De verrotte linkse media

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Pizzaman

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Pizzaman »

Direct na de aanval op 7 oktober was de verbijstering nog groot over de meedogenloosheid van de Palestijnse strijders. Maar een maand later maakt verontwaardiging daarover steeds meer plaats voor medeleven met de bewoners van de Gazastrook die lijden onder de aanhoudende Israëlische lucht- en grondaanvallen.
50% stemde op Hamas in 2006, dat is meer dan er op Hitler stemden. Ze hebben verdiend wat ze krijgen.
sjun schreef:
do nov 09, 2023 2:56 am
Typse linkse jongen. Zulk politiek medeplichtig journaille heeft de mainstream media verziekt. Goed dat mijn grootvader niet meer heeft hoeven meemaken hoe deze krant verworden is.
Ik denk niet dat er nog veel mensen 'in het verzet' zouden zijn geweest als zij dit resultaat hadden kunnen zien.
Nederland is verworden tot een slap, kruiperig land wat de kont likt van de EU (Vierte Reich).
Onze opa's zouden zich diep schamen.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Trouw past vanwege de ophef van het artikel de kop aan. Ze gaan van ..."Israëls bloederige propaganda: ‘Pap, zie eens hoeveel Joden ik heb vermoord!’, naar "Israël toont bloedige terreurbeelden aan journalisten en diplomaten wereldwijd"

Niet dat het artikel nu beter te verteren is, want in het artikel zelf is niets veranderd.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ariel

Bericht door Ariel »

Oud-PvdA-leider Asscher: met cartoon in Volkskrant is 'grens bereikt'

Oud-PvdA-leider Lodewijk Asscher veroordeelt een cartoon van Jos Collignon die gisteren verscheen in de Volkskrant. "Als mijn krant, de Volkskrant, op de dag van de herdenking van de Kristallnacht een spotprent plaatst met de boodschap dat de Joden het antisemitisme zelf verzinnen als onderdeel van de zogenaamde 'lange arm' van Israël, dan is een grens bereikt", schrijft hij.

Dat stelt oud-politicus Lodewijk Asscher in een opiniestuk dat vandaag in de Volkskrant staat.
Spoiler! :
Opinie: Wat we níét kunnen gebruiken is de boodschap dat de kleine Joodse minderheid de bedreigingen, het schelden, de onlinehaat zelf verzint

Met de recente cartoon van Jos Collignon in de Volkskrant is een grens bereikt, betoogt Lodewijk Asscher. De suggestie dat het antisemitisme een verzinsel is van de lange arm van Israël, terwijl het aantal incidenten in Nederland juist aantoonbaar is toegenomen, moet krachtig worden weersproken.

‘Het gaat slecht, dus nu ben je weer Joods?’
Zo vatte mijn vrouw mijn Joodse identiteit samen toen ik na het eten op de fiets stapte. Het was de dinsdag na de 7 oktober slachting, en burgemeester Femke Halsema had vertegenwoordigers van de Joodse gemeenschap uitgenodigd op de ambtswoning.

Ik heb zoete herinneringen aan joodse feestdagen in mijn jeugd – Simchat Torah met snoep en vlaggetjes. Seideravond met verhalen en de smaak van het bittere kruid – ze lijken nu slechts een vergeelde vakantiefoto. Was het wel echt?

Later werd ik bewust van mijn vaders angst om op te vallen. Zijn permanente bezorgdheid om de veiligheid van zijn gezin. Toen ik de Amsterdamse gemeenteraad in ging, nam die bezorgdheid toe – al verbeet hij zich en steunde hij me te allen tijde.

Antisemitisme heb ik lange tijd liever genegeerd. Soms schaamde ik me er voor – wanneer ik werd uitgescholden voor ‘brillenjood’ veranderde ik het woord voor mijn vader in ‘brillen idioot’. We lieten het erbij. Kun je je schuldig voelen voor het racisme van een ander? Toen ik later in mijn publieke leven met Jodenhaat werd geconfronteerd, voelde ik vooral de pijn van mijn vader.

Ik voel verdriet om de aanslagen van 7 oktober. Ik kon niet stoppen met kijken naar een vrolijke familiefoto van een jong stel met twee jonge baby’s van nog geen jaar oud. De tweeling, die door hun ouders werd verstopt en later werd gevonden, overleefde. Hun ouders, die op de foto nog straalden, waren afgeslacht. Het lot van de baby's lijkt te veel op het verhaal van mijn favoriete oudoom, die als baby met een fles onder het bed verstopt werd toen zijn ouders werden ‘weggehaald’.

De wreedheid tegen de jongeren op het dancefestival voelt als een persoonlijke aanval op een generatie progressieve en vrijheidslievende Israëliërs die massaal de straat opgingen om tegen Netanyahu's beleid te protesteren en de democratie te verdedigen.

Deze week bleek dat het antisemitisme in Nederland met 818 procent gestegen is. Nederland doet aardig mee in de internationale antisemitismeranglijstjes.

Vorige week hoorde ik een zoon tegen zijn vader zeggen dat hij overwoog om een huisje in Portugal te kopen om naartoe te kunnen met zijn gezin. Zijn vader antwoordde, ondanks alles, Israël nog steeds de veiligste plek te vinden. ‘Maar wat nou als je er niet kan komen?’, antwoordde zijn zoon, met wie ik als kind samen in een voetbalelftal speelde. ‘Als er niet meer op Israël gevlogen kan worden door een boycot. Of als we weer te laat zijn, net als voor de oorlog?’

Ik wil graag wat doen, helpen. Toen ik in de politiek zat kon ik in ieder geval proberen in die arena het goede te zeggen en het juiste te doen. Ik wil me inzetten voor nuance. Voor precisie. Ik haat de hitsers en de opportunisten. Ik wil opkomen voor de rechtsstaat.

Ik voel verdriet voor de onschuldige Palestijnse gezinnen die nu in de Gazastrook worden vermalen. Hun angst, de uitzichtloosheid. Voor de onschuldige Palestijnse en Israëlische kinderen, die nu de rekening betalen, wil ik opkomen. Ik wil een lans breken voor verdraagzaamheid en begrip.

Ik wil in ieder geval niet ten prooi vallen aan de oude angst.

Maar als mijn krant, de Volkskrant, op de dag van de herdenking van de Kristallnacht een spotprent plaatst met de boodschap dat de Joden het antisemitisme zelf verzinnen als onderdeel van de zogenaamde ‘lange arm’ van Israël, dan is een grens bereikt.

Het is al moeilijk genoeg voor alle goedwillenden om zowel Hamas te veroordelen, als vast te houden aan beginselen van humanitair recht, solidair te zijn met de burgerbevolking in Gaza en de gemoederen te bedaren hier in Nederland.

Wat we niet – ik herhaal: níét – kunnen gebruiken is de boodschap dat de kleine Joodse minderheid in Nederland en elders de bedreigingen, het schelden, de onlinehaat zelf verzint. Dat zij vereenzelvigd worden met de Israëlische regering. Het is een variant op de uitspraak van Johan Derksen dat ‘die Joden het er zelf een beetje naar gemaakt hebben’.

Door dit soort incidenten en opvattingen is het gesprek over ‘waar moeten we naartoe’ plotseling teruggekeerd aan veel keukentafels. Het zou dus fijn zijn als een ferm tegengeluid mag klinken: geen Jodenhaat in Nederland. Nooit meer is nu.

Dit is een ingezonden bijdrage, die niet noodzakelijkerwijs het standpunt van de Volkskrant reflecteert.
Het gaat om een cartoon van Jos Collignon die gisteren in de krant verscheen. Te zien is hoe twee mensen samen op de bank naar berichtgeving over Gaza op tv kijken. Een van hen heeft een Palestijnse vlag in zijn hand en op de tv wordt het dodental in Gaza weergegeven.

Afbeelding

Naast hen een lange arm met een Davidster op de mouw en een hand met een dikke duim. "O-ve-ral herlevend antisemitisme", staat op een tekstballon. "O jee sorry. Vergeten eerst Hamas te veroordelen", valt ook te lezen.

"Wat we niet - ik herhaal: níét - kunnen gebruiken is de boodschap dat de kleine Joodse minderheid in Nederland en elders de bedreigingen, het schelden, de onlinehaat zelf verzint", schrijft Asscher in het opiniestuk.

"Dat zij vereenzelvigd worden met de Israëlische regering. Het is een variant op de uitspraak van Johan Derksen dat 'die Joden het er zelf een beetje naar gemaakt hebben'".

'Niet gebukt onder antisemitisme'
Het stoort Asscher extra dat de prent werd geplaatst op de dag dat de Duitse Kristallnacht wordt herdacht. In de nacht van 9 op 10 november 1938 vielen de nazi's in heel Duitsland Joden aan en vernietigden hun gebouwen en bezittingen.

Asscher geeft in zijn verhaal weer hoe antisemitisme een rol in zijn leven heeft gespeeld en hoe hij heeft geprobeerd daar niet onder gebukt te gaan. "Ik wil in ieder geval niet ten prooi vallen aan de oude angst", zegt hij.

Blinken: er moet meer gedaan worden om Palestijnen te beschermen
De oud-politicus stelt dat door dit soort incidenten en opvattingen het gesprek over 'waar moeten we naartoe' plotseling is teruggekeerd aan veel keukentafels. "Het zou dus fijn zijn als een ferm tegengeluid mag klinken: geen Jodenhaat in Nederland. Nooit meer is nu."

Op X wordt verhit gereageerd op de cartoon van Jos Collignon – en op de reactie van Asscher daarop.
Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
vr nov 10, 2023 1:14 pm
Oud-PvdA-leider Asscher: met cartoon in Volkskrant is 'grens bereikt'
<snip>
Op X wordt verhit gereageerd op de cartoon van Jos Collignon – en op de reactie van Asscher daarop.
Asscher hoeft niet te zeiken. Uitgerekend ZIJN PvdA heeft de import van (honderd) duizenden antisemieten in NL gefaciliteerd.

Afbeelding
Ariel

Bericht door Ariel »

En dit is het volgende artikel uit het lijfblad van Hamas, of ook wel, de Gaza Volkskrant.

‘Palestijnse journalisten worden doelgericht aangevallen door het Israëlisch leger om hun werk onmogelijk te maken’

Nou ja, er zijn nog veel Palestijnse journalisten over.

Afbeelding
Ariel

Bericht door Ariel »

Schandalig dat deze vertrouwelijke memo, na de eerdere brief van ambtenaren, uitlekt naar de pers. Dit ondermijnt Nederlandse diplomatieke handelingen in het Midden-Oosten. En met welke bedoeling heeft men deze vertrouwelijke memo gelekt.

En triest dat het NRC deze vertrouwelijke memo rond bazuint. Wie heeft hier belang bij ?Iemand die de Palestijnse zaak aanhangt ? Misschien Mirjam Grandia, Defence Attaché to Israel.
Diplomatiek memo van Nederlandse ambassade: Israël gebruikt ‘onevenredig geweld’

Oorlog in Gaza Volgens een vertrouwelijk memo van de Nederlandse Defensieattaché in Tel Aviv heeft het Israëlische leger „de intentie om bewust enorme vernietiging aan de infrastructuur en civiele centra” in Gaza aan te richten. Deze strategie verklaart het „hoge aantal doden” onder de burgerbevolking.

Israël gebruikt in Gaza „onevenredig geweld” en voert doelbewust aanvallen uit op de „civiele infrastructuur”, zoals bruggen, wegen en wooncomplexen. Deze aanpak verklaart het „hoge aantal doden in Gaza” en vormt volgens critici „een schending van internationale verdragen en oorlogswetten”.

Dat staat in een vertrouwelijk memo van de Nederlandse ambassade in Tel Aviv, dat is ingezien door NRC.

Het memo is opgesteld door de Defensieattaché op de ambassade, die met een militair team de situatie rond Gaza intensief volgt. Volgens de rapportage heeft de Israëlische politieke en militaire top geen duidelijke strategie en is de Israëlische wens om definitief af te rekenen met Hamas „een militair doel dat vrijwel onmogelijk te behalen is”.

De bevindingen in de vertrouwelijke rapportage staan in groot contrast met openbare uitspraken van het Israëlische leger van de afgelopen weken, dat beweert zoveel mogelijk te doen om Palestijnse burgerdoden te voorkomen. Volgens het door Hamas gecontroleerde Palestijnse ministerie van Volksgezondheid zijn in Gaza sinds het begin van de oorlog al ruim 11.000 doden gevallen. Dit weekend nog kreeg Israël hevige internationale kritiek vanwege de lucht- en grondaanvallen rond het Al-Shifa-ziekenhuis.

Demissionair premier Mark Rutte (VVD) zei vorige week woensdag na een gesprek met de Israëlische premier Netanyahu dat Israël „moet laten zien dat wat zij doen ook proportioneel is” en binnen de grenzen van het internationaal recht moet handelen. Rutte wil, in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Franse president Macron, niet oproepen tot een staakt-het-vuren.

Uit het memo blijkt dat Nederland weet dat Israël bewust kiest voor een nietsontziende militaire aanpak die leidt tot grote aantallen burgerslachtoffers. Toch wordt het Israëlische optreden door Rutte en demissionair minister van Buitenlandse Zaken Hanke Bruins Slot (CDA) niet publiekelijk veroordeeld.

D66-lijsttrekker en demissionair minister van Economische Zaken en Klimaat Rob Jetten zei zondag in Buitenhof dat hij vindt dat Rutte nu wel moet oproepen tot een staakt-het-vuren, maar D66 lijkt daarin binnen het demissionaire kabinet alleen te staan.

De beslissingen van het Israëlische oorlogskabinet en legerleiding zijn volgens het ambtelijk memo ingegeven door wraakgevoelens. „De emotie en woede klinken door in briefings van de IDF [het Israëlische leger]”, staat in het bericht. Deze emoties zouden een rol spelen bij het verruimen van de geweldsinstructies voor de Israëlische militairen en bij de Israëlische interpretatie van het oorlogsrecht.

De IDF, zo schrijft de ambassade, probeert bij het grondoffensief de verliezen aan eigen kant zo veel mogelijk te beperken („zero risk”) en gebruikt daarom sneller dodelijk geweld („shoot to kill”). Bovendien ziet de ambassade dat de IDF „elementen” van de zogeheten Dahiya-doctrine toepast. Deze strategie, die voor het eerst werd toegepast bij de oorlog in Libanon in 2006, heeft „de intentie om bewust enorme vernietiging aan de infrastructuur en civiele centra” aan te richten, waarbij grote aantallen burgerslachtoffers voor lief worden genomen. Het doelbewust vernietigen van burgerdoelen is in strijd met het oorlogsrecht, zo meldt het memo.

Het gebruik van grof geweld moet de afschrikking van Israël, dat militair kwetsbaar leek door de aanval van Hamas, herstellen. Volgens het memo wil Israël met zijn offensief in Gaza „credible military force etaleren om Iran en haar proxies [zoals Hezbollah] te laten zien dat ze nergens voor terugschrikken”. Die houding maakt de kans op regionale escalatie eerder groter dan kleiner, vreest de Defensieattaché.

Ambassade neemt berichten over Israëlische plannen om Palestijnen te verplaatsen naar Sinaï-woestijn wél serieus
Omdat de Israëliërs weinig expliciete steun voelen van bondgenoten, op de Verenigde Staten na, zou dit kunnen leiden „tot meer extreme acties en het mogelijk aangrijpen van het noordelijke front [een preventieve Israëlische oorlog tegen Hezbollah]. dan tot gehoopte vredesonderhandelingen”.

Eind oktober zei Rutte in een Kamerdebat dat Israël het recht heeft om de terroristische dreiging te elimineren: „Het vermogen van Hamas om aanvallen uit te voeren, moet verdwijnen.” Volgens de ambassade is „een duidelijke militaire overwinning op Hamas” echter niet te realiseren. Aan Israëlische zijde bestaat bovendien geen overeenstemming over het einddoel van operatie Zwaarden van ijzer. „Het huidige optreden is first and foremost ingegeven door de behoefte een genadeklap uit te delen aan Hamas”, zo staat in het memo: „Het gevoel dat overheerst is dat er daarna wel verder wordt gekeken.”

Zelfs als Hamas bijna volledig wordt uitgeschakeld, zal de ideologie van de fundamentalistische beweging voortleven, staat in het memo. „Hier is geen militair antwoord op mogelijk, dit is een politiek vraagstuk.”

SAOEDI-ARABIË EN QATAR
De Nederlandse Defensieattaché is ook bezorgd over uitgelekte Israëlische plannen om de ruim twee miljoen Palestijnen in Gaza, al dan niet tijdelijk, gedwongen te verplaatsen naar de Egyptische Sinaï-woestijn. Israëlische media schreven onlangs over een beleidsdocument waarin deze optie werd genoemd, wat bij Palestijnen de vrees aanwakkerde voor een etnische zuivering. De Israëlische premier Benjamin Netanyahu noemde het plan „hypothetisch”, maar de Nederlandse ambassade neemt het wel degelijk serieus. Onder het kopje ‘Thinking the unthinkable’ staat dat in Israël „verschillende mensen – onder wie parlementsleden, adviseurs en militairen – deze optie niet afdoen als extreem, maar als reëel.”

In het memo staat dat een van de scenario’s voor een Gaza zonder Hamas is dat een internationale troepenmacht de kuststrook gaat besturen. Die zou hoofdzakelijk uit Arabische landen kunnen bestaan, waaronder Saoedi-Arabië en Qatar. In het memo staat: „De vraag is wat er nog van Gaza over is na het militaire offensief en wat deze troepenmacht gaat overzien.”

Het ministerie van Buitenlandse Zaken wil niet inhoudelijk reageren op het memo, maar benadrukt dat het gaat om slechts één van een „veelvoud van bronnen” die worden gebruikt bij het opstellen van beleidsadviezen aan de minister. „Nederland is zeer bezorgd over de ernst en de schaal van het conflict”, zo laat het ministerie weten: „Verdere burgerslachtoffers aan beide zijden moeten zoveel mogelijk worden voorkomen.”
Ariel

Bericht door Ariel »

NPO wilde tv-serie over Joodse identiteit uitstellen vanwege gevaar escalatie

De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft bij de EO geïnformeerd om de serie De weg naar Jeruzalem uit te stellen vanwege mogelijk gevaar voor escalatie. Het uitzenden van de serie, waarin Joden vertellen over hun identiteit, zou volgens genremanager Annemiek Spronk tot onrust kunnen leiden na de aanslag op Israël. Na een indringend gesprek tussen de EO en de NPO is uiteindelijk van het plan afgezien.

De serie, die door de redactie van de Joodse Omroep is gemaakt, is inmiddels al drie weken op zondagavond bij NPO 2 te zien. Het programma krijgt goede kritieken.

In de eerste aflevering sprak Dieuwertje Blok, nu te zien als presentator van het Sinterklaas Journaal, over haar identiteit en ook over het Palestijnse conflict. De opnames dateren van na de aanslag op Israël op 7 oktober.

In de derde aflevering, afgelopen zondag, uit schrijver Marcel Möring zijn ongenoegen over de Israëlische houding ten opzichte van de Palestijnen. „Ik vind het verschrikkelijk dat Israël Palestijnen geen uitzicht biedt op een beter leven. Je kunt van Hamas en de PLO niet zeggen dat zij er heel hard aan werken. Israël heeft een eigen verantwoordelijkheid.”

De hoofdredactie van de Joodse omroep heeft contact gezocht met Frederieke Leeflang, de bestuursvoorzitter van de NPO. Maar die reageerde niet op een verzoek om over de zaak in gesprek te gaan.

’Laf’
Hans Weijel, vicevoorzitter van het Centraal Joods Overleg (CJO), noemt de poging tot ingrijpen ’laf’ en de oproep een vorm van ’angst’. „Die serie is geen politieke agitatie, maar brengt juist nuance aan. Als je je door angst voor escalatie laat leiden, kan de televisie in deze tijd de hele dag op zwart.”

Annemiek Spronk, die bij de NPO over de programmering van levensbeschouwelijke onderwerpen gaat, wilde niet reageren. Ook de NPO gaf geen opheldering over het verzoek tot uitstel.

Een woordvoerder van de EO laat in een verklaring weten dat de Joodse stroming vertegenwoordigd blijft binnen het publieke bestel. „De NPO wilde in gesprek over de serie en dat gesprek is gevoerd. De gezamenlijke uitkomst was om het programma uit te zenden.”

’Ongegronde angst’
Voor Weijel is dit het zoveelste voorbeeld van ’ongegronde angst’ voor escalatie als gevolg van de gebeurtenissen op 7 oktober.

Eerder werden Joodse culturele bijeenkomsten afgelast vanwege de angst voor publiek ongenoegen. Een lezing over de Joodse schrijver Jacob Israël de Haan op de Universiteit van Amsterdam werd afgeblazen. Ook een deel van de Kristallnacht-herdenkingen in Groningen en Breda werden afgelast op last van de plaatselijke autoriteiten. In Coevorden werd de onthulling van gedenkstenen voor slachtoffers van de Holocaust geschrapt. De stenen zouden in het bijzijn van nabestaanden worden geplaatst in de stoep voor het voormalige woonadres van de slachtoffers. De synagoge die de bijzetting organiseerde, durfde de bijeenkomst niet aan.

Vlak na de aanslag door Hamas weigerden burgemeesters in sommige steden, onder wie Ahmed Aboutaleb in Rotterdam, om de Israëlische vlag uit te hangen. Aboutaleb was tegen vlagvertoon om de ’maatschappelijke orde en vrede’ niet te willen verstoren en te willen waken voor ’polarisatie’.

Weijel: „Dat is dus het verkeerde signaal. De neiging om te de-escaleren is een vorm van wegkijken. Je moet optreden tegen antisemitisme en tegen islamfobie. Tegen alle vormen van racisme. Burgemeester Femke Halsema van Amsterdam is in dat opzicht consequent en dapper.”

’Rug recht houden’
Daar komt nu ook de discussie bij de NPO bij. Esther Voet, hoofdredacteur van het Nieuw Israëlietisch Weekblad (NIW), noemt het ’belachelijk’ dat de NPO overwoog de uitzending uit te stellen. „Je moet zichtbaar zijn en je rug recht houden.” Voet vindt dat er niettemin rekening moet worden gehouden met angst voor agressie en gevoelens van onbehagen. Maar ze is tegen het niet laten doorgaan van bijeenkomsten. Juist niet, stelt ze.

„De tegenbeweging is zeer agressief, vooral in de universitaire wereld komt er een verbale tegenstroom op gang. Als je niet uitkijkt, wordt elke bijeenkomst gekaapt door demonstratiegekkies”, zegt ze. Ze doelt op de interventies van Extinction Rebellion tijdens bijeenkomsten.

Demonstranten
Het NIW was zondag medeorganisator van een bijeenkomst in de schouwburg in Amstelveen van Maccabi Nederland, de stichting die wereldwijd het Joodse sportklimaat bevordert. Tijdens de sessie werd door Joodse organisaties gesproken over het conflict. „Dat was allemaal zeer genuanceerd, maar dáárop zitten sommige demonstranten niet te wachten. Die komen de boel verstoren.” Voor de bijeenkomst moest bewaking worden ingeroepen.

De genodigden voor de samenkomst in Amstelveen kregen pas een paar uur van tevoren de locatie door. Voet: „De dreiging is wel degelijk aanwezig, maar dat mag nooit een beletsel zijn om een viering of een herdenking af te gelasten.”
Ariel

Bericht door Ariel »

Minister woest over uitlekken Gaza-memo: ’Geen faire weergave’

Demissionair minister Kajsa Ollongren (Defensie) is woest over het uitlekken van een vertrouwelijk memo van de Nederlandse Defensieattaché in Tel Aviv. Volgens NRC staat in dat document dat het Israëlische leger in Gaza ’onevenredig geweld’ gebruikt. De Tweede Kamer komt terug van verkiezingsreces om erover te debatteren.

De bewindsvrouw hekelt de openbaarmaking van het document: „Ik vind het niet fijn dat een intern stuk in een krant komt te staan. En dan ook nog eens met naam en toenaam.” De minister zegt dat het ambassadepersoneel allerlei informatie levert over het conflict: „Dan helpt het niet als er delen in de krant komen te staan.”

Volgens de Nederlandse attaché heeft Israël geen duidelijke strategie en is het wegvagen van Hamas ’een militair doel dat vrijwel onmogelijk te behalen is’. Israëlische beslissingen zouden zijn ingegeven door ’emotie en woede’.

’Niet fair’
Volgens Ollongren is de gelekte informatie selectief. „Niet het hele stuk staat in de krant. Ik vind dat het niet een faire weergave is van het werk dat de mensen op de ambassade doen, die ons voorzien van allerlei relevante informatie opdat wij ook in staat zijn om ons werk te doen. Het is ontzettend belangrijk werk wat ze verrichten, dat moeten ze ongestoord kunnen doen.”

Er zijn ook zorgen over de veiligheid van het personeel op de diplomatieke post. „Dat is een van de redenen waarom je moet nadenken voor je zoiets publiceert”, zegt Ollongren.

Het is onduidelijk wie het stuk heeft gelekt. Maar eerder kraakten activistische rijksambtenaren het kabinetsbeleid over het conflict in het Midden-Oosten af. De bewindsvrouw wil het intern niet zonder gevolgen laten, maar is niet duidelijk over het type maatregelen. „Maar ook Buitenlandse Zaken neemt dit hoog op”, zegt ze wel.

Verkiezingen
In de Tweede Kamer leidt het memo tot onrust. Op verzoek van D66 en SP komt de Kamer terug van verkiezingsreces om erover te debatteren. „De verschrikkelijke beelden vragen om een wapenstilstand, om massieve hulp en om vrijlating van gijzelaars”, vindt D66’er Sjoerd Sjoerdsma. PvdA/GL, Denk, SP, Volt, Partij voor de Dieren en Bij1 steunen een debat. Ook het CDA is voor, zo laat CDA-Kamerlid Derk Boswijk weten. Mogelijk vindt het debat eind deze week plaats, maar Boswijk ziet liever dat het over de verkiezingen heen wordt getild. „Ik denk dat dit qua inhoud beter is”, zo laat hij weten.

Eind oktober wilden D66 en SP ook al een debat over de oorlog in Gaza, nadat het kabinet zich had onthouden van stemming over een VN-resolutie over een staakt-het-vuren tussen Israël en Hamas. Omdat het CDA de debataanvraag toen niet steunde, was er geen meerderheid.
sjun

Bericht door sjun »

Opzouten met je wapenstilstand om Hamas alweer te bevoordelen. Doorpakken is het devies. Welk volk vertegenwoordigt D66 en haar politiek medeplichtige media eigenlijk nog?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
sjun

Bericht door sjun »

Nier enkel hier maar ook in de VS is Links nogal geobsedeerd met Hitler.

3 NAZI-LIKE leftist trends the media should CONDEMN instead of Trump

Naar mijn idee gaat het hierbij om projectie. Van projectie kan sprake zijn iemand eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
sjun

Bericht door sjun »

Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

In De Volkskrant pleegt Sander Schimmelpenninck weer eens karaktermoord op Geert Wilders. Dat doet hij zo op zijn eigen manier.
Ik citeer:
Timmermans had zich kunnen verlagen tot het niveau van Wilders. Die heeft immers thuis een Hongaarse op de bank, maar wil wel alle buut’nlanders eruit. En hij zeurt over wachtgeld, maar wordt zelf al jaren voor tonnen beveiligd met belastinggeld, omdat hij zo nodig de hele dag moslims over de hele wereld moet provoceren, in plaats van zijn werk te doen. Maar Timmermans heeft zich laten vertellen dat hij zich als een waardige premierskandidaat moet gedragen.
Hier het hele stuk in een spoiler zodat mensen met al hoge bloeddruk er niet mee geconfronteerd worden.
Spoiler! :
In het land der blinden is de domme jijbak koning

Mijn laatste restje hoop vervloog bij het stompzinnige Debat van Nederland op SBS 6. Na de ongein in de kantine van domrechts Nederland weet ik genoeg: het komt voorlopig niet meer goed. De voormalige arbeidersklasse, bevangen door misplaatst slachtofferschap, desinteresse, navelstaarderij en decadentie, stemt ook woensdag weer massaal tegen het collectieve én eigen belang. Wéér rechtser dan de vorige keer.

Frans Timmermans moet zich tijdens het debat afgevraagd hebben waarom hij ook weer zo nodig de Nederlandse politiek in wilde. De hele campagne lijkt hij al met de rem erop te debatteren, wellicht om maar niet het verwijt te krijgen een emotionele zuiderling te zijn. Daarnaast lijkt men op links zó bang voor de grote rechtse bekken dat men de eigen ideeën nauwelijks durft te verkopen. Onbegrijpelijk: terwijl links een aanval op de status quo wil, laat het zich deze campagne in de verdediging drukken.

Tijdens het SBS-debat werd Timmermans gepest en getreiterd door Geert Wilders, onder luide aanmoediging van de hooligans in het publiek. Hij moest infantiele, trumpiaanse grapjes over zijn gewicht incasseren, en er leek sprake van een hinderlaag toen een zelfverklaard zielige mevrouw tegen hem aan begon te blaffen dat ze niet rondkwam en van het eigen risico af wilde. Alsof niet de VVD, maar Timmermans het land de afgelopen twaalf jaar heeft geleid.

Timmermans gaf een prima antwoord, maar nuance en realisme bleken niet aan de vrouw besteed. De immer laaghartige Wilders rook zijn kans en reageerde met een verwerpelijke jijbak: Timmermans moest zich schamen, want hij was het contact met de mensen kwijt. Want hij krijgt wachtgeld. Een ontluisterend gebrek aan respect voor de armoedeproblematiek van de mevrouw in kwestie, maar in het land der blinden is de domme jijbak koning: de zaal klapte de handen stuk. De vrouw zelf incluis. ‘Wilders steelt show’, kopten de vele rechtse media na afloop.

Dankzij de voortdurende tapijtbombardementen op sociale media zijn we dingen normaal gaan vinden die niet normaal zijn. Het SBS-debat was de perfecte illustratie van domrechtse dominantie; opzettelijke domheid scoort, net als het saboteren en debiliseren van het debat met niet ter zake doende persoonlijke aanvallen. Het is gekmakend, maar dit is waar we zijn als land. In Nederland moet je meehuilen met de grote bekken, zwakzinnigheid grappig vinden en schaamteloosheid tot kunst verheffen. In zo’n land kan Wilders premier worden.

Timmermans had zich kunnen verlagen tot het niveau van Wilders. Die heeft immers thuis een Hongaarse op de bank, maar wil wel alle buut’nlanders eruit. En hij zeurt over wachtgeld, maar wordt zelf al jaren voor tonnen beveiligd met belastinggeld, omdat hij zo nodig de hele dag moslims over de hele wereld moet provoceren, in plaats van zijn werk te doen. Maar Timmermans heeft zich laten vertellen dat hij zich als een waardige premierskandidaat moet gedragen.

Nederland wil alleen helemaal geen waardigheid. Het wil de terreur van de domheid, het wil de boertige kop in het zand en een zelfverzekerd schot in eigen voet. Zolang men zich desinteresse voor herverdeling kan permitteren moet het blijkbaar nog véél meer pijn doen. Dus laat het maar gebeuren. Geef al die onbenullen maar hun extreem-rechtse kabinet. Zoek het uit, kies maar voor collectieve verarming, haat en de neerwaartse spiraal van domrechts.

Laat die verongelijkte mevrouw er maar achter komen dat de jijbakken van Wilders haar geen cent rijker maken. Dat een extreem-rechts kabinet haar bestaanszekerheid alleen maar kleiner maakt. Kijk maar of racisme en kortzichtigheid het eigen leven werkelijk beter maken. Wie niet wil denken, moet maar voelen.
https://www.volkskrant.nl/columns-van-d ... ~bea0fa66/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Ariel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma nov 20, 2023 12:59 pm
In De Volkskrant pleegt Sander Schimmelpenninck weer eens karaktermoord op Geert Wilders. Dat doet hij zo op zijn eigen manier.
Hebben we het hier over Sander Cornelis graaf Schimmelpenninck ? De miljonair ? Als columnist, schrijver en programmamaker pleit Sander Schimmelpenninck voor een eerlijkere verdeling van de vermogens in ons land. Hij blijkt zelfs sympathie te hebben voor de gedachten van de zogenaamde limitaristen, die stellen dat er een plafond moet worden gesteld aan de hoeveelheid geld die de rijkste Nederlanders mogen bezitten.

Maar ik vermoed dat de hoeveelheid geld die rijke Nederlanders mogen hebben, boven zijn vermogen plafond zal zijn zodat hij niet geraakt wordt

Ai. :scratch: En die Sander Cornelis graaf Schimmelpenninck heeft het over "domrechts Nederland", " voormalige arbeidersklasse " , " boertige kop ".

Tja... :nietverstaan:
Ariel

Bericht door Ariel »

Sander Schimmelpenninck houdt het voor gezien. Hij is twitter zat met al die boze boertige, dom rechtse mensen die hem niet leuk vinden.
Sander Schimmelpenninck

Dit is mijn laatste tweet. Ik heb geen zin meer in bedreigingen en laster. Zolang Twitter onze democratische wetten niet respecteert en handhaaft is dit slechts een extreemrechts prikbord, gerund door een enge gek. Bovendien: ik heb toch verdomme wel wat beters te doen? Hej då!
sjun

Bericht door sjun »

Als Sander geen zin in laster heeft moet hij niet langer Geert Wilders toeschrijven dat die "alle buitenlanders" het land uit zou willen hebben. Sander oogst dus wat hij zelf gezaaid heeft. Wel uitdelen en niet incasseren is wat mij betreft geen medelijden waard.Voor wat betreft sociale media deel ik zijn mening wel dat de vrijheid van meningsuiting niet altijd tot de meest verheffende bijdragen aan samenlevingsopbouw leidt. Maar dat geld natuurlijk ook voor politiek medeplichtige media en daarin geproduceerde columns om de verkiezingen te beïnvloeden.
Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

sjun schreef:
di nov 21, 2023 8:08 pm
Als Sander geen zin in laster heeft moet hij niet langer Geert Wilders toeschrijven dat die "alle buitenlanders" het land uit zou willen hebben. Sander oogst dus wat hij zelf gezaaid heeft. Wel uitdelen en niet incasseren is wat mij betreft geen medelijden waard.Voor wat betreft sociale media deel ik zijn mening wel dat de vrijheid van meningsuiting niet altijd tot de meest verheffende bijdragen aan samenlevingsopbouw leidt. Maar dat geld natuurlijk ook voor politiek medeplichtige media en daarin geproduceerde columns om de verkiezingen te beïnvloeden.
Sandertje Schimmelpik is een linkse lul die zonder twijfel geen enkele traan laat over een fles op de kop van Baudet
behalve misschien een vreugdetraantje. Het geweld dat altijd van links komt, of van de islam, daar hoor je die linkse lul niet over.

Nee het benoemen daarvan, dat is haatzaaien en dat is pas echt erg en daar maakt ie een verdienmodel van ook nog.
Zou ik hem tegenkomen dat trek ik de kop van z'n romp en schijt hem in zijn nek. Hoog tijd voor wat tegengas. :greeting2:
Mahalingam

De media. Wat een werkverschaffing in die branche zeg.

Afbeelding

Het lijkt wel een meute vogelaars die op jacht zijn naar een verdwaalde Groene Geelgors.
Maar het is Wilders een eind verderop aan een tafel.
Mahalingam

In de Volkskrant verscheen een overbodig artikel. Het is een aanvulling op wat de NRC al voor vuil over Gom van Strien had opgegraven uit een ver verleden (2009).
Het doel is bereikt: een spaak in het wiel bij de vorming van een centrum-rechts kabinet.
Gom heeft de pijp aan Maarten gegeven zogezegd.

Even wachten en we zullen wel zien wat de volgende sabotage zal zijn.

In fraudezaak rond verkenner Van Strien zagen medewerkers jarenlang ‘dubieuze financiële constructies’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bc7ba7e8/
Ariel

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma nov 27, 2023 12:42 pm

Het doel is bereikt: een spaak in het wiel bij de vorming van een centrum-rechts kabinet.
Gom heeft de pijp aan Maarten gegeven zogezegd.

Even wachten en we zullen wel zien wat de volgende sabotage zal zijn.
"zagen medewerkers jarenlang ‘dubieuze financiële constructies’ Wat voor medewerkers? Dezelfde soort medewerkers die vandaag gaan demonstreren tegen de PVV?

Via een persbericht liet Utrecht Holdings eerder dit jaar weten het vermoeden te hebben dat er bij de investeringen ‘onregelmatigheden’ hebben plaatsgevonden.

"De Volkskrant sprak met (oud-)medewerkers van Utrecht Holdings, die vanwege mogelijke repercussies anoniem willen blijven." Wat laf.
Mahalingam

Dit verhaal van kinderen die bang zijn het land uit te moeten heb ik afgelopen dagen meerdere malen gehoord/gelezen, de eerste keer was het van Khalid maar er volgden er dus meer alsof ze er een soort van draaiboek voor hebben. Steeds hetzelfde verhaal. Zo ook in de vroege vrijdagochtend hetzelfde verhaal over bange kinderen van Nasdrin Dchar (in het programma Nooit meer slapen, NPO1). Maar hij gaf wel een interessante verklaring, zijn kinderen hadden dit vooral opgemaakt uit de berichtgeving van het jeugdjournaal...
zegdathetnietwaaris | 26-11-23 | 23:39
https://www.geenstijl.nl/5173653/bassie ... rt-wilders
Ariel

Bericht door Ariel »

Ruben L. Oppenheimer cartoonist van het NRC heeft weer een nieuwe cartoon getekend.

Geert Wilders wordt afgebeeld als slang, en Pieter Omtzigt als rat. Dilan en Fransje vluchten uit de hof van eden, terwijl Rutte als gevallen engel naar beneden stort.

Afbeelding
sjun

Bericht door sjun »

Verwrongen geest, past dus prima bij de krant voor soortgelijk volk. Ik denk niet dat het storm zal lopen bij de abonnementjes en losse verkoop van de bij Belgische Mediahuizen gelijkgeschakelde krant.
sjun

Bericht door sjun »

“Tsunami Coming For The BBC” Ofcom Survey Shows BBC Is TOO Politically Correct

Een soortgelijk onderzoek voor de beleving van de NPO dan maar? :rolleyes:
Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

sjun schreef:
zo dec 03, 2023 4:34 am
“Tsunami Coming For The BBC” Ofcom Survey Shows BBC Is TOO Politically Correct

Een soortgelijk onderzoek voor de beleving van de NPO dan maar? :rolleyes:
Waarom zou je daar nog geld aan verprutsen? Overigens zal een dergelijk onderzoek in NL alleen worden uitgevoerd
door andere media-bobo's die ook bij de linkse NPO een vinger in de pap hebben. Heeft dus geen enkel nut.
Schaf de subsidie af of verminder die met 75% lijkt mij een veel betere oplossing. :greeting2:
Ariel

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Plaats reactie