Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Pilgrim »

Ik had het zojuist al gelezen hoor. :wink2:

Misschien kunnen we hier nog veel over discussiëren. :smile4:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo,

Als je mijn blog nog niet hebt gelezen, laat ik via hier ook even mededelen dat ik een tijdje afwezig zal zijn vanwege toetsen.

Sorry voor het ongemak en zal daarna gewoon weer actief zijn als ik weer ideeën heb waarover ik kan schrijven.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Pilgrim »

Succes met je toetsen! :victory:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo,

Het was een hele tijd geleden dat ik actief was. Momenteel heb ik genoeg tijd om aan mijn blog te werken.
Nu zit ik te bedenken waar ik allemaal over kan schrijven en zal binnenkort weer echt actief zijn.

Hierbij ik ben er weer!

Groet
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Fijn om je weer te zien lieverd. Gaat het goed met je studie?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Fijn om je weer te zien lieverd. Gaat het goed met je studie?
Ja als het goed is, heb ik mijn toetsen al gehaald en kan ik zonder problemen verder studeren gelukkig.

Verder heb ik mijn twijfels en standpunten uitgesproken binnen mijn hechte vriendenkring. Ik heb natuurlijk niet echt verteld dat ik van de islam wil afstappen, maar gwn uitgebreid. Ze zitten zelf ook met die twijfels te worstelen.
En ze willen dat ik blijf geloven maar ik blijf een raar gevoel hebben dat de islam niet bij mij hoort.

Hoe gaat het met jullie?

Groet
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Met mij gaat het goed. Thanks. icon_thumbup.gif

Wat betreft je vrienden, Ik vermoed dat het voor jullie allemaal moeilijk is om de koran tot op de laatste letter te volgen. En dat is wat er van moslims wordt gevraagd. Maar twijfelen behoort bij jullie leeftijd. Wat jij en de rest van je vrienden moeten doen is je hersenen en hoofd gebruiken en minder je gevoel als je nadenkt over Islam. Klopt alles wat er in de koran staat. Is het boek werkelijk zo heilig als men zegt. Sta je achter de straffen die islam oplegt, zoals amputatie en steniging. Vind je het eerlijk dat in Islam de vrouw maar de helft van de waarde heeft als de man. Heeft een volwassen vrouw werkelijk een voogd nodig. Dat soort vragen dus.
Met domweg alles blind te geloven schiet je niet op. Dan wordt je een zombie. Je moet houden wat waardevol voor jou is, en de rest dumpen. Helaas is dat in Islam niet mogelijk. Het is daar alles of niks.

Het is een boek waarvan de verzen onherroepelijk zijn gemaakt.
2.85 Gelooft gij dan slechts in een gedeelte van het Boek en verwerpt gij een ander gedeelte? Er is geen beloning voor degenen uwer, die zulks doen, behalve schande in dit leven; en op de Dag van Opstanding zullen zij de strengste kastijding moeten ondergaan, want Allah is niet onachtzaam betreffende hetgeen gij doet. (fundamentalisme is dus het allerhoogste gebod van de koran)
Maar sterkte meisje. Ik leef met je mee, en ik wens jou heel veel wijsheid toe. .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Schepsel! »

Hele veel sterkte ook van mij, freedomxx. Je bent dapper.
(^v^)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo,

Fijn dat de site weer terug is! Dacht dat het al die tijd aan mijn pc had gelegen.
maar er waren heel wat artikelen online gekomen in die tijd!

Aangezien ik tijdje even tussenuit ben, heb ik besloten om even alle artikelen van mijn blog te halen.
Binnenkort zien jullie ze weer op mijn blog.

En hoe gaat t met jullie? Ik ben gelukkig GESLAAGD!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Manon »

Gefeliciteerd meid!

Waarom heb je de artikelen van je blog gehaald?
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:
En hoe gaat t met jullie? Ik ben gelukkig GESLAAGD!
Van Harte Gefeliciteerd met je behaalde succes lieverd. :applause: En wat nu? Wat is de volgende stap? En inderdaad, Waarom pluk jij je blog leeg? Wil jij je artikelen hier stallen, op een onzichtbare plek zodat ze niet op je computer staan? ?

Afbeelding

En bloemen van ons allemaal.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52142
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Pilgrim »

Van harte gefeliciteerd! icon_thumbup.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Marieke
Berichten: 442
Lid geworden op: zo mei 19, 2013 3:54 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Marieke »

Gefeliciteerd, wat fijn! :vhappy;

En zou ik het heel even over iets heel anders mogen hebben? Hoe komt het dat het forum soms voor lange tijd niet werkt? Ik heb dat regelmatig. Weet iemand misschien waar dat aan ligt? Heeft iedereen dit hier, of zal het misschien toch aan m'n computer liggen?
Vrede verdwijnt, waar de islam verschijnt...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

We zijn door een fout van Ali Sina een paar weken ofline geweest Marieke. Ik kon het je niet vertellen omdat ik jouw mail adres niet in mijn computerbestand had staan. Misschien moet ik alle mail adressen toch maar weer gaan verzamelen voor als zo iets weer voor komt.

Sorry voor het ongemak.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo,

Ik heb al mijn artikelen even tijdelijk van mijn blog gehaald omdat ik zelf aan het onderzoeken ben of het geloof bij me past.

En ik heb begrepen van aantal lezers die mij persoonlijk benaderden dat de Nederlands etc. niet helemaal correct is.
Ik ben van plan om ze gewoon op mijn blog te laten en heb besloten om alle artikelen weer terug te posten.

Dus hierbij, alle artikelen staan weer online.

Groet
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door xplosive »

Daar ben ik blij mee !

En ook mijn felicitaties voor jouw slagen !
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Dank jullie wel voor jullie felicitaties! :D

En heb gisteren een stuk gelezen over het bezwaren hebben tegen de wetten van Allah en er werd verteld dat je geen moslim bent als je niet eens bent met alle wetten van Allah.

En de profeet heeft verteld dat wie ongelovige is, gedood moet worden. En als je geen berouw toont tegenover de sharia dan kan de islamitische rechter je veroordelen op basis van het geloof. Hij bepaalt tot hoeverre jij strafbaar bent binnen het geloof en kan dan ook bepalen of je de doodstraf kan krijgen.

Heftig... Eerste geweld waar ik mee in aanraking kwam tijdens mijn zoektocht.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door xplosive »

Ja, heftig inderdaad. Het komt op mij zeer onaangenaam over.

Wat is jouw ervaring in hoeverre moslims zich verdiepen in het gedachtengoed van niet-moslims, bijvoorbeeld van christenen? Lezen moslims wel eens boeken die een christelijke teneur hebben? In hoeverre beleven Nederlandse moslims doorgaans plezier aan het lezen van typisch Nederlandse (oude) (kinder)boeken?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Manon »

Beste freedomxx,

Een heel verhelderend boek voor je is geschreven door een ex-moslim, Anwar Shaikh (Pakistan). Hij werd opgevoed in een zeer vrome islamitische familie met tevens eigen geleerden, maar besloot toch islam de rug toe te keren;

ik weet niet hoe je engels is, maar verdiep je alvast deze zomer in : Islam, the Arab Imperialism

http://www.hindusthangaurav.com/books/I ... IALISM.pdf
CONTENTS
Preface
Chapter 1. What is a Prophet ? 8
Chapter 2. The Prophet Muhammad 20
Chapter 3. The Nature of Prophethood 31
Chapter 4. The Purpose of Prohethood 48
Chapter 5. Muhammad, The Politician (1) 56
Chapter 6. Prophet And Nationalism (2) 62
Chapter 7. Islam, The Self-Perpetuating Tool of Arab Imperialism 75
Chapter 8. The Clash of Prophets 84
Bibliography 101



Anwar Shaikh : de biografie : http://iranscope.ghandchi.com/Anthology ... sheikh.htm
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:
Heftig... Eerste geweld waar ik mee in aanraking kwam tijdens mijn zoektocht.
Geweld tegen Moslims, maar geweld tegen ongelovige kan je heel veel vinden in de Koran. Als je Soera 9 leest, dan wordt je als ongelovige Jood of Christen niet blij Freedom.

Ik laat je één vers zien.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

xplosive schreef:Ja, heftig inderdaad. Het komt op mij zeer onaangenaam over.

Wat is jouw ervaring in hoeverre moslims zich verdiepen in het gedachtengoed van niet-moslims, bijvoorbeeld van christenen? Lezen moslims wel eens boeken die een christelijke teneur hebben? In hoeverre beleven Nederlandse moslims doorgaans plezier aan het lezen van typisch Nederlandse (oude) (kinder)boeken?
Bij ons is het echt niet normaal om zich te verdiepen in het belevenis van niet-moslims... Wij zijn gewoon opgegroeid dat anderen geloven echt haram is en slecht. Daar bedoel ik mee dat ze de islam als enige echte zien en dat je trouw moet blijven aan de islam. Het is soort angst waarmee je opgroeit om afstand de houden van andere geloven. Dus wij komen nauwelijks in aanraking met het christendom, omdat het ons eigenlijk verboden is.

Uit mijn eigen ervaring kan ik rustig zeggen dat de typische Nederlandse boeken amper worden gelezen... Ze weten niets met zekerheid over de cultuur of Nederland van vroeger. Het zijn alleen de kinderen die serieus bezig zijn op school die dat lezen eigenlijk. De meesten zijn koppig en beschouwen het Nederlandse cultuur als raar. Dit allemaal is gebaseerd op allochtonen omgeving.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik hierboven bedoel, aangezien het lastig is om te vertellen. Het is iets wat je zelf moet meemaken of zien, dan kun je het met zekerheid snappen.
Ariel schreef:
freedomxx schreef:
Heftig... Eerste geweld waar ik mee in aanraking kwam tijdens mijn zoektocht.
Geweld tegen Moslims, maar geweld tegen ongelovige kan je heel veel vinden in de Koran. Als je Soera 9 leest, dan wordt je als ongelovige Jood of Christen niet blij Freedom.

Ik laat je één vers zien.
9.29 Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, (Joden en Christenen) die in Allah noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat Allah en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zijn.
Tijdens mijn zoektocht heb ik zo vaak het wordt ongelovige langs zien komen. De profeet heeft bij zoveel regels verteld dat als je die niet goed uitvoert of dergelijke, dat je dan als ongelovige gezien wordt. Daar heb ik zo'n hekel aan dat je snel een stempel krijgt voor iets wat je niet goed of niet wilt uitvoeren.

En wat geweld betreft, ik ben een zware tegenstander van geweld. Uit eigen ervaring kan ik vertellen dat je ook geslagen wordt uit traditie. HEEL HATELIJK! Geweld is voor mij echt een afknapper. Maar de volgende generaties zullen eindelijk de Hollandse gewoontes overnemen vermengd met de 'land van herkomst'-tradities.
circe schreef:Beste freedomxx,

Een heel verhelderend boek voor je is geschreven door een ex-moslim, Anwar Shaikh (Pakistan). Hij werd opgevoed in een zeer vrome islamitische familie met tevens eigen geleerden, maar besloot toch islam de rug toe te keren;

ik weet niet hoe je engels is, maar verdiep je alvast deze zomer in : Islam, the Arab Imperialism

http://www.hindusthangaurav.com/books/I ... IALISM.pdf
CONTENTS
Preface
Chapter 1. What is a Prophet ? 8
Chapter 2. The Prophet Muhammad 20
Chapter 3. The Nature of Prophethood 31
Chapter 4. The Purpose of Prohethood 48
Chapter 5. Muhammad, The Politician (1) 56
Chapter 6. Prophet And Nationalism (2) 62
Chapter 7. Islam, The Self-Perpetuating Tool of Arab Imperialism 75
Chapter 8. The Clash of Prophets 84
Bibliography 101



Anwar Shaikh : de biografie : http://iranscope.ghandchi.com/Anthology ... sheikh.htm
Ik zal het zeker lezen! Dank
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door xplosive »

freedomxx schreef:Bij ons is het echt niet normaal om zich te verdiepen in het belevenis van niet-moslims... Wij zijn gewoon opgegroeid dat anderen geloven echt haram is en slecht. Daar bedoel ik mee dat ze de islam als enige echte zien en dat je trouw moet blijven aan de islam. Het is soort angst waarmee je opgroeit om afstand de houden van andere geloven. Dus wij komen nauwelijks in aanraking met het christendom, omdat het ons eigenlijk verboden is.

Uit mijn eigen ervaring kan ik rustig zeggen dat de typische Nederlandse boeken amper worden gelezen... Ze weten niets met zekerheid over de cultuur of Nederland van vroeger. Het zijn alleen de kinderen die serieus bezig zijn op school die dat lezen eigenlijk. De meesten zijn koppig en beschouwen het Nederlandse cultuur als raar. Dit allemaal is gebaseerd op allochtonen omgeving.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik hierboven bedoel, aangezien het lastig is om te vertellen. Het is iets wat je zelf moet meemaken of zien, dan kun je het met zekerheid snappen.
Ik meen het te begrijpen (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als het wèrkelijk te begrijpen). Kun je stellen dat angst het enige is dat de islam overeind houdt? En zou zonder die angst de islam gedoemd zijn om ten onder te gaan? Als een moslim(a) de eigen angsten overwint wordt zo'n moslim(a) dan automatisch ex-moslim(a)?

Wat vinden moslims doorgaans van ongelovigen die de moeite nemen om zich meer te verdiepen in de islam zonder zelf moslim(a) te worden?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

xplosive schreef:
freedomxx schreef:Bij ons is het echt niet normaal om zich te verdiepen in het belevenis van niet-moslims... Wij zijn gewoon opgegroeid dat anderen geloven echt haram is en slecht. Daar bedoel ik mee dat ze de islam als enige echte zien en dat je trouw moet blijven aan de islam. Het is soort angst waarmee je opgroeit om afstand de houden van andere geloven. Dus wij komen nauwelijks in aanraking met het christendom, omdat het ons eigenlijk verboden is.

Uit mijn eigen ervaring kan ik rustig zeggen dat de typische Nederlandse boeken amper worden gelezen... Ze weten niets met zekerheid over de cultuur of Nederland van vroeger. Het zijn alleen de kinderen die serieus bezig zijn op school die dat lezen eigenlijk. De meesten zijn koppig en beschouwen het Nederlandse cultuur als raar. Dit allemaal is gebaseerd op allochtonen omgeving.

Ik hoop dat je begrijpt wat ik hierboven bedoel, aangezien het lastig is om te vertellen. Het is iets wat je zelf moet meemaken of zien, dan kun je het met zekerheid snappen.
Ik meen het te begrijpen (wat niet hetzelfde hoeft te zijn als het wèrkelijk te begrijpen). Kun je stellen dat angst het enige is dat de islam overeind houdt? En zou zonder die angst de islam gedoemd zijn om ten onder te gaan? Als een moslim(a) de eigen angsten overwint wordt zo'n moslim(a) dan automatisch ex-moslim(a)?

Wat vinden moslims doorgaans van ongelovigen die de moeite nemen om zich meer te verdiepen in de islam zonder zelf moslim(a) te worden?
Ik denk dat angst inderdaad de islam overeind houdt, omdat je bang bent voor het gevolg of voor het geloof. En zonder die angst zou de islam eigenlijk niet zo gewaardeerd zijn. In het geloof moet je wel bang zijn en je hoort 24/7 alleen maar angstig te zijn voor de gevolgen of dergelijke. WANT je moet ook bang zijn voor Allah of hiernamaals. Dat moet. Maar ik denk dat als iemand die de angsten overwonnen heeft dat die eigenlijk voor zichzelf niet meer in angst hoeft te leven. Eigenlijk ben je gewoon geen moslim(a) meer als je niet meer bang bent voor Allah of iets.

Moslims zien het als een soort eer dat hun geloof gewaardeerd wordt door ongelovigen en zien dus hoop dat ze nog een broeder of zuster erbij krijgen. Eigenlijk zijn er verschillende meningen over dat maar over t algemeen zijn ze blij dat men verdiept in de islam.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door sjun »

Bob Smith schreef enkele jaren geleden een essay over de angst, het systeem en de moordenaars van islam. Een cirkelverhaal waarin vooral angst, terreur en herhaling het systeem bij elkaar en de mensen onwetend houdt.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie