"Verwarde man" Malek F pleegt jihad in Den Haag.

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

"Verwarde man" Malek F pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Verwarde man steekt drie mensen neer voor shishalounge in Den Haag

In Den Haag zijn drie mensen neergestoken door een man met een mes. De verdachte is aangehouden. Hij werd door de politie in een been geschoten. De man was bij de politie bekend vanwege verward gedrag.

De gewonden zijn naar een ziekenhuis gebracht. Het is onduidelijk hoe ze eraan toe zijn. Het incident vond plaats voor shishalounge Nova in de buurt van station Hollands Spoor. Het Johanna Westerdijkplein is na de steekpartij afgezet. Ambulances en een traumahelikopter zijn opgeroepen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:"Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Update: Dit is de verwarde baard meneer uit Den Haag, die volgens mensen Allah Ackbar riep.

Afbeelding

Er is een steekpartij geweest op het Joh. Westerdijkplein Den Haag waarbij 3 personen gewond zijn geraakt. Verdachte is door de politie neergeschoten. Minimaal 3 personen met spoed naar het ziekenhuis. Arrestatieteam van de politie werd ingezet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door King George »

En nog steeds weet de politie het motief niet?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re:"Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

King George schreef:Maar dit heeft verder helemaal niks met de achterlijke Islamitische cultuur te maken, hoor...
Dat vindt de burger-moeder van Den Haag ook.
Burgemeester Krikke over steekpartij: 'Geen signalen dat er meer speelt'

Volgens burgemeester Pauline Krikke is de man die zaterdag werd aangehouden na een steekpartij in Den Haag een verwarde man. 'Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt dan dit', laat de burgemeester weten in een reactie.

In een reactie zegt de burgemeester verder dat zij de situatie 'serieus neemt' en de zogeheten driehoek heeft opgestart. In die driehoek zitten de burgemeester, de politie en de officier van justitie. 'Alle zorg gaat nu uit naar de slachtoffers. De Politie en Rijksrecherche zijn bezig met onderzoek', zo laat Krikke weten in de reactie.

Wat de toedracht van de steekpartij is, is nog altijd onduidelijk. De steekpartij zou vermoedelijk zijn begonnen in een nabijgelegen shisha lounge.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Mahalingam »

Over die verwarde baard meneer uit Den Haag die in het been werd geschoten, daar is video van.
Schietende agenten Den Haag gefilmd (video)
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2002579 ... ilmd-video
De schietopleiding van agenten mag best wel verbeterd worden. Ik hoor zo aan de knallen dat zeker twee agenten hun pistolen hebben leeggeschoten. En dan maar 1 kogel raak.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Een dag later komen de verhalen over de "verwarde" man stekende mesmoslim los. Via de Telegraaf
’Verwarde man? Het voelde als aanslag

Hij gilde, schreeuwde, krijste. Totale paniek maakte zich zaterdag meester van 37-jarige Michiel als hij de slachtoffers van een ’verwarde’ man ziet, die allemaal zonder aanleiding werden neergestoken. Nu het stof is neergedaald, komen de vragen.

Hij zag de steekpartij zelf niet gebeuren, maar bevond zich ineens in een aflevering van CSI, met schreeuwende mensen, paniek. „Ik woon precies daar op de hoek. Toen ik aankwam, was het slachtoffer net neergestoken. Er kwam een soort kraan bloed uit zijn nek. Later zag ik andere slachtoffers, lijkbleek, met stuiptrekkingen.”

Andere mensen schreeuwden ’hij heeft er al drie neergestoken!’. Michiel gaat, bij wijze van instinct, achter de man aan. „Schreeuwend, krijsend. Ik riep: kom hier! Je moet wat. Ik bleef wel op gepaste afstand, maar hij liep naar Holland Spoor, en daar stonden veel mensen. Je gaat niet toekijken hoe hij er nog drie pakt.”

Het was ’krankzinnig’, zegt Michiel. Een buurvrouw trok meteen haar shirt uit om het bloeden bij het derde slachtoffer te stoppen. Als agenten aankomen, schreeuwt hij ze naar de dader toe. De agenten schieten meteen. „Het was zo’n hectische situatie, je voelt dan echt haat. Ik was trots dat ze zo snel schoten – en blijkbaar alleen in zijn been. Correct gehandeld.”

Huh, verward?
Later werkt hij anderhalf uur mee aan een getuigenverklaring. Daarna komt de bezinning. Hij belt vrienden, laat het bezinken, leest het nieuws. „Ik vond het opvallend dat meteen werd gesproken over een verwarde man”, zegt Michiel, doelend op de lezing van de politie.

„Natuurlijk, als je nuchter bent, doe je zoiets niet. Maar het voelde als een soort aanslag-achtig motief. Zo’n man in volledig Marokkaanse outfit, Allahu Akbar roepend, volledig willekeurige mensen in de nek stekend...”

Geen politiek motief
Hij belt een Turkse vriendin. De twee praten erover. Het stempel ’verwarde man’ doet niet helemaal recht aan de gebeurtenis die hij heeft beleefd. Het voelde als een soort aanslag. „Kijk, als je nog zes mensen neersteekt, dan kun je het niet meer ontkennen. Maar het is lastig. Wanneer kun je daarover spreken?”, vraagt Michiel zich af.

In de meest gebruikte definitie van terrorisme wordt daar pas over gesproken, wanneer er een politiek motief is. In dit geval is dat niet aan de orde. Volgens burgemeester Krikke is terreur inderdaad uitgesloten. „De man is bij de politie bekend vanwege verward gedrag. Op dit moment zijn er geen signalen dat er meer speelt dan dit.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Via het AD....
‘Dader steekpartij was doodkalm, hij leek helemaal niet verward’

De man die gistermiddag bij de Haagse Hogeschool zomaar drie mensen neerstak, maakte geen verwarde indruk. Dat zegt Ali, eigenaar van eetcafé Nova waar de steekpartij begon.

,,De man is geen klant van ons. Hij zat rustig op een gemeentebankje voor de deur, aan het water,” vertelt Ali. ,,Tot hij opstond en een paar meter naar ons toeliep. Daar zat een jonge jongen gewoon wat te drinken en die man begon op hem in te steken. Het was vreselijk. Maar wat zo gek was: hij bleef doodkalm, die dader. Wij hielpen gelijk die jongen want hij bloedde heel erg."

Volgens Ali bleef de man ijzig kalm. ,,Iemand van ons ging er achteraan en riep tegen voorbijgangers: blijf bij hem uit de buurt, blijf bij die man weg! Zodat er niet nog iemand gestoken zou worden. Toch heeft hij nog twee mensen neergestoken. En hij bleef maar kalm, rustig doorlopen. Nee, ik heb hem niks horen roepen of zo. Maar dat ie verward is, wat ik lees, lijkt mij echt niet waar.”

De slachtoffers zijn er volgens de politie slecht aan toe, maar buiten levensgevaar. De slachtoffers lagen op drie plekken rond het water bij de Hogeschool, steeds met zo’n honderd meter ertussen. De dader liep rustig rond het water en werd uiteindelijk door de politie neergeschoten en gearresteerd. Op filmpjes van omstanders lijkt hij Allahu Akbar te roepen. De politie houdt het er vooralsnog op dat de dader een bij hun bekende verwarde man is.

Een ooggetuige die op straat liep, heel toevallig pal achter de 31-jarige dader, zegt ook dat de steker een kalme indruk maakte. ,,Hij wandelde rustig, met dat mes in z’n linkerhand.” Dat de man nóg twee mensen kon neersteken, kan de getuige wel verklaren. ,,Ik dacht zelf: die heeft z’n gevecht al gehad. Die heeft ruzie gehad in die lounge daar verderop, waar ze druk met dat slachtoffer bezig waren. Wist ik veel dat ie er nog twee ging neersteken. Totdat hij ineens daar bij de Consumentenbond iemand met een fiets aanviel.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Politie Den Haag: uitvoerig onderzoek naar man die drie mensen neerstak

De politie in Den Haag laat weten dat ze uitvoerig onderzoek doet naar de achtergronden van de man die gisteren in Den Haag drie mensen neerstak. Zijn woning is doorzocht en de politie zegt dat alle "verbale uitingen" die de man deed deel uitmaken van het onderzoek.

Gisteren zei de politie dat de 31-jarige man bij hulpverleningsinstanties alleen bekendstond vanwege verward gedrag. Burgemeester Krikke liet weten dat "er op dit moment geen signalen zijn dat er meer speelt dan dit".

Opvallend
"Dat de politie nu zegt dat er uitvoerig onderzoek wordt gedaan, is opvallend", zei NOS-verslaggever Robert Bas op NPO Radio 1. "Inmiddels zijn er getuigen die zeggen dat de man 'Allahoe akbar' riep. Omroep West sprak met een getuige die zei dat de man iemand de keel probeerde door te snijden. Het is interessant om te kijken of hij banden had met radicale moslims."

Bas wijst erop dat Den Haag in het verleden een aantal radicale groepjes heeft gekend, zoals begin deze eeuw de Hofstadgroep en enkele jaren terug een groep IS-aanhangers. Daar zaten ook mensen bij met psychische problemen, vertelden advocaten hem indertijd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

"Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Ik draaide mij om en zag dat een man zijn keel werd doorgesneden'

'Ik hoorde een meisje achter mij schreeuwen. Ik draaide mij om en toen zag ik dat een man in een groen gewaad een andere man van achteren aanviel en zijn keel doorsneed'. Dat zegt een getuige die vlakbij het Johanna Westerdijkplein aan het vissen was. Zaterdagmiddag werd daar een verwarde man door de politie neergeschoten nadat hij drie mensen had neergestoken.

De 32-jarige getuige, die liever niet met naam genoemd wil worden, zat zaterdagmiddag nietsvermoedend te vissen aan het water bij de Haagse Hogeschool toen hij geschreeuw achter zich hoorde. Hij draaide zich om en zag dat een man van achteren werd vastgepakt door een man met een mes. 'Eerst dacht ik nog dat het een studentengrap was, maar toen zag ik overal bloed. Ik zag dat hij de keel van de man doorsneed.'

Daarna loopt de man met het mes op de getuige af. 'Ik heb hem recht in zijn ogen aangekeken. Het was alsof hij langs mij heen keek.' De getuige vertelt dat hij op dat moment aanstalten wilde maken om het water in te springen. 'Toen ik dat deed, liep de man weer weg.'

Achtervolging
De man met het mes loopt volgens de getuige daarna door over de brug richting de Haagse Hogeschool. 'Ik ben samen met omstanders achter de man aangerend om andere mensen te waarschuwen. Inmiddels hadden twee meisjes zich ontfermd over de man die was neergestoken'.

Andere slachtoffers heeft de getuige niet gezien, maar wel heeft hij schoten gehoord. 'Ik denk dat het in totaal drie minuten duurde voordat de politie er was. Daarna hoorde ik schoten, maar ik heb verder niets van de arrestatie gezien. Ik ben toen teruggerend naar mijn visplek, heb mijn spullen gepakt en ben naar huis gegaan.'

De politie kan dit verhaal niet bevestigen. Een woordvoerder laat weten dat de zaak momenteel wordt onderzocht.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Mahalingam »

Wabblief??
"...en toen zag ik dat een man in een groen gewaad ..."

Wat voor groen? Legergroen of profeet-groen?
Op de video zie ik geen groen.

Inmiddels is gebleken dat de man een 31-jarige asielzoeker uit Syrië is met verblijfsvergunning.
https://www.elsevierweekblad.nl/nederla ... en-612464/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
Inmiddels is gebleken dat de man een 31-jarige asielzoeker uit Syrië is met verblijfsvergunning.
En de man is absoluut niet gevaarlijk. :no1: Volgens de NOS zeggen bronnen dat hij is vastgeklonken aan zijn bed en permanent wordt bewaakt. De politie wil dat niet bevestigen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

We hebben een naam. De 31-jarige Malek F. die zaterdagmiddag in alle kalmte lukraak op drie mensen instak in Den Haag, haalde in februari ook al het nieuws toen hij vanuit zijn appartement in de Haagse binnenstad in hysterische toestand zijn huisraad van de eerste verdieping naar beneden gooide. Dat is niet erg, want we kopen gewoon weer nieuw huisraad voor hem. Geld zat in Nederland voor hysterische Syriërs.

Afbeelding
Hulpdiensten rukten massaal uit naar de woning van de Syrische asielzoeker in het centrum van de stad. Omdat het tramspoor vol eetkamerstoelen, matrassen en kapot gesmeten prullaria lag, moesten trams worden omgeleid. Volgens buurtbewoners stond de man onderwijl uitzinnig te schreeuwen uit het raam. Uit zijn woning klonk harde muziek.

Diverse personen moesten hun vege lijf redden omdat zij bijna door het huisraad werden geraakt. Bewoners konden een tijdje niet naar hun woning terug. Er moest zelfs een onderhandelaar van de politie ter plaatse komen om met de man in gesprek te gaan. Uiteindelijk gaf hij zich in de nacht over aan de politie en werd hij op blote voeten en in een lange boxershort door agenten meegenomen naar de Opvang Verwarde Personen.

Wat de Syriër afgelopen zaterdag bezielde toen hij op de Leeghwaterkade uit het niets op drie mannen instak, is nog een raadsel. De man, die een verblijfsvergunning heeft en zeker een half jaar in Den Haag woont, staat niet bij de autoriteiten bekend als een potentiële terrorist.

De politie is een uitvoerig onderzoek naar hem begonnen. Ook naar de uitlatingen ‘allahu akbar’ die hij deed, nadat hij door de politie was neergeschoten, wordt onderzoek gedaan. De man werd in zijn been geschoten en ligt momenteel, vastgeketend aan zijn bed, in een ziekenhuis in Rotterdam. Daar wordt hij permanent bewaakt.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door King George »

Zulk soort vuilnis krijgt hier dus een verblijfsvergunning. Ze ontvluchten niet hun shit hole. Ze brengen hun shit hole hierheen.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door King George »

Buren: niemand durfde met Malek F. in lift

Door GERDA FRANKENHUIS

2 uur geleden in BINNENLAND


Buren van Malek F. (31), die zaterdag drie willekeurige voorbijgangers neerstak in Den Haag, schrokken zich ook op vrijdagavond 2 februari rot, toen F. stond te schreeuwen uit het raam van zijn woning en zijn inboedel op straat gooide. Uit zijn appartement, een sociale huurwoning aan het Lage Zand in het centrum van Den Haag, schalde keiharde Arabische muziek.


Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Terreur-experts: twijfels over ’verwarde man’ terecht

Een steekpartij door een verwarde man? Of een aanslag door een bebaarde Syriër in een gewaad? Hoewel de politie razendsnel meldde dat de gruweldaad in Den Haag een actie van een verwarde man was, bleven de vragen rondzingen. „Ik zou zeggen: kijk eerst bij hem thuis.”

Het grote publiek heeft prangende vragen over mogelijke terreur als er op klaarlichte dag drie mensen worden neergestoken door een bebaarde man die ’Allahu Akbar’ roept, en laat zich niet zomaar afschepen met een algemene verklaring over ’een verwarde man’. Bovendien, het een sluit het ander niet uit.

„Als mensen hoorden dat hij ’Allahu akbar’ riep en hij mensen de keel doorsneed, zou ik zeggen: kijk eerst bij hem thuis en op sociale media voor je terreur uitsluit”, zegt terrorismedeskundige Teun van Dongen van de Universiteit Leiden.

Doen alsof
Wantrouwen onder het publiek over dit soort snelle verklaringen werd eerder aangewakkerd na het ongeluk bij Amsterdam Centraal, waarbij een door een te laag bloedsuikergehalte gevelde automobilist inreed op voetgangers. De politie kwam opvallend snel met de lezing dat het geen aanslag betrof. „Dat lijkt me een makkelijker zaak dan deze. Bloedsuiker is nog objectief vast te stellen. Zie maar aan te tonen dat iemand eerder verward was, dan dat de Allahu akbar-gedachte bij hem leefde”, zegt terreurdeskundige Jelle van Buuren.

De aanslag op het Joodse restaurant HaCarmel was ook al zo’n zaak waarbij het publiek zich opwond over vlugge dooddoeners van de politie. Jihadisme-expert Ronald Sandee spreekt dan ook zijn verbazing uit over het feit dat de Haagse steekpartij wel heel snel werd afgedaan als ’een incident met een verwarde man’. „Iemand kan ook doen alsof ie verward is. Bovendien kan iemand die wél verward is, best in een helder moment een aanslag plegen.”

Aanwijzingen
Ook het feit dat getuigen melden dat de man bewust mensen rond de keel sneed en 'Allahu akbar' riep toen hij door door agenten werd neergeschoten, kan volgens Sandee goed in de richting van jihadisme wijzen. Want dat is wat jihadisten roepen bij aanvallen.

Collega-expert Jelle van Buuren nuanceert dit beeld: „Het is logisch dat mensen denken dat het zo is, maar het hoeft niet te kloppen. De kreet en de kledij kúnnen ondergeschikt zijn aan iemands waanbeelden.” Van Dongen vult aan dat ’Allahu akbar’ wordt geassocieerd met terreur, maar om meer redenen geroepen kan worden. „Het maakt hem nog niet direct een terrorist.”

„Dat de politie spreekt over een verwarde man is nog geen eindconclusie”, vat veiligheidsexpert Michiel de Weger samen. „Men moet eerst onderzoek doen en kan dan alsnog concluderen dat er wel een intentie was.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door King George »

Ooggetuige: ‘Politie werd na neerschieten Bevrijdingsdag-terrorist uitgemaakt voor “kankerjoden” door omstanders’

Afbeelding
Foto: Gewapende agenten op weg naar de plek van de aanslag. Ja, zo blijven we het gewoon noemen. Screenshot Redactie Regio 15 op Twitter.

Door Michael van der Galien 5 mei 2018

Ah. Totaal geen antisemitisme te horen hier hoor.

Redactie Regio15.nl bericht wat wij eerder vandaag ook al berichtten: dat diverse omstanders beweren dat de Bevrijdingsdag-terrorist die eerder vandaag toesloeg en minstens drie mensen het ziekenhuis in stak “Allahu akbar” riep op het moment dat hij zijn vreselijke misdaad pleegde. Dat is natuurlijk vreselijk, maar helemaal onverwacht is het niet. Als zoiets gebeurt weten we immers maar al te vaak al in welke hoek we moeten zoeken naar de dader.

Dat is al erg genoeg, maar het wordt allemaal nog een beetje erger. Volgens een andere getuige was namelijk niet iedereen er blij mee dat de terrorist neergeschoten werd door de politie. Zo werden agenten volgens hem — Robert Langeweg — uitgescholden voor, en ik citeer, “kankerjoden.”

Let wel, toen hadden ze een terrorist dus onschadelijk gemaakt én andere mogelijke slachtoffers beschermd.


>> Tweet <<
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Buren van de Haagse messteker Malek F. zijn volgens het AD ‘verbijsterd’ nadat hij zaterdag drie mensen neerstak “Waarom wordt er niet beter voor zo iemand gezorgd?”

Nou ja... :huh: Is onze regering ook nog eens verplicht om te zorgen dat alle gelukszoekers gelukkig zijn en blijven?

De broer van F. informeerde sommige buren soms over zijn situatie: F. zou flink in de war zijn doordat hun vader verdronk tijdens de vlucht uit Syrië. Ook zou hij veel blowen.

Levensgevaarlijk en enorm duur dit soort tijdbommen hier in Nederland. Syrië is weer veilig, dus kunnen ze daar weer voor hem zorgen.
'Messteker Den Haag gebruikte veel drugs'

Bewoners van het appartementengebouw waar de Syrische Hagenaar Malek F. woonde zitten tussen ongeloof en verbijstering. De Syriër zorgde regelmatig voor overlast door verward gedrag. Het grootste incident dateert uit februari toen hij zijn huisraad naar beneden gooide, vanuit zijn flat die ligt tussen het Haagse stadhuis en station Den Haag Centraal.

Medebewoners die anoniem willen blijven en worden bestormd door cameraploegen begrijpen niet dat de man opeens weer terug in huis was nadat hij ondergebracht was bij de Opvang Verwarde Personen. ,,Hoe kan het dat zo iemand gewoon weer terug komt in zijn huis zonder dat iemand daar bij woont of steeds aanwezig is. Omdat hij weer beter was?! Duidelijk niet'', zegt iemand. Ineke wil niet oordelen over de toestand van Malek. ,,Maar dat het vreselijk is wat hij heeft gedaan is duidelijk. Waarom wordt er niet beter voor zo iemand gezorgd?''

Een andere bewoner zegt van de broer van Malek te hebben gehoord dat er vorige week nog met Parnassia is gebeld omdat het niet ging met Malek. Parnassia kan nog niet reageren op deze uitspraak. Volgens dezelfde bewoner, die beide broers kent, is hun vader verdronken bij hun vlucht uit Syrië en heeft dat diepe wonden achtergelaten. Volgens diezelfde bewoner zou Malek F. ook veel hasj en marihuana hebben gebruikt. Van deze middelen is bekend dat deze een psychische stoornis kunnen verergeren.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:
Volgens een andere getuige was namelijk niet iedereen er blij mee dat de terrorist neergeschoten werd door de politie. Zo werden agenten volgens hem — Robert Langeweg — uitgescholden voor, en ik citeer, “kankerjoden.”
Niet echt verwonderlijk met zoveel Marokkanen in ons land. :unhappy:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Pilgrim »

Jihad-expert: ‘Waarom meteen zeggen dat het geen aanslag is?’

Annemieke van Dongen, 06-05-18

Afbeelding

Jihadisme-expert Ronald Sandee is verbaasd dat de steekpartij in Den Haag gisteren direct werd afgedaan als daad van een verwarde man. Er zijn wel degelijk aanwijzingen voor terrorisme, stelt de oud-analist van de militaire geheime dienst MIVD.

,,Hij bleef kalm en stak direct in de nek. Het lijkt alsof hij dat eerder geoefend heeft, in Syrië.” Ook het feit dat de dader ‘Allahu Akbar’ riep toen hij door het arrestatieteam neergeschoten werd, wijst volgens Sandee in de richting van jihadisme.

,,Dat is wat Jihadisten roepen bij aanvallen. Dat de man voor zover we weten niet op een terreurlijst stond, wil niet zoveel zeggen. Teruggekeerde jihadgangers zijn wel in beeld, maar op Syriërs en Turken – waarvan er ook meer in Syrië zijn geweest dan we wellicht denken – is weinig zicht.”

Helder moment
Burgemeester Pauline Krikke van Den Haag was gisteren stellig: het ging om een verwarde man en er waren geen signalen voor terroristische motieven. Die reactie heeft Sandee erg verbaasd. ,,Waar is dat oordeel op gebaseerd? Een rapport van een psychiater of slechts de indruk van de politie? Hij kan ook een verwarde man gespeeld hebben. Bovendien: een verwarde man kan ik een helder moment ook een geplande actie uitvoeren.''

Mogelijk kozen de autoriteiten om de zaak rustig te houden ervoor om meteen naar buiten te brengen dat de dader als verwarde man bekend stond, zegt de oud-MIVD'er. ,,Om die reden bagatelliseren ze vaker dingen. Het was eerlijker geweest als ze hadden gezegd: we onderzoeken wat er aan de hand is.''

Want dat gebeurt volgens de jihadonderzoeker nu sowieso. ,,De telefoon- en computergegevens van de dader worden doorgespit om te kijken of hij contacten had in Syrië of met radicalen. Dat kan even duren bij iemand die nog niet bij de inlichtingendiensten op de radar is.''

'Communicatie complex'
De woordvoerster van de burgemeester zegt in een reactie dat de politie dat dit zo snel gecommuniceerd is, omdat de verdachte daar door het systeem is gehaald en daaruit bleek dat hij bekend stond vanwege verward gedrag. Dat zegt niets over zijn gedrag van gisteren, dat moet onderzoek verder uitwijzen. Verder zegt ze dat communicatie in dit soort gevallen erg complex is. ,,Of je communiceert snel iets en dan wordt daar later iets van gevonden dat er meer achter zit, of je communiceert niet en dan krijgen we daar een verwijt over."

https://www.ed.nl/binnenland/jihad-expe ... s~ace8124f
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Broer van 'Haagse steker' Malek F. vroeg al eerder om hulp

Wat er in het hoofd omging van de 31-jarige Malek F., de Syrische statushouder die zaterdag drie mensen neerstak in Den Haag, is nog een raadsel. Maar alles wijst erop dat de man getraumatiseerd was. Zijn vader verdronk bij zijn vlucht uit Syrië. Zijn broer zou talloze malen om hulp hebben gevraagd.

Die broer woont in hetzelfde appartementencomplex als Malek. Sinds drieëneenhalf jaar is hij in Nederland. Geregeld zou hij sindsdien voor Malek om hulp hebben gevraagd bij GGZ-instelling Parnassia, vertelt Angela. Ook een andere buurman zegt dat: ,,Een paar dagen geleden nog. Hij belde meerdere keren. ‘Help nou, help nou. Hij heeft hulp nodig.’’

Deze broer lijkt een heel ander leven te leiden in Den Haag. Hij heeft werk, een vriendin en een vriendenkring waar hij leuke dingen mee doet en gaat ogenschijnlijk anders om met het verdriet om zijn vader, die verdronk toen hij uit Syrië vluchtte, zijn zoons achterna. Het drama, zo vertellen bekenden, kreeg vooral in het dagelijks leven van Malek zijn uitwerking. Hij zou veel hasj en marihuana zijn gaan roken, waarvan uit onderzoek is gebleken dat dit de ontwikkeling van psychotische stoornissen kan versnellen bij mensen die daar van nature een zekere kwetsbaarheid voor hebben.
Wat ik niet begrijp is waarom hij en zijn broer en zus alle drie een eigen woning hebben. Dat appartement waar deze Malik en zijn broer in wonen is poep duur. Malik had toch samen bij zijn familie kunnen wonen?

En fijn dat wij mee mochten betalen aan zijn verslaving. Dat zal ook niet goedkoop geweest zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef: Wat ik niet begrijp is waarom hij en zijn broer en zus alle drie een eigen woning hebben. Dat appartement waar deze Malik en zijn broer in wonen is poep duur. Malik had toch samen bij zijn familie kunnen wonen?
Ik vermoed dat zijn familie dat niet wilde. En daar kon zich de sociale dienst direct in vinden. Zo worden narigheden voorkomen, wat natuurlijk bij moslims bijna nooit lukt. Het blijven moslims hè
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Verward, en toch met voorbedachte rade.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Bij slachtoffer steekpartij zou tongzenuw geraakt zijn

De mensen die zaterdag vlakbij de Haagse Hogeschool in Den Haag werden neergestoken, hebben ernstige wonden aan hoofd, nek en keel.

Dat blijkt onder meer uit een ooggetuigenverslag van een man die de dader, Malek F., achtervolgde. Voor zijn ogen werden twee Hagenaren en een Zoetermeerder neergestoken. Bij een van de slachtoffers zou de verwonding zó ernstig zijn, dat een tongzenuw is geraakt.
Wat erg voor die man. Lastig eten, pijn, en moeite met slikken . Ik hoop dat het goed komt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: "Verwarde man" ( kuch ) pleegt jihad in Den Haag.

Bericht door Ariel »

Nou ja zeg............. :shock:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie