Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef:Hallo iedereen!

Elke dag denk ik weer aan mijn geloofstwijfel en aan mijn blog. Ik heb het zo druk. Maar binnenkort wil ik zeker een artikel posten. Alleen waarover zal ik een artikel posten? Jullie mogen ook meedenken haha!
Hi meisje. Hoe denk jij over de invasie vluchtelingen? Ben jij bang dat ons land overspoeld wordt met moslims, en ben jij bang dat islam uiteindelijk uit is op een kalifaat in Europa?

Sterkte met je studie, want dat zal wel de reden zijn dat je het druk hebt, of heb jij een vriendje waar je druk mee ben? :hiding:
Ahh leuke onderwerp! Kort gezegd, ik hoop niet dat al te veel islamitische vluchtelingen komen. De kinderen hebben zodanig de opvoeding van hun land meegekregen en zo ook de geloof. De kinderen nemen dat ook vaak mee in hun eigen leven hier in Nederland. Maar ik weet niet of ik ooit bang moet zijn. Het ligt maar net aan wat voor soort mensen naar Europa komen. Er zijn ook moslims die niks kwaad doen en gewoon vol met respect met anderen omgaan.

En ja, studie + werk! Ik heb geen vriendje haha :no1: Ook geen behoefte aan op het moment. Eerst aan mijn studie denken en mocht er iemand op mijn pad komen, dan zien we dat later wel haha.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89715
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:
Delen mag.
Doen we.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door King George »

Oud-D66-Kamerlid Boris van der Ham luidt noodklok: moslims die hun geloof willen verlaten hebben groot probleem

Afbeelding
Foto: Boris van der Ham bij Goedemorgen Nederland. Bron: WNL.

Door Tim Engelbart 20 april 2018

In al hun driften om moslims te beschermen tegen ‘discriminatie’, vergeten veel linkse lieden het vaak nog wel eens op te nemen voor een groep die het nog veel zwaarder heeft: de ex-moslims. Maar nu springt uitgerekend een D66’er voor hen in de bres: het is Boris van der Ham, een voormalige parlementariër.



In alle maatschappelijke discussies die woeden in Nederland rondom geloof, en dan met name de islam, wordt één aspect vaak weggelaten: de ex-moslim. Stilzwijgend gaat men er inmiddels vanuit dat iedere Turk of Marokkaan ook wel een moslim zou zijn. In gevallen dat dit niet zo is, wordt zo’n voormalige moslim vaak niet meer serieus genomen door noch de eigen oorspronkelijke gemeenschap, noch de zogeheten anti-discriminatiestrijders. Zij doen net alsof deze groep niet bestaat, omdat deze niet in hun maatschappelijke kadertje past.

Maar de ex-moslims zijn er wel. En ze lopen groot gevaar, zoals Boris van der Ham vandaag ook uitlegde bij Goedemorgen Nederland:
  • “Het is soms onbekend dat de islam verlaten zo’n groot probleem is, vertelt van der Ham in Goedemorgen Nederland. “Je bent in Nederland vrij om te geloven, maar ook om niet te geloven. Dat staat mooi op papier, maar in de praktijk is het soms ingewikkeld.”
De islam verlaten is nog steeds vaak een taboe, beaamt van der Ham. “Niet bij alle gezinnen, soms gaat het heel makkelijk. Maar er zijn voorbeelden bekend van mensen die hun familie nooit meer zien.””

Van der Ham wijst op de tirannie van de familie, die vaak dicteert dat gezinsleden die afscheid nemen van de islam soms voorgoed buiten de deur worden gezet.

Het onderwerp geloofsafvalligheid werd onlangs ook op een prachtige manier aangesneden door actrice Nazmiye Oral. Zij schetste in een videocolumn hoe individuele keuzes in veel allochtone gemeenschap vaak niet worden erkend: “Iedereen staat in dienst van het geheel,” aldus Oral. Van der Ham sluit zich daar nu bij aan. En één ding is zeker: dat is absoluut geen seconde te vroeg!


DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17462
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

freedomxx schreef: Er zijn ook moslims die niks kwaad doen en gewoon vol met respect met anderen omgaan.
Ze doen misschien geen kwaad dat niet volgens de Nederlandse wet mag, omdat zij ondergeschikt zijn aan die wet die scheiding van kerk en staat gebiedt. Weleens nagedacht waarom moslims zich zo krampachtig vasthouden aan hun moslim-zijn? Terwijl daar echt helemaal niks goeds over is te vertellen. Nou ja, Marokkaanse moslims kunnen best wel zo op het oog aardig zijn. Zij zijn niet te beroerd (traditie vermoed ik) om al gauw met een pannetje eten voor je deur te staan als ze jou op prijs stellen als aardige buur die vriendelijk tegen hun kopvod (propaganda voor de Arabische pedofiele psychopaat profeet Mohammed) aankijkt en ook een glimlach niet achterwege laat.

Maar . . . wees niet naïef. De echte gekken herken je niet. Maar moslims maken het ons wel heel erg gemakkelijk om de dwaas te herkennen. Het gevaarlijkste wat de mens kenmerkt, en dat wij niet kunnen traceren, is wat er in zijn koppie omgaat. Het onverwachte van de mens slaat altijd toe wanneer je het niet verwacht. Dit risico is vele malen minder in de relatie van mens tot dier.

Ik stel jou een vraag: Voel jij je superieur aan andere mensen? Ik denk het niet. Ik ook niet. Ik weet van mijzelf dat ik een sukkel ben. Wel een aardige, maar dit terzijde. Iedere moslim echter, laag of hoog IQ (komt ook voor) is overtuigd van zijn of haar superioriteit ten aanzien van - NIET zijn mede-moslims - maar van een ieder die GEEN moslim is. Sorry! Die mens is in mijn ogen beslist niet respectvol, ook al zegt die persoon bij een onschuldige lichte botsing in de supermarkt: "Sorry!"
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie