Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Pilgrim »

Waar de wereld op zat te wachten: eerste transgender persoon in de Amerikaanse regering

Geplaatst op 29 maart 2021

Afbeelding

Het Witte Huis spreekt van een “keerpunt in de geschiedenis van de Verenigde Staten van Amerika”. Daadwerkelijk wordt met de kinderarts Rachel Levine voor het eerst een hoge regeringsfunctie in Washington door een transgender persoon bezet. De 63-jarige uit de staat Massachusetts werd nu door de Senaat als staatssecretaris in het ministerie van Gezondheid bevestigd.

Geheel onomstreden is de persoon echter ondanks het triomfantelijke geluid uit het Witte Huis blijkbaar niet: weliswaar stemden 52 Senatoren voor Levine, maar ook 48 tegen. Van de Republikeinen gaven alleen de Senatoren Susan Collins en Lisa Murkowski groen licht voor de nominatie. De kinderarts was tot nu toe minister van Gezondheid in de Amerikaanse staat Pennsylvania.

De plechtig verkozen Levine zelf verklaarde: “Ik voel me zeer vereerd de eerste transgender te zijn die een door de Senaat bevestigde functie bezet.” Ze zou zich in haar nieuwe functie vooral voor trangender jongeren willen inzetten. “Ik weet dat jullie elke dag met veel moeilijke uitdagingen geconfronteerd worden”, benadrukte Levine het toekomstige zwaartepunt van haar werkzaamheden. “Wat ik jullie kan zeggen: er is een plek voor jullie in Amerika en in onze regering.”

Bron: zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/03/29 ... -regering/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Wat een onzin. Den Haag hijst als eerste gemeente de transgendervlag
Afbeelding

Den Haag heeft vanmorgen als eerste gemeente in Nederland de transgendervlag gehesen. Dat gebeurde op de Internationale Dag van Transgendervisibiliteit. De driekleur van lichtblauw, zachtroze en wit wappert nu bij de Hofvijver, het stadhuis en een stadsdeelkantoor.

Het stadsbestuur zegt met de vlaggen een signaal af te willen geven aan transgenders: "Je doet ertoe, je hoort erbij en je mag er zijn." Burgemeester Jan van Zanen vindt het belangrijk dat transgender en non-binaire personen zichtbaarder worden in de samenleving, meldt Omroep West.

De burgemeester hoopt dat het gebaar en de symboliek ook bijdragen aan de vanzelfsprekendheid van diversiteit in de samenleving. "Want dat is het nu nog niet", aldus Van Zanen. "Er was behoefte om, naast de regenboogvlag die we al kennen, nu dit te laten zien. Ik vind dat heel mooi."

Bij het hijsen van de vlag was ook een transgender medewerker van de gemeente aanwezig. Zij is er trots op dat haar werkgever het voortouw heeft genomen. "Normaliter zie je op coming out day, op 11 oktober, de regenboogvlag op overheidsgebouwen. Maar nu is Den Haag koploper met de transvlag. Ik ben trots op mijn werkgever, ja."

'Minder krampachtige mee omgaan'
Lisa van Ginneken, die vandaag voor D66 als eerste transgender wordt beëdigd in de Tweede Kamer, hoopt dat mensen minder krampachtig zullen omgaan met de thematiek. "Ik ben een vrouw met een transgenderverleden, je mag me ook transvrouw noemen, maar ik ben een vrouw. Ik vind het vooral belangrijk dat mensen er ontspannen mee omgaan. Wees niet te bang iets verkeerds te zeggen. Mijn ervaring is dat ik aan de intentie wel voel of mensen een vergissing maken of me bewust willen kwetsen."

Transgendervlag
De transgendervlag is in 1999 ontworpen door de Amerikaanse transgendervrouw Monica Helms. Zij wilde een vlag om de transgendergemeenschap te vertegenwoordigen, naast de traditionele regenboogvlag. De blauwe en roze strepen staan symbool voor de traditionele kleuren die worden toegewezen aan jongens en meisjes. De witte lijn staat voor mensen die zich niet als man of vrouw willen identificeren, in transitie zitten, die intersekse zijn of in een proces van geslachtsverandering zitten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

En mijn stad was een goede tweede voor de viering van de Internationale Dag van de Transgendervisibiliteit. Er zijn twee strijdvlaggen gehesen door daarvoor geschikte personen.
Als ik dit lees over hoe die vlaggen eruit zien dan dansen de kleuren mij voor de ogen.
Omdat 31 maart de Internationale Dag van de Transgendervisibiliteit is, heeft de gemeente Leiden twee bijzondere vlaggen gehesen. De ene is de Transgendervlag, die symbool staat voor de transgendergemeenschap: twee lichtblauwe banen, twee roze banen en in het midden een witte baan, die de overgang en fluïditeit van gender-identiteiten voorstellen. De andere is de zogenaamde Progress Pride vlag. Dat is de ‘traditionele’ regenboogvlag van de LHBTI+-beweging, maar dan deels overlapt door een driehoek in roze, turkoois, wit, bruin en zwart. Die extra kleuren staan voor transgenders en non-binaire personen en de strijd tegen racisme.
https://sleutelstad.nl/2021/03/31/leide ... nsgenders/
Afbeelding
Wethouder Yvonne van Delft en COC-voorzitter Debby Helaha hijsen de Progress Pride vlag.

"een driehoek in roze, turkoois, wit, bruin en zwart" voor de strijd tegen racisme (en veel meer).
Maar ik ken geen mensen met een turkoois huidkleur.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Raar....Het is toch duidelijk aan Eefje te zien dat ze voor 100% vrouw is.
Afbeelding

Trans vrouw Eefje wil non worden, maar kloosters weigeren: "Ik geef niet op, al moet ik naar het Vaticaan"

Eefje Spreuters uit Nijlen is een trans vrouw die graag als non in een klooster wil intreden. "Overal waar ik me aanmeld, zijn de zusters enthousiast, maar volgens de regels mag het niet", zegt ze op Radio 2 Antwerpen. "Volgens de Katholieke Kerk kan je namelijk niet van geslacht veranderen. Ze ziet Eefje voor altijd als man", verduidelijkt kerkjurist Rik Torfs.

"Ik noem mezelf zuster Eefje", zegt Eefje Spreuters uit Nijlen als ze aan de lijn hangt bij Radio 2 Antwerpen. 46 jaar geleden werd Spreuters als man geboren. Sinds 15 maanden gaat ze openlijk als vrouw door het leven. "Ik heb me altijd al vrouw gevoeld en ben heel gelovig opgevoed, vooral door mijn moeder. Als heel mijn leven wil ik in het klooster gaan. Als man heb ik een heftig leven gekend, nu wil ik rust", zegt Eefje. De vraag is of haar gebeden verhoord zullen worden. Gazet van Antwerpen schrijft vandaag dat Eefje als trans vrouw nergens toegelaten wordt in een nonnenklooster.

Ik ga door met mijn roeping, al moet ik daarvoor tot bij de paus in het Vaticaan gaan

Eefje Spreuters
"Ik heb het gevraagd aan de nonnen van de Orde van de Clarissen. Afgelopen week had ik nog contact met de kloosterzusters in Brecht, de Trappistinnen. Ze konden me geen antwoord geven want ze wisten niet of ik als trans vrouw mocht intreden. Daarop zei ik dat ik zelf wel een kloosterorde zou starten. Waarop de kloosterzusters geïnteresseerd en enthousiast reageerden. Als het moet, ga ik tot bij de paus in het Vaticaan. Mijn roeping is sterker dan ooit", zegt Spreuters op Radio 2.

Gesprek met bisschop Bonny
Gevraagd naar een reactie, laat het Antwerpse bisdom weten dat het zich onthoudt van commentaar. Monseigneur Johan Bonny wil eerst in contact komen met Eefje voor een gesprek.

Kerkjurist Rik Torfs (KULeuven) legt op Radio 2 Antwerpen uit waarom transgender personen niet welkom zijn in kloosterordes. "Rome houdt vast aan de antropologische visie dat het biologische geslacht waarin je geboren bent onveranderlijk is. Voor de Katholieke Kerk blijft Eefje dus een man en is ze niet welkom in een vrouwenklooster", zegt Torfs op Radio 2 Antwerpen. "Als Eefje wil, kan ze wel een actieve rol opnemen in de geloofsgemeenschap als parochie-assistent of als aalmoezenier in een gevangenis of ziekenhuis. Die functies staan open voor leken van elk geslacht."

Volgens Torfs is het huidige kerkelijk wetboek niet voorzien op vragen zoals die van Eefje. "Het huidige canoniek recht dateert uit 1983 toen deze maatschappelijke vragen zich veel minder stelden. Wat niet wil zeggen dat er geen debat is over de rol van transgender personen binnen de Kerk. Al meer dan tien jaar zijn gelovigen uit voornamelijk de Verenigde Staten bezig met die vraag. Daar zijn intussen katholieken die zich afgescheurd hebben van Rome met transgender mannen en vrouwen als priester."

Italiaanse pater wordt vrouw
De logica van de Rooms-Katholieke Kerk over het onveranderlijke biologische geslacht heeft soms ook ironische gevolgen. "Ik herinner me dat er in de jaren 80 of 90 in Italië een Fransiscaan was die als man was ingetreden, maar besloot om als vrouw door het leven te gaan. Daar kon de Kerk bij wijze van spreken niets tegen beginnen aangezien de pater als man was gewijd. Het is me niet duidelijk hoe het met haar is afgelopen", zegt Torfs.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Ik wist het niet maar er is in San Francisco (waar anders?) en groep die zich 'nonnen' noemt en als dusdanig gekleed gaat. Maar het heeft niets met de kerk te maken. Een zuiver voorbeeld van cultureel toe-eigenen. Dit zijn er een paar van die 'orde'.

Afbeelding
The San Francisco-based Sisters of Perpetual Indulgence, an order of queer and transgender nuns
For more than 40 years, the Sisters of Perpetual Indulgence, an order of queer and transgender nuns, have pursued their mission to “to promulgate universal joy and to expiate stigmatic guilt”. Although the San Francisco-based charity organization – in no way affiliated with the Catholic church – is best known for their effervescent street drag shows, their ministry is anything but a performance. The Sisters fundraise hundreds of thousands of dollars a year for underserved grassroots organizations; in 2020 they made grants to legal aid clinics serving LGBTQ+ asylum seekers, an alliance empowering deaf queer people, and a community safe house for Black and indigenous trans people, just to name a few.
https://www.theguardian.com/us-news/202 ... nholy-year
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Zo werden transgenders pionnen in nieuwe emancipatiestrijd
Woke gevecht om gender en geslacht: ’Het is een mijnenveld’

Door WIERD DUK

Geen debat is zo explosief als dat over sekse en ’gender’. De klassieke tweedeling man/vrouw wordt betwist: identiteit is niet langer aangeboren, maar een keuze. Transgenders vormen in deze nieuwe emancipatiestrijd de zichtbaarste groep. Wie kritische vragen stelt, begeeft zich in een mijnenveld. „Iedereen is bang om transfoob te worden genoemd.”

Hoe heeft zo’n kleine groep in zo’n korte tijd zo invloedrijk kunnen worden? Waar homoseksuelen decennia moesten strijden voor maatschappelijke acceptatie, lijkt het wel alsof transmensen – die zo’n 0,7 procent van de bevolking uitmaken – in no time hun emancipatie hebben voltooid.

Ter verduidelijking: transpersonen voelen zich vervreemd van hun biologische geslacht (hun ’sekse’), een verschijnsel dat genderdysforie wordt genoemd. Visagiste en vlogster Nikkie de Jager is een recent en bekend voorbeeld. De Nederlandse influencer, met wereldwijd miljoenen volgers, werd geboren met de biologische kenmerken van een jongen, maar voelde zich al op jonge leeftijd een meisje. Vorig jaar maakte De Jager, als gevolg van een bedreiging met chantage, als Nikkie Tutorials in een video bekend dat zij transgender is.

Nikkie Tutorials past in een rijtje van wereldberoemde transgenders, van wie de voormalige Amerikaanse tienkamper en olympisch kampioen Caitlyn Jenner waarschijnlijk de bekendste is. Hun ’transities’ – zoals de overgang naar een ander gender wordt genoemd – zijn door het grote publiek geaccepteerd. Sterker: rond ’transgenderisme’ is een ware beweging én een heuse hype ontstaan.

Frontlinie
Met name in de Verenigde Staten, maar ook in Nederland, staan activistische transgenders en hun medestanders in de frontlinie van een eigentijdse cultuurstrijd. De kleine minderheid is omarmd door (extreem) linkse, zogeheten ’woke’-activisten, die ook in ons land steeds meer voet aan de grond krijgen en die beweren te strijden tegen misstanden in de samenleving, zoals discriminatie, racisme, seksisme, islamofobie en sociaaleconomische ongelijkheid.

„Dat de woke-beweging de transgenderstrijd heeft gekaapt, hoeft niet te verbazen”, zegt de Vlaamse cultuurfilosoof Maarten Boudry (36). „In hun analyse produceert onze westers-kapitalistische samenleving allerlei vormen van ongelijkheid en onderdrukking. Daarbij zijn ze telkens op zoek naar nieuwe slachtoffers om hun simplistische denkschema op toe te passen: mannen versus vrouwen, ’witten’ versus ’mensen van kleur’, hetero tegen homo. Nu zetten ze dus transgender tegenover ’cisgender’: mensen die zich wél thuis voelen in hun lichaam.”

Net als bij de verwante Black Lives Matter-beweging het geval was, drong ook de strijd van activistische transgenders razendsnel door tot de mainstream. Transgenderisme is inmiddels onderwerp van talloze talkshow-discussies, opinie-artikelen, wetenschappelijke studies, boeken, films en muziek.

Transgenderwet
Hoe hip de genderproblematiek is, bleek ook vorige maand toen op basisscholen tijdens de ’Week van de Lentekriebels’ het onderwerp ’seksuele- en genderdiversiteit’ werd behandeld. ’Zo kan elk kind zichzelf zijn op school en draagt het onderwijs bij aan een samenleving waarin iedereen wordt geaccepteerd, ongeacht seksuele oriëntatie, genderidentiteit, genderexpressie en geslachtskenmerken’, aldus de initiatoren.

En natuurlijk roert de politiek zich. In Nederland wordt onder meer de transgenderwet aangepast waardoor eenieder nu zelf zijn of haar ’gender’ kan bepalen, zonder begeleidende verklaring van een arts. Een man die zich vrouw ’voelt’, kan officieel aanspraak maken op toegang tot vrouwentoiletten, vrouwenkleedkamers, vrouwenopvang en vrouwensport.

Dat het thema zo gepolitiseerd is geraakt en deels in de sfeer van ’lekker jezelf kunnen zijn’ terecht is gekomen, vindt psychiater Esther van Fenema (50) ’bijzonder problematisch’. „We hebben hier te maken met hoogcomplexe psychische problematiek. Seksuele identiteit heeft een enorme impact. Als gender of sekse een keuze of een statement blijkt te zijn, dan komt je wereld wel erg op losse schroeven te staan. Ik zie in mijn praktijk jongeren die daar verschrikkelijk mee worstelen, die twijfelen over een eventuele, ingrijpende medische behandeling. Ik vind dat je daar heel voorzichtig mee om moet gaan.”

"Ik hoop echt dat we cultuuroorlog niet importeren uit de VS"
Transmensen mogen geen speelbal worden tussen links en rechts, vindt historicus Alex Bakker (52). Bakker publiceerde in 2018 het monumentale Transgender in Nederland, een buitengewone geschiedenis, over de geschiedenis van transgenders in Nederland. „Dat was destijds nog compleet onontgonnen terrein.” Bakker is transman, dus ervaringsdeskundig. Hij is bang, zegt hij, dat door al het politieke rumoer dat uit de VS is komen overwaaien, de transgenderproblematiek gezien wordt als een ’linkse hobby’. „Terwijl het hier gaat om fundamentele mensenrechten, waar iedereen zich druk over zou moeten maken.” Ook Esther van Fenema waarschuwt: „Het hip of modieus maken van genderidentiteit is iets heel anders dan emancipatie. Het is de vraag of het wezenlijk iets bijdraagt voor die worstelende minderheid.”

In het vuur van het debat ontstaat het risico dat het menselijk drama, waar veel transgenders doorheen gaan, over het hoofd wordt gezien. Bakker geeft een indruk: „Ik was enorm genderdysfoor, maar mocht er van mezelf niet eens over nadenken. Ik wist: als ik die gevoelens toelaat, word ik gek. Ik keek niet in de spiegel, ik kon mezelf niet zien. Dat is niet vol te houden, zo kun je niet leven.”

Des te meer verbaast de, volgens critici, lichtzinnige manier waarop het gendervraagstuk tegenwoordig aan jonge kinderen en pubers wordt voorgelegd. In de zeer populaire podcast (maandelijks 190 miljoen downloads) van de Amerikaanse host Joe Rogan stelde auteur Abigail Shrier dat tienermeisjes, die lijden aan aandoeningen als anorexia, zelfmutilatie of autisme, via sociale media en onder invloed van activistische influencers wordt wijsgemaakt dat zij zo ongelukkig zijn omdat ze eigenlijk transgender zijn. Als zij medische behandelingen zouden ondergaan en jongen zouden worden, zouden hun problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen. In haar boek Irreversible damage (’Onherstelbare schade’) legt Shrier deze Amerikaanse ’epidemie’ bloot. De podcasthost en diens gast kregen, vooral uit woke-hoek, een storm van kritiek over zich heen. ’Joe Rogan verspreidt transfobe hatespeech en brengt mensenlevens in gevaar’, luidde de kop boven een artikel in het tijdschrift Men’s Health.

In Nederland overkwam Caroline Franssen (59) van de Stichting Voorzij, die opkomt voor de belangen van meisjes en vrouwen, iets soortgelijks. Franssen, die biseksueel is en zichzelf ziet als een linkse feministe, verzet zich tegen het idee dat mannen vrouwen kunnen worden. „Ik vind het ook heel aanmatigend dat Sigrid Kaag Nikkie Tutorials meenam naar de VN om over vrouwenrechten te spreken. Alsof ze geen feministe kon vinden.”

Vrouwen met penis
Franssen wordt door haar tegenstanders weggezet als TERF, wat staat voor Trans-Exclusionary Radical Feminist: ’radicale feministes die transvrouwen buitensluiten’. „Een belediging”, zegt zij. Onder de ’TERFS’ bevinden zich grote namen, zoals die van Harry Potter-auteur J.K. Rowling – die waarschuwde voor de ’gevaren van de genderideologie voor jongeren’, waarna een enorme rel uitbrak – en de gerespecteerde Australische feministe Germaine Greer. „Wij hebben als vrouwen recht op plekken waar geen mannen zijn en waar wij niet door mannen worden lastiggevallen of geïntimideerd”, legt Franssen uit. „Maar het is nu zover dat wij mannen moeten toelaten in onze toiletten, in onze kleedkamers en in de vrouwensport, uitsluitend omdat zij beweren dat zij zich identificeren als vrouw; vrouwen met een penis dus. Wij vrouwen hebben hard gevochten voor onze rechten, waarom zouden we die moeten opgeven?”

Toen Franssen dit standpunt verdedigde in een radiodebat met een transvrouw, werd zij door haar opponent bedreigd met aangifte ’wegens smaad en laster’.

„Als je kritiek hebt op transactivisten krijg je met enorm veel agressie te maken”, zegt Franssen. „Ze proberen je op allerlei manieren het leven onmogelijk te maken. Iedereen is bang om transfoob te worden genoemd, maar ik blijf waarschuwen, wegens de vrouwen maar vooral ook wegens al die jongeren die zogenaamd genderdysfoor zouden zijn, medicatie krijgen en zich laten opereren. Dat wordt nog een groot medisch schandaal. Het is toch een krankzinnige, bijna religieuze gedachte dat een kind in een verkeerd lichaam kan zijn geboren?”

"Ze proberen je op allerlei manieren het leven onmogelijk te maken"
Alex Bakker hoort dit soort commentaren vaker en zegt zich te verbazen over ’het gebrek aan kennis en begrip’. „Maar ik kan die mensen toch niet op andere gedachten brengen. Genderdysforie is echt niet iets wat mensen verzinnen omdat ze het zo leuk zouden vinden. Ik snap ook werkelijk niet waarom het voor die critici zo bedreigend is als minder dan één procent van de bevolking zich identificeert als iets anders.”

De situatie in Nederland is paradoxaal, zegt Bakker. „Over de hele linie is de acceptatie van transgenders toegenomen. Aan de andere kant lijkt het alsof het voor kriebels zorgt nu er veel aandacht is voor transgenders. Ik hoop echt dat we de cultuuroorlog rond transgenders, zoals die in de Verenigde Staten woedt, niet importeren. Daar worden de rechten van transgenders beperkt, in het leger onder Trump bijvoorbeeld, en nu in Arkansas, waar deze week bij wet behandelingen en operaties voor minderjarige transgenders werden verboden. Dat is nogal wat.”

Maarten Boudry heeft oog voor de andere kant van de cultuurclash: „Die activisten voeren een strijd, die ook de minderheden die zij zeggen te verdedigen, ernstige schade kan berokkenen. Het is natuurlijk enorm contraproductief als je logica en wetenschap wegzet als ’witte concepten’, wat die social justice warriors (strijders voor sociale rechtvaardigheid, red.) doen omdat wetenschap onderdeel zou zijn van een kwaadaardige machtsstructuur van ’geprivilegieerde witte mensen’. Ze ontkennen ook de biologie. Veel transgenders willen daar helemaal niet in meegaan.”

Biologisch verschil
De ideologische agenda achter de genderstrijd behelst, volgens Esther van Fenema, een aanval op fundamentele begrippen, zoals het biologische onderscheid tussen man en vrouw. „In de beleving van veel mensen spelen die begrippen een wezenlijke rol in de ordening van ons leven en onze maatschappij.”

Dat niet alle transseksuelen zich door dit activisme voelen aangesproken, maakte transman en auteur Maxim Februari duidelijk in NRC: ’De wens tot een genderneutralere samenleving komt niet van de transseksuelen, en al die progressieve hoogopgeleide vrouwen die tegenwoordig bij het minste geringste over de LHBTQI-gemeenschap beginnen om te laten zien hoe begaan ze zijn, doen de zaak van de transseksueel geen goed.’

Alex Bakker wordt soms ’moedeloos’ van alle misverstanden. „Genderdysforie is in mijn diepste overtuiging geen politiek issue. Het gaat om allemaal verschillende individuen. Mij ging het erom dat mijn lichaam niet klopte bij mijzelf, dat wilde ik graag in orde maken. Het idee dat ik ook andere mensen ervan zou moeten overtuigen om hun genderrollen op te geven, heb ik niet.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Pilgrim »

Toch is er ergens iets misgegaan hoor...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

De nieuwe preutsheid.
Turnster in lange broek tegen seksisme

Klaar met de korte pakjes

De Duitse turnster Sarah Voss heeft op het EK in het Zwitserse Basel haar gebruikelijke en weinig verhullende turnpakje ingeruild voor een exemplaar met lange mouwen en lange pijpen. Ze wil hiermee een signaal afgeven dat alle turnsters zich comfortabel moeten kunnen voelen tijdens wedstrijden.

Hoewel het volgens de turnregels wel is toegestaan om een turnpak met langere mouwen en pijpen te dragen, gebeurde dit tot nu toe nagenoeg niet. En dat terwijl veel turnsters niet blij zijn met de korte pakjes die ongemakkelijk de bilnaad inkruipen en maar weinig bedekken bij de wijdsprong en andere houdingen met gespreide benen. Het Duitse team wil dit taboe nu doorbreken en Voss ging daarbij voorop. Haar collega's Elisabeth Seitz en Kim Bui zullen morgen tijdens hun finale ook in het nieuwe pak verschijnen.

Aanmoedigingen

"Wij vrouwen willen allemaal lekker in ons vel zitten. In de turnsport wordt dit steeds moeilijker naarmate je steeds minder het lichaam van een kind hebt", vertelt Voss. "Als klein meisje vond ik de strakke pakjes niet zo dramatisch. Maar toen de puberteit begon, toen ik ongesteld werd, begon ik me steeds ongemakkelijker te voelen."
"We hopen dat de turnsters die zich ongemakkelijk voelen in de gebruikelijke pakjes, worden aangemoedigd om ons voorbeeld te volgen", vertelt ze over de actie. Dat lijkt te werken, want de berichten stromen binnen. "Ik kreeg al veel steun via sociale media. Veel turnsters schrijven dat ze blij zijn dat de stap is gezet. Ik heb laten zien dat je je goed kunt voelen en er toch erg esthetisch uit kunt zien."
https://www.nieuwnieuws.nl/5153861/turn ... -seksisme/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

In de Hollywood filmindustrie schijnen ze te denken dat heel veel gender-gedoe in hun films veel geld oplevert.
Dat is best lastig want het personificeren van een homo als je geen homo bent, van een lebische als ze niet lesbisch is en van een transgender meisje als de actrice niet zelf transgender is, is heel erg fout.
Pixar zoekt acteur voor rol van transgender meisje

Op een flyer van Pixar, die gedeeld werd door het Twitter-account Trans March, organiseert de animatiestudio een casting voor een ‘jonge voice-over rol voor een toekomstig animatieproject’. De tweet werd ondertussen al meer dan 12.000 keer gedeeld en meer dan 30.000 keer geliket.

‘Het personage, Jess, is een veertienjarig transgender meisje’, meldt Pixar. ‘Ze is medelevend, grappig en is er altijd voor je.’ Voor de rol zoekt de animatiestudio acteurs tussen twaalf en zeventien jaar die ‘enthousiast, extravert, grappig en energiek’ zijn. Ze moeten kunnen acteren voor een microfoon en moeten ‘op een authentieke manier een veertienjarig trangender meisje kunnen neerzetten’.

Volgens fansite The Disnisider speelt het personage Jess mogelijk een rol in Turning Red, een coming-of-age-verhaal dat Pixar in 2022 uitbrengt. In 2020 voerde de animatiestudio met de lesbische cycloopagent Officer Specter in de film Onward voor het eerst een personage uit de LGBTQ+-gemeenschap. Vorige zomer bracht het ook de kortfilm Outuit, over een jonge homoseksuele man die uit de kast wil komen.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210423_93216891
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

De transgender barbie.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Ook de Anne Frank Stichting is zich gaan bemoeien met het gender gedoe.
Dat valt te merken op scholen die de Anne Frank Krant (niet gratis) gebruiken bij het onderwijs.

Afbeelding

Een aanstootgevend fragmentje:
„Wij zijn jongens/en er is zo veel dat jongens niet mogen doen. Daarom geef ik Nick, alleen in het geheim, alleen als niemand het ziet, een zoen.”
Ook leeft er onbehagen over de zinsnede waarin een Arabisch meisje haar Nederlandse juf uitlegt „dat er mensen zijn die God heel anders noemen (een heel mooie naam: Allah).”
Een directeur van een Veluwse reformatorische basisschool, die anoniem wil blijven, noemt het „belachelijk” dat de Anne Frank Krant „de lhbt-gedachte en het gelijkheidsdenken” kinderen „door de strot duwt.” „Met het oog op inclusiviteit en gelijkheidsdenken moet Allah kennelijk op één lijn worden gesteld met God. Terwijl een fundamenteel element uit ons geloofsbelijden is dat God en Allah niet met elkaar te vergelijken zijn.”

In een recent bericht dat de schooldirecteur ouders van leerlingen over de kwestie stuurde, meldt hij dat „we helaas worden geconfronteerd met de seculier geldende norm.” De schooldirecteur zegt teleurgesteld te zijn in de koers van de Anne Frank Krant. „Voorheen was die krant oud en vertrouwd en konden we op basis van die krant kwesties rond oorlog en vrede behandelen.”

Hij roept de ouders op het gesprek met hun kinderen aan te gaan over de in de krant aangestipte thema’s. „Ik wil niet dat kinderen wereldvreemd zijn.”

[...]
Directeur-bestuurder W.A. Knapen van de reformatorische Eben Haëzerschool in Apeldoorn zou de huidige Anne Frankkrant met de bewuste passages niet onder zijn leerlingen willen verspreiden. ,Wij hebben tot vorig jaar de Anne Frankkrant in school gehad en gebruikten de artikelen die daarin stonden om het gesprek met de kinderen aan te gaan. Maar ik wil onze leerlingen via deze krant niet laten indoctrineren met gedachtengoed waar wij als school moeite mee hebben. Dan betreft het kwesties rond genderidentiteit. In deze krant wordt de kinderen een mening opgedrongen. Wij kiezen liever zelf onze eigen manier om deze thematiek te bespreken.”
https://www.rd.nl/artikel/925432-onvred ... rank-krant
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Ook wetenschappers in de biologie kunnen zich niet onttrekken aan de gender waanzin.

Afbeelding
Deze mier kreeg de eerste genderneutrale wetenschappelijke naam

Maak kennis met Strumigenys ayersthey, een miertje uit Ecuador dat dankzij de uitgang ‘they’ het allereerste wezen is met een genderneutrale wetenschappelijke naam.

De mier werd in 2018 in een regenwoud ontdekt door Philipp Hönle van de technische universiteit Darmstadt, Duitsland en is na classificatie door taxonoom Douglas Boohler van de universiteit Yale deze week beschreven in het vakblad ZooKeys.

Traditioneel krijgen dierennamen in het Latijn de vrouwelijke uitgang ‘ae’ of de mannelijke uitgang ‘i’, maar Boohler wilde liever het non-binaire ‘they’ gebruiken. Dat was toepasselijker omdat het diertje vernoemd is naar Jeremy Ayers. Die in 2016 overleden mensenrechtenactivist was onder de vleugels van kunstenaar Andy Warhol werd in de jaren zeventig ook bekend als Silva Thin, een rol waarmee hij gendergrenzen wilde doen vervagen. Ayers identificeerde zichzelf als homoseksuele man, maar was jarenlang een uitgesproken voorvechter van non-binaire rechten.

Al in 2007 bleek dat het in de internationale code voor nomenclatuur, de regels die bepalen hoe je wetenschappelijke namen kiest, was toegestaan om in de gekozen uitgang af te wijken van het geslacht van de persoon waarnaar een dier wordt vernoemd.
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/de ... ~b169e0da/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ali Yas »

Hoe heeft zo’n kleine groep in zo’n korte tijd zo invloedrijk kunnen worden?
Invloedrijk in de grote media bedoelt hij. In het normale leven zijn transgenders nog steeds een extreme bijzonderheid - en nog een heel sneue bovendien.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Pilgrim »

Zweden steekt een stokje voor gender-ideologie

Geplaatst op 9 mei 2021

Afbeelding

Net als in de rest van Europa of zelfs in de ontkerstende en landloze westelijke wereld werkt de regenboogpropaganda er op volle toeren aan om het dictaat van het regenbooguniversum door te drukken, maar de berichten die uit Noord-Europa komen, zijn volledig tegenstrijdig aan het gender-dogma van de “geslachtsverandering”als middel tot geluk.

Behandelingen ter blokkering van de puberteitsontwikkeling zijn aan “significante en onomkeerbare negatieve gevolgen zoals hart- en vaatziekten, osteoporose, onvruchtbaarheid, verhoogd risico op kanker en trombose” verbonden. Met een persmededeling van het Karolinska-ziekenhuis, een universiteitskliniek in het district Stockholm, maakt het progressieve Zweden nu een einde aan de transgender-ideologie door minderjarigen onder de 16 jaar te steunen.

Dit is een belangrijk keerpunt, dat het idee dat teenagers met genderdysforie zich zouden moeten onderwerpen aan een voorlopige geslachtsverandering ronduit afwijst. Het ziekenhuis definieerde in het bijzonder de ontwikkeling afremmende behandelingen voor jongeren met genderdysforie als “omstreden” en potentieel verbonden aan “wijdverbreide en onomkeerbare nadelige gevolgen zoals hart- en vaatziekten, osteoporose, onvruchtbaarheid, verhoogd risico op kanker en trombose. Zodoende distantieert Zweden zich zowel van de richtlijnen van de WPATH (World Professional Association for Transgender Health) als van het zogenaamde “Nederlandse protocol”.

Het laatste is een methode die jaren geleden in een kliniek in de buurt van Amsterdam, het VU Medical Center, ontwikkeld werd en die ook voorziet in de behandeling van genderdysforie bij jongeren door “uitstellen van de puberteit” vanaf het 12e levensjaar. In werkelijkheid zijn er vorig jaar december al scheuren gekomen in de waarde van het protocol, toen het Britse High Court in de zaak Keira Bell besliste dat het uitermate twijfelachtig zou zijn dat teenagers de risico´s en gevolgen op de lange termijn van bepaalde behandelingen volledig zouden kunnen begrijpen, en artsen ertoe opriep een rechter te consulteren wanneer ze zouden twijfelen aan het toedienen van hormonen en puberteitsblokkers aan jonge mensen.

Sinds enige tijd stellen Zweedse wetenschappers en artsen vragen: een leraar in Göteborg, Christopher Gillberg, noemde in een artikel in de krant “Svenska Dagbladet” de behandeling en operatie van minderjarigen “een groot experiment”. Een experiment, aldus Gillberg verder, dat een van de ergste medische schandalen van het land dreigt te worden. Andere deskundigen hebben zich daarop sceptisch uitgelaten over het “Nederlandse protocol”. Angela Sämfjord, kinder- en jeugdpsychiater in het universiteitsziekenhuis Sahlgrenska, die er sinds 2016 mee begonnen was om kinderen en jongeren, die zich interesseren voor een “geslachtsverandering”, klinisch te begeleiden, is hiermee twee jaar later op wetenschappelijke en gewetensgronden mee opgehouden. “Als arts was ik niet bereid het risico aan te gaan”, verklaarde Sämfjord, “deze patiënten schade toe te voegen. Ik trok de consequentie en trok me terug.”

Ondertussen neemt in heel Zweden het aantal jonge mensen dat naar ziekenhuizen werd doorverwezen ter behandeling van genderdysforie al enkele jaren af. Dit toont aan dat zich in Zweden sinds enige tijd een houding van extreme voorzichtigheid heeft ontwikkeld. Met de notitie van het Karolinska-ziekenhuis is de voorzichtigheid echter zekerheid geworden: het preventieve principe huldigend zouden “trans”- of vermeende “trans”-kinderen in geen geval farmacologisch gefixeerd moeten worden.

Na Groot-Brittannië en Zweden wordt het wellicht ook voor de rest van het Westen tijd om het thema transgender te overdenken? Welke zin heeft het cultureel, nog voordat het klinisch zin heeft, om een weg te volgen die de meest seculiere landen van de wereld inmiddels met argwaan bekijken? In plaats van de geslachtsidentiteit als “zelfwaarneming” juridisch te beschermen, zou het wellicht op zijn plaats zijn om een voorbeeld te nemen aan die landen, die voor anderen de weg van “het nieuwe rechts” zijn ingeslagen, alleen maar om nu vast te stellen dat het niet allemaal goud is wat er blinkt.

“De feestelijke kleuren van de regenboog verbergen vele schaduwen”.

(Bron: medias-presse.info)

Bron: unser-mitteleuropa.com

Door: Francesca de Villasmundo

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/05/09 ... ideologie/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Pilgrim »

Hamas en islam: De Duitse homoseksuelen ondersteunen eens temeer de slachters van de eigen Community

Geplaatst op 18 mei 2021

Afbeelding

“Wie homoseksueel of lesbisch is, maar niet links, is geen echte homo of geen echte lesbo!” Deze zin kreeg ik enkele jaren geleden i.v.m. met een ander thema in een chat op queer.de. Ook al ben ik zelf heteroseksueel, toch ga ik graag naar zulke sites, net zoals ik af en toe naar linkse forums ga om daar – voor zover mogelijk – te discussiëren.

Destijds beschouwde ik die uitspraak als de mening van een individu, maar inmiddels kwam ik erachter dat de meerderheid van de LGBT dat kennelijk ook zo ziet. En zo gezien is het dan ook alleen maar consequent dat homoseksuelen, die het christendom graag belachelijk maken, tegenover de islam een onkritische houding innemen. Want voor linksen is christendom opium voor het volk, de islam daarentegen de weerspiegeling van de bontheid.

Als linkse moet men pro-Palestina argumenteren
Omdat de Arabieren nu eenmaal overwegend moslims zijn (Hamas-strijders bijna voor 100%), staat men als LGTB´er of lid van de uitgebreidere Woko Haram consequent aan de kant van de Palestijnen en hun “dappere” strijders. Temeer daar het antizionisme vanaf de tweede helft van de 19e eeuw hoofdzakelijk door spelers van socialistische en communistische ideologie gedistingeerd werd. Zo ontstaat er voor de huidige linksen ook automatisch een natuurlijke aversie tegen de staat Israël en zodoende tegen de joden in het algemeen.

Wie de islam versterkt, haat ogenschijnlijk joden, christenen en homoseksuelen
Terug naar de op grond van haar seksuele oriëntering van nature uit politiek links te plaatsen Community. Slechts enkelen denken er ook maar in het geringst aan hoe het met hun mensen in islamitisch geregeerde landen gaat. En ze denken er dus vanzelfsprekend evenmin aan wat het zou betekenen wanneer Hamas samen met krachten uit Libanon, Iran en Syrië Israël zou overwinnen. En ze denken er al helemaal niet aan welk lot er voor hun Community zou kunnen dreigen wanneer de islam in West-Europa en in het bijzonder in Frankrijk en Duitsland meer invloed zou krijgen.

Homoseksuelen staan in veel landen bloot aan vervolging
In islamitische landen krijgen homoseksuelen in het openbaar zweepslagen, worden zegevangen gezet, ja, zelfs geëxecuteerd.In “mildere” landen hebben ze geen recht om eigendom te verwerven en worden ze vaak uitgesloten van de arbeidsmarkt. Zoenen in het openbaar is op z´n minst een strafbaar feit en kan er ook wel eens toe leiden dat omstanders besluiten om Allah´s recht in eigen handen te nemen en een private steniging uit te voeren. Oprichtingen van verenigingen voor homoseksuelen of zelfs demonstraties voor hun rechten zijn in bijna alle islamitische landen verboden. Ook literatuur over het thema (om het even of het een studie betreft of een roman) mag niet gedrukt en verspreid worden.

Gezien al deze aspecten is het onbegrijpelijk dat homoseksuelen – om het even om welke thema´s het gaat – islamitische landen of groepen ondersteunen. In ieder geval gezien vanuit hett oogpunt van een niet linkse.

Bron: philosophia-perennis.com

Door: Michael van Laack

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/05/18 ... community/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Pilgrim »

LEGO viert diversiteit met LHBTIQ+-set

Door redactie lifestyle, 20 mei 2021 in LIFESTYLE

Afbeelding

Iedereen is geweldig, ongeacht kleur of gender. Die boodschap wil LEGO uitdragen met de nieuwe speelset Everyone is Awesome (iedereen is geweldig).

De set bestaat uit 346 steentjes en elf gekleurde poppetjes, waarvan zes in de kleuren van de regenboogvlag. Ook bevat de set lichtblauwe, witte en roze minifigs (die de transgendergemeenschap vertegenwoordigen) en bruine en zwarte poppetjes vanwege onze verschillen in huidskleur en achtergrond.

Everyone is Awesome is bedacht door ontwerper Matthew Ashton, die deze set zelf vroeger graag had willen hebben. „Als ik deze set van iemand had gekregen nadat ik uit de kast was gekomen, had ik me meer gesteund gevoeld”, zegt Ashton. „Had ik als kind maar de boodschap gekregen dat iedereen geweldig is.  Wij geloven dat iedereen met LEGO mag spelen, ongeacht ras, geslacht, hoe je je identificeert of van wie je houdt.”

Everyone is Awesome is vanaf juni te koop als de Amerikaanse Pride Month van start gaat. De LHBTIQ-gemeenschap (de afkorting staat voor lesbisch, homoseksueel, biseksueel, transgender, intersekse en queer) wordt dan gevierd.

bron
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ali Yas »

Het zou fijn zijn als iedereen "awesome" was, maar we weten allemaal dat dat niet zo is. Waarom hebben we anders gevangenissen?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Hoe een ideologie een hele tak van sport kan bedreigen.
Wees niet verbaasd als over enige tijd een vrouw met baard kampioen wordt bij het vrouwentennis.
Ook Florida verbiedt transgender meisjes deelname aan schoolsport

De gouverneur van Florida heeft dinsdag een wet ondertekend die het transgender meisjes verbiedt om deel te nemen aan schoolsport met andere meisjes. Een vergelijkbare wet werd eerder dit jaar al in acht andere staten aangenomen, waaronder Alabama, Idaho, Arkansas, South Dakota en Mississippi. De gouverneurs van North Dakota en Kansas hebben zulke wetgeving juist tegengehouden.


“We geloven dat het heel belangrijk is dat de integriteit van deze competities beschermd blijft”, zei de Republikeinse gouverneur Ron DeSantis bij het ondertekenen van de maatregel op een christelijke school in de stad Jacksonville. “In Florida doen meisjes aan meisjessporten en jongens aan jongenssporten. We baseren ons op biologie en niet op ideologie als we sport beoefenen.”

DeSantis ondertekende de maatregel op de eerste dag van juni, een maand die in de VS in het teken staat van lhbti-rechten met onder meer Pride-optochten.

“Verschrikkelijk”, reageerde afgevaardigde Carlos Smith, een Democratische afgevaardigde uit Florida latino en homo is. “De eerste dag van de Pride-maand en gouverneur DeSantis tekent een wet die kinderen verbiedt aan schoolsporten te doen. Dit zorgt voor transfobie en brengt kwetsbare kinderen zonder een zinnige reden in gevaar.”

De National Collegiate Athletic Association (NCAA), die onder meer sportcompetities tussen scholen organiseert, heeft zich uitgesproken tegen het uitsluiten van transgender leerlingen en dreigt met mogelijke boycots. DeSantis trekt zich daar niets van aan, zei hij na het ondertekenen van de wet. De NCAA heeft geen invloed op het beleid in individuele staten, aldus de gouverneur.

De mensenrechtenorganisatie The Human Rights Campaign die opkomt voor de rechten van de lhbti-gemeenschap heeft een rechtszaak tegen de maatregel aangekondigd. In Virginia loopt al een soortgelijke rechtszaak.
https://www.trouw.nl/buitenland/ook-flo ... ~bea09c62/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Lutherse Kerk Zweden noemt zich ”transkerk”

De Zweedse Lutherse Kerk is een ”transkerk”, aldus een open brief op de officiële website van de kerk. De nieuwsdienst Evangelical Focus maakte hier maandag melding van.

In de brief zeggen priesters en anderen te geloven in „een mensheid in alle kleuren van de regenboog, oneindig in haar diversiteit.”

De Zweedse Lutherse Kerk (SK) heeft 5,8 miljoen leden (2019) en is daarmee een van de grootste lutherse kerk in Europa. In de kerk kunnen sinds 2009 homoseksuele stellen trouwen. Een groot deel van de voorgangers hanteert een liberale benadering van de Bijbel.

De briefondertekenaars beschuldigen „radicale rechts-christelijke groeperingen” en de media ervan de basis te leggen voor „haat” tegen transgenders. Ze omarmen de pro-lhbt-theologie in andere protestantse kerken in Noord-Europa en de Verenigde Staten.

Hoewel ruim de helft van de Zweden nog lid is van de Lutherse Kerk, bezoekt slechts 5 procent de diensten. Vrije evangelische kerken, met doorgaans een orthodox-Bijbelse visie op huwelijk en seksualiteit, vormen een minderheid.
https://www.rd.nl/artikel/929801-luther ... -transkerk
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Kunnen we niet beter het woord "vran" voor de genderneutrale medemens gebruiken? ....vr ouw en man.

Klaar...De/een vran. Het nieuwe mensensoort.
Genderneutraal woordgebruik rukt op: hij of zij wordt die of hen

In de Nederlandse nieuwsvoorziening zul je de komende tijd steeds meer genderneutrale voornaamwoorden tegenkomen.

Het ANP, het persbureau dat aan een groot deel van de Nederlandse journalistiek nieuwsberichten, fotografie en radiobulletins levert, duidt genderdiverse personen die aangeven zich niet te herkennen in de wijze waarop ze beschreven worden, voortaan aan met andere voornaamwoorden.

Die, diens, hen, hun
Vanaf vandaag gebruikt het ANP voor personen die dat zelf aangeven 'die' in plaats van 'hij' en 'zij'. De woorden 'hem' of 'haar' worden vervangen door 'diens'. Ook 'hen' en 'hun' kunnen gebruikt worden als voornaamwoorden.

Volgens ANP-hoofdredacteur Freek Staps gaat het persbureau 'met deze aanpassing in ons stijlboek mee met maatschappelijke ontwikkelingen'. "Taal leeft, soms schuurt of wringt dat", zegt Staps.

Kwestie van wennen
Maar nieuw taalgebruik went ook en om misverstanden bij de lezer of luisteraar te voorkomen wordt volgens het persbureau in elk bericht met deze nieuwe aanduidingen het gebruik uitgelegd. Het ANP gaat de aanpassing blijvend evalueren en past deze opnieuw aan wanneer daartoe aanleiding is.

"Mensen die buiten de hokjes 'man' of 'vrouw' vallen worden in het nieuws vaak alsnog in een van die hokjes geduwd", zegt voorzitter van belangenorganisatie Transgender Netwerk Nederland Brand Berghouwer. "Het ANP laat nu zien dat het heel eenvoudig is om op correcte wijze over non-binaire mensen te berichten."

Een van de personen die onlangs aangaven niet meer met hij of zij aangesproken te willen worden, is Raven van Dorst. Raven is onder andere bekend van de band DOOL en verschillende tv-programma's. Ook schrijver Marieke Lucas Rijneveld gaf aan non-binair te zijn, en wordt nu door journalisten met bijvoorbeeld 'hen' aangeduid.

Vorig jaar werd 'hen' als verwijzing naar een non-binair persoon in de online-editie van de Van Dale opgenomen. Dat gebeurde na interviews met Marieke Lucas Rijneveld over hen non-binair-zijn.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ali Yas »

Volgens ANP-hoofdredacteur Freek Staps gaat het persbureau 'met deze aanpassing in ons stijlboek mee met maatschappelijke ontwikkelingen'.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Hungary LGBT: Content aimed at children to be banned


Hungary's ruling nationalist party has submitted legislation to ban content it sees as promoting homosexuality and gender change to minors.
The draft law would ban LGBT literature for under-18s, including educational material, and advertisements deemed to be promoting gay rights.

Several human rights groups denounced it, saying it was similar to Russian restrictions on LGBT activities.

The party, PM Viktor Orban's Fidesz, is preparing for elections in early 2022.

Budapest Pride, an alliance of Hungarian LGBT groups, urged activists to lobby US President Joe Biden to raise the issue with Mr Orban in Europe next week.

Hatter Society, one of those groups, said the Fidesz proposal "would seriously curb freedom of speech and children's rights".

The proposal is included in a government bill that punishes paedophilia. It says youngsters under 18 cannot be shown pornographic content, or any content that encourages gender change or homosexuality, Reuters news agency reports.

The Fidesz government and Poland's ruling nationalist Law and Justice (PiS) government are both under formal EU investigation for alleged breaches of EU rule-of-law standards.

Neither country recognises gay marriage and both have laws restricting gay adoption. Hungary's constitution states that marriage is for heterosexual couples.

In 2013 Russia passed a law imposing heavy fines for disseminating so-called "gay propaganda" to people under 18. It bans promotion of "homosexual behaviour among minors".

Last year the Fidesz government condemned a Hungarian children's book, Wonderland Is For Everyone, which recasts fairy tale characters in roles representing minorities, notably Roma and gay people. Fidesz labelled it "homosexual propaganda", saying it should be banned from schools.

Mr Orban, a Eurosceptic nationalist, has been re-elected in landslide votes since 2010.

He has been widely criticised in the EU, accused of curbing the rights of migrants and other minorities, politicising the courts and media, and tolerating anti-Semitism. He claims to be defending Hungary's Christian values in a Europe gripped by left-wing liberalism.

Fidesz dominates the Hungarian parliament and media. But a new opposition coalition has gained ground on Fidesz in opinion polls.
https://www.bbc.com/news/world-europe-57439699
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Sommige steden in Nederland weten niet hoe gek ze moeten doen om te laten zien hoe woke ze zijn.
Waarom een regenboogfietspad aanleggen niet voor iedereen de oplossing is

Wat is er gebeurd?

In Utrecht is het langste regenboogfietspad van de wereld - zo'n 570 meter - geopend.

Afbeelding

De bedenker van het fietspad hoopt dat mensen die erover heen fietsen nu sneller het gesprek erover beginnen. Maar niet iedereen is er blij mee, merkten we ook in de comments onder onze video erover.
Sommige LHBTI+'ers vinden dat het geld beter besteed had kunnen worden Waarom ze dat vinden, lees je in dit artikel.

Wat vinden tegenstanders?

Maar een groot aantal LHBTI+'ers is helemaal niet zo enthousiast over het fietspad. Ze reageerden onder onze video over de opening van het fietspad. We belden hen om te vragen waarom ze er niet mee blij mee zijn.

Yuri van 16 vindt het hele fietspad onnodig. "Ik heb zelfs het idee dat het onderliggende probleem nu telkens figuurlijk in het gezicht wordt gewreven van mensen die het niet zo hebben met de gemeenschap", zegt hij. Hij twijfelt dan ook of zo'n fietspad helpt om mensen er meer over te laten leren. "Kijk naar de comments onder jullie video, zoals 'ik fiets er liever omheen'. Ik denk dat je het probleem alleen maar verergert op deze manier. Besteed het geld beter door er bijvoorbeeld voorlichting over te geven op school."

Merel van 22 vindt het goed dat er aandacht voor is, maar het had volgens haar ook anders gekund. "Ik begreep dat het de bedoeling is dat er nu meer gesprekken over komen. Maar ik denk niet dat zo'n fietspad daarvoor de beste manier is", zegt ze. Bij haar op school in Enschede gaat het er anders aan toe. "Wij hebben een plek in de school waar iedereen naartoe kan die zich verbonden voelt met de lhbti+ gemeenschap of daar gewoon meer over wilt weten. Dat vind ik toegankelijker", zegt ze.

En Angelina van 16 vindt het symboolpolitiek. "We hebben genoeg regenboogpaden en in juni is alles regenboog. Maar in het echte leven merk ik dat Nederland helemaal niet zo tolerant is als het land zich voordoet", zegt ze. Ze geeft daarbij de voorbeelden dat bloed doneren voor homoseksuele mannen nog steeds lastig is en dat homogenezing in ons land legaal is. "Voor deze problemen is er geen aandacht, ze worden weggestopt. En om daarvan weg te blijven, worden er zulke fietspaden aangelegd."

Elias, de bedenker van het fietspad, begrijpt de ophef. "Hiermee is zeker niet alles opgelost. Maar ik sta nog wel 100% achter mijn idee", zegt hij. Volgens hem is het juist een opening om meer te doen aan de rechten en acceptatie van LHBTI+'ers. "Laten we vooral doorgaan met het verspreiden van de boodschap. En heb je zelf een idee? Ga er dan ook echt mee aan de slag. Daarmee maken we het verschil."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie