Aanslagen op voetgangers London Bridge

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Aanslagen op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Het is weer raak in Londen. Een busje rijdt in op voetgangers London Bridge
Een busje is zaterdagavond ingereden op voetgangers op de London Bridge. Volgens ooggetuigen liggen er meerdere mensen gewond op de grond en zijn er geweerschoten afgevuurd.

De politie is massaal aanwezig en heeft de brug in beide richtingen afgesloten. Een ooggetuige vertelt tegen The Sun: „We moesten rennen, er waren veel schoten.” Tegen de BBC zegt een getuige dat het busje zeker 80 kilometer per uur reed.

Over het aantal slachtoffers is nog veel onduidelijkheid. de Daily Mail spreekt van 20 mensen die zijn aangereden, volgens de BBC zijn het er 5.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Live
Witness (ex. military) on Sky News says there was gunfire near the scene of London Bridge incident.
According to one report 15-20 people were injured, some seriously, after the car ploughed into them.

he incident happened at 10.30pm on Saturday.

A cab driver on the bridge has reported he saw a stabbing man.

Members of the public have been warned to stay away from the area, and London Bridge station, a busy interchange connecting the Tube and rail networks, has been closed.

So far there has been no official statement from the Metropolitan Police other than a Twitter message posted at 10.28pm which stated: "We are dealing with an incident on #LondonBridge, when we have more information we will update this twitter feed”.

However several eyewitness accounts have emerged which suggest there have been multiple casualties, with bodies strewn across the pavement.

Twitter uses have also reported a stabbing and shots being fired in the area, though too this remain unconfirmed.

It is not yet clear whether the government's COBRA crisis command team has been informed of the alleged attack.

Scotland Yard said officers were at the scene and they would update with further information.

London Ambulance said multiple resources were attending the area.

According to eye witnesses several people are receiving emergency treatment after being stabbed.

There have also been reports of shots being heard.

One woman told the Sun: "We had to run there was loads of shooting".

According to one report 15-20 people were injured after the car ploughed into them.

There were also reports that somebody had run into a restaurant and stabbed two people.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Laatste ( nep ?) nieuws.

Berichten van cut throats en vuurgevecht bij een market

Police dealing with two incidents, London Bridge and Borough Market
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Tijd om het emergency plan in te laten gaan. Voorlopig eerst dit, en over een paar dagen mogen we moslims knuffelen. Wie durft.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Een Ramadan wens die nu rond gaat op diverse telegram kanalen die ISIS boodschapjes verspreiden

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Dit is de auto die gebruikt is voor de aanslag.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Politie London meldt derde incident in Vauxhall. Stuk verderop in de stad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Politie legt uit wat men moet doen tijdens een aanslag

Afbeelding

Men spreekt nu al over een aantal doden.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

De politie houdt deze moslim onder schot.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Een taxichauffeur heeft tegen een lokaal radiostation in Londen verklaard dat hij drie mannen uit het witte busje zag springen.

'Ze hadden enorme messen en staken willekeurig mensen die langsliepen op Borough High Street neer'. 'Een jong meisje werd in de borst gestoken. Het was afschuwelijk'.

De chauffeur besloot zelf in te grijpen en reed volgas op de aanvallers in. 'Toen zag ik op het laatste moment drie agenten naar de terroristen rennen. Ik heb tegen iedereen geschreeuwd dat ze weg moesten wezen. Er waren wel een paar honderd mensen op straat op die plek.'

BBC-verslaggeefster Holly Jones werd ook bijna geraakt door het witte busje dat plotseling de stoep opraasde. Aan Radio5live vertelt ze: 'Ik was er maar twee meter vandaan. Vlak voor me zag ik dat mensen geramd werden. Ik heb erg veel geluk gehad. Het ging allemaal supersnel, maar wat ik me herinner, zat er maar een man in het busje. Ik denk dat hij zo'n vijf mensen heeft geraakt.'

De 25-jarige Will Orton stond in de Sheaf Pub vlakbij de brug toen plotseling mensen naar binnen vluchtten. 'Er was ineens grote paniek. Ze vertelden dat ze buiten getuige waren geweest van de steekpartijen'.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zes doden, dertig gewonden bij terroristisch incident in hartje Londen.
Toe maar!
De Britse premier May sprak in de nacht van zaterdag op zondag haar dank uit aan politiemensen en andere hulpdiensten: “Onze gedachten zijn bij degenen die bij dit verschrikkelijke incident betrokken zijn.”
Burgemeester Sadiq Khan van Londen noemt de aanslag “een moedwillige en laffe aanval op onschuldige inwoners van Londen en bezoekers die genoten van hun zaterdagavond.”
Waarom wordt het religieuze stinkdier niet bij naam genoemd dat de oorzaak is van al het tomeloze islamgeweld dat gerelateerd is aan het vieze gore haatboek Koran? Waarom blijven mensen zich met alle geweld ‘moslim’ noemen? Vanwege het gelukzalige feit dat het de religie van de vrede betreft? Welnee! Mohammedanen, die de historische perverse pedofiele sadistische oorlogsmaniakale Arabische profeet Mohammed aanhangen, zijn geslaagd voor hun islamitisch kermisdiploma dat afkomstig is uit de zandbak van Saudi-Arabië. Dit is wat moslims wordt opgedragen en een goed verstaander heeft maar een halve Arabische tekst nodig.
KORAN 9:111 – Allah heeft van de gelovigen hun persoon en hun bezittingen daarmee gekocht, dat voor hen het Paradijs zal zijn, zodat zij strijden op de weg Allah’s en doden en gedood worden, zoals daarvan wezenlijke aanzegging is gedaan in de Tauráh en de Inddjíl en de Oplezing.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: Waarom wordt het religieuze stinkdier niet bij naam genoemd dat de oorzaak is van al het tomeloze islamgeweld dat gerelateerd is aan het vieze gore haatboek Koran?
Dat blijkt moeilijk. De politie had het over daders met een Mediterranean uiterlijk. :nietverstaan:
.
De woorden die beginnen I en M zijn namen Who Must Not Be Named.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Ook MI5 kan de aanslagen nu niet meer stoppen

Vijf aanslagen werden er de afgelopen twee maanden voorkomen in Groot-Brittannië. Meer dan 500 onderzoeken naar actieve ‘plots’ lopen nog. In die zaken zijn zeker 3000 verdachten. De druk op de Britse geheime dienst MI5 en de politie is enorm.

Die druk loopt zo hoog op, dat er nu al drie grote aanslagen tussendoor zijn geglipt in drie maanden tijd. Bij de aanslagen in Londen (maart) en Manchester (twee weken geleden) bleken de daders al op de radar van de politie en de inlichtingendiensten te staan of te hebben gestaan.

Maar Khalid Masood (Londen) werd van de lijst afgevoerd als ‘randfiguur’. Salman Abedi (Manchester) stond niet op de lijst met 3000 topverdachten, maar op een nog grotere lijst met 20.000 potentiële verdachten. Dat hij op en neer naar Libië reisde en daar contact had met IS, bleef onopgemerkt. Over de daders van de aanslag in Londen gisteravond is nog niets bekend.

De Britse diensten maakten die aantallen verdachten plots vorige week bekend om de inwoners van het eiland van de omvang van de dreiging te doordringen. Andere cijfers die dat ondersteunen: vanuit Groot-Brittanië zijn zeker 800 jihadisten naar het strijdgebied in Syrië en Irak vertrokken, de helft van hen zou inmiddels weer terug zijn. Of zijn spijtoptant zijn of nog steeds geradicaliseerd is niet altijd duidelijk, sommigen kunnen nog een dreiging vormen.

IS roept op
Zeker nu IS terrein aan het verliezen is in Syrië en Irak. De leiders van de terreurgroep roepen hun aanhangers al maandenlang op hun strijd op andere plekken te voeren. Wie er niet in slaagt naar het kalifaat te komen voor de jihad, moet dan thuis maar dood en verderf zaaien door het plegen van aanslagen: met bommen, busjes en messen.

Sommige plots lijken direct vanuit IS te zijn gestuurd: de bom en zelfmoordaanslagen in Parijs en Brussel. Anderen zijn vooral door IS geïnspireerd: de daders pakken simpelweg een busje of vrachtwagen en rijden op mensen in (Nice, Berlijn, Londen). De dader van Manchester had contacten met IS in Libië, maar het is nog onduidelijk in hoeverre hij is geholpen bij het maken van zijn bom.

Nieuwe basis
Terreurexperts wijzen er de afgelopen weken steeds vaker op dat hoe kleiner het kalifaat wordt, hoe groter de dreiging van aanslagen elders in de wereld. Als IS haar grondgebied kwijtraakt zullen de overgebleven strijders elders onderdak zoeken. Om een nieuwe basis voor de terreurgroep te zoeken of om terreur uit te voeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Maar Khalid Masood (Londen) werd van de lijst afgevoerd als ‘randfiguur’. Salman Abedi (Manchester) stond niet op de lijst met 3000 topverdachten, maar op een nog grotere lijst met 20.000 potentiële verdachten. Dat hij op en neer naar Libië reisde en daar contact had met IS, bleef onopgemerkt.
Maar . . . hebben zij dan nooit 'boodschappen'
in de moskee gedaan?
:thinking: [icon_lol.gif]
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op zo jun 04, 2017 12:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

In Amerika komen ze er tenminste vierkant voor uit dat het niet om weer een incident gaat. Want 'incidenten', ook al zijn het grandioze islamitische moordaanslagen, zijn geen incidenten meer wanneer het om bloedige aantallen slachtoffers gaat die om de haverklap plaatsvinden tot in de herhaling aan toe.

Ik zou zeggen: ga maar lekker door met zacht slapen met de mantel der liefde waaronder islam zich altijd zo graag schuil houdt.

Enige kennis van zaken gebiedt de Koran eens een keer goed door te nemen om tot de oplossing te komen dat mohammedanen het niet van zichzelf hebben, maar uit het handboek voor islamitisch terrorisme, haat zaaien en afpersing.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Theresa May hield daarnet een statement naar de verzamelde pers toe.

Op een zeker moment vielen de woorden "brutal terrorist attack". Ik dacht..Ha, eindelijk...de religie Who Must Not Be Named, Will Be Named..Maar ook deze keer lukte het niet van harte, want May deed net alsof het "Islamist extremism" zoals zij het benoemde een aparte religie is die niks met Islam te maken heeft.

May...
First, the attackers are bound together by Islamist extremism. It is an ideology that claims our values are incompatible with Islam. Defeating this is one of the great challenges of our time.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door mercator »

Gelukkig hebben ze in Londen een rasechte moslim burgemeester die ervoor zal zorgen dat iedereen " verbonden" zal blijven ook als zijn geloofsbroeders elke dag een paar dozijn doden maken. Gouden zaken voor de kaarsjesverkopers !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Dit is een automatisch gegenereerde tweet. Ik herhaal...Dit is een automatisch gegenereerde tweet.

Getekend: Jesse Klaver. Groenlinks.

Afbeelding
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door mercator »

Laten we gewoon afspreken om dit soort incidenten in het vervolg aan te duiden als natuurrampen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

Reacties Rutte en Wilders...

Rutte: "we rouwen weer mee".

Wilders: "ik waarschuw al meer dan 10jr".
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ali Yas »

mercator schreef:Laten we gewoon afspreken om dit soort incidenten in het vervolg aan te duiden als natuurrampen.
Goed plan. En laten we daaraan toevoegen dat dat onze schuld is, want CO2.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Reacties Rutte en Wilders...

Rutte: "we rouwen weer mee".
Zei hij dat letterlijk? Dat 'we' WEER mee rouwen? Hebben we niks anders te doen?

Het was toch maar WEER een incident?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door mercator »

Klopt, ik hoorde het jullie Harry Van Bommel ( buitenlanddeskundige!) nog net zeggen : de vluchtelingen stroom is een rechtstreeks gevolg van het afsmelten van de poolkappen .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:Klopt, ik hoorde het jullie Harry Van Bommel ( buitenlanddeskundige!) nog net zeggen : de vluchtelingen stroom is een rechtstreeks gevolg van het afsmelten van de poolkappen .
Als ik het al niet dacht . . . vanwege de CO2 :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers London Bridge

Bericht door Ariel »

'Hans van de Mortel' schreef: Als ik het al niet dacht . . . vanwege de CO2 :thinking:
Kan ook dat Vladimir Poetin er achter zit. Heeft het misschien iets te doen met de koude oorlog ?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie