Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Hans v d Mortel sr »

gideong schreef:Heb abonnement op NRC na tientallen jaren opgezegd. Gaan ze je brief plaatsen denk je. ?

Groet
Ik heb digitaal gereageerd op hun digitale berichtgeving. Misschien dat ik een antwoord krijg. Ik twijfel. Ik zit zo in elkaar dat ik mijn mond niet kan houden. Ik ben best om te praten. Mits de logica mij niet ontgaat. Ik kan maar een paar keer per maand hun website openen. Anders moet ik betalen en dat doe ik niet.

Ik ben nog nooit een mens tegengekomen die mij tegensprak. Behalve moslims. [icon_lol.gif] Met moslims heb ik het voorheen verkeerd aangepakt. Maar ik leer van mijn fouten en tekortkomingen. Houd het simpel. Het beste is om altijd direct op de proppen te komen met duidelijk te maken dat je bent wiens voorbeeld je kiest en aanhangt. Anders geformuleerd: vergelijk Jezus met Mohammed - vrede en begrip versus oorlog en onbegrip. Wanneer de moslim, waarmee je in gesprek bent, Mohammed excuseert door je erop te wijzen dat het destijds oorlog was, hoef je alleen maar doodleuk te reageren met te zeggen dat Hitler de oorlog was begonnen en Mohammed OOK. Mohammed was geen geestelijk leider, maar een oorlogsmisdadiger van de ergste soort. Wat bezielt moslims om dit te ontkennen? Gelet op deze ontkenning, zijn de vele moslimaanslagen alleszins begrijpelijk, die vanzelfsprekend de goedkeuring wegdragen van menige moslim. Iedere moslim zou ook deze aanslag in Barcelona goed moeten keuren. Wie dat niet doet is geen moslim.

NRC mijdt het woord moslim, maar ikke niet.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Spanjaarden moeten eensgezind zijn na de aanslagen. Dat is de teneur van de Spaanse kranten vanochtend. ,,Islamitische terreur is het grootste gevaar voor de veiligheid in de wereld'', zegt El Mundo.
Inderdaad eensgezind. Door te wijzen op het feit dat er nog altijd moslims zijn, teveel moslims in Spanje die daar niet thuis horen. 'Islamitische terreur is het grootste gevaar in de wereld'. Nou breekt mijn klomp. Als water het grootste gevaar is voor loslopende kinderen, verwijder dan het water of sluit de los lopende kinderen veilig op.

Er bestaat geen vrije wil, omdat angst, hypocrisie en lafheid overheerst.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Deze afbeelding wordt eindeloos gbruikt als propaganda door de media,

Afbeelding

Deze afbeelding mag door de autoriteiten liever niet worden gedeeld.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Deze afbeelding mag door de autoriteiten liever niet worden gedeeld.

Afbeelding
Het maakt helemaal niets (meer) uit. Tenminste, als ik NRC Handelsblad moet geloven. In de kiosk lag de krant met deze headline over de volle breedte:

De Spanjaard is geoefend in veerkracht

De krant wenst met geen woord over islam of moslims in een kwaad daglicht te schrijven. Wat de krant uitdraagt is dat Spanje eerder bloederige taferelen heeft gekend. Die van de ETA.

Ik heb nog wat alternatieve headlines achter de hand voor bij de eerstvolgende aanslag:

Europa weet niet beter.

We zullen er mee moeten leven.

Beter zo'n aanslag dan een atoomoorlog.

Jammer voor al die goede moslims.


En ga zo maar door. Lust u nog peultjes of abonneert u zich liever op de 'kwaliteitskrant' voor links intellectuele rakkers met een voorkeur voor een bezopen Belgische hoofdredacteur?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Driss Oukabir is Marokkaans en leefde enkele jaren in Marseille. Vervolgens vertrok hij naar Spanje, waar hij een verblijfsvergunning kreeg. De 28-jarige man is volgens Belgische media geen onbekende van de politie: hij heeft een tijdje vastgezeten voor geweldpleging en kwam in 2012 vrij.

Wat achterlijk. Waarom gaven ze in Spanje een criminele Marokkaan een verblijfsvergunning ????
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door xplosive »

 
Door Sybren F. de Jesus Madureira Porfírio 18 augustus 2017

Verrassing verrassing: zo hard als links afgelopen weekend schreeuwde dat president Trump niet specifiek genoeg was over de daders van Charlottesville, zo stilletjes zijn ze nu over Barcelona. Ra ra, hoe zou dat nou toch komen?

De wereld was dit weekend te klein toen Donald Trump een reactie gaf op de gebeurtenissen in Charlottesville. Trump zei toen dat hij “het geweld van alle kanten” “in de sterkste mogelijke manier” veroordeelde. Daarbij heeft hij natuurlijk helemaal gelijk – zowel extreem-linkse als -rechtse relschoppers grepen daar veelvuldig naar geweld, maar de linkse media werden helemaal gek. ‘Wat een schande dat hij niet zegt dat het extreem-rechts, nazi’s waren die dit op hun geweten hadden!’ schreeuwde links in koor. Nog voordat er überhaupt feiten bekend waren over het hoe en wat.

En weet je: dat had ik nog niet eens zo erg gevonden, als ze tenminste nog een beetje consequent waren geweest.

Eén van de meest populaire hobby’s in linkse kringen is namelijk het nadoen van struisvogels, ook wel ‘kop in het zand steken’ genoemd. Het doel van dat spel is om zo lang en stug mogelijk te doen alsof je de de werkelijkheid niet snapt of ziet, en toegegeven: die linkse rakkers hebben er talent voor. Hadden ze hier namelijk niet aan meegedaan, dan hadden ze gisteravond na de gruwelijke islamistische aanslagen in Barcelona en Cambrils al Twitter en andere media volgeschreeuwd met oproepen als “wereldleiders, benoem deze islamistische aanslag!” Ah maar nee, natuurlijk niet: in plaats daarvan zwijgen ze, hoewel ISIS de aanslag allang heeft opgeëist, de gebruikte tactieken al ontelbaar vaak gebruikt zijn door jihadisten en alle opgepakte verdachten Noord-Afrikaanse roots hebben. Toch is het motief ‘nog altijd een raadsel’.

Een greep uit de prachtige, en vooral oliedomme reacties op Barcelona. Onze eigen politici durven niet eens het woord “aanslag” in de mond te nemen, laat staan dat ze de daders noemen:
  • Alexander Pechtold ✔ @APechtold
    Weerzinwekkend geweld in #Barcelona, symbool van vrijheid. Ideaal van verdraagzaamheid lijkt nu weerloos, maar zal alle waanzin overwinnen.
    19:32 - 17 aug. 2017
  • Jesse Klaver ✔ @jesseklaver
    Verschrikkelijk. ❤️ voor Barcelona
    20:54 - 17 aug. 2017
Sterker nog, Jesse Klaver blijkt ook nog eens niet de moeite te hebben genomen die uiterst karige tweet zelf te typen:
  • Nikki Sterkenburg @SterkNikki
    Als je te lamlendig bent om dit bericht zelf te twitteren (getuige het ontbreken van de "- J"), laat het dan gewoon achterwege #MetJeTeam
    11:51 - 18 aug. 2017
Vanzelfsprekend staat ook Donald Trumps favoriete nieuwszender niet te springen met het benoemen van de daders:
  • CNN Breaking News ✔ @cnnbrk
    Victims in Thursday’s terror attack in Barcelona come from at least 24 nations, Catalonia government says http://cnn.it/2uWeHs1
    09:33 - 18 aug. 2017
    • Spain attacks: Police shoot dead 5 suspects in 12 hours of terror
      A second terror attack has occurred in Spain's northeastern Catalan region, hours after a van drove into a large group of pedestrians in a crowded Barcelona street, killing 13.
      cnn.com
Om nog maar te zwijgen – pun intended – over onze eigen media. En daarmee zal er dus nooit wat veranderen: zolang de wereld niet duidelijk maakt het helemaal gehad te hebben met de gewelddadige elementen van de islamistische ideologie en moslims niet besluiten tot het stevig hervormen daarvan, zullen we keer op keer kunnen bidden, kaarsjes aansteken en knuffelbeertjes en bloemen leggen bij het zoveelste monument. Wegkijken gaat niets veranderen, eindelijk eens actie ondernemen wel.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik hoorde op de radio dat het volgens de politie
om een 'clubje van 8 puberboefjes' gaat.


Die boefjes - en dat begrijp ik zelf - zijn vast van Marokkaanse afkomst en weten niet beter dat wij hier in het westen niet deugen. Omdat we goddeloos zijn. Gelet op al die mooie loslopende vrouwen die het hoofd van elke oprechte moslim op hol doen slaan. Ik heb het over die levensgevaarlijke moskeevaders. Al vanaf hun geboorte zijn islamitische rot jochies geïndoctrineerd met het feit dat Allah ons haat en dat we volgens hem beter omgebracht kunnen worden.

Voor de moslim is de dood het absolute bewijs dat Allah bestaat.
Wij gaan naar het eeuwige folterverblijf, de vuuroven. En de uit-de-weg ruimers van ongelovigen gaan rechtstreeks door naar het hoerenparadijs. Eindelijk mogen ze doen wat in hun leven niet lukte: seks met meerdere vrouwen die nog maagd zijn. Los daarvan, de zelfbenoemde boodschapper van Allah heeft dat lang genoeg geleden aangekondigd. Hij was een smerige Arabische pedofiele viespeuk, psychopaat en oorlogsmisdadiger die aan veelwijverij deed - dus de blijde verwachting moet haast wel kloppen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Pilgrim »

Terroristen gedood, burgers gewond in Cambrils

18 aug 2017

Afbeelding

CAMBRILS - Uren na de aanslag in Barcelona zijn in de Spaanse kustplaats Cambrils vijf vermoedelijke terroristen gedood tijdens een antiterreuroperatie, waarmee een nieuwe aanslag zou zijn gestopt. Ook zijn zeven andere mensen gewond geraakt.

De vermoedelijke terroristen zouden bomgordels hebben gedragen. De politie liet weten dat de situatie in de plaats die ten zuiden ligt van Barcelona onder controle is. De gewonden in Cambrils zijn zes burgers en een politieagent. Een van de aanvallers raakte ook gewond maar overleed later.

Volgens de Spaanse politie is er een verband tussen het incident in Cambrils en de aanslag eerder in Barcelona. Daar vielen dertien doden toen met een busje werd ingereden op het publiek op de Rambla in het toeristencentrum van de hoofdstad van Catalonië. Ook raakten zeker honderd mensen gewond, onder wie volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken in ieder geval drie Nederlanders. De verantwoordelijkheid voor de aanslag is opgeëist door terreurbeweging Islamitische Staat.

Op de chauffeur van het bestelbusje wordt nog jacht gemaakt. Er zijn door de Catalaanse politie tot nu toe twee mensen gearresteerd in verband met de aanslag in Barcelona. Dat gebeurde in Ripoll en Alcanar. Het gaat om een Marokkaan en om een Spanjaard, die afkomstig is uit de Noord-Afrikaanse enclave Melilla. Geen van beiden was de bestuurder van het busje en een van hen zegt niets met de aanslag te maken te hebben. Zijn paspoort zou zijn gestolen.

In Alcanar vond ook nog een explosie plaats in een woning waar volgens de politie explosieven werden gemaakt. Eén iemand kwam daarbij om het leven en een ander raakte gewond. Ook hier vermoedt de politie een link met de terroristische incidenten in Barcelona en Cambrils.

Tot slot werd een man doodgeschoten die in het westen van Barcelona twee agenten aanreed die hem wilden aanhouden. Er is geen bewijs dat hij te maken had met de terreurdaad in het centrum.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Pilgrim »

Moment dat politie de Jihadisten doodschiet in Cambrils
Gepubliceerd op 17 aug. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Pilgrim »

Tweet Arnold Karskens...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef:Ik hoorde op de radio dat het volgens de politie
om een 'clubje van 8 puberboefjes' gaat.

Maar het waren/zijn wel heel lieve jongens die geen vlieg kwaad doen.
Nog even wachten en dan komen de verhalen over deze boys los.

Maar wat betreft de tieners, de daders van de aanslagen in Spanje zijn toch niet allemaal tieners. Eerder meldde persbureau ANP op basis van de politie nog dat dit wel het geval was . Nu zeggen ze dat de vier opgepakte verdachten tussen de 21 en 34 jaar oud zijn.

En dat is goed, want er moest wel een volwassene leiding geven aan deze knaapjes. Een verstandig iemand die weet wat hij doet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Een van de vijf terroristen die gisteravond in Cambrils zijn doodgeschoten zou de 17-jarige Moussa Oukabir zijn. Dat melden Spaanse media. Moussa Oukabir is de vermeende bestuurder van het busje dat gebruikt werd voor de aanslag op de Ramblas is Barcelona.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:Een van de vijf terroristen die gisteravond in Cambrils zijn doodgeschoten zou de 17-jarige Moussa Oukabir zijn. Dat melden Spaanse media. Moussa Oukabir is de vermeende bestuurder van het busje dat gebruikt werd voor de aanslag op de Ramblas is Barcelona.
Zullen we het ook nog even hebben over de ontstellend vele inbraken en diefstallen uit huizen, winkels en broekzakken van argeloze voorbijgangers, door Marokkanen? Daar lees en hoor je niks over. Ik ken, niet toevallig, een paar mensen in Spanje. Spanje is er HEEL ERG aan toe! Ik heb het nog niet gehad over de rest uit Afrika. Maar ach, de vrolijke plaatjes die ons een angstwekkende toekomst voorschotelen zijn niet van de lucht en komen uit zee.

Dat Marokkaanse moslimtuig heeft daar de grootste lol. Ze hebben zich daar in grote getale genesteld. Het wachten is op de sterke machthebber, een soort Franco. Maar tja, dat telt niet, want die was fascist.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ali Yas »

Hans v d Mortel sr schreef:Spanje is er HEEL ERG aan toe!
De combinatie van de Euro en de zinloze immigratie is een doorlopende, in ernst toenemende ramp. Die aanslagen zijn erg, maar het is net als een vliegtuigcrash: het krijgt disproportioneel veel aandacht omdat het tegelijk en op één plaats gebeurt. Je bent er niet als je alle aanslagen zou voorkomen, dan nog zit je met een steeds grotere groep kansloze criminelen. Overigens: aanslagplegers komen altijd uit die groep.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Mahalingam »

Ik lees:
" Senior Catalan police official says one police officer killed 4 of the suspects in Cambrils attack."

Wat doet een politieman als iemand met een bomvest op hem af loopt? Die schiet.
Dat het een nep-vest was kan komen omdat de bommaker voortijdig ontploft is of omdat ze zeker wilden zijn dat ze dood geschoten zouden worden om dan bij die maagd van 72 te belanden. (of een groene vogel in het paradijs te worden, zo is mij ook verteld)
Suicide by cop dus.
https://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_by_cop
There are two broad categories of "suicide by cop".
The first is when someone has committed a crime and is being pursued by the police and decides that they would rather die than be arrested. These people may not otherwise be suicidal but may simply decide that life is not worth living if they are incarcerated and thus will provoke police to kill them.
The second version involves people who are already contemplating suicide and who decide that provoking law enforcement into killing them is the best way to act on their desires. These individuals may commit a crime with the specific intention of provoking a law enforcement response.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Pilgrim »

‘Zij hebben dit veroorzaakt’: Nigel Farage levert, na de fatale aanslag in Barcelona, openlijk felle kritiek op Europese leiders

Geplaatst op 18 augustus 2017



Nigel Farage heeft hard uitgehaald naar Europese leiders in heel Europa vanwege hun reactie op de aanslag in Barcelona, die 13 mensen het leven heeft gekost en waardoor meer dan 100 mensen gewond zijn geraakt. Het brein achter Brexit beschuldigde politici op het continent ervan dat zij de ‘veroorzakers’ zijn van de terreuraanslagen, die natie na natie hevig heen en weer hebben geschud.

De aanslag in Las Ramblas, Barcelona, heeft verontwaardiging en medeleven van leiders gekregen, waaronder Angela Merkel, Emmanuel Macron en Theresa May.

Farage zei: “Wat er gebeurt, is dat zij zich allemaal flink opstellen en zeggen: We zijn solidair met Barcelona, Brussel, Stockholm, Parijs en Londen, of waar het ook mag gebeuren, en dat is werkelijk afschuwelijk. Er is geen inzicht waarom dit gebeurt en niet één keer, niet één keer, horen we ook maar één leider in Europa, wie dan ook, die met net gelijk welke politieke oplossing aan komt zetten. Zij verkeren nog steeds in een ontkenningsfase en mijn enige vermoeden is dat ze erg in verlegenheid zijn gebracht vanwege het feit dat ze dit hebben veroorzaakt.”

Terwijl de voormalige Ukip-leider niet nader toelichtte hoe de leiders de aanvallen hadden veroorzaakt, ging hij snel door met praten over Brexit en over het belang van grenscontrole.

Toen hem door de gastheer van Fox News,Tucker Carlson, werd gevraagd of leiders die ‘het probleem erger maken’ een politieke prijs zouden moeten betalen, zei hij: “Nou, ik denk dat dit wel zal gaan gebeuren. En als we een jaar terug gaan, dan denk ik dat Brexit hier veel mee te maken had. Het waren de Britten die zeiden: ´Kijk, we willen onze grenzen echt controleren, niet omdat we niemand aardig vinden, maar omdat we ten eerste in een betere grenscontrole geloven en ten tweede, omdat we onszelf willen beschermen en ons land een beetje veiliger willen maken´. Dus zouden we kunnen zeggen dat de EU met betrekking tot Brexit een grote politieke prijs heeft betaald. Maar op het ogenblik is één van de problemen dat veel van de partijen in heel Europa, die zich tegen het islamitische extremisme verzetten, zelf soms voor de kiezers als enigszins extreem overkomen.”

Zijn opmerkingen komen na een netwerk van aanslagen in Catalonië, Spanje. In Las Ramblas reed een bestelwagen een drukke voetgangerszone binnen, wat chaos en vernietiging veroorzaakte. Later in Cambrils, net meer dan 120 km er vandaan, schoot de politie, nadat verdachten probeerden een soortgelijke aanslag uit te voeren, vier aanvallers dood en arresteerde een andere. Zes slachtoffers waren, naar verluidt, bij de aanslag gewond geraakt, waarvan twee ernstig.

Bron: www.express.co.uk

Door: Vincent Wood

Vertaald uit het Engels door: “Wachteres” & “Henk V.”

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/18 ... e-leiders/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Pilgrim »

Wel praten over eieren, niet over terreur

18 aug 2017

Afbeelding
De heren fractievoorzitters...

Den Haag - Een Kamermeerderheid wil voorlopig nog niet over de aanslag in Barcelona debatteren. De politici wijzen het plan van PVV-leider Wilders af, die wil zo snel mogelijk over de terreurdaad discussiëren.

VVD, CDA, D66, CU, PvdD en 50Plus vragen eerst een brief van het kabinet waarin onder meer de mogelijke gevolgen en risico’s voor Nederland uiteen worden gezet. Als die brief er is, willen de partijen bekijken of een debat zinvol is en of het nodig is om er in recestijd over te discussiëren.

Wilders reageert fel op de voorlopige afwijzing van zijn voorstel. „Het is slappe, bange hap allemaal. Wel debatteren over eieren volgende week en niet over een terreuraanslag met Nederlandse gewonden. Man, man, man...”

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Bij de NOS is een liveblog te zien. In Barcelona is een groep ( volgens de NOS) extreem-rechtse demonstranten de straat opgegaan om te demonstreren tegen vluchtelingen. Tegenover hen staat volgens de NOS een groep anti-fascistische demonstranten. De sfeer is gespannen.



Maar wat een onzin. De Spanjaarden die op straat staan te protesteren zijn geen extreem-rechtse demonstranten, maar bezorgde burgers, die immigratie en daarbij behorende bloedbaden zat zijn.

En deze bezorgde burgers staan niet tegenover anti-facisten, maar tegenover facisten. AFA tuig die Europa en de gehele wereld willen vernietigen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Pilgrim »

Barcelona: dader van het islam-bloedbad door de politie doodgeschoten

Geplaatst op 19 augustus 2017

Afbeelding

Tot voor kort was er nog onduidelijkheid over, maar nu berichten Spaanse media overeenstemmend dat Moussa Oukabir (foto), die als hoofdverdachte gold met de kleine bestelwagen op de winkel-boulevard Las Ramblas 13 mensen gedood en meer dan 100 deels zwaar verwond te hebben, dood is. De 18-jarige Marokkaan was een van de vijf mannen die na een tweede aanslag in de Catalaanse badplaats Cambrils tijdens een daaropvolgende achtervolgingsjacht door de politie werden doodgeschoten, meldt o.a. de Spaanse krant “El Pais”.

Moussa Oukabir is de broer van Driss Oukabir, die donderdagavond eerst als dader gold, omdat Moussa blijkbaar het identiteitsbewijs van zijn broer had gepakt om daarmee het busje van de aanslag en nog een ander busje te huren. Tot nu toe gold Moussa als voortvluchtig. Wellicht is er nog een ander slachtoffer van de massamoordenaar. Hij zou op zijn vlucht uit Barcelona een voertuig gekaapt en de bestuurder doodgestoken hebben. Daarna brak de auto door een wegversperring, de politie opende het vuur en stopte de auto. De eigenaar werd daarna op de plaats van de bijrijder doodgestoken gevonden. Daaruit concludeerden de autoriteiten tot nu toe dat Moussa de auto bestuurde, het hem daarna echter lukte te vluchten.

Oorspronkelijk blijkbaar een islamitisch bom-commando in Barcelona gepland
Inmiddels is de verdenking sterker geworden dat alle drie de gebeurtenissen in de uren tot de dood van Moussa verband met elkaar houden. Op de dag voor het bloedbad was in de Noord-Spaanse kustplaats Alcanar een huis in de lucht gevlogen, de autoriteiten gaan uit van een bommenwerkplaats. Omdat men 20 gasflessen heeft gevonden, deed de politie eerst een onderzoek naar een gas-ongeluk. Maar de volgende dag vond men tussen de puinhopen het lijk van een bommenbouwer, die bekend was bij de politie. Daarna volgde Barcelona, waar het terreurcommando mogelijk eigenlijk van plan was om een rijdende bom tot ontploffing te brengen in de voetgangerszone of elders, concludeert de Spaanse politie op dit moment. Daarom werd er blijkbaar geïmproviseerd en werden de slachtoffers “alleen maar” overreden.

De daders hadden dus bij lange na niet bereikt wat ze wilden en het spoor van terreur trok nog in de nacht naar vrijdag naar de badplaats Cambrils, waar na nog meer slachtoffers het door de islam gemaakte bloedspoor van de daders eindigde. De bomgordels, die de doodgeschoten Jihadisten in Cambrils droegen, zouden daarentegen nep geweest zijn.

De “Dailymail” heeft in de woning van Moussa Oukabir rondgekeken. Hij zou met zijn moeder Fatima Ouhnine en zijn zusters Fahima en Hanane in een rommelige woning gehuisd hebben. Hij zou op sociale media dingen geplaatst hebben zoals: “Dood alle ongelovigen en ga alleen onder moslims die de religie volgen.” Twee jaar geleden zou men aan hem op de Chat-App “Kiwi” gevraagd hebben wat hij zou doen als hij alleen kon heersen. Hij antwoordde: “Alle ongelovigen doden en ook alleen maar de moslims sparen die de religie volgen.”

Iedere bloedplas een incident
De afgelopen 48 uur werden eens temeer door de islam in bloed gedrenkt. En het bloed van de daders was het niet dat onze samenleving zwakker maakt. Het establishment heeft onlangs een complete burcht van woorden gebouwd, waarin ze zich kan verschansen. En van waaruit, of dat nu in Spanje, Finland of Duitsland is, nu weer geschalmeid wordt dat men nu niet zou mogen generaliseren, zich door de terreur zou moeten laten intimideren en elkaar zou moeten steunen. Consequenties voor de al het leed veroorzakende ideologie en haar aanhangers? Vergeet het maar! Het bloed van de “ongelovigen” stroomt door de straten van Europa – iedere bloedplas een incident! De moordenaars komen volgens het persgespuis en de volksvertegenwoordigers meestal uit “moeilijke omstandigheden” en zouden allemaal psychische problemen hebben. Daarom blijft tolerantie het morele imperatief en wordt er voor aanvoer uit allerlei islamitische landen gezorgd, opdat de idioten van de samenleving teddyberen naar onze moordenaars kunnen blijven gooien en kunnen klappen voor de eigen genocide.

Bron: www.pi-news.net

Auteur: L.S. Gabriel

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2017/08/19 ... geschoten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Inside flat where 'Las Ramblas jihadi' Moussa Oukabir lived with his mother and sisters as neighbours say he's a 'normal teenager who loves football'

'I can't believe that he [Moussa Oukabir] lives here. They are a quiet family. There is nothing remarkable about them.
'There is the mother and her children – two daughters and two sons, Driss and Moussa. The father does not live there anymore. He and the mother are separated.

'Driss does not live there anymore. He lives with his girlfriend.

'To be honest Moussa always seemed like a normal kid, nothing remarkable.'
Another neighbour, who asked not to be named, added: 'I know Moussa he is a normal kid. He is a student, he studies IT. He lives to play football.

'I know his dad as well. He doesn't live here anymore but he is still in the area.
'The family are not particularly religious. I don't ever remember seeing Moussa at the mosque.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Spaanse politie doorzoekt woning imam

De Spaanse politie heeft zaterdagochtend in de gemeente Ripoll ten noorden van Barcelona het huis van een imam doorzocht.

Er is gezocht naar DNA-sporen, meldde de krant El Pais op basis van politiebronnen. De politie vermoedt dat een van de twee lijken die zijn gevonden in een huis in Alcanar, dat van de moslimgeestelijke kan zijn.

De terreurcel zou volgens de politie de aanslagen op de Ramblas in Barcelona en de verijdelde aanslag in Cambrils in het huis hebben gepland. In de woning in Alcanar vond woensdag een grote explosie plaats.

De politie kondigde zaterdag ,,meerdere gecontroleerde explosies” in Alcanar aan, en voegde eraan toe dat de bevolking zich daar geen zorgen over hoeft te maken. De woning raakte woensdag zwaar beschadigd door ontplofte gasflessen.

Op het ministerie van Binnenlandse Zaken is ondertussen een bijeenkomst van politie, veiligheidsdiensten en minister Juan Ignacio Zoido. Beslist wordt of het land het terreurniveau in het land, dat al tijden op 4 staat, verhoogd zal worden naar 5 – het allerhoogste niveau van alertheid.
Joh... :ohmy2: Een imam. Die was vast in dat huis om de jongens te waarschuwen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Babyfaces vol van moordlust

Afbeelding

Verontrustend: IS hangt aangeslagen in de touwen, maar weet nog steeds tieners te enthousiasmeren voor de martelaarsdood. Nu het stof optrekt aan de Costa Dorada begint het silhouet van een piepjonge Spaanse jihadistische terreurgroep zich af te tekenen.

Vijf jongemannen met nagemaakte bomgordels, een blunderende explosievenmaker in een huis met zwembad, een 17-jarige student voor wie één massamoord blijkbaar niet genoeg was. Op de foto’s lijken vier van hen, vrienden uit de omgeving van Barcelona, sympathieke kwajongens, maar ze vermoordden veertien onschuldige onbekenden.


De Spaanse justitie gaat uit van een dadergroep van maximaal twaalf man. Hun grote plan voor een aanslag met een truck vol gasflessen mislukte, maar met een geïmproviseerd plan B zaaiden ze donderdag alsnog dood en verderf. Drie lopen nog vrij rond, vier zitten er vast, een is door zijn eigen bom de lucht in gegaan, in totaal vijf zijn er doodgeschoten. Een moedige politieman schoot vier van hen neer toen ze uit hun busje kwamen met bijlen, messen en lege bomgordels. Een vijfde vond die nacht ook de dood. Het had een moordplan C moeten worden.

Coca-Cola
De Spaanse Marokkaan Moussa Oukabir (17) hoorde bij dat doodgeschoten viertal, net als Younes Abouyaaqoub (22). Het lijkt erop dat hij de bestuurder was van het busje op de Ramblas. Na het bloedbad ging hij er vermoedelijk te voet vandoor. Ook hun vrienden Said Aallaa, Mohamed Hychami waren late tieners of begin twintig.

Justitie had geen enkele aanwijzingen dat een van de jongens iets met terrorisme te maken had. Wel had Moussa op Facebook al eens zijn ware gezicht getoond. Op de vraag wat hij zou doen als hij de koning van de wereld was, antwoordde hij: ’alle ongelovigen doden’.

Dat jongeren gevoelig zijn voor de lokroep van de jihad, is geen verrassing. „Veel Nederlandse Syrië-gangers waren ook een jaar of 16, 17, 18 toen ze vertrokken”, zegt terrorisme-expert Jelle van Buuren.

Maar dat was nog in de glorietijd van het kalifaat. „Het slechte nieuws is dat IS blijkbaar nog steeds aantrekkingskracht uitoefent op jongeren’, zegt Van Buuren. ,,Voor jihadveteranen die daar nog zitten of die terugkeren is die aantrekkingskracht begrijpelijk. Zij raakten geïnspireerd toen het kalifaat nog groeide, ze zitten er diep in en voor hen is er vaak geen weg meer terug. Maar het is verontrustend dat 17-jarigen nog steeds bereid blijken om zelfmoordaanslagen te plegen. Zelfs nu het kalifaat in verval is.”

Was er misschien een oudere man die de leiding had over de tieners? Dat is voor de Spaanse justitie een belangrijke vraag. „Vaak zie je dat een cel onder invloed staat van een ervaren aanvoerder, die ronselt en de theologische munitie aanlevert om geweld te legitimeren met een religieus sausje.”

Bij de Hofstadgroep was die inspirator bijvoorbeeld de geheimzinnige sjeik Redouan el Issar, bijgenaamd De Syriër, die daags na de moord op Theo van Gogh Nederland ontvluchtte.

Islamitische Staat heeft de aanslag direct opgeëist via het eigen persbureau Amaq. Kenners beschouwen zo’n statement als vrij betrouwbaar. Maar hoe kort waren de lijnen tussen de terreurcel en het kalifaat?

Drie mogelijkheden
Er zijn ruwweg drie mogelijkheden. Het kan zijn dat de groep via versleuteld berichtenverkeer direct in contact stond met een planningshoofdkwartier in Raqqa. Tweede mogelijkheid is dat een of meer doorgewinterde terugkeerders uit het strijdgebied bij de plannen in Spanje betrokken waren. Derde mogelijkheid is dat er uitsluitend via propaganda een verband was tussen IS en de groep. Het kalifaat doet via internet vaak oproepen aan radicale eenlingen om met trucks dood en verderf te zaaien. Het maakt hen niet uit wie daar gehoor aan geeft, een vrome moslim of een crimineel.

Gasflessenbom
Van Buuren ziet in de ontploffing van de gasflessenbom in Alcanar een kleine aanwijzing voor het scenario dat de groep alleen op afstand in contact stond met Raqqa. Bij die voortijdige explosie vielen een dode en zeven gewonden. Later gisteravond werden stoffelijke resten van een tweede persoon gevonden. „Dat kan erop duiden dat er geen ervaren bommenbouwer aan het werk was. Het knutselen met explosieven is ingewikkelder dan het lijkt.”

Nu het grondgebied van IS krimpt en steden zoals Mosul en straks Raqqa vallen, wordt IS in Europa eerder gevaarlijker. De doodsstrijd in Syrië en Irak vormt nu nog een bliksemafleider. De vrees bestaat dat overlevende extremisten na de vernietiging van de islamitische staat juist hun energie gaan richten op aanslagen in het westen. Expert trekken wel de vergelijking met de boze tovenaar Voldemort uit de Harry Potter-boeken. Zijn lichaam is dood, maar zijn giftige geest kan via omwegen nog steeds opereren.

„Een religie die zegt de absolute waarheid in pacht te hebben, biedt een identiteit en blijft dus aantrekkelijk”, zegt Van Buuren. „Het gedachtegoed van IS is niet verslagen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Mahalingam »

Een imam van de religie van de vrede van het graf. Wie had dat ooit kunnen denken?
Spaanse politie doorzoekt woning imam op DNA-sporen
De Spaanse politie heeft vanochtend in de gemeente Ripoll ten noorden van Barcelona het huis van een imam doorzocht. Er is daar gezocht naar DNA-sporen. De sporen zijn nodig om de vermoedens te staven dat een van de twee in Alcanar gevonden lijken van de geestelijke is. In die plaats vond woensdag een grote explosie plaats in een huis plaats.

De politie vermoedt dat een van de twee lijken die in Alcanar werden gevonden dat van de moslimgeestelijke kan zijn. Volgens de Spaanse krant El País wordt er nu daarom gezocht naar DNA sporen in het woonhuis van de man. Van alle verdachten van de terreurcel komt het grootste deel uit Ripoll of nabije dorpjes.

De Catalaanse politie vond gisteren in het huis in Alcanar, de stoffelijke resten gevonden van een tweede persoon. Eén bewoner werd er al dood aangetroffen, een andere belandde gewond in het ziekenhuis. Volgens El País was de politie met behulp van een robot op zoek naar mogelijk achtergebleven explosieven, toen ze op het tweede, zwaar verminkt, lijk stuitte. Het vermoeden bestaat dat de drie deel uitmaakten van de terreurgroep die verantwoordelijk is voor de vele slachtoffers in Barcelona en Cambrils.
http://www.ad.nl/dossier-aanslagen-span ... ~aa31d715/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Een imam van de religie van de vrede van het graf. Wie had dat ooit kunnen denken?
Als de goeie man werkelijk in dat huis in Alcanar geweest is, dan heeft hij ook iets met deze aanslag te maken.

Alcanar ligt in het midden van Spanje, en Ripoll ligt in het noorden van Spanje. Afstand 300 kilometer. Een beetje ver voor een kort bezoekje.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Busje rijdt in op voetgangers Barcelona

Bericht door Ariel »

Deze verontrustende foto toont wat de terroristen echt van plan waren

Afbeelding

Het leek woensdagavond nog om een ongelukkige gasontploffing te gaan in Alcanar. Maar donderdagavond werd duidelijk dat ze in Spanje aan veel erger zijn ontsnapt. In het huis werd namelijk wekenlang een grote aanslag voorbereid. De politie vond er een honderdtal butaan-en propaanflessen, bedoeld om veel meer slachtoffers te maken.

Woensdagavond werd een woning vernield door een explosie in Alcanar, een gemeente in de Spaanse provincie Tarragona, op tweehonderd kilometer van Barcelona. Een knal die tot kilometers ver te horen was. In het huis zelf vielen twee doden en een zwaargewonde. Vermoed wordt dat het om leden van de terreurcel gaat die de aanslagen pleegde. Door de klap raakten ook zes mensen uit omliggende huizen gewond. Volgens buren was het huis nog maar enkele maanden bewoond.

Eenmaal ter plaatse vond de brandweer in het huis een honderdtal butaan- en propaanflessen. Eerst werd aan een ongelukkige gasontploffing gedacht, maar donderdagavond vond de politie een link met de terreurdaden in Barcelona en Cambrils.

Achtergelaten documenten

Het puzzelstuk dat beide zaken met elkaar in verband bracht, was een document dat de politie in de witte bestelwagen van de Ramblas vond. Het gaat om identiteitspapieren van de man die woensdagavond zwaargewond raakte bij de ontploffing in Alcanar. Donderdagavond laat vertelde Josep Lluís Trapero, chef van de Catalaanse politie, voor de eerste keer dat er een link is tussen beide gebeurtenissen.

De terroristen zouden in het huis in Alcanar geprobeerd hebben om gasflessen klaar te maken voor een aanslag, maar dat zou dus mislukt zijn. Onderzoekers vonden in het huis ook sporen van TAPT, de springstof waarvan ISIS-terroristen intussen hun handelsmerk hebben gemaakt.

Terreurplan afgezwakt

Trapero liet er vrijdag op een persconferentie alvast geen twijfel over bestaan: in Spanje zijn ze aan veel erger ontsnapt. De aanslagen in Barcelona en Cambrils waren geen ‘plan A’, wél “maar” een ‘plan C’.

Plan A van de terroristen was om een grote vrachtwagen te huren, die vol te laden met explosieven en die dan tegen een gebouw te laten knallen en een gigantische explosie te veroorzaken. Omdat ze niet het nodige rijbewijs konden voorleggen, konden ze de truck echter niet huren. Dat mislukte dus. Daarom wilden ze twee kleinere bestelwagens volladen met explosieven, maar dat mislukte ook omdat ze niet wisten hoe ze de explosieven klaar moesten maken en ze de woning per ongeluk opbliezen.

De terroristen reden dan maar met een huurwagen in op een mensenmassa in op de Ramblas in Barcelona.

Zwaarbewaakt in ziekenhuis

De persoon die zwaargewond raakte in Alcanar is intussen gearresteerd door de politie en speelt ongetwijfeld een belangrijke rol in het terreuronderzoek. De man wordt momenteel zwaar bewaakt in het ziekenhuis. De verdachte zou overigens hetzelfde huis gewoond hebben als Driss Oukabir, de man die zich donderdagavond ging aanmelden bij de politie nadat zijn foto overal in de media verscheen.

Bronnen binnen de Spaanse antiterreurcel bevestigen dat de Mossos, de Catalaanse politie, de nationale politie nooit op de hoogte heeft gebracht van het incident in Alcanar.
Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie