Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef:Hallo Ariël, is het nog goed afgelopen? ik hoop van wel!

En ik wens iedereen nog een gelukkig 2015 toe! :heart:
Heel goed. Dank je wel lieverd. En ik wens jou ook een heel gelukkig en gezond 2015 toe. Gaat het goed met jou en met je studie?
Alstu! en dank je wel! Momenteel gaat het goed met mij en met mijn studie ook. Als ik zo doorga met presteren dan haal ik mijn studie met gemak. Dat is wel een prettig vooruitzicht voor de toekomst.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door xplosive »

Ook van mij een goed 2015 toegewenst, freedomxx! Fijn om weer eens iets van je te vernemen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door sjun »

Je vroeg om inspiratie omver te schrijven. Misschien kun je een antwoord geven op de vraag over hoe het is om te leven onder een voorschiften- of plichtenleer waarin nagenoeg alles wordt voorgeschreven. Sommigen gaan daarin zelfs zover om de manier waarop ze hun haar en teennagels knippen nog te laten bepalen door de verhalen toegeschreven aan Mohammed.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

sjun schreef:Je vroeg om inspiratie omver te schrijven. Misschien kun je een antwoord geven op de vraag over hoe het is om te leven onder een voorschiften- of plichtenleer waarin nagenoeg alles wordt voorgeschreven. Sommigen gaan daarin zelfs zover om de manier waarop ze hun haar en teennagels knippen nog te laten bepalen door de verhalen toegeschreven aan Mohammed.
Dit is een goed idee! Binnenkort ziet u dan weer een nieuw artikel.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Na zo'n lange tijd staat er weer een nieuw lang artikel online!

Nog meer suggesties kunnen jullie altijd achterlaten.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door sjun »

Er is nog veel meer dat onze alledaagse media niet laten zien. Bijvoorbeeld de blik op de verschillende gezichten van islam op diverse plekken in de wereld.

Afbeelding

Al deze groeperingen halen de legitimatie voor hun handelen uit koran, hadith en soenna. En dat niet alleen, ook ik kan gewoon zelf terugvinden in de teksten wat hen inspireert tot hun gedrag jegens ongelovigen en mensen die kritisch nadenken. Natuurlijk is niet elke moslim verantwoordelijk te houden voor wat anderen uitvreten. Maar zou er niet toch eens een gweetensstemmetje gaan knagen bij wat er stilzwijgend door wegkijken, afleiden, tegenwerpen en soms glashard ontkennen ondersteund wordt?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

sjun schreef:Er is nog veel meer dat onze alledaagse media niet laten zien. Bijvoorbeeld de blik op de verschillende gezichten van islam op diverse plekken in de wereld.

Afbeelding

Al deze groeperingen halen de legitimatie voor hun handelen uit koran, hadith en soenna. En dat niet alleen, ook ik kan gewoon zelf terugvinden in de teksten wat hen inspireert tot hun gedrag jegens ongelovigen en mensen die kritisch nadenken. Natuurlijk is niet elke moslim verantwoordelijk te houden voor wat anderen uitvreten. Maar zou er niet toch eens een gweetensstemmetje gaan knagen bij wat er stilzwijgend door wegkijken, afleiden, tegenwerpen en soms glashard ontkennen ondersteund wordt?
Over het algemeen houden alle moslims het bij dat het te ver gaat en dat dat geen islam is. Denk dat ze dat doen om de islam geen schuld te geven.
Maar het is ook een geloof wat zij hebben meegekregen en al op jonge leeftijd wordt je soms verteld dat andere geloven slecht zijn. Alleen de islam is echt en dat moet je trouw zijn. Dus het is ook iets wat je niet kan bevatten.. De islam de schuld geven? Dat is iets wat een grote groep zich niet kan voorstellen.

Trouwens er staat weer een nieuwe artikel online op mijn blog!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo iedereen, laatste tijd ben ik minder actief. Dat komt doordat ik het druk heb met school. Heel veel projecten zijn nu aan de gang en de laatste periode is aangebroken. Ik heb mijn school dit jaar eigenlijk al gehaald en het ziet er naar uit dat ik dit met gemak ga halen. Mijn school is gelukkig niet de dupe geworden van mijn geloofstwijfel en dat wil ik zo houden. School kan ik maar 1 keer doen en het onderzoeken van een geloof kan ik altijd nog doen.

Natuurlijk zijn er ook andere leuke dingen momenteel bezig in mijn leven. Het gaat goed en er zijn nu eigenlijk geen nieuwe dingen aan de hand. Mijn blog is dus eigenlijk nog actueel op gebied van mijn geloofstwijfel. Ik hou jullie zeker op de hoogte als er nieuwe ontwikkelingen zijn op dat gebied!

Verder zijn mijn familieleden vaak thuis waardoor ik niet snel snel even op mijn FB, of mail kan kijken. Er is elke keer wel iemand die even wilt kijken wat ik doe. Niet omdat ze mij niet vertrouwen, nee omdat ik soms mijn tijd aan "onzin" besteed hoewel dat niet zo is. Ik neem graag kennis op door naar inspirerende verhalen te kijken, lezen en luisteren. Dat geeft mij de kracht om door te gaan met het onderzoeken naar de waarheid en niet op te geven. Ik zal hoe dan ook voor mezelf uitzoeken wat de waarheid is en op basis van de antwoorden wat ik heb gevonden, wil ik dan delen met jullie. De diepe onderzoek zal nog niet snel plaatsvinden, maar mocht het plaatsvinden, horen jullie het zeker van mij!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Pilgrim »

freedomxx schreef:De diepe onderzoek zal nog niet snel plaatsvinden, maar mocht het plaatsvinden, horen jullie het zeker van mij!
We zijn heel benieuwd hiernaar... :wink2:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Fijn om weer even van je te horen meisje. Ik hoop dat je vindt waar je naar op zoek bent, en als wij je kunnen helpen bij je zoektocht, dan horen we dat graag. Fight the good fight sweetie.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo iedereen,

Ik ben d'r weer na een lange tijd! Ik heb mijn toetsen gehaald. Ook heb ik een nieuwe artikel geplaatst op mijn blog. Het gaat over de Ramadan!

Nog dank jullie wel voor jullie steun!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Pilgrim »

Tjonge, gefeliciteerd hoor. icon_thumbup.gif
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Gefeliciteerd jonge dame. Ik ga je artikel lezen. En nu uitrusten en vakantie houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Mooi Freedom. icon_thumbup.gif Ik heb je artikel gelinkt op facebook, en ik deel het ook hier. Als dat niet goed is verwijder ik het weer. Geen probleem.
Ramadan
Hallo iedereen,

De Ramadan is nu al een tijd bezig en ik doe mee.

Ik ga jullie mijn ervaring vertellen over de Ramadan en het vasten. Hoe bevalt het nou en waarom doe je mee zou je denken.

Een meisje hoort te vasten zodra ze ongesteld is geworden. Ik heb altijd meegekregen dat ik dan verplicht ben om te vasten. Maar hoe zit het dan met mijn twijfels? Die zijn niet minder geworden, alleen heb ik wel een duidelijkere beeld over de islam. De vraag is nu 'wil ik wel zo leven'? Ik heb mijn eigen standpunten waar ik achtersta.

Maar terug bij het eerste onderwerp. Waarom vast ik? Ten eerste is het niet makkelijk om te zeggen van ik ga niet vasten. Ten tweede is het een soort gewoonte wat je niet makkelijk los kan laten als je in een islamitische omgeving woont en tot slot is de maand Ramadan een maand waar je jouw zondes kan wegwerken oftewel de maand waarin je je zondes sneller worden vergeven. Ikzelf vind dat je altijd om vergiffenis kan vragen ongeacht of het Ramadan is. Ze zeggen ook vaak dat de mensen in de maand Ramadan altijd heilig bezig zijn oftewel 11 maanden playgirl/playboy en 1 maand heilig. Ik heb altijd gezegd dat ik 12 maanden mezelf ben en niet ga veranderen tijdens de Ramadan. Mijn ouders vinden dat ook goed en zeggen dat ze het waarderen. Waarom zou je denken? Nou, omdat zij van eerlijkheid houden en schijnheiligheid haten.

Ik heb ook verteld dat ik vast. Het gaat mij nu goed af ondanks de hitte. Nog 15 dagen vasten dan ben ik klaar. Maar ga ik later ook vasten? Het antwoord wou ik eigenlijk in een ander artikel posten, maar ik dacht nee ik doe het wel allemaal nu in 1 keer. Ik heb zolang geen artikel gepost dat ik nu wel een extra lange artikel ga posten.

Ik ben van plan om het huis uit te gaan zodra ik klaar ben met mijn eerste studie. Ik wil op kamers in een andere stad en het liefst niet met het idee om het contact met mijn ouders te verbreken. Paar familieleden van mij zijn ook al ongehuwd het huis uit. Als ik op kamers ben gegaan, wil ik zelf onderzoeken hoe ik daadwerkelijk wil leven en mijn eigen keuzes nemen. Als ik merk dat de islam niet bepaald bij mijn leven en mij hoort, neem ik afstand van het geloof. Niet direct natuurlijk. Ik wil eerst kijken wie ik ben en wat ik daadwerkelijk wil in mijn leven. Pas na een paar jaar ben ik dan van plan om te kijken of de islam mij goeie dingen oplevert. Ik wil gelukkig leven en het onderzoeken of het geloof bij je hoort, is door een research te gaan doen. Dat wil ik ook doen, maar dan liever op een moment dat ik dat echt zonder stress en belemmering kan doen. Ik ga dan ook stoppen met vasten als ik merk dat het voor mij niks oplevert. Het klinkt gek, alleen iedereen heeft zo hun eigen manier van denken en leven. Dit is mijn manier hoe ik ermee omga.

Even los van dit allemaal. Het gaat goed met mij. Ik heb mijn eerste jaar gehaald en ben goed overgegaan. Het ziet ernaar uit dat ik mijn eerste studie met gemak ga halen. Als ik mezelf zo goed door blijf zetten dan gaan mijn ouders veel makkelijk om met het feit dat ik het huis uit wil. Ik wil niet het huis uit om mijn vrijheid te zoeken. Nee, ik wil mezelf ontwikkelen en echt kijken wat ik wil. Ook wil ik naar een hele goeie school en daarvoor moet je soms wel iets overwegen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Dank jullie wel!!

En Ariël, ik vind het niet erg!
:razz:
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo (nieuwe) lezers,

Korte beschrijving wat er allemaal te lezen is op mijn blog.

Mijn blog is een uitlaatklep voor mij als het gaat om mijn twijfels aan de islam. Maar mijn doel is ook dat moslims en moslima's ook hun steun kunnen vinden in mijn blog. Ik wil een soort groep creëren waar jonge moslima's (het liefst, maar moslims zijn ook welkom!) hun verhaal kwijt kunnen. Ik ben ook geïnteresseerd in andermans verhalen

Waar schrijf ik over?
Eigenlijk over alles.. Over mijn dagelijkse leven en hoeveel de islam te maken heeft in mijn leven, maar ook over allerhande onderwerpen onder het allochtonengemeenschap zoals sociale controle etc. Ook beschrijf ik mijn zoektocht in het geloof. Het komt eigenlijk op neer dat mijn blog een uitlaatklep is waar ik mijn meningen kwijt kan als het gaat om het geloof en over alles schrijf. Inmiddels zijn er meer dan 60 artikelen over vele onderwerpen gepost.

Mijn blog is wel geheel anoniem dus niemand weet wie ik ben of waar ik woon. Enige wat ik heb verteld, is dat ik bijna 19 jarige meisje ben. Ik post nu bijna 1,5 jaar artikelen op mijn blog.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Jij vertelde mensen op je blog dat ze jouw artikelen mogen delen op Facebook. Dat heb ik gedaan , en nu ben ik en nog een paar dames in discussie met een moslima over Islam en vrijheid van het geloof .
Ga maar eens kijken als je geïnteresseerd bent Freedom.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Jij vertelde mensen op je blog dat ze jouw artikelen mogen delen op Facebook. Dat heb ik gedaan , en nu ben ik en nog een paar dames in discussie met een moslima over Islam en vrijheid van het geloof .
Ga maar eens kijken als je geïnteresseerd bent Freedom.
Ik heb het gelezen! Wist u dat veel moslima's zelfs vrijer leven dan twijfelaars en zij zijn vaak niet geïnformeerd over het gehele geloof waardoor zij op verkeerde gebieden voor het geloof opkomen. Ik heb dat zelf de laatste tijd ook echt gemerkt!

___

Ik heb een nieuwe artikel op mijn blog gepost... Ik zou zeggen neem een kijkje en ga lezen! Het is anders dan anders. Zeker heel interessant!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Mooi Freedom. Ik heb het gelezen. Is het goed als ik weer een link naar mijn Facebook plaats? Misschien leren niet moslims ook van je, of krijgen ze een idee hoe moeilijk het voor een moslima is om over haar geloof na te denken. Hetzelfde proces wat jij en meer mensen nu doormaken, heb ik in mijn jeugd ook doorgemaakt. Ik weet wat voor een innerlijk gevecht dat kan zijn.

En waar jij nu met bezig bent, is het zogenaamde Pebble Effect . Je gooit een steen in het water, en daar komen kringen van die steeds groter en groter worden. Hoe meer stenen ( jouw artikelen ) je op internet gooit, hoe meer mensen je tot nadenken brengt. Knap van je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Mooi Freedom. Ik heb het gelezen. Is het goed als ik weer een link naar mijn Facebook plaats? Misschien leren niet moslims ook van je, of krijgen ze een idee hoe moeilijk het voor een moslima is om over haar geloof na te denken. Hetzelfde proces wat jij en meer mensen nu doormaken, heb ik in mijn jeugd ook doorgemaakt. Ik weet wat voor een innerlijk gevecht dat kan zijn.

En waar jij nu met bezig bent, is het zogenaamde Pebble Effect . Je gooit een steen in het water, en daar komen kringen van die steeds groter en groter worden. Hoe meer stenen ( jouw artikelen ) je op internet gooit, hoe meer mensen je tot nadenken brengt. Knap van je.
Dank je wel! Ja zeker, je mag hem delen op Facebook. Hoe meer mensen het lezen hoe beter... Vooral in deze tijd.

En over dat Pebble Effect, dat is uiteindelijk ook mijn doel, want de kring moet niet zo beperkt mogelijk blijven. Iedereen moet uit zijn schuitjes komen. Maar komt wel met de tijd!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Pff.. Een hele tijd geleden dat ik hier een berichtje heb gepost. Er staat inmiddels een nieuwe artikel online.

Even los van alles. Ik voel me eenzaam, omdat de mensen hier gewoon 100 maskers hebben. Ik kan daar echt niet tegen. Ergste van alles is dat het moslims zijn. Ik begin te begrijpen waarom ongelovige mensen niet al te graag met moslims omgaan nu ik zelf op school met ongelovigen omga. Ik heb het trouwens over meeste moslims en niet allemaal.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef: Even los van alles. Ik voel me eenzaam, omdat de mensen hier gewoon 100 maskers hebben. Ik kan daar echt niet tegen.
Goh, meisje, wat naar. Maar er moeten genoeg meisjes zijn zoals jij in Nederland. Die in hetzelfde schuitje zitten, die vrij willen zijn . Ik denk dat het over een poosje steeds gemakkelijker wordt. Houd moed lieverd. Ik ga nu naar je blog.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Gelezen...Mooi geschreven Freedom. icon_clap.gif En wat bijzonder dat jij jezelf wel geestelijk bloot durft te geven.
Respect hiervoor.
Ik heb je artikel weer gedeeld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo iedereen!

Elke dag denk ik weer aan mijn geloofstwijfel en aan mijn blog. Ik heb het zo druk. Maar binnenkort wil ik zeker een artikel posten. Alleen waarover zal ik een artikel posten? Jullie mogen ook meedenken haha!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:Hallo iedereen!

Elke dag denk ik weer aan mijn geloofstwijfel en aan mijn blog. Ik heb het zo druk. Maar binnenkort wil ik zeker een artikel posten. Alleen waarover zal ik een artikel posten? Jullie mogen ook meedenken haha!
Hi meisje. Hoe denk jij over de invasie vluchtelingen? Ben jij bang dat ons land overspoeld wordt met moslims, en ben jij bang dat islam uiteindelijk uit is op een kalifaat in Europa?

Sterkte met je studie, want dat zal wel de reden zijn dat je het druk hebt, of heb jij een vriendje waar je druk mee ben? :hiding:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie