Ex-moslims trotseren hun omgeving

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Manon »

Ex-moslims trotseren hun omgeving

Op atheïsten spuugt de moslimwereld en toch komen er steeds meer vrijdenkers. Door de sociale media. En door de radicale islam.

Door: Eva Ludemann 23 mei 2015

Toen vorig jaar Saoedi-Arabie atheïsme gelijkstelde met terrorisme zijn Saoedische atheïsten een actie begonnen op twitter met de hashtag: #hamlat_tamziq_alquran_fi_saoediyya, ofwel #CampagneOmDeKoranTeVerscheurenInSaoediArabie. Saoedi's, onder wie ook @Hafsa1990, die een leidende rol leek te hebben, plaatsten foto's van verscheurde korans, onder hun voetzolen, op de bank van hun huis, op de grond et cetera.

'Kijk eens wat ik aan het lezen ben!' Aziz stuurt een foto via een privébericht op Twitter. Vanuit Koeweit-Stad verschijnt de afbeelding. In zijn hand heeft hij het laatste boek van Ayaan Hirsi Ali, Ketters - Pleidooi voor een hervorming van de islam. 'Ik ben het niet in alles met haar eens', zegt Aziz (22), 'maar er is eindelijk iemand die de stem laat horen van het groeiend aantal 'ketters' hier.'

Aziz studeert Internationale Betrekkingen, hij is ex-moslim en atheïst. 'Openlijk', zegt hij, al belanden in Koeweit regelmatig mensen achter de tralies na beschuldigingen van blasfemie. In 2012 keurde het parlement vrijwel unaniem een wet goed om de doodstraf voor godslastering in te voeren; slechts door een veto van de emir werd de wet niet aangenomen.

Aziz
'Ik vertik het nog mijn mond te houden', zegt Aziz. Hij heeft het boek van Hirsi Ali op Amazon gekocht, nergens in de Arabische wereld is het in de boekhandel verkrijgbaar. 'Ik zou het op een terrasje kunnen gaan lezen', grapt Aziz. 'Ik denk niet dat iemand er iets tegen zou doen. Veel jongeren in Koeweit debatteren nu openlijk over de islam en uiten kritiek. Door het geweld van IS ontstaat steeds meer twijfel over de principes van de islam. Het atheïsme neemt massaal toe.'

Massaal is misschien wat sterk uitgedrukt, maar op sociale media staan tientallen berichten met eenzelfde strekking. 'IS, vrede zij met hen, heeft in één jaar voor elkaar gekregen wat atheïsten in nog geen miljoen jaar was gelukt', twittert @Hafsa1990 uit Mekka, Saoedi-Arabië. Haar achtergrondfoto is een voet in zilveren pump die een koranvers vertrapt.

De invloedrijke Palestijnse blogger en mensenrechtenactivist Iyad el-Baghdadi voorspelde begin dit jaar een 'golf van moslims die hun geloof verlaten, door de golf van geweld door IS'. De Brits islamitische blogger Omar Shahid schreef: 'Hoe IS moslims uit de islam verjaagt'.

De invloedrijke Palestijnse blogger en mensenrechtenactivist Iyad el-Baghdadi voorspelde begin dit jaar een 'golf van moslims die hun geloof verlaten, door de golf van geweld door IS'

Alarmbellen
De Global Index of Religiosity and Atheism uit 2012 door het Amerikaanse marktonderzoeksbureau Win Gallup International stelt dat eenvijfde van de moslims in in de regio zichzelf 'niet religieus' noemt

In het Midden-Oosten en Noord-Afrika zijn geen officiële cijfers beschikbaar over aantallen afvalligen. Op Egypte na, waar volgens het Dar al-Ifta, het leidend instituut voor islamitisch recht, 866 atheïsten wonen - op een bevolking van in totaal ruim 84 miljoen mensen. Hoe de onderzoekers tot dat exacte aantal kwamen, is niet duidelijk. Een adviseur van de grootmoefti sprak tijdens de presentatie van de bevindingen van 'een gevaarlijke ontwikkeling die alarmbellen doet rinkelen'. Het Egyptische ministerie van Jeugd en Religie kondigde direct de komst aan van een nationaal project om, in samenwerking met een team van psychiaters, het atheïsme 'uit te roeien'. Atheïsme wordt gezien als een duivelse geestesziekte die perverteert: een atheïst is moraalloos, hij zou zelfs zijn eigen moeder neuken.

De Global Index of Religiosity and Atheism uit 2012 door het Amerikaanse marktonderzoeksbureau Win Gallup International stelt dat eenvijfde van de moslims in in de regio zichzelf 'niet religieus' noemt. Onderzocht werden Irak, Tunesië, Saoedi-Arabië, de Westbank en Gaza en Libanon. Van de ondervraagde Saoedi's is 5 procent overtuigd atheïst. In Irak was geen ex-moslim te vinden. Egypte, het dichtstbevolkte land in de regio, is niet opgenomen in de studie.

En hoe betrouwbaar is die? In de Arabische wereld stap je niet zomaar op iemand af om te vragen of hij een gelovig moslim is. Je mening geven over de islam is niet zonder risico's, zeker in het ultraorthodoxe Saoedi-Arabië, waar je overtuigingen je letterlijk de kop kunnen kosten: atheïsme is er vorig jaar wettelijk gelijkgesteld aan terrorisme. Eerder dit jaar werd een man van begin 20 ter dood veroordeeld, omdat hij een filmpje op Keek had geplaatst waarin hij de Koran vertrapte en afstand nam van de islam. Een shariahof buigt nog zich over de zaak om te kijken of die conform de islamitische wetten is afgehandeld.

In de moslimwereld geldt grosso modo: een murtad, een afvallige, is nog erger dan een kafir, een ongelovige. Een ex-moslim is bovendien bedreigend voor de politieke en religieuze autoriteiten die hun almacht legitimeren met de islam. 'Staten die zijn gebaseerd op religie houden hun mensen gevangen in een cirkel van hoop en angst', schreef de Saoedische vrijdenker Raif Baddawi op zijn Facebookpagina, waarna hij prompt werd gearresteerd en veroordeeld tot onder andere duizend stokslagen

Zoek op sociale media in het Engels en Arabisch op 'atheïst' en het aantal accounts is al snel niet meer bij te houden en iedereen lijkt met iedereen gelinkt. Op Twitter hebben ze namen als @SaoediAtheist, @ArabHumanist of @DrHeretic. Maar vaak zijn ze iets meer 'verstopt', schrijven ze het woord 'atheist' of 'ex-muslim' half in het Arabisch, half Engels, soms Frans, en met cijfers die voor Arabische letters staan. Of ze stoppen voor andere atheïsten herkenbare hints in hun profieltekst. De meesten van hen hebben twee Twitteraccounts: een voor familie en vrienden, een voor mede-ex-moslims.

Op Facebook zijn tientallen groepen te vinden, met honderden, maar ook regelmatig duizenden leden. Het zijn meestal besloten groepen, de voertaal is Arabisch.

Een ex-moslim is bovendien bedreigend voor de politieke en religieuze autoriteiten die hun almacht legitimeren met de islam

Moeizaam
'Waarom komen alleen die religieuze extremisten in het nieuws?'

Contact leggen met de vrijdenkers gaat de ene keer moeizamer dan de andere. 'Hoe weet ik dat jij bent wie je zegt?' 'Besef je dat ik kan worden onthoofd als ik met jou praat?' Als de ex-moslim het eenmaal vertrouwt, komt een stroom van informatie los. Sommigen melden zich uit eigen beweging, ze hebben via via vernomen dat een Nederlandse journaliste onderzoek doet en willen hun verhaal vertellen. 'Waarom komen alleen die religieuze extremisten in het nieuws?'

Gewetensnood lijkt de reden waarom deze moslims van hun geloof vallen. Hun eigen overtuigingen zijn onder invloed van satelliettelevisie, maar vooral internet, mijlenver af komen te liggen van wat hun thuis, op school en in de moskee wordt verteld. Over kwesties als de positie van de vrouw, polygamie, kindbruidjes. Over haat jegens homo's, joden en andere niet-moslims.

Hun eigen overtuigingen zijn onder invloed van satelliettelevisie, maar vooral internet, mijlenver af komen te liggen van wat hun thuis, op school en in de moskee wordt verteld

Gewetensvragen na 9/11
Waarom hadden moslims zoiets walgelijks gedaan? En waarom waren zoveel moslims blij over al die onschuldige doden?

Bij een deel van hen begonnen de gewetensvragen na de aanslagen van 9/11. Waarom hadden moslims zoiets walgelijks gedaan? En waarom waren zoveel moslims blij over al die onschuldige doden? Het geweld uit naam van de islam is sindsdien alleen maar toegenomen, met IS als laatste voorbeeld.

Aanhangers van IS vormen een minderheid, de meerderheid van de moslims in het Midden-Oosten en Noord-Afrika zegt dat IS de islam niet vertegenwoordigt, al geeft het een deel van hen wel voldoening als IS het Westen een nederlaag toebrengt. Anderen beroepen zich op complottheorieën: IS is een zionistisch-Amerikaans imperialistische samenzwering om de islam in een slecht daglicht te stellen. Op de Iraakse staatstelevisie Irakiyya TV zijn de hoofdpersonen in een show over IS een cowboy en een prinses met een grote davidster om haar nek. De Palestijnse tv zendt een variant hierop uit.

Er zijn er ook die IS zien als lokaal product, voortgekomen uit een steeds rigider en intoleranter islam, een islam waarin zij zich niet meer kunnen vinden en die ze daarom hebben verlaten. Ex-moslim Ir@qi@theist verwoordt wat veel geïnterviewden zeggen: 'De spirituele islam is verwoest. Iedereen die ik ken, is tegen de radicale islam, in al zijn vormen. Vroeger verdedigden we de islam. Maar nu, met IS, is het alsof je een seriemoordenaar de hand boven het hoofd moet houden. Ik doe er niet meer aan mee.'

Onder deze ex-moslims, 'humanist' noemen de meesten zichzelf, zijn vrouwen, mannen, jongeren, ouderen, hoog en laag opgeleid. Ex-salafisten, voormalig studenten van koranscholen, huisvrouwen, mensenrechtenactivisten, bloggers, jonge ouders. De meesten zijn soenniet, maar er zitten ook sjiieten tussen, onder wie een ex-strijder van de Libanese terreurbeweging Hezbollah. De meesten doen alsof ze nog bidden en vasten, uit angst voor represailles uit hun omgeving.

Vroeger verdedigden we de islam. Maar nu, met IS, is het alsof je een seriemoordenaar de hand boven het hoofd moet houden. Ik doe er niet meer aan mee.

Ir@qi@theist , ex-moslim
Vraagtekens bij Gods woord
Ze stopte chilipepers in mijn mond en sloot me op op de wc. Ze zei dat het haar plicht was als moslima om mij te bestraffen en weer op het goede pad te krijgen

Wael
Vrijwel alle geïnterviewden zeggen dat ze in eerste instantie dachten dat er iets mis was met ze, omdat ze vraagtekens zetten bij Gods woord. Misschien waren ze geestesziek. En ze zouden zeker naar de hel gaan. Ze probeerden 'goede moslims' te worden door zich meer en meer te verdiepen in de islam, maar gaandeweg kregen ze alleen maar meer vragen. En, zeggen ze, dat was nu juist het probleem: vragen stellen is not done. Op school volg je blind de leraar, thuis je ouders en in de moskee de imam. En bij de koran, Gods woord, plaats je al helemaal geen vraagtekens.

'Ik heb mijn moeder eens gevraagd waarom Allah een Arabier als profeet heeft verkozen, en niet een Afrikaan of een Europeaan', vertelt Wael uit Jordanië via Skype. 'Ze stopte chilipepers in mijn mond en sloot me op op de wc. Ze zei dat het haar plicht was als moslima om mij te bestraffen en weer op het goede pad te krijgen. Ik was geschokt. Als een moeder haar kind opzettelijk pijn doet, vanwege een religie, dan klopt er iets niet. Dat gevoel is nooit meer verdwenen.'

Alle geïnterviewden stellen dat sociale media hen uit hun isolement hebben gehaald, een manier om uit de kast te komen. Door de Arabische revoluties kreeg een deel nog meer zelfvertrouwen. 'Ik ben er trots op een atheïst te zijn!' twittert @QMRtd. Op de bijgaande foto is een hand te zien die een A4'tje omhooghoudt met daarop de tekst in blokletters. Op de achtergrond is de binnenplaats van de Grote Moskee in Mekka zichtbaar.

Open kritiek

Direct na de val van Mubarak in Egypte spraken enkele Egyptische ex-moslims openlijk op televisie over hun overtuigingen. Inmiddels, onder president Sisi die critici van zijn regime hardhandig de mond snoert, moeten vrijdenkers weer veel voorzichtiger opereren. Het weerhoudt Ismail Mohamed er niet van om zijn talkshow al-Bath as-Sawda (Zwarte Eenden) op Youtube voort te zetten. Sinds 2013 interviewt hij ex-moslims uit de hele regio in zijn show. Met naam en toenaam, in het Arabisch. Er staan inmiddels bijna tweehonderd uitzendingen op, de show heeft ruim achtduizend abonnees.

'Zoiets kan hier helaas niet', zegt het echtpaar @Hedonistos en @Kaouthar in Marokko. 'Ons staatshoofd, de koning, zegt dat hij direct afstamt van de profeet Mohammed, zo legitimeert hij zijn macht. Als je de islam bekritiseert, ondermijn je de koning.' Toch is dat precies wat Imadiddine Habib doet, al dreigen de autoriteiten regelmatig hem te arresteren. In 2004 richtte Habib de Raad voor Ex-Moslims op, een Marokkaanse tak van deze internationale organisatie, waartoe ook het Nederlandse Centraal Comité voor ex-moslims behoorde dat in 2007 tijdelijk het licht zag onder Ehsan Jami.

Volgens Habib zijn er tienduizenden ex-moslims in Marokko en zijn ze overal, ook binnen het ministerie van Religieuze Zaken. 'Zoals de islam nu is, steeds extremer en zonder mogelijkheid voor pluriformiteit, zo intolerant, verwoest de religie zichzelf van binnenuit.'

Voorzichtige oproep
'Wat een hypocrisie!'

Vanuit Arabische overheden klinkt af en toe een voorzichtige oproep tot een minder radicale interpretatie van de islam, die ook de Arabische regimes zelf bedreigt.

Saoedische vrijdenkers lachten zich online rot toen onlangs de Saoedische grootmoefti waarschuwde tegen religieus extremisme: Saoedi-Arabië wordt er, met Qatar, van verdacht hoofdsponsor te zijn van de ultrapuriteinse islam, onder andere in de burgeroorlog in Syrië. 'Wat een hypocrisie!'

Kan een islam 2.0 ontstaan? Een pluriforme islam die niet zo gefocust is op heiligschennis? 'Want daar ligt het probleem', zegt Sara (19) uit Qatar. 'We zitten allemaal gevangen in de angst geen goede moslim te zijn en houden elkaar in de houdgreep van de morele orde.'

Kan een islam 2.0 ontstaan?

'Tralies zijn gebroken'
Vooral jongeren trekken hun eigen plan, omdat ze geen respect meer hebben voor welke autoriteit dan ook

Farzazou
Sara ziet licht aan het eind van de tunnel, net als de meeste ex-moslims die voor dit artikel werden geïnterviewd. 'De tralies zijn gebroken', zegt seksuologe Alya uit Egypte. 'Sinds de revoluties borrelt en gist het overal, ik ben absoluut optimistisch.'

Farzazou uit Tunis spreekt van een 'fuck you-mentaliteit'. 'Vooral jongeren trekken hun eigen plan, omdat ze geen respect meer hebben voor welke autoriteit dan ook. Ze zijn de constante maatschappelijke controle zat. Ook als het gaat om religie.'

Opvallend is dat, net als de Global Index of Religiosity and Atheism stelt, relatief het grootste aantal afvalligen in Saoedi-Arabië lijkt te zitten, het meest orthodox-islamitische land. 'Wij lijden het ergst onder het fundamentalisme', zegt Abdullatif uit Jeddah. 'Hier, in het hart van de islam, moet de hervorming beginnen.'

http://www.volkskrant.nl/buitenland/ex- ... 8ede9ead0e
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Ariel »

Mooi als het waar is.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:Mooi als het waar is.
Inderdaad, maar het kan ook weer gebruikt worden om mensen zand in de ogen te strooien en om te benadrukken dat het met het moslimfanatisme wel meevalt. Maar volgens een rapport van Pew valt het helemaal niet mee :

Afbeelding
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89705
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
Ariel schreef:Mooi als het waar is.
Inderdaad, maar het kan ook weer gebruikt worden om mensen zand in de ogen te strooien en om te benadrukken dat het met het moslimfanatisme wel meevalt.
Je hebt gelijk. Als deze mensen die islam afzweren bestaan, dan zijn ze niet meer dan een korreltje zand in de woestijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Zwartmeer
Berichten: 12339
Lid geworden op: zo jan 26, 2003 3:12 pm

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Zwartmeer »

Ik heb al eens vaker gezegd dat de komst van grote groepen moslims naar westen behalve islamisering ook wel eens de doodsteek voor de islam kan betekenen. Voor het eerst in 1400 jaar worden moslims met (vernietigende) kritiek geconfronteerd. Van alle religiën is de islam het gemakkelijkst te ontmaskeren. Uit alles blijkt dat het de normen en waarden en gewoonten van een primitieve zevende-eeuwse Arabische woestijnstam vertegenwoordigt. Islamistisch onderwijs geeft het een inhoud die het niet heeft. Wie daar doorheen prikken kan verlaat het geloof. Ik gebruik in discussies met moslims vaak de constatering van de filosoof Schopenhauer, 200 jaar geleden, dat hij in de koran geen enkel idee van waarde heeft kunnen vinden. Dan vraag ik om Schopenhauers ongelijk te bewijzen en dan komt er niks. Toch raar dat moslims zelf niks kunnen vinden in dat boek waar ze zo over pochen.

Hier komt nog bij moslims wel kunnen ontkennen dat IS met de islam te maken heeft, maar als ze een beetje hun geloof kennen geloven ze dat zelf niet. Wat het allemaal waard is weet ik niet maar de islam staat wel degelijk onder druk.
Laatst gewijzigd door Zwartmeer op zo jun 07, 2015 8:12 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Een pacifistische moslim is als een vegetarische krokodil.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Schepsel! »

Ik vraag me af wat leefbaarder is, enig gezond verstand verkrijgen in een zee van islam, of in de zee van islam deel van die zee blijven en met de flow meegaan?

Hoop wel erg dat dit inderdaad zo is. Met kleine straaltjes licht is er al geen volledige duisternis meer.
(^v^)
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door sjun »

Islam 2.0 is als islam zonder Mohammed. Het gaat niet anders dan langs bloedige onderdrukking door degenen die elk licht willen smoren omdat juist dit hun trieste intellectuele leegte, gebrek aan mededogen en psychopate gedragingen in beeld brengt. En eenmaal dat stadium gepasseerd ben je natuurlijk gauw klaar met het oversexte hiernamaals van Mohammed die de wereld niets anders te bieden heeft dan steeds knellender regelgeving, misplaatste trots, wrede oorlogszucht, zelfverrijking en egovoeding wie niet met de optocht meedoet vindt ene zwaard op zijn of haar pad:
Indien een moslim zijn geloof verlaat, doodt hem.

Bukhari 9.83.17:
'Abdullah heeft overgeleverd:
Allah's Apostel zei, "Het bloed van een moslim die verklaart dat niemand het recht heeft om aanbeden te worden behalve Allah en dat ik Zijn Apostel ben, kan niet vergoten worden behalve in 3 gevallen: Als vergelding voor moord, een getrouwde persoon die overspel pleegt en degene die afvalt van de Islam en de Moslims verlaat."

Bukhari 4.52.260:
Ikrima heeft overgeleverd:
Ali liet een aantal mensen verbranden en dit nieuws bereikte Ibn 'Abbas, die zei, "Was ik in zijn plaats geweest had ik hen niet verbrand, aangezien de Profeet gezegd heeft, 'Straf niemand met Allah's straf.' Er is geen twijfel, ik zou hen gedood hebben, aangezien de Profeet gezegd heeft, 'Indien iemand (een moslim) zijn godsdienst verwerpt, dood hem.' "


4.89. Zij [de huichelaars, hypocrieten, slechte moslims] wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden.

Ibn Ishaq's soenna van Mohammed p. 550. De context is de verovering van Mekka door Mohammed:
“De Apostel had zijn legeraanvoerders opdracht gegeven om wanneer zij Mekka zouden binnentrekken enkel te vechten tegen degenen die weerstand boden, behalve een klein aantal dat diende gedood te worden zelfs al zouden zij aangetroffen worden onder de gordijnen van de Ka’ba. Onder hen was Abdullah b. Sa’d, broer van de B. Amir b. Lu’ayy. De reden waarom Hij [Mohammed] opdracht gaf om hem te doden was dat hij Moslim geweest was en hij de openbaringen placht op te schrijven; dan werd hij afvallig en keerde terug naar de Quraysh en hij vluchtte naar Uthman b. Affan die dezelfde voedster gehad had.”

Laat je dus door Linda Bogaerd's, multiculturele tegenwerpertjes en andere vrienden en vriendinnen van islam niets wijsmaken.
Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door sjun »

Lichtstraaltje..

Ex-Muslim Mona Walter Left Islam After Reading the Quran


Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door sjun »

We Need More Liberals Willing to Critique Islam

Sarah Haider

The American Humanist Association 74th Annual Conference, May 7-10, 2015, in Denver, Colorado
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Pilgrim »

Mona Walter, een voormalig moslima uit Somalië, keerde de islam de rug toe nadat zij kennis had genomen van de inhoud van de koran
Geplaatst op 20 september 2015

De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Pilgrim »

Mona Walter over de islam (Helsinki, 10-09-2016)
Geplaatst op 14 september 2016



Meer informatie over Mona Walter
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Pilgrim »

De beroemde islamcriticus Nassim Ben Iman moest in Duitsland onderduiken: Zware doodsbedreiging door islamitische Merkel-immigranten

Geplaatst op 12 september 2017


Gesprek tussen Nassim Ben Iman en Michael Mannheimer op 5 juni 2011 over het thema: “Kinderopvoeding in de islam”.

Vanwege dit interview met een christen wordt ik op Internet tot op heden weggezet als “militante christenfundamentalist”. Wat totaal absurd is, omdat ik overtuigd atheïst/agnosticus ben. Nassim Ben Iman wist daar van.

NASSIM BEN IMAN BEKEERDE ZICH OP ZIJN 17e TOT HET CHRISTENDOM, WAT GELIJK STOND AAN EEN DOODVONNIS

Nassim Ben Iman (* 1971 of 1972 in een Arabisch land) is onafhankelijk prediker en een bekende bekeerling. De naam is een pseudoniem. Ben Iman is uit een Arabisch land afkomstig. De als moslim geboren Ben Iman bekeerde zich met 17 jaar tot het christendom. Hij houdt voordrachten in kerken, waar hij de islam opvoert als niet te verenigen met de christelijke waarden. Nassim Ben Iman was tot december 2016 hoofdpredikant van de charismatische Nieuwe Pinkstergemeente JCC – voordien “Ark”. In 2005 publiceerde hij een islam-kritisch boek met de titel “De ware vijand... waarom ik geen terrorist ben geworden”.


Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Ex-moslims trotseren hun omgeving

Bericht door Pilgrim »

Atheïste en feministe Zineb El Rhazoui kwam in verzet tegen het “islamisme”, maar betaalt er een prijs voor

Marije van Beek, 10 maart 2018

Afbeelding

De Frans-Marokkaanse atheïste en feministe Zineb El Rhazoui (foto) kwam al vroeg in verzet tegen de islam. Ze bevrijdde zich van de dogma’s, maar betaalt er een prijs voor. ‘Het was een kwestie van leven of dood.’

Ze oogt kalm: leunt achterover in een fauteuil, maant haar assistent om sigaretten te halen. En elk woord spreekt ze uit op dezelfde besliste toon. De Frans-Marokkaanse atheïste en feministe Zineb El Rhazoui (36) heeft iets onaantastbaars over zich sinds IS haar niet te pakken kreeg bij de aanslag die hij drie jaar geleden pleegde op de burelen van Charlie Hebdo in Parijs. Afgelopen week was ze in Amsterdam voor een optreden in debatcentrum De Balie.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie