beschrijven voor uitreis: ik was moe, kapot, verward, het kon niet verder zo.

OvJ: wat is jihad voor u? Laura: de strijd in jezelf. Of het verdedigen tegen vijanden. Maar zeker niet wat IS doet in Syrië.

OvJ: wat deed u in Mosul? Voor kinderen zorgen en huishouden.

Laura: Ja, maar in het vrouwenhuis konden de meesten beter koken dan ik.

OvJ: Hebben vrouwen vanuit NL u daar benaderd?

Laura: Ja, ben niet op ingegaan. Want ik kon waarheid niet zeggen, dan was ik in problemen gekomen

Laura: ik heb geen wapen- of ideologische training gehad

OvJ: u heeft gezegd dat u hoorde van mensen die aanslagen wilden plegen?

Laura: ik las berichten van Ibrahim op Telegram. Daar stond dat.

Laura: er waren ook echt radicale mensen. Buurvrouw uit Gr-Brittannië sprak me al aan op paarse sokken die ik droeg.

Laura: en uit berichten van Ibrahim las ik over mensen waar je voor moest oppassen. En ik kwam ook gevaarlijke mensen tegen. Vrouwen vooral.

Laura: mensen praten er daar gewoon over dat ze aanslag willen plegen. Zo werkt dat in IS-gebied. Dat is niet stiekem ofzo.

Laura: Ibrahim had een app, net als medestrijders, waarop ze dingen verkochten: playstations, wapens en vrouwen/slavinnen.

Laura: dan zetten ze icoontjes van vlammetjes bij zo'n vrouw, dan was ze blijkbaar hot ofzo. Stonden ook hele jonge meisjes op.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Vervolg rechtzaak.

De vader van Laura betaalde een fors bedrag om zijn dochter terug te halen. Dat wil hij terughebben. Van de staat. :huh:

Laura heeft geen strafblad. Nooit eerder met politie in aanraking. Was lastige puber. Ouders raakten grip kwijt. Ze kwam in crisisopvang.

Rechter somt jeugd van Laura op: veel pleeghuizen etc, ze was moeder op haar 16e. Op 17e Ibrahim leren kennen, erg snel islamitisch gehuwd.

Kortom: Laura was een nogal lastige puber. Vindt ze zelf ook.

Psycholoog zegt over Laura: boven gemiddeld intelligent, een slimme dame.

Psycholoog noemt haar ook kwetsbaar en naief. ,,Haar persoonlijkheid maakt sinds terugkeer een groei door."

Psycholoog: de uitreis van Laura was een vlucht, maar het was geen impulsieve daad.

Laura zegt: het gaat best wel goed nu, ik heb ook mijn best gaan doen. Wil graag hbo-opleiding gaan doen.

Deskundigen suggereren om minderjarigen strafrecht toe te passen. Laura was 19 toen ze naar Syrië/Irak ging. Maar nog niet ontwikkeld als 19

Krap een uur na haar vlucht in een kogelregen, haar man liet ze voor dood achter, gaf ze uiterst relaxed een tv-interview.

En meteen na haar terugkeer in Nederland, gooide ze haar niqab af, en nam ze afstand van haar geloof, zegt OvJ.

Haar eigen moeder verbaasde zich over de snelle ommekeer van haar dochter, zegt de OvJ

Allemaal factoren die het OM verdacht vindt
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Ja hoor: ISIS-meid Laura Hansen mag van het OM Nederland weer vrolijk onveilig gaan maken

Afbeelding
Foto: Laura Hansen na haar 'bevrijding

Door Sybren F. de Jesus Madureira Porfírio 12 oktober 2017

Alleen in Nederland.

Het is (wederom…) een trieste dag voor de Nederlandse rechtvaardigheid, voor zover die nog bestond hier. Vandaag is de zoveelste dag waarin de daden – en het lot – van jihadbruid Laura Hansen besproken worden voor de rechter. Mevrouw vond het destijds leuk om met haar geliefde Ibrahim I. richting ISIS-gebied te verkassen, om daar fijn mee te helpen aan de jihad. Leuk, maar blijf dan ook alsjeblieft daar.

Het liep helaas anders: het werd mevrouw te heet onder de voeten, waarna ze zich liet ‘redden’ naar Nederland. Nu zegt ze opeens spijt te hebben, niet meer moslima te zijn en, het krankzinnigste van allemaal: eigenlijk helemaal geen jihadistische plannen te hebben gehad. Het zou allemaal de schuld zijn van haar echtgenoot, die overigens nog steeds in Syrië zou zijn en dus gek genoeg niet hier kan zijn om dat te ontkennen of bevestigen. Eerder vandaag beweerde ze nog dat haar man niets liever wil dan een aanslag in Nederland plegen, maar dat ze niets weet van islamistische terreurplannen en dergelijke. Allemaal erg logisch en samenhangend dus.

Het moge duidelijk zijn: dit is iemand die nooit had mogen terugkomen naar ons land, en nu ze hier dan toch is alleen nog in een cel zou moeten wonen. Geradicaliseerd is mevrouw immers zeker weten: je gaat simpelweg niet voor je plezier naar het fopkalifaat om daar met je haatbaard van een echtgenoot een streng islamitisch gezinnetje te stichten. Ze zegt zelf ‘gederadicaliseerd’ te zijn, maar zoals Jason Walters, ex-lid van de terroristische Hofstadgroep onlangs nog zei: het is vrijwel onmogelijk om radicalisering weer terug te draaien, tenzij je dat écht heel graag zelf wilt. Of dat hier het uitzonderlijke geval is, is nog maar de vraag: de kans is veel groter dat ze hierheen is gestuurd om de droom van haar man in vervulling te laten gaan.

Hoe dan ook: het OM lijkt voor de softe aanpak te zijn gegaan. Ze hebben vandaag weliswaar 35 maanden cel geëist – waarvan tweederde, 24 maanden, voorwaardelijk… – maar zelfs als ze dat zou krijgen zou ze vrijuit gaan: mevrouw heeft die tijd namelijk al uitgezeten in voorarrest. In het ergste geval krijgt ze dus een strafblad, maar is ze daarna vrij om morgen ergens in Nederland een bloedbad aan te richten.

Het probleem hier is niet eens de vraag of ze schuldig of niet is: misschien is ze inderdaad teruggekomen op haar radicale ideeën. Het kan: dat laat ik aan de rechters over. Veel erger is dat het OM kennelijk wel gelooft dat ze schuldig is – anders zouden ze geen cel eisen – maar dan alsnog met zo’n belachelijk lage strafeis komt. Het toont maar weer eens aan dat zelfs veroordeelde jihadisten er met een minimale straf vanaf komen, in plaats van dat we ze óf een enkele reis terug naar hun beloofde kalifaat geven, of levenslang laten wegrotten op een plek waar ze ons niet kwaad kunnen doen. Maar 35 maanden die in de praktijk nul zijn: dat is echt een lachertje waar je van moet huilen.


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2455
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Pizzaman »

King George schreef:... 35 maanden die in de praktijk nul zijn: dat is echt een lachertje waar je van moet huilen.
Zo ongeveer heel Nederland is gewoon knettergek, zie het stemgedrag, massaal kiezen ze de Jessias.
Simpelweg is dit waar Nederland voor kiest, mensen met gezond verstand zijn eerder de uitzondering dan de regel.
Niet eens wanneer hun kinderen (ook al zijn ze al 25) niet meer veilig over straat kunnen dankzij de linksrechterlijke goeiigheid,
bedenken ze zich, maar zijn dat al snel weer vergeten door de linkse lulverhalen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Bij sommige apolegeten van de Wilkommenskultur vallen de schellen pas dan of zelfs dan nog niet als ze zeer bruut worden wakker geschud uit hun mierzoete multiculturele droom. Herinner je je deze nog?


DNA-bewijs: Afghaanse vluchteling (17) verkracht en vermoordt dochter (19) hoge EU-functionaris Duitsland

Mogelijk ook schuldig aan verkrachting en moord andere jonge vrouw



Ondertussen zijn reeds vele andermans kinderen gebrandofferd op het altaar van de multikul apolegeten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

LIVE: Elf maanden celstraf voor jihadverdachte Laura H. voor faciliteren terreur

Afbeelding

Syriëganger Laura H. is door de rechtbank van Rotterdam tot 24 maanden cel, waarvan dertien maanden voorwaardelijk veroordeeld. Omdat ze al een jaar in voorarrest heeft gezeten, hoeft ze waarschijnlijk niet meer terug naar de gevangenis. De rechter acht H. schuldig aan "voorbereidingshandelingen" die het plegen van terroristische misdaden ondersteunen.

Laura H. is wel vrijgesproken van deelname aan de gewapende strijd en deelname aan een terroristische organisatie. Laura H. reisde in 2015 samen met haar twee jonge kinderen en haar man, de Nederlandse Palestijn Ibrahim I., naar het kalifaat van Islamitische Staat.
Rechter: "Laura H. heeft niet deelgenomen aan gewapende strijd IS. Er is geen bewijs voor lidmaatschap IS."

De rechter acht bewezen dat Laura wist van de gruweldaden van IS en de deelname van haar man aan de gewapende strijd. Rechter: Laura H. is wél schuldig aan het medeplegen van voorbereidingshandelen van een terroristisch misdrijf. "Dat ze in een gewelddadige relatie zat, maakt dat niet minder aannemelijk. Er waren andere oplossingen."
Meer volgt.


http://www.terreurnieuws.com/l/laura-h-vrijgesproken/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

Bizar! ISIS-aaiers van KRO-NCRV blijven achter kerstinterview met knuffelterroriste Laura H. staan: ‘Past in tijd!’

Afbeelding
Foto: Margriet van der Linden en Laura Hansen. Bron: Screenshot KRO NCRV.

Door Tim Engelbart 27 december 2019

Geen greintje berouw vanuit de publieke omroep, ondanks het feit dat ze Kerstmis misbruikt hebben om een voormalige ISIS-terroriste ruimschoots in het zonnetje te zetten. De slachtoffers van ISIS mogen achteraan aansluiten, maar voor de daders is er voldoende ruimte om hun verhaal te doen. Telkens maar weer, zeker met Kerstmis: het feest dat ze nota bene wilden uitroeien.

Heeft u bij de publieke omroep nog niet genoeg aanstelverhalen gezien van de lui die een paar jaar geleden nog koppensnelden in het ISIS-kalifaat. Of op z’n minst ‘s avonds op zwoele Syrische zomeravonden aankropen tegen degenen die de hoofden van ongelovigen stonden af te hakken? Ja? Mooi! Want de KRO-NCRV had deze Kerstmis precies wat u zocht: nog meer medelijden met voormalige ISIS-fans die, nu het kalifaat eenmaal gevallen is, met hangende pootjes weer op Schiphol stonde en zichzelf ineens óók slachtoffer waanden.

Zoals Laura Hansen, één van de vele ISIS-bruiden die meende dat leven in een geroofd land midden in een onherbergzame woestijn beter was dan dat Nederland vol ‘kafirs’. Maar met Kerstmis ineens dikke tranen janken terwijl ze – alweer – geïnterviewd werd door de Nederlandse televisie. Half het land boos, want die aanstelleritis van ISIS-handlangers kennen we nu wel. We horen veel te weinig van de slachtoffers van die terroristen. Deels omdat ze dood zijn. Maar zeker ook deels omdat media zoals de NPO liever de daders aan het woord laten. Daar hadden veel mensen deze Kerst schoon genoeg van, maar excuses maken? Nee, joh. De KRO-NCRV prees hun eigen wanprestatie nog eens even extra aan:
  • “We zien dat de uitzending(en) veel met mensen doet. Er zijn negatieve reacties, maar juist ook heel veel positieve reacties. Laura heeft haar straf uitgezeten en probeert haar leven weer op de rit te krijgen. Het is een opzienbarend verhaal. Door dit te vertellen, appelleert het aan vergevingsgezind zijn, en past het ook in deze tijd.”

    “Laura doet haar opzienbarende persoonlijke verhaal, zonder daarmee haar schuld te ontkennen. Ze heeft fouten gemaakt, heeft daarvoor een straf uitgezeten en daarmee haar schuld voldaan. Ze is nu aan het re-integreren in de samenleving. Dat hebben we laten zien.”
Echt, schaamteloos. Misschien dat minister Arie Slob nog een goed voornemen voor 2020 kan verzinnen: bezuinig elke omroep dat ISIS-tuig ophemelt helemaal de moeder. Geen genade!


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

Ook Omroep West brengt een huilverhaal over het o zo zielige 'kalifaatmeisje' Laura.

Kalifaatmeisje????? :scratch:
Kalifaatmeisje Laura H. denkt na over toekomst: 'Moet ik mijn naam vertellen bij sollicitaties?'

Laura H. uit Zoetermeer denkt na over haar toekomst. Wat moet ze bijvoorbeeld doen bij sollicitaties? Het etiket kalifaatmeisje blijft waarschijnlijk voor de rest van haar leven op haar geplakt. 'Moet ik mijn naam dan meteen vertellen?', vraagt ze zich hardop af. 'Of juist niet. Als ik het niet vertel en ze komen er later achter, dan kom ik als onbetrouwbaar over. Dat zijn dingen die door mijn hoofd spoken.'

De moeder van een meisje van zeven en een jongen van vier spreekt in het KRO-NCRV-programma 'Mensen met M' openhartig over haar verleden, heden en toekomst. 'In 2020 wil ik mijn VWO-diploma halen', zegt H. tegen presentatrice Margriet van der Linden. 'Vervolgens wil ik op de universiteit filosofie of geschiedenis studeren.'

Laura H. is niet volledig zichtbaar tijdens de opnames. 'Voor de veiligheid van mijn kinderen', zegt ze daarover. Ze zijn nog jong en kwetsbaar en ik word dan als hun moeder herkend.' Wel zijn er schilderijen, een notitieboek en andere attributen uit het leven van H. zichtbaar. Een daarvan is een foto met haar vader. 'Hij betekent alles voor mij', zegt ze over hem. 'Naast mijn kinderen is hij het belangrijkste in mijn leven.'

Wachtwoord Kippenpoot
Terwijl H. in het Kalifaat zat, had ze in het geheim contact met haar vader. 'We hadden een wachtwoord: dat was kippenpoot', zegt de Zoetermeerse. 'Op het moment dat ik dat zei, wist hij dat ik alleen was. Op het moment dat ik zou zeggen: 'Ik ben alleen', was de kans groot dat het van Ibrahim moest. Om zo te kijken wat de intenties van mijn vader waren.'

Ibrahim was de man van Laura H. Ze leerde hem kennen toen ze achttien was. Toen had H. al een dochter. Ze trouwde al snel met de uit Alkmaar afkomstige Nederlands-Palestijnse jongen. Ze kregen samen een zoon. Samen met de twee kinderen ging het duo naar de regio was IS een staat had.

'Je bent geen persoon meer'
Het leven in Islamitische Staat was zwaar voor de Zoetermeerse. Ze werd door haar man mishandeld en moest gesluierd door het leven. Ze kon alleen door een raster voor haar ogen kijken. 'Je bent geen persoon meer', zegt ze daarover. 'Je identiteit wordt afgenomen.'

Uiteindelijk kon ze Ibrahim overtuigen om te ontsnappen uit de Islamitische Staat. Samen met de kleuter en peuter gingen ze richting het noorden waar de Koerden zaten. Onderweg naar de vrijheid kwam het kwartet in een tankgracht terecht en werden ze beschoten. 'Mijn dochter is toen licht gewond geraakt aan haar hoofd omdat ze gevallen was', zegt H daarover. 'Mijn ex-man is zwaar gewond geraakt. Hij was behoorlijk aan het bloeden. Ik heb gezegd dat ik hulp ging halen. Ik heb nog altijd spijt dat ik dat heb gezegd, ondanks wat hij mij allemaal had aangedaan.'

'Opnieuw geboren'
H. ging met haar twee koters verder en kwam na haar vlucht uit het Kalifaat het Koerdische leger tegen. 'Misschien wel het gelukkigste moment uit mijn leven', zegt ze daarover. 'Het voelde alsof ik opnieuw was geboren. Ik ben aan de dood ontsnapt en mag weer leven.'

Uiteindelijk komt ze in de penitentiaire inrichting in het Brabantse Vught terecht. Daar denkt ze na over een normaal leven in Nederland. Ze noteerde in een notitieboek dat ze minstens een week tot rust wilde komen en daarna haar leven wilde oppakken en stabiel worden. 'Ik heb toen opgeschreven hoe ik mijn leven op de korte- en lange termijn wil opbouwen.' Daarbij hoort onder andere het laten vallen van islam als godsdienst. 'Ik geloof er niet in', zegt ze. 'Als ik dat wel doe, dan verloochen ik mijzelf.'

In Nederland is er veel discussie of de kinderen van kalifaatgangers moeten worden teruggehaald. 'Ik volg dat wel. Ik hoop dat mensen daarin elkaar blijven behandelen als mensen', zegt H. 'Ik vind dat ieder mens, ook al zijn ze slecht, als mens behandeld moet worden. Maar vooral de kinderen, het is onbegrijpelijk dat die kinderen niet teruggehaald worden.'
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door King George »

En wat heeft die Laura Hansen toch een moeilijke jeugd gehad...

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ariel »

King George schreef:Bizar! ISIS-aaiers van KRO-NCRV blijven achter kerstinterview met knuffelterroriste Laura H. staan: ‘Past in tijd!’
Tja...Het programma is geproduceerd door Irene van den Brekel. Partner van Kajsa Ollongren
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Jihadbruidje Laura Hansen uit Zoetermeer

Bericht door Ali Yas »

Uri van As
En binnen enkele minuten verdwijnt de programmamaakster, die zegt helemaal niets te begrijpen van de woede en walging die haar @KRONCRVtalkshow #MensenmetM heeft veroorzaakt door IS-terroriste Laura Hansen als Kerstengel ten tonele te voeren, achter een laf slotje. #ZoRoltDeNPO
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie