Het christendom verspreid zich door Iran

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Het christendom verspreid zich door Iran

Bericht door Maarten »

Het christendom verspreid zich door Iran:

http://www.israeltoday.nl/NewsItem/tabi ... fault.aspx

Dat is natuurlijk positief icon_thumbup.gif
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17463
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Het christendom verspreid zich door Iran

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vanwege mijn 'etalagebeen' bezoek ik twee keer per week de fysio (v) waar ik 10 minuten op de loopband doorbreng en 12 minuten op de fietstrainer.

Uiteraard weet zij al hoe ik over moslims denk. Vandaag vertelde ik haar dat ik zowel atheïst ben als christen. Dat eerste staat gelijk met anarchisme, en dat wist zij al, omdat ik geen opgelegde macht erken. En het tweede, christen, omdat ik een product ben van onze beschaving. Ik verwees hierbij naar het verschil in de leer van Jezus en Mohammed. Jezus was de facto een onbeduidend figuur maar groeide door toeval uit tot een icoon van formaat die weliswaar eens boos is geweest, maar geenszins moord en verderf heeft verkondigd en zich aan misdaden schuldig heeft gemaakt zoals de profeet Mohammed, die zonder aanleiding oorlog ging voeren tegen - nota bene - zijn eigen Arabische landgenoten, om zijn eigen machtswellust bot te vieren.

Christelijke soldaten in oorlogstijd vieren Kerstmis, maar riepen bij geen enkele gevechtshandeling: "God is groot."

INTELLIGENTIE is dan ook ver te zoeken in de gedegenereerde moslimwereld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie