Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Re: Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Bericht door Ruth »

hans van de mortel schreef: Ik blijf bij de beste oplossing voor al die misère in de wereld die veroorzaakt wordt door primitief denken vanuit godsdienstwaanzin: STOP MET RELIGIE.

Wat Kamila is overkomen is een sprong vooruit richting moderne beschaving. Ze is dus van de drup terug in de regen gekomen. Maar je wilt niet weten wat er allemaal gebeurt binnen een Pinkster gemeente. Een zeer fanatieke club. Ik herhaal en cusiveer maar weer:

STOP MET ALLE RELIGIE

Dat is de enige oplossing, om mensen vanaf hun geboorte zonder godsdienst(trauma) op te voeden. Wanneer men volwassen is geworden, staat men in een democratisch land vrij om godsdienst (theologie) te studeren, boeken te lezen, op internet te zoeken, etc., etc.. En kan men uit vrije wil een vrije keuze maken. Wanneer vooraf een vreselijke indoctrinatie heeft plaatsgevonden, is het later verdomde moeilijk dat trauma van het geloof nog kwijt te raken. Ik voorspel dat de ontwikkeling in het denken van de mensheid binnen een bepaald tijdsbestek georganiseerde religie zal verbieden.
Anders zou het weleens slecht af kunnen lopen met de evolutie van het verstand van de mens.
Beste Hans,
ik begrijp heel goed waarom jij dit zo stelt maar dan zijn al die offers die gebracht zijn voor de vrijheid, ook die van godsdienst, voor niets geweest. Ook al kun je veel leed toeschrijven aan religie, het verbieden ervan zal het tegengestelde opleveren. Heel veel mensen hebben veel steun van hun geloof, mocht de georganiseerde religie verboden worden dan zal ze ondergronds verdergaan. En dan???? Mensen ervoor vervolgen?? Weet je hoe je dat noemt Hans? Een dictatuur, en das nou net waar wij tegen vechten hier.
Bovendien kun je mensen er niet van weerhouden religie door te geven aan hun kinderen. Als een zoon of dochter mama ziet bidden voor haar eten zal hij of zij willen weten van de hoed en de rand.
Hoeveel last we ook hebben van bepaalde religies, we zullen er een oplossing voor moeten vinden hoe ermee om te gaan. Verbieden werkt niet.

Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Thomas schreef:
Chaimae schreef:
Mag ik jou erop wijzen, zonder enige bekeringsdrang, dat je tenminste enig respect mag tonen voor Mohammed en wat die betekent voor miljonen Moslims en dat al zo'n 1500 jaar Islam.
En mag ik jou er dan tot slot nog op wijzen dat dit betekend dat er al vele miljoenen onschuldige mensen het slachtoffer zijn geworden van die arme miljoenen moslims?
Heeft God respect nodig? Nee toch! Is hij dan een mens? Laat staan een pedofiele proleet. Herstel, profeet.

Respect MOET doorgaans verleend worden aan despoten, dictators, gruwelijke machthebbers en aan moslim PvdA regeringsleiders aan wiens loyaliteit wordt getwijfeld.

Een grote persoonlijkheid zal nooit van iemand eisen respectvol over hem te praten. Laat staan als hij dood is. Alsof wij de doden kunnen kwetsen. Ik heb niets te maken met de familie van een overleden schoft die ik een schoft noem. Moet ik dan respect tonen? Waarvoor? Respect voor wijlen koningin Wilhelmina? Fraai hoor. Koningin van Nederland met een air van heb ik jou daar en dan ook nog eens je land verraden. Elke dode kan voor mij de pot op, inclusief Mohammed. En kijken wij naar zijn reputatie dan vinden wij alle reden om ook voor zijn aanhangers geen respect te hebben. Maar we zullen ze te allen tijde in leven zijnde als persoon respectvol behandelen. Een ieder heeft recht op respectvolle bejegening door zijn medemens.

Respect voor een dooie. Hoe verzin je nou zoiets? Gekker moet een verstand niet worden. Waarom is respect voor God niet nodig? Omdat God niets te vrezen heeft van de mens!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Bericht door hans van de mortel »

Ruth schreef:
hans van de mortel schreef: Ik blijf bij de beste oplossing voor al die misère in de wereld die veroorzaakt wordt door primitief denken vanuit godsdienstwaanzin: STOP MET RELIGIE.

Dat is de enige oplossing, om mensen vanaf hun geboorte zonder godsdienst(trauma) op te voeden. Ik voorspel dat de ontwikkeling in het denken van de mensheid binnen een bepaald tijdsbestek georganiseerde religie zal verbieden.
Beste Hans,
ik begrijp heel goed waarom jij dit zo stelt maar dan zijn al die offers die gebracht zijn voor de vrijheid, ook die van godsdienst, voor niets geweest. Ook al kun je veel leed toeschrijven aan religie, het verbieden ervan zal het tegengestelde opleveren.
Hoeveel last we ook hebben van bepaalde religies, we zullen er een oplossing voor moeten vinden hoe ermee om te gaan. Verbieden werkt niet.
Ruth
Hoi Ruth! Ook ik weeeeet het niet. Ik denk slechts te weten. Verbieden werkt natuurlijk niet absoluut. Je mag niet in het bos poepen en je struikelt over de hopies, laat een bekend gezegde ons weten. Mensen moeten tot eigen inzicht komen. Zeker!
Maar georganiseerde religie verbieden, daar is niets mis mee. Ik zie het als het verbieden door de overheid van georganiseerde misdaad. OK, wat softer voorbeeld. Liegen mag niet van de belastingdienst. Toch wordt er gelogen en toch is het nog steeds verboden om valse informatie te verstrekken aan de belastingdienst. Het is verboden om door rood licht te rijden. Nog nooit gedaan? En toch is het verboden. Wat is er mis met het verbod op georganiseerde religie? NIETS!

Wat leren we van die joden die dagelijks via Mozes in vergadering waren met God? Dat ze er uiteindelijk zelf niet meer in geloofden. In al die wetten en regeltjes waar menige doodstraf op stond bij overtreding. En dat waren er meer dan tien. Wel honderden! En allemaal zéér nuttig voor de volksgezondheid. Bingo!
De tientallen Talmud boeken daarna zijn het levende bewijs van de verwarring die religie in ’s mensen hoofd teweeg kan brengen. Je lacht je rot! Voer voor psychologen en gekken (theologen). Vandaar het laakbare over het bijbelse godsbesef. Ik noem het blasfemie van de bovenste plank!

Moeten we de tien geboden dan maar afschaffen? Want God heeft vele verboden ingesteld, terwijl notabene HIJ moest weten dat verbieden niet helpt. Dat weten zelfs Ruth en Hans. Jezus Christus, wat heeft die zielige God van Abraham de joden achter de vodden gezeten. Geslagen met de vreselijkste ziektes, dood en verderf, ballingschap en ga zo maar door. Verbied alle religies op straffe van een flinke boete. Maar geen martelingen en kop eraf zoals bij de moslims! Straffen helpt niet. Moeten we dan maar alles tolereren en niets meer verbieden?

Lekker zeg met al die blote snikkels in de Kalverstraat bij warm weer. Omdat verbieden niet helpt. Wie zo wil lopen doet dat toch!

Ik wil je wijzen op een positief bericht in de bijbel over een achtenswaardige dictator Salomo die overigens ook de zogenaamde geboden van Jaweh aan zijn laars lapte en deed wat hem goed dacht. Hoe dan ook, er was een tijdperk van vrede, voorspoed, rijkdom en geluk voor iedere inwoner.

Zij erkenden hun god van welvaart, koning Salomo, en geloofden daarbij in de god van Abraham.

Wij hebben nu ook weer zo’n god van welvaart. Alleen . . . wij geloven niet meer in het sprookjesboek van Mozes en leugenaar Abraham. Wij kunnen duidelijk zonder. Dat is al jaren zo. Dankzij de grote verlichting (van Philips - grapje). Alleen gekken zoals al die lieden van de islam weten het beter. Gaan de boel kort en klein slaan, hebben zich met maskers uitgedost om onherkenbaar te zijn, schieten als op hol geslagen wilden op hun eigen volk, zijn door het dolle heen en accepteren onze vooruitgang niet.

Het wordt weer tijd voor een grote oorlog. Om duidelijk te maken wie de sterkste is. Andere oplossing heb ik ook, hoor. ”If you can’t beat them, joy them.” Ik ben immers een flexibel denkend mens, met een luisterend oor naar de beste oplossing van een ander.

STOP MET ALLE RELIGIE
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Thomas schreef:Ik ben het wel gedeeltijk eens met onze christendames.
En dat als Atheist.......

Kijk, als je dan toch van de islam afstapt en je kunt niet zonder geloof kunt dan beter een Jezusvolger.
Tenslotte zijn die niet zo agressief (meer) als mohammedanen...

Maar lieve dametjes Maria en Silly. Dit is mijn persoonlijke mening (gebaseerd op een vreselijke hoop vreselijke ervaringen).
Thomas
STOP MET RELIGIE en LAAT GOD MET RUST.

Doe wat meer aan jezelf. Inplaats van God steeds te intimideren en uit te dagen. Een mens weet NIETS, TOTAAL NIETS maar dan ook NIETS van of over GOD. GODVERDOMME! De domme mens kan zich slechts een mensbeeld van God vormen. En nog dommer: hij doet dat ook. Dommer en stommer kan niet. Ik ben geen atheïst. Maar al die gelovigen drijven mij steeds meer in de richting van het atheïsme. Misschien vind ik daar dan eindelijk mijn volkomen rust (en vakantie).
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maria20 schreef:
Teva Teff schreef:Ach ja, het hulpje Zijlstra, stinkend jaloers op de rijkdom van het evangelistenbaasje Johan Maasbach is ooit voor zichzelf begonnen.
Of hij evenveel goud naar zich toe kan schrapen als de reli-oplichter die zijn grote voorbeeld was, ik denk het niet.
Dat hangt er van af hoeveel sukkelige aanbidders hij in deze tijd om zich heen kan verzamelen.
Het lijkt erop dat hij dankzij de massale sukkeligheid, die door even zovele naieve christenreclamesukkels als Maria20 stevig gepromoot wordt, dat hij er een aardig belegde boterham aan heeft.
Ik gun deze christenslimmerik best wel zijn groeiende rijkdommen, net zoals ik de gewillige sukkels het gun dat zij hun zuurverdiende centjes uit de portemonnee laten praten door deze gewetenloze christenoplichter.

oooh mijn god hij iss indd voor zichzelf begonnen maar we hebebn het niet over een bedrijf dat geld VERDIENT DOOR DE MENSEN DIE ERNAAR TOE GAAN ...JE LULT GEWOON ONZIN MEID ..ZO GEFRUSTREERD KOM JE OVER ...
hoe maak moet ik nog zeggen dat de mensen die daar naar toe gaan GEEN GELD HOEVEN TE BETALEN !!!!!!!!! OF WAT DAN OOK !!!
JE KAN ER GRATIS NAAR TOE EN GAAT WEER ZONDER IETS GEGEVN TE HEBEBN WEER WEG !!! :mad:


JE WIL DAT CHRISTENEN ATHEISTEN RESPECTEREN .EN DAT MOET VAN 2 KANTEN KOMEN ..NOU VAN JOUW KANT MERK IK ER NIET VEEL VAN ...JE PROBEERT ALLEEN MENSEN DE GROND IN TE DRUKKEN EN NOEMT MIJ DAN OOK NOG EEN NAIEVE SUKKEL ...ECHT LAAG BIJ DE GROND ACTIE HOOR ..
NOU GOED GA ME NIET TOT JOUW NIVEAU VERLAGEN ... :evil:
Geplaatst op vrijdag 29 juni 2007 09:44 , laatste wijziging vrijdag 29 juni 2007 09:45
Vragen bij genezingsclaim Zijlstra
van onze redactie kerk

LEIDERDORP - Aan de wonderbaarlijke genezingen van Jan Zijlstra in de Levensstroomgemeente in Leiderdorp zit een schaduwkant: mensen van wie Zijlstra claimt dat ze genezen zijn, blijken in werkelijkheid niet genezen of te zijn 'teruggevallen'.
Dat bleek uit een uitzending van de actualiteitenrubriek Netwerk gisteravond, verzorgd door de Evangelische Omroep. De omroep ging volgens eigen zeggen onbevangen op zoek naar 'wonderen in de Alblasserwaard'. Over de wonderen kwam een geruchtenstroom op gang naar aanleiding van de wonderlijke genezing van de hervormde Janneke Vlot uit Bleskensgraaf, die in maart van de spierziekte dystrofie genas na ruim zeventien jaar in een rolstoel te hebben gezeten.

Netwerk kwam vier mensen uit de Alblasserwaard op het spoor die officieel allen waren genezen bij Zijlstra. De genezingen worden geclaimd op de website van de Levensstroomgemeente of op een door de gemeente uitgegeven dvd van een genezingsdienst, die overigens in werkelijkheid een compilatie is van minimaal twee genezingsdiensten.

Uit het Netwerk -onderzoek blijkt dat van de vier in werkelijkheid één persoon is genezen van dystrofie en bekkeninstabiliteit. Twee anderen zijn weer 'teruggevallen' in hun aandoening (in het ene geval dystrofie, het andere betrof een hernia) en verder verklaart een slechtziende dat ze in werkelijkheid nooit genezen is geweest.

Aangrijpend is het verhaal van Leonie Verhoef (13) uit Noordeloos. Zij lijdt aan posttraumatische dystrofie in haar voet. Ze geneest tijdens een dienst van Zijlstra en leeft een tijdje zonder rolstoel. Tijdens een dankdienst voor de genezing van Janneke Vlot, zaterdag 31 maart, getuigt zij in de Evenementenhal Gorinchem van haar volledige genezing. In de plaatselijke pers wordt ze op dat moment 'het tweede genezingsgeval in de Alblasserwaard' genoemd.

Microfoontje
Naderhand merkt ze dat de dystrofie terugkeert. Daarop keert ze naar Zijlstra terug om wederom genezen te worden, tot driemaal toe. De vierde keer draagt ze een microfoontje bij zich, waardoor kijkers het gesprek tussen Zijlstra en haar kunnen volgen. De gebedsgenezer zegt zo'n vijfmaal 'wees verlost, wees verlost in Jezus' naam', terwijl Leonie verklaart dat de pijn alleen maar erger wordt. ,,Ja, als je daar aan denkt... je moet je ogen richten op Jezus'', reageert hij, om er tegenover de gemeente aan toe te voegen dat 'mensen zo gericht kunnen zijn op hun eigen pijn'. Leonie zegt tegen Zijlstra dat ze echt verwachtte te genezen, maar Zijlstra gaat daar niet op in.

Voor de camera verklaart Leonie dat het een grote klap geeft als je denkt genezen te zijn maar in werkelijkheid de ziekte terugkeert. Achteraf was ze liever niet genezen geweest, zegt ze ook. Op de website van de Levensstroomgemeente staat, bij een foto van Leonie die over het podium loopt, dat ze ,,de ziekte van Lyme, posttraumatische dystrofie en pfeifer had. In de naam van Jezus stapte ze uit haar rolstoel.''

De andere twee patiënten beschrijven soortgelijke ervaringen. De slechtziende Rachab zegt niet genezen te zijn, hoewel dat ter plekke tijdens de dienst wel werd geclaimd. ,,Toen ik mijn bril afzette, wist ik: ik ben niet genezen.'' Ze verklaart ook dat ze Jan Zijlstra heeft gehaat om deze ervaring. In de verhalen van de vier komt wel naar voren dat er met hen iets gebeurt op het moment dat Zijlstra ze in Jezus' naam zegt te genezen. Ze voelen warmte door hun lichaam trekken en de pijn verdwijnt, blijkt uit het relaas van de vier.

Geconfronteerd met de beelden benadrukte Zijlstra gisteravond dat hij bezoekers van zijn diensten altijd voorhoudt dat niet iedereen genezen wordt. De voorganger vindt niet dat hij valse verwachtingen wekt. ,,Ik ben God niet. Ik doe wat God vraagt in zijn Woord: mensen de handen opleggen.''

Dat de genezing van de jonge Leonie Verhoef nog steeds op de site van de Levensstroomgemeente staat, is volgens Zijlstra niet correct. Hij zei opdracht te hebben gegeven dat van de site te halen. ,,Het zou er niet op moeten staan.''

Dat van één van de teruggevallen patiënten een genezing op de dvd-opname staat, wees Zijlstra van de hand. ,,Zij was toen genezen. Het wonder wordt daardoor niet kleiner.'' Hij zei bij een nieuwe uitgave die persoon de keus te laten wel of niet opnieuw op de film te staan.
Dat zei ik: "Gewetenloze christenoplichter!"
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Teva Teff schreef:
maria20 schreef:
Teva Teff schreef:Ach ja, het hulpje Zijlstra, stinkend jaloers op de rijkdom van het evangelistenbaasje Johan Maasbach is ooit voor zichzelf begonnen.
Of hij evenveel goud naar zich toe kan schrapen als de reli-oplichter die zijn grote voorbeeld was, ik denk het niet.
Dat hangt er van af hoeveel sukkelige aanbidders hij in deze tijd om zich heen kan verzamelen.
Het lijkt erop dat hij dankzij de massale sukkeligheid, die door even zovele naieve christenreclamesukkels als Maria20 stevig gepromoot wordt, dat hij er een aardig belegde boterham aan heeft.
Ik gun deze christenslimmerik best wel zijn groeiende rijkdommen, net zoals ik de gewillige sukkels het gun dat zij hun zuurverdiende centjes uit de portemonnee laten praten door deze gewetenloze christenoplichter.

oooh mijn god hij iss indd voor zichzelf begonnen maar we hebebn het niet over een bedrijf dat geld VERDIENT DOOR DE MENSEN DIE ERNAAR TOE GAAN ...JE LULT GEWOON ONZIN MEID ..ZO GEFRUSTREERD KOM JE OVER ...
hoe maak moet ik nog zeggen dat de mensen die daar naar toe gaan GEEN GELD HOEVEN TE BETALEN !!!!!!!!! OF WAT DAN OOK !!!
JE KAN ER GRATIS NAAR TOE EN GAAT WEER ZONDER IETS GEGEVN TE HEBEBN WEER WEG !!! :mad:


JE WIL DAT CHRISTENEN ATHEISTEN RESPECTEREN .EN DAT MOET VAN 2 KANTEN KOMEN ..NOU VAN JOUW KANT MERK IK ER NIET VEEL VAN ...JE PROBEERT ALLEEN MENSEN DE GROND IN TE DRUKKEN EN NOEMT MIJ DAN OOK NOG EEN NAIEVE SUKKEL ...ECHT LAAG BIJ DE GROND ACTIE HOOR ..
NOU GOED GA ME NIET TOT JOUW NIVEAU VERLAGEN ... :evil:
Geplaatst op vrijdag 29 juni 2007 09:44 , laatste wijziging vrijdag 29 juni 2007 09:45
Vragen bij genezingsclaim Zijlstra
van onze redactie kerk

LEIDERDORP - Aan de wonderbaarlijke genezingen van Jan Zijlstra in de Levensstroomgemeente in Leiderdorp zit een schaduwkant: mensen van wie Zijlstra claimt dat ze genezen zijn, blijken in werkelijkheid niet genezen of te zijn 'teruggevallen'.
Dat bleek uit een uitzending van de actualiteitenrubriek Netwerk gisteravond, verzorgd door de Evangelische Omroep. De omroep ging volgens eigen zeggen onbevangen op zoek naar 'wonderen in de Alblasserwaard'. Over de wonderen kwam een geruchtenstroom op gang naar aanleiding van de wonderlijke genezing van de hervormde Janneke Vlot uit Bleskensgraaf, die in maart van de spierziekte dystrofie genas na ruim zeventien jaar in een rolstoel te hebben gezeten.

Netwerk kwam vier mensen uit de Alblasserwaard op het spoor die officieel allen waren genezen bij Zijlstra. De genezingen worden geclaimd op de website van de Levensstroomgemeente of op een door de gemeente uitgegeven dvd van een genezingsdienst, die overigens in werkelijkheid een compilatie is van minimaal twee genezingsdiensten.

Uit het Netwerk -onderzoek blijkt dat van de vier in werkelijkheid één persoon is genezen van dystrofie en bekkeninstabiliteit. Twee anderen zijn weer 'teruggevallen' in hun aandoening (in het ene geval dystrofie, het andere betrof een hernia) en verder verklaart een slechtziende dat ze in werkelijkheid nooit genezen is geweest.

Aangrijpend is het verhaal van Leonie Verhoef (13) uit Noordeloos. Zij lijdt aan posttraumatische dystrofie in haar voet. Ze geneest tijdens een dienst van Zijlstra en leeft een tijdje zonder rolstoel. Tijdens een dankdienst voor de genezing van Janneke Vlot, zaterdag 31 maart, getuigt zij in de Evenementenhal Gorinchem van haar volledige genezing. In de plaatselijke pers wordt ze op dat moment 'het tweede genezingsgeval in de Alblasserwaard' genoemd.

Microfoontje
Naderhand merkt ze dat de dystrofie terugkeert. Daarop keert ze naar Zijlstra terug om wederom genezen te worden, tot driemaal toe. De vierde keer draagt ze een microfoontje bij zich, waardoor kijkers het gesprek tussen Zijlstra en haar kunnen volgen. De gebedsgenezer zegt zo'n vijfmaal 'wees verlost, wees verlost in Jezus' naam', terwijl Leonie verklaart dat de pijn alleen maar erger wordt. ,,Ja, als je daar aan denkt... je moet je ogen richten op Jezus'', reageert hij, om er tegenover de gemeente aan toe te voegen dat 'mensen zo gericht kunnen zijn op hun eigen pijn'. Leonie zegt tegen Zijlstra dat ze echt verwachtte te genezen, maar Zijlstra gaat daar niet op in.

Voor de camera verklaart Leonie dat het een grote klap geeft als je denkt genezen te zijn maar in werkelijkheid de ziekte terugkeert. Achteraf was ze liever niet genezen geweest, zegt ze ook. Op de website van de Levensstroomgemeente staat, bij een foto van Leonie die over het podium loopt, dat ze ,,de ziekte van Lyme, posttraumatische dystrofie en pfeifer had. In de naam van Jezus stapte ze uit haar rolstoel.''

De andere twee patiënten beschrijven soortgelijke ervaringen. De slechtziende Rachab zegt niet genezen te zijn, hoewel dat ter plekke tijdens de dienst wel werd geclaimd. ,,Toen ik mijn bril afzette, wist ik: ik ben niet genezen.'' Ze verklaart ook dat ze Jan Zijlstra heeft gehaat om deze ervaring. In de verhalen van de vier komt wel naar voren dat er met hen iets gebeurt op het moment dat Zijlstra ze in Jezus' naam zegt te genezen. Ze voelen warmte door hun lichaam trekken en de pijn verdwijnt, blijkt uit het relaas van de vier.

Geconfronteerd met de beelden benadrukte Zijlstra gisteravond dat hij bezoekers van zijn diensten altijd voorhoudt dat niet iedereen genezen wordt. De voorganger vindt niet dat hij valse verwachtingen wekt. ,,Ik ben God niet. Ik doe wat God vraagt in zijn Woord: mensen de handen opleggen.''

Dat de genezing van de jonge Leonie Verhoef nog steeds op de site van de Levensstroomgemeente staat, is volgens Zijlstra niet correct. Hij zei opdracht te hebben gegeven dat van de site te halen. ,,Het zou er niet op moeten staan.''

Dat van één van de teruggevallen patiënten een genezing op de dvd-opname staat, wees Zijlstra van de hand. ,,Zij was toen genezen. Het wonder wordt daardoor niet kleiner.'' Hij zei bij een nieuwe uitgave die persoon de keus te laten wel of niet opnieuw op de film te staan.
Dat zei ik: "Gewetenloze christenoplichter!"

hij heeft zelf 100000000000000000000x gezegd ook toen ik daar was : niet iedereen geneest bij mij ..EN DE VADER VAN RACHAB IS WEL GENEZEN DAT ZAG JE OOK IN DE UITZENDING DUS HOEZO OPLICHTER ????
de uitzending heb ik zelf oook gezien en er was niets nieuws uit gekomen ..en er zijn zo veeeeeeeeeeeeeeeeeel die wel zijn genezen ..waaronder de moeder van een vriend van mijn zus ..die is 2 jaar geleden genezen terwijl ze 20 jaar in een rolstoel zat en is NOG STEEDS BETER !!!!!!!!
hIJ HEEFT ZO VAAK GEZEGD: NIET IEDEREEN GENEEST BIJ MIJ ...
TOEN IK DAAR DIE 2 X WAS .HEEFT HIJ DAT AL AAN HET BEGIN VAN DE DIENST GEZEGD EN ER ZIJN TOEN OOK VEEL MENSEN GENEZEN ...
DAT JIJ DAAR EEN PROBLEEM MEE HEBT IS JOUW PROBLEEM EN NIET DIE VAN DE MENSEN DIE WEL ZIJN GENEZEN ..WANT ZE ZIJN NIET OPLFGELICHT !!!!!! LAAT STAAN DAT HIJ OOIT HEEFT GEZEGD DAT IEDEREEN BIJ HEM GENEEST ..
OOK IN ZIJN BOEKEN DIE IK HEB GELEZEN HEEFT HIJ ALTIJD GEZEGD : NIET IEDEREEN GENEEST BIJ MIJ ...
DAT WISTEN WE ALLANG DUS WAT IS JOUW PROBLEEM ???
WAAROM KIJK JE OOK NIET EENS NAAR DE VERHALEN VAN DE MENSEN DIE WEL BLIJVEND ZIJN GENEZEN ...DIE ZIJN ER GENOEG HOOR ...
WAAROM NOEM JE HEM EEN OPLICHTER ALS HIJ DAT ALTIJD ZELF HEEFT GEZEGD DAT NIET IEDEREEN BIJ HEM GENEEST EN HIJ VRAAGT NIET EENS GELD VOOR ..
WEET JE WAT JOUW PROBLEEM IS ...JE ZIT ZO VOL MET HAAT DAT JE NIET EENS NAAR DE FEITEN KUNT KIJKEN ..
PASTOOR ZIJLSTRA PROBEERT TENMINSTE DE WERELD BTER TA MAKEN ZONDER DAT HIJ DAAR GELD VOOR VRAAGT ......hij doet tenminste iets ...
EN WAT DOE JIJ VOOR DEZE WERELD TEVA ???
GA LKR DOOR waar je ook maar mee bezig bent ...MAAR HOUD DAN IIG OP MET MENSEN ZWART TE Maken WANT DAT MAAKT JE ZO ZIELIG !!!!!

er zijn geneog chirstneen ook die niet in zijlstra geloven en di ehem niet mogen maar hij dote en probeert tenminste iets te doen voor anderen ..hij is geen foutloos mens nooit geweest ook ..maar ik wardeer wel i.i.g zijn moeite ..en als hij echt zo slecht is als jij ons doet geloven en alles voor het geld doet zal hij vroeg of laat wel door de mand vallen en dan pas kunnen de andere mensen ook zeggen: jah dat is een leugenaar!!!!
Laatst gewijzigd door maria20 op do jul 12, 2007 11:33 am, 2 keer totaal gewijzigd.
the truth will set you free!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

bovendien is pastoor zijlstarniet de enige op deze wereld die genezingsdiensten heeft hoor ..genoeg anderen die dat ook doen en waarvan de mense ook genezen ...misschien niet allemaal maar wel de meesten !!!!
en niemand die ze oplicht hoor ..zij vragen er geen geld of wat dan ook voor ...!!!!
the truth will set you free!!!!
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

hans van de mortel schreef:
Thomas schreef:
Chaimae schreef:

Respect voor een dooie. Hoe verzin je nou zoiets? Gekker moet een verstand niet worden. Waarom is respect voor God niet nodig? Omdat God niets te vrezen heeft van de mens!

Beste Hans,

Ik begrijp de strekking van je verhaal, maar je moet niet doorslaan.
Ik bergrijp ook dat je inwendig woedend bent, over je ervaringen(?)
maar het citaat hierboven is niet juist.
(denk aan de verzetshelden, mannen en vrouwen die hun leven gaven voor anderen, en onze vrijheid.)
Er zijn veel voorbeelden van heldendom, waarvoor je niet anders kunt dan respect opbrengen.
Het woord ''respect'' is onverbrekelijk verbonden aan mensen die hun leven gaven voor vrijheid.
Overigens ik ken geen voorbeelden uit de moslimgemeenschap die synoniem zijn aan bovenstaande.


vriendelijke groet Joannes
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

maria20 schreef:bovendien is pastoor zijlstarniet de enige op deze wereld die genezingsdiensten heeft hoor ..genoeg anderen die dat ook doen en waarvan de mense ook genezen ...misschien niet allemaal maar wel de meesten !!!!
en niemand die ze oplicht hoor ..zij vragen er geen geld of wat dan ook voor ...!!!!
Maria,

Oplichten kan ook zonder geld.
Als ik iemand beloof hem lichamelijk vooruitgang te geven en na verloop van een bepaalde hoeveelheid tijd blijkt dat die lichamelijke vooruitgang slechts tijdelijk was dan heb ik hem net zo goed opgelicht.

Ik heb hem dingen beloofd die ik niet na kan komen!

En omdat deze charlatan mensen mooie dingen in het vooruitzicht stelt geven deze mensen "vrijwillig" geld aan hem.

En om eerlijk te zijn maakt het mij geen fluit uit of jij er in gelooft hoor maar ik vind het zo jammer dat je je zelf laat belazeren en voor de gek houdt.
(Dat heb ik altijd met mensen die ik aardig/sympatiek vind. :D :D )
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Thomas schreef:
maria20 schreef:bovendien is pastoor zijlstarniet de enige op deze wereld die genezingsdiensten heeft hoor ..genoeg anderen die dat ook doen en waarvan de mense ook genezen ...misschien niet allemaal maar wel de meesten !!!!
en niemand die ze oplicht hoor ..zij vragen er geen geld of wat dan ook voor ...!!!!
Maria,

Oplichten kan ook zonder geld.
Als ik iemand beloof hem lichamelijk vooruitgang te geven en na verloop van een bepaalde hoeveelheid tijd blijkt dat die lichamelijke vooruitgang slechts tijdelijk was dan heb ik hem net zo goed opgelicht.

Ik heb hem dingen beloofd die ik niet na kan komen!

En omdat deze charlatan mensen mooie dingen in het vooruitzicht stelt geven deze mensen "vrijwillig" geld aan hem.

En om eerlijk te zijn maakt het mij geen fluit uit of jij er in gelooft hoor maar ik vind het zo jammer dat je je zelf laat belazeren en voor de gek houdt.
(Dat heb ik altijd met mensen die ik aardig/sympatiek vind. :D :D )

lieverd hij heeft geen mensen belazerd ..want hij heeft zelf altijd gezegd: niet iedereen geneest bij mij .en hij BELOOF NIETS !!!.nog voor die uitzending wist iedereen dat ..ook toen ik daar was heeft hij dat gezegd..hoewel ik daar nooit meer kom weet ik niet of hij dat elke dienst heeft gezegd ..maar mensen weten dat en hij heeft zelf ook in zijn boeken gezegd: niet iedereen geneest bij mij dus mensen moeten daar rekening mee houden ...dus hoezo oplichterij ??? er zijn er zovele die WEL blijvend zijn genezen en die ik ook ken ...
verder vind ik het heel lief van je wat je hebt gezegd ... :oops: :oops:
the truth will set you free!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

HILVERSUM - De evangelist van De Levensstroom in Leiderdorp, Jan Zijlstra, vindt niet dat hij onduidelijke voorlichting geeft over zijn genezingsdiensten. Dat zei hij donderdag in een EO-uitzending waarin hij geconfronteerd werd met mensen die eerst genezen zeiden te zijn, maar bij wie de ziekte later terugkwam.

In het tv-programma werd onder andere gesproken met Leonie Verhoef (13) uit Noordeloos. Zij ging in maart van dit jaar naar een genezingsdienst van Jan Zijlstra nadat ze gehoord had dat Janneke Vlot uit Bleskensgraaf, na 18 jaar ziekte, in een dienst in De Levensstroom genezen was van posttraumatische dystrofie. Leonie, die dezelfde ziekte heeft, zei na de dienst bij Zijlstra ook genezen te zijn. Na een aantal weken kreeg ze echter een terugval, zo vertelde ze donderdagavond in het actualiteitenprogramma Netwerk. Daarna is zij opnieuw enkele keren in een genezingsdienst geweest, maar de ziekte kwam steeds weer terug. In Netwerk waren donderdag beelden te zien van de laatste keer dat ze de dienst van Jan Zijlstra bezocht. Ze werd niet genezen.

In het programma kwamen ook andere mensen aan het woord die eerst wel genezen dachten te zijn, maar bij wie de ziekte terugkwam.

Geconfronteerd met de vraag of hij wel eerlijke voorlichting geeft over de genezingsdiensten, zei Jan Zijlstra in Netwerk dat hij mensen die in zijn diensten komen altijd duidelijk maakt dat niet iedereen genezen wordt. „Ik ben God niet. Ik doe alleen wat Hij ons in Zijn Woord opdraagt, namelijk zieken de handen opleggen”, aldus Zijlstra.

Hij gaf toe dat het niet goed is getuigenissen van ’genezen’ mensen, die later niet genezen blijken te zijn, op de website van de Levensstroomgemeente te laten staan. „Wat Leonie betreft, heb ik opdracht gegeven haar verhaal eraf te halen.”

Volgens Zijlstra zijn mensen die bij hem zijn geweest en later toch niet genezen blijken te zijn, niet slechter af dan wanneer ze niet gekomen waren. „Velen zijn beter af. En ik zeg bij alle mensen altijd precies waar het op staat. Niet iedereen wordt bij mij genezen. In de Bijbel staat ook het verhaal van Elia die zeven keer moest bidden voordat de belofte die hij had gekregen, vervuld werd.”
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

maria20 schreef:
Thomas schreef:
maria20 schreef:bovendien is pastoor zijlstarniet de enige op deze wereld die genezingsdiensten heeft hoor ..genoeg anderen die dat ook doen en waarvan de mense ook genezen ...misschien niet allemaal maar wel de meesten !!!!
en niemand die ze oplicht hoor ..zij vragen er geen geld of wat dan ook voor ...!!!!
Maria,

Oplichten kan ook zonder geld.
Als ik iemand beloof hem lichamelijk vooruitgang te geven en na verloop van een bepaalde hoeveelheid tijd blijkt dat die lichamelijke vooruitgang slechts tijdelijk was dan heb ik hem net zo goed opgelicht.

Ik heb hem dingen beloofd die ik niet na kan komen!

En omdat deze charlatan mensen mooie dingen in het vooruitzicht stelt geven deze mensen "vrijwillig" geld aan hem.

En om eerlijk te zijn maakt het mij geen fluit uit of jij er in gelooft hoor maar ik vind het zo jammer dat je je zelf laat belazeren en voor de gek houdt.
(Dat heb ik altijd met mensen die ik aardig/sympatiek vind. :D :D )

lieverd hij heeft geen mensen belazerd ..want hij heeft zelf altijd gezegd: niet iedereen geneest bij mij .en hij BELOOF NIETS !!!.nog voor die uitzending wist iedereen dat ..ook toen ik daar was heeft hij dat gezegd..hoewel ik daar nooit meer kom weet ik niet of hij dat elke dienst heeft gezegd ..maar mensen weten dat en hij heeft zelf ook in zijn boeken gezegd: niet iedereen geneest bij mij dus mensen moeten daar rekening mee houden ...dus hoezo oplichterij ???

Oplichterij... omdat hij verwachtingen wekt die hij niet kan nakomen.
En dat doet hij op de plek waar een mens het meest geraakt kan worden nl. op zijn lichamelijke gezondheid!
Ook al zegt hji dat niet iedereen kan worden geholpen.....iedereen denkt wel dat hij tot die beperkte groep behoord die WEL geneest.

Geestelijke manipulatie!!!!


er zijn er zovele die WEL blijvend zijn genezen en die ik ook ken ...
verder vind ik het heel lief van je wat je hebt gezegd ... :oops: :oops:
Ik ben ook heel lief... :rock:
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Oplichterij... omdat hij verwachtingen wekt die hij niet kan nakomen.
En dat doet hij op de plek waar een mens het meest geraakt kan worden nl. op zijn lichamelijke gezondheid!
Ook al zegt hji dat niet iedereen kan worden geholpen.....iedereen denkt wel dat hij tot die beperkte groep behoord die WEL geneest.

Geestelijke manipulatie!!!!
ik weet niet hoe hij die verwachtingen opwekt want toen ik daar was ging bijna zijn hele dienst over jezus en niet over genezingen en hij schept er nooit over op .tenminste niet dat ik ooit heb gehoord e gelezen....hij heeft ook altijd gezegd: niet iedereen geneest bij mij .nadat hij mensen genas werd er door heel veel mensen aangenomen dat hij iedereen geneest terwijw hij zelf zegt: niet iedereen geneest bij mij ..
dat anderen dat denken is dat zijn schuld ????nee ik denk het niet ..
ik geloof ook niet (en heb dat nooit geloofd) dat hij iedereen kan genezen ..maar die moeder van die vriend die ik ken ..is nog steeds bter en dat is voor mij wel heel erg positief ..zij kan nu weer lopen enz ..en dara ben ik heel blij om !!!
Ik ben ook heel lief... :rock:
[/quote]

hahahha i know!!!!ik heb je nog nooit gezien maar ik vind je nu al een schatje ... :prop: :oops:
the truth will set you free!!!!
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ruth schreef:
Bovendien kom je nooit uit deze discussie, immers een geloof heet nu eenmaal een geloof omdat..... (mag je zelf invullen :smile: )
Een geloof valt niet te bewijzen, je kunt het slechts aannemen voor waar of afwijzen omdat je het klinkklare onzin vindt.
Je kunt niet zo maar iets voor waar aannemen. Maar soms wel. In dat wat bijvoorbeeld Maria20 vertelt. Door een krachtig geloof gebeuren er soms vreemde onwaarschijnlijke dingen die niet wetenschappelijk te verklaren zijn.

Het is gebeurd dat een Surinaamse vrouw in een rolstoel terechtkwam en niet meer kon lopen. Het AMC in Amsterdam kon echter niets ontdekken. De Surinaamse ’toverdokter’ die ik kende had een kamer met een eigen altaartje erin. Hij deed iets met kruiden, sprak met die vrouw en toen kon ze weer lopen. Dat alles op verzoek van het AMC, alhoewel niet via de ’officiële kanalen’.

Het hele verhaal. De vrouw was angstig gemaakt door haar echtgenoot voordat hij overleed. Hij bezwoor haar dat als hij eerder dood zou gaan zij niet meer zou kunnen lopen. En zo geschiedde. Zij geloofde daar heilig in en haar benen weigerde haar nog langer dienst. Die ’toverdokter’ is achter haar verhaal gekomen en heeft toen met wat ’bezweringen’ en bidden (hij was geloof van huis uit een soort katholiek) en een offer op zijn eigen altaar haar weer ’beter’ gemaakt.

Dit wat ik vertel, heb ik rechtstreeks van die ’toverdokter’ zelf gehoord. Een leuke knul en beslist niet dom. Om een oordeel over al die andere gevallen die Maria20 aangaf een oordeel te geven, zou ik dus het hele verhaal moeten kennen. Die ken ik niet, dus geef ik geen commentaar. Zo is het ook met religie.

RELIGIE HEEFT ALLES TE MAKEN MET DE PSYCHOLOGISCHE ’BEHOEFTEN’ WAARIN RELIGIE VOORZIET.

Daarom is en blijft een echt geloof super persoonlijk en kan soms voor wonderbaarlijke genezingen zorgen.

De wetenschap heeft echter niet op alles een pasklaar antwoord. Wanneer ik het antwoord niet weet, dan zeg ik: Ik weet het niet.” Mohammedanen daarentegen verwijzen direct naar de koran. Daarin staat alles. Ook hoe je tot tien moet tellen. Want meer rekenkunde staat er niet in.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Zit ik (zondagochtend even voor twaalven) een onschuldig tv-zaprondje te maken, wat zie ik????????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zie ik daar zomaar de christenoplichter Zijlstra op mijn beeldscherm zijn christenkwakzalverij in praktijk brengen in een zaaltje met zwijmelende christenmensjes.
Een mensonterende vertoning op Net 2.
Kan het nog gekker worden in Nederland?
Monique
Berichten: 8854
Lid geworden op: ma apr 14, 2003 2:14 pm

Bericht door Monique »

Nou, ik heb die slijmjurk ook even gezien.
Wat een vertoning...... een minuut of 2 heb ik het volgehouden toen ging ik over mijn nek.

Dat mensen daar instinken... :shock:
De slijmerigheid en oplichterij straalt eraf.
Hoe wanhopig en/of goedgelovig moet je wel niet zijn?
Ik vond het walgelijk.
Amorele atheistische nitwit
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Door een krachtig geloof gebeuren er soms vreemde onwaarschijnlijke dingen die niet wetenschappelijk te verklaren zijn.
De zelfgenezende kracht van het lichaam is heel groot. Laat Medische wetenschap vaak perplex staan.

Het heeft vooral te maken met te willen genezen. Geloof kan hier soms een handje bij helpen.
War eerst en vooral nodig is, is het geloof dat je het kan.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

LAAT GOD MET RUST

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef:
Door een krachtig geloof gebeuren er soms vreemde onwaarschijnlijke dingen die niet wetenschappelijk te verklaren zijn.
De zelfgenezende kracht van het lichaam is heel groot. Laat Medische wetenschap vaak perplex staan.

Het heeft vooral te maken met te willen genezen. Geloof kan hier soms een handje bij helpen.
War eerst en vooral nodig is, is het geloof dat je het kan.
Precies! Geloof geeft je kracht. Laten we het maar als een gave Gods beschouwen.

Johan Cruijff heeft ooit eens gezegd: ”als je niet denkt te kunnen winnen, moet je niet gaan voetballen.” Mensen gaan naar Zijlstra in de vaste overtuiging dat . . . Wat te denken van hypnose? We weten toch allemaal wat voor gevaren eraan vastkleven. Zachtmoedige mensen zijn gemakkelijk in agressieve monsters te veranderen. Ook door het geobserdeerd worden van geweld, het kwaad. Doodeng. Religie in God heeft nog NOOIT geweld TEGEN kunnen gaan. Slechts het omgekeerde is bewaarheid.

Roofzucht, moord en misdadigheid hebben nog nooit zo liefdevol kunnen floreren in de geschiedenis van de mens als vanuit zijn overtuiging in geloof in God. Ook de maffia was overtuigd christen. Katholieke priesters verleenden hand- en spandiensten.

Vandaar mijn credo: STOP MET AL DIE RELIGIE. God bestaat of hij bestaat niet. Je bent een atheïst of je aanvaardt God als Schepper van het bestaan. Maar andere mensen daar kenmerkend mee lastig te vallen (hoofddoekjes of lange baarden dragen, kruizen om je nek, aanslagen plegen, kortom moorden in de naam van Allah) bevordert niet de onderlinge maatschappelijke cohesie.

Stalin had niet voor niets een priesteropleiding genoten. Ook Hitler had een christelijke opleiding, katholiek, zeker weten. Hitler moet nog steeds geëxcommuniceerd worden door de paus. Maar de Roomse curie wil zijn destijds gegeven goedkeuring aan wat Hitler gedaan heeft nog steeds niet ombuigen van goed naar slecht. Het was toch conform de wijze woorden die Jezus altijd sprak: ”. . . opdat de Schrift vervult zal worden . . .” Het uitroeien van de joden was volgens het Vaticaan geheel aan God te danken. Want het stond immers in de bijbel voorspeld. Natuurlijk hebben zij dat niet openlijk verklaard. Het Vaticaan is immers ook een politieke dwergstaat.

En Mussolini? Was ook een katholiek. Maar ook een onbetrouwbare figuur als onze eigen Lubbers was katholiek. En wat te denken van de tot drie keer voor meineed aangeklaagde en streng christelijk gereformeerde ex-minister van economische zaken en ex-voorzitter Raad van Bestuur ABN AMRO Bank, Nelissen? Toen ik nog als zelfstandig vakdirecteur van mijn reclamestudio voor ABN AMRO BANK werkte stond ik eens in de lift met die hufter. Een jonge bankman die ook met mij in de lift stond wilde graag een rapport met hem bespreken. Nelissen vond hem geen blik waardig en gaf ook geen antwoord. Een verdieping eerder ging Nelissen de lift uit. De jonge bankman achter hem aan of hij nog die afspraak kon maken. Zonder hem aan te kijken zei Nelissen kortaf ”Maak maar een afspraak met mijn secretaresse.” Deze Nelissen, arrogant mens en beroepsleugenaar, was meester in de rechten en als ex-minister van economische zaken verantwoordelijk in Nederland voor het grootste financiële economische debacle in de Nederlandse geschiedenis.

Waarom deze voorbeelden? Een mens is een mens en doet wat hij wil. Goed of slecht.
En wanneer zo’n persoon kentekenen draagt die in de richting van God of Allah wijzen, pleegt hij in feite blasfemie. Want God of Allah kan nu eenmaal niet gerechtvaardigd worden door de mens. En zeker niet door persoonlijkheden met een in-en-in slechte reputatie.

DAAROM LAAT IK GOD MET RUST. Omdat ik altijd dingen verkeerd doe. Het wezen van God erken ik echter wel in mijn leven. Mijn respect toon ik door mij niet te verbinden met zijn wezen. Wat dat betreft zijn christelijke mensen beslist hovaardig en eigengereid, vooral tegenover atheïsten. Wat kan het God, het Super wezen, nu schelen hoe armetierige ’eigenheimers’ die moeten sterven, over hem denken? De Almachtige - als er werkelijk leven na de dood bestaat - zal er voor zorgen dat het allemaal goedkomt. Bovendien, waarom moet ik gaan discussiëren over dingen waar niemand iets van begrijpen kan?

Ik weet het niet. Maar vele anderen weten het beter en hebben al definitief geoordeeld over Hitler, Stalin, en anderen. Hitler heeft zelfmoord gepleegd. Stalin niet. Zij zullen NIET in de hemel komen. Kunnen we het oordeel maar niet beter aan God overlaten?

De meeste moslims en christenen zijn van oordeel dat God de ongelovigen zal straffen. Nou en? Daar liggen de meeste forumleden beslist niet wakker van. En daar hoeft ook niemand wakker van te liggen. Maar het begrip van dat eindoordeel door God, is echter door NIET één religie geaccepteerd.
De mens ging zelf voor God spelen. Niet alleen Mohammed B. was zo’n van Allah verlaten ongelovige, maar velen voor hem. Christenen en moslims. Er zijn zo’n 10.000 religies en sekten met Jezus als ’voortrekker’. Daar raken mensen helemaal van overstuur. Net zoals destijd met de Beatles. Flauw vallen deden ze. In trance waren ze van hun idool. Je moet ze de kost geven in de wereld die jaarlijks helemaal ’uit hun dak gaan’ voor Jezus.

Daarom kan ik de menselijke gedachte aan God van de bijbel en de menselijke bedachte aan Allah van de koran rustig, onder verwijzing naar het voorbeeld van Nelissen, een verschrikkelijke noemen. Want het boek de bijbel zowel als de koran zijn bedenksels van mensen geweest. Al of niet goed bedoeld. daar kan ik niet over oordelen. Want die personen zijn DOOD. Mensen die dood zijn en die ons niet kunnen antwoorden op de vele vragen die hier op het forum gesteld worden. Het zijn onze eigen forumleden die elkaars vragen moeten beantwoorden.

Op dit forum heeft Jehovah, Allah, Mozes, Jezus of Mohammed nog NOOIT EEN ZINNIG antwoord kunnen geven. Omdat ze waardeloos zijn, omdat ze dood zijn! Dode mensen zijn van nul en gener waarde voor de mens die wil leven. De mens moet het zelf uitzoeken en doen. Verering van Satan of welke doden dan ook is het omgekeerd evenredige van de verering van een of andere denkbeeldige god, ontstaan uit het brein van de sterfelijke mens.

God is mystiek. Dat moeten we zo laten. Niet alles is in de eerste plaats de schuld van religie met God. Indirect is hij er echter onlosmakelijk mee verbonden. De rotzooi in Libanon is niet ontstaan door ruzies in het geloof, maar door die arrogante Engelsen die al zoveel verpest hebben in de wereld met hun verschrikkelijke arrogant handelen en optreden. Zij zijn de grote oorspronkelijke boosdoeners en oorzaak van veel kwaad in de wereld als voormalige koloniale machthebbers. Maar zij waren wel christenen die op regelmatige basis meenden God te moeten molesteren in zelfbedachte orgies van gebeden en heidense rituelen. Super schijnheiligen en blasfemisten.

Wat heeft het katholieke tuig uit Spanje en Portugal niet allemaal aangericht in de wereld?. DOOD en VERDERF en UITROEING van hele volksstammen. Onder het goedkeurend oog van hun zelfbedachte God. Bijna alle kolonialisten uit Europa in Amerika waren vrome kerkgangers die keer op keer ejaculeerden in de kerk tijdens het bidden. Donder nou toch op met al die religie in naam van God.
God weet dat alle mensen misleid zijn. Vanuit Rome, Mekka, vanuit waar dan ook. Maar altijd door leiders die anderen vertelden wat ze wel en niet goed moesten doen via de zelf in elkaar geknutselde handboeken bijbel en koran.

Wie het allemaal beter weet en een oplossing kan aandragen voor het definitief coëxisteren van de mensheid moet niet vergeten de reputatie van religie eens goed onder de loupe te nemen. God als individuele aanname kan, waarom niet? Maar religie in groepsverband zou verboden moeten worden. Dat is alleen voor mensen die behoefte voelen om zich geestelijk te laten indoctrineerden door geestelijke leiders omdat ze NOOIT zelf tot God zouden kunnen komen. Sorry, Ik wil beslist niemand persoonlijk kwetsen, maar van iedere religie met het woord god erin laat ik geen spaan heel.

LAAT GOD MET RUST. Niemand kent God. Hij is niet eens te benaderen. Maar ga deze frustratie dan niet afreageren op je medemens die niets anders wil dan met rust gelaten te worden. Waarschijnlijk precies zoals God.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
BFA
Berichten: 11583
Lid geworden op: vr sep 29, 2006 5:18 pm

Bericht door BFA »

Precies! Geloof geeft je kracht. Laten we het maar als een gave Gods beschouwen.
Ik heb het over geloof in je eigen menselijke capaciteiten.
Beschouw het als een gave van de mens.
Meer zelfs, van alle levende wezens.
De mens is het enige dat een environment gemaakt heeft, waar niet willen genezen, niet meer betekend opgegeten worden. De natuur laat geen keus. Een dier recupereert ongeloofljk snel.

Geloof in de eigen genezingskracht van je lichaam, je kan dokters versteld laten staan.
God heeft daar niets mee te maken. Niettegenstaande kan voor sommigen het geloof in God helpen.
Het is een parasitaire soort die leeft op de intelligentie van anderen en deze dan tegen hun gebruikt;
tomc
Berichten: 1152
Lid geworden op: wo feb 21, 2007 11:55 pm

Bericht door tomc »

Dat is uiteindelijk het punt natuurlijk. Je moet uiteindelijk, als het erop aankomt, een aantal dingen aanvaarden en een aantal dingen heb je enkel als je erin gelooft.

En het zijn serieuze kloefers die je moet aanvaarden vind ik : je eigen kwetsbaarheid, je eigen schijnbare insignificantie, de beperkingen van de wereld rondom je, die je zal laten sterven zonder het minste beetje genade te tonen. Het stomme feit dat je zal sterven, of je nu jezelf verzorgd of niet. Hoeveel geld/macht/liefde/... je ook hebt, ooit is het gedaan. Je moet aanvaarden hoeveel mensen er zijn, en hoe weinig je dus onvermijdelijk zal hebben ...

En je moet geloven. Geloven dat je niet alleen bent. Geloven in je eigen kracht, tegen alle indicaties in de wereld in, geloven dat als het nodig is jij de druppel kan zijn. Geloven in de liefde en goedheid van andere mensen. Samen sta je sterk.

Het probleem met het tweede is dat het eigenlijk een leugen is. Behalve ... als (minstens enkele) anderen dat ook denken. Daarom dat je liefde, vriendschap en kracht vindt in Christelijke maatschappijen, terwijl die elders veel minder zijn.

Een goede religie werkt aan het eerste, en zorgt voor het tweede. En dat doet het Christendom ook.
naar boven
Berichten: 5046
Lid geworden op: do nov 16, 2006 10:14 pm
Contacteer:

Bericht door naar boven »

tomc schreef:Dat is uiteindelijk het punt natuurlijk. Je moet uiteindelijk, als het erop aankomt, een aantal dingen aanvaarden en een aantal dingen heb je enkel als je erin gelooft.

En het zijn serieuze kloefers die je moet aanvaarden vind ik : je eigen kwetsbaarheid, je eigen schijnbare insignificantie, de beperkingen van de wereld rondom je, die je zal laten sterven zonder het minste beetje genade te tonen. Het stomme feit dat je zal sterven, of je nu jezelf verzorgd of niet. Hoeveel geld/macht/liefde/... je ook hebt, ooit is het gedaan. Je moet aanvaarden hoeveel mensen er zijn, en hoe weinig je dus onvermijdelijk zal hebben ...

En je moet geloven. Geloven dat je niet alleen bent. Geloven in je eigen kracht, tegen alle indicaties in de wereld in, geloven dat als het nodig is jij de druppel kan zijn. Geloven in de liefde en goedheid van andere mensen. Samen sta je sterk.

Het probleem met het tweede is dat het eigenlijk een leugen is. Behalve ... als (minstens enkele) anderen dat ook denken. Daarom dat je liefde, vriendschap en kracht vindt in Christelijke maatschappijen, terwijl die elders veel minder zijn.

Een goede religie werkt aan het eerste, en zorgt voor het tweede. En dat doet het Christendom ook.
Een goede religie schept een kader, onderwijst liefde, vriendschap, vertrouwen en maakt daar vervolgens geen misbruik van.
Aan deze voorwaarde voldoet geen enkele religie..
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

PM verwijderd door Moderator.
Ik stel dit soort christenmailtjes niet op prijs.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Teva.
Ik vind eigenlijk dat dit niet kan.
Een PM is privé, en behoort niet op het forum geplaatst te worden.
Als jij niet gediend ben van dit soort mail, dan maak je maar een aantekening over in je handtekening, dan zijn mede forum leden gewaarschuwd.
Ik zal daarom de PM in jouw post verwijderen.

Vriendelijke groet.
Ariel
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Beste Teva.
Ik vind eigenlijk dat dit niet kan.
Een PM is privé, en behoort niet op het forum geplaatst te worden.
Als jij niet gediend ben van dit soort mail, dan maak je maar een aantekening over in je handtekening, dan zijn mede forum leden gewaarschuwd.
Ik zal daarom de PM in jouw post verwijderen.

Vriendelijke groet.
Ariel
Ik wens niet voor een nazi/jodenhater uitgemaakt/vergeleken te worden.
Bij deze het verzoek om de PM-functie van Maria20 te blokkeren.
En voor iedereen die dankzij de ingreep van de moderator niet weet, niet weten mag waar het over gaat, wil ik indien gewenst deze christenscheldbrief van Maria20 wel toesturen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89714
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Teva.
Ik heb nergens in de PM gezien dat ze je voor nazi/jodenhater uitmaakt.
Maria schreef dit.
christenmensjes "van jou komt over precies zoals een nazi het heeft over een jood
Het is raar dat jij wel constant leden mag beledigen, maar dat niemand jou op je vingers mag tikken of jou mag “beledigen”
Misschien moet je eens stoppen met leden aan te vallen, of misschien moet je een ander forum opzoeken waar je wel met plezier zal posten, en waar je niet “lastig gevallen” word door Christenen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie