Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo allemaal,

Zoals ik had aangekondigd in een andere forum heb ik een nieuwe blog.

Het gaat over een minderjarig meisje dat heel grondig de islam zit onder te zoeken of het inderdaad iets is wat niet bij haar past.
Ik schrijf over de gevolgen van een afvallige en zal schrijven over mijn belevenissen in de Islam.

Ik ben momenteel ook minderjarig en voel me gesteund omdat ik weet dat er mensen zijn die ook zoiets meemaken.
Ze durven er niet bovenop voor te komen en ik weet dat ze niet gek zijn.
Het zijn meiden die eerlijk tegenover hun geloof willen zijn. Wie houdt van bedriegen? NIEMAND!

Daarom neem ik juist actie om de meiden te laten zien dat ze niet alleen zijn.

Ik ben gisteren pas begonnen en hoop dat mijn blog uiteindelijk een succes wordt.
Ik wil anderen helpen en als ze anoniem willen zijn.
Maak een nep account aan!

Wij kunnen de taboe doorbreken!


Mijn blog:http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Facebook: http://www.facebook.com/way.freedom.16
Facebook Pagina: http://www.facebook.com/pages/The-way-t ... 3145651986

Breng een bezoekje aan mijn blog of volg mijn pagina!
Je mag me altijd een pb sturen!

Jullie zijn welkom!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Nieuwe artikel gepost!

Bericht door freedomxx »

Nieuwe artikel gepost!

Over de positieve kanten van afvalligheid.

Groet
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Heel goed. icon_thumbup.gif Ik heb het gelezen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Manon »

Je gaat er goed tegenaan. Bravo! Je gedachten en twijfels van je afschrijven kan heel verhelderend werken, niet alleen voor jou, maar evengoed voor nieuwe lezers.

Proficiat.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door gerard_m »

Ziet er goed uit!! Heel mooi om te lezen hoe je je weg naar vrijheid hebt gevonden!

En hopelijk inspireert het mensen die die weg nog niet hebben kunnen of durven vinden.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

circe schreef:Je gaat er goed tegenaan. Bravo! Je gedachten en twijfels van je afschrijven kan heel verhelderend werken, niet alleen voor jou, maar evengoed voor nieuwe lezers.

Proficiat.
Dank u wel! Het helpt mij ook om meer duidelijkheid over mijn uiteindelijke keuze te krijgen.
gerard_m schreef:Ziet er goed uit!! Heel mooi om te lezen hoe je je weg naar vrijheid hebt gevonden!

En hopelijk inspireert het mensen die die weg nog niet hebben kunnen of durven vinden.
Dank u wel! Ik ben zelf ook nog bezig om uit te zoeken of het wel of niet bij mij past.
Ik hoop zo ook mensen te kunnen inspireren dat ze het wel kunnen alleen de kracht daar niet voor hebben.
Er zijn sowieso mensen die achter ze staan.



Vandaag zijn er weer twee nieuwe artikelen erbij gekomen groet!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Schepsel! »

Goed bezig! Ben blij voor je dat je zo je eigen weg vindt.
(^v^)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Schepsel! schreef:Goed bezig! Ben blij voor je dat je zo je eigen weg vindt.
Dank u wel!

Trouwens ik heb een interessante artikel gepost.
Namelijk over het onderwerp wat laatste tijd in de nieuws komt!
Mijn mening zie je ook in het artikel!

Echt fijn dat ik zo mijn gevoelens kan uiten.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Manon »

Zo, je staat nu lekker bovenaan bij "Getuigenissen van ex-moslims". Zo krijgen toevallige bezoekers ook meer kans om je blog te vinden.

doe zo voort!
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

circe schreef:Zo, je staat nu lekker bovenaan bij "Getuigenissen van ex-moslims". Zo krijgen toevallige bezoekers ook meer kans om je blog te vinden.

doe zo voort!
Dank u wel! Ik geef nooit op.

Momenteel heb ik mijn tentamens en zal proberen om toch actief te blijven gedurende de examenperiode.

Groet
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Nieuwe artikels erbij

Bericht door freedomxx »

Er zijn net weer nieuwe artikels erbij gekomen.
Ik kon ze niet laten en ben gewoon begonnen met typen.

Hoop dat jullie het leuk vinden!!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

[icon_lol.gif] Kindje...Of ik er van genoten heb, Ik raad iedereen aan om je stukje over Wilders te lezen.
http://thewaytofreedomm.blogspot.nl/201 ... 1944105815

Ik ga met de dag meer van je houden, maar kijk in hemelsnaam uit. Een jongedame met zo'n eigen sterk willetje in jouw millieu, kan wel in problemen komen, en dat zou ik heel vervelend vinden.

Dikke knuffel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Door de tentamens is er vandaag maar 1 artikel online gekomen.
Zodra mijn tentamens en examens voorbij zijn, hoop ik meerdere artikelen per dag te posten.

Ik heb ook ideeën nodig waar ik een artikel over kan schrijven.
Vragen kunnen jullie altijd!

Nader informatie, zie blog.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Succes met tentames freedom.

Ik ga nadenken over een onderwerp.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door gerard_m »

Heel goed stuk wat je over Wilders hebt geschreven. Complimenten!!

Ideeen om over te schrijven...

Hoe weet een moslim of Mohammed wel de waarheid sprak? Een van de dingen die ik me altijd afvraag, is waarom moslims zomaar aannemen dat Mohammed de waarheid sprak. Hij zou zijn boodschappen van een engel hebben gekregen, die dan weer namens Allah sprak. Maar waarom gaan moslims ervan uit dat dit zo is? Kon Mohammed het niet gewoon zelf bedacht hebben? Het valt bijvoorbeeld op dat alle uitspraken van Allah in het voordeel van Mohammed zijn. Bijv: de buit van een oorlog is voor een deel voor Mohammed. Iedereen moet Mohammed gehoorzamen. Mohammed mocht met meer vrouwen trouwen dan gewone moslims. Dat geeft toch te denken.... Volgens een hadith zegt zijn vrouw Aisha zelfs dat Allah toch wel erg in het voordeel van Mohammed praat.

Iets anders: wat vind je van de ongelijkheid in de islam? Een man mag met 4 vrouwen trouwen, een vrouw niet met meer mannen. Een moslim mag met een niet islamitische vrouw trouwen, andersom mag het niet. Erfenis is ongelijk voor mannen en vrouwen. Niet moslims hebben veel minder rechten dan moslims... etc.etc.
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Succes met tentames freedom.

Ik ga nadenken over een onderwerp.


Dank u wel! En succes met het nadenken haha:p

gerard_m schreef:Heel goed stuk wat je over Wilders hebt geschreven. Complimenten!!

Ideeen om over te schrijven...

Hoe weet een moslim of Mohammed wel de waarheid sprak? Een van de dingen die ik me altijd afvraag, is waarom moslims zomaar aannemen dat Mohammed de waarheid sprak. Hij zou zijn boodschappen van een engel hebben gekregen, die dan weer namens Allah sprak. Maar waarom gaan moslims ervan uit dat dit zo is? Kon Mohammed het niet gewoon zelf bedacht hebben? Het valt bijvoorbeeld op dat alle uitspraken van Allah in het voordeel van Mohammed zijn. Bijv: de buit van een oorlog is voor een deel voor Mohammed. Iedereen moet Mohammed gehoorzamen. Mohammed mocht met meer vrouwen trouwen dan gewone moslims. Dat geeft toch te denken.... Volgens een hadith zegt zijn vrouw Aisha zelfs dat Allah toch wel erg in het voordeel van Mohammed praat.

Iets anders: wat vind je van de ongelijkheid in de islam? Een man mag met 4 vrouwen trouwen, een vrouw niet met meer mannen. Een moslim mag met een niet islamitische vrouw trouwen, andersom mag het niet. Erfenis is ongelijk voor mannen en vrouwen. Niet moslims hebben veel minder rechten dan moslims... etc.etc.


Dank u wel!

Inmiddels heb ik 2 artikelen over de onderwerpen dat u had aangegeven gepost. Het zijn lange artikelen geworden haha!

Succes met het lezen!


Vandaag zijn er weer nieuwe artikelen bijgekomen!
Jullie kunnen altijd ideeën indienen en succes met het lezen!
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door silkyboxershortXL »

Freedom XX welkom op het forum!
Ik geloof niet dat islam een geloof is met een echte god en waarachtige profeet.
Islam zou allang uitgestorven zijn zonder dwangmaatregelen om je te voegen naar het geloof.
De kracht van islam zit in de dwang en de bangmakerijen voor vergeldingen bij ongehoorzaamheid.
De islam doctrine leert dat een persoonlijke pad één van de verleidingen van de sheitan is.

Volgens mij kun je beter niet laten merken dat je afvallige bent. Dat is jouw persoonlijke pad waar niemand iets over te zeggen heeft. Zeggen dat je ex-moslim bent kun je wel zeggen tegen een niet-moslim of in de privacy van je blog of dit forum, de meeste mensen zijn dom en hebben geen idee hoe serieus afvalligheid voor moslims is. Velen zullen je dus niet goed begrijpen en komen met ; OK niet geloven doen er zoveel no big deal. In de koran staat dat je geen vrienden moet worden met niet moslims want zij zijn slechts vrienden van elkaar en zullen je van het koran pad afhouden. Als je het toch doet staat daar straf op, die straf moet je serieus bedacht op moeten zijn want die komt niet van Allah of Mohammed maar van de gelovigen zelf. Voor je ouders is jouw afvalligheid mogelijk een schande en aan hun zal te kennen worden gegeven 'of er niet wat aan gedaan kan worden'. Moslims, ook die dicht naast je staan, vinden jouw pad hoogst onbelangrijk en zij menen te praten vanuit de geest van Profeet Mohammed en daar is geen discussie over .
Afvalligheid is één van de belangrijkste dingen van de islam, de zwaarste straffen staan erop.
Dat wil ik aan je kwijt en dit; Zoek je vrienden niet onder moslims want zij zijn slechts vrienden van elkaar.
Als je Engels goed genoeg is, deze site van David Wood is heel goed in het ontmaskeren van de onzin in de koran.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Schepsel! »

Ik ben zelf wel benieuwd naar je verhaal, hoe kwam je erop dat islam het misschien niet voor je is, hoe denk je erover, hoe gaat het proces... Jouw kijk, dat is iets unieks.
(^v^)
Gebruikersavatar
gerard_m
Berichten: 400
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:34 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door gerard_m »

freedomxx schreef: Dank u wel!

Inmiddels heb ik 2 artikelen over de onderwerpen dat u had aangegeven gepost. Het zijn lange artikelen geworden haha!

Succes met het lezen!
Leuk om te lezen!
Succes met je tentamens..
Three things cannot be long hidden: the sun, the moon, and the truth.
(Buddha)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

silkyboxershortXL schreef:Freedom XX welkom op het forum!
Ik geloof niet dat islam een geloof is met een echte god en waarachtige profeet.
Islam zou allang uitgestorven zijn zonder dwangmaatregelen om je te voegen naar het geloof.
De kracht van islam zit in de dwang en de bangmakerijen voor vergeldingen bij ongehoorzaamheid.
De islam doctrine leert dat een persoonlijke pad één van de verleidingen van de sheitan is.

Volgens mij kun je beter niet laten merken dat je afvallige bent. Dat is jouw persoonlijke pad waar niemand iets over te zeggen heeft. Zeggen dat je ex-moslim bent kun je wel zeggen tegen een niet-moslim of in de privacy van je blog of dit forum, de meeste mensen zijn dom en hebben geen idee hoe serieus afvalligheid voor moslims is. Velen zullen je dus niet goed begrijpen en komen met ; OK niet geloven doen er zoveel no big deal. In de koran staat dat je geen vrienden moet worden met niet moslims want zij zijn slechts vrienden van elkaar en zullen je van het koran pad afhouden. Als je het toch doet staat daar straf op, die straf moet je serieus bedacht op moeten zijn want die komt niet van Allah of Mohammed maar van de gelovigen zelf. Voor je ouders is jouw afvalligheid mogelijk een schande en aan hun zal te kennen worden gegeven 'of er niet wat aan gedaan kan worden'. Moslims, ook die dicht naast je staan, vinden jouw pad hoogst onbelangrijk en zij menen te praten vanuit de geest van Profeet Mohammed en daar is geen discussie over .
Afvalligheid is één van de belangrijkste dingen van de islam, de zwaarste straffen staan erop.
Dat wil ik aan je kwijt en dit; Zoek je vrienden niet onder moslims want zij zijn slechts vrienden van elkaar.
Als je Engels goed genoeg is, deze site van David Wood is heel goed in het ontmaskeren van de onzin in de koran.


JA dat is ook iets waar ik aan dacht. De islam wordt aan je gegeven en daar moet je het maar mee doen. Je kan niet zelf kiezen of je wilt geloven of niet. De verhaal van de is zo lang geleden en de mensen van vroeger hebben het zo overgebracht naar andere mensen.

De meeste mensen zien inderdaad niet hoe serieus de afstand van het geloof is. Ze denken dan dat mensen alleen uit zijn op vrijheid en drank. Voor mij is drank niet eens zo belangrijk. Het gaat om het geloof zelf. Het geloof beperkt de vrijheid en in islamitische landen is alles gebaseerd op de islam. Ook de rechters uitspraken! Ik heb minder vrienden en vriendinnen van islamitische achtergronden. Juist de mensen die moslims waren, hebben mij zoveel pijn aangedaan. Zij hadden mijn leven letterlijk 'verneukt'. (sorry voor die woord maar anders kan ik het niet beschrijven.) Ze dragen van die lange kleren en gedragen zich als schijnheilige apen. Ik kan daar echt niet tegen. Volgens die ouders zijn ze net engelen. Hell no! Waar is die respect die ze horen te geven aan mede moslims? NERGENS! Moslims horen elkaar te helpen maar dat doen ze niet.

De regels worden niet serieus genomen en de mensen kennen het verhaal achter de islam niet.
Daarom ben ik hier ook mee bezig!

Ik zal even een kijkje nemen op die Engelse site. :)

Schepsel! schreef:Ik ben zelf wel benieuwd naar je verhaal, hoe kwam je erop dat islam het misschien niet voor je is, hoe denk je erover, hoe gaat het proces... Jouw kijk, dat is iets unieks.


Ik zal het vandaag proberen te posten! :)

Alleen wil ik meedelen dat alles niet gedetailleerd op de blog gaat staan vanwege de angst op herkenning.

gerard_m schreef:
freedomxx schreef: Dank u wel!

Inmiddels heb ik 2 artikelen over de onderwerpen dat u had aangegeven gepost. Het zijn lange artikelen geworden haha!

Succes met het lezen!


Leuk om te lezen!
Succes met je tentamens..


Dank u wel! :)
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Er is een nieuwe artikel op mijn blog geplaatst.
Het gaat over hoe ik ontdekt heb dat ik mijn twijfel bij de islam zette.

Veel plezier met het lezen!
icon_thumbup.gif
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Manon »

Zorg goed dat ze je niet kunnen herkennen Freedomxx
We zouden niet willen dat je in de problemen geraakt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

circe schreef:Zorg goed dat ze je niet kunnen herkennen Freedomxx
We zouden niet willen dat je in de problemen geraakt.
Ik heb een aantal dingen aangepast bij mijn verhaal. Nu is het verhaal heel erg breed.
Nu kan zeker niks herkenbaar zijn!

Dank voor jullie zorgen! :D
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Zijn er ideeën?

Ik heb totaal geen idee waar ik nog over kan schrijven :(.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Hoe denk jij over die onderwerp.

Een traditioneel moslimmeisje moet als maagd het huwelijk ingaan en met bloed haar maagdelijkheid bewijzen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie