Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Dit forum is alleen bedoeld voor getuigenissen van ex Moslims en de moderator heeft het recht zonder enige voorkennis alle off-topic threads verplaatsen in daarvoor bestemde folders.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Beste Teva.
Ik heb nergens in de PM gezien dat ze je voor nazi/jodenhater uitmaakt.
Maria schreef dit.
christenmensjes "van jou komt over precies zoals een nazi het heeft over een jood
Het is raar dat jij wel constant leden mag beledigen, maar dat niemand jou op je vingers mag tikken of jou mag “beledigen”
Misschien moet je eens stoppen met leden aan te vallen, of misschien moet je een ander forum opzoeken waar je wel met plezier zal posten, en waar je niet “lastig gevallen” word door Christenen.

Vriendelijke groet.
Ariel.
Gek, ik lees het wel.
En daarbij, heb je blijkbaar toch wel reden genoeg om deze PM niet op het forum te willen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Beste Teva.

De enige reden dat ik de PM niet op het forum wil zien is dat ik van mening ben dat een PM privé is.
Als jij niet door Maria lastig gevallen wil worden , dan stuur je in vervolg een PM naar de Moderator, en die zal dan zorgen dat je voortaan van dit soort PM,s verschoond blijft.
Maar een PM posten op het forum is not done.

Wat mij betreft mag je mij zoveel als je wil, een Christenmensje noemen.
Mij zal je er niet mee beledigen..

Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

Ariel schreef:Beste Teva.

De enige reden dat ik de PM niet op het forum wil zien is dat ik van mening ben dat een PM privé is.
Als jij niet door Maria lastig gevallen wil worden , dan stuur je in vervolg een PM naar de Moderator, en die zal dan zorgen dat je voortaan van dit soort PM,s verschoond blijft.
Maar een PM posten op het forum is not done.

Wat mij betreft mag je mij zoveel als je wil, een Christenmensje noemen.
Mij zal je er niet mee beledigen..

Vriendelijke groet.
Ariel.
Ik hou er niet van. Achterlijke en beledigende praat via PM toegestuurd te krijgen. Dit soort slapzooi van zielige mensjes die hun onvermogen tot normale forumcommunicatie zonodig met ongevraagde scheldbriefjes moeten compenseren.
Volgende keer belandt een Maria20-PM ongelezen in de prullenbak.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Teva Teff schreef:
Ariel schreef:Beste Teva.

De enige reden dat ik de PM niet op het forum wil zien is dat ik van mening ben dat een PM privé is.
Als jij niet door Maria lastig gevallen wil worden , dan stuur je in vervolg een PM naar de Moderator, en die zal dan zorgen dat je voortaan van dit soort PM,s verschoond blijft.
Maar een PM posten op het forum is not done.

Wat mij betreft mag je mij zoveel als je wil, een Christenmensje noemen.
Mij zal je er niet mee beledigen..

Vriendelijke groet.
Ariel.
Ik hou er niet van. Achterlijke en beledigende praat via PM toegestuurd te krijgen. Dit soort slapzooi van zielige mensjes die hun onvermogen tot normale forumcommunicatie zonodig met ongevraagde scheldbriefjes moeten compenseren.
Volgende keer belandt een Maria20-PM ongelezen in de prullenbak.

oke wacht even jongen nou draai jij de zaken om ..
ik heb je nergens slecht behandeld om beledigt of uit gescholden !!!!!
in tegndeel jij bent diegene die die het over christenen heeft zoals een nazi over een jood praat ..
ga maar eens kijken naar je post van eerder met de opmerking

"christenmensjes "en ga maar eens kijken naar de context
iedere christen voelt meteen dat het een hele racistische opmerking is omdat je ons als untermensch betempeld met je "christenmensjes'
ik heb je ook gezegd dat je alles over God en jezus mag zeggen wat je wil .niemand die je daar op zal aanspreken hoor ...... maar je hoeft niet over christenen zo neerbuigend te praten en dat doe jij wel met je : christenmensjes"
wij zijn niet minder mens dan jou ..als je een probleem hebt ga hulp zoeken ..er is een verschil in een geloof of overtuiging haten of de mensen erachter ..het 1e is niet racistisch het 2e wel ...
ik ben ook tegn de islam maar ik ga moslims niet slecht behandlen of anders of zeggen : die moslimmensjes "

maar ach ik weet het goed gemaakt ik ga je nu gewoon negeren ...
dat is het beste :wink:
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

De volgende christelijke vuiligheid die ik van jou via de PM ontvang wordt ongelezen gewist.
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

Teva Teff schreef:De volgende christelijke vuiligheid die ik van jou via de PM ontvang wordt ongelezen gewist.
en je kunt ook nog eens niet lezen ..want ik heb al eerder gezegd :
maar ach ik weet het goed gemaakt ik ga je nu gewoon negeren ...
dat is het beste


dus hoezo de volgende pm die je van mij krijgt ???? :roll: :roll: :roll: :roll:

vanaf nu ben je lucht voor mij !!!!!
the truth will set you free!!!!
maria20
Berichten: 355
Lid geworden op: ma jun 11, 2007 7:52 pm

Bericht door maria20 »

ik ben terug gaan lezen en zag dat ik niet de enige was ...anna heeft teva ook al eerder gevraagd en op aan gesproken ...:

Teva Teff

Wil jij eens een beetje bedaren met jouw haat tegen christenen!
.......................... i.p.v. neerbuigend over 'christenmutsen' te spreken.




en thomas ...

Jij moet andere mensen een beetje in hun waarde laten Teva Teff.
Jouw bijvoegelijke naamworden komen het grootste gedeelte van de forumdeelnemers behoorlijk de keel uit.

Je kunt de anderen ook met een klein beetje fatsoen tegemoet treden.

Met vr.gr.

Thomas
the truth will set you free!!!!
Teva Teff

Bericht door Teva Teff »

maria20 schreef:
Teva Teff schreef:De volgende christelijke vuiligheid die ik van jou via de PM ontvang wordt ongelezen gewist.
en je kunt ook nog eens niet lezen ..want ik heb al eerder gezegd :
maar ach ik weet het goed gemaakt ik ga je nu gewoon negeren ...
dat is het beste


dus hoezo de volgende pm die je van mij krijgt ???? :roll: :roll: :roll: :roll:

vanaf nu ben je lucht voor mij !!!!!
Daar heb je te weinig ruggegraat voor.
Want dan had je het al veel eerder gedaan.
En ik blijf gewoon over de christenkwakzalver Zijlstra met zijn zielige aanbidders schrijven, maakt mij verder niet uit of je voortaan mijn gelijk nu wel of niet onderstreept.
Gielah Qara'
Berichten: 1
Lid geworden op: do jul 19, 2007 8:29 pm

Afghaanse Kamila

Bericht door Gielah Qara' »

Goedenavond allemaal - Dit is mijn eerste bezoekje hier en ik heb met veel interesse een aantal inzendingen gelezen, in de hoop meer te weten te komen over de ellende, die (ex)moslims meegemaakt hebben.
Ik ben van mening dat deze mensen aan alle kanten geholpen moeten worden, want Nederland is ( nog steeds) een redelijk vrij land en hier behoort iedereen te mogen leven volgens zijn of haar eigen principes, niet afgedwongen dus.
Ik wil graag een compliment geven aan Maria, die hele positieve en ware dingen schrijft.
Ik was bijzonder onder de indruk van haar verhaal over die twee Egyptische meisjes, die levend begraven waren en die door Jezus Zelf in leven gehouden werden.
Laten we hopen dat getuigenissen over dit wonder - en vele andere - door heel het Midden-Oosten gaan en dat deze de mensen daar hoop bieden en hen leren bidden, want God is een liefdevolle God en hij wil niet, dat Zijn schepsels onder het juk van de afgod allah en de moordzuchtige pedofiel Mohammed zuchten.
Mij is bekend dat Jezus in deze tijd heel vaak in dromen verschijnt aan moslims, die anders absoluut niet met Hem in aanraking zouden kunnen komen.
Wat Teva Teff betreft: niet zulke lelijke woorden gebruiken, zoals "gezeik van christenen'.
Het zou best wel eens kunnen zijn dat God nog plannen heeft met uw leven en dat er dan een wereld voor u opengaat.
Zoals u nu reageert, lijkt het er niet op of u veel vrede en geluk kent in uw leven, eerder of u het best moeilijk hebt.
Bedenk dan dat God niet alleen van moslims in de verdrukking houdt, maar ook van u.
Vraag gewoon eens of Hij Zich aan u bekend wil maken en u zult nog verbaasd staan.
Allemaal nog een prettige avond en shalom of salaam, net wat u het liefste hoort.
Ruth
Berichten: 1232
Lid geworden op: vr apr 06, 2007 8:14 pm

Bericht door Ruth »

Ha Gielah Qara'h,

welkom op deze site.
misschien kun je je ook even voorstellen onder de topic:
nieuwe forummers.

Wat betekend je naam precies??

groetjes van Ruth
Als je denkt dat je te klein bent om invloed te hebben, dan heb je waarschijnlijk nog nooit de nacht doorgebracht met een mug op je kamer.

Wie vecht kan verliezen, wie niet vecht is al verloren.

EDL
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Bericht door Ariel »

Hallo Gielah Qara'
Welkom op deze site.
Net zoals Ruth ben ik benieuwd waarom jij je aangemeld op onze site.
Fijn dat jij ons team wil komen versterken,
Vriendelijke groet.
Ariel.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Joannes
Berichten: 332
Lid geworden op: do apr 19, 2007 10:55 am
Locatie: Brabant
Contacteer:

Bericht door Joannes »

Hallo beste Gielah,


Harelijk welkom, vergis ik me of ben je indonesisch?

Gielah, betekend in bahassa, gekkie....

Ga maar even naar het kennismakings-gedeelte, krijg je lekker veel reacties.

Vr. groet Joannes
Teva Teff

Re: Afghaanse Kamila

Bericht door Teva Teff »

Gielah Qara' schreef:Goedenavond allemaal - Dit is mijn eerste bezoekje hier en ik heb met veel interesse een aantal inzendingen gelezen, in de hoop meer te weten te komen over de ellende, die (ex)moslims meegemaakt hebben.
Ik ben van mening dat deze mensen aan alle kanten geholpen moeten worden, want Nederland is ( nog steeds) een redelijk vrij land en hier behoort iedereen te mogen leven volgens zijn of haar eigen principes, niet afgedwongen dus.
Ik wil graag een compliment geven aan Maria, die hele positieve en ware dingen schrijft.
Ik was bijzonder onder de indruk van haar verhaal over die twee Egyptische meisjes, die levend begraven waren en die door Jezus Zelf in leven gehouden werden.
Laten we hopen dat getuigenissen over dit wonder - en vele andere - door heel het Midden-Oosten gaan en dat deze de mensen daar hoop bieden en hen leren bidden, want God is een liefdevolle God en hij wil niet, dat Zijn schepsels onder het juk van de afgod allah en de moordzuchtige pedofiel Mohammed zuchten.
Mij is bekend dat Jezus in deze tijd heel vaak in dromen verschijnt aan moslims, die anders absoluut niet met Hem in aanraking zouden kunnen komen.
Wat Teva Teff betreft: niet zulke lelijke woorden gebruiken, zoals "gezeik van christenen'.
Het zou best wel eens kunnen zijn dat God nog plannen heeft met uw leven en dat er dan een wereld voor u opengaat.
Zoals u nu reageert, lijkt het er niet op of u veel vrede en geluk kent in uw leven, eerder of u het best moeilijk hebt.
Bedenk dan dat God niet alleen van moslims in de verdrukking houdt, maar ook van u.
Vraag gewoon eens of Hij Zich aan u bekend wil maken en u zult nog verbaasd staan.
Allemaal nog een prettige avond en shalom of salaam, net wat u het liefste hoort.
Wat is dat?
Een mix van christengezeur en amateurpsychologie?
Dat belooft niet veel goeds met dit nieuwe forumlid.
Ik heb zo'n vermoeden dat het nieuwe lid een fraai exemplaar is van een jubelchristenfundamentalist waar geen rede in te krijgen zal zijn.
En waarom deze evangelist met zijn achterlijke christenwanen nu mij zoveel aandacht moet geven in zijn/haar eerste reactie op dit forum is mij een raadsel.
Ik hou er helemaal niet van om als persoon in een lullig en zoals gewoonlijk feitelijk onjuist christencommentaartje gemixt te worden met kinderachtige christenverhaaltjes.
Niet meer doen aub, Gielah Qara!
Alba
Berichten: 729
Lid geworden op: zo sep 03, 2006 4:11 pm
Locatie: Aarde

Bericht door Alba »

Beste Gielah,

Ben jij dezelfde Gielah Qara' die veel op Elsevier post? Dan hoop ik dat je je niet weg laat jagen door dingen die jou minder bevallen. Jouw bijdrages op Elsevier waardeer ik heel erg.

Alba
Gebruikersavatar
Silly
Berichten: 2256
Lid geworden op: do jan 11, 2007 12:01 pm

Bericht door Silly »

ik bespeur geen amateurpsychologie hier, noch iemand die dat claimt... enkel een uiteenzetting van ervaringen, dus dit verwijt is nergens op gebaseerd

christenverhaaltjes kunnen overdreven zijn, maar sommige christenverhaaltjes stammen van moslims af.. en die moslims wonen echt niet alleen in het MO, maar ook hier in NL...
And if you tolerate this, then your children will be next...
**{I WILL NEVER APOLOGIZE FOR BEING FREE!!}**
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

BFA schreef:
Precies! Geloof geeft je kracht. Laten we het maar als een gave Gods beschouwen.
Ik heb het over geloof in je eigen menselijke capaciteiten.
Beschouw het als een gave van de mens.
De mens is het enige dat een environment gemaakt heeft, waar niet willen genezen, niet meer betekend opgegeten worden. De natuur laat geen keus. Een dier recupereert ongeloofljk snel.
O o o o, oh wat zijn we weer knap en zelfverzekerd bezig. Ik weet o zoveel nog niet en laat gelukkig niks afhangen van de mens (’Beschouw het als een gave van de mens’ - volgens BFA). Om niet in de aap gelogeerd te worden. Ik wil alleen maar even wijzen n.a.v. het ’wetenschappelijke’ betoog van BPA op het wonderlijke van de mens wanneer hij gaat bloeden. Bloedt hij dan dood?

Mensen zijn net als dieren, alleen de mens heeft wat extra. Want gaan dieren soms niet dood?
Nou dan lieve liefhebbers, enthousiastelingen, aanhangers van de evolutietheorie en meer van dat soort onbenullige waarheden. Zelfs de kanjer onder de kanjers van de evolutietheorie Richard Dawkins blijft ons het antwoord schuldig op de vraag ’Hoe het leven is ontstaan?’ Zo, die zit!

Maar laten we het liever hebben over de evolutie van het afdwalen. Het afdwalen van de realiteit van alledag. Door een groep van nietszeggende hebbende in de melk te brokkelen Arabieren die alleen maar hun mond open mogen doen op basis van een grote portie zwarte drap die bij hun onder het woestijnzand zit en die een intellectuele groep van ongelovige mensen in de wereld goed kunnen gebruiken.

Buiten het feit dat ze leuteren over een boek, genaamd de Koran, hebben ze niets, niets , maar dan ook niets toe te voegen aan de intellectuele status van de mens. Integendeel. Zij aanbidden slechts het oerprimitieve van de geestelijke waanzin van mensen die op zoek zijn naar de normen en waarden van het leven, zonder daarbij acht te slaan op onze huidige moderne maatschappij die niet te verloochenen valt.

Arabieren plukken dagelijks de vruchten van het Westerse denken en de vooruitgang, maar zijn niet bereid de daarbij behorende nadelen te accepteren. De schuld schrijven zij niet aan zichzelf toe, maar . . . aan het moderne Westen. De Koran staat in het Arabisch. De meest tegenstrijdige cultuur van dit moment is de Arabische. Zij zijn in komplete oorlog met zichzelf. Niets klopt, Elk Arabisch land heeft zijn eigen interpretatie van van alles en nog wat inzake de Koran, islam en de hele klere troep van Arabische niet meer te achterhalen geloofsfolklore.

Er bestaat geen tegenstijdiger religie in deze tijd dan de ISLAM.
Islam is niets anders dan een ’Souk al-Manakh’ (rustplaats voor kamelen)
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ketter
Berichten: 4218
Lid geworden op: do jun 22, 2006 9:06 am
Locatie: Vlaanderen

Bericht door Ketter »

hans van de mortel schreef:Zelfs de kanjer onder de kanjers van de evolutietheorie Richard Dawkins blijft ons het antwoord schuldig op de vraag ’Hoe het leven is ontstaan?’ Zo, die zit!
Neen, want alle religieuze schriften moeten dat antwoord nog veel meer schuldig blijven.

Deze hangen allemaal een verhaaltje op dat zo keihard achterhaald is dat zelfs de Jezuieten moesten toegeven dat de evolutieleer juister is dat een schepping in 6 dagen.

mvg,
Ketter
Zonder (ji)haat straat.

Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan het feit dat ik niet kan geloven in een God die zo duidelijk kwaadaardig is?
stropke
Berichten: 3409
Lid geworden op: zo nov 06, 2005 12:25 am
Locatie: Limburg

Bericht door stropke »

maria20 schreef:
Thomas schreef:Ik ben het wel gedeeltijk eens met onze christendames.
En dat als Atheist.......

Kijk, als je dan toch van de islam afstapt en je kunt niet zonder geloof kunt dan beter een Jezusvolger.
Tenslotte zijn die niet zo agressief (meer) als mohammedanen...

Verder ben ik het me Mo eens.
Je gaat van de regen in de drup.
Tenslotte geloof je nog steeds in iets dat niet bestaat.
Niet aan te tonen is.
Geeen bewijsstukken uit het verleden kunnen worden aangetoond.

Kortom......onzin is.


Met de hel wordt nog steeds gedreigd in het christendom.
En ook andersdenkenden - vooral atheisten - zijn niet welkom.
Probeer maar eens als andersdenkende in een gereformeerd dorp op de veluwe te gaan wonen.......

Maar lieve dametjes Maria en Silly. Dit is mijn persoonlijke mening (gebaseerd op een vreselijke hoop vreselijke ervaringen).


Thomas

ik begrijp je heeel goed thomas .maar wat hel dreigingen betreft ..ik denk dat veel mensen de echte boodschap van jezus missen


als je de bijbel leest en je een btje verdiept in jezus dan zie je dat wat hij bedoeld is

1. je hebt een eigen keuze ..wil je aan de kant van het slechte staan en dus slechte dingen doen moet je zelf weten ..wil je je eigen waarheid creeeren dan moet je het zelf weten
2.ik vertel je hoe je als mens met elkaar moet leven wat verkeerd en wat fout is .als je mij blijft volgen hoef je dus ook niet meer bang te zijn voor wat dan ook
wil je mij niet volgen DAN HEB jij zelf de keuze hebt gemaakt waAR je na je leven naar toe gaat.
jij bent dus in control ik niet !!!!
maar wil je dat ik jou leid dan zal ik dat voor jou doen ..ik heb al mijn leven voor jou gegevn dus ik doe alles voor jou ..
wil je dat ik bij JE uit de buurt blijf dan zal ik dat ook doen ...
in je leven op aarde en in je leven na je dood ...
MAAR IK ZAL JE NIET STRAFFEN ALS JE MIJ NIET VOLGT ..
JIJ KIEST ZELF DE WEG DIE JE WIL LEIDEN EN WAAR JE NAAR TOE GATA NA JE DOOD...
JIJ BENT IN CONTROL !!!


dit is haal ik niet uit mijn duim maar uit de bijbel ...
Hier wil ik ff op aansluiten wat maria20 zegt. Het staat idd in de bijbel in Joh 12:

46 Ik ben een Licht, in de wereld gekomen, opdat een iegelijk, die in Mij gelooft, in de duisternis niet blijve.
47 En indien iemand Mijn woorden gehoord, en niet geloofd zal hebben, Ik oordeel hem niet; want Ik ben niet gekomen, opdat Ik de wereld oordele, maar opdat Ik de wereld zalig make.
48 Die Mij verwerpt, en Mijn woorden niet ontvangt, heeft, die hem oordeelt; het woord, dat Ik gesproken heb, dat zal hem oordelen ten laatsten dage.
49 Want Ik heb uit Mijzelven niet gesproken; maar de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Mij een gebod gegeven, wat Ik zeggen zal, en wat Ik spreken zal.
50 En Ik weet, dat Zijn gebod het eeuwige leven is. Hetgeen Ik dan spreek, dat spreek Ik alzo, gelijk Mij de Vader gezegd heeft.


De mens zonder relatie en erkenning van Jezus als Verlosser veroordeelt zichzelf. En das het ergste, het domste wat er is en niet nodig. Wie veroordeelt nu zich zelf door de vrijspraak die hij kan krijgen, zonder er iets voor te moeten doen, niet aan te willen nemen.
De god van de islam is een eisende dwingende god die toch veroordeelt, omdat hij geen ware God is.
De God die Zich in Jezus bekendmaakt is de Gevende , de Vergevende.
Ik weet wel wie ik kiezen wil. :wink:

Maar das ook het moeilijkste wat er is. Met een schuldbesef genade en vrijheid ontvangen zonder zelf die schuld aftelossen, omdat Iemand anders dat gedaan heeft, is veeeeeeel moelijker dan iets te moeten presteren om de schuld te lossen. Want in het laatse heb je een zekere trots en eergevoel iets gedaan te hebben. En daaaar zit het probleem: God accepteert geen prestatie van onze kant om de schuld te vereffenen, want het LUKT gewoon niet. De schuld is te groot, God is super volmaakt en perfect en zonder fouten of kwaad dat Hij geen enkel kwaad aanvaard.
In 1Joh staat: God is Licht en in Hem is geheel geen duisternis.

Dus de enigste oplossing was een perfecte Plaatvervanger sturen die bereid was de schuld vrijwillig te nemen: en dat was Jezus.
Dat krenkt vooral de trots van de moslim, die voelt zich extra vernederd. Zijn eergevoel is aangetast, hij wil presteren om zijn zondeschuld te vereffenen en het resultaat is: zero, bros, 0,0 want God accepteert hiet niet.
In en in triest in feite, honderden doden om zich naar in ingebeelde hemel te willen en tenslotte zelf in de eeuwige duisternis te eindigen bij allah, de maangod. :cry:
In feite om te huilen en daarom hamer is er zo op en kom soms fel uit de hoek om ze wakker te schudden. Maar ze moeten tenslotte zelf kiezen, ik kan het niet voor hun doen. Ze moeten zelf naar de vrijheid gaan.
Maar ieder woord dat geschreven wordt hier, door christenen, atheisten of wie ook is een zaad dat moet ontkienmen om ze de vrijheid van zelf denken, eigen keuzes te maken te leren.
Dus laten we blijven zaaien :wink: .
Mo is dood. Jezus is de Opgestane Heer, das het wezenlijk verschil !!
Wat heb je aan een dode profeet? Nopes !
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

stropke schreef: Hier wil ik ff op aansluiten wat maria20 zegt. Het staat idd in de bijbel in Joh 12:

46 Ik ben een Licht, in de wereld gekomen, opdat een iegelijk, die in Mij gelooft, in de duisternis niet blijve.
47 En indien iemand Mijn woorden gehoord, en niet geloofd zal hebben, Ik oordeel hem niet; want Ik ben niet gekomen, opdat Ik de wereld oordele, maar opdat Ik de wereld zalig make.
48 Die Mij verwerpt, en Mijn woorden niet ontvangt, heeft, die hem oordeelt; het woord, dat Ik gesproken heb, dat zal hem oordelen ten laatsten dage.
49 Want Ik heb uit Mijzelven niet gesproken; maar de Vader, Die Mij gezonden heeft, Die heeft Mij een gebod gegeven, wat Ik zeggen zal, en wat Ik spreken zal.
50 En Ik weet, dat Zijn gebod het eeuwige leven is. Hetgeen Ik dan spreek, dat spreek Ik alzo, gelijk Mij de Vader gezegd heeft.


De mens zonder relatie en erkenning van Jezus als Verlosser veroordeelt zichzelf. En das het ergste, het domste wat er is en niet nodig. Wie veroordeelt nu zich zelf door de vrijspraak die hij kan krijgen, zonder er iets voor te moeten doen, niet aan te willen nemen.
De god van de islam is een eisende dwingende god die toch veroordeelt, omdat hij geen ware God is.
De God die Zich in Jezus bekendmaakt is de Gevende , de Vergevende.
Ik weet wel wie ik kiezen wil. :wink:

Ik heb ook gekozen Stropke.
En dat op basis van wat ik om me heen zie.
Op basis van de dagelijkse werkelijkheid.
De dagelijkse werkelijkheid die niet te ontkennen valt.
Dat kun je aanraken, zien, voelen en op basis daarvan beleven.

En nog nooit, maar dan ook nooit heb ik ook maar een glimp gezien van een godheid in welke vorm dan ook.

Het enige dat iedereen altijd roept en zich daar dan ook OP beroept is een boek van 2000 jaar geleden.

Buiten het feit dat we heden ten dage ook verlossers hebben (Maasbach, Lou de Palingboer e.d. charlatans) heeft nog nooit iemand een echt en onvervalst bewijs kunnen leveren van jezus, zoon van God en "onderdeel" van de Heilige Drievuldigheid De Vader, De Zoon en de Heilige Geest. (ja, deze atheist goed katholiek opgevoed.)

Kortom beste Stropke, ik ga niet iets aanneemen waarvan iedereen maar roept dat het moet bestaan op basis van een boek en verder geen enkel bewijs kunnen aanvoeren om dat aan te tonen cq te bewijzen.

Sterker nog: als die liefdevolle begripvolle God die zo met zijn creaties is begaan en daar zoveel van houdt, werkelijk zou bestaan dan zou hij zijn creaties wel wat beter tegen zichzelf beschermen. Ook dat is voor mij een overduidelijk "bewijs" dat Goden uitsluitend bestaansrecht hebben tussen de oren van de beminde gelovigen.


Maar das ook het moeilijkste wat er is. Met een schuldbesef genade en vrijheid ontvangen zonder zelf die schuld aftelossen, omdat Iemand anders dat gedaan heeft, is veeeeeeel moelijker dan iets te moeten presteren om de schuld te lossen. Want in het laatse heb je een zekere trots en eergevoel iets gedaan te hebben. En daaaar zit het probleem: God accepteert geen prestatie van onze kant om de schuld te vereffenen, want het LUKT gewoon niet. De schuld is te groot, God is super volmaakt en perfect en zonder fouten of kwaad dat Hij geen enkel kwaad aanvaard.
In 1Joh staat: God is Licht en in Hem is geheel geen duisternis.

Dus de enigste oplossing was een perfecte Plaatvervanger sturen die bereid was de schuld vrijwillig te nemen: en dat was Jezus.
Dat krenkt vooral de trots van de moslim, die voelt zich extra vernederd. Zijn eergevoel is aangetast, hij wil presteren om zijn zondeschuld te vereffenen en het resultaat is: zero, bros, 0,0 want God accepteert hiet niet.
In en in triest in feite, honderden doden om zich naar in ingebeelde hemel te willen en tenslotte zelf in de eeuwige duisternis te eindigen bij allah, de maangod. :cry:
In feite om te huilen en daarom hamer is er zo op en kom soms fel uit de hoek om ze wakker te schudden. Maar ze moeten tenslotte zelf kiezen, ik kan het niet voor hun doen. Ze moeten zelf naar de vrijheid gaan.
Maar ieder woord dat geschreven wordt hier, door christenen, atheisten of wie ook is een zaad dat moet ontkienmen om ze de vrijheid van zelf denken, eigen keuzes te maken te leren.
Dus laten we blijven zaaien :wink: .
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
Thomas
Berichten: 3890
Lid geworden op: wo apr 12, 2006 3:53 pm
Locatie: De Sleutelstad

Bericht door Thomas »

Maria20 schreef:
Thomas schreef:Ik ben het wel gedeeltijk eens met onze christendames.
En dat als Atheist.......

Kijk, als je dan toch van de islam afstapt en je kunt niet zonder geloof kunt dan beter een Jezusvolger.
Tenslotte zijn die niet zo agressief (meer) als mohammedanen...

Verder ben ik het me Mo eens.
Je gaat van de regen in de drup.
Tenslotte geloof je nog steeds in iets dat niet bestaat.
Niet aan te tonen is.
Geeen bewijsstukken uit het verleden kunnen worden aangetoond.

Kortom......onzin is.


Met de hel wordt nog steeds gedreigd in het christendom.
En ook andersdenkenden - vooral atheisten - zijn niet welkom.
Probeer maar eens als andersdenkende in een gereformeerd dorp op de veluwe te gaan wonen.......

Maar lieve dametjes Maria en Silly. Dit is mijn persoonlijke mening (gebaseerd op een vreselijke hoop vreselijke ervaringen).


Thomas




ik begrijp je heeel goed thomas .maar wat hel dreigingen betreft ..ik denk dat veel mensen de echte boodschap van jezus missen


als je de bijbel leest en je een btje verdiept in jezus dan zie je dat wat hij bedoeld is

Ter info Mar: Ik heb de bijbel gelezen. Van voor tot achter en terug.

1. je hebt een eigen keuze ..wil je aan de kant van het slechte staan en dus slechte dingen doen moet je zelf weten ..wil je je eigen waarheid creeeren dan moet je het zelf weten

Onzin.....
Als ik kies kies ik tussen het niet zomaar geloven in iets wat niemand mij heeft kunnen aantonen en het verwerpen daarvan. En niet kiezen tussen het slechte en het goede.

Ik heb gekozen voor het verwerpen van het aannemen van iets wat niemand mij kan aantonen cq bewijzen. Daarom heet het ook geloven. Daarom heb je ook GOEDgelovige mensen en minder goedgelovigen. Goedgelovigen kun je echt heel makkelijk iets wijsmaken omdat ze zelf niet kritisch er over nadenken. Met minder goedgelovigen gaat dat wat moeilijker. Ik schaar mij onder de nietgelovigen. Eerst zien dan geloven.

Verder heb ik geen GELOOF nodig om mijn leven op een juiste en nette manier te leven. Dat gaat eigenlijk veel beter zonder dan met geloof.


2.ik vertel je hoe je als mens met elkaar moet leven wat verkeerd en wat fout is .als je mij blijft volgen hoef je dus ook niet meer bang te zijn voor wat dan ook

NIemand hoeft mij te vertellen hoe ik als mens moet leven. Daar heb ik geen geloof of jezus of wat dan ook voor nodig. Daar heb ik alleen mezelf voor nodig. Ik neem uit mezelf de juiste beslissingen. Je hebt geen geloof nodig om een moraal te kunnen volgen. En bang ben ik niet Maria.

wil je mij niet volgen DAN HEB jij zelf de keuze hebt gemaakt waAR je na je leven naar toe gaat.

Na mijn leven????
Vertel eens, wat gebeurt er NA mijn leven?
Graag op basis van harde feiten. Geen fantasieverhalen.
Bijvoorbeeld een ooggetuigeverslag of iets dergelijks.

En zolang dat er niet is gloof ik dat er niets is na mijn dood.
GAME OVER.



jij bent dus in control ik niet !!!!

Helemaal met je eens.

maar wil je dat ik jou leid dan zal ik dat voor jou doen ..ik heb al mijn leven voor jou gegevn dus ik doe alles voor jou ..
wil je dat ik bij JE uit de buurt blijf dan zal ik dat ook doen ...
in je leven op aarde en in je leven na je dood ...
MAAR IK ZAL JE NIET STRAFFEN ALS JE MIJ NIET VOLGT ..
JIJ KIEST ZELF DE WEG DIE JE WIL LEIDEN EN WAAR JE NAAR TOE GATA NA JE DOOD...
JIJ BENT IN CONTROL !!!

Ook helemaal met je eens....

dit is haal ik niet uit mijn duim maar uit de bijbel ...
Voor mij dus ook een duim. Die bijbel dus!!!!
Lees het stuk hierboven maar dat ik aan Stropke heb geschreven.

Dikke knuffel.

Thomas
Context???
Uitleg???
Ik lees wat er staat ...en er staat wat ik lees!!!!
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Bericht door hans van de mortel »

Ketter schreef:
hans van de mortel schreef:Zelfs de kanjer onder de kanjers van de evolutietheorie Richard Dawkins blijft ons het antwoord schuldig op de vraag ’Hoe het leven is ontstaan?’ Zo, die zit!
Neen, want alle religieuze schriften moeten dat antwoord nog veel meer schuldig blijven.

Deze hangen allemaal een verhaaltje op dat zo keihard achterhaald is dat zelfs de Jezuieten moesten toegeven dat de evolutieleer juister is dat een schepping in 6 dagen.

mvg,
Ketter
Inderdaad Ketter, zelfs Gods organisatie ’De Wachttoren’ zat hiermee in haar maag. ”Ehhhh . . . Wacht es ff,” zeiden toen de bedriegers van De Wachttoren. ”Ehhhh . . . in zes dagen? Nee dat wordt lastig, alhoewel in de Bijbel en de Koran staat dat voor God niets onmogelijk is. Maar toch . . . Nee, God schiep de aarde niet in zes dagen, maar in zesduizend jaren.”
Hoe dat zo? Nou, want ene Petrus in de tijd van Jezus zei eens dat voor God een dag ALS duizend jaar is. (2Petrus 3:8) Ja zeg ik dan tegen die oelewappers van Jehovah’s Getuigen, luister, Ik ben zo sterk ALS een beer. Maar ben ik ook dan een beer? Nee, natuurlijk niet! Toch beweren nu de Jehovah’s trots dat de aarde niet in 6 dagen, maar in 6000 jaar is geschapen.
Hiermee verklaren zij de bijbel tot een onsamenhangend leugenachtig boek van God.
Waarlijk, er zijn geen grotere idioten op de wereld dan Jehovah’s Getuigen. En toch zijn ze bijna allemaal hele aardige vriendelijke mensen die geen vlieg kwaad doen en op tijd hun belasting betalen.

Jehovah’s Getuigen en moslims zijn fundamentalisten en je zult nooit een zinnig gesprek met ze kunnen voeren. Want ze wentelen er onheen, gedragen zich als draaikonten en hebben met de Bijbel, c.q. de Koran in de hand altijd het gelijk aan hun kant. DUS HEBBEN ZE JUIST NOOIT GELIJK! Omdat beide fundamentalistische groepen blijven volharden in onwetendheid.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Lowieke
Berichten: 9
Lid geworden op: do jan 03, 2008 8:36 pm

Bericht door Lowieke »

circe schreef:@ maria20:

kan je me even uitleggen waarom Satan wèl kanker kan veroorzaken, zonder dat je almachtige god daartussen komt, maar waarom diezelfde almachtige dan eerst wat rituelen+gewoonlijk geld aan een zogenaamde volgeling, nodig heeft om zich zo almachtig te willen tonen door die kanker terug weg te nemen????

Mij lijkt dit op:

ik neem een aantal inbrekers in dienst, laat ze inbreken, en als de slachtoffers dan nadien geld betalen aan mijn broertje en mij vooral héél dankbaar zijn, dan zorg ik voor een inbraakalarm.

tiens... m.i. lijken dit maffiapraktijken.
Circe, over waarom er ziekte en lijden in de wereld is, is er wel een christelijke theologie die verder gaat dan enkele platvloerse cliches(niet dat ik zeg dat jij dat nu aanhaalt), maar dit staat los van het misbruik en de geldzucht van toch nogal wat 'christenen'.
Komt nog wel
Teva Teff

Re: Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Bericht door Teva Teff »

'Hans van de Mortel' schreef:
Teva Teff schreef:
Teva Teff schreef:Echte sensatie is als je ook de christenmethadon niet meer nodig hebt.
Weer een van je bekende 'positieve' bijdragen?
Dat zou je wel kunnen zeggen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Teva Teff schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Weer een van je bekende 'positieve' bijdragen?
Dat zou je wel kunnen zeggen.
Het woord 'positieve' stond overigens tussen haakjes. Toch leuk dat je mij zo maar weer gelijk geeft. [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Teva Teff

Re: Afghaanse Kamila leert Jezus volgen

Bericht door Teva Teff »

'Hans van de Mortel' schreef:
Teva Teff schreef:
'Hans van de Mortel' schreef: Weer een van je bekende 'positieve' bijdragen?
Dat zou je wel kunnen zeggen.
Het woord 'positieve' stond overigens tussen haakjes. Toch leuk dat je mij zo maar weer gelijk geeft. [icon_lol.gif]
Jezus Christus, wat een debating nederlaag voor mij.
Ik moet zeggen, het blijft mij verbazen.
Waar een ex-gelovige al niet blij van wordt.
Is er nog iemand die de moeite neemt om het hele topic door te lezen en de inhoud ervan te overdenken?
Het gaat over christenen.
Plaats reactie