Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Schepsel! »

Voor het interessante. Een topic over feminisme, MRA, PUA, misogynie en misandrie ^_^


Om te beginnen vraag ik me af wat feministen toch in islam/vodden zien.
Afbeelding
:unhappy:

Op dit moment ben ik van plan meer te weten te komen over de geschiedenis van rechten en al die bewegingen, denk dat ik daarvoor vooral in de geschiedenis/sociologie-hoek moet zijn. Ik heb 1 boek gelezen over de geschiedenis van de westerse seksualiteit, het proefschrift ''Geschiedenis van het seksuele probleem'' waaruit je indirect ook dingen af kunt leiden over gezinsverhoudingen enzovoorts.

Ik kan me krom lachen om al die vrouwenhaat, zo las ik hoe iemand betoog dat je een vrouw geen bitch moet noemen, want een bitch is een teefje en vrouwelijke honden zijn superieur een vrouwelijke mensen! En iemand anders die vertelde hoe ie geïnspireerd raakte door hondentraining; zó moet je vrouwen africhten [icon_lol.gif]

Hier alvast een topic-gerelateerd plaatje:

Afbeelding

:D
(^v^)
Iznogoodh
Berichten: 1716
Lid geworden op: ma jun 14, 2004 6:14 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Iznogoodh »

Schepsel! schreef:Voor het interessante. Een topic over feminisme, MRA, PUA, misogynie en misandrie ^_^


Om te beginnen vraag ik me af wat feministen toch in islam/vodden zien.
Het eeuwige Stockholmsyndroom. Een probleem dat maar weinig vrouwen onder woorden durven te brengen. Zoals mijn Portugese ex-collega dat wel deed. Zij zette het probleem haarscherp neer.
Laatst gewijzigd door Iznogoodh op do jan 23, 2014 4:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Onze Vader...
Die in de Hemel zijt...
Blijf daar...
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... aten.dhtml Keek even op GeenStijl en vond deze link. Wel raak!

'Vrouwenhaat moslims valt niet goed te praten'

OPINIE Als het om minderheidsculturen gaat, wordt discriminatie van vrouwen ten onrechte gerelativeerd, betoogt Machteld Zee.


In mijn vakgebied, islam en vrouwenrechten, kom ik stelselmatig de oproep tot nuance tegen, evenals een neiging tot het compliceren van onrecht.
'Overheid, leg ons uit tegen wie wij in Mali strijden en waarom', schreef Christiaan Gevers Deynoot vorige week op de site van de Volkskrant. 'Ik wil graag weten welke vijand Nederland in Mali bestrijdt. Door ze af te schrijven als jihadisten of terroristen wordt niet alleen de waarheid onrecht aangedaan, maar is ook sprake van overheidsbetutteling.' Als hij Your Fatwa Does Not Apply Here: Untold stories from the fight against Muslim fundamentalism van Karima Bennoune had gelezen had hij zijn opiniestuk achterwege gelaten, durf ik te stellen. Ze doet verslag van de slachtingen in Mali en de slachtoffers daar hebben geen enkele moeite de moordenaars van hun geliefden te betitelen als 'jihadisten of terroristen'.

In mijn vakgebied, islam en vrouwenrechten, kom ik stelselmatig de oproep tot nuance tegen, evenals een neiging tot het compliceren van onrecht. 'Kan iemand mij het principiële verschil uitleggen tussen een schaamlipcorrectie en vrouwenbesnijdenis?', schreef columniste Malou van Hintum een jaar geleden op Volkskrant.nl. Filosoof Martha Nussbaum schreef in The New York Times dat westerse feministen niet het label 'onderdrukking' op boerkadraagsters moeten drukken. Asha ten Broeke maakt zich boos over rolpatronen die kinderen al worden opgelegd in Bart Smit-folders, of heeft als topzorg dat kritiek op islamitische vrouwenhaat rechtspopulisten in de kaart speelt.
Aldus de feministische discussie van onze tijd. Hoe zijn we hier ook weer gekomen?

Ruim driehonderd jaar geleden vroeg de Britse schrijfster Mary Astell: 'If all men ar born free, how is it that women are born slaves?' En zowaar, het duurde even, maar dan heb je ook wat! Ongeveer honderd jaar geleden resulteerde het in de eerste feministische golf.

Het politiek isolement voor vrouwen werd doorbroken met het vrouwenkiesrecht. De echte doorbraak kwam met de tweede feministische golf: zelfbeschikking, nu ook voor de vrouw! Gelijke kansen op de arbeidsmarkt, sociale gelijkheid ten opzichte van de man en seksuele bevrijding. En kijk: onze samenleving is er inzake man/vrouwgelijkheid ongekend op vooruitgegaan. Natuurlijk zijn er nog problemen: verkrachting en mishandeling van vrouwen gebeuren nog steeds, de lonen zijn niet gelijk, er zijn weinig vrouwen aan de top.

Consensus
Maar de consensus is dat mannen en vrouwen gelijke kansen en rechten hebben. Daar bestaat geen controverse over: als de SGP sputtert, krijgen de mannenbroeders het hele land over zich heen. En zowaar, afgelopen zaterdag concludeerden twee conservatieve rechtsfilosofen in NRC Handelsblad dan ook dat de emancipatie voltooid is.


Blanke vrouwen die worden achtergesteld door mannen, daar moet je je erg boos over maken. Maar als bruine vrouwen worden gediscrimineerd, is dat cultuur.
Helaas is het niet zo dat alle vrouwen sinds de jaren '60 zijn bevrijd. Egypte, Marokko en Saoedi-Arabië hebben het VN-Vrouwenverdrag 'shariaproof' gemaakt en Iran is er niet eens aan begonnen. Maar ook hier in Nederland eisen mannen van vrouwen dat ze bedekt de straat op moeten en komen sommige dochters niet meer thuis na de zomervakantie. Uitgehuwelijkt en gedumpt in het land van herkomst. Of de politie adviseert ouders om religieuze kindhuwelijken te laten sluiten, om zo de eer van hun tieners te redden.

Bruine vrouwen
Je zou verwachten dat de feministische elite - die ooit de motor was achter de eerste en tweede feministische golf - zich daar enorm boos over zou maken. Maar helaas, niets is minder waar. Als het om een minderheidscultuur gaat, zijn de mensen vrij om te doen wat ze willen. Een hoofddoek geldt als emancipatie. Gescheiden zwemmen? Geen probleem. Verborgen vrouwen? Ik zie ze niet. En bovendien: wij blanke vrouwen snappen het allemaal toch niet. Maar het is simpel: blanke vrouwen die worden achtergesteld door mannen, daar moet je je erg boos over maken. Maar als bruine vrouwen worden gediscrimineerd, is dat cultuur. Zo leven zij nu eenmaal. Of ze moeten het zelf maar oplossen.

Vorige week schreef Asha ten Broeke weer een exemplarische column in deze krant waarin zij criticasters van islamgerelateerde misogynie verwijt niet ook in te gaan op andersoortige discriminatie, zoals een ladies night in de bioscoop. Karima Bennoune roept in haar boek juist op om ten aanzien van islamitisch fundamentalisme en daarmee samenhangende vrouwenhaat een principiële positie in te nemen - en concrete problemen niet weg te relativeren.

Daarom roep ik de intellectuele elite op tot een derde feministische golf, te beginnen in eigen land. Iemand mag zich pas een feminist noemen als deze persoon niet alleen vindt dat er geen seksediscriminatie mag plaatsvinden, maar zich ook - in de eerste plaats - uitspreekt tegen misogyne praktijken die worden gerechtvaardigd met een beroep op culturele en religieuze tolerantie.

Dat wil zeggen: geen columns over een 'kleine symbolische snede in de clitoris' als 'vrouwen dat graag willen', aldus een Malou van Hintum-met- intacte-clitoris (naar ik aanneem). Ruimte in de krant kan maar één keer worden volgepend, dus doe dat niet over een bartsmitfolder, maar over een ex-moslima die vertelt dat ze gedwongen werd een boerka te dragen. En dan moeten wetenschappers niet schrijven dat zo'n boerka beschermt tegen de zon (Nussbaum!), maar over de schande van seksesegregatie.

Derde feministische golf
Kortom, in de derde feministische golf kan je niet tegelijkertijd feminist zijn en culturele en religieuze vrouwenhaat bagatelliseren met een frase als 'dat willen die vrouwen zelf' of 'wij zijn even erg'. Alleen zo wordt er voor nieuwe feministen de ruimte geschapen zich uit te spreken, zonder dat ze bang hoeven zijn voor rechtspopulistische fellow traveller te worden versleten.

En mannen moeten ook meedoen in de derde feministische golf. Want we hebben in de multiculturele samenleving geen gedeeld geloof meer, gelukkig niet. De core business van de drie monotheistische godsdiensten is naast mensen angst aanjagen voor de dood, het bestendigen van sekseongelijkheid ten gunste van mannen. We hebben geen shared faith meer, wel een shared fate: een gedeelde toekomst. En zoals Karima Bennoune benadrukt: 'Elke stap voorwaarts voor vrouwenrechten (...) is onderdeel van de strijd tegen fundamentalisme. (...) Het tegenovergestelde van fundamentalisme, is feminisme.'




Op zich is het natuurlijk een doodgemakkelijk onderwerp. Maar die feministische beweging is in dit opzicht heel hypocriet gebleken, en ik snap nog steeds met geen mogelijkheid hoe ze zich zo op kunnen stellen.
(^v^)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

Manosphere is trouwens echt bizar, neem dit: http://www.returnofkings.com/24142/why- ... retty-girl Wat die mensen bedenken is bijzonder zorgwekkend!
(^v^)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

Weet iemand eigenlijk een bron over wat die gekke feministen naar islam trekt?
(^v^)
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door H.Numan »

De onmogelijkheid. Fritzl het Keldermonster kreeg en krijgt tonnen brieven van vrouwen die graag een leven met hem willen opbouwen. Heel veel vrouwen willen een man ombouwen naar hun eigen idealen. Wat zij mooi vinden moet hij ook mooi vinden. Een verknipte zoals Fritzl is gelijk je een weg banen in een maagdelijk oerwoud. Dat sommige mannen zich niet laten ombouwen komt niet bij ze op.

Ongeveer hetzelfde geldt vaak voor feministen die het mohammedanisme ondersteunen. Een ander punt is dat ze zichzelf in de hoek geschilderd hebben. Door consequent mohammedanen te negeren omdat die niet bekeerbaar zijn, zijn ze nu willens en wetens bondgenoot daarvan.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door mercator »

Schepsel! schreef:Weet iemand eigenlijk een bron over wat die gekke feministen naar islam trekt?
Mss worden vrouwen gewoon graag onderdrukt ? Als slaaf en sloof hoef je geen verantwoordelijkheid te nemen, je baas of man doet dat voor je en dat is best een comfortabele positie.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Ozes »

Ze zijn niet voor islam maar tegen de traditionele Europese/Amerikaanse cultuur, dat zien ze als de bron van al het kwaad.Ergens na Margareth Sanger zijn de Amerikaanse feministen compleet ingekapseld door radicaal links.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

http://www.mgtowforums.com/forums/activity.php Dit is wel lachen trouwens.

Edit: en verwijder dit topic vooral als het te off-topic is voor dit forum. Ik vind het wel relevant voor de maatschappij als geheel, zoiets als politiek, maar ook de rare houding van feministen tov alles van islam, hoe schandalig ook, blijft hoe dan ook fascinerend.
(^v^)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

(^v^)
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

(^v^)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Pilgrim »

GroenLinks maakt zich hard voor vrouwenonderdrukking

Geplaatst door Michael van der Galien op 21 februari, 2014

Afbeelding

GroenLinks Almere vindt hoofddoekjes ge-wel-dig.

Vrouwelijke raadsleden van GroenLinks droegen gisteravond massaal hoofddoekjes tijdens de wekelijke gemeenteraadsvergadering. Dit niet omdat ze zich opeens massaal bekeerd hebben tot een conservatieve versie van de islam, maar omdat ze publiekelijk graag hun steun wilden uitspreken voor islamitische vrouwen met een hoofddoek.

PVV'er Toon van Dijk - fractieleider van de PVV in de gemeenteraad - had onlangs namelijk gezegd dat hij zich eraan ergerde dat er steeds meer vrouwen met hoofddoeken (of erger) op rondlopen in zijn stad. Hij noemde dat - geheel terecht - onnederlands.

De politiekcorrecte dames van GroenLinks konden dat echter niet zomaar over hun kant laten gaan. Want kritisch over allochtonen.

Daarom woonden ze gisteravond de raadsvergadering bij met een theedoek op hun hoofd: 'Ha-ha. Geweldig. Kijk ons eens tolerant en openminded zijn enzo.' Wat waren ze trots op zichzelf (zie de video hier).

Wat de GroenLinkse dames daarbij vergeten - of beter gezegd, voor lief nemen - is dat de hoofddoek symbool staat voor de ondrukking van vrouwen. Er is werkelijk niets leuks, vermakelijks, of spiritueels aan. Het staat voor de minderwaardigheid van de vrouw die zich moet schikken naar de wensen van haar man, vader, broer, of zoon...

Of willekeurig iedere andere man in haar omgeving.

Daar komt nog eens bij dat de hoofddoek ook bijzonder vernederend is voor mannen. Eén van de achterliggende gedachten van hoofdbedekking voor vrouwen is dat mannen zich namelijk niet zouden kunnen inhouden als ze een mooie vrouw met een vol bos haar zien. Vrouw + haar = verkrachting. Zoiets.

Met andere woorden, de GroenLinksers vernederen in één klap vrouwen én mannen, en zijn daar nog trots op ook.

Het ergste van dit soort figuren is dat ze zichzelf al te vaak neerzetten als 'feministen' ook. GroenLinks is immers bij uitstek dé partij van, voor en door radicale feministen. Ja, nog meer dan D66 (en dat wil wat zeggen).

Jammer genoeg zullen de dames zich er niet voor schamen - en hun partij ook niet. Uiteindelijk gaat het multiculturalisme bij hen namelijk boven alles. Als puntje bij paaltje komt is het al het andere slechts bijzaak. Door deze actie heeft GroenLinks Almere dat weer eens bewezen.

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... vxYQ.email
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Ozes »

Wat een zielige figuren. Maar mensen hebben een identiteit nodig, een gemeenschapsgevoel, en het moderne seculiere regime heeft hier geen antwoord op.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door mercator »

De hoofddoek is het kenteken van in trots beleefde achterlijkheid.

Dàt is de waarheid, niks anders.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

Ozes schreef:Wat een zielige figuren. Maar mensen hebben een identiteit nodig, een gemeenschapsgevoel, en het moderne seculiere regime heeft hier geen antwoord op.
Geen enkele godheid; dat is achterhaald, of je dat nu wilt of niet. Geloof dat er niet is wordt niet teruggebracht. Deze slijmjurken gaan dus ook echt niet ineens in die Allah geloven, en zodra ze snappen dat religie dan wel een pak leugens is maar zeer realistische consequenties heeft vluchten ze met de staart tussen de benen weg. Zij zijn het soort dat ''tolerant'' gescheiden loketten en zwembaden opent, dat er alle begrip voor heeft als ''zusters'' niet bij een demonstratie of toespraak mogen komen, het soort dat in een blijf-van-mijn-lijf-huis bij wijze van spreken zou kunnen gaan betogen tegen de aldaar aanwezige vrouwen dat ''niet alle moslims zo zijn hoor! Wij kennen jullie geloof en cultuur beter dan jullie zelf en het komt hélemaal goed!'' Een stuitende domheid.
(^v^)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door mercator »

Ozes schreef:Wat een zielige figuren. Maar mensen hebben een identiteit nodig, een gemeenschapsgevoel, en het moderne seculiere regime heeft hier geen antwoord op.
Het zijn gewoon producten van Marxistische hersenspoeling van de wieg tot het graf. Onmachtig om voor zichzelf waar te nemen en na te denken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Schepsel!
Berichten: 1042
Lid geworden op: wo okt 23, 2013 12:51 pm
Locatie: De zetel van Iblis

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Schepsel! »

Leuk trouwens dat daarachter die vrouwen staat ''zin in de toekomst'' :muslima:
(^v^)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Ariel »

Schepsel! schreef:Leuk trouwens dat daarachter die vrouwen staat ''zin in de toekomst'' :muslima:
Grappig. [icon_lol.gif] Het was mij nog niet opgevallen. Nou ik gun ze een islamitische overheersing hoor. Als wij er maar geen last van hebben. Misschien kunnen deze vrienden van islam samen met hun vriendjes en hoofddoekjes naar Vlieland emigreren . We leggen dan wel de veerboot stil.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door mercator »

Aan zo iets zie je dat die hele groene beweging niks anders is dan Marxisme maar verpakt in een groen jasje. Wie voor milieubehoud is zou nooit op een groene partij moeten stemmen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Ariel »

mercator schreef: Wie voor milieubehoud is zou nooit op een groene partij moeten stemmen.
Dat is waar, want de gemiddelde moslim kan het milieu niks schelen, en de hoeveelheid kinderen die ze op deze aardbol zetten drkken best wel heel zwaar op het milieu, en dat begint op vroege leeftijd.. Denk eerst maar eens aan al de wegwerpluiers die de babies gebruiken
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door mercator »

Ariel schreef:Dat is waar, want de gemiddelde moslim kan het milieu niks schelen, en de hoeveelheid kinderen die ze op deze aardbol zetten drkken best wel heel zwaar op het milieu, en dat begint op vroege leeftijd.. Denk eerst maar eens aan al de wegwerpluiers die de babies gebruiken
De Groenen zijn voor "open grenzen", dat wil zeggen heel Afrika naar hier halen. En dan liefst naar de gebieden die al het meest overbevolkt zijn. Dat is verwoestend voor de resterende natuur hier maar dat kan een GLer met het hart op de juiste linkse plaats niks schelen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Mahalingam »

Is er een verschil tussen de 'ecological footprint' van een neger in Afrika en die van dezelfde neger in Nederland?
Mij dunkt dat dit verschil van dezelfde grootteorde is als tussen een inboorling in Europa en een inboorling in Afrika.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ozes
Berichten: 5833
Lid geworden op: za sep 17, 2011 4:05 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Ozes »

Schepsel! schreef:
Ozes schreef:Wat een zielige figuren. Maar mensen hebben een identiteit nodig, een gemeenschapsgevoel, en het moderne seculiere regime heeft hier geen antwoord op.
Geen enkele godheid; dat is achterhaald, of je dat nu wilt of niet. Geloof dat er niet is wordt niet teruggebracht. Deze slijmjurken gaan dus ook echt niet ineens in die Allah geloven, en zodra ze snappen dat religie dan wel een pak leugens is maar zeer realistische consequenties heeft vluchten ze met de staart tussen de benen weg. Zij zijn het soort dat ''tolerant'' gescheiden loketten en zwembaden opent, dat er alle begrip voor heeft als ''zusters'' niet bij een demonstratie of toespraak mogen komen, het soort dat in een blijf-van-mijn-lijf-huis bij wijze van spreken zou kunnen gaan betogen tegen de aldaar aanwezige vrouwen dat ''niet alle moslims zo zijn hoor! Wij kennen jullie geloof en cultuur beter dan jullie zelf en het komt hélemaal goed!'' Een stuitende domheid.
Ik geloof niet dat traditie mogelijk is zonder tolerantie voor een vorm van spiritualiteit, dat betekent niet dat er iets verplicht moet worden. Atheïsme in de huidige vorm is dodelijk voor cultuur en traditionalisme omdat alles wat niet 100% aan de utilitarianistische eisen voldoet word afgewezen. De moderne atheist neemt namelijk aan dat iets wat niet, nu direct te bewijzen is, onwaar en nutteloos is. Het moderne atheisme is om meerdere redenen zwak, ik heb liever een man die gelooft dat er glorie te behalen valt als hij voor een goed doel overlijd, dan iemand die gelooft dat hij maar 1x leeft en dat dergelijke romantische idëeen gewoon een nutteloze chemische reactie zijn. Ik geloof niet dat een sterke cultuur voort kan komen uit een dergelijk volk.

Ik geloof dat dergelijke vrouwen helemaal geen problemen met de leugens in de islam, de weerzin tegen leugenachtigheid is ook een cultureel begrip dat bij ons voortkomt uit het protestantisme en onder het postmodernisme is dit voor een groot deel is verdwenen. Ik zie dat soort vrouwen echt niet rebelleren tegen de "onwaarheden" in de Islam en zie ze best bekeren zodra dit maatschappelijk acceptabel is.
"There is no need to exaggerate the part played in the creation of Bolshevism and in the actual bringing about of the Russian Revolution, by these international and for the most part atheistical Jews, it is certainly a very great one; it probably outweighs all others.

~Winston Churchill.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door mercator »

Ik geloof niet dat traditie mogelijk is zonder tolerantie voor een vorm van spiritualiteit,
Dat hoeft niet. Ik beschik over geen enkele vorm van spiritualiteit( ik weet zelfs niet wat dat is), en toch houd ik aan bepaalde culturele normen en begrippen. Gewoon omdat die het dagelijkse leven sturen en begrijpelijk maken. Bijv., ik loop in de traditionele Westerse kleding rond, niet omdat ik daar een of andere geestelijke betekenis in zie maar omdat het een hoop gedoe van boze blikken vermijdt.
Met dat begrip spiritualiteit kan je allerlei verkeerde kanten op. In elke katholieke of protestantse eredienst -die tegenwoordig het wervend karakter van een mislukt kinderfeestje heeft-lult de pastoor of de dominee wel dat hij de moslims o zo dankbaar is , want die hebben de "spiritualiteit" terug gebracht in Europa.
De moderne atheist neemt namelijk aan dat iets wat niet, nu direct te bewijzen is, onwaar en nutteloos is. Het moderne atheisme is om meerdere redenen zwak,
Tot nog toe is er geen enkele bewijs voor het bestaan van een Hogere Macht geleverd, maar dat wil niet zeggen dat ik het 100 % uitsluit. Zodra ik Hem kan zien, voelen of ruiken wil ik mijn mening best herzien. En dat is de enige wetenschappelijke houding.Tot nader order gelooft iedereen dan maar wat hij/zij wil. Ik heb lang genoeg tussen de Getuigen van Jehovah gezeten, wat mij betreft was dat geen enkel probleem.
ik heb liever een man die gelooft dat er glorie te behalen valt als hij voor een goed doel overlijd,
Doe mij maar een ontiegelijk groot aantal moslims die denken dat ze voor hun goed doel sterven, dat heb ik ook veel liever dan moslims die 90 jaar lang van uitkeringen gaan snoepen.
Het lijkt mij ook nuttiger om voor een goed doel te leven dan ervoor te sterven. Er moet ook een kans zijn dat je het doel bereikt, anders heeft het helemaal geen zin. Ik zelf zal bijv nooit in Mekka gaan roepen dat Mohammed een klootzak is, dan word ik direct gelynched en dat was dat. Maar een bepaald risico nemen om de Zwarte Steen in duizend stukjes op te blazen, dat zou ik dan weer wél overwegen.
dan iemand die gelooft dat hij maar 1x leeft en dat dergelijke romantische idëeen gewoon een nutteloze chemische reactie zijn. Ik geloof niet dat een sterke cultuur voort kan komen uit een dergelijk volk.
Het is allemaal gewoon een kwestie van techniek. En een beperkte groep die die techniek wil inzetten. De grote massa volgt dan wel.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/enz

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:Is er een verschil tussen de 'ecological footprint' van een neger in Afrika en die van dezelfde neger in Nederland?
Mij dunkt dat dit verschil van dezelfde grootteorde is als tussen een inboorling in Europa en een inboorling in Afrika.
En ja hoor, daar is de Zwitserse Association of Ecology and Population (Ecopop) met het nieuws dat ze een referendum willen
  • Ecopop's 'Stop Overpopulation' initiative aims to slow the influx of foreigners to Switzerland to 0.2 percent a year. The new initiative could be put to to the vote in just ten months' time,
http://www.thelocal.ch/20140225/governm ... -proposals
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie