De verrotte linkse media

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

De Gooise matras is net een waterbed.
Druk je op de ene plek dan komt die ergens anders omhoog.
NOS laat Journaal en Evenementen doorlichten op MeToo-toestanden

Redactie vraagt zelf om onderzoek

De NOS start een onderzoek naar de werkcultuur in de gehele organisatie. De directie van de publieke omroep heeft daartoe besloten naar aanleiding van de berichten over grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport en de gesprekken die daarover binnen de omroep zijn gevoerd. De omroep huurt een extern bureau in dat gaat kijken naar NOS Nieuws en NOS Evenementen (bekend van alles met het Koninklijk Huis, Dodenherdenking en verkiezingsuitzendingen).

Update 15.08 uur - NOS-medewerkster in uitgelekte mail: 'Ik moest zwijgcontract tekenen na grensoverschrijdend en intimiderend gedrag bij NOS'

Die wens voor meer onderzoek komt volgens de NOS 'nadrukkelijk vanuit de redactie tijdens gesprekken over de gebeurtenissen bij Sport'.

Afgelopen zondag maakte de directie van de NOS bekend dat de hoofdredactie van NOS Sport per direct aftreedt vanwege de meldingen over het onveilige werkklimaat en grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie. In het kabinet leven zorgen over grensoverschrijdend bij de NOS en de NPO.
https://www.nieuwnieuws.nl/5159727/nos- ... oestanden/
MAIL GELEKT. NOS-medewerkster: 'Ik moest zwijgcontract tekenen na grensoverschrijdend en intimiderend gedrag bij NOS'

Oh jee

Wat we nou toch weer niet op NOS.nl lezen bij het nieuws van NOS over de NOS (en ook niet op dit quasi-openhartige blogbericht van Giselle van Cann). Een medewerkster van de NOS heeft een mail gestuurd aan alle Nieuwscollega's, waarin ze heeft gemeld dat zij in het verleden een vervelende ervaring heeft gehad bij de NOS, dat ze daar melding van heeft gedaan en dat ze vervolgens... een geheimhoudingsverklaring heeft moeten tekenen waarin ze heeft afgesproken dat ze niets meer over dit voorval zou zeggen. De medewerkster mailt dat ze 'meerdere mensen' kent met 'ervaringen van grensoverschrijdend en ongewenst gedrag', maar dat het merendeel daarvan zich 'niet vrij en veilig' voelt om daar melding van te doen (complete tekst mail na de breek).

Een woordvoerder van de NOS bevestigt aan GeenStijl dat deze mail is verstuurd, maar wil verder niet specifiek op de zaak ingaan. Wel geeft hij aan dat dergelijke overeenkomsten aan het begin van de klachtprocedure worden getekend door zowel de klager als de beklaagde, en dat klachtencommissie vervolgens de klacht behandelt en dat de specifieke details niet bekend worden gemaakt aan de leiding van de NOS. Volgens de woordvoerder zijn er bij NOS Nieuws de afgelopen 25 jaar twee van zulke procedures geweest.
Spoiler! :
NOS-mail

Beste collega's,

De berichten over grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport hebben mij diep geraakt. Dat geldt waarschijnlijk voor velen van jullie.

Ik vind de NOS een geweldige organisatie, waar ik graag - met enthousiaste collega's - voor werk. Maar ik ben geschrokken dat de zaken die in de media zijn verschenen - de Volkskrant, maar ook de column van Marijn de Vries - bij mijn NOS hebben kunnen gebeuren.

Grensoverschrijdend gedrag is van alle tijden. Je zou verwachten dat de (direct) leidinggevenden direct ingrijpen, de slachtoffers beschermen en degene die de grens heeft overschreden direct aanpakken. Dat de dader wordt geconfronteerd met consequenties of consequenties bij herhaling. En dat, als jouw direct leidinggevende niet ingrijpt, je een niveau hoger kunt aankloppen, zodat het stopt. Zo kom je bij een gezonde cultuur.

Helaas is dat niet gebeurd.

Gisterochtend was er een kleine meeting van Binnenland, met ongeveer 20 aanwezigen. Toen iemand beweerde dat er bij Nieuws niets aan de hand is, wilde ik wat zeggen, maar er kwamen zoveel tranen dat ik geen woord meer kon uitbrengen. Ik ben weggerend. Ik wil niet theatraal doen, maar het raakte veel oud zeer.

Ik ben zelf slachtoffer geweest van grensoverschrijdend en intimiderend gedrag bij de NOS.

Ik heb daar melding van gemaakt bij een goedwillende vertrouwenspersoon, die overigens niet precies wist welke routes ik kon bewandelen.

Ik heb ook ervaring met de klachtenprocedure. Mijn conclusie is dat die klachtenprocedure niet helpt om de medewerker te beschermen die in de knel is geraakt. Mijn ervaring is ook dat je niet veilig bent als je een klacht indient. Dat de klachtenprocedure amper wordt gebruikt, is een eufemisme. Ik was in 2017 de eerste in vele jaren.

Ter illustratie. Jarenlang stond op intranet dat jee een klacht kon richten aan: NOS Klachtencommissie, Postbus 2117, 1200CC Hilversum. Een niet bestaand postbusnummer (je krijgt je klacht retour). Tot begin dit jaar (!) is dit adres op intranet blijven staan. Over de inhoud van mijn klacht mag ik niets zeggen. Ik heb een geheimhoudingsverklaring moeten tekenen.

In de meeting van afgelopen dagen hebben veel mensen gevraagd naar een onderzoek bij Nieuws. Ik ben daar vóór. Niet dat ik het idee heb dat de cultuur van Sport overeenkomt met Nieuws. Niet de masculiene cultuur, niet de schuttingwoorden, niet het racisme.

Desondanks lijkt het me goed om schoon schip te maken. Om een onafhankelijk onderzoek (dus niet door onze leidinggevenden) te doen naar meldingen van ongewenst en grensoverschrijdend gedrag. Om aan te geven - vooraf - dat mensen die zich melden daar geen negatieve consequenties van zullen ondervinden. En om pro-actief mensen op te roepen zich te melden.

Wat betreft het vandaag aangekondigde 'onderzoek naar de cultuur' - een 'soort uitgebreid medewerkerstevredenheidsonderzoek' - daar heb ik niets tegen. Maar dat is iets anders dan het pro-actief inventariseren en onderzoeken van gevallen van grensoverschrijdend en ongewenst gedrag

Zelf ken ik meerdere mensen die ervaringen hebben van grensoverschrijdend en ongewenst gedrag. Het merendeel hiervan voelt zich niet vrij en veilig om daarvan melding te doen.

Mijn verzoek is dus 1) om een onafhankelijk onderzoek te doen grensoverschrijdend / onaanvaardbaar gedrag bij NOS Nieuws en 2) de structuur van vertrouwenspersonen en klachtafhandeling kritisch tegen het licht te houden.

Ik zou jou graag willen vragen of je mijn verzoek steunt,

Met vriendelijke groet,

[Naam bekend bij de redactie van de NOS]
https://www.geenstijl.nl/5169648/mail-g ... -nos/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Het meldpunt Mores heeft zo langzamerhand het morele gezag verloren. De ratten verlaten het zinkende schip.
Bestuur meldpunt Mores, voor grensoverschrijdend gedrag in cultuursector, treedt af

DEN HAAG - Het bestuur van meldpunt Mores, voor grensoverschrijdend gedrag in de cultuursector, treedt af. Dat is besloten omdat het bestuur „zelf onderwerp van gesprek is geworden en daardoor ook het imago van het meldpunt wordt aangetast”, zo liet voorzitter Amber de Vente woensdag in een verklaring weten.

De Vente heeft de plek van voormalig voorzitter Janke Dekker overgenomen, die eerder deze maand haar taken neerlegde. Dekker kwam recent in het nieuws, omdat haar man NOS Sport-presentator Tom Egbers, een van de grote namen is in het Volkskrant-artikel over vermeend grensoverschrijdend gedrag bij NOS Sport. De rest van het bestuur bestaat uit mensen uit de creatieve en culturele sector.

Het bestuur heeft een onafhankelijke externe adviseur aangesteld om een nieuw bestuur te vormen dat Mores „de komende jaren verder vorm kan geven.” De Vente benadrukte dat het belang van de melder voorop blijft staan. Het besluit heeft geen gevolgen voor de bereikbaarheid en werkzaamheden van Mores als meldpunt. Het bestuur en het meldpunt zijn apart van elkaar georganiseerd.

Mores.online is het meldpunt voor iedereen in de culturele sector die te maken heeft gehad of getuige is geweest van grensoverschrijdend gedrag. Het meldpunt werd in 2018 opgericht, in het kielzog van de #metoo-beweging. Na gebeurtenissen zoals die bij The Voice of Holland en De Wereld Draait Door was een duidelijke piek te zien in het aantal meldingen. Wie een melding doet bij Mores wordt teruggebeld door een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Die luistert en vertelt de melder wat de mogelijke scenario’s zijn.

Reactie Paul Römer

Talpa-baas Paul Römer vindt dat staatssecretaris Gunay Uslu (Media) meldpunt Mores in gevaar heeft gebracht door het instellen van een onderzoek bij de organisatie. Dat stelde hij in het NPO 1-radioprogramma Mediaforum naar aanleiding van het opstappen van het bestuur van Mores. Römer vindt dat Uslu „mede twijfel heeft gezaaid over de integriteit van die stichting. En dat slaat helemaal nergens op.”

„Dat Janke Dekker een probleem heeft, is helder. En dat dat ongelukkig of slecht gecommuniceerd is, is ook helder. Maar dat staat natuurlijk los van die stichting en het bestuur van die stichting”, vindt Römer, managing director Radio en Televisie bij Talpa Network. „En op het moment dat je als staatssecretaris openbaar dat ter discussie stelt, dan moet je hele sterke aanwijzingen hebben dat er wat mis is: volgens mij is dat niet het geval. Waarom doe je het dan wel? Je brengt eigenlijk de hele stichting in gevaar, want als zo’n bestuur terugtreedt is er een hele hoop gedoe.”

Daarmee doelt Römer op het aanstellen van nieuwe bestuursleden en over het vertrouwen dat potentiële melders wellicht verliezen in de stichting. „Ik vind het echt treurig dat die stichting een beetje slachtoffer geworden is van onterechte verkeerde beeldvorming.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1212915 ... -treedt-af
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door King George »

Filmpje! Oud NOS-directeur Bauke Geersing maakt gehakt van huidige journalistiek

Afbeelding

Bauke Geersing was in zijn werkzame leven onder meer directeur van de NOS. Nu, jaren later, vindt hij dat de NOS - en de hele NPO eigenlijk - haar taak niet meer goed vervult. De reden? Waar de NOS vroeger kritisch was is de omroep nu de beste vriend van de macht.

Geersing kwam langs bij BLCKBX om daar te vertellen over zijn visie op de moderne journalistiek. Dat deed hij met verve. Hij veegde namelijk op heerlijke wijze de vloer aan met de nepjournalisten van de mainstream media, en dan met name met het gajes van de NOS. Kijk maar:
Sander schreef:Dit is de belangrijkste videoclip die ik ooit via Twitter heb gedeeld. Oud NOS-directeur Bauke Geersing maakt gehakt van de stand van de huidige journalistiek. Ontluisterend, confronterend en belangrijk voor de mensen om jou heen om afstand te nemen van de propaganda.
https://twitter.com/Sander_2021/status/164488887454661017

Geersing heeft contact gezocht met de huidige leiding van de NOS om ze ervan te overtuigen andersdenkenden binnen te halen; bewoon Crok van Clintel (kritisch over klimaatgekte). Maar al dit soort adviezen worden van de hand gedaan. Genegeerd. In de prullenbak gegooid. Ze zijn er gewoon niet in geïnteresseerd omdat de hoofdredacteur en de hoofden van de nieuwssecties bij de NOS de lijn van D66/het kabinet delen.

Hier is de hele aflevering van BLCKBX. Kijken!

[youtube]iAC3hnW1TV8[/youtube

DDS
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Het cordon sanitaire in Duitsland.
Leden en sympatisanten van de AfD worden actief geweerd van de StaatsTV.
Ook in dat land hebben ze iedere avond veel talkshows. Je weet wel, een tafel met bekende sprekers en een zwijgend (naar men hoopt) publiek op de achtergrond.

Van januari tot april van dit jaar nodigden de talkshowformats van de publieke omroep geen enkele AfD-politicus uit. Voor plaatsvervangend hoofd van de AfD-fractie, Leif-Erik Holm, is dit een schandaal. Zijn partij spreekt voor zes miljoen kiezers die niet zomaar genegeerd kunnen worden.
Er is echt iets mis met de grote Duitse talkshows. Zoals JUNGE FREIHEIT in het verleden verschillende keren heeft gemeld, wordt de AfD consequent uitgesloten van de toonaangevende talkshows van de openbare dienst "Anne Will", "Maischberger", "Markus Lanz" en "Hart aber fair". En de trend zet door: zelfs in het eerste kwartaal van 2023 was geen enkele vertegenwoordiger van de partij uitgenodigd voor een van de genoemde programma's. Daarentegen waren Groenenleider Ricarda Lang en SPD-secretaris-generaal Kevin Kühnert elk in totaal zeven keer vertegenwoordigd in deze programma's, waar ze de standpunten van hun partijen in detail konden presenteren.

Afgelopen zomer verwierpen ARD en ZDF de beschuldiging dat de discriminatie van de partij politiek gemotiveerd was. "Dat is natuurlijk belachelijk", antwoordt de plaatsvervangend leider van de AfD-fractie in de Bondsdag, Leif-Erik Holm , in een interview met JF-TV. Ten slotte bleek uit de evaluaties van de JF "dat de evenredige vertegenwoordiging correct is voor de andere partijen", dat wil zeggen dat er een verband bestaat tussen de positie in de Bondsdag en de frequentie van uitnodigingen voor talkshows voor de andere partijen .

Leif-Erik Holm: Het feit dat de AfD niet op tv verschijnt, is een sterk punt

Binnen deze "proportie" zijn nog steeds verschuivingen ten gunste van de Groenen en de Linkse Partij waar te nemen, maar over het algemeen valt als eerste op hoeveel een partij, de AfD, benadeeld is in vergelijking met alle andere. Dat lijkt me, zeker vanuit journalistiek oogpunt, zeer twijfelachtig, legt Holm uit, die zelf lange tijd voor een publieke radiozender werkte: "Als het gaat om echt spannende onderwerpen die iedereen aangaan, is er een partij die echt een andere mening heeft dan de oude partijen, en vooral het komt niet opdagen!" Het is "veel spannender als je echt tegengestelde standpunten hebt."

Met het oog op de bekende links-groene lijst van de journalistiek maakt Holm duidelijk dat er in zijn ogen “geen toeval” in het nadeel van zijn partij zit. En stelt: "We vertegenwoordigen zes miljoen kiezers, zijn van een relevante omvang in de federale en deelstaatregeringen, en het feit dat we daar niet verschijnen, is een sterk stuk!"

AfD eist "basisradio in plaats van zendkosten"

De fractievoorzitter van de AfD ziet de oplossing in een hervorming van de publieke omroep: " Basisradio in plaats van uitzendgelden ", pleit voor de AfD, en dus een stroomlijning van ARD en ZDF, die zich concentreren op de essentie, informatie voor de bevolking, en grote sportevenementen en amusementsprogramma's moeten aan de particuliere sector worden overgelaten.

Er is in ieder geval een sprankje hoop op meer evenwicht: in het programma van Markus Lanz op woensdag had defensie-expert Rüdiger Lucassen, een toppoliticus van de AfD, lange tijd zijn zegje in een van de grote gesprekken.
https://jungefreiheit.de/politik/deutsc ... d-tv-bann/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Westerse pers kopieert kritiekloos Arabische berichtgeving over Palestijnen

Alleen als Israël als schuldige is aan te wijzen, geven westerse media iets om de Palestijnen, schrijft Afshin Ellian. Hij stoort zich aan onjuiste berichtgeving over het Israëlische politieoptreden in de Al-Aqsa-moskee in Jeruzalem, die ook zomaar uit de Arabische pers had kunnen komen.

Het antisemitisme is gefundeerd in het fictieve beeld van de ‘eeuwig gevaarlijke Jood’. Anno 2023 is het antisemitisme een krachtige onderstroom aan het worden. De groei van het islamisme en extreem-rechts dragen hieraan bij. Maar ook goede mensen stimuleren soms per ongeluk het antisemitisme als zij geobsedeerd raken door de staat Israël.

Zo berichtte het NOS Journaal over de beschietingen vanuit Libanon en Syrië op Israël op een wijze die begrip kweekt voor de aanvallers, en volledig is gebaseerd op onwaarheden. De NOS meldde dat Palestijnse strijders de beschietingen uitvoerden uit wraak voor het optreden van Israël in de Al-Aqsa-moskee. Maar Israël bestormde de moskee vanwege de opslag van honderden vuurwerkbommen, die jongeren tijdens de feestdagen tegen Israëliërs zouden gebruiken.

Als dat vuurwerk zou zijn gebruikt, zouden er natuurlijk doden en gewonden zijn gevallen. Want voordat de Israëlische politie zou hebben doorgehad dat het om vuurwerk ging, zouden ze al op de Palestijnse jongeren hebben geschoten. Hier gaat het om: de door een Jood gedode Palestijn. Wordt een Palestijn gedood door het Assad-regime in Syrië of door Islamitische Staat (IS), dan trekt dat niet de aandacht van de islamitische wereld. Evenmin van het Westen.
Rellen in Yarmouk: Palestijnen tegen Assad

In 2012, toen de Syrische burgeroorlog was uitgebroken, koos Hamas niet de kant van president Assad en van Teheran. Hamas dacht namelijk dat zijn salafistische broeders, die tegen Assad zijn, Syrië zouden veroveren. Die keuze leidde in 2012 in het Syrische Yarmouk tot een buitengewoon gewelddadige confrontatie tussen Assad-troepen, Palestijnse aanhangers van Assad en zijn Palestijnse tegenstanders. Honderden Palestijnen kwamen om het leven. De exacte aantallen weet niemand.

Arabische media omschreven Yarmouk als een Palestijns vluchtelingenkamp. Westerse media namen dit over. Maar het gaat hier om een Syrische wijk waar vooral Syriërs van Palestijnse afkomst wonen. Al sinds 1957. Het zijn gewoon Syriërs. Net zoals er al drie generaties Iraakse vluchtelingen wonen in Iran, maar niemand ze Irakees noemt: ze zijn opgegaan in de Iraanse bevolking en zijn Iraniërs geworden. Stel je voor dat mijn kleinkinderen en hun kinderen in Nederland ooit als Iraanse vluchtelingen worden beschouwd.

Yarmouk aanmerken als een Palestijns kamp is de strategie van Israëls vijanden. Die willen onderhandelen over de terugkeer van vluchtelingen die eigenlijk geen vluchteling zijn.
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/op ... n-1037322/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

Afbeelding

Oud-directeur NOS: ’Vrijheid van meningsuiting onder druk’
Spoiler! :

Vanuit Frankrijk kijkt Bauke Geersing, oud-beroepsofficier en voormalig baas van de NOS, met zorg naar de ontwikkelingen in Nederland. „Europa en Nederland zijn bezig om zelfmoord te plegen.”

Hij is in Nederland voor de presentatie van het boek dat hij samenstelde: Het pijnlijk afscheid van de Indische archipel: trauma, discussie, eerherstel. De bundel, waar auteurs als John Jansen van Galen, Hans Moll en Piet Emmer aan meewerkten, past goed bij Bauke Geersing (79): de inhoud is dwars; de schrijvers, onder wie ook een aantal oud-militairen, willen nuances aanbrengen bij het eerder verschenen rapport over de ’Nederlandse militaire excessen’ in Indonesië. „We hebben een aantal belangrijke beweringen uit dat rapport onderuit kunnen halen”, zegt Geersing. „Maar er komt geen enkele reactie. Er mag kennelijk geen debat over dit thema op gang komen.”

Heikele kwesties
Over dat laatste – het opinie-monopolie in Nederland over allerlei heikele kwestie - wil de oud-beroepsofficier, jurist, historicus en voormalig directeur van de NOS het hebben, in een wegrestaurant bij Den Haag. „Het gaat mij enorm aan het hart dat de vrijheid van meningsuiting zo onder druk staat. Het klimaat, stikstof, immigratie, de geschiedschrijving, woke: de meeste media, en vooral ook de publieke omroep, belichten alles op zo’n eenzijdige manier, ze volgen braaf de elite-praatjes van de zittende macht. Nooit krijgt iemand als Rob Jetten of Frans Timmermans eens een kritische vraag. Waar zijn de dwarsdenkers in de journalistiek? Pas toen de tractoren richting de Randstad trokken, schrokken machthebbers en media op: ’Wacht even, er is kennelijk iets aan de hand’.”

Geersing komt net uit een uitzending van Ongehoord Nederland, een volgens critici ’besmette’ omroep. „Ik ontmoette er vooral gemotiveerde, jonge mensen. Geef die omroep de tijd om zich te ontwikkelen, zoals andere nieuwe omroepen die ook kregen.” Hij maalt niet om waarschuwingen voor ’reputatieschade’ als hij aanschuift bij ON! of bij een ’alternatief’ medium als het Youtube-kanaal Blckbx en wanneer hij publiceert op de conservatieve opiniewebsite Opiniez. „De stigmatiseringen zijn inderdaad niet van de lucht: ik was decennialang actief lid van de PvdA en word nu ’rechts’ genoemd. Maar dat interesseert me niks, ik ben een vrij man. Ik denk wel dat de angst voor sociale uitsluiting jongeren ervan kan weerhouden om zich ook uit te spreken. Erasmus zei al: schuld en angst zijn de grootste belemmeringen in het vergaren van kennis.”

’Geborneerdheid’
Bauke Geersing, geboren in Rolde, had zich in de Provence, waar hij sinds twintig jaar woont, kunnen terugtrekken uit het Nederlandse debat. Maar hij maakt zich te veel zorgen. „Zoals Douglas Murray het uitdrukt in diens prachtboek Het opmerkelijke einde van Europa: Europese leiders zijn als gevolg van de massa-immigratie en de klimaathysterie bezig om zelfmoord te plegen. Natuurlijk moet je echte vluchtelingen opnemen, maar we steunen nu misdadige mensensmokkelaars en overgieten die keuze met een moralistisch sausje. En wat betreft het klimaat: we maken ons na Rusland nu afhankelijk van China, dat de grondstoffen levert voor de energietransitie – trouwens: er zijn niet eens voldoende grondstoffen om die groene ambities waar te maken. Maar is er iemand die daar Frans Timmermans over ondervraagt? Waar zijn de collega’s die waarschuwen voor deze eenzijdige, niet doordachte geopolitieke keuzes? Ik strijd tegen die geborneerdheid.”

Op zijn vele kritische mails aan de leiding van de publieke omroep krijgt Geersing maar weinig antwoorden en hij vindt ze sowieso onbevredigend. Wat zou de NPO moeten doen? „Hun taak en missie waarmaken – van waarde zijn voor elk individu én voor de samenleving als geheel – en ervoor zorgen dat medewerkers er een open en onbevangen houding op nahouden. Neem onze vriend die het weer voorspelt, Gerrit Hiemstra. Die maakt in mijn ogen misbruik van zijn positie door elke weersverandering toe te schrijven aan de opwarming van de aarde. Als iemand dan op Twitter aan hem vraagt ’Waarom is dat zo?’, antwoordt hij met: ’Daarom’. Dat kan toch niet? Klimaatsceptici komen bij de publieke omroep nooit aan het woord. Waarom organiseert de NPO niet een congres met alle verschillende stemmen, ook de tegenstem?”

’Autoritaire elite’
Is hij niet bang te worden weggezet als een querulant, als de man van gisteren die alles beter weet? „Ik zie op sociale media mensen zeggen: ’Jij denkt ook overal verstand van te hebben’. Maar ik laat gewoon mijn betrokkenheid zien bij de publieke omroep. Ik heb veel geleerd van 1984 van George Orwell. Die schreef: ’Het verleden werd gewist, het wissen werd vergeten, de leugen werd waarheid’. Dat is wat er in Nederland gebeurt. Neem zo’n boek als De Stikstoffuik, nota bene een bestseller, kijk hoe er van alle kanten wordt gepoogd om die informatie te wissen.”

Overdrijft hij nou niet? Geersing: „Nee, de situatie is veel ernstiger dan de gemiddelde Nederlanders beseft. Pieter Omtzigt benoemde dat heel goed in zijn recente Thorbecke-lezing: een autoritaire elite, die allang niet meer de meerderheid van de bevolking vertegenwoordigt, laat zich niet meer controleren en probeert de vrijheid van meningsuiting steeds verder in te perken. Als ik lees over de ondergang van Rome, ontwaar ik allerlei parallellen met nu: ooit was Europa het centrum van de wereld, maar door twee wereldoorlogen hebben we onze positie ernstig ondermijnd. Ik zie de huidige spanningen met Rusland rond Oekraïne en denk: het zal toch niet waar zijn dat we een Derde Wereldoorlog inwandelen? Op de KMA heb ik geleerd: eerst beoordeling van de toestand, dan analyse van de vijand, dan: welke middelen hebben wij en welke heeft de vijand, en dan maken we een plan. Die eenvoudige waarheid zie ik in het politieke bedrijf en in de media bijna nergens meer terug.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

Een 26 jarige Syriër die als Asielzoeker naar Duitsland kwam, opgepakt voor het neersteken van 4 personen afgelopen dinsdag in een Duisburger fitnesscentrum !

Afbeelding

Nauwelijks de moeite waard om er een krantenartikel aan te wijden. En als het dan toch moet, dan lossen we het zo op bij de NOS..
De verdachte die gisteravond vier mensen neerstak in een sportschool in Duisburg is nog steeds op de vlucht. De politie is naar aanleiding van getuigenverklaringen op zoek naar een mannelijke dader tussen de 25 en 35 jaar.

Drie van de vier slachtoffers zijn ondertussen buiten levensgevaar, één van hen ligt nog in kritieke toestand in het ziekenhuis. De politie in Essen laat in een verklaring weten dat het gaat om vier mannen van 21, 24, 24 en 32 jaar. Zij zijn nog niet door de politie gehoord.

Veel onduidelijkheid
Rond 17.40 uur viel een man vier mensen aan in de kleedkamer van de fitnessstudio, waarschijnlijk met een groot mes of een machete. Na de aanval werd een grootschalige politieactie opgetuigd, waarbij meer dan honderd agenten en scherpschutters werden ingezet.

Het lijkt er niet op dat het gaat om een willekeurige aanval, zegt de deelstaatminister van Binnenlandse Zaken van Noordrijn-Westfalen, maar hij lichtte dat niet verder toe. De politie wil nog niets kwijt over een mogelijk motief van de dader.
Nou ja...De verdachte van steekpartij in sportschool Duisburg aangehouden

De Duitse politie heeft een man gearresteerd voor een steekpartij in een sportschool in Duisburg, melden Duitse media. Bij de aanval met een mes raakten eerder deze week vier mensen ernstig gewond. De 26-jarige man werd door een speciale eenheid aangehouden in zijn appartement in Duisburg.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Ook over de plas tracht zich een opiniemonopolie te vestigen:

Sebastian Gorka: It's really quite sad and pathetic
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Ariel »

Wat als overheden en bepaalde media zelf de ergste bronnen van nepnieuws vormen?

Door LEON DE WINTER

Vlak voor de presidentsverkiezingen van 2020 dreigde er voor Joe Biden een debacle. Zijn zoon Hunter had bij een computerreparatiezaak de ophaalperiode van zijn laptop overschreden, en dat betekende dat volgens de regels de reparateur de achtergelaten laptop mocht verkopen. Wat hij op de harde schijf aantrof, was vrij verbijsterend. Hunter had zijn leven als drugsverslaafde en hoerenloper met foto’s en video’s vastgelegd, en er was meer: de harde schijf bevatte correspondentie die stonk naar corruptie waarbij ook Hunters vader betrokken was. De laptop kon Joe Bidens tocht naar het Witte Huis verwoesten. Nadat hij een kopie van de harddrive had gemaakt, leverde de reparateur de laptop af bij de FBI. De kopie belandde uiteindelijk bij de conservatieve krant The New York Post.

Kreeg de laptop bij andere media de aandacht die hij verdiende? Nee. De meeste Amerikaanse media doen het loopwerk voor de Democraten, en ze slaagden erin het schadelijke nieuws te beperken. Wat daarbij hielp, was een geruchtmakende brief van eenenvijftig kopstukken van de Amerikaanse inlichtingendiensten. Zij noemden de laptop een typisch staaltje Russische desinformatie. Hadden zij daarvoor aanwijzingen? Nee. Maar omdat ze wilden voorkomen dat Joe Biden schade ondervond, plakten ze er het etiket Russische desinfo op.

In een recente getuigenis voor een commissie van het Huis van Afgevaardigden gaf de voormalige adjunct-directeur van de CIA Michael Morrell toe dat de brief tot stand was gekomen op initiatief van figuren rondom Joe Biden. Het doel heiligde de middelen: verklaar dat er een foute Russische hand zichtbaar is, en neutraliseer de gevaren voor Bidens mogelijke presidentschap. Grote namen als John Brennan, James Clapper, Leon Panetta, verschenen onder de brief, ook al wisten ze dat de laptop authentiek was.

Dit is een van de vele voorvallen die aantonen hoe mensen die – ik geef toe, het is een term die ik ooit moet preciseren – tot de ’elites’ horen, zich manifesteren om belangen te verdedigen of doelen te verwezenlijken.

Dirty tricks
Opinieonderzoek gaf later aan dat een substantieel deel van het electoraat anders had gestemd als het had geweten dat de brief een staaltje van volksverlakkerij was en dat de inhoud van de laptop authentiek was – het wakker geschrokken deel van het electoraat was zo groot dat het de presidentsverkiezingen een andere wending had gegeven als de media hun werk hadden gedaan. De brief van de leden van de ’deep state’ had doel getroffen. Het had gedaan wat gedaan moest worden om Donald Trumps herverkiezing te voorkomen. De brief geldt inmiddels als de meest invloedrijke variant van ’dirty tricks’ in de Amerikaanse politieke geschiedenis, effectiever nog dan de jarenlange, op niets gebaseerde jacht op Trumps ’collusion’ met Rusland. Staan de media er vol van? Heeft u ervan gehoord?

Zonder die brief had er wellicht een andere president in het Witte Huis gewoond. Had hij de gruwel van de oorlog in Oekraïne kunnen voorkomen? We weten het niet, maar wel is zeker dat Trump voor de leden van het establishment de vijand was. Twee maanden na Trumps zege in 2016 zei de Democratische senator Charles Schumer in een interview dat Trump een ernstige fout had begaan door de inlichtingendiensten tegen te spreken over de Russische betrokkenheid bij de verkiezingen. Schumer zei in een interview: „Ik zal het zo zeggen: als je de inlichtingendiensten uitdaagt, dan beschikken ze over alle denkbare en ondenkbare methoden om jou dwars te zitten.” Ofwel: in de eerste week van januari 2017 waarschuwde topsenator Schumer de zojuist gekozen president al dat de inlichtingendiensten zich niet zouden opstellen als loyale organisaties. Hij bevestigde het bestaan van de ’deep state’; het was een verbijsterende opmerking.

Veel ondertekenaars van die brief over de laptop zijn medewerker bij Amerikaanse nieuwszenders. Er bestond al langer een netwerk van lekkende inlichtingenmensen en volgzame journalisten bij bijvoorbeeld de New York Times en de Washington Post, maar de innige verstrengeling die de afgelopen jaren heeft plaatsgevonden is nieuw. Die verstrengeling is uitgebreid naar Big Tech. Een voorbeeld: James Baker was een topadvocaat bij de FBI en hij stapte over naar een leidende functie bij Twitter, waar hij druk uitoefende op de mensen die berichten konden filteren en onderdrukken. Ga ervan uit dat alle berichten die ’anonieme bronnen bij inlichtingendiensten’ citeren een functie hebben in de manipulatie door de ’deep state’ van de nieuwsvoorziening.

Kennedy
Inmiddels heeft de linkse en onafhankelijke Robert Kennedy Jr. zich gemeld als presidentskandidaat, en dus als concurrent van Joe Biden. Kortgeleden werd hem in een interview gevraagd of hij wist wie in 1963 zijn oom JFK had vermoord. Hij antwoordde dat alle belangrijke documenten worden weggehouden, en zei toen zonder een spoor van ironie: „De CIA.”

Is het gek dat je je afvraagt welke krachten in Nederland de tsunami aan nepinformatie over Covid-19 aanjoegen, waardoor we ons moesten onderwerpen aan lockdowns en mondkapjes? Er dreigt nieuwe wetgeving te komen over het bestrijden van nepnieuws, maar wat als overheden en bepaalde media zelf de ergste bronnen van nepnieuws vormen?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het is al zo dat overheden zelf een bron van disinformatie zijn. Dat konden we al weten uit de Coronalockdowntijd. Gelukkig zijn er intussen alternatieven.

Tucker Carlson launches new show on Twitter | Redacted with Clayton Morris


TUCKER RETURNS: New Show On TWITTER As He SUES Fox News | Breaking Points
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

He completely BROKE DOWN on air...


"Til het op keer het om en zet het neer."
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

'0 SECONDS': Nightly newscasts censor 11 Biden scandals


Kennelijk wil de deepstate nu van Joe Biden af en wordt hij voor de bus gegooid. Al deze informatie is al zes tot acht jaar bekend. Maar goed als nu dan ook Fox gaat beginnen dan zullen CNN en anderen toch ook door de bocht moeten om massaal kijkersverlies te voorkomen. Intussen hebben diverse mensen al de weg naar alternatieve media gevonden waarin nieuwsvoorziening belangrijker is dan politiek scoren en vooral tevreden houden van sponsors en investeerders. Grote kans dat deze mensen steeds minder betalende klantjes voor de kabelgiganten gaan worden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Afbeelding
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

Maddow's con confronted - The Grayzone Friday live


Max Blumenthal en Aaron Mate van de Grayzone bespreken Max Blumenthal's poging om Rachel Maddow van MSNBC te ondervragen over haar jarenlange Russiagate-leugens en de berichtgeving over de door wapenhandel gesponsorde, op de Democratische Partij gerichte Truman Center's DC-conferentie. En dan is er nog de detentie van Kit Klarenberg door de Britse antiterrorismepolitie...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52155
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De verrotte linkse media

Bericht door Mahalingam »


Fidan Ekiz overtuigd dat stekker uit De Vooravond ging vanwege haar opvattingen

Presentatrice Fidan Ekiz is ervan overtuigd dat haar talkshow De Vooravond is gestopt vanwege haar ‘rechtse denkbeelden’. In haar nieuwe docu-reeks ging ze verhaal halen bij haar oude omroep BNNVara, die dit ontkent.

In de vierdelige documentaire De doe-het-zelf-dictatuur, die vanaf donderdag op NPO Start te zien is, stelt Fidan Ekiz dat ze nooit een eerlijke uitleg heeft gekregen over het plotselinge besluit om de talkshow te stoppen. ,,Eigenlijk denk ik dat mijn mening niet meer welkom was en dat is een onveilig gevoel dat maar blijft knagen”, zegt ze. Twee jaar geleden haalde BNNVara haar dagelijkse talkshow De Vooravond per direct van de buis. Volgens de omroep was deze ‘niet urgent genoeg’. Ekiz en haar mede-presentator Renze Klamer waren compleet verrast. Ekiz vertrok bij BNNVara en werkte freelance voor omroep WNL.

,,Ze (BNNVara, red.) hebben mij laten vallen. Ze hebben mij buitengesloten. Ze hebben mij duidelijk gemaakt op de gangen, behind my back, dat ze mij te rechts vinden. Ik heb me niet van hen afgekeerd. Juist niet,” zegt ze in de documentaire tegen regisseur Kees Schaap. Samen met hem bezoekt ze Lonneke van der Zee, algemeen directeur van BNNVara. Van der Zee benadrukt dat de opvattingen van Ekiz geen rol hebben gespeeld in het besluit. De talkshow was volgens haar ‘niet goed genoeg’.

Wel zijn er meerdere gesprekken geweest met Ekiz over enkele uitlatingen die niet passen bij de progressieve, linkse signatuur van de omroep. Vermoedelijk doelt Van der Zee op uitspraken van Ekiz over Geert Wilders en Omroep Zwart. Over laatstgenoemde zei Ekiz: ,,Als het Omroep Blank had geheten, hadden we ook allemaal gezegd ‘wat is dit nou’ en ‘dat is allemaal heel racistisch’.” Ekiz vindt zichzelf overigens niet zo rechts. Ze noemt zichzelf een sociaaldemocraat.

Conflict


De docu-reeks werd aanvankelijk gemaakt voor BNNVara, maar wordt na een conflict over de inhoud nu uitgezonden door Omroep Max. In de reeks gaan Ekiz en Schaap op zoek naar de relatie tussen de cancelcultuur en de toegenomen polarisatie.

Ekiz, die zelf ook regelmatig wordt verketterd op sociale media, vertelt in de derde aflevering dat ze bewust niet meer aanschuift als opiniemaker bij talkshows. Ze is er ‘klaar mee’ dat haar uitspraken constant uit zijn verband worden getrokken. ,,Het gaat niet meer over het debat. Je wordt geframed als iemand die natrapt en niet deugt.” Ze denkt dat niemand ervan wakker ligt als zij wat minder op tv is (‘Fidan, die niet aanschuift als sidekick, nou boehoeee’), maar bespeurt een zorgwekkende trend. Steeds vaker spreekt ze mensen die hun mening niet durven te uiten aan de talkshowtafel, uit angst om verguisd te worden. ,,Over een paar jaar durft niemand meer zijn mond open te trekken.”
https://www.ad.nl/show/fidan-ekiz-overt ... ~acde8de2/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De verrotte linkse media

Bericht door sjun »

In meerdere Europese lidstaten hebben we te maken met een politiek medeplichtichtige pers. Een voorbeeld van bij de Oosterburen. Geluiden die we ook hier om een of andere reden maar niet te horen krijgen. Gelukkig zijn ze aan de bron te halen en te verspreiden en zijn er ook daar weer mensen te voeden met alternatieve geluiden en overwegingen om de bevolking beter voorgelicht te krijgen. Het is natuurlijk geen nieuw geluid maar het wordt weer uitstekend verwoord.

Die LÜGENDE Presse: Alice Weidel rechnet mit der deutschen Medienlandschaft ab


Het idee van burgerdialogen kan in ons land natuurlijk ook worden geïmplementeerd om de mensen meer politiek bewust gemaakt te krijgen en zittende politici af te rekenen op gevoerd wanbeleid.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie