Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Polleke
Berichten: 3234
Lid geworden op: ma sep 04, 2006 3:07 pm
Locatie: Amsterdam

Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Bericht door Polleke »

Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Ze was als moslim Afghanistan ontvlucht en eigenlijk wist Kamila maar heel weinig van het christendom. In de opvang van Andijk kreeg Kamila contact met een Nederlandse vrouw uit een plaatselijke kerk. Tiny Ruiter bezocht haar trouw maar zette haar pas echt aan het denken toen ze iets deed wat geen enkele landgenoot had gedaan. Tiny en anderen van de kerk bezochten een Afghaanse jongen met open TBC.
Wat andere Afghanen niet durfden, deden die christenen wel. Ze besloot om de Bijbel in Farsi die Tiny gegeven had, nu maar eens echt goed te lezen. Terwijl de woorden van Jezus zijn uitwerking niet misten, gebeurde er nog iets dat haar pas echt overtuigde van Jezus’ macht. Het centrum in Andijk zou gaan sluiten en Kamila wilde dolgraag in de buurt van Beverwijk komen, dicht bij de bekende bazaar. Er was daar geen asielzoekerscentrum en voorkeur voor overplaatsing is bo-vendien streng gebonden aan eerstegraads familiebanden in de betreffende plaats, die Kamila niet had. Dus die mogelijk-heid was vrijwel uitgesloten. Ze besloot het toch te vragen, aan de Jezus van de christenen. Tiny nodigde haar uit voor bidstond van de kerk, Kamila ging mee en deed haar gebedsverzoek.

Nog geen twee uur later, Kamila was net terug in het AZC, kwam iemand van de COA met wel heel bijzonder nieuws: er zou een nieuw centrum worden geopend in Heems-kerk en hoewel eigenlijk pas na twee weken dit nieuws aan Kamilia verteld zou worden, dacht men dat het goed was het nu alvast mee te delen: zij mocht daar naar-toe. Pal naast Beverwijk! Kamila wist het nu zeker: Jezus leeft echt!

Trauma’s
In Heemskerk leerde Kamila de familie Verschoor en andere christenen kennen. Na verloop van tijd werd ze gedoopt in deze Pinkstergemeente van Heemskerk. Echter haar pro-blemen waren daarmee niet zomaar opgelost. De trauma's die ze had opgelopen in Afghanistan kwamen pas tijdens de lange procedure in Nederland in alle hevigheid naar boven. Bovendien verergerde de onterechte beschuldiging door de IND dat Kamila betrokken zou zijn geweest bij de schending van mensenrechten haar psychische problemen. Intensieve behandeling in het traumacentrum van Noordwijkerhout vol-gde. Door alle problemen heen hield ze echter vast aan de Heere Jezus die haar had laten zien dat Hij leefde. Daarbij was de liefde die ze ontving van haar gemeente in Heems-kerk een grote steun, alsook de ontmoeting met een Farsi sprekende christin.

Discipelschap
Kamila ontmoette de Iraanse Sara op een bijeenkomst van Afghaanse christenen en later weer tijdens een bezoekje in het traumacentrum. Doordat de twee dicht bij elkaar woon-den ontstond er een hechte relatie waarbij Kamila steeds meer leerde te delen van de bittere herinneringen uit het verleden, zelfs zaken die de therapeuten van het trauma-centrum nooit te horen kregen. Daarnaast ontving Kamila in deze relatie de discipelschap in haar eigen taal en culturele context die ze zo hard nodig had. Ze leerde over vergeving, bevrijding en vernieuwing van denken.

Ooit dacht Kamila dat ze een keer de Bijbel had gelezen en ze het nu wel kende. Maar pas toen ze mee ging doen aan een discipelschapstraining van een jaar lang elke maand een weekend in de buurt van Haarlem, merkte ze hoe weinig ze wist. IJverig heeft ze alle lessen uitgeschreven en het huis-werk met behulp van DVD's gedaan. Lang-zaam is ook haar inzet voor haar landgenoten gegroeid. Ze heeft zich nooit geschaamd voor haar christen zijn, alle Afghanen mochten het weten. Nu haar geloof versterkt is, beginnen sommige Afghanen haar ook meer te bevragen wat ze precies gelooft.

De Bijbel die Kamila kreeg van Tiny in Andijk heeft ze nog steeds. Nu leest ze er niet alleen in, ze leeft er ook uit. (Rien van der Toorn)

Bron: www.gave.nl
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Echte sensatie is als je ook de christenmethadon niet meer nodig hebt.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Van de regen in de drup.
Amorele atheistische nitwit
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik begrijp dat vele ex-moslims zich wél kunnen vinden in de boodschap van liefde van het christendom. Het contrast met de islam is zo groot en deze mensen hebben ook een menselijkheid in zich, waardoor het christendom voor hen ideaal kan zijn.
Ik vind het 100 % toe te juichen dat een ex-moslim christen wordt, de boodschap van liefde is zoveel beter dan de boodschap van haat !

Hoewel ikzelf de omgekeerde weg doormaakte...
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

Dutch schreef:Ik begrijp dat vele ex-moslims zich wél kunnen vinden in de boodschap van liefde van het christendom. Het contrast met de islam is zo groot en deze mensen hebben ook een menselijkheid in zich, waardoor het christendom voor hen ideaal kan zijn.
Ik vind het 100 % toe te juichen dat een ex-moslim christen wordt, de boodschap van liefde is zoveel beter dan de boodschap van haat !

Hoewel ikzelf de omgekeerde weg doormaakte...
eindelijk iemand die dat benadrukt!

voor die mensen is het een levensveranderende overwinning. het vinden van een god die liefheeft en die liefde voor iedereen laat gelden.. iets wat wij ons hier niet voor kunnen stellen.. dr hele wereld op zijn kop door die boodschap van liefde..

en het enige wat we hier horen is: van de regen in de drup, zo is ze niet veel beter af blablabla

:roll:
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Monique schreef:Van de regen in de drup.
]

kijk meid je mag je meing geven maar er is geen onderbouwing voor ..jezus heeft niemand vermoord of verkracht of iets gedaan waarvoor je hem ook maar van kunt beschuldigen ..wees liever blij dat ze van haat naar liefde zijn gegaan ...!!!
the truth will set you free!!!!
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef:
Monique schreef:Van de regen in de drup.
kijk meid
Ik heet Monique ?
je mag je meing geven maar er is geen onderbouwing voor ..
Ik vind van wel. Ik moet niets van religie hebben... van geen enkele... voor mij is de overgang islam>christendom dus "van de regen in de drup".
Toch?
jezus heeft niemand vermoord of verkracht of iets gedaan waarvoor je hem ook maar van kunt beschuldigen ..wees liever blij dat ze van haat naar liefde zijn gegaan ...!!!
Wat kan mij Jezus schelen?
Amorele atheistische nitwit
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

maria20 schreef: kijk meid
meid (de ~ (v.), ~en)
1 meisje
2 jonge vrouw
3 dienstbode

Ik ben geen van bovenstaand... en.. de 3e heb ik :evil:
Amorele atheistische nitwit
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Zo is het maar net, als christen zitten er nog steeds mafkezenreliwanen in het hoofd. Ben je nog steeds niet fris in je hoofd.
En ik vind dat eeuwige gezeik van die kinderlijke helledreigingen een teken dat de bloeddorstige achterlijkheid jegens andersdenkenen er nog steeds zit.
Plus daarbij die achterlijke verering van de marteldood van dat fictieve mannetje.
Christenen zijn eigenlijk een even ziek volkje als mohammedanen, alleen minder gevaarlijk.
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Ik ben het wel gedeeltijk eens met onze christendames.
En dat als Atheist.......

Kijk, als je dan toch van de islam afstapt en je kunt niet zonder geloof kunt dan beter een Jezusvolger.
Tenslotte zijn die niet zo agressief (meer) als mohammedanen...

Verder ben ik het me Mo eens.
Je gaat van de regen in de drup.
Tenslotte geloof je nog steeds in iets dat niet bestaat.
Niet aan te tonen is.
Geeen bewijsstukken uit het verleden kunnen worden aangetoond.

Kortom......onzin is.


Met de hel wordt nog steeds gedreigd in het christendom.
En ook andersdenkenden - vooral atheisten - zijn niet welkom.
Probeer maar eens als andersdenkende in een gereformeerd dorp op de veluwe te gaan wonen.......

Maar lieve dametjes Maria en Silly. Dit is mijn persoonlijke mening (gebaseerd op een vreselijke hoop vreselijke ervaringen).


Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ik woon in een dorp/stad op de veluwe :D en ben echt niet standaard...

dat de meerderheid gereformeerd is wilt neit zeggen dat je er als andersdenkende niet thuis ken voelen.. of dat mensen je per direct niet mogen

heldreigingen: missn in sommige kerken, maar tis echt niet zo dat elke christen christen is om angt voor de hel :S:S

niet zo die stereotypen aanhouden elke keer :S
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Thomas schreef:Ik ben het wel gedeeltijk eens met onze christendames.
En dat als Atheist.......

Kijk, als je dan toch van de islam afstapt en je kunt niet zonder geloof kunt dan beter een Jezusvolger.
Tenslotte zijn die niet zo agressief (meer) als mohammedanen...

Verder ben ik het me Mo eens.
Je gaat van de regen in de drup.
Tenslotte geloof je nog steeds in iets dat niet bestaat.
Niet aan te tonen is.
Geeen bewijsstukken uit het verleden kunnen worden aangetoond.

Kortom......onzin is.


Met de hel wordt nog steeds gedreigd in het christendom.
En ook andersdenkenden - vooral atheisten - zijn niet welkom.
Probeer maar eens als andersdenkende in een gereformeerd dorp op de veluwe te gaan wonen.......

Maar lieve dametjes Maria en Silly. Dit is mijn persoonlijke mening (gebaseerd op een vreselijke hoop vreselijke ervaringen).


Thomas

ik begrijp je heeel goed thomas .maar wat hel dreigingen betreft ..ik denk dat veel mensen de echte boodschap van jezus missen


als je de bijbel leest en je een btje verdiept in jezus dan zie je dat wat hij bedoeld en zegt is:


hij zegt dat :
1. je hebt een eigen keuze ..wil je aan de kant van het slechte staan en dus slechte dingen doen moet je zelf weten ..wil je je eigen waarheid creeeren dan moet je het zelf weten 2.ik vertel je hoe je als mens met elkaar moet leven wat verkeerd en wat fout is .als je mij blijft volgen hoef je dus ook niet meer bang te zijn voor wat dan ook
wil je mij niet volgen DAN HEB jij zelf de keuze hebt gemaakt waAR je na je leven naar toe gaat.
jij bent dus in control ik niet !!!!
maar wil je dat ik jou leid dan zal ik dat voor jou doen ..ik heb al mijn leven voor jou gegevn dus ik doe alles voor jou ..
wil je dat ik bij JE uit de buurt blijf dan zal ik dat ook doen ...
in je leven op aarde en in je leven na je dood ...
MAAR IK ZAL JE NIET STRAFFEN ALS JE MIJ NIET VOLGT ..
JIJ KIEST ZELF DE WEG DIE JE WIL LEIDEN EN WAAR JE NAAR TOE GATA NA JE DOOD...
JIJ BENT IN CONTROL !!!


dit is haal ik niet uit mijn duim maar uit de bijbel ...
en nog 1 ding wil ik even verduidelijken ..dat voor atheisten God niet bestaat betent niet dat God ook echt niet bestaat ..

voor veel mensen is er al genoeg bewijs geleverd nl en gebeuren elke dag heel veel wonderen ...


God is er:

er was een man bij de kapper.. De kapper vroeg ook aan hem.. waarom geloof je nog in God? moet je buiten zien.. ruzies oorlogen.. God bestaat echt niet, hoor.. anders zou hij dit niet toegelaten hebben...'.. De man wist even niks te zeggen.. hij ging naar buiten.. en zag een man met lange onverzorgde haren..
Hij ging onmiddelijk terug naar de kapper.. en zei tegen de kapper.. er bestaan geen kappers.. zegt de kapper.. dat zie je toch? nee.. er zijn nog mensen die ongeknipte haren hebben.. zegt de kapper: ja.. maar dat zijn de mensen die niet naar ons toekomen..
zegt de man: precies.. en dat is met God ook zo.. God is er.. je ziet hem alleen niet als je er niet in gelooft..

de kapper was stil..


Jesus Appears to 2 girls buried alive in Egypt

A Muslim man in Egypt killed his wife and then buried her with their infant baby and 8-year old daughter. The girls were buried alive! He then reported to the police that an uncle killed the kids. 15 days later, another family member died. When they went to bury him, they found the 2 little girls under the sand ALIVE!

The country is outraged over the incident, and the man will be executed.
The older girl was asked how she had survived.

"A man wearing shiny white clothes, with bleeding wounds in his hands, came every day to feed us. He woke up my mom so she could nurse my sister," she said. She was interviewed on Egyptian national TV, by a veiled Muslim woman news anchor. She said on public TV, "This was none other than Jesus, because nobody else does things like this!" Muslims believe Isa (Jesus) would do this, but the wounds mean He really was crucified, and it's clear also that He is alive! But, it's also clear that the child could not make up a story like this, and there is no way these children could have survived without a true miracle. Muslim leaders are going to have a hard time to figure out what to do with this, and the popularity of the Passion movie doesn't help! With Egypt at the center of the media and education in the Middle East, you can be sure this story will spread. Christ is still turning the world upside down! Please let this story be shared here too. The Lord says,

"I will bless the person who puts his trust in me." (Jeremiah 17:7)



en zo zijn er wel meer ...bewijzen ...
:wink:








:
Laatst gewijzigd door maria20 op za jul 28, 2007 6:50 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Dat bedoel ik nou met christengezeik.
Rare waantjes, rare praatjes en los van elk realiteitsgevoel of het volkomen ontbreken van normale logica.
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

en nog 1 ding wil ik even verduidelijken ..dat voor atheisten God niet bestaat betent niet dat God ook echt niet bestaat
dat voor gelovigen god wel bestaat..... wil nog niet zeggen dat god ook daadwerkelijk bestaat.. :wink:
Amorele atheistische nitwit
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Teva Teff schreef:Dat bedoel ik nou met christengezeik.
Rare waantjes, rare praatjes en los van elk realiteitsgevoel of het volkomen ontbreken van normale logica.

waarschijnlijk bedoel je dat de wonderen die gebeurd zijn en dat er nog elke dag mensen van kanker worden genezen in jezusnaam allemaal waanideen zijn .en niet logisch indd niet logisch dat een dokter een vrouw niet kan genezen van kanker maar als ze naar een genezingsdienst gaat en binen een uur genezen wordt van kanker is inderdaad niet logisch nee ...maar even een vraagje ..hoe kom je erbij dat het leven uberhaupt logisch is ????? :roll: :roll: :roll:
ik weet wat ik met mijn eigen ogen heb gezien en heleboel mensen weten dat ook ..en na genoeg om me heen rond gegekeken te hebebn zie ik wat de ultieme waarheid is ..en daar kan ik prima mee leven ..
nu jij nog !!!
the truth will set you free!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Monique schreef:
en nog 1 ding wil ik even verduidelijken ..dat voor atheisten God niet bestaat betent niet dat God ook echt niet bestaat
dat voor gelovigen god wel bestaat..... wil nog niet zeggen dat god ook daadwerkelijk bestaat.. :wink:
hahaha klopt !!!! :wink:
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maria20 schreef:
Teva Teff schreef:Dat bedoel ik nou met christengezeik.
Rare waantjes, rare praatjes en los van elk realiteitsgevoel of het volkomen ontbreken van normale logica.

waarschijnlijk bedoel je dat de wonderen die gebeurd zijn en dat er nog elke dag mensen van kanker worden genezen in jezusnaam allemaal waanideen zijn .en niet logisch indd niet logisch dat een dokter een vrouw niet kan genezen van kanker maar als ze naar een genezingsdienst gaat en binen een uur genezen wordt van kanker is inderdaad niet logisch nee ...maar even een vraagje ..hoe kom je erbij dat het leven uberhaupt logisch is ????? :roll: :roll: :roll:
ik weet wat ik met mijn eigen ogen heb gezien en heleboel mensen weten dat ook ..en na genoeg om me heen rond gegekeken te hebebn zie ik wat de ultieme waarheid is ..en daar kan ik prima mee leven ..
nu jij nog !!!
Ach ja, kinderachtige wondertjes. Voor kinderachtige mensjes.
En je dan helemaal niet afvragen waarom zo iemand in de eerste plaats gewoon kanker krijgt.
Chaimae
Berichten: 10447
Lid geworden op: ma okt 16, 2006 9:43 pm

Bericht door Chaimae »

MAAR IK ZAL JE NIET STRAFFEN ALS JE MIJ NIET VOLGT ..
JIJ KIEST ZELF DE WEG DIE JE WIL LEIDEN EN WAAR JE NAAR TOE GATA NA JE DOOD...
JIJ BENT IN CONTROL !!!
Achterlijk wijf, typ eens normaal! Denk je dat ik scheel ben ofzo?¿
Je wilt nu beweren dat Jezus nog nooit met Hel en verdoemenis heeft gedreigd. Je moet eens wat beter die fictie Boek van je lezen/doorbladeren. :lol:
Mateus 7:19
Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.

Mateus 10:14-15
En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten. Ik verzeker jullie: de dag van het oordeel zal voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.

Mateus 10:28
Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna.

Mateus 11:22
Ik zeg jullie: op de dag van het oordeel zal het lot van Tyrus en Sidon draaglijker zijn dan dat van jullie. En jij dan, Kafarnaüm, je denkt toch niet dat je tot in de hemel zult worden verheven? In het diepst van het dodenrijk zul je afdalen!

Mateus 25:41
Daarop zal hij (Jezus) ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.

Mateus 25:46
Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.
"Our patience will achieve more than our force."

Elk boek is een gevaar dat de ziel in wil. Wie de ziel in wil, moet door de omgekeerde wereld heen, door de leegte, dor de angst, door het niets.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Zo is het maar net.
Alle helledreigers zijn even achterlijk.
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

waar dreigt hij? waar zegt hij dat jij de controle niet heeft?

als ik jou zeg dat jij een ongeluk gaat krijgen wanneer jij je klemzuipt, ben ik je dan aan het bedreigen??


chaimae... jezus zegt ten minste niet dat hij bepaalt wie komt en wie niet.. iedereen kan wat hem betreft mee..

koran doet het 938479 keer vaker, dus dat is geen smoes... daarnaast vermoordde en haatte mohammed.. genoeg reden voor mij om op hem te spugen.. de gast is dood en godzijdank is dat de laatste bladzijde wat hem betreft.
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Silly schreef:waar dreigt hij? waar zegt hij dat jij de controle niet heeft?

als ik jou zeg dat jij een ongeluk gaat krijgen wanneer jij je klemzuipt, ben ik je dan aan het bedreigen??


chaimae... jezus zegt ten minste niet dat hij bepaalt wie komt en wie niet.. iedereen kan wat hem betreft mee..

koran doet het 938479 keer vaker, dus dat is geen smoes... daarnaast vermoordde en haatte mohammed.. genoeg reden voor mij om op hem te spugen.. de gast is dood en godzijdank is dat de laatste bladzijde wat hem betreft.
Alle helledreigers zijn even achterlijk.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Mateus 7:19
Elke boom die geen goede vruchten draagt, wordt omgehakt en in het vuur geworpen. Zo kunnen jullie hen dus aan hun vruchten herkennen.

Mateus 10:14-15
En als ze je niet willen ontvangen noch naar je woorden willen luisteren, verlaat dan dat huis of die stad en schud het stof van je voeten. Ik verzeker jullie: de dag van het oordeel zal voor het land van Sodom en Gomorra draaglijker zijn dan voor die stad.

Mateus 10:28
Wees liever bang voor hem die in staat is én ziel én lichaam om te laten komen in de Gehenna.

Mateus 11:22
Ik zeg jullie: op de dag van het oordeel zal het lot van Tyrus en Sidon draaglijker zijn dan dat van jullie. En jij dan, Kafarnaüm, je denkt toch niet dat je tot in de hemel zult worden verheven? In het diepst van het dodenrijk zul je afdalen!

Mateus 25:41
Daarop zal hij (Jezus) ook de groep aan zijn linkerzijde toespreken: “Jullie zijn vervloekt, verdwijn uit mijn ogen naar het eeuwige vuur dat bestemd is voor de duivel en zijn engelen.


maria20 zegt: wil je aub volgende keer het hele verhaal erom heen plaaten ???want het hele verhaal gaat over het laaste oordeel en en waneer jezus terug komt wat er dan gaat gebeuren !!!dus aub plaats maar eerst eens heel mat 25 dan wordt het vanzelf wel dudielijk !!!!!

Mateus 25:46
Hun staat een eeuwige bestraffing te wachten, de rechtvaardigen daarentegen het eeuwige leven.
[/quote]

maria20 zegt: wil je aub volgende keer het hele verhaal erom heen plaaten ???want het hele verhaal gaat over het laaste oordeel en en waneer jezus terug komt wat er dan gaat gebeuren !!!dus aub plaats maar eerst eens heel mat 25 dan wordt het vanzelf wel dudielijk !!!!!



ten eerste je bent zelf denk ik niet helemaal oke daarin je hoofd
ik volg tenminste geen pedofiel en zeg dat ik dan met heel mijn hart van hem houd ...
ten 2e ik zie geen dreiging ..ik zie als de hele bijbel eens leest en in jezus verdiept alleen maar dat hij ons de keus geeft en wij zijn in control hij niet !!!
Als wij niet in control waren , dan waren we robots geweest en als god wilde dat hij in control was en wij geen keuze konden maken dan had hij wel robots geschapen i.p.v mensen met een vrije wil ...


weet je hoevaak jezus in de bijbel nadat hij iets vertelde zei : wie luistern wil die luistert en wie oren heeft die hore !!!
met andere woorden je mag naar mij lusiteren wil je dat niet ook goed !!!
waarom denk je dan dat er bij slechte mensen ook hele goede dingen gebeuren ??? veel mensen die ik ken die jezus niet volgen hebebn veel geluk in het leven ...ze hebben alles mee ...
Als jezus echt dreigingen had geuit had hij er wel voor gezorgd dat slechte mensen alleen maar slechte dingen overkwam en goede mensen die hem volgen goede dingen !!! maar dat is niet zo omdat wij in control zijn en hij niemand zal straffen als diegene niet hem volgt ..
jij beslist waar je terecht komt ..jij beslist of je in hem gelooft of niet ..hij heeft nooit anderen gedwongen om in hem te geloven of wat dan ook ...dat wordt duidleijk in alles wat hij deed en zei ...
maar jah als je , je niet eens verdiept in de hele bijbel en in de persoon jezus wat weet jij daar dan vanaf chamaie ???
je citeert enkel citaten zonder de hele bijbel gelezen te hebeben of in jezus verdiept te hebben .
:roll: :roll: :roll: :roll:
Laatst gewijzigd door maria20 op za jul 28, 2007 6:58 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
Dutch
Berichten: 3285
Lid geworden op: ma jan 20, 2003 7:10 pm
Locatie: Darul Hourria

Bericht door Dutch »

Ik heb toch nog duizendmaal liever helledreigers die mij met rust laten dan helledreigers die me naar het leven staan...

Daarom ben ik tegen islam en niet tegen het christendom, onder de islam valt er voor mij niet te leven, onder de rest van de religies wél...
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Teva Teff schreef:
maria20 schreef:
Teva Teff schreef:Dat bedoel ik nou met christengezeik.
Rare waantjes, rare praatjes en los van elk realiteitsgevoel of het volkomen ontbreken van normale logica.

waarschijnlijk bedoel je dat de wonderen die gebeurd zijn en dat er nog elke dag mensen van kanker worden genezen in jezusnaam allemaal waanideen zijn .en niet logisch indd niet logisch dat een dokter een vrouw niet kan genezen van kanker maar als ze naar een genezingsdienst gaat en binen een uur genezen wordt van kanker is inderdaad niet logisch nee ...maar even een vraagje ..hoe kom je erbij dat het leven uberhaupt logisch is ????? :roll: :roll: :roll:
ik weet wat ik met mijn eigen ogen heb gezien en heleboel mensen weten dat ook ..en na genoeg om me heen rond gegekeken te hebebn zie ik wat de ultieme waarheid is ..en daar kan ik prima mee leven ..
nu jij nog !!!
Ach ja, kinderachtige wondertjes. Voor kinderachtige mensjes.
En je dan helemaal niet afvragen waarom zo iemand in de eerste plaats gewoon kanker krijgt.

jah kinderachtig van jezus he om mensen met kanker te genezen ..zelfs mensen die het eigenlijk niet geloven maar wel een kans willen geven .totdat je eigen moeder of vader een x kanker krijgt dan piep je wel anders !!!.pfff gelukkig weten die mensen tenminste wat hen overkomen is en als zij dat accepteren wie ben jij dan eigenlijk om dat raar te vinden ..
apart hoor doet jezus weer iets goeds kan die nog oprotten van sommige mensen ..stank voor dank


trouwens ga eens eens als je je gezichtsveld wil verbreden genezings dienst bezoeken en kom dan pas oordelen want je zit echt vol met vooroordelen ... :wink:
Laatst gewijzigd door maria20 op za jul 28, 2007 6:58 pm, 3 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Dutch schreef:Ik heb toch nog duizendmaal liever helledreigers die mij met rust laten dan helledreigers die me naar het leven staan...

Daarom ben ik tegen islam en niet tegen het christendom, onder de islam valt er voor mij niet te leven, onder de rest van de religies wél..
.

indd dutch ik ook echt waar ..maar jezus laat je ook met rust als je met rust wil gelaten worden !!!! :wink:
en dat vind ik zelf zeer pretiig !!!!
the truth will set you free!!!!
Plaats reactie