Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ik zat wat te lezen over Mao en vervuiling. De toestand in China en Mongolië is verschrikkelijk, en wij kopen die rotzooi van ze.

http://www.chinahush.com/2009/10/21/ama ... -in-china/ Hier is een rij met (mooie!) foto's van de vervuiling. Het is ten hemel schreiend.

Maar als je geen spullen uit China koopt, kan je eigenlijk niet bestaan. Bijna alles wordt er wel gemaakt, en anders onderdelen.

Ik ben nooit zo anti-milieu geweest, maar je kunt nu toch ook niet ontkennen dat vervuiling wel degelijk bestaat en verschrikkelijk is? Een dilemma, want volgens mij zijn alle ''productielanden'' zo.

Kijk en huil. De mensen worden er doodziek en mogen drinkwater in alle kleurtjes bekijken, en hun baby's worden verknipt geboren. Denk ook aan de dieren die uitsterven. Eigenlijk wil ik daar niet aan bijdragen, maar ik deed een ronde: Bijna alles komt uit China. Er is geen alternatief!
Laatst gewijzigd door Schepsel op di nov 13, 2012 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Ik hou niet van plastic goederen en dus koop ik weinig uit China.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ozes schreef:Ik hou niet van plastic goederen en dus koop ik weinig uit China.
Idem. En dan nóg is er veel uit China.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Dhana »

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren hoe hier in de jaren zestig in de media breed uitgemeten werd hoe vissen en masse stierven en nieuwsitems van gekleurd water op het journaal getoond werden.


En dit wordt genegeerd omdat het ergens in een ver in een onmetelijk land gebeurt.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Ik vind het vreselijk voor die mensen die daar moeten wonen. Sinds ik weet hoe erg het is (80% van het drinkwater onveilig! 1% van de steden niet ziekmakend qua lucht) hoef ik er niet eens meer op vakantie, en zoveel mensen moeten dat eten (via vis, groenten, enz), drinken, en inademen. Ik vind dat er meer heisa moet zijn, het gaat om op z'n minst honderden miljoenen mensen.

Om misantropisch van te worden, hebben die fabriekseigenaren geen enkel geweten, of empathie met de mensen die in de buurt wonen? Aan moslims kon ik toch al geen touw vastknopen, die schreef ik al af als niet te begrijpen, dus daar heb ik het niet over. Maar dit zijn geen moslims.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Dhana »

Schepsel schreef:Ik vind het vreselijk voor die mensen die daar moeten wonen. Sinds ik weet hoe erg het is (80% van het drinkwater onveilig! 1% van de steden niet ziekmakend qua lucht) hoef ik er niet eens meer op vakantie, en zoveel mensen moeten dat eten (via vis, groenten, enz), drinken, en inademen. Ik vind dat er meer heisa moet zijn, het gaat om op z'n minst honderden miljoenen mensen.

Om misantropisch van te worden, hebben die fabriekseigenaren geen enkel geweten, of empathie met de mensen die in de buurt wonen? Aan moslims kon ik toch al geen touw vastknopen, die schreef ik al af als niet te begrijpen, dus daar heb ik het niet over. Maar dit zijn geen moslims.
Het is niet de islam hier, Schepsel. Het is het een gewetenloos regime dat nog op anderhalf Marxistisch been staat. De bevolking doet er niet toe. Heeft ook er nooit toe gedaan onder keizerlijk bewind. Alles wat telt is de macht van de overheid over en ten koste van de burgers.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Ik hou niet van plastic goederen en dus koop ik weinig uit China.
Koop je überhaupt nooit iets waarin plastic verwerkt is of dat in plastic verpakt zit ?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

De vervuiling in China houdt onder meer verband met de veranderde industrialisatie en de veranderde eetgewoonten (vlees en zuivel !) naar westers voorbeeld.

Zie bijvoorbeeld The Westernization of China.

Citaten:
While improvements in Chinese Human Capital and Manufacturing processes have resulted from heavy western influences, the environment in China has suffered. Some argue that western firms desiring cheaper manufacturing practices with lesser environmental regulations in China are partly to blame for the country’s dismal environmental record. Consider the data:
-China suffers from significant water, energy, soil erosion and air pollution issues.
-Five of the world’s 10 most polluted cities are in China.
-400,000 Chinese people prematurely die from air pollution every year, suffering from heart and lung related diseases.

Perhaps the greatest effect of westernization on the Chinese environment is that westernization has indeed had a negative impact on the environment. And the world, fortunately is beginning to notice. Fortunately, the Chinese government is responding. The government’s current 5 Year Plan invests $175 billion in infrastructure and technology geared to assist local political officials in environmental regulatory enforcement.
When it all started? In 1978 China adopted the “Open-Door Policy” to promote foreign trade and economic investment.[1] This policy change was under the leadership of Deng Xiaoping which concluded that to modernize, China needed to tap Western technology, management and capital.[2] “It is time to prosper. China has been poor a thousand years,” Deng said. Deng did more than just start a new economic era. He changed the mindset of Chinese setting aside their personal welfare for the emperor or the state. He launched a social upheaval welling up from within each individual citizen.[3] By 1981, foreign investment into China rose to an estimated $1.2 billion.[4] Starting in the early 1990s, China attracted many multinationals as a sourcing base for low-cost and low-value products. Many textile companies and furniture manufactures relocated to China in the effort to reduce cost while increasing margins.
Natuurlijk zijn de Chinese bedrijven evenzeer vervuilend, want onder Mao werd de industrialisatie in China naar westers voorbeeld immers al gestimuleerd. Alles bij elkaar dus een samenwerking van Chinese en Westerse bedrijven om China te vervuilen. Zie ook THE AMERICANIZATION OF CHINA.

Een ander probleem is de vervuiling door veeteelt. In China zijn ze veel meer vlees gaan eten. Zie Meat Consumption in China Now Double That in the United States en bijbehorende grafiek:

Afbeelding

Citaten:
More than a quarter of all the meat produced worldwide is now eaten in China, and the country’s 1.35 billion people are hungry for more. In 1978, China’s meat consumption of 8 million tons was one third the U.S. consumption of 24 million tons. But by 1992, China had overtaken the United States as the world’s leading meat consumer—-and it has not looked back since. Now China’s annual meat consumption of 71 million tons is more than double that in the United States.
Now more than 60 percent of world soybean exports, nearly all from the United States, Brazil, and Argentina, go to China. China’s incredible appetite for meat has altered the landscape of the western hemisphere, where the land planted in soybeans now exceeds that in either wheat or corn. Rainforest and savanna have been cleared to make way for a vast soybean monoculture.
Per hoofd van de bevolking blijft de Chinees trouwens nog steeds achter bij de Westerse burger, zoals uit onderstaande grafiek valt af te lezen:

Afbeelding

De inwoners van de VS zijn de ergste vleeseters, hoewel in het afgelopen decennium daar een kentering in de vleesconsumptie lijkt te ontstaan. In India is er ook een verveelvoudiging van de vleesconsumptie per hoofd van de bevolking, maar deze blijft GELUKKIG nog ver achter bij die van de Chinees of de westerling.

Wat zijn nou de gevolgen van die toenemende vleesconsumptie en daarmee de toenemende veeteelt?

Dat wordt onder meer duidelijk in het artikel Chinese Farms A Growing Challenge.

Citaten:
Western-style meat culture has gone mainstream. In the past, "children looked forward to the spring festival, partly because it was fun, but also because it was a chance to eat meat," Zhang Xiuwen, a farmer-turned-tennis coach in Beijing, told a UK newspaper recently. "But," he continued, "now we can eat meat every day if we want. It has become part of our lives."

Fast food is now a $28-billion-a-year business in China. McDonald's, a major sponsor of the Beijing Olympics, has nearly 1,000 restaurants nationwide, including four that operated at Olympic venues alone, serving athletes, spectators, and the press. China's government has opened the doors to investments by major multinational meat and dairy producers and animal feed corporations, including Tyson Foods, Smithfield Farms, and Novus International.
Animal waste is also a concern. China's farmed animals produce 2.7 billion tons of manure every year, nearly three and a half times the industrial solid waste level. Xu Cheng, a professor at China Agricultural University, estimates that only 3 percent of China's large and medium-sized livestock operations have facilities to treat animal wastes. Runoff from livestock operations has created a large "dead zone" in the South China Sea that is virtually devoid of marine life. In northern China, overgrazing and overfarming lead to the loss of nearly a million acres (about 400,000 hectares) of grassland each year to desert.

Data from China's Ministry of Health show that in the 1930s, 97 percent of calories in the average Chinese diet came from grains and vegetables, compared to only 63 percent in 2002. China's health profile is being reshaped in the U.S. image, and for the worse. A recent study by University of North Carolina nutrition professor Barry Popkin concluded that nearly one in four adults in China is overweight. Eighty percent of Chinese now die as a result of non-communicable diseases such as heart disease and cancer, often tied to diets high in animal fats and sugars.
As demands for meat, milk, and rice-a Chinese dietary staple-grow, and as available land and water resources dwindle, China's government is looking abroad to ensure food security. It is not only accessing international food markets, but also looking to Africa, Latin America, and other parts of Asia for land on which to produce food for both people and livestock. In 2007, world grain prices shot up by 42 percent over 2006 levels, putting millions of already poor people at greater risk of hunger and malnutrition. While this phenomenon has many causes, one is the steady growth in demand for grain for feed.
Door de toenemende behoefte aan veevoer voor China's groeiende veestapel kampt China met watertekorten veroorzaakt door watergebruik voor veevoer.

Zie ook Chinese farms cause more pollution than factories, says official survey voor het gebruik van landbouwgewasbestrijdingsmiddelen naar westers voorbeeld.

Ook voor de Chinese dieren is het niet leuk. Zie bijvoorbeeld:

Horrors of China's meat trade: 500 dogs stuffed into lorry in appalling conditions before being served up in restaurants

Inside China's dog meat markets

Maar ja, behandelen wij onze varkens beter dan de Chinezen hun honden? Met varkens hebben wij blijkbaar minder medelijden dan met honden. Waarom dat zo is weet ik niet.

Hilarisch is verder het volgende: London 2012 Olympics: China panics over meat-free diet for athletes

Zover is de vlees-eet-idioterie in China blijkbaar doorgeslagen en dat terwijl China van oudsher een overheersend vegetarische traditie had. Hopelijk verandert dat snel, zodat de vervuiling van China door veeteelt kan afnemen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Dhana »

Je blijft het als mens maar druk hebben met van alles knippen en plakken als je het tegen het christendom en dan ook nog eens de veeteelt moet vechten.

Ik ben bang dat geen mens hier die ellenlang tirades doorspekt met belastend materiaal van je leest, Xplosive. Ik begin er zelf in ieder geval niet aan want ik kan door de bomen het bos niet meer zien.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Schepsel »

Honden vinden ze hier schattig en huisdieren. Vandaar dat ze doen alsof honden gevoel hebben en varkens niet.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd om eerlijk te zijn tegenover jezelf.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Schepsel schreef:Honden vinden ze hier schattig en huisdieren. Vandaar dat ze doen alsof honden gevoel hebben en varkens niet.
Inderdaad Schepsel! De mens heeft grote moeite met consequent te denken en te handelen. De meeste mens is een gevoelloos wezen. Varkens die doorgaans heel intelligent zijn - intelligenter dan de meeste mensen - ondervinden dit aan den lijve. De mens lijdt aan stress. Varkens ook. Maar dat de mens aan stress lijdt is niet de schuld van het varken. De stress van het varken echter, wordt veroorzaakt door de mens; de gevoelloze egoïstische en in zichzelf gekeerde naar zichzelf redenerende domme mens. Ik zou tegen alle gelovigen willen zeggen : met dank aan God!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Nog nooit gehoord dat varkens geen gevoelens zouden hebben. Ze worden altijd aangewezen als zeer intelligent, en als volgeling van de kerk van Churchill heb ik ze hoog in het vaandel.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Linkse wetenschappers staan altijd klaar om de schuld richting het Westen te schuiven xplosive, dat weet ik wel. Kan je wel meerdere berichten tonen waar oa volgens grote Westerse instituten China vrijgepleit dient te worden.

Het kyoto protocol heeft ook uitzonderingen voor China. Wat een marxistisch document is dat trouwens zeg. Ik neem aan dat zeker enkele leden Bush vervloekte omdat hij zo slim was het niet te tekenen. Wat hebben jullie nu te zeggen over dat bijna geen enkel land door wil gaan met het nutteloze project? :P
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

xplosive schreef:
Ozes schreef:Ik hou niet van plastic goederen en dus koop ik weinig uit China.
Koop je überhaupt nooit iets waarin plastic verwerkt is of dat in plastic verpakt zit ?
Als het even kan niet. Plastic=gif
Kinderen zou ik nooit uit iets van plastic laten eten of drinken. Tevens is het esthetisch afstotelijk.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Dhana »

Ik vraag me nu ineens af hoe milieubelastend een afgedankte laptop of PC is.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd om milieufreak te worden? NEEN! Besteed je tijd beter!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mijn goede vriend Frank is zeer consequent wanneer het gaat om niets van die (Japanse) spleetogen te kopen als reactie op hun weerzinwekkende actie naar de mensheid toe in de tweede Wereldoorlog. Helemaal mee eens. Maar zoiets is niet echt vol te houden. De Amerikanen hebben twee bommen gedropt in plaats van tien. Daarin zijn Frank en ik het met elkaar eens. Gedane zaken nemen geen keer. Bovendien, nieuwe ronde, nieuwe kansen. En plastic hoort in deze tijd. Wie ben ik om daar een bepalende rol in op te eisen? O ja, als ik de macht had, dan wist ik het wel. Maar ik ben nobody. Niet meer dan een lul de behanger. Jammer, ik zou God van goede adviezen kunnen voorzien. :idea:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Linkse wetenschappers staan altijd klaar om de schuld richting het Westen te schuiven xplosive, dat weet ik wel. Kan je wel meerdere berichten tonen waar oa volgens grote Westerse instituten China vrijgepleit dient te worden.
Ik pleit China niet vrij. Chinezen hebben namelijk verkeerde westerse gewoonten overgenomen. Daar is het Westen niet schuldig aan. Dat hebben de Chinezen zèlf gedaan.
Ozes schreef:Het kyoto protocol heeft ook uitzonderingen voor China.
En dus deugt het kyoto protocol naar mijn mening niet.
Ozes schreef:Wat hebben jullie nu te zeggen over dat bijna geen enkel land door wil gaan met het nutteloze project? :P
Welk nutteloos project ?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Ik pleit China niet vrij. Chinezen hebben namelijk verkeerde westerse gewoonten overgenomen. Daar is het Westen niet schuldig aan. Dat hebben de Chinezen zèlf gedaan.
Jij denkt dat hier een verschil in zit dus.... Nee, hier staat duidelijk dat Westerse gewoonten een probleem zijn. En dat is iets wat wetenschappers graag vertellen, over andere culturen hoor je ze niet. Het geeft aan dat de Chinezen een verkeerde keuze maakt, waar de Westerse cultuur zelf het probleem is. Een keuze kan worden vergeven en worden teruggedraaid, wanneer een inherente eigenschap negatief is eist het een radicale verandering.

Vergelijk het maar met hoe het lastig vallen door Moslims verklaard word doordat ze in aanraking komen met de Westerse perverse cultuur. De consensus van links op de recente Belgische docu. Dit is exact hetzelfde.

Welk nutteloos project ?
Als je de zin er voor onthouden had kon je het weten.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:hier staat duidelijk dat Westerse gewoonten een probleem zijn.
Niet alle westerse gewoonten vormen een probleem en er zijn ook goede westerse gewoonten. Maar teveel vlees eten is typisch westers van oorsprong. Ik kan daar niet veel aan veranderen en het lijkt mij beter dit gewoon ronduit te erkennen.
Ozes schreef:
Welk nutteloos project ?
Als je de zin er voor onthouden had kon je het weten.
Natuurlijk heb ik de zin ervoor onthouden. Kyoto was bij mijn weten echter de naam voor een verdrag en niet voor een project, vandaar mijn vraag.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ozes »

Inderdaad, en wetenschappers zoeken direct de oorsprong bij Westerse cultuur. Oftewel, ze gedragen zich exact hetzelfde als altijd.
Kyoto is in naam een verdrag, in functie een project. Eentje die duidelijk faalt, aangezien meerdere landen er het nut niet van in zien en eruit gaan.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Ozes schreef:Kyoto is in naam een verdrag, in functie een project. Eentje die duidelijk faalt, aangezien meerdere landen er het nut niet van in zien en eruit gaan.
Het niet inzien van het nut van het terugdringen van de productie van broeikasgassen door veel regeringen van landen is inderdaad tragisch maar waar.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

" Niet alle westerse gewoonten vormen een probleem en er zijn ook goede westerse gewoonten. "

Is het gebruik van WC-papier een goede of slechte gewoonte van het Westen?
Daar moeten we direct mee stoppen want het is een slechte gewoonte.
Gaan ze in India en China ook WC-papier gebruiken dan zijn volgend jaar de bomen op.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Dhana »

Mahalingam schreef:" Niet alle westerse gewoonten vormen een probleem en er zijn ook goede westerse gewoonten. "

Is het gebruik van WC-papier een goede of slechte gewoonte van het Westen?
Daar moeten we direct mee stoppen want het is een slechte gewoonte.
Gaan ze in India en China ook WC-papier gebruiken dan zijn volgend jaar de bomen op.

Stel je voor dat de hele wereldbevolking de hele dag door handen zou gaan wassen of dagelijks douchen. Er zou geen drinkwater meer over blijven op de wereld. Of dagelijks een krant kopen. Maar goed dat het merendeel van de mensheid analfabeet is.

Hoeveel stenen zouden er nodig zijn om overal scholen en ziekenhuizen te bouwen of er alleen maar voor te zorgen dat iedere wereldburger een behoorlijk dak boven het hoofd heeft. Je moet er toch niet aan denken de aarde nog sneller opgewarmd wordt door het gebruik van al die ovens om die stenen te bakken?
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Tijd voor nucleaire oorlog, ramp of anderszins?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Dhana schreef: Stel je voor dat de hele wereldbevolking de hele dag door handen zou gaan wassen of dagelijks douchen. Er zou geen drinkwater meer over blijven op de wereld. Of dagelijks een krant kopen. Maar goed dat het merendeel van de mensheid analfabeet is?
Een miljard mensen verspreid over de gehele aarde en niet wonende in mega cities lijkt mij een reëel aanvaardbare optie. Met wat we nu hebben dreigen er natuurrampen uit voort te komen. Het leuke en interessante van de natuur is dat zij zich nooit laat dwingen. Dus . . . overbevolking? Geen probleem . . . de natuur staat haar mannetje. Er komt oorlog. Of een gigantische aardbeving, grote meteoriet inslag, tsunami, de pest, Spaanse griep, ijstijd en ga zo maar door.

Het leven op aarde is nu eenmaal aan bepaalde regels gebonden. Maar niemand schijnt de regels te kennen. Op Mars zal het niet anders zijn. Ook daar gelden de regels.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door xplosive »

Dhana schreef:Stel je voor dat de hele wereldbevolking de hele dag door handen zou gaan wassen of dagelijks douchen. Er zou geen drinkwater meer over blijven op de wereld.
Als we geen vlees eten valt dat wel mee, want het overgrote deel van het water wordt voor veeteelt gebruikt.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie