Israëlisch-Palestijnse echtparen moeten Israël uit

Waarom slaan bepaalde moslims, waar dan ook, elkaar en anderen de hersens in? Hoort geweld en de drang tot overheersing en bekering bij de essentie van de islam?
Gebruikersavatar
sprot
Berichten: 4146
Lid geworden op: ma jan 27, 2003 11:25 pm
Locatie: Hel
Contacteer:

Israëlisch-Palestijnse echtparen moeten Israël uit

Bericht door sprot »

Dat doet 'gemengde koppels' toch eens nadenken :( :(

JERUZALEM - Het Israëlische parlement heeft vandaag een wet aangenomen die bepaalt dat Palestijnen die met Israëliërs trouwen geen verblijfsvergunning meer krijgen. Israëliërs en Palestijnen die met elkaar trouwen moeten gescheiden van elkaar leven of Israël verlaten.


De wet geldt voor de duur van een jaar en is nodig om te voorkomen dat Palestijnen met een Israëlische verblijfsvergunning aanslagen plegen, zegt onderminister van binnenlandse veiligheid Gideon Ezra. Israëlische Arabieren, die vaak trouwen met Palestijnen, zijn woedend. De wet is onderdeel van het streven van extreem-rechts alle Arabieren Israël uit te werken, zegt Jafar Savah van Mossawa, een belangenvereniging van Israëlische Arabieren.

Mensenrechtenorganisaties noemen de wet racistisch. Amnesty International en Human Rights Watch hebben vergeefs een beroep op het parlement gedaan de wet niet aan te nemen. Yael Stein van de Israëlische mensenrechtenorganisatie B'tselem zegt dat van de 100.000 Palestijnen die de afgelopen tien jaar door een huwelijk een verblijfsvergunning hebben gekregen welgeteld twintig betrokken zijn geweest bij terreur. ,,Ik wil die aanslagen niet bagatelliseren, maar dit is een extreme oplossing voor een minimaal probleem.''
Soms denk ik juist,soms denk ik fout,maar ik dénk tenminste
Dubitando ad Veritatem pervenimus (Cicero)
Sapere aude!
In het 'Huis van de Vrede' is het steeds Oorlog.
Plaats reactie