Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

sjun schreef:Bob Smith schreef enkele jaren geleden een essay over de angst, het systeem en de moordenaars van islam. Een cirkelverhaal waarin vooral angst, terreur en herhaling het systeem bij elkaar en de mensen onwetend houdt.
Afbeelding
Ik heb het even gelezen en precies wat daar beschreven is, is ook echt waar...!!!

Wat mij ook opviel toen ik de vertalingen van de eerste djoez (Soera baqara/Soera Koe) van de Koran las, dat er heel negatief over de ongelovigen en Joden gesproken word. Elke keer is het ja ongeloof bla bla bla. Ik dacht echt van oké en dan? Waarom zo negatief, het is hun geloof waar zij in GELOVEN. Alsof islam zo allemachtig is etc. Er bestaan meer geloven naast de islam.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Inmiddels zijn er twee artikelen bijgekomen waar in de vragen beantwoord!

En even een tussendoortje: Ik heb ontdekt dat wij van oorsprong christelijk/joods zijn, maar door de veroveringen van vroeger was de allereerste generatie destijds gedwongen moslim geworden.

Haha vond even leuk om het te delen.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:
En even een tussendoortje: Ik heb ontdekt dat wij van oorsprong christelijk/joods zijn, maar door de veroveringen van vroeger was de allereerste generatie destijds gedwongen moslim geworden.

Haha vond even leuk om het te delen.
Jij bent een slimme meid, :wink2: Wij zeggen dat vaker tegen Marokkanen , maar die geloven ons niet. Berbers zijn/worden nog steeds door islamitische Arabieren onderdrukt. Een trots volk is door de eeuwen heen verloren gegaan. Ze mogen/mochten zelfs in Marokko hun eigen taal niet gebruiken.
De Berbers zijn het oudste bekende volk dat Noord-Afrika en de Sahara heeft bewoond. Het begrip Berber dateert uit de late Oudheid, toen het voor het eerst gebruikt werd om de Noord-Afrikaanse stammen aan te duiden die buiten de Romeinse invloedssfeer leefden. Het woord is mogelijk een nalatenschap van de migratie van de Germaanse Vandalen naar Noord-Afrika, vanaf het begin van de 5e eeuw. De Germanen werden door de Romeinen van oudsher "Barbaren" genoemd.

De naam Berber is vaak in verband gebracht met het Griekse woord barbaroi (βαρβαροι) wat 'barbaar' betekent. Dit is een benaming die de Grieken gaven aan ieder volk dat geen Grieks sprak en niet deelnam aan de Griekse beschaving. Later namen de Romeinen dit woordgebruik van de Grieken ook over. Van oorsprong was 'barbaroi' waarschijnlijk het Griekse woord voor een van de stammen die de Grieken in het noorden tegenkwamen, omdat die "barbarbarbar" leken te zeggen wanneer zij spraken. Later is hier het woord Berber van afgeleid, de oude Europese en meestgebruikte naam voor dit volk. De naam was in de oudheid enkel van toepassing op die Berbers die zich buiten de Griekse en Latijnse invloedssfeer bevonden
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef:
En even een tussendoortje: Ik heb ontdekt dat wij van oorsprong christelijk/joods zijn, maar door de veroveringen van vroeger was de allereerste generatie destijds gedwongen moslim geworden.

Haha vond even leuk om het te delen.
Jij bent een slimme meid, :wink2: Wij zeggen dat vaker tegen Marokkanen , maar die geloven ons niet. Berbers zijn/worden nog steeds door islamitische Arabieren onderdrukt. Een trots volk is door de eeuwen heen verloren gegaan. Ze mogen/mochten zelfs in Marokko hun eigen taal niet gebruiken.
De Berbers zijn het oudste bekende volk dat Noord-Afrika en de Sahara heeft bewoond. Het begrip Berber dateert uit de late Oudheid, toen het voor het eerst gebruikt werd om de Noord-Afrikaanse stammen aan te duiden die buiten de Romeinse invloedssfeer leefden. Het woord is mogelijk een nalatenschap van de migratie van de Germaanse Vandalen naar Noord-Afrika, vanaf het begin van de 5e eeuw. De Germanen werden door de Romeinen van oudsher "Barbaren" genoemd.

De naam Berber is vaak in verband gebracht met het Griekse woord barbaroi (βαρβαροι) wat 'barbaar' betekent. Dit is een benaming die de Grieken gaven aan ieder volk dat geen Grieks sprak en niet deelnam aan de Griekse beschaving. Later namen de Romeinen dit woordgebruik van de Grieken ook over. Van oorsprong was 'barbaroi' waarschijnlijk het Griekse woord voor een van de stammen die de Grieken in het noorden tegenkwamen, omdat die "barbarbarbar" leken te zeggen wanneer zij spraken. Later is hier het woord Berber van afgeleid, de oude Europese en meestgebruikte naam voor dit volk. De naam was in de oudheid enkel van toepassing op die Berbers die zich buiten de Griekse en Latijnse invloedssfeer bevonden
Die typische Berberse Marokkanen zijn echt eigenwijs en willen nooit geloven. Ze doen alsof ze ALLES weten terwijl ze geen gelijk hebben.
Wij spreken wel Berbers maar we hebben geen eigen schrift in het Arabisch. Wel iets met Latijns zoiets.

Ik vond het interessant om te zien dat wij eigenlijk een ander geloof hebben en nu begrijp ik helemaal niet waarom ze de islam als 'liefdevol' zien terwijl ze vroeger gedwongen werden om moslim te worden. Ik ga dat eens onderzoeken waarom ze het nu überhaupt als liefdevol zien en kijken of ze weten dat ze van oorsprong geen moslim zijn.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:
Ik vond het interessant om te zien dat wij eigenlijk een ander geloof hebben en nu begrijp ik helemaal niet waarom ze de islam als 'liefdevol' zien terwijl ze vroeger gedwongen werden om moslim te worden. Ik ga dat eens onderzoeken waarom ze het nu überhaupt als liefdevol zien en kijken of ze weten dat ze van oorsprong geen moslim zijn.
Als je maar lang genoeg onderdrukt wordt, en als je leven in gevaar is als je geen moslim bent, dan doe je op een gegeven moment vanzelf wel alsof je bekeerd bent tot Moslim. De eerste berbers zullen islam niet als vredelievend beschouwd hebben. De latere generaties zijn gewend aan Islam en geïslamiseerd, en weten nu niet beter.

Je kan heel veel informatie over de berbers uit het pre islamitische tijdperk op internet vinden. Maar dat weet jij vast wel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef:
Ik vond het interessant om te zien dat wij eigenlijk een ander geloof hebben en nu begrijp ik helemaal niet waarom ze de islam als 'liefdevol' zien terwijl ze vroeger gedwongen werden om moslim te worden. Ik ga dat eens onderzoeken waarom ze het nu überhaupt als liefdevol zien en kijken of ze weten dat ze van oorsprong geen moslim zijn.
Als je maar lang genoeg onderdrukt wordt, en als je leven in gevaar is als je geen moslim bent, dan doe je op een gegeven moment vanzelf wel alsof je bekeerd bent tot Moslim. De eerste berbers zullen islam niet als vredelievend beschouwd hebben. De latere generaties zijn gewend aan Islam en geïslamiseerd, en weten nu niet beter.

Je kan heel veel informatie over de berbers uit het pre islamitische tijdperk op internet vinden. Maar dat weet jij vast wel.
Ze weten inderdaad niet beter.

Ja haha, maar ik zoek ook gewoon allemaal via google op etc.
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Nieuwe vragen beantwoordt op mijn blog!!!!

En ik heb mijn diploma binnen! :D
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Gefeliciteerd lieverd...We zijn trots op je. En nu lekker vakantie houden.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52141
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door xplosive »

Gefeliciteerd !

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Schepsel! »

Goed gedaan! Gefeliciteerd! :vhappy;
(^v^)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

en...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Manon »

Van harte!

Afbeelding
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo iedereen,

Het is weer een hele tijd geleden dat ik hier was. Zoals sommigen misschien weten, ben ik begonnen aan een nieuwe studie.

Op mijn blog zien jullie de dingen wat jullie mogelijk gemist hebben mocht je mijn blog niet volgen.
Pas geleden heb ik ook een update gepost met een nieuwe artikel over sociale controle.

Momenteel ben ik ook een beetje inspiratieloos maar zodra weer ik eens tijd heb, zien jullie een nieuwe artikel verschijnen.
Ik heb het wel te druk momenteel met school helaas, maar we doen het voor iets goeds namelijk mijn toekomst.

Sorry voor mijn zinsbouw etc. Het is avond en wou op z'n minst een berichtje plaatsen om te laten zien dat ik FFI niet vergeten ben.

Mocht je ideeën of vragen hebben, stel ze gewoon en neem een kijkje op mijn blog. Je kunt ook reageren zonder account op mijn blog!



Linkje ziet u hieronder.

Groet,

The way to Freedomm
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Hi sweetie. Welkom terug. Ik heb gelezen dat jij met een nieuwe studie bezig bent, en het een beetje moeilijk gehad hebt met sociale controle. Waardeloos, en sterkte.

Maar heb jij een leuke vakantie gehad?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:Hi sweetie. Welkom terug. Ik heb gelezen dat jij met een nieuwe studie bezig bent, en het een beetje moeilijk gehad hebt met sociale controle. Waardeloos, en sterkte.

Maar heb jij een leuke vakantie gehad?
Dank je wel Ariel :)!

Klopt helaas en Ja, het was wel rustig gelukkig! Jouw vakantie?
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:

Klopt helaas en Ja, het was wel rustig gelukkig! Jouw vakantie?
Voor mij geen vakantie Freedom. Ik wacht nog steeds op een oproep van het ziekenhuis. Al 3 maanden. Die zal nu wel snel komen. Ik heb namelijk een nieuwe heup nodig, dus lopen is pijnlijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef:

Klopt helaas en Ja, het was wel rustig gelukkig! Jouw vakantie?
Voor mij geen vakantie Freedom. Ik wacht nog steeds op een oproep van het ziekenhuis. Al 3 maanden. Die zal nu wel snel komen. Ik heb namelijk een nieuwe heup nodig, dus lopen is pijnlijk.
Ah FFI Dutch werkte niet toen ik wou antwoorden. Maar gelukkig doet die het weer.

Beterschap Ariel, heeft u al een oproep gekregen momenteel of nog niet? :heart:
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:
Beterschap Ariel, heeft u al een oproep gekregen momenteel of nog niet? :heart:
Dank je lieverd. Ik word 9 december geholpen. Dus dat is goed.

Knuffel voor je.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Ariel schreef:
freedomxx schreef:
Beterschap Ariel, heeft u al een oproep gekregen momenteel of nog niet? :heart:
Dank je lieverd. Ik word 9 december geholpen. Dus dat is goed.

Knuffel voor je.
Succes!

:heart:
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Schepsel! »

Ariel schreef:
freedomxx schreef:

Klopt helaas en Ja, het was wel rustig gelukkig! Jouw vakantie?
Voor mij geen vakantie Freedom. Ik wacht nog steeds op een oproep van het ziekenhuis. Al 3 maanden. Die zal nu wel snel komen. Ik heb namelijk een nieuwe heup nodig, dus lopen is pijnlijk.
Ai, beterschap! :unhappy:
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

Dank je schepsel. Ik ben nu "verplicht " pijnstiller vrij. Dit in verband met dat het medicijn bloedverdunnend is. Maar nu durf ik bijna niet meer te lopen. Dat doet namelijk behoorlijk zeer. Zolang ik zit of lig valt de pijn wel mee.

Nou ja, volgende week om deze tijd is de operatie voorbij. Het wordt een lange week. :cry:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Schepsel! »

Ariel schreef:Dank je schepsel. Ik ben nu "verplicht " pijnstiller vrij. Dit in verband met dat het medicijn bloedverdunnend is. Maar nu durf ik bijna niet meer te lopen. Dat doet namelijk behoorlijk zeer. Zolang ik zit of lig valt de pijn wel mee.

Nou ja, volgende week om deze tijd is de operatie voorbij. Het wordt een lange week. :cry:
Ik hoop dan maar dat je tot iig volgende week een zittend bestaan leidt en dat je met alles geholpen wordt? :emm2:

Maar goed, het is dan maar hopen op een goede afloop :smile4:
(^v^)
freedomxx
Berichten: 84
Lid geworden op: di mar 18, 2014 8:41 am
Contacteer:

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door freedomxx »

Hallo Ariël, is het nog goed afgelopen? ik hoop van wel!

En ik wens iedereen nog een gelukkig 2015 toe! :heart:
Check my blog: http://www.thewaytofreedomm.blogspot.nl
Your always welcome
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89712
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Mijn blog over de weg naar afvalligheid.

Bericht door Ariel »

freedomxx schreef:Hallo Ariël, is het nog goed afgelopen? ik hoop van wel!

En ik wens iedereen nog een gelukkig 2015 toe! :heart:
Heel goed. Dank je wel lieverd. En ik wens jou ook een heel gelukkig en gezond 2015 toe. Gaat het goed met jou en met je studie?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie