Acties in Brusselse kerk

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Acties in Brusselse kerk

Bericht door sprot »

Een paar honderd Afghanen hebben de heilig Kruis-kerk in de Brusselse gemeente Elsene bezet en sommigen dreigen met een hoingerstaking, teneinde hun repatriëring te vermijden (wat al met een jaar is uitgesteld).
Ik vraag mij waarom altijd christelijke kerken gebruikt worden voor zulke acties ? Waarom wordt bv. niet eens de grote moskee in het Jubelpark te Brussel bezet ?
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
parcival
Berichten: 15
Lid geworden op: vr aug 01, 2003 4:50 pm

Bericht door parcival »

Bestaat er voor een moskee iets gelijkaardig met de kerkelijke amnestie ? Zolang je in een kerk verblijft ben je vrij van vervolging volgens een middeleeuwse traditie (kerkelijk recht).
Bengazi
Berichten: 293
Lid geworden op: do mei 29, 2003 10:17 am
Contacteer:

Bericht door Bengazi »

Wat voor een kerk geldt zou natuurlijk ook voor een moskee moeten gelden. Gelijke rechten natuurlijk. Nu is mijn huis een huis voor atheisme. En dus moet ook mijn huis een vrijhaven voor juridisch vervolgden zijn. Gelijke rechten natuurlijk.
Het zal volgens mij niet lang duren eer daar een proefprocesje over gaat.
parcival
Berichten: 15
Lid geworden op: vr aug 01, 2003 4:50 pm

Bericht door parcival »

Het gaat hier niet om gelijke rechten maar over een traditie die voortkomt uit het kerkelijk recht.
Plaats reactie