Tijd om milieufreak te worden?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.

Houd jij je bezig met het milieu?

Ja. Ik ben anti-milieu en koop alles zo goedkoop en vervuilend mogelijk. Ik ben de anti-hippie!
2
9%
Ja. Ik houd me graag bezig met het vitten op Greenpeace-mensen als ze weer eens op de tv zijn; heerlijk om te roepen: Zoek es een normale baan man!
2
9%
Nee. Ik denk er nooit aan. Walvissen gaan toch eens een keer dood en als wij die bomen niet vellen doet een bosbrand of moslim het wel.
2
9%
Nee. Maar dat is omdat ik het niet interessant vind.
4
17%
Nee. Maar dat is omdat het me te deprimerend is.
2
9%
Ja. Ik koop vaak de duurdere eco-versie maar besef wel dat ik er niet aan kan ontsnappen dat ik óók een ecologische voetafdruk heb.
8
35%
Ja. Ik voel me superschuldig, en ik wil alles doen om te voorkomen dat ik het milieu belast!
3
13%
Ja. Ik vind dat zo'n zalig gevoel, dat ik steeds voor de bio-eco-versie ga, en dat iedereen dan ziet: Tjonge, wat is die goed bezig!
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 23

Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Een nieuwbouwwijk met nieuwe zonnepanelen. De eerste goed hete zomer. Resultaat:

Afbeelding
Zonnepanelen vliegen in brand
Vinkeveen - UPDATE 16:15 UUR Vijf nieuwbouwwoningen in Vinkeveen hebben enorme schade opgelopen nadat de zonnepanelen op het dak in brand vlogen.

De brandweer rukte uit omdat de vlammen uit het dak van een huis aan de Centaur sloegen. Ook de naastgelegen woningen raakten beschadigd. De bewoners zelf waren op vakantie. Omdat de waterdruk niet hoog genoeg was in de nieuwbouwwijk, moest er een derde blusvoertuig bij komen.

Onduidelijk is of de brand door oververhitting of kortsluiting is ontstaan.

Accu’s
De kans dat een zonnepaneel in brand vliegt is klein, maar het komt sporadisch voor. De Leeuwarder Courant sprak vorig jaar met de brandweer Marten Brinksma van de Brandweer Friesland. Volgens hem wordt brand soms veroorzaakt door ondeugdelijke accu’s. Die kunnen nu en dan kinderziektes hebben en mogelijk ontploffen. Ook de omvormers die het zonlicht in stroom omzetten vormen wel eens een gevaar.

Onduidelijk is of één van deze factoren een rol heeft gespeeld bij de brand in Vinkeveen.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2382945 ... n-in-brand
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Lemelerveld: nieuwbouwwijk met nieuwe zonnepanelen.
Afbeelding
Een nieuwbouwwoning aan De Houtwal in Lemelerveld heeft vanmiddag vlam gevat. De brand ontstond in de zonnepanelen op het dak.

Meerdere zonnepanelen zijn verwoest door de brand. Ook het huis raakte flink beschadigd door de brand.

Bij de brand is niemand gewond geraakt. Hoe de brand in de zonnepanelen is ontstaan, is niet bekend.

Vanmiddag omstreeks 12.30 uur is er brand ontstaan in een 2 onder eenkap woning aan de Houtwal te @Lemelerveld. De brand woedde in het dak van de woning. Brandweer Luttenberg is ook gealarmeerd om overslag naar de naastgelegen woning te voorkomen.
https://www.rtvoost.nl/nieuws/292844/br ... nnepanelen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Toen achter zijn kont de accu ontbrandde, wist de berijder snel af te stappen en de fiets op zijn standaard te zetten.
Wow: accu van elektrische fiets ontploft, experts verbaasd
Afbeelding
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2435433 ... s-verbaasd
Henk Smits uit het Gelderse Wijchen kreeg vanochtend de schrik van zijn leven. Met de elektrische fiets van zijn vrouw reed hij naar zijn werk in Nijmegen, toen de accu opeens in de fik vloog en daarna ontplofte: ,,Ik wist niet wat ik meemaakte. Met kunst en vliegwerk kon ik van mijn fiets af komen. Mijn werkkleding is gesmolten en de boterhammen van het lunchpakketje zijn geroosterd.’’
Afbeelding
https://www.ad.nl/binnenland/henks-fiet ... ~ad4e6ab5/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Afsluiten van gas is krankjorum

Door LEON DE WINTER

Al maandenlang probeert Syp Wynia, de elegante commentator van Elseviers Weekblad, een discussie op gang te brengen over wat onze politieke en milieu-elites met onze energievoorziening van plan zijn. De elites willen Nederland afsluiten van het gebruik van enige vorm van fossiele brandstoffen en van Nederland het ’schoonste’ land op aarde maken. Wat Wynia ook doet, de discussie blijft uit. Want de elites wensen geen discussie.


De energietransitie gaat vele honderden miljarden kosten, zo waarschuwt Wynia, en niemand weet hoe dat gefinancierd moet worden. Beroemde klimaatdissidenten als Richard Lindzen, of dichterbij mensen als Marcel Crok of Salomon Kroonenberg, zijn niet gehoord want tegenstemmen worden gedemoniseerd.

Ja, het klimaat verandert aangezien een levende aarde altijd een veranderend klimaat heeft, en als ik de dissidenten lees, begrijp ik hun scepsis ten aanzien van de alarmistische opvatting dat de huidige klimaatveranderingen vooral door mensen worden veroorzaakt.

Maar ook als we de klimaatalarmisten het voordeel van de twijfel gunnen, moeten we de vraag stellen of deze transitie de juiste oplossing is voor het terugdringen van de uitstoot van CO2 (want dat is de boosdoener, aldus de alarmisten).

Moeten we echt overstappen op windmolens? Ik volg bijna dagelijks hoeveel het Gemini-windmolenpark in de Noordzee ten noorden van Schiermonnikoog opbrengt, en zie te veel ’windloze’ dagen. Waar halen we de elektriciteit vandaan als het niet waait en de wolken zonnepanelen ineffectief maken? Uit buitenlandse energiebronnen? Uit het bijstoken met fossiele brandstoffen?

Schande
Het afsluiten van gas is krankjorum, zoals Wynia vele malen overtuigend heeft uitgelegd. Aardgas is een vrij schone fossiele brandstof, waarvan het gebruik momenteel wereldwijd in populariteit toeneemt. Het is goedkoop, makkelijk te transporteren, veilig in gebruik. De grote schande van Nederland, ofwel de manier waarop we Groningers achterlaten met de stinkende restanten van het feest waarop een fors deel van onze verzorgingsstaat gebaseerd is (namelijk Gronings gas), moeten we niet verwarren met de grote kwaliteiten van aardgas. En daarbij: we blijven ook in de toekomst gasvelden in de Noordzee exploreren en exploiteren – voor de export.

En toen... las ik op de Israëlische website besacenter.org een artikel van een nucleair natuurkundige over het patent van Lockheed Martin – ik had er niets over gelezen terwijl dit de wereldmedia, en niet de opstandige prostituee van Trump, had moeten bezighouden – dat „wereldveranderend” is, zoals een andere site meldde.

"Alarmisten zien alleen zon en wind"
De illusies waaraan onze klimaatclubs zich hebben overgegeven, werden er nog duidelijker door: Lockheed Martin, het grootste defensieconcern ter wereld, heeft een patent verkregen op een revolutionair nieuwe manier om energie op te wekken met kernfusie, wat een ’schone’ techniek is en iets compleets anders dan kernsplitsing, waarop de huidige atoomcentrales gebaseerd zijn.

Besacenter.org schreef: „Op 15 februari verkreeg Lockheed Martin, het Amerikaanse consortium van baanbrekende technologieën, een patent op een revolutionair ontwerp voor een Compacte Fusie Reactor (CFR), een mobiel apparaat dat zowel op een truck past als in vliegtuigen en schepen.”

Volgens deze site, en andere die ik geraadpleegd heb, gaat de ontwikkeling van de CFR sneller dan voorzien, ofwel: kennelijk is er een historische doorbraak geweest.

Lockheed Martin heeft twee prototypes gebouwd: het ene 2 meter lang en 20 ton in gewicht, goed voor 1 megawatt energie, en een groter prototype dat 200 megawatt kan leveren, maar het apparaat is veel groter: 18 meter lang en 2000 ton in gewicht, wat tot 200 ton kan worden teruggebracht, aldus de site.

Altijd voorzichtig zijn, maar als dit waar is, en de signalen staan goed, dan verandert Lockheed Martin inderdaad de wereld. Wat zijn de effecten van de ontwikkeling van CFR’s, aldus besacenter.org?

CFR’s kunnen energie leveren die bijna niets kost. CFR’s kunnen geplaatst worden in ontwikkelingslanden waar geen infrastructuur is. CFR’s kunnen de energie leveren voor waterzuiveringsinstallaties, waardoor de kosten van het maken van drinkwater drastisch gaan dalen. CFR’s kunnen gebruikt worden voor het maken van waterstof, waardoor auto’s en trucks schoon kunnen rijden. En ook kan met deze techniek de mensheid diep in het heelal doordringen, want er is genoeg energie om de verste reizen te maken.

Eén CFR die 100 megawatt levert en op een truck past, kan een stad met een bevolking van 80-100.000 mensen van elektriciteit voorzien. Voor bijna niks. En schoon. Onuitputtelijk. We leven in opmerkelijke tijden.

Baanbrekend
Misschien bluft Lockheed Martin, maar in plaats van honderden miljarden weg te gooien aan een onzinnige energietransitie kunnen we bijdragen aan de ontwikkeling van CFR’s, want ook in Eindhoven zijn laboratoria daarmee baanbrekend bezig – daar hoort ons geld heen te gaan.

Maar nee. Onze energie moet van de zon en wind komen, want dat past bij het ’gevoel’ van alarmisten die in wetenschap en techniek vooral ellende zien en, naar het zich laat aanzien, een nieuwe ’terug naar de natuur’-sekte vormen. In die kringen worden de zon en de wind aanbeden, niet het menselijke genie.

We gaan windmolens bouwen. Waar zijn we mee bezig?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

De overheid moet zijn klimaatdoelstellingen halen. En zodoende moet de burger van het gas af.
Maar het aantal verkochte CV-ketels is toegenomen. Veel burgers vervangen hun oude spul door een nieuwe aardgas-CV-ketel nu dat nog mag.
De cv-ketel moet verdwijnen, maar wordt alleen maar populairder
De verkoop van cv-ketels, de grootste gasslurper in huizen, is toegenomen. Vorig jaar zijn er 425.000 aangeschaft, 15.000 meer dan in 2016. Dit blijkt uit een studie van Natuur & ­Milieu en energiebedrijven. De klassieke gasketel blijft populair.
https://www.trouw.nl/groen/de-cv-ketel- ... ~a507e706/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Tuinders willen meer CO2 voor teelt

Als de glastuinbouw verder wil verduurzamen, is er snel meer CO2-gas nodig. Dat vindt telersvereniging Prominent uit De Lier. De vereniging schrijft dit in een brandbrief aan het Ministerie van Landbouw, natuur en voedselkwaliteit. CO2 voor de kassen komt van OCAP. Dat bedrijf zegt dat er een uitbreiding van de gasleveranciers zit aan te komen.

De regering heeft geld vrijgemaakt voor een studie naar CO2-afvang bij afvalbedrijven, meldt mediapartner WOS. Als uit dat onderzoek blijkt dat het haalbaar is om het gas schoon genoeg te krijgen voor gebruik in de kassen, komt er vanaf 2020 flink meer gas beschikbaar. Op dit moment leveren alleen Shell en Alco Energy Rotterdam CO2.

Tuinders gebruiken het gas vooral in de zomer om planten goed te laten groeien. Als er te weinig van het gas geleverd kan worden is er wel een alternatief, maar dat is niet zo milieuvriendelijk als het gas dat via OCAP wordt geleverd. Het buizenstelsel waarmee dit wordt geleverd is overigens al uitgebreid in het Westland.

Steeds meer telers stappen over op milieuvriendelijke energiebronnen als aardwarmte. Nadeel voor de tuinders is dat er geen CO2 vrijkomt bij de productie van aardwarmte, waardoor dat ergens anders vandaan moet komen. Maar vooralsnog komt er vanuit die andere bronnen, zoals bijvoorbeeld OCAP, niet genoeg, stelt Prominent. En daarmee wordt het gebrek aan CO2 een bottleneck voor een nog duurzamere teelt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Over de groeiende kloof tussen arm en rijk vanwege de vergroening. (en de duurzaamheid natuurlijk)
Naast zijn eigen onderzoek verwijst Jhagroe naar een serie rapporten van andere onderzoekers die de kloof tussen de 'rijke groenen' en de 'arme grijzen' blootleggen. Onderzoeksbureau CE Delft bijvoorbeeld berekende dat in 2017 750 miljoen euro aan subsidies en belastingvoordelen is verdeeld in het kader van het klimaatbeleid. Slechts een vijfde is maar aan de armere huishoudens besteed. In een ander rapport laat datzelfde CE Delft zien dat bij ongewijzigd beleid armere huishoudens in 2050 3,5 keer zoveel aan kosten in verband met klimaatbeleid moeten ophoesten dan rijke. Ze betalen relatief gezien meer belasting en de energierekening in hun minder goed aangepaste woning is hoger. Die huishoudens zijn dan in totaal 17 procent van het besteedbaar inkomen kwijt aan deze maatregelen.

Het Sociaal Cultureel Planbureau (SCP) liet in de publicatie 'Kiezen bij de kassa' zien dat 'bewust consumeren' vooral een hobby van de hoogopgeleiden is. Biologische groenten en vlees zijn voor de laagopgeleiden niet te betalen. Een elektrische auto al helemaal niet. Een overzicht van de laadpalen toont dat die vooral in de rijkere buurten staan. SCP-directeur Kim Putters waarschuwde daarom onlangs dat de verduurzaming van Nederland de sociale tegenstellingen dreigt te vergroten.
https://www.trouw.nl/groen/een-groene-t ... ~a4847e15/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

Afbeelding

Ik heb uw hulp nodig!

Wij hebben een unieke kans, die we alleen met uw hulp kunnen grijpen.

Die kans is:

...70.000 nieuwe medestanders werven voor de verdediging van de Nederlandse cultuur!

Ik heb een bijzonder aanbod gekregen van Elsevier Weekblad om onze petitie tegen het aardgasverbod mee te sturen.

Het aardgasverbod is een speerpunt van de politiek-correcte bestuurselite, die ons leven in detail wil reguleren – uiteraard op onze kosten!

Veel Elsevier-lezers vinden dit thema belangrijk.

De groene dwingelandij werd door velen van u ook aangemerkt als ‘zeer belangrijk’ thema in de vragenlijst die ik u eergisteren stuurde.

Ik wil deze kans daarom benutten. Ik sta in de startblokken, maar het ontbreekt mij aan de financiële middelen.

De kosten van de verspreiding zijn € 9.000,-. Ik heb tot komende dinsdag om van dit aanbod gebruik te maken.

Wilt u met een gift zorgen dat ik onze petitie tegen het aardgasverbod bij 70.000 gelijkgestemden op het bureau krijg?

Het is ongelofelijk hoe de Groene Lobby ons met het aardgasverbod een loer draait:
  • Aardgas is schoon, veilig en goedkoop. Landen als China stappen massaal over op aardgas.
  • PvdA’er Diederik Samsom, een van de leiders van de Groene Lobby, noemt ons burgers evenwel "gasverslaafd" en wil torenhoge belastingen op aardgas.
  • Lobbyist Doekle Terpstra (CDA) pleit voor een verbod op cv-ketels zodat zijn installatiebranche miljarden kan verdienen aan peperdure warmtepompen.
  • Dezelfde regering die ons burgers van het gas af wil, geeft bedrijven die aardgas winnen steeds meer belastingvoordelen om de export naar het buitenland te bevorderen. Hypocrisie ten top!
De rekening van dit alles, volgens de berekeningen van adviesbureau Berenschot: gemiddeld €20.000,- per huishouden!

Dat mogen u en ik betalen. We moeten maar een extra hypotheek nemen, adviseert de Groene Lobby.

Mark Rutte moet deze kostendrijverij direct verwerpen. De groene dwingelandij mag géén regeringsbeleid worden.

Rutte bereidt nu klimaatplannen voor. Hij presenteert die op de Klimaatdag van 25 oktober.

De tijd dringt, vandaar dit urgente verzoek aan u.

Ik moet op tijd de petitie in Elsevier Weekblad laten steken, zodat de handtekeningen van de abonnees vóór de Klimaatdag naar Rutte kunnen.

Als er een geschikte tijd is om te handelen, dan is het nu.

Help mij vandaag nog de benodigde €9.000,- op te halen, zodat ik 70.000 nieuwe medestanders kan werven voor de verdediging van de Nederlandse cultuur!

Help met een donatie

De oorlog tegen aardgas is een oorlog tegen onze Nederlandse cultuur.

Wij Nederlanders hebben een lange traditie van vrij en verstandig omgaan met onze welvaart.

Geen Griekse verkwisting, maar hard werken en verstandig investeren – liefst in je eigen huis.

Deze geest heeft Nederland groot gemaakt, na de verwoestende oorlogsjaren.

En deze Hollandse mentaliteit wordt door politiek-correct links constant beschimpt. Kleinburgerlijk! Provinciaal!

Politiek-correct links wil dat niet u, maar de staat uw portemonnee beheert.

En dan liefst de superstaat van de EU.

De ondermijning van ons privé-eigendom door de vetgemeste overheid en de Groene Lobby is ernstig.

Vandaar dat ik actie voer tegen het aardgasverbod. De toekomst van Nederland staat op het spel.

Steun mij daarom met een donatie, zodat ik 70.000 gelijkgezinden kan mobiliseren voor de verdediging van onze cultuur!

70.000 medestanders – dat is een extra Kamerzetel in politieke invloed!

Mijn doel is om alle Nederlanders te mobiliseren tegen de opgedrongen energietransitie en het aardgasverbod.

Hoewel donkere wolken samenpakken, zijn er lichtstralen van hoop.

Er is sprake van een stijgende verontwaardiging over de oorlog tegen aardgas. Wat vooral steekt is de hypocrisie: de burger wordt afgeknepen, de export wordt gestimuleerd.

Deze beweging kan met uw hulp alleen maar aanzwellen.

Met uw steun kan ik de petitie over heel Nederland verspreiden en nog meer mensen wakker schudden!

Help mij alstublieft met een gift, zodat ik de petitie voor de Klimaatdag bij premier Mark Rutte kan krijgen.

Help met een donatie

Uw financiële investering is een investering in de toekomst van Nederland.

Een toekomst zonder groene dwingelandij achter de voordeur.

Een toekomst waar wij Nederlanders onze gekoesterde vrijheid bewaren.

Daavoor strijd ik. Hopelijk met uw hulp!

Met strijdbare groet,

Hugo Bos

Campagneleider Cultuur onder Vuur

P.S. Ik heb uw hulp nodig om een unieke kans te benutten.

We kunnen 70.000 medestanders werven door onze petitie tegen het aardgasverbod mee te sturen met Elsevier Weekblad.

Deze bijzondere kans moeten we snel grijpen, want in oktober presenteert Mark Rutte al zijn plannen op de Klimaatdag.

Help mij daarom vóór komende dinsdag nog om aan de benodigde €9.000,- te komen, zodat we 70.000 gelijkgezinden kunnen mobiliseren voor de Nederlandse cultuur!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Er is een risico om je huis te bedekken met zonnepanelen.
Die dingen vliegen af en toe in brand en dan is het "Wat zeggen de kleine lettertjes van de brandverzekering?"
Steeds meer branden door zonnepanelen: experts slaan alarm
Brand- en elektrotechniekexperts maken zich grote zorgen over de sterke toename van het aantal branden met zonnepanelen. Ze slaan alarm over de slechte kwaliteit van de installatie van de panelen.

De onderzoeksredactie van RTL Nieuws inventariseerde alle branden met zonne-installaties in 2018. Volgens het kennisinstituut voor de brandweer, Instituut Fysieke Veiligheid, is de situatie ernstig, en is het nu 'alle hens aan dek'.


Dramatisch installatiewerk

Het werkelijk aantal branden met zonnepanelen ligt waarschijnlijk nog stukken hoger dan de 21 in 2018, zoals je hierboven ziet. Deze cijfers worden namelijk niet goed bijgehouden, zo erkent ook een woordvoerder Brandweer Nederland. "Je ziet de toename van de branden, je ziet de risico’s in de woonomgeving toenemen", zegt Nils Rosmuller, lector aan het Instituut Fysieke Veiligheid (IFV).

De precieze oorzaak van de branden is in veel gevallen nog niet bekend. De meeste onderzoeken lopen nog. Maar de acht elektrotechnische- en branddeskundigen die RTL Nieuws sprak, zeggen stuk voor stuk dat het vooral misgaat door het dramatisch slechte installatiewerk van de panelen. Nils Rosmuller van het IVF: "In diverse gevallen is het installatiewerk de oorzaak van de branden geweest."
[...]
Er is niet één merk of type zonnepaneel aan te wijzen als brandgevaarlijk. Maar wat wel opvalt is dat een nieuw systeem, het zogenaamde indaksysteem, de afgelopen zomer vaak in brand vloog. Hierbij fungeert het zonnepaneel ook als dakbedekking waardoor dakpannen niet meer nodig zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... cord-brand
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Als weer een de zoveelste klimaatconferentie, topoverleg of een ander soort samenkomst is, dan worden deelnemers in grote aantallen ingevlogen. Dat is heel wat CO2 uitstoot.
Daar wordt aanstoot aan genomen.
Report slams 'high flying' UN environment chief
The head of the UN body that leads on sustainability and green issues has been criticised for extensive and expensive air travel.

A draft internal audit, obtained by the Guardian and seen by the BBC, says that Erik Solheim's actions risked the reputation of UN Environment.
The report says he incurred costs of $488,518 (£373,557) while travelling for 529 out of 668 days.
There was "no oversight or accountability" to monitor this travel.
[...]
Across UN Environment, around $58m was spent on travel in the two years up to 2018.
OIOS points out that the amount of money UN Environment spends on travel essentially doubled over the three years between 2014 and 2017.
[...]
The pattern of travel among senior management, said the auditors, was contrary to the ethos of carbon emission reduction. The report highlighted the former UN Secretary General's statement that "what we demand of others, we must do ourselves."
https://www.bbc.com/news/science-environment-45604408
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Pilgrim »

via de mail...
Afbeelding

Waarom hoort u zo weinig over de oorlog tegen aardgas?

Terwijl dit de gewone Nederlander tienduizenden euro's gaat kosten.

En de oorlog tegen aardgas een verregaande vrijheidsbeperking inluidt.

U hoort er zo weinig over omdat de politieke correctheid hoogtij viert in de media en de politiek.

Wij vechten met Cultuur onder Vuur juist tegen de politieke correctheid.

Daarom heeft onze redactie onderzoek gedaan en meer dan genoeg redenen gevonden waarom het aardgasverbod hoogst onzinnig is.

Lees: Zeven redenen waarom de oorlog tegen aardgas onzinnig is - en een aanval op onze cultuur

Vorige week vroeg ik u om een gift, zodat ik 70.000 medestanders kan werven door het bijsteken van onze petitie tegen het aardgasverbod bij Elsevier Weekblad.

Elsevier Weekblad is een van de weinige tijdschriften die tegen de klimaat-politieke correctheid ingaat.

Ik gaf vorige week aan dat ik €9.000,- nodig heb om op Elsevier's aanbod in te gaan.

De respons op mijn hulpkreet was overweldigend. Ik heb wel €11.321,- ontvangen!

Mijn doel is ruimschoots overtroffen. Hartelijk dank hiervoor!

Met uw steun komt de petitie volgende week bij de Elsevier-abonnees aan.

Ik ga de vele duizenden ondertekende petities dan vóór de komende Klimaatdag, de vierde donderdag van oktober, bij premier Rutte bezorgen.

Voor nu: mijn hartelijke dank voor het doormailen, delen op Facebook, het doneren...

We zetten Nederland in beweging, tegen de groene gekte!

Met dankbare en strijdbare groet,

Hugo Bos
Campagneleider Cultuur onder Vuur
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Wij mogen blij zijn dat we steeds meer zaken draadloos kunnen doen.
In ontwikkelingslanden zijn ze niet zo ver, daar doen ze het nog met draadjes.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Wij mogen blij zijn dat we steeds meer zaken draadloos kunnen doen.
In ontwikkelingslanden zijn ze niet zo ver, daar doen ze het nog met draadjes.
:shock: Mijn hemel. Waar is dit? Je ziet door de snoeren het bos de huizen niet meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Waarom is deze vis blij?
Omdat hij duurzaam gevangen is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

Luchtkastelen voor het milieu en tegen het klimaat.
Een 'zonneweide' in het IJsselmeer kan meer stroom opwekken dan de vijf enorme windparken die de komende tien jaar gebouwd gaan worden in de Noordzee. Als Nederland snel kolencentrales moet sluiten vanwege de CO2-uitstoot, dan levert zo'n drijvend zonnepanelenpark wellicht bijna net zo snel de vervangende groene stroom.
Fijn als de zon schijnt. En we zitten in het donker als het buiten ook donker is.

https://www.trouw.nl/groen/een-zonnewei ... ~a4f212ea/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:Luchtkastelen voor het milieu en tegen het klimaat.
Een 'zonneweide' in het IJsselmeer kan meer stroom opwekken dan de vijf enorme windparken die de komende tien jaar gebouwd gaan worden in de Noordzee. Als Nederland snel kolencentrales moet sluiten vanwege de CO2-uitstoot, dan levert zo'n drijvend zonnepanelenpark wellicht bijna net zo snel de vervangende groene stroom.
Fijn als de zon schijnt. En we zitten in het donker als het buiten ook donker is.
Dat de zonnewijde snel mag afzinken in het Ijselmeer. Beter voor de vogels in dat gebied.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Den Haag vermijdt brede discussie CO2

Door LEON DE WINTER

Hoe vaak is zijn naam op deze plek gevallen? Richard Lindzen. Was hoogleraar aan het MIT, een van ’s werelds beste technische universiteiten. Een echte klimaatdeskundige. En hij wijst het idee af dat CO2-uitstoot het klimaat verandert.

Ook in Nederland hebben we mensen als Lindzen. Ze worden niet gehoord. Een serieus debat of dat hele theoretische bouwwerk van klimaatverandering door CO2-uitstoot wel klopt, is door het Binnenhof vermeden.

In een recente lezing veegde Lindzen de vloer aan met het klimaatalarmisme. Nee, hij beweert niet dat het klimaat niet verandert. Het klimaat verandert namelijk altijd. Maar wetenschappers als Lindzen houden vol dat het daarbij met name gaat om geheel andere krachten dan alleen de opwarmingskracht van CO2.

Onze politieke elites hebben zich met milieugroeperingen verbonden op basis van de gedachte dat wij mensen het klimaat kunnen verslechteren en verbeteren. Lindzen noemt dat een vorm van religie.

In onze tijd is geen storm te zwaar of geen regenbui te heftig of het klimaat wordt erbij gesleept. Weer is nooit meer weer als gevolg van complexe interactie tussen oceanen, de atmosfeer, de zon, bewegingen van tektonische platen, en nog heel veel meer factoren, nee, alles wordt aangepakt als het definitieve bewijs van door mensen veroorzaakte klimaatverandering.

Temperatuur
Elk jaar komen klimaatalarmisten aan met de waarschuwing dat zij de laatste waarschuwing uitdelen en dat binnen zo en zoveel jaar de ijskappen gesmolten zijn. Dat had al vele jaren het geval moeten zijn want die vroege waarschuwingen kwamen al in de jaren tachtig voor. Al Gore, de hogepriester van deze nieuwe religie, heeft al zo vaak aangekondigd dat het al bijna te laat is voor de aarde, dat het lachwekkend is geworden. En daarbij: wat is de juiste temperatuur van de aarde? Die bestaat niet. Ook hebben we niet de technische mogelijkheden om de temperatuur van de aarde vast te stellen aangezien op een groot deel van het aardoppervlak geen meetinstrumenten staan. Dus worden op die gigantische lege gebieden bepaalde formules losgelaten en daarmee worden de metingen aangevuld.

Redden
Nogmaals: er heeft op het Binnenhof geen openbare discussie tussen wetenschappers plaatsgevonden. De stemmen van de dissidenten werden gesmoord omdat ze niet passen binnen de communis opinio van milieugroeperingen. Natuurlijk klinkt de betrokkenheid van die groeperingen innemend: zij willen de aarde en de mensheid redden. Maar: wat valt er te redden als het om krachten gaat die niet binnen onze controle vallen, zoals de activiteiten van de zon en de bewegingen van tektonische platen?

Milieugroeperingen en politieke elites beweren dat „de wetenschap” heeft vastgesteld dat CO2-uitstoot de grote boosdoener is die ons leven bedreigt. Ze hameren erop dat ”97 procent” van alle klimaatwetenschappers het daarover eens is. Als je je in dat percentage verdiept, ontdek je dat niemand precies weet waar die claim vandaan komt. Dat ’97 procent” is een ritueel gebed waarmee de alarmisten elke vorm van twijfel onderdrukken. Ondertussen moeten we de energievoorziening in ons hele land aanpassen aan het idee dat CO2-uitstoot ons leven bedreigt. We moeten dus van het gas af.

Windturbines
Energie-expert ir. Rob Walter legde vorig jaar op de site ’De Groene Rekenkamer” uit wat het effect van het opgeven van gas voor koken en verwarmen inhoudt: „Wind en zon zijn niet altijd aanwezig en als zij er zijn fluctueert de energie daaruit meer dan de leek zou verwachten. De elektrische centrales moeten daarom allen blijven bestaan: zij moeten voortdurend bijregelen tussen de vraag van de gebruikers en het aanbod van vooral de windturbines. Door dat regelen, en af en toe stil staan, en af en toe warm houden tot de vraag weer plotseling toeneemt, daalt het rendement van die centrales. Zij gebruiken dus meer brandstof dan wanneer zij niet hoeven bij te regelen voor de windturbines.” En dus concludeerde Walter: „Meer windturbines betekent meer geld voor de bedrijven die hierin hun geld verdienen en meer macht voor de milieubewegingen. En een overwinning voor de „groene” politici. Zo eenvoudig kan bedrog zijn!”

Als het klopt dat CO2-uitstoot het klimaat aanjaagt, zal volgens berekeningen Nederland door de zogenaamde „energietransitie” voorkomen dat de opwarming van de aarde met 0,0005 graden toeneemt. Dat valt niet te meten. En dat niet te meten getal geldt als de cruciale rechtvaardiging van een transitie die vele honderden miljarden gaat kosten en Nederland op zijn grondvesten zal doen schudden.

De wereld gaat over op gas, wij gaan van het gas af. Zonder brede maatschappelijke discussie. Stel je voor dat wij na een echt debat tussen wetenschappers de gelegenheid hadden gehad om via een referendum hierover te stemmen...

Taboe
Ik ben niet tegen onderzoek naar het afbouwen van fossiele brandstoffen. Maar is het opbouwen van lelijke, onhandige, dure en onbetrouwbare molens het beste alternatief? We zouden moeten inzetten op kernfusie, een schone en grenzeloos beschikbare vorm van energieopwekking, maar daar komt het woord ’kern’ in voor, en dat is taboe in de religie van klimaatalarmisten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
Een serieus debat of dat hele theoretische bouwwerk van klimaatverandering door CO2-uitstoot wel klopt, is door het Binnenhof vermeden.
Hoe zou dat ook anders kunnen? De bevolking van het Binnenhof heeft van natuurwetenschap geen bal verstand.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Eliabe »

Ali Yas schreef:De bevolking van het Binnenhof.....
Zoiets?
Afbeelding
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ali Yas schreef:
Ariel schreef:
Een serieus debat of dat hele theoretische bouwwerk van klimaatverandering door CO2-uitstoot wel klopt, is door het Binnenhof vermeden.
Hoe zou dat ook anders kunnen? De bevolking van het Binnenhof heeft van natuurwetenschap geen bal verstand.
Wat erger is, men verdomd het daar om logisch te denken. Maar het kan natuurlijk ook pure onwil zijn. Ik weet ook nooit of ik de bewoners van het Binnenhof domheid aanreken of als gek moet verklaren. Ik hou het maar op corrupte smeerlappen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Eliabe schreef:Zoiets?
:emm2: Een doorsnee van Nederland is het in elk geval niet.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

:heart: Ach goshie. Hoe aandoenlijk. :heart:
Grappige prullenbakken in strijd tegen opwarming aarde

Met de première van een animatiefilmpje over ‘Groene Daken’ rondde Waterschap Vallei en Veluwe gistermorgen de eerste samenwerking met hun Raad van Kinderen af. ,,We zijn heel enthousiast over de creativiteit en het doorzettingsvermogen van de kinderen’’, vertelt Dijkgraaf Tanja Klip-Martin. ,,Met twee van de bijna honderd ideeën vanuit de Raad van Kinderen gaat het waterschap nu daadwerkelijk direct aan de slag. De andere 98 blijven zeker op de to-dolijst staan.’’

Een van die ideeën is om iedereen in de regio enthousiast te maken voor een groen dak op zijn of haar huis, schuur of kantoor. ,,Dat is een dak vol planten en kruiden’’, legt Nynke (10) van de Raad van Kinderen uit. ,,De planten nemen het regenwater op in plaats van dat het in het riool verdwijnt en je huis blijft er koel door.’’

Droge voeten
Samen met haar klasgenoten van de bovenschoolse plusklas groep 9, ging Nynke aan de slag met de vraag: ‘Hoe kan het waterschap beter omgaan met klimaatverandering?’ ,,We kregen uitleg over het waterschap, dat zorgt voor droge voeten, stevige dijken, schoon drinkwater en helpt om klimaatverandering tegen te gaan’’, vertelt Nynke.

Na een bezoek aan het waterschap en een kijkje bij de zuiveringsinstallatie in Apeldoorn gingen de kinderen van de Raad in hun eigen omgeving op onderzoek uit. Nynke hield een enquête in haar klas en ontdekte dat zelfs haar eigen schoolplein nog wel wat groener kan.

,,Meer groen is ook beter voor de bijen’’, weet ze. ,,Als hun leefgebied uitbreidt, dan is dat ook weer beter voor de mensen.’’

Ook het groepje van Imre (9) kwam met een groen idee dat goed is voor de aarde, maar tegelijk ook voor mens en dier. ,,De natuur kan er namelijk niks aan doen dat de mensen er een puinhoop van maken’’, vertelt Imre die speciaal helemaal in het groen is gekleed. ,,Ons idee voor een groene wereld is om overal meer bomen te planten. Dit zorgt voor koele schuilplaatsen voor dieren en geeft meer zuurstof voor mensen.’’


Jorik (9) en zijn groepje bedachten een manier om het weggooien van afval aantrekkelijker te maken. ,,Als je bijvoorbeeld mooie of grappige prullenbakken ontwerpt dan gooien mensen daar eerder hun afval in’’, vertelt hij. ,,Zo komt er minder rommel op straat en dat is weer beter voor het klimaat.’’

Van het groene-daken-idee heeft het waterschap een animatiefilmpje laten maken. Nynke mocht meehelpen met het maken van het filmpje. ,,Ik had een strip getekend en daarbij geschreven dat ze mij mochten vragen als ze hulp nodig hadden’’, vertelt ze. ,,Dat ik de tekst mocht inspreken vind ik echt superleuk.’’
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Mahalingam »

BOEM is HO en PLONS is ZWEMMEN.

Afbeelding

Bij hoog water in de rivier staat deze oversteek onder water. Niets bijzonders.
Maar wel als je het met 'klimaat' in verband gaat brengen. Dan stroomt het prijzengeld binnen.
Winnaar Dutch Design Awards maakt klimaatverandering zichtbaar
Delen van de Zaligebrug kunnen bij verhoogde waterstand onderlopen, waarmee de brug min of meer meebeweegt met de natuur en het klimaat.

Pragmatisch antwoord

‘De Zaligebrug maakt toenemende klimaatverandering niet alleen zichtbaar maar heeft er ook een pragmatisch antwoord op geformuleerd. Een brug die onder water kan lopen onderstreept niet alleen de avontuurlijke spirit van het Nederlandse design en de architectuur, maar kenmerkt ook het vooruitstrevende denken in Nederland over water en daarmee ook klimaat’, aldus de internationale jury.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bd43131f/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ariel »

Afbeelding
Dit is Joke. Ze heeft een milieu tip voor de Belgen.
"Droog hout brandt beter dan nat hout. Wij zullen de Vlaamse kachelgebruiker daarover informeren."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Tijd om milieufreak te worden?

Bericht door Ali Yas »

Het hangt er vanaf waarmee je het hout benat. Hout gedrenkt in alcohol brandt beslist beter dan droog hout.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie