Eurovisie Songfestival

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Er was een tijd , heel, heel lang geleden dat ik het leuk vond om naar het songfestival te kijken. Maar dat is al heel lang geleden toen de liedjes nog leuk waren.

Ik kan ook slecht overweg met het gekwijl over, en verheerlijking van Nikkie de Jager.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door xplosive »

Ik vind het Eurovisie Songfestival al jarenlang een aanfluiting, ik denk zelfs al wel decennialang. Het lijkt zelfs ieder jaar nog slechter te worden (hoewel je eerst dacht dat het niet slechter kon). En de winnaar van het Songfestival van dit jaar tekent in mijn beleving een Europa in verval. Heel vroeger vond ik het Eurovisie Songfestival nog wel iets aardigs hebben, maar dat is inmiddels al heel lang geleden. En ik heb niet de indruk dat dit komt omdat ik een ouwe zeurpiet ben.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ali Yas »

Tja, ik kijk al decennia niet meer vanwege de doorgestoken jurering. Maar de flitsen die ik er nu af en toe van zien doen me vermoeden dat er alleen maar méér redenen zijn gekomen om niet te kijken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Maarten
Berichten: 975
Lid geworden op: di mar 21, 2017 3:00 pm
Locatie: Twente

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Maarten »

Eurovisie is al jaren een homofestijn...
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

:razz: Dat is wel heel erg weinig. Ik vermoed dat de schoenen duurder waren bij de aankoop.
Songfestivalschoenen Hugo de Jonge leveren 2200 euro op

De speciale schoenen die minister Hugo de Jonge droeg naar de finale van het Eurovisie Songfestival hebben 2200 euro opgebracht. Ze gingen donderdag in Veilinghuis Vendu in Rotterdam onder de hamer. De opbrengst gaat naar Stichting Méér Muziek in de Klas, een van de partners van het songfestival.

De schoenen zijn gestyled in de kleuren van de Rotterdamse songfestivalhuisstijl. Burgemeester Ahmed Aboutaleb gaf ze een dag voor de finale in bruikleen aan De Jonge, die bekend staat om zijn opvallend gekleurde schoenen.

Binnenkort is het bijzondere paar voor iedereen te zien. Als blijvende herinnering aan de organisatie van het liedjesfestijn krijgen de schoenen een plekje in Museum Rotterdam.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

En dan volgt hier het winnende lied van het songfestival. Niet om aan te horen, maar elk respecterend land zal dit nummer belonen met douze points... twelve points...

We willen op zijn minst deugen, niet waar.


Oekraïne heeft de grote gunfactor tijdens Songfestival: inzending wordt strijdlied

De leden van Kalush Orchestra, de groep die Oekraïne vertegenwoordigt op het Eurovisie Songfestival, zijn enkele dagen in ons land. Zij zullen hier onder andere repeteren voor het evenement dat volgende maand in Italië plaatsvindt. Het wordt een bijzondere missie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door King George »

Het gaat dus een soort deug-festival worden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Mahalingam »

Mogelijk komt Israël niet want de veiligheid van de deelnemers kan niet gegarandeerd worden.
Israël mogelijk niet naar songfestival vanwege veiligheid

Israël doet volgende maand mogelijk niet mee aan het Eurovisie Songfestival. Vanwege een staking bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, die gevolgen heeft voor de veiligheidsdiensten, kan de veiligheid van de Israëlische delegatie momenteel niet worden gegarandeerd, meldt de verantwoordelijke omroep KAN dinsdagochtend.


Het is niet duidelijk of Israël in het geval de staking doorzet, zich helemaal terugtrekt of vanaf afstand meedoet. De European Broadcasting Union (EBU) heeft nog niet op de situatie gereageerd.

Israël is met zanger Michael Ben David ingedeeld in de tweede halve finale van het Eurovisie Songfestival. Het evenement vindt plaats van 10 tot 14 mei in Turijn in Italië.

Ook Israël en Armenië liggen officieel niet in Europa, maar toch doen deze Aziatische landen ieder jaar mee met het liedjesfestijn. Dit kan doordat ze lid zijn van de European Broadcasting Union (EBU). Dit is een samenwerking tussen publieke omroepen van verschillende, met name Europese, landen.
https://www.ad.nl/show/israel-mogelijk- ... ~a7569f1b/
En gaan ze hiermee dat festival winnen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
di apr 12, 2022 11:16 am
Mogelijk komt Israël niet want de veiligheid van de deelnemers kan niet gegarandeerd worden.

En gaan ze hiermee dat festival winnen? De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
Israel: One point voor de moeite.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Oekraïne heeft het songfestival gewonnen. Na afloop heb ik even naar hun bijdrage gekeken, maar ik vond het drie keer niks. Mensen stemden uit hun emotie, en niet professioneel.



Dromen mag.... :nietverstaan:

Oekraïne wil het Eurovisie Songfestival 2023 organiseren in de zo goed als verwoeste Zuid-Oekraïense havenstad Marioepol. Dat liet de Oekraïense president Volodimir Zelenski zaterdagnacht op Instagram weten. „Wij zullen ons best doen om de deelnemers en gasten van Eurovisie te ontvangen in Marioepol”, reageerde Zelenski op de winst van Oekraïne.

Voorlopig wordt Marioepol nog volop gebombardeerd.

Rusland heeft volgens Oekraïne fosforbommen gegooid op de Azovstal-staalfabriek in Marioepol. Een adviseur van de burgemeester van de havenstad zegt dat dat gebeurde nadat Oekraïne het Eurovisie Songfestival had gewonnen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Mahalingam »

We zijn een jaar verder en weer is er een Songfestival.
Dit politiek gebeuren met een muziekaal randje zal nu niet de Oekraïne aanwijzen als winnaar.

Ter compensatie wenst Zelensky de meute toe te spreken, niet toe te zingen. En dat mag niet. Ophef !
Nul punten - President Zelensky mag Songfestival niet toespreken

Europese omroepclub heeft geen zin in politiek

De Oekraïense president Volodymyr Zelensky mag geen toespraak houden tijdens de finale van het Eurovisie Songfestival. Dat heeft de European Broadcasting Union (EBU), de organisatie achter het evenement, besloten. De president wilde een videoboodschap opnemen, zijn land won vorig jaar de competitie maar vanwege de oorlog wordt het festival gehost door Groot-Britannië.

In een verklaring benadrukt de EBU het 'niet-politieke karakter van het evenement'. Bovendien wijst de EBU er op dat Oekraïense muzikanten, componisten en technici meewerken aan het festival. Daarnaast worden tijdens de shows 37 locaties in Oekraïne getoond. "Wij geloven dat dit de beste manier is om de overwinning van Oekraïne op het Eurovisie Songfestival te benadrukken en te vieren en om te laten zien dat we United By Music zijn in deze moeilijke tijden."

De finale is zaterdag, Nederland doet niet mee.
https://www.nieuwnieuws.nl/5160412/nul- ... oespreken/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Mahalingam »

Dit festival in 1964 zag er heel anders uit. Heel gewoontjes eigenlijk in vergelijking met de hedendaagse brol.



En dit jaar was de Nederlandse bijdrage de enige niet-rare vertoning (een gewoon hetero-sexueel man/vrouw/liefde/lied.) Ik bedoel: geen stuiptrekkende achtergronddansers, geen lichtflitsen, geen geschreeuw, geen doofmakende decibels.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Een rapper genaamd "Alyona Alyona" zal Oekraïne vertegenwoordigen op het Eurovisie Songfestival. :shock:

Afbeelding
Dit is de Oekraïense woke-inzending voor Songfestival

Afbeelding

In mei vindt weer het jaarlijkse Songfestival plaats. Ook Oekraïne doet weer mee, maar wel met een opvallend duo. Eén van de twee artiesten is rapper Alyona Ayona, die zich graag laat fotograferen in babykleding en rapt over zelfacceptatie.

De kans is aanwezig dat Oekraïne gaat winnen, want het land staat voorlopig op de eerste plek bij de bookmakers. Met 19 procent heeft Oekraïne een verre voorsprong op de nummer twee Italië. Twee jaar geleden won Oekraïne ook al het Songfestival, een paar maanden na het begin van de oorlog tegen Rusland.

Dit jaar vindt het muziekfestijn plaats in Malmö. Rapper Alyona Alyona zal daar samen optreden met zangeres en veganist Jerry Heil. Hun lied Teresa & Maria gaat over zelfacceptatie en het beste halen uit jezelf. Maar op sociale media circuleren momenteel video's en foto's van Alyone Alyona, die er soms nogal opmerkelijke gewoontes op na lijkt te houden.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Bestaan er in Nederland nog mensen die naar het Songfestival kijken?

Kans dat een Palestijn IJsland om Eurosongfestival gaat vertegenwoordigen wordt groter en zelfs met een lied dat wijst naar de 'Palestijnse strijd'

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Tja...Mag niet.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52158
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Mahalingam »

De deskundigen en de experts hebben ons een nieuw nummer met bijbehorende zanger in de maag splitst (er is niks meer aan te doen) om dat Eurovisie Songfestival te gaan winnen.
Alleen de naam al (EUROPAPA) is goed voor een tweede plaats.

Mij wordt verteld dat het een heel gevoelig nummer is. De zanger heeft het (het is slecht verstaanbaar maar het zal wel) over zijn inmiddels dode vader. En het heeft ook iets te maken met Europa. Hoe? Mij een raadsel.
En is die Joost Klein een grote naam in de muziekwereld? Ik heb er nooit van gehoord, maar ja, mijn inburgering is grootselijk mislukt. Excuses: ik lees nu dat hij een 'rapper' in het Fries is en zeer populair bij de ontspoorde jeugd van Bartlehiem.
Dit is het nummer waarmee Joost Klein naar het Songfestival gaat

Hoopt met 'EUROPAPA' op douze points
Joost Klein vertegenwoordigt dit jaar met het nummer "EUROPAPA" Nederland op het Eurovisie Songfestival. De Friese rapper draagt het nummer op aan zijn vader, die hij op jonge leeftijd verloor. Het is een ode aan het continent Europa.
Met de muziek video: https://www.nieuwnieuws.nl/artikel/show ... aat/111769
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

:scratch: Ik vermoed dat het eerder "un point" wordt.

Leuk mannetje. :smile7: Met een beetje geluk komt hij de voorronde niet door.


Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2498
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Pizzaman »

Mahalingam schreef:
do feb 29, 2024 7:55 pm
..... ik lees nu dat hij een 'rapper' in het Fries is en zeer populair bij de ontspoorde jeugd van Bartlehiem.
Ik hoorde in Bartlehiem dat ze hem aan Sneek wilden doneren als bootanker. :thinking:
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door King George »

EUpapa niet politiek, maar Dance Forever wel. Op een songfestival.
Israël zal in mei niet met het nummer ‘Dance forever’ aantreden op het Eurovisiesongfestival in Zweden. Dat meldt de Israëlische nieuwswebsite Ynet op basis van bronnen bij het Israëlische ministerie van Buitenlandse Zaken. Het nummer werd afgewezen door de European Broadcasting Union (EBU) omdat het “te politiek geladen” zou zijn.
Lees verder
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Dance Forever Israel
Mmm. Ik vind het geen winnend nummer.



October Rain Israel.
Dit klinkt beter.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Eurovisie Songfestival

Bericht door Ariel »

Londonstan schrapt een groot songfestivalfeest nu Israël meedoet
Het feest rond de finale van het Eurovisie Songfestival in Rio Cinema in Londen gaat dit jaar niet door. De organisatie, die al jaren een event organiseert rond de finale, ziet er dit jaar vanaf omdat Israël meedoet. De bijeenkomst in Rio Cinema geldt als het grootste songfestivalfeest in de Britse hoofdstad.

„We hebben unaniem besloten dit jaar de grote finale niet te vertonen zolang Israël meedoet”, meldt de organisatie op X. „We geloven er oprecht in dat het Eurovisie Songfestival de kracht heeft om mensen bij elkaar te brengen. :rolleyes: Dit kan als de kernwaarden van het festival, zoals inclusiviteit, gelijkheid en mensenrechten, worden gehandhaafd en gewaarborgd.” Wel gaat de organisatie door met geld inzamelen voor goede doelen die Eurovision Party London steunt, waaronder Medical Aid for Palestine.

Douze points, twaalf punten voor Israël. :israel:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie