Jihadi's en hun kinderen keren terug

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Jihadi's en hun kinderen keren terug

Bericht door Mahalingam »

De regering staat niet te trappelen om deze verloren zoon dochter in de tolerante armen te sluiten.
VRT-journalist ​Rudi Vranckx sprak in een Syrisch vluchtelingenkamp met jihadbruid Aisha. Ze wil met haar zoontje terugkeren naar Nederland.
https://twitter.com/Nieuwsuur/status/910600675691700224

Ze is nog volledig in Allah want ze loopt in een zwarte boerka.
En het gaat daar steeds kouder en natter worden dus wil ze weg als klimaatvluchteling ?
IS-bruid met heimwee naar Nederland ronselde actief jihadisten
De vrouw die gehuld in niqab een interview gaf in het Belgische tv-programma Terzake, blijkt zelf heel wat op haar kerfstok te hebben. Ilham Borjani ronselde zelf actief nieuwe Syriëgangers en behoorde tot de fanatiekste Nederlandse jihadisten. Nu wil ze terugkomen.

Woensdag gaf Borjani een interview op de Belgische tv-zender VRT. Borjani vertrok in 2013 als jihadiste naar Syrië, maar was voor haar vertrek al sterk geradicaliseerd. Ze sprak openlijk haar sympathie uit voor terroristische organisatie Islamitische Staat. Ook behoorde ze tot de harde kern van een groep jihadisten uit de omgeving van Zoetermeer en Den Haag. Dat meldt De Telegraaf. ‘Ik verlang naar het kalifaat,’ schreef Borjani in 2013 al op Twitter.

Tot voor kort woonden Borjani en haar zoontje (1) in Raqqa, de stad die op het punt staat heroverd te worden door Koerdische en Arabische milities. Borjani, die in 2013 naar Syrië afreisde – ze was toen 19 jaar oud – was getrouwd met een Belgische strijder, met wie ze een zoon kreeg. Hij werd in het ‘kalifaat’ van IS geboren. ‘We slapen hier op een matras op de grond, er waren ziektes en de winter komt eraan,’ zegt Borjani. Dat is de reden dat ze terug naar Nederland wil.

Jihadiste ronselde zelf actief
De vraag is of dat wenselijk is. Borjani probeerde ook andere vrouwen te overtuigen om naar Syrië af te reizen en zich aan te sluiten bij IS. Een Rotterdamse vriendin moest ‘gewoon komen’. Borjani staat op een lijst met geregistreerde terroristen.

Of Borjani ook daadwerkelijk terug kan naar Nederland, is zeer de vraag. ‘Ik kan pas worden uitgeleverd als het Nederlandse consulaat daarom vraagt,’ zegt Borjani, die onder het alias ‘Aisha’ spreekt met de VRT. De Nederlandse staat werkt in ieder geval niet mee aan de terugkeer.

‘Vrij om niqab te dragen’
Borjani lijkt haar reis naar Syrië niet te betreuren. Dat het ‘kalifaat’ nu op instorten staat, is volgens haar te wijten aan het niet volgen van religieuze regels. ‘Al dat onrecht was er vroeger niet in Raqqa. Het was er aanvankelijk heel goed. Ik was er vrij om een niqab te dragen, terwijl ik er in Nederland voor zou worden aangestaard. En in Nederland leef je als een robot: je staat vroeg op, gaat naar school of werkt, komt thuis en gaat weer slapen. Daar hou ik niet zo van,’ zegt ze tegen de Belgische zender. ‘Ik heb hier ook dingen meegemaakt. Dat er een raket op je huis valt, is een levenservaring. Dat maak je niet mee in Nederland.’

Is uitlevering mogelijk?
Volgens de commandant van het kamp kan de vrouw echter pas terugkomen als het Nederlands consulaat om uitlevering vraagt. Het Nederlandse beleid is dat uitgereisde jihadisten niet worden geholpen om terug te komen, maar dat ze zich zelf moeten melden bij een Nederlands consulaat of de ambassade. Bovendien worden ze bij succesvolle terugkeer naar Nederland eerst aangehouden, vastgezet en verhoord. Vervolgens worden ze mogelijk vervolgd voor het zich aansluiten bij een terreurorganisatie, zoals onder meer gebeurt bij Laura Hansen – die vorig jaar uit het ‘kalifaat’ vluchtte.

Er zitten nu voor zover bekend nog zo’n 190 Nederlanders in IS-gebied. Verreweg de meesten zijn mannen, maar er zijn ook vrouwen en kinderen. De vrouwen reisden over het algemeen op jonge leeftijd naar het ‘kalifaat’ om met een IS-jihadist te trouwen.
http://www.elsevierweekblad.nl/nederlan ... en-543164/

" En in Nederland leef je als een robot:..."
Ja, vroeg opstaan voor zonsopgang en dan vijf keer op een dag dezelfde bewegingen maken samengaand met het uitspreken van steeds dezelfde klank- en tekstvolgorde.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re:Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Van mij mag dat IS-hoertje worden uitgeschreven bij het bevolkingsregister. Dan gaat ze maar vluchten naar een land van haar andere paspoort.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Geert Wilders veegt vloer aan met ISIS-bruid Aisha: ze mag Nederland nooit meer in!

Door Paul van der Bas, 22 september 2017

De PVV heeft Kamervragen ingediend over de Nederlandse jihadbruid die momenteel in een Syrisch vluchtelingenkamp verblijft. De fanatieke moslima vertrok in 2013 naar het ISIS-kalifaat, maar wil nu terugkeren naar Nederland. Wat de PVV betreft zet de nikabdraagster nooit meer voet op Nederlandse bodem.

De Nederlandse ISIS-bruid Ilham Borjani, beter bekend als Aisha, werd eerder deze week in een vluchtelingenkamp bij Raqqa geïnterviewd door de Vlaamse journalist Rudi Vranckx. In het interview vertelt de 23-jarige jihadbruid dat ze veel geleerd heeft in het kalifaat van ISIS. Ze was er vrij, vertelt ze, want ze kon er een nikab dragen. Toch wil ze graag met haar kinderen naar Nederland terugkeren.

Eergisteren schreven we bij DDS al dat de ISIS-bruid lekker in Syrië moest blijven. Iemand die beweert dat ze veel geleerd heeft van ISIS en dat het leven in het kalifaat heel mooi en ‘vrij’ was, hoort niet thuis in Nederland. Sterker nog, zo iemand is potentieel een groot gevaar. Ook Geert Wilders en zijn collega-Kamerlid Machiel de Graaf zijn van mening dat de jihadbruid nooit meer naar Nederland mag komen. Vandaag stelden ze Kamervragen over de “jankende jihadbruid”.

Afbeelding

Ilham kan het beste naar Saoedi-Arabië, Yemen of Iran verhuizen. In zo’n islamitische staat past zij veel beter dan in Nederland. Als ze zo graag volgens de meest strikte interpretatie van de islam wil leven, dan heeft ze hier immers niets te zoeken. Ook eisen Wilders en De Graaf dat de minister van veiligheid en justitie zorg draagt voor het feit dat de jihadbruid “nooit, nooit meer een voet op Nederlandse bodem kan zetten”.

Het is te hopen dat deze Kamervragen gehoor krijgen, want je moet er toch niet aan denken dat zo’n terreursupporter weer gezellig in Nederland komt wonen. Overigens lijkt er geen sprake van dat de ISIS-bruid snel deze kant op zal komen: de commandant van het vluchtelingenkamp laat haar alleen gaan als er een officieel uitleveringsverzoek van Nederland komt. Omdat Nederland geen beleid heeft om ISIS-strijders actief terug te halen, is de kans bijzonder klein dat zo’n uitleveringsverzoek er komt. Mooi zo!

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... t-meer-in/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

'Ik wil niet in een Syrische cel bevallen'
Afbeelding
Ilham uit Gouda is zwanger van haar jihadist Bilal, maar het leven in het IS-kalifaat bevalt haar niet meer. Terwijl de strijd in Raqqa langzaam dooft, wil Ilham terug naar Nederland. ,,Ik besef dat ik foute dingen heb gedaan.''

Haar zwarte nikab bedekt haar lichaamsvormen volledig, maar onder die bedekking is Ilham (23) uit Gouda zwanger. Haar jonge zoontje is ook vlakbij, hier in het aparte ‘IS-deel’ van vluchtelingenkamp Ain al Issa, enkele tientallen kilometers buiten de Syrische stad Raqqa.

Tot voor kort woonde Ilham in Raqqa, samen met haar man Bilal, een Belgische jihadist. De bommen op de stad verdreven de IS’ers. Nu wil ze terug naar Nederland, samen met haar zoon (1). ,,Dat is beter voor mijn zoon. Mijn man zit nu vast in een Koerdische gevangenis, een rechtszaak kan nog maanden of jaren duren.''

De jonge vrouw, die in 2013 vanuit Gouda naar Syrië reisde, beseft dat ook zij er niet zonder straf af zal komen. In een eerder interview met een Belgische tv-zender zei ze nog ‘geen spijt te hebben van haar reis naar Syrië’. Nu stelt ze: ,,Ik ben zwanger, maar ik wil niet in de gevangenis in Syrië bevallen.''

,,Ik heb foute dingen gedaan. Ik zal het accepteren. Als ik het niet zou accepteren, zou ik niet eens zijn weggegaan bij IS, dan zou ik daar zijn gebleven. Maar ik besef dat ik foute dingen heb gedaan. Het besef is er.”

In het vluchtelingenkamp vertelt de Goudse haar verhaal. Over een reis door Syrië, die tevens de opkomst en neergang van het kalifaat verwoordt.

Ilham gaat op haar 19de naar Syrië, ze maakt deel uit van een groepje geradicaliseerde vrouwen uit Gouda, van wie meerderen al aan het begin van het Syrische conflict naar het strijdgebied trekken. Zelf zegt ze erover: ,,Mijn moeder heeft mij altijd vrijheid gegeven in mijn opvoeding, ik mocht altijd buitenspelen, mijn moeder heeft nooit gezegd: je moet een hoofddoek dragen. Ik ben niet echt met de islam opgegroeid. Ik wist dat ik een moslima was, maar wat het echte leven van een moslim was? Dat wist ik niet.''

Geleidelijk aan wordt Ilham geloviger. Uiteindelijk besluit ze naar Syrië te gaan, om daar met Bilal (22) te trouwen, de Belgische strijder met wie ze al voor haar vertrek contact heeft. ,,Ik ben door lokale instanties, zoals jeugdzorg, aangespoord om naar Syrië te gaan'', beweert Ilham. ,,Ik was bezig met mijn eigen huisje in Gouda en met mijn studie, maar ik had een vriendin in Syrië en dat maakte me verdacht. Een maatschappelijk werkster die mij hielp met allerlei zaken verdacht mij ervan dat ik naar Syrië wilde, wat helemaal niet zo was. Toen begon ik te denken: waarom eigenlijk niet, waarom zou ik niet naar Syrië gaan?” Ilham is dan op de hoogte van de situatie in Syrië. ,,Op internet zag ik allemaal verschrikkelijke beelden van wat er gebeurde met Syriërs. Ik vond dat heel erg, ik lag er wakker van.''

Aleppo
Ilham belandt in de stad Aleppo, waar in het begin van de strijd een flinke groep Nederlanders zit. ,,Ik hoorde in de verte bommen vallen, maar dat was niet in mijn buurt. Het was net alsof ik in een villa op vakantie was. Het was een heel rustig leven. Ik was alleen met mijn man en vanaf 2016 met mijn zoon. We hadden het niet altijd breed, maar we leefden wel goed. Ik was thuis en zorgde voor het huis, mijn man en mijzelf. Mijn leven was simpel. Ik vond het in Syrië heel fijn, niemand zegt wat je moet doen.''

Ilham mist het leven in Nederland amper, behalve haar familie, vriendinnen en het eten in Nederland. ,,Kaas, vis, hagelslag, verschillend eten. Dat heb je hier allemaal niet.''

Haar man Bilal zat, zo zegt ze, bij de islamitische (moraal)politie. Volgens Belgische inlichtingendiensten speelde hij ook een rol bij het ronselen van nieuwe jihadisten in Europa. En dreigde hij op social media meerdere keren met aanslagen in Europa.

Naarmate IS terrein verliest, verhuist ze vaker. ,,Aleppo werd steeds gebombardeerd door het regime van Assad en de Russen. Mijn man raakte gewond door een vatbom bij Al-Bab. Toen gingen we naar de stad Tabqa, maar die werd al snel gebombardeerd door de Koerden.''

In maart van dit jaar belandt ze uiteindelijk in Raqqa, de hoofdstad van het kalifaat. ,,Een drukke stad, met genoeg restaurants en winkels'', vertelt ze. Maar in juni omsingelen de Koerden de stad en verandert de situatie. ,,Toen begonnen de bombardementen. Om de zes minuten werd een mortiergranaat afgevuurd.'' Sommige slaan vlak naast Ilhams huis in. ,,Op een gegeven moment was er van Raqqa niets over. Mensen lagen in het puin, ziekenhuizen zaten vol gewonde mensen.'' Bovendien hebben ze amper water en brood in de stad.

Ilham en haar man Bilal besluiten Raqqa te verlaten. Ook omdat IS buitenlandse strijders en hun families steeds slechter behandelt. ,,Mijn man vertelde dat er dingen gebeurden waarmee hij het oneens was. Hij zei: er wordt veel onrecht aangedaan, maar jij ziet veel niet, want je zit altijd thuis. Ik begreep het niet helemaal, maar ik ben heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om uit Raqqa weg te gaan.''

Meer Nederlanders weg uit Raqqa
IS en Koerdische strijders hebben dit weekend een akkoord bereikt over de overgave van de Syrische stad Raqqa, die gold als hoofdstad van het kalifaat. De stad was al grotendeels heroverd door de Koerden, die steun krijgen van de Amerikanen. De overgebleven IS-strijders mogen de stad nu verlaten. Onduidelijk is of dit ook geldt voor buitenlandse jihadisten en hun families.

De afgelopen weken zijn al honderden IS’ers uit de stad gevlucht. In vluchtelingenkamp Ain al Issa, tientallen kilometers buiten Raqqa, verblijven meerdere Nederlandse, vrouwelijke jihadisten en hun kinderen. Naast Ilham zou het om nog drie vrouwen gaan. De commandant van het kamp gaf geen toestemming hen te interviewen. Nog zeker een van die drie vrouwen komt ook uit Gouda, zo meldt een bron aan deze krant. De ouders van de jonge vrouwen willen hen graag terughalen naar Nederland. En anders in elk geval hun kinderen, vaak nog peuters of kleuters. Ze hebben daar advocaten voor in de arm genomen.

,,We willen de IS-vrouwen uit de kampen vrijlaten, maar hun regeringen accepteren hun terugkeer niet'', zegt Omar Aloush, een functionaris voor het nieuwe lokale bestuur in Raqqa.

Nederland staat op het standpunt dat jihadisten zichzelf moeten melden bij een Nederlands consulaat of ambassade in de regio. Bij terugkeer in ons land worden ze aangehouden. Er zijn naar schatting nog zo’n 180 Nederlanders in het strijdgebied, onder wie tientallen vrouwen en kinderen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Laat haar wegrotten.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Laat haar wegrotten.
Afbeelding
De appel valt niet ver van de boom. Deze foto is voor het familiealbum bedoeld.

Ik ben christelijk opgevoed. Zij heeft recht op een tweede kans, maar zal een geduchte straf moeten uitzitten van 16 maanden waarvan waarschijnlijk 16 voorwaardelijk. In Syrië heeft zij de kans gehad om weg te rotten onder het genot van de schijterij van Allah. Het is haar helaas niet gelukt. Daar heeft zij spijt over betuigd. We laten haar dus hier niet wegrotten, omdat Allah hier van nul en gener waarde is. Ik vind overigens dat Rutte, als medeplichtige aan het parasietenvirus, met al zijn gevolg moet wegoprotten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Ach wat zielig! Jihadiste huilt: “Ik wil niet in een Syrische cel bevallen, laat me terugkomen naar Nederland!”

Door Michael van der Galien, 16 oktober 2017

Afbeelding

Uh nee. Ga maar lekker daar in de gevangenis zitten. Dat is precies wat je verdient.

De 23-jarige ‘Nederlandse’ jihadiste Ilham is zwanger van Bilal, haar net zo radicale echtgenoot. Het jihadistische echtpaar verhuisde jaren geleden naar het radicaal-islamistische kalifaat van ISIS. Maar nu dat ze zwanger is wil Ilham opeens terug naar Nederland.

In een ongelooflijk (want: zo hypocriet dat je het bijna niet gelooft dat het AD haar woorden integraal heeft gepubliceerd) interview met het Algemeen Dagblad huilt Ilham tranen met tuiten over haar lot. Ze heeft het allemaal niet zo bedoeld! Ze zat gewoon thuis! Ze wil terug naar Nederland, want in een Syrische cel bevallen wil ze écht niet! Ze erkent dat ze “foute dingen” gedaan heeft.” En ze vertrok zogenaamd ‘vrijwillig’ met haar man uit Raqqa, dus zo slecht is ze niet. Toch?

Toch?!

Het is echt een ziekelijk verhaal omdat deze gek werkelijk denkt dat wij Nederlanders in haar huilverhalen trappen. Nou, Ilham, laat ik je even uit die droom helpen: dat doen we niet eens bijna. We weten maar al te goed dat jij en je man genocideplegers zijn. Dat jullie je radicale denkbeelden met geweld hebben willen implementeren. En dat je nu alleen maar ‘terug naar Nederland’ wil omdat dat achterlijke kalifaat van je nagenoeg van de aardbodem geveegd is. Het enige waar jij en die knettergekke man van je spijt van hebben is dat je aan de verliezende kant hebt gevochten. Lees dit maar:

“Toen begonnen de bombardementen. Om de zes minuten werd een mortiergranaat afgevuurd. Op een gegeven moment was er van Raqqa niets over. Mensen lagen in het puin, ziekenhuizen zaten vol gewonde mensen.”

Toen besloot het jihadistische stel om Raqqa te verlaten. Dus toen ze zélf aangevallen werden. Het werd ze gewoon te heet onder de voeten. Oh ja, dát en omdat Bilaltje het niet fijn vond dat ISIS buitenlandse (lees: niet-Syrische) jihadisten “steeds slechter” begon te behandelen:

“Mijn man vertelde dat er dingen gebeurden waarmee hij het oneens was. Hij zei: er wordt veel onrecht aangedaan, maar jij ziet veel niet, want je zit altijd thuis.”

Dat ISIS hele horden christenen, yazidi’s en sjiieten over de kling heeft gejaagd zat Bilal helemaal niet dwars, maar dat hij en zijn vrienden niet vriendelijk behandeld werden door hun moordende collega’s was een probleem. Je zou erom lachen als het niet zo ontzettend triest was.

Ik zou zeggen: veel plezier in die Syrische cel, Ilham. Zoek het maar uit, radicale, terroristische, genocide plegende mafketel die je bent.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/ ... nederland/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Jan Roos: IS´ers moeten wegblijven
LaVieJanRoos - Gepubliceerd op 16 okt. 2017

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door sjun »

Opmerkelijk. Zo’n 65 jaar geleden werd je van je Nederlandse nationaliteit gestript als je in vreemde krijgsdienst trad. Waarom zou hier speciaal voor moslims een uitzondering op gemaakt zijn en wie heeft dit geëntameerd?
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Familie: Nederland doet niks voor terugkeer vrouwen en kinderen uit IS-gebieden

Familieleden van Nederlanders die nog in Syrië verblijven, storen zich aan de passieve houding van de Nederlandse overheid. Die doet niets om hun kinderen, broers of zussen weg te halen uit voormalige IS-gebieden. Zelfs als Nederland weet waar de Syriëgangers gevangen zitten, wordt niet expliciet om hun uitlevering gevraagd.

'Den Haag laat ze stikken, laat ze daar doodgaan', zegt een wanhopige moeder tegen de Volkskrant. Ze wil niet met haar naam in de krant. Ze wil de Nederlandse autoriteiten niet tegen de haren instrijken, in de hoop dat ze toch nog wat voor terugkerende Syriëgangers zouden willen ondernemen.

Sommige familieleden hebben een advocaat in de arm genomen. Ze hopen Nederland te dwingen tot een actievere opstelling. 'Mijn dochter die vrijwillig naar het kalifaat is vertrokken, heb ik opgegeven. Zij is niet meer de dochter die ik kende voor haar vertrek', zegt een vader.

Van hem mag zij voor heel lang achter de tralies verdwijnen. Zij is bewust afgereisd. Maar zijn kleinkinderen zijn onschuldig. Die hebben, zegt hij, recht op een humane behandeling. Die moeten terug kunnen komen en door de familie in Nederland worden opgevangen.

Laura H.
Er zijn ook ouders die ervan overtuigd zijn dat hun kinderen, vooral dochters, onschuldig zijn. Ze zeggen dat hun dochters door hun man zijn gedwongen naar het kalifaat af te reizen, zoals Laura H. uit Zoetermeer vorige week bij de rechtbank in Rotterdam beweerde.

Of dat ze naar Syrië zijn gelokt door ronselaars vanuit het kalifaat met een valse voorstelling van zaken. Ze zijn er in het kalifaat achter gekomen dat ze daar niet konden aarden, vanwege het brute geweld. Maar daar blijk van geven, was te gevaarlijk. Dan zouden ze zomaar kunnen worden geëxecuteerd. Die ouders zien hun dochters niet als terroristen. Dus moet Nederland zich meer voor hen inspannen, vinden ze.

Geen hulp
Het ministerie van Veiligheid en Justitie bevestigt dat de Nederlandse overheid geen hulp biedt aan Syriëgangers die willen terugkeren. 'Mensen die uitreizen hebben bewust de keuze gemaakt zich aan te sluiten bij een terroristische organisatie', zegt een woordvoerder. 'Syriëgangers die erin slagen zich bij een Nederlandse post te melden, worden door de Marechaussee naar Nederland begeleidt, daar vastgezet en door het OM voor de rechter gebracht.'

Op eigen kracht naar een Nederlandse ambassade of consulaat zien te komen is praktisch uitgesloten, zeggen de ouders. Grote kans dat ze onderweg worden doodgeschoten. Slagen ze erin de Syrische grens naar Turkije, Libanon of Irak over te steken, dan beslissen volgens het ministerie van Buitenlandse Zaken in eerste instantie de lokale autoriteiten over hun lot. 'Die bepalen of ze worden aangehouden of vervolgd', aldus een woordvoerder.

Stateloos
Kinderen die zijn geboren in het kalifaat worden niet zondermeer tot Nederland toegelaten. Ze zijn in principe stateloos. Om te voorkomen dat (wees)kinderen van andere nationaliteiten Nederland worden binnengesmokkeld, zal op de Nederlandse post ter plekke een dna-test worden afgenomen. Er zijn minimaal tachtig Nederlandse kinderen in IS-gebied.

Voor familieleden is het nieuws uit het strijdgebied de laatste weken diffuus en beangstigend. Ze hebben geen of summier contact met hun Syriëgangers. Ze lezen over buitenlandse jihadstrijders die meevechten om de restanten van het kalifaat te helpen verdedigen. Onder hen ook vrouwen. Maar echt niet hun dochters of zussen, zeggen ze. Hopen ze.

Elk snippertje informatie is welkom. Ook buitenlandse journalisten die in de regio informatie proberen te vergaren, worden benaderd. Al willen ze liever niet dat die informatie wordt gepubliceerd. Want alles wat in de media wordt gezegd, kan tegen hun kind, zus of broer worden gebruikt.

Die informatie verdwijnt in de dossiers die het Openbaar Ministerie aanlegt van alle Nederlanders die nog in het strijdgebied vertoeven. Ze worden bij eventuele terugkeer vervolgd, op zijn minst voor deelname aan een terroristische organisatie. Daarop staat een gevangenisstraf van maximaal 15 jaar.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Laptop Nederlandstalige jihadbruid vol met porno en Ajax-uitslagen

Een harde schijf in handen van een journalist van de Amerikaanse site The Daily Beast laat de inhoud zien van een in beslag genomen laptop van een Nederlandstalige jihadbruid. Volgens de Belgische krant Het Nieuwsblad gaat het vermoedelijk om de laptop van de uit Gouda afkomstige Ilham Borjani. The Daily Beast zelf meldt dat het om een Belgische jihadbruid gaat.

Uit de zoekgeschiedenis van de vrouw, die volgens Het Nieuwsblad een van de echtgenotes is van de van Antwerpse Syriëstrijder Bilal Al Marchohi, blijkt dat zij onder meer zocht naar voetbaluitslagen van Ajax. Ook stond er een enorme hoeveelheid porno op de computer, waaronder filmpjes met de titel 'make him your teacher' en 'enjoy first time sex'. Daarnaast zocht ze ook bakrecepten op en keek de vrouw regelmatig naar van de films van Pirates of the Caribbean.

Andere zoekresultaten blijken minder onschuldig. Zo zocht ze in de weken voorafgaand aan haar arrestatie naar lezingen van jihadistische geestelijken verbonden aan IS, waarin zij het jihadisme verheerlijken. Daarbij volgde de vrouw ontwikkelingen rondom de terroristische aanslagen in Barcelona, Cambrils en in Istanbul op de voet, en volgde zij alle gebeurtenissen rondom de Belgische Syriëstrijder Frederick Calebout. Ze zocht eveneens meerdere malen op Wikipedia naar een Nederlandstalige uitleg over de oorlog in Afghanistan en ze bekeek op YouTube filmpjes van Amerikaanse aanvallen op de Taliban.

Wat te doen met terrorist
De frequentie waarmee de vrouw naar specifieke IS-gerelateerde informatie zoekt, neemt toe naarmate haar arrestatie dichterbij komt. Haar sympathie voor het kalifaat blijkt duidelijk uit haar zoekopdrachten, meent The Daily Beast. Ze toont steeds meer interesse in jihadisten, die willen terugkeren naar Europa, en wat daar de gevolgen van zijn.

Bij het vallen van de avond op 24 augustus jongstleden zoekt de vrouw onder meer op de zoekwoorden 'I love to leave isis' en zoekt zij in het Nederlands naar 'teruggekeerde jihadisten'. Haar laatste zoekopdracht, voorafgaand aan haar arrestatie was letterlijk: 'What do ypg do with isis terrorist', hoogstwaarschijnlijk omdat ze vermoedt dat haar arrestatie nabij is. Niet veel later wordt zij inderdaad in Raqqa gearresteerd. De laptop komt vervolgens in handen van verzetsgroep Ahrar al-Furat.

Terug naar Nederland
Volgens The Daily Beast zou de vrouw op dit moment in een kamp in de stad Kobane verblijven, op de grens met Turkije. Als dat klopt, is het uitgesloten dat het hier gaat om de Nederlandse Ilham uit Gouda, want zij verblijft in het aparte ‘IS-deel’ van vluchtelingenkamp Ain al Issa, op zo'n 80 kilometer van Kobane.

Ilham (23) uit Gouda is zwanger van de Antwerpse Syriëstrijder Bilal Al Marchohi, maar het leven in het IS-kalifaat bevalt haar naar eigen zeggen niet meer. Ze wil samen met haar zoontje van 1 jaar oud graag terug naar Nederland, zo heeft ze onder meer laten weten in een interview met deze krant. Haar man Bilal zit ergens in de buurt van Ain al Issa in een aparte gevangenis.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Tweet Geert Wilders

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Jihadbruid verdient geen begrip en hulp

Geplaatst op 20 oktober 2017

Afbeelding

Nu het kalifaat ineenstort, duiken jihadbruiden op met smeekbedes om terug ’naar huis’ te mogen. Thuis betekent nu het gehate Westen dat ze roekeloos inruilden voor het grote avontuur bij hun geliefde koppensnellers, toen ze gretig te stapel liepen voor de heroïek van het islamistische geweld. Nu ze hebben verloren, eisen ze genade. ’Iedereen verdient een tweede kans’, jammerde een jihadbruid deze week in een verhelderende Volkskrant-reportage over IS-vrouwen in vluchtelingenkampen in Syrië. Een echte oneliner die onze weke agogen nóg meer doet smelten. Alsof het verheerlijken van oorlogsmisdadigers maar een ijdele flirt was, een begrijpelijk misstapje dat iedereen kan zetten. Alleen al dit gebrek aan besef over de ernst van hun keuzes – of de schaamteloze ontkenning ervan – bewijst dat ze ongeschikt zijn om in Nederland te leven.

Hoe nu verder? In Syrië zitten ze vast, vaak onder omstandigheden die hen niet bevallen. Viezigheid en armoe, in vergelijking met de riante gestolen huizen die ze als vrouw van een IS-kopstuk bezaten. Wat een gotspe: déze (op zijn minst medeschuldige) vrouwen klagen over gebrek aan comfort. Als Nederland om uitlevering vraagt, mogen ze terugkeren. Als ze zich zelf bij de Nederlandse ambassade melden, worden ze gearresteerd. Nederland voert geen actief terughaalbeleid. Maar de nieuwe regering bereidt wel wetgeving tegen genocide voor waardoor IS-strijders levenslang kunnen krijgen.

Zullen de jihadbruiden hier veroordeeld worden? De kans is klein dat de oorlogsmisdrijven die ze gepleegd hebben, bewezen kunnen worden. Uit de eerder genoemde reportage blijkt dat veel vrouwen alles ontkennen, verdoezelen, erover liegen of er juist niets over loslaten, vaak op advies van een advocaat. De kans is groot dat de rechtbank geen bewijs zal vinden, zoals dat onlangs gebeurde bij de Limburgse jihadbruid Aisha. Tegen de teruggekeerde Laura Hansen, verdacht van deelname aan een terroristische organisatie en voorbereiding van aanslagen, heeft het OM net vijfendertig maanden gevangenisstraf geëist waarvan vierentwintig voorwaardelijk. Na aftrek van haar voorarrest hoeft ze dus van het OM niet meer de cel in. Ook was er sprake van dat ze ingezet zou worden als rolmodel tegen radicalisering.

Verbijsterend, die naïviteit. Het geloof dat je slechtaards snel kunt omvormen tot berouwvolle engelen die van nut zullen zijn voor de samenleving, blijkt immens. Zo groot dat het morele bederf waar hun levenskeuzes van getuigen vergeten en vergeven wordt. Het duurt niet lang of een gladgebekte ex-jihadbruid die in Syrië mogelijk meehielp bij het ontvoeren en drillen van kindsoldaten, zal zich in een Nederlandse talkshow voordoen als heiliger dan moeder Theresa. Want als rolmodel doet zíj tenminste wat voor de multiculturele samenleving... in tegenstelling tot haar criticasters: ’boze witte mannen’ die met hun ’islamofobie’ pas een écht gevaar vormen. Zó. Applaus gegarandeerd bij Bnn-Vara. Waarna een progressieve krant dit frisse geluid een column aanbiedt en de platenbaas van die andere, recente instantheilige – tuigvlogger Ilgun – zich aanmeldt met een lucratief contractje. Zo worden multiculturele sprookjes hier te lande geforceerd.

Die milde blik, die blije vergeving, die zucht naar positiviteit en een stroperig succesverhaal, daar rekenen zulke jihadbruiden op. Luister naar hun jeremiades over hun kwetsbaarheid, slachtofferschap, het psychische leed dat ánderen hun aangedaan hebben. En dan ook nog kermen dat hun kinderen het er zo moeilijk mee hebben, terwijl zij deze ellende zelf over hun bloedjes hebben afgeroepen. Alsof ze niet voor hun lot gekozen hebben, alsof er bij de illegale reis via Turkije een ’niet goed, geld terug’-garantie inbegrepen was, mocht het all-in pakket van het kalifaat tegenvallen.

Ze mikken op medelijden in de publieke opinie. Op de gedachte dat vrouwen minder erg dan mannen zijn als het op oorlogsmisdaden aankomt. Op de seksistische aanname dat een jonge vrouw met een naar romantiek hunkerend, rein hart eigenlijk geen bewuste keuzes kan maken, maar makkelijk misleid kan worden, bijvoorbeeld door zo’n woest bebaarde krijger die landen en stammen verovert.

Vergezocht? Helaas niet. Ik ben zulke vergoelijkende duidingen over zielige jihadi’s vaker tegengekomen, in bezwerende taal. In proza dat koerst tussen weeïg hulpverlenersjargon en bouquetreeksmetaforiek. Zo ontstaat een mild schaamlapje voor mensen die mogelijk gruweldaden op hun geweten hebben. Want deze moeders die ons begrip eisen, hebben mannen gesteund die kinderen ontvoerd en mishandeld hebben, die zelfs peuters en kleuters met messen hebben leren doden, in indoctrinatiekampen, ver van hun ouders. Het zijn de jihadbruiden geweest die op zoek gingen naar piepjonge meisjes als seksslavinnen voor hun mannen. Dat zijn alleen nog maar hun misdrijven jegens jongeren in de door IS-bezette gebieden.

Uiteraard moet eerst een rechter het misdrijf en de mate van hun schuld vaststellen. Maar zelfs de jihadbruid die geen moordenaar werd, kan niet volhouden dat ze ondanks haar keuze voor het onmenselijke kalifaat een slachtoffer is dat geen blaam treft. Ook zonder veroordeling verdienen ze geen respect, begrip en behulpzame opvang. Ze kunnen ze beter in Syrië blijven en daar onder ogen zien wat ze anderen hebben aangedaan.

Bron: www.telegraaf.nl

https://ejbron.wordpress.com/2017/10/20 ... p-en-hulp/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Nog een jihad bruidje dat de Belgische regering met liefde heeft gerepatrieerd.
Vermist meisje (14) uit Ukkel met pasgeboren baby gevonden in Turkije: verdacht van terroristische activiteiten
Firdaous S., het 14-jarige meisje uit Ukkel dat sinds 24 mei vermist was, is aangetroffen in Turkije en is gerepatrieerd naar België, samen met haar pasgeboren baby. Dat meldt de RTFB en het nieuws wordt bevestigd door het Brusselse parket.

Het meisje verblijft momenteel in het ziekenhuis en zal, zodra haar gezondheidstoestand dat toelaat, voorgeleid worden bij de jeugdrechter. Het Brusselse parket is alvast van plan te vragen dat ze in een gesloten instelling zou worden geplaatst.
Firdaous S. vertrok op 24 mei naar school maar kwam daar nooit aan. Korte tijd voordien had Binnenlanse Zaken haar identiteitsdocumenten ingetrokken omdat gevreesd werd dat ze geradicaliseerd was. Gerecht en politie hielden er dan ook ernstig rekening mee dat het meisje zou proberen naar Syrië te reizen.

Eind september bleek dan dat het vermoeden bestond dat Firdaous in Syrië was in gezelschap van Mehdi Atid, een geradicaliseerde man die onder elektronisch toezicht stond maar die enkelband verwijderd had en zijn driejarige dochter ontvoerd had. Toen al werd geopperd dat Firdaous zwanger zou zijn.

Deelname aan activiteiten terroristische organisatie
Zaterdagavond meldde de RTBF dat het meisje met haar pasgeboren baby gerepatrieerd was uit Turkije. Dat wordt ook door het Brusselse parket bevestigd.
“Firdaous is op 10 oktober in Turkije aangetroffen en opgepakt en is bevallen in Turkije”, zegt parketwoordvoerster Ine Van Wymersch. “Zij en haar baby zijn naar België gerepatrieerd en verblijven momenteel in het ziekenhuis. Zodra haar toestand dat toelaat, zullen we Firdaous verhoren als verdachte van deelname aan de activiteiten van een terroristische organisatie. We zullen ook aan de jeugdrechter vragen haar in een gesloten instelling te plaatsen en beschermingsmaatregelen te nemen voor de baby.”
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ve ... ~ab21dd7e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Dit is Jack Letts (22), een bekeerde die haatbaard is geworden bij ISIS. Hij is door de Koerden gevangen genomen en zou nog in leven zijn. Zijn mensenrechten zouden zwaar worden geschonden.
De Britse regering doet niets om hem te redden van een afschuwelijk lot.
Parents of Muslim convert 'Jihadi Jack' on hunger strike in protest against Government's 'failure to help their son'
The mum and dad of Muslim convert ‘Jihadi Jack’ have gone on hunger strike to protest the British government’s alleged failure to help their son.
John Letts and Sally Lane, whose son was nicknamed ‘Jihadi Jack’ after converting to Islam and travelling to Syria, started their fast on the steps of St Paul’s Cathedral.
They said their demonstration was against the Government’s ‘inaction’ in the face of the ‘desperate plight’ of their son 21-year-old Jack Letts.
John, 56, an organic farmer and baker, added: “The British government has a duty to protect its citizens.
“We believe the government’s policy of preventing anyone who went to Syria from returning to the UK is short-sighted and ultimately counter-productive....[...] "Jack also said that humanity had forgotten about him and he feared he was losing his mind.
“Despite our pleas, the British government has refused to engage with the Kurdish authorities in trying to secure Jack’s release.”
[...]
John and Sally Lane, 54, are still awaiting trial following claims that they funded terrorism by sending cash to their son - charges which they deny.
Sally said: “He is being held under false suspicion.
“Held indefinitely without charge, he has not been given a lawyer and has no opportunity to defend himself.”
Letts was suspected of being the first white Briton to join the terror group known as ISIS, after he left his Oxford home and travelled to the war-ravaged country last year.
http://www.mirror.co.uk/news/uk-news/pa ... k-11375513
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Vader jihadist: Dood onze kinderen niet op slagveld in Syrië

De vader van de Nederlandse jihadist Reda Nidalha is geschokt, nu blijkt dat er 'stilzwijgende instructies' zijn om Europese jihadisten op het slagveld in Syrië te laten sterven. ,,Ze verdienen desnoods levenslang, maar niet de doodstraf voor hun foute keuze.''

Toch is dat in feite wel de uitkomst tijdens de eindstrijd om de rokende resten van het kalifaat, die op dit moment uitgevochten wordt. Volgens persbureau AP zijn er 'stilzwijgende instructies' om buitenlandse jihadisten op het slagveld te doden. Of, volgens de Amerikaanse speciaal gezant Brett McGurk, die de strijd van de coalitie tegen IS leidt: 'Als ze in Raqqa zijn, zullen ze in Raqqa sterven'.

Mohamed Nidalha is geschokt dat er zo wordt gekeken naar jonge mannen zoals zijn zoon Reda, die soms nog minderjarige waren toen ze naar het kalifaat afreisden. ,, In Nederland hadden ze problemen, mijn zoon had bijvoorbeeld adhd, en zijn ze het slachtoffer geworden van ronselaars. Eenmaal in Syrië laat IS ze niet zo maar gaan.'' De afgelopen weken is Nidalha met regelmaat gebeld door andere ouders van jihadisten uit ons land, die het niet meer lukt contact te krijgen met hun kinderen in het in elkaar geklapte kalifaat. Ze zijn benauwd over het lot van hun kinderen. ,,Voor die ouders is het een hel, ze slapen niet meer.''

,,Als hun kinderen zo worden behandeld, bewust gedood op het slagveld, dan zijn de partijen die dat doen in mijn ogen niet beter dan IS. Een pedofiel gaat naar de cel, een moordenaar ook. Dat moet ook gebeuren met deze kinderen, die een foute keuze hebben gemaakt. Als ze niet in staat zijn zich te verbeteren verdienen ze desnoods levenslang, maar niet de dood.’’

Zijn zoon maakt nog kans op een terugkeer. Reda wist IS uiteindelijk te ontvluchten, mede dankzij de onvermoeibare strijd van zijn vader om hem uit het kalifaat te halen. Op dit moment zit Reda in een Turkse cel, in afwachting van het proces dat daar tegen hem wordt gevoerd. Een geluk voor Reda en zijn familie, want de instructies die de opponenten van de terreurorganisatie kregen liegen er niet om.

Dat blijkt ook uit de woorden van McGurk, de Amerikaanse speciaal gezant die de coalitie leidt om IS te verslaan. Hij sprak de woorden over het laten sterven van buitenlandse jihadisten in Raqqa tijdens een interview aan het tv-station Al-Aan in Dubai. ,,Onze missie is om zeker te stellen dat elke buitenlandse strijder, die zich vanuit het buitenland zich aansloot bij ISIS en naar Syrië kwam, in Syrië zal sterven.’’

Premier Rutte stemde in 2015 al in met de stelling dat het beter zou zijn als jihadisten zouden sterven op het slagveld, dan terugkeren naar Nederland. De Nederlandse overheid onderneemt ook geen stappen om Nederlandse jihadisten die aangeven terug te willen actief te helpen. Ze moeten op eigen kracht een consulaat bereiken. Door paspoorten in te trekken van Nederlanders met een dubbele nationaliteit wordt hun terugkeer extra bemoeilijkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Het is inderdaad waar dat in ieder geval Frankrijk en Engeland hun jihadisten niet terug willen hebben.
Of ze een kopgeld per los hoofd hebben beloofd is onduidelijk.
Britse Syrië-gangers ‘moeten dood’, zegt Britse minister
De Britse regering heeft voor het eerst publiekelijk gezegd dat ze haar jihadistische staatsburgers in Syrië en Irak liever dood ziet dan voor het gerecht. Minister van internationale ontwikkeling Rory Stewart zei vandaag in een interview met BBC dat de Syriëgangers ‘in bijna alle gevallen’ geliquideerd moeten worden.

De minister deed de uitspraak kort nadat een onafhankelijke terrorismecommissie oordeelde dat Britse jihadisten in Syrië en Irak terug moeten kunnen keren naar hun land. Maar volgens Stewart is dat geen optie: “Zij zijn volledig toegewijd, als leden van Islamitische Staat, aan de oprichting van een kalifaat.” Zij hebben in het strijdgebied daarnaast misdaden begaan, aldus Stewart. “Dus ik ben bang dat we onder ogen moeten zien dat deze mensen een extreem gevaar vormen voor ons, en helaas rest er geen andere mogelijkheid dan hen, in bijna alle gevallen, te doden.”
[...]
Een ander Europees land dat zijn eigen jihadistische staatsburgers doodt, is Frankrijk. Ex-president François Hollande gaf vorig jaar al toe dat hij opdracht heeft gegeven voor ‘opérations homo’ - jargon voor liquidaties. Eerder dit jaar maakte The Washington Post bekend dat de Fransen dodenlijsten opstellen en deze met de Iraakse regering delen.
[...]
AP onthulde vandaag dat verschillende westerse landen ook dodenlijsten delen met hun bondgenoten van de Syrische militie SDF. De Koerdisch-Arabische militie zou de opdracht hebben gekregen alle buitenlandse jihadisten in Raqqa om het leven te brengen, ongeacht of zij zich zouden overgeven of niet. De coalitie voorzag haar bondgenoten van namen en foto’s.
https://www.trouw.nl/home/britse-syrie- ... ~a41059e7/

En waarom willen ze geen jihadi's terug?. Vanwege ons mensenrechtenvriendelijke rechtsysteem dat adminstratieve detentie onmogelijk maakt. Overal zit het vol met "D666" rechters.
In totaal zijn er zo’n 6000 Europeanen afgereisd naar het strijdgebied in Syrië en Irak. Bij terugkomst beweren veel jihadisten dat zij humanitair dienstverlener waren. Vaak is het moeilijk te bewijzen of zij echt misdaden hebben begaan, en zijn zij na een aantal maanden weer op vrije voeten. De Fransen en Britten kiezen mede daarom voor dit soort controversiële maatregelen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

OM: Nederland loopt achter met veroordeling jihadisten
Nederland loopt achter bij de veroordeling van terrorismeverdachten die naar het strijdgebied in het Midden-Oosten zijn afgereisd. In België zouden op afstand al 122 strijders zijn veroordeeld, in Nederland is dat slechts iets meer dan tien keer gebeurd.

Dat stelde openbaar aanklager Ferry van Veghel dinsdag tijdens een rechtszaak in Rotterdam. Daar besloot de rechter dat twee Rotterdamse verdachten die naar Syrië zijn vertrokken op afstand mogen worden berecht.

Het gaat om Houssaine Z. (28) en Saad C. (28) die vermoedelijk eind november 2015 samen met medeverdachte Mohamed R. (32) naar het strijdgebied reisden. De laatstgenoemde werd begin dit jaar aangehouden in Spanje, uitgeleverd aan Nederland en zit nog vast. Hij ontkent dat hij in Syrië of Irak is geweest en daar heeft meegevochten. De Rotterdammer zegt dat hij slachtoffer is van een persoonsverwisseling.

Alles geprobeerd
Aanklager Van Veghel legde dinsdag uit dat alles is geprobeerd om de twee afwezige verdachten Z. en C. op de hoogte te brengen van hun strafzaak. Hun moeders zijn geïnformeerd en via social media is geprobeerd om contact te leggen. Bovendien zijn in IS-gebied advertenties op Facebook verspreid.

Het belang voor de samenleving geeft volgens de rechtbank de doorslag boven het belang van de twee verdachten om aanwezig te kunnen zijn bij hun strafzaak. Eerder wilde de rechtbank in Rotterdam in twee vergelijkbare, grote terroristenzaken niet aan de berechting van de verdachten beginnen omdat ze nog in het buitenland verblijven.

Uitgereisd naar Syrië
Tot 1 juni van dit jaar zijn vanuit Nederland ongeveer 280 mensen afgereisd naar Irak of Syrië. Ongeveer vijftig van hen zijn teruggekeerd.

De zaak tegen het drietal zal vermoedelijk in februari worden behandeld.
http://www.elsevierweekblad.nl/nederlan ... 92-552992/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

De strijd is gestreden (en verloren) dus keren de jihadisten terug naar hun moeke en moskee.
Derde van alle Europese jihadi's is weer terug
Van de ruim vijfduizend Europese IS-strijders is ongeveer dertig procent teruggekeerd naar de landen waar ze vandaan komen. Dat staat in een rapport van de Amerikaanse denktank Soufan Center. Nu IS verliezen heeft geleden in Syrië en Irak waarschuwt de denktank bovendien voor extra terugkerende jihadgangers.
https://www.trouw.nl/home/derde-van-all ... ~aff96c41/

En dus ben ik helemaal niet verbaasd om te lezen:
‘We kunnen jihadgangers gewoon niet volgen’
Madeleine van Toorenburg (CDA) is bezorgd over cijfers van de Amerikaanse denktank Soufan Center. Die meldde eerder vandaag dat 5600 jihadgangers zijn teruggereisd naar Europa.

‘Het risico van die terugkeerders is zeer groot en ze zijn bijna niet te volgen als ze terugkomen in Nederland,’ zegt van Toorenburg. ‘Komen ze aan op Schiphol, dan worden ze natuurlijk meteen opgepakt, maar vaker komen ze onbewaakt de grens over. Dat kun je nooit 100 procent voorkomen, ook niet als je grenscontrole invoert.’
Het CDA ? Waar is de slang in het paradijs gras? Ja hoor, voor veiligheid moeten we privacy inleveren. Alle privacy als het even kan en dat is net erg want die is bij de overheid in goede handen.
Daarom pleit van Toorenburg voor invoering van de omstreden sleepnetwet. ‘Juist hierom moet de AIVD meer bevoegdheden krijgen. Alle tegoeden van jihadgangers zijn bevroren en ze hebben geen geldige papieren, dus ze moeten een keer bij elkaar aankloppen voor hulp. Zodra ze dan via internet met elkaar communiceren, kunnen worden opgespoord. Nu kunnen zijn ze via internet niet te volgen.’
En daar heb je een sleepwet voor nodig? Alleen als je geen benul hebt van wie allemaal in aanmerking komen om Islamitische terreur uit te oefenen? Want die dient niets met de islam van doen te hebben en ook aan "religious profiling" doen we niet?

http://www.elsevierweekblad.nl/nederlan ... et-554330/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Bureaucratie van IS
De Amerikaanse onderzoekers werden geholpen door de organisatie van IS, schrijft de Volkskrant. Want ook al bedekken de jihadisten hun gezicht op filmpjes en doen ze hun best onder de radar te verdwijnen, de bureaucratie van IS hield wel netjes bij wie waarvandaan kwam en waarheen trok. En bij het veroveren van de IS-bolwerken werden er duizenden van zulke documenten gevonden.

In heel Europa zijn 5600 IS'ers teruggekeerd naar hun geboorteland, dat is zo'n dertig procent van hoeveel er zijn afgereisd. Vanuit Nederland trokken er de afgelopen jaren naar schatting zo'n 280 jihadisten naar Syrië. De 50 die naar schatting terugkeerden, zijn dus een relatief kleine groep, vergeleken met andere landen. Het Verenigd Koninkrijk bijvoorbeeld zag de helft terugkeren: 425 van de 850.

https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/der ... ruggekeerd
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

British Jihadi describes "normal life" in IS . A grammar school boy from High Wycombe in England who was captured in Syria trying to flee Islamic State has insisted he spent most of his three years in terrorist territory playing PlayStation and riding his bike.

"I was with ISIS, I was with a terrorist organisation, but I mean I did not kill anyone, I hope I didn't oppress anyone"

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Mahalingam »

Ook in de USA hebben ze teruggekeerde jihadisten. Die ook aallemaal hun verkeerde keus betreuren. En allemaal hebben alleen maar straten geveegd en gewonden en zieken verzorgd. Of gewoon wat rondgelummeld.
Palestinian-American ISIS terrorist gets 20-year sentence
Mohamad Khweis, 27, the only American citizen to be convicted of successfully joining the Islamic State (ISIS) terror group overseas, was sentenced to 20 years in prison on Friday.

Khweis, from Alexandria, Virginia, was convicted on terrorism charges earlier this year. Khweis traveled to Iraq and Syria in December 2015, and even obtained an official ISIS membership card.
He found life there distasteful and escaped after a few months. He surrendered in northern Iraq to Kurdish forces, who broadcast his capture around the world.
Khweis was born in the US. His mother is Iraqi born, while his father claims to be Palestinian.
[...]
His lawyers said he never took up arms on ISIS’ behalf.
“While he was there, he did not fight. He did not do harm to another human being,” defense attorney John Zwerling said.
“He provided valuable, actionable intelligence,” Zwerling said. “And the government has given him zero credit for any of it.”
Zwerling and defense attorney Jessica Carmichael argued for a five-year sentence.
https://worldisraelnews.com/palestinian ... r-sentence

More than 100 people in the US have been charged with trying to help ISIS or trying to join it.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Ariel »

Syrische IS-strijder loopt vrij rond in Nederland en bezocht bijeenkomst in De Balie

Een Syrische IS-strijder blijkt met valse papieren in Nederland te verblijven en heeft in september een bijeenkomst in De Balie in Amsterdam bezocht. De 31-jarige man werd daar opgemerkt door activisten van het burgercollectief Raqqa is Being Slaughtered Silently, die aanwezig waren omdat een film over hun werk werd getoond. Zij herkenden de man, die uit dezelfde regio in Syrië komt en meevocht met IS.

Het is voor zover bekend de eerste keer dat een Syrische IS-strijder opduikt in Nederland. Bronnen rond veiligheidsdiensten bevestigen het voorval tegenover de Volkskrant en Nieuwsuur en zeggen dat de 31-jarige IS'er een 'zwaar geval' is. Hij reisde onder een valse naam naar Nederland. De inlichtingendienst AIVD houdt de man al maanden in de gaten - ook vóór de bijeenkomst in De Balie

Nu IS bijna al zijn grondgebied in Syrië kwijt is, is de vraag wat er met alle IS-strijders zal gebeuren. Dat geldt voor de buitenlandse IS-strijders - volgens onderzoeksbureau Soufan hebben zo'n 30 duizend buitenlanders zich aangesloten bij de terroristische organisatie, van wie ongeveer 280 uit Nederland -, maar ook voor IS'ers uit Syrië zelf. Sommige IS-strijders gebruiken bewust de migratiestromen naar Europa, waar ze vervolgens onbelemmerd kunnen reizen.

Waarom de IS-strijder de bijeenkomst kon bezoeken in het debatcentrum, dat vooraf de politie had ingeseind en veiligheidsmaatregelen trof, is niet duidelijk. Het illustreert wel een breder dilemma: wanneer moeten diensten ingrijpen? Het kan nuttig zijn iemand in de gaten te houden om zo een beeld te krijgen van een netwerk. Oppakken is sowieso ingewikkeld: een Syriër die meevocht met IS kan volgens internationaal recht niet worden uitgezet naar zijn thuisland, omdat daar nog steeds een oorlog gaande is.

Hossam Eesa
De AIVD en de NCTV willen niet ingaan op vragen over de IS'er. In z'n algemeenheid, zegt een woordvoerder van de AIVD, 'geldt dat risicopersonen de aandacht krijgen die nodig is op grond van de dreiging die ze vormen'.

De aanwezigheid van de IS-strijder in Nederland heeft niet geleid tot een ander dreigingsbeeld, dat blijft substantieel. Wel schreef de nationale terrorismecoördinator NCTV deze week dat Nederland 'vaker op de radar verschijnt als potentieel doelwit van individuele IS-leden en sympathisanten'. En dat bedreigingen 'in enkele gevallen' uit Syrië komen.

Het voorval met de Syrische IS'er in De Balie vond op 14 september plaats. Diverse leden van het burgercollectief Raqqa is Being Slaughtered Silently waren in het debatcentrum voor een nagesprek over hun film. Een van hen herkende de 31-jarige IS-strijder in het publiek, bevestigt Hossam Eesa van de groep. 'We hebben toen geprobeerd een foto van hem te maken, maar dat wilde hij niet. Hij is naar buiten gevlucht.

Een beveiliger van De Balie is nog achter de man aangerend, maar kon hem niet tegenhouden. Yoeri Albrecht, directeur van De Balie, heeft daarop de politie gebeld. De activisten en hun familie zijn opgevangen in een aparte zaal. De politie is gebleven totdat de groep veilig kon vertrekken.

Albrecht is 'behoorlijk geschrokken' van het voorval. De komst van de leden van het Syrische burgercollectief was om veiligheidsredenen niet bekendgemaakt op de agenda van De Balie. De activisten verblijven op onbekende locaties in Nederland en Duitsland. Ze worden al langer ernstig bedreigd door IS.
Wordt in de gaten gehouden door de AIVD, maar kon wel zonder problemen een bezoek aan de Balie brengen. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door King George »

Het is voor zover bekend de eerste keer dat een Syrische IS-strijder opduikt in Nederland.
Nou, dan kunnen we weer rustig gaan slapen, nietwaar?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Jihadi's keren terug

Bericht door Pilgrim »

Grapperhaus: Juridische gronden nodig voor oppakken Syrië-strijders

Maarten van Ast, 24-11-17

Afbeelding

Syrië-strijders in Nederland kunnen niet zomaar worden opgepakt, ook niet als ze mogelijk een gevaar vormen. Dat zei minister Grapperhaus van Justitie en Veiligheid vanmorgen over het nieuws dat een IS-strijder al maanden in Nederland verblijft met valse papieren. De bewindsman benadrukt dat er 'voldoende juridische gronden' nodig zijn om iemand op te pakken.

Een aantal partijen in de Tweede Kamer wil zo snel mogelijk duidelijkheid over de kwestie. Een ‘zeer ernstige’ zaak, aldus Madeleine van Toorenburg (CDA), die precies wil weten waarom de 31-jarige Syriër nog niet is opgepakt en waarom de politie niet aanwezig was bij een bijeenkomst in Amsterdam waar de man in de zaal zat. ,,De politie was immers geïnformeerd over de risico’s van deze bijeenkomst. Dan had deze man opgepakt kunnen worden. Dit is een ernstig gemiste kans.”

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie