Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door King George »

sjun schreef:
za aug 27, 2022 11:55 am
Rypke Zeilmaker: "Genderlobby drijft op miljoenensubsidies overheid"


Opmerkelijk dat zulke en deze onthullingen nu nooit bij de staatsomroepen -vooral gelieerd aan D66- plaatsvinden. :scratch:
Gendergekte is dus een (gesubsidieerd) verdienmodel. Als ik het niet dacht. Ik ben er geenszins verbaasd over.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Er was een “kid friendly” drag show in Roanoke Texas.
En de antifa kwam in vol oornaat aangerukt. Ze dachten dat er mogelijk een strijd zou ontbranden met de niet-antifa. Sluipschutters op de daken. En een vlag moest bewaakt worden om onheil te voorkomen:

Afbeelding
Video's. ANTIFA-leden bewapend met AR15's bewaken "kindervriendelijke drag queen show"
https://www.geenstijl.nl/5166612/video- ... show/#more
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Pak je zakdoek maar want als je onderstaande leest wordt het huilen en snotteren.
Er bestaat vreselijk leed in de wereld.

Hoe is het om een transgender voetbalspeler te zijn?
Spoiler! :

Marjolein (31) leeft van kleins af aan voor voetbal. Maar een team vinden waar ze zich welkom voelt, én waar haar deelname niet ingaat tegen de regels van de KNVB, valt nog niet mee.

De wekker van Marjolein Schepers (31) gaat elke ochtend, behalve op zondag, om drie uur. Een uur later staat ze in de bakkerij waar op de gevel nog altijd de jongensnaam prijkt die ze bij haar geboorte kreeg. Klanten zijn inmiddels wel gewend aan “de nieuwe Marjolein”. Of eigenlijk: de Marjolein die ze altijd al was, maar van wie ze lang heeft gedacht die te moeten verstoppen. Twee jaar geleden ging ze in transitie en kwam eindelijk die begeerde V in haar paspoort. In de winkel deelde ze geboortekaartjes uit.

Dat jaar werd ze ook bij de KNVB als vrouw geregistreerd. Het was de kers op de taart: voetbal is alles voor Marjolein. Al van kleins af aan is ze te vinden op het veld. Het liefst rechts van het midden, maar überhaupt kunnen spelen is al prachtig. De sport houdt haar overeind, zegt ze zelf. Maar een team vinden waar ze zich welkom voelt én waar haar deelname niet ingaat tegen de regels van de KNVB, valt nog niet mee.
kijk
The Gender Games
'Dat ze tot wel vijf uur in de auto zit om anderhalf uur te kunnen trainen, is voor Marjolein geen probleem'

‘Afgelopen voorjaar had ik de beste tijd van mijn leven’, blikt ze terug. Na een moeilijke tijd bij de club in haar woonplaats Westerbork, vond ze aansluiting bij een meisjesteam in Lisse, 200 kilometer verderop. Dat ze tot wel vijf uur in de auto zat om anderhalf uur te kunnen trainen, was geen probleem. ‘Ik werd eindelijk geaccepteerd door mijn teamgenoten. Ik deed méé.’ In Lisse hoefde ze zich voor het eerst niet om te kleden in een aparte ruimte, maar was ze welkom in de dameskleedkamer: ‘Het mooiste cadeau dat ik kon krijgen.’
Meisje van vijftien

Maar inmiddels heeft Marjolein al zestien weken niet gevoetbald. Niet alleen omdat ze veel pijn heeft in haar heupen – mogelijk een gevolg van het toedienen van vrouwelijke hormonen - maar vooral omdat de KNVB het niet toestaat dat ze meespeelt in een team dat verder alleen bestaat uit meiden jonger dan 20. ‘In mijn paspoort staat dat ik 31 jaar ben, maar zo voel ik me niet. Ik zit vol hormonen en voel me een meisje van vijftien. De KNVB is bang dat ik te sterk ben om met en tegen jonge meiden te spelen. Dat is niet zo, en dat kun je ook niet beoordelen vanuit een stoel in Zeist.’

En dus nodigde Marjolein de voetbalbond in een brief uit om eens te komen kijken bij een training. ‘U zult dan zien dat daar het gelukkigste meisje van de wereld een fijn potje voetbal met haar team speelt.’
'Natuurlijk had ik hier veel eerder mee naar buiten moeten komen, maar als je in een dorpje in Drenthe woont, dan is dat wel wat je het laatste doet'

In diezelfde brief schreef ze te begrijpen dat het voor een buitenstaander verwarrend kan zijn dat de leeftijd op haar paspoort anders is dan de leeftijd waarmee ze zich identificeert. ‘Ik heb de pech zo geboren te zijn. En natuurlijk had ik hier veel eerder mee naar buiten moeten komen, maar neem van mij aan: als je in een dorpje in Drenthe woont, dan is dat wel wat je het laatste doet.’

Spelen in het enige damesteam van Lisse is voor Marjolein voorlopig geen optie, uit angst zich daar niet op haar plek te voelen. ‘Alleen al de gedachte brengt veel spanning met zich mee. Ik ben gewoon nog niet zo ver. Mijn natuurlijke ontwikkeling heb ik niet doorgemaakt zoals dat bij cis vrouwen gebeurt. Ik heb tijd nodig om me verder te ontwikkelen als vrouw.’

Voetbal is overleven


Niet voetballen ervaart ze als een marteling. De psycholoog die haar begeleidt tijdens haar transitie, zei laatst dat ze ‘op het randje van een burn out’ zit. Sport kan een belangrijke uitlaatklep zijn voor mensen in transitie van man naar vrouw of andersom. Sportorganisatie NOC*NSF stelde in samenwerking met Transgender Network Nederland een richtlijn op voor Gender- en seksediverse personen in de sport. De kern van die richtlijn is dat ieder mens moet kunnen genieten van de voordelen die sport te bieden heeft.

Ook de John Blankensteinfoundation* benadrukt dat plezier in sport bovenaan zou moeten staan. Voorzitter Karin Blankenstein: ‘Voetbal is voor Marjolein een stukje overleven. Ze voert al jarenlang een strijd in haar lichaam, en moet nu ook nog eens deze strijd voeren om haar grote hobby te kunnen uitvoeren.’
Diversiteitsvinkje

Want het gaat hier niet om de eredivisie. ‘Ik ben geen goede speler’, zegt ze zelf. Des te groot was dan ook de verbazing toen er vorig jaar even een buitenlandse transfer lonkte. Tot voor kort reed Marjolein elke zaterdag met een SRV-wagen door Westerbork om versgebakken croissantjes en andere producten aan de man te brengen. Op een van die ochtenden in de rijdende supermarkt werd ze gebeld. ‘Of ik in Italië wilde komen spelen! Maar ik spreek helemaal geen Engels, ben nog nooit buiten Nederland geweest. Voor een meisje als ik is naar Lisse gaan al een hele onderneming. En ik heb de bakkerij. Dus ik heb het niet gedaan. En ergens denk ik ook dat ze me alleen belden om hun diversiteitsvinkje aan te kunnen vinken.’

'Of ik in Italië wilde komen spelen! Maar ik spreek helemaal geen Engels, ben nog nooit buiten Nederland geweest'

Het is de eerste keer dat de KNVB een casus als die van Marjolein meemaakt. Karin Blankenstein zegt ergens te begrijpen dat de bond Marjolein op basis van haar leeftijd niet met meiden wil laten spelen die veel jonger zijn. ‘Ik snap dat ze niet direct een oplossing hebben. Maar laten we met elkaar om tafel zitten en kijken naar wat er wél kan. Misschien is er iets te bedenken waardoor ze in ieder geval mee kan trainen. Dit is de eerste casus voor de KNVB, maar er zullen vergelijkbare casussen volgen.’
https://www.vpro.nl/programmas/tegenlic ... pers-.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

Mahalingam schreef:
ma aug 29, 2022 10:28 pm
Er was een “kid friendly” drag show in Roanoke Texas.
En de antifa kwam in vol oornaat aangerukt. Ze dachten dat er mogelijk een strijd zou ontbranden met de niet-antifa. Sluipschutters op de daken. En een vlag moest bewaakt worden om onheil te voorkomen:

Afbeelding
Video's. ANTIFA-leden bewapend met AR15's bewaken "kindervriendelijke drag queen show"
https://www.geenstijl.nl/5166612/video- ... show/#more
Er zullen vast veel kinderen op afgekomen zijn. Verstandige Texaanse ouders gaan leuke dingen met hun kinderen doen in plaats van hen bloot te stellen aan de abberaties uit de politiekcorrecte gemeente.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Gender gekte reclame in Den haag:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr sep 02, 2022 9:09 am
Gender gekte reclame in Den haag:

Afbeelding
‘Misleidend, onnodig en gevaarlijk’. De Regenboog Alliantie Gouda is zeer ongelukkig met posters in bushokjes. De campagne strijdt tegen het versoepelen van een wet voor transgender personen.

Vreemd en dubbel dat Lhbti’ers wel reclame mogen maken voor, maar tegenstanders niet tegen veranderen van geslacht.
Lhbti’ers dienen klacht in over ‘misleidende, onnodige en gevaarlijke’ posters Gendertwijfel

De Regenboog Alliantie Gouda heeft een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie om de posters van het manifest Gendertwijfel.

Die hangen ook in Gouda. ,,Wij vinden de campagne met behulp van reclameposters in de publieke ruimte misleidend, onnodig en gevaarlijk”, volgens Regenboog Alliantie Gouda.

Het wetsvoorstel waartegen Gendertwijfel pleit, maakt het simpeler om het geslacht in je paspoort te laten veranderen. Onder voorwaarden is het al mogelijk, en de procedure wordt nu verder vereenvoudigd, is het idee. Gendertwijfel noemt de voorgestelde aanpassingen ‘ingrijpend en verstrekkend’.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

Je kunt die (en andere) zaken ook anders aan de kaak stellen.
:finger:

2SLGBT?! THE LEFT CAN'T GET THEIR QUEER ACRONYMS STRAIGHT! | Louder with Crowder

Voor het geval dàt...

We Took On ARMED ANTIFA at a 'KID-FRIENDLY' Drag Show | CROWDER UNDERCOVER | Louder with Crowder

Voor het geval dàt...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Wat is dat toch dat de boven ons gestelden en hun meelopers zo dol zijn op gender gedoe?
In ieder geval hebbenze een grote brutale bek, extra versterkt door de sociale media.
Posters Gendertwijfel beklad, eerste klachten ingediend

Het verzet tegen de posters van de campagne Gendertwijfel zwelt aan. De bushokjesreclame is op diverse plaatsen beklad en bij reclamewaakhond RCC druppelen de eerste klachten binnen.

De posters, die in 150 abri’s hangen, spreken zich uit tegen de Transgenderwet die binnenkort in de Tweede Kamer wordt behandeld. Achter de campagne zit een breed scala aan critici, onder wie artsen, theologen en journalisten.

Op foto’s die rondgaan op Twitter is te zien hoe de tekst van een aantal posters onleesbaar is gemaakt. Ook gaat op het sociale-mediaplatform een kaartje rond met locaties waar de posters hangen. Mensen worden opgeroepen te melden als ze het reclamemateriaal tegenkomen. Volgens de feministische Stichting Voorzij, een van de initiatiefnemers van de posters, gaat het om een oproep tot vandalisme.

Haat

Bij de Reclame Code Commissie (RCC) zijn tot nu toe vijftien klachten ingediend tegen de campagne Gendertwijfel, laat een woordvoerder weten. Eén daarvan is afkomstig van de Regenboog Alliantie Gouda, een plaatselijke belangenvereniging voor lhbti’ers. „Wij vinden deze campagne misleidend, onnodig en gevaarlijk, omdat die aanzet tot discriminatie”, zegt voorzitter Mart van de Kamp tegen Omroep West.

Op sociale media klinken meer boze reacties. Ook roepen mensen JCDecaux, het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de buitenreclame, ter verantwoording: „Weten jullie dat dit soort campagnes haat tegen transpersonen oproept?” In een reactie stelt het bureau dat de reclame „inderdaad niet wenselijk” is. „Wij zullen zeker actie ondernemen en uitzoeken hoe dit erdoorheen is gekomen.” Welke actie ondernomen wordt, is onduidelijk. Een woordvoerder van het bureau was donderdagmorgen niet bereikbaar voor een toelichting.

Vragen gemeentebestuur

De PvdA-fractie in Gouda roept het gemeentebestuur op om de „transfobe” posters te verwijderen. De partij vraagt het college van burgemeester en wethouders welke acties het wil ondernemen om deze reclame te weren „in verband met het schenden van mensenrechten.”

De partij vindt dat de posters een „negatief en ongewenst effect” hebben op inwoners en bezoekers van de stad. „Het gaat hier immers om duidelijk discriminerende posters”, schrijft raadslid Sophie Heesen op Facebook. Volgens haar moet het gemeentebestuur openlijk afstand nemen van dergelijke uitingen. „Wij kiezen voor een samenleving waarin iedereen zichzelf kan zijn en het niet uitmaakt wat je geslacht, geaardheid of geloof is.”

In reactie op de discussie vraagt de Goudse wethouder Thierry van Vugt (D66) mensen om een melding te doen bij de RCC, zodat die de casus inhoudelijk kan beoordelen. „Net zoals bij de eerdere discussie over Second Love-reclames volgen wij in deze het inhoudelijk oordeel van de @StReclameCode.”

Ook in Tilburg dienden PvdA en D66 vragen over de campagne in bij het college. De partijen vinden dat de poster „niet past bij het uitgangspunt van onze gemeente dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en hiervoor uit moet kunnen komen.” Ze willen weten of het gemeentebestuur bereid is via informatie- en campagneactiviteiten „extra uit te dragen dat in Tilburg iedereen zichzelf kan zijn.” Ook vragen ze om een herziening van het reclamebeleid van de gemeente, en een debat over welke uitingen wenselijk zijn in de openenbare ruimte.

De campagne kan „bij de toch al kwetsbare groep van personen die met hun geslachtsidentiteit worstelen hard aankomen. De vrijheid van meningsuiting is een groot goed, maar kent ook beperkingen daar waar het de vrijheid van anderen raakt”, stellen de raadsleden Stefan Jansen en Beppie Smit. „De vrijheid om te kunnen zijn wie je bent is een groot goed en dient beschermd te worden.”
https://feromoon.info/nieuws/13063-post ... -ingediend
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

In ons land mogen scholen geen gendergedoe weren vanuit geloofsovertuigingen. Vanwege vrijheid van godsdienst die beperkt is zodra 'discriminatie' geroepen gaat worden.
In de USA hebben religieuze instellingen wat meer te zeggen over hun onderwijssituatie.
Supreme Court allows Yeshiva University to reject LGBTQ student group

The U.S. Supreme Court on Friday blocked a lower court’s order that would have forced Yeshiva University to grant official recognition to a student LGBTQ group.

The order, signed by Justice Sonia Sotomayor, temporarily freezes a New York Appeals Court ruling “pending further order,” suggesting that the Supreme Court may hear the case.

University officials had filed an emergency appeal with the High Court after Manhattan-based Judge Lynn Kotler ruled in June that the administration must grant the same recognition to the “YU Pride Alliance” as other other student groups.

YU maintains that recognizing the Pride Alliance violates its religious beliefs while the student group accuses the administration of discrimination.

The university argues that its nonsectarian status – vital to receiving government funding – was solely determined by its admissions procedure, which does not discriminate between students based on faith, color, or sex.

While a large majority of its students is Jewish, it is not a requirement and non-Jewish students do attend the school. More than 6,000 students are enrolled in classes at YU’s four campuses across New York City.

However, although not a “religious corporation,” the university showed numerous examples of how it has always operated as a religious entity “guided by Halacha [Jewish law] and Torah values.” These guidelines should allow it to be exempt from the law based on the Constitutionally-enshrined right to religious freedom, it told the court.

The Supreme Court has shifted its stance on religious freedom in recent months.

In June, justices struck down a Maine law that prevented state funds from going to religious schools.

In other cases this year, the High Court ruled that a high school football coach had the constitutional right to pray at midfield following games and that a pastor could “lay hands” on a condemned prisoner in the final moments before his execution.
https://worldisraelnews.com/supreme-cou ... ent-group/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Noors debat over transrechten is Kafka in de fjorden
Sylvain Ephimenco

Hopelijk zal het komende debat over de nieuwe transgenderwet (geen arts of psycholoog meer bij gendertransitie) rustiger verlopen dan in Noorwegen, waar kritiek op transvrouwen tot beperking van de vrijheid van meningsuiting kan leiden. Mij gaat het hier niet om het wetvoorstel zelf, dat laat ik aan anderen over. Sommige feministen, bijvoorbeeld, die ertegen zijn, zoals we in Trouw in mei konden lezen. Het gaat mij om het gebrek aan verdraagzaamheid van de kant van sommige voorstanders van de wet.

Twee jaar geleden schreef relatiecoach Caroline Franssen een opiniebijdrage in deze krant waarin ze de transgenderwet een ‘fundamentele aantasting van de rechten van vrouwen’ noemde. Het regende mails en brieven: Trouw had het stuk nooit mogen publiceren en zou excuses daarvoor moeten maken. Nare reacties die men als een roep om (zelf)censuur kan omschrijven.

In Noorwegen kan het er nog wilder aan toegaan. Ik heb de laatste tijd heel wat Noorse teksten doorgenomen (met dank aan vertaalmachines) om de kafkaiaanse materie van deze zaak te doorgronden. In de linkerhoek van de ring, feministe Christina Ellingsen de leider van Women’s Declaration International Norway (WDI). Rechts Christine Marie Jentoft, adviseur voor genderdiversiteit voor de Noorse Organisatie voor Seksuele en Genderdiversiteit (FRI). Jentoft was man, nu transvrouw en verklaard lesbienne. [/color]Ze won in 2015 als eerste transvrouw de eerste prijs Miss Gay Norway. Nu heeft ze aangifte gedaan bij de politie tegen Christina Ellingsen. Deze schreef op 28 juli op haar Facebookpagina: ‘Er loopt momenteel een politieonderzoek tegen mij, verdacht van haatzaaien, omdat ik heb gezegd dat mannen geen lesbische moeder kunnen zijn.’

Ze bleef Jentoft als man zien


De aangifte komt van transvrouw Jentoft die vorig jaar met Ellingsen op Twitter discussieerde. De feministe was stellig tegen de transvrouw: ‘Jentoft, hoe je je ook voelt en hoe je jezelf definieert, je bent en blijft een biologische man.’ Ook schreef ze dat de transvrouw geen moeder en geen lesbienne kan zijn en niet van anderen kan eisen dat ze anders hierover gaan denken. De twee gingen in januari op de Noorse tv met elkaar in debat. Wat Ellingsen toen nog niet wist is dat haar opponent al aangifte tegen haar had gedaan wegens ‘haatzaaien’ (Artikel 185 van het Noorse strafrecht maakt dit sinds vorig jaar mogelijk voor ‘genderidentiteit’). Tijdens het debat herhaalde Ellingsen dat ze Jentoft als man bleef zien. Met dit citaat als nieuw bewijsmateriaal ging de transvrouw terug naar de politie om haar aangifte te verrijken.

Onlangs werd Ellingsen door de politie opgeroepen en gedurende vier uur (!) verhoord. Het onderzoek voor haatzaaien loop nog en Ellingsen kan maximaal drie jaar gevangenisstraf krijgen. Op het Noorse internet gaat de discussie verder en sommige feministen vragen zich af of ‘lesbiennes nu zullen moeten accepteren dat de penis een vrouwelijk geslachtsorgaan is.’ De aangeklaagde Ellingsen zegt deze situatie als ‘een persoonlijke ramp’ te ervaren. Jentoft krijgt naar eigen zeggen ‘enge mails’ in vreemde talen maar ook de steun van Amnesty International Noorwegen. Eergisteren meldde ze trots op Facebook voor de vrouwenemancipatieprijs Jenteprisen 2022 te zijn genomineerd.
https://www.topics.nl/noors-debat-over- ... jn-nieuws/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Uiteraard. :finger: De directeur NS , Marjan Rintel, is een D66-er. Dan krijg je dit soort malle dingen.
Cao NS gaat op transgendertoer

De spoorstakingen hebben geleid tot betere arbeidsvoorwaarden, inclusief transitieverlof voor transgenders.

NS geeft zijn personeel in de nieuwe cao niet alleen een slordige tien procent meer loon, maar ook de mogelijkheid om aan transgender personeel verlof toe te kennen wanneer zij in transitie gaan. De spoorwegen zijn niet de eerste werkgever met een speciaal daarvoor in het leven geroepen verlof, maar met zo’n 19.000 werknemers voor zover bekend wel de grootste tot nu toe.

Dat het zogenoemde transitieverlof nog geen al te bekende arbeidsvoorwaarde is, blijkt wel als de woordvoerder van werkgeversclub AWVN, hét kennisinstituut als het om cao’s gaat, ook even moet nadenken wat ermee bedoeld wordt. In het geval van de NS – en in de meeste andere gevallen ook: wie het medische traject van een geslachtsverandering in gaat, mag in een periode van tien jaar 24 weken betaald verlof opnemen.

’Onderstroom’

„Buiten alle huidige aandacht voor loonsverhoging en koopkracht is er een onderstroom waar dit soort arbeidsvoorwaarden uit voortkomt”, duidt de AWVN-woordvoerder. „De samenleving verandert, een werkgever wil laten zien midden in die samenleving te staan, modern te zijn. Uit diezelfde stroming komt bijvoorbeeld ook diversiteitsverlof: de mogelijkheid om vrij te nemen op andere feestdagen dan de traditionele christelijke.”

Bij de NS kwam het idee om diversiteitsverlof in de cao op te nemen van het spoorwegbedrijf, zegt een woordvoerder. „We weten niet hoeveel collega’s er gebruik van willen maken.”

Verzekeraar Aegon en woonwarenhuis Ikea hebben het transitieverlof in hun cao staan, die laatste zelfs al sinds een jaar, „omdat we in het verleden wel vragen van werknemers daarover hebben gehad”, zegt een woordvoerder. Het afgelopen jaar, met dus het verlof in de cao, zijn daar geen nieuwe aanvragen bij gekomen, laat Ikea weten.

Ook bij Aegon, waar het transitieverlof sinds deze zomer een recht is, moet de eerste aanvraag nog binnenkomen. Belangrijk is het niettemin wel, zegt Maxim Buise, zelf in transitie, in een interview op de Aegon-website. „Transgender personen bij andere werkgevers zijn nog altijd bang om hun baan kwijt te raken.”

Dat is ook de reden dat Transgender Netwerk Nederland, de belangenvereniging voor de transgemeenschap, al zeker drieënhalf jaar lobbyt voor een wettelijke regeling. Want ja, je kunt je voor de medische ingrepen die bij een transitie horen ook ziek melden, maar beter is het om de transitie ’niet te laten doorwerken in iemands dossier’, redeneert TNN.

Toen de belangenclub begin 2019 een onderzoeksrapport naar het kabinet stuurde om transitieverlof in de wet te verankeren, waren alleen de gemeenten Amsterdam en Utrecht daarmee bezig. In de hoofdstad kan iemand die in transitie wil daar verlof voor opnemen, blijkt uit een overzicht van arbeidsjuridisch dienstverlener Xperthr. Voor de daadwerkelijke medische behandelingen na de diagnose en het slikken van hormonen, gelden de gemiste werkdagen nog wel gewoon als ziekteverzuim. Voor de ambtenaren in de Domstad valt een transitie in dezelfde categorie als verlofdagen voor rouw en mantelzorg.

De Sociaal-Economische Raad, het overlegorgaan van de polder, gaat ervan uit dat er uiteindelijk een wettelijk recht komt op transitieverlof. Daarbij zou het UWV, net als nu al bij zwanger- en ouderschapsverlof, werkgevers al het doorbetaalde salaris kunnen vergoeden. Zo kunnen ook mkb-ondernemers zich transitieverlof veroorloven, ziet ook TNN. Maar zegt de SER, „hoe eerder je zulke regelingen als werkgever inricht, hoe beter.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Ik kreeg een zakje kattensnoepjes uit Engeland.
En er stond op de verpakking:

Why did the chicken cross the street? We think a cat was probably chasing them. save your feline friend the trouble, with this tasty treat with chicken.

Op de voorkant van de verpakking staat een blije kat ((en een blij kippetje).

Kijk ik op de achterkant dan zie ik een vol-inclusieve regenboog vlag en de tekst:

Dreamies (tm) is working with the LGBT foundation (Reg. Charity No. 1070904) to support the mental heath of the KGBTQ+ communities by helping to fund their helpline in 2022. Funding is not linked to sale of packs.

Gevolgd door een tekstballon met

We're here if you need us 0345 3 30 30 30
Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Deze leraar in Canada mag zijn gigantische nepborsten in de klas dragen en moet door leerlingen aangesproken worden met mevrouw.

Afbeelding
Multiple photos showcase the teacher in the middle of class with a tight shirt with nipples protruding. The pictures went viral this week, and according to one user on Twitter, the teacher is the Manufacturing Technology instructor at Oakville Trafalgar High School. Reduxx found that the teacher goes by the name Kayla Lemieux on social media. Another user (@ChristApocrypha) speculates that his former name is Stephen Hanna.

According to Reduxx co-founder and journalist Anna Slatz, students are unable to say anything about the issue. “The kids here most definitely don’t think it's normal… but realistically we can’t say anything,” one student said. “Last year, the teacher was a man. I don’t think the school can fire him.”

The synthetic breasts and outfit are glaringly inappropriate for school, and the school’s dress code policy states: “Dress codes must prevent students from wearing clothing that exposes or makes visible genitals and nipples." I guess the rule only applies to students, and not faculty members. This isn’t surprising, since their board of education is committed to creating a “safe” space for trans individuals in schools. Administrators may be fearful of approaching the teacher since it can be seen as “stigmatizing."
En wie het echt niet kan geloven, nog een artikel van daily mail.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Het gendergedoe roept veel weerstand op onder de bewoners van Allahstan.
(Trouwens, in het Orthodoxe Servië moeten ze er ook niets van hebben.)
In Turkije is het ook een no-no en daarop richten de Turken (in de diaspora) in de EU zich ook.
Duizenden demonstreren in Istanbul tegen LGBTQ-organisaties, LGBTQ-‘propaganda’

Een anti-LGBTQ-groep heeft zondag in Istanbul gemarcheerd en geëist dat LGBTQ-verenigingen worden gesloten en hun activiteiten worden verboden, in de grootste demonstratie van dit type in Turkije.

Enkele duizenden mensen namen deel aan de demonstratie met de naam “The Big Family Gathering“. Kursat Mican, een spreker van de organisatoren, zei dat ze meer dan 150.000 handtekeningen hadden verzameld om van het Turkse parlement een nieuwe wet te eisen die een verbod zou inhouden op wat zij ‘LGBTQ-propaganda’ noemen, die volgens hen Netflix, sociale media, kunst en sport doordringt.

Hatice Muge, die als kindermeisje werkt, kwam naar de bijeenkomst vanuit de provincie Bursa.
“Mensen zijn hier ondanks de regen voor hun kinderen, voor toekomstige generaties,” zei ze en drong er bij de Turkse regering op aan om actie te ondernemen. “Ze moeten de familie redden, ze moeten de kinderen redden van deze vuiligheid.”
De groep hield spandoeken vast met de tekst: “Bescherming van het gezin is een kwestie van nationale veiligheid.”

LGBTQ-parades zijn sinds 2015 niet meer toegestaan in Turkije.

Voorafgaand aan de demonstratie van zondag verspreidden de organisatoren een video met beelden van eerdere LGBTQ Pride-marsen in Turkije. De video werd opgenomen in de lijst met openbare aankondigingen van de Turkse mediawaakhond.

De video en de demonstratie leidden tot verontwaardiging bij LGBTQ-verenigingen en andere rechtengroeperingen. De organisatoren van Istanbul Pride riepen het bureau van de gouverneur op om het evenement te verbieden en de autoriteiten om de video te verwijderen, omdat beide hatelijk zouden zijn.

ILGA Europe, dat zich inzet voor LGBTQ-gelijkheid, tweette dat het zich grote zorgen maakt over de risico’s van geweld.
“De Turkse staat moet zijn grondwettelijke verplichting nakomen om al zijn burgers te beschermen tegen haat en geweld.

Het Turkije-kantoor van Amnesty International zei dat openbare aankondigingen waarin het evenement wordt genoemd, in strijd zijn met de Turkse beginselen inzake gelijkheid en non-discriminatie.

Turkse topambtenaren hebben LGBTQ-mensen “perverselingen” genoemd die de traditionele gezinswaarden willen aantasten.
https://tpo.nl/2022/09/18/duizenden-dem ... ropaganda/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Yeshiva University pauses all clubs to avoid opening one for LGBTQ+ students

Yeshiva University (YU) has decided to suspend all its student clubs in order to avoid allowing a court-ordered establishment of one for LGBTQ+ undergraduates.

“The university will hold off on all undergraduate club activities while it immediately takes steps to follow the roadmap provided by the U.S. Supreme Court to protect YU’s religious freedom,” the Orthodox school’s administration wrote in an email to the student body.
[...]
While the school’s message referred to the nearly month-long period of Jewish holidays beginning next week, when undergraduate classes are barely held, the email did not clearly state that the clubs would be opened after the holiday season ended.

"One of the YU Pride Alliance lawyers, Katie Rosenfeld, compared the blanket closure to American racial discrimination of half a century ago.
One of the YU Pride Alliance lawyers..."Hoeveel advocaten heeft die club in dienst en wie betalen daarvoor?
Komen ze in Europa altijd aan met een Godwin, in de USA is een verwijzing naar het racistische verleden gebruikelijk. Een racistisch verleden dat na de burgeroorlog door de Democratische Partij gemaakt is.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Zodra de verf droog is komen deze bankjes te staan te staan op de Reguliersgracht, Westermarkt, Haarlemmerplein, Wittenburgerplein, Blauwbrug en de Prins Hendrikkade te Amsterdam.
Op deze homo-bankjes mag iedereen gaan zitten, ook toeristen.
Maar wees niet verbaasd als je als man alleen daar op gaat zitten dat je benaderd wordt door mannen die denken dat je zit te 'solliciteren'. Misverstand. Of niet want het kan zoals alles in de openbare ruimte opeens een ontmoetingsplek worden voor geile achtergeveltoeristen.
Stadsdeelcommissielid Diederik Brink (D66) zag ze staan in Den Haag en dacht: wat fijn dat je kunt zien wat de waarden van je stad zijn. Samen met Bas van der Sande (VVD) diende hij een voorstel in dat unaniem werd aangenomen.
[...]
Brink: “Als je straks de stad binnenkomt vanaf centraal, zie je gelijk waar Amsterdam voor staat.”
[...]
“We hopen dat Amsterdammers zich trots voelen en ook voelen dat we in een open en tolerante stad wonen.”
[...]
Maar dit is een manier om een signaal af te geven.
https://www.topics.nl/regenboogbankjes- ... =brand/hp/

Wat is dat toch met die gendermanie? Dat trots zijn zo belangrijk is voor ze.?
Wat is dan dat heel bijzondere waarop ze trots zijn en wat anderen niet (kunnen) hebben??
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

De Duitse taal wordt zwaar verkracht door dat gender-inclusieve taalgebruik.

Afbeelding

En er zijn veel betweteraars die ter lering van de stomme burgers overal stickers op plakken. Stickerterreur.

Afbeelding

Zullen we er maar om lachen?

Afbeelding

Wie er niet om lacht is de vereniging voor de Duitse taal.
Een professor van de @UniHalle
verwacht correct Duits van zijn leerlingen. De universiteit spioneert, vraagt ​​studenten - zonder medeweten van de professor. Men probeert hem de leer te ontzeggen; dat kan niet omdat hij daar is gehabiliteerd en les mag geven. Dus je neemt de achterdeur. 1/
alleen d. verzoek achter d. De rug van prof heeft al een smaak. Als een universiteit zo duidelijk maakt dat ze een ideologie boven taalkundige correctheid stelt, moet men zich afvragen hoe vrijheid d. het onderwijs wordt daar besteld. 2/2
Spoiler! :
Conversation
Verein Deutsche Sprache (VDS)
@VDS_weltweit
Ein Prof. der @UniHalle
erwartet von seinen Studenten korrektes Deutsch. Die Uni spitzelt, fragt bei Studenten nach - ohne Kenntnis des Profs. Man versucht, ihm die Lehre zu verweigern; das geht nicht, weil er dort habilitiert ist u. lehren darf. Also nimmt man die Hintertür. 1/
Allein d. Anfrage hinter d. Rücken des Profs hat schon ein Geschmäckle. Wenn dazu eine Uni so deutlich macht, dass sie eine Ideologie über sprachliche Korrektheit stellt, muss man sich fragen, wie es um die Freiheit d. Lehre dort bestellt ist. 2/2
https://twitter.com/VDS_weltweit/status ... 1518069768

Het gaat hier over:
Controverse over geslacht: Professor in Halle pleit voor "Hoogduits".

Aan de universiteit van Halle-Wittenberg is er een dispuut over genderspecifiek taalgebruik. De politiek professor Jürgen Plöhn van het Instituut voor Politieke Wetenschappen heeft het gebruik van wat hij noemt "ideologisch beïnvloede" gendertaal in zijn cursussen verboden. In werken schildert hij ze als taalfouten. Er zijn protesten tegen zijn beoordelingspraktijk.

De missie van de Universiteit van Halle-Wittenberg in termen van "gender" is duidelijk. De universiteit heeft zich gecommitteerd aan het gebruik van genderneutrale taal en heeft verklaard dat het gebruik van dergelijke taal in het onderwijs een vanzelfsprekendheid moet worden.

Professor wijkt af van de missie van de universiteit

Maar dat was het duidelijk niet, althans niet bij Jürgen Plöhn, die al jaren lesgeeft als adjunct-hoogleraar. Hij eiste dat de studenten Duits op hoog niveau spraken: "Ik wil niets anders dan wat alle studenten die ik had ergens van 1985 tot het wintersemester van vorig jaar: deze taal gebruiken. En zo correct mogelijk." Hij markeert fouten, dat hoort ook bij de beoordeling en dat geldt ook voor gendertaal.

Plöhn voelt zich persoonlijk gediscrimineerd

En Plöhn beschouwt gendertaal als discriminerend voor mannen. Plöhn schrijft in de beschrijving van een van zijn seminars dat iedereen die de mannelijke bevolking niet langer het vermelden waard vindt, zijn bewuste minachting uitdrukt. En als hij de enige lezer is van de seminarpapers die op deze manier zijn geschreven, dan is dat een bewuste belediging voor hem.

Studenten dienen een klacht in

Sommige studenten daarentegen beschouwden de beoordelingspraktijk van Plöhn als een belediging voor zichzelf - en dienden een klacht in bij het Bureau Diversiteit en Gelijke Kansen. En de reactie van de universiteit volgde prompt. Op vraag van MDR AKTUELL legt de universiteit uit:
  • De heer Plöhn werd gevraagd de relevante vermeldingen in de elektronische informatie over zijn cursussen te verwijderen en de studenten te informeren dat het gebruik van gendergevoelige taal geen negatieve invloed zou hebben op de prestatie-evaluatie.
    Universiteit van Halle-Wittenberg
Daarnaast werd duidelijk gemaakt dat discriminatie van studenten niet getolereerd kan worden. Dat deed niets. En ook de professor reageerde niet op het herhaalde verzoek. De universiteit legde verder uit dat hij nooit had geprobeerd een verhelderend gesprek te voeren. Maar hem werd nooit gevraagd zelf gendergevoelige taal te gebruiken.

Plöhn verwerpt 'genderideologie'

Maar dat gaat Plöhn te ver . Zozeer zelfs dat hij dit verzoek in de traditie van totalitaire regimes plaatst. Hij kwam in 1992 naar de universiteit van Halle-Wittenberg, zegt Plöhn, "omdat het destijds ging om het overwinnen van de invloed van twee dictaturen op de universiteit en deze nu op een wetenschappelijk georiënteerde manier weer op te bouwen. Tegen een ideologie die vreemd is aan wetenschap." Hij had deze lijn gevolgd sinds hij naar Halle kwam. En hij zal ook geen derde ideologie in zijn cursussen laten komen.

Uni: Examens zouden wettelijk betwistbaar zijn

En dat zal ook niet gebeuren, althans niet in dit semester, wanneer Plöhn geen seminars aanbiedt. En dat zal waarschijnlijk ook zo blijven. Als reactie op zijn beoordelingspraktijk heeft de universiteit besloten om de vakken van Plöhn niet langer als verplichte keuzemodules te tellen - studenten kunnen daar dus geen examens meer afleggen. Vanuit het oogpunt van de universiteit zouden ze juridisch betwistbaar zijn. De gendersensitieve vorm van taal is niet verboden in het examenreglement. Negatieve beoordelingen op basis hiervan zijn gebaseerd op irrelevante overwegingen die de reikwijdte van de accountant te buiten gaan.
https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen- ... t-100.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

Mahalingam schreef:
do okt 06, 2022 6:43 pm
Afbeelding

Zodra de verf droog is komen deze bankjes te staan te staan op de Reguliersgracht, Westermarkt, Haarlemmerplein, Wittenburgerplein, Blauwbrug en de Prins Hendrikkade te Amsterdam.
Op deze homo-bankjes mag iedereen gaan zitten, ook toeristen.
Maar wees niet verbaasd als je als man alleen daar op gaat zitten dat je benaderd wordt door mannen die denken dat je zit te 'solliciteren'. Misverstand. Of niet want het kan zoals alles in de openbare ruimte opeens een ontmoetingsplek worden voor geile achtergeveltoeristen.
Stadsdeelcommissielid Diederik Brink (D66) zag ze staan in Den Haag en dacht: wat fijn dat je kunt zien wat de waarden van je stad zijn. Samen met Bas van der Sande (VVD) diende hij een voorstel in dat unaniem werd aangenomen.
[...]
Brink: “Als je straks de stad binnenkomt vanaf centraal, zie je gelijk waar Amsterdam voor staat.”
[...]
“We hopen dat Amsterdammers zich trots voelen en ook voelen dat we in een open en tolerante stad wonen.”
[...]
Maar dit is een manier om een signaal af te geven.
https://www.topics.nl/regenboogbankjes- ... =brand/hp/

Wat is dat toch met die gendermanie? Dat trots zijn zo belangrijk is voor ze.?
Wat is dan dat heel bijzondere waarop ze trots zijn en wat anderen niet (kunnen) hebben??
Worden prima slaapbanken voor daklozen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Kunst

Bericht door Ariel »

In verschillende steden kan men tegenwoordig "genieten van de pride photo exhibition.

Afbeelding

D66 roept heel enthousiast....“Haal de Pride Photo Exhibition naar Arnhem”. Ja, ja, het zal niet. :wink2:

Maar niet alle mensen in Nederland zijn gecharmeerd van naakte en wippende mannen. In Assen willen ze niets met deze onzin te maken hebben, en lossen ze het op deze manier op.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

A trans Australian woman has been convicted for filming herself masturbating her penis next to a young child & possessing dozens of child sex abuse content. The judge called the content "depraved" because the victims included toddlers & babies.

HAAR PENIS...... :nietverstaan:
Trans Australian child sex abuser had 'depraved' sex abuse content involving babies

An Australian trans woman has admitted to an Adelaide court to filming herself masturbating her penis next to a young child, and possessing dozens of child porn content depicting victims as young as toddlers and babies.

Josh Dean French, who uses the name "Jayda Dean," pleaded guilty in the Adelaide District Court to one count of aggravated producing child exploitation material and two counts of possessing child exploitation material.

At the sentencing hearing on Sept. 15, Judge Julie McIntyre detailed how the 25-year-old recorded herself in December 2020 masturbating her penis next to a five-year-old that was briefly left in her care. The sleeping child's mother was her friend who left the home to buy groceries.

According to Judge McIntyre, the mother says the child’s behavior has changed since the sexual abuse.

When French's electronic devices were seized in November 2021 following a separate investigation into child sex crimes by another suspect linked to her, law enforcement found 73 child sex abuse images and videos.

"I will not repeat [the detective's] descriptions, suffice to say that the material found in your possession, whilst not extensive, excludes some extremely deviant and depraved material involving the sexual abuse of children, ranging from teenagers to very young children and babies," Judge McIntyre said. "To describe this material as 'disturbing' is an understatement."

Josh Dean French, who uses the name "Jayda Dean," pleaded guilty in Adelaide to sexually abusing a child and possessing dozens of child sex abuse content

Throughout the prosecution, the court heard how French transitioned at 18 and did not undergo any surgical procedures. The health professional who wrote a comprehensive psychological report on French said he did not believe her claim that she is not a pedophile. French had blamed an alternate male personality for the sexual abuse.

French was sentenced to four years and 10 months in prison, with credit for time served and being eligible for parole by May 2024. Three weeks after her sentencing, another trans woman from Adelaide, Rachel Queen Burton, a TikTok star, was arrested on eight child abuse charges.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

In Friesland vermoedt men dat een kleine orthodoxe actiegroep achter de bekladding zit.
Ook in Heerenveen is reizende Pride-fototentoonstelling beklad

Afbeelding

De rondreizende fototentoonstelling van Pride Photo is voor de zoveelste keer beklad. Nadat een aantal foto's eerder met graffiti was ondergespoten in Vlissingen, Almere, Assen en Maastricht, gebeurde dat nu in Heerenveen.

Daar staan de fotoborden sinds vrijdag opgesteld op het Gemeenteplein. De bekladding werd vanochtend ontdekt, toen de stichting Regenboogbelang Heerenveen een melding en een foto doorgestuurd kreeg.

De foto's zijn met spuitbussen overgespoten en er zijn pamfletten op geplakt. Daarop staat de tekst 'het klopt niet'. Op een spandoek bij de foto's staat 'Niet voor onze kinderen'.

De reizende fototentoonstelling Celebrate the Unseen toont onder meer een aantal naaktfoto's van een transgender man, maar ook foto's van mannen die elkaars hand vasthouden in Afrika, portretten van homoseksuele ouderen en twee zoenende voetballers in Mexico.

Met de foto's wordt aandacht gevraagd voor "de vaak benarde mensenrechtensituatie waar de lhbti+-gemeenschap wereldwijd mee te maken heeft", zegt de organisatie.

Evert Haagsma van de stichting is geschrokken, zegt hij bij Omrop Fryslân. "Te triest voor woorden. Het geeft aan dat er nog genoeg te doen is voor organisaties zoals de mijne."

De fotoborden in Heerenveen worden weer schoongemaakt. De expositie op het Gemeenteplein is nog een maand te zien.
AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door sjun »

De methode in your face werpt bepaald geen vruchten af om de mensen te overtuigen. Eerder wordt het tegenovergestelde bereikt.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Het ministerie van Financiën brengt elk jaar twee bijzondere munten uit voor verzamelaars, waarop speciale feiten, gebeurtenissen of personen staan die veel voor Nederland hebben betekent.

En wat zal het jaar aan nieuwe muntjes gaan brengen? Ze zullen in ieder geval zo woke zijn als mogelijk.
En zodoende wordt de homoclub COC die 50 jaar bestaat geëerd met een speciaal regenboogmuntje. Dat maakt ze heel blij.
Dat maakte staatssecretaris Marnix van Rij (Financiën) donderdag bekend. De organisatie werd in 1946 opgericht maar in 1973 volgde pas de officiële erkenning van de organisatie door de Nederlandse regering.

“Het COC is de oudste nog bestaand lhbti-organisatie ter wereld. De erkenning van het COC door de Nederlandse regering was destijds echt een mijlpaal. Er is sinds de erkenning al veel bereikt op het gebied van lhbtqi+-emancipatie. Daar mag het COC trots op zijn”, aldus Van Rij.
[...]
Naast de COC-munt wordt er in 2023 ook een munt uitgegeven met daarop de historische binnenstad van Willemstad op Curaçao. Dat centrum is sinds 1997 Unesco Werelderfgoed.

Hoe de munten eruit gaan zien is nog niet duidelijk, daarvoor is een ontwerpwedstrijd uitgeschreven. De staatssecretaris kiest de winnende ontwerpen uit.
https://www.parool.nl/nederland/belange ... ~bf1f4654/

Hoe het muntje eruit zal gaan zien is dus een politieke beslissing, geen kunstzinnige.

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89716
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
vr okt 21, 2022 4:29 pm

Afbeelding
Hebben deze homo's seks, of wordt hij behandeld door een arts. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52149
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Alles over feminisme/misogynie/manosphere/LHBTI

Bericht door Mahalingam »

Onder druk van de Groenen: tamponautomaat in herentoilet gemeentehuis
Gaga-beslissing in Stuttgart


Tijdens de lessen Latijn op school hebben we niet veel te maken gehad met de late fase van Rome - de decadentie die zich daar verspreidde en vervolgens leidde tot de ineenstorting van het Romeinse rijk. Vandaag moet ik zeggen: het is waarschijnlijk een vergissing dat deze fase zo verwaarloosd wordt behandeld in de leerplannen. Omdat anders enkele parallellen in het oog zouden springen. En de rood-groene culturele revolutionairen konden niet gemakkelijk en met succes zulke vergelijkingen taboe maken, zoals Guido Westerwelle ooit deed.

Ik moest ook aan de term laat-Romeinse decadentie denken toen ik het volgende bericht las: "Gaga-installatie in het stadhuis van Stuttgart: Stuttgart hangt een tamponmachine in het herentoilet".

Nee, je hebt niet verkeerd gelezen. Dit bericht is echt. Het staat vandaag in de "Bild". En, althans volgens Google News, niet in enig ander Duits medium.

Bijzonder pikant: de waanzin werd gerealiseerd door een CDU-man van alle mensen. Hoe de eens zo conservatieve partij - die vandaag de dag zelfs ontkent dat ze ooit conservatief was, zich heeft laten uitgroeien tot de springjack van de rood-groene tijdgeest - is gewoonweg fenomenaal. Als de champagne-linkse cultuurstrijders schreeuwen, maken de christendemocraten mannen. Bovenal partijleider Friedrich Merz, die eerlijk de bijnaam "de daler" heeft verdiend en die politiek meer tijd verticaal dan rechtop doorbrengt.

In dit geval was het burgemeester Frank Nopper van de CDU, onder wiens auspiciën in het stadhuis van Stuttgart een machine werd geïnstalleerd die gratis tampons en maandverband uitdeelt - in het herentoilet, zoals Bild schrijft. En vraagt: "Een vergissing of heerst hier de man-vrouw-diverse waanzin?" De krant geeft meteen het antwoord: "De christendemocraat moest een wens van de gemeentehuismeerderheid (inclusief Groenen, Links) uitvoeren." , Nopper in de gemeenteraad stemde tegen installatie. Maar nadat Rood-Groen hem overruled had, had hij niet het lef om de zaak stil te leggen. In plaats daarvan boog hij voor waanzin - net zoals Merz voortdurend buigt.

Hoe ver moet het toegeven aan duidelijk absurde eisen van realiteitsbestendige ideologen gaan? Komen er binnenkort herenbeha's zodat vrouwen zich niet gediscrimineerd voelen? Ze lachen - maar in Berlijn zijn vrouwenurinoirs een serieus probleem omdat de ideologen het discriminerend vinden dat alleen mannen staand kunnen plassen (de Tagesspiegel schreef erover onder de kop: "Feministisch plassen: in Berlijn is er nu een urinoir voor vrouwen ") .

Er is in ieder geval nog enige weerstand bij de CDU tegen de politiek georganiseerde waanzin die simpelweg biologische feiten buiten werking wil stellen. Groepsleider Alexander Kotz zegt volgens de foto: "Volkomen absurd! Wat moet ik als man met tampons? En ik kan het ook niet voor mijn vrouw meebrengen.” Kotz is geenszins een “vijand van de vooruitgang” als het om gender gaat – hij woont samen met een man.

"De bizarre tampondispenser gaat terug op een initiatief van de Groenen", schrijft de krant: "Ze hadden gevraagd om de menstruatieproducten 'zonder mitsen en maren' in alle openbare toiletten beschikbaar te stellen. De motie ging door met de stemmen van de linker meerderheid in de raad.”

Je moet de redenering van de Groene fractievoorzitter Petra Rühle in je mond laten smelten: "Veel mensen met menstruatiebloedingen identificeren zich niet als vrouw. Het is vanzelfsprekend om hen tampons te geven op dezelfde manier als menstruerende vrouwen die zich identificeren als vrouw.”

Maar blijkbaar is er verwarring over de 'alternatieven', die steeds vaker staan ​​voor alternatieve feiten, bijvoorbeeld hier in de biologie. Want vóór de verklaring van haar fractievoorzitter had haar partijvriendin Christine Lehmann op de vraag aan "Bild" in een fout geloofd: "Ik zie geen zin in het aanbieden van mannentampons."

Woordvoerster Jana Steinbeck van het gemeentehuis legt de tamponmachines voor mannen als volgt uit aan de krant: Het Departement voor Individuele Gelijke Kansen stelt in een proefproject gratis menstruatieproducten ter beschikking. Steinbeck: "De producten zijn zowel in de dames- als in de herentoiletten verkrijgbaar, zodat ze ook door non-binaire of trans* personen gebruikt kunnen worden."

Het spijt me zo - maar ik heb gewoon niet de woorden om op deze waanzin te reageren op een manier die klaar is voor de pers en legaal schoon is. En ik durf het mijn vrienden in het buitenland niet te vertellen. Om te beginnen denken sommigen misschien dat ik ze sprookjes vertel. Aan de andere kant zou het resterende basisvertrouwen dat Duitsland nog steeds heeft dankzij het harde werk van generaties kunnen verdwijnen.

Bovendien word ik als journalist overstelpt met een verklaring - ik denk dat er meer vraag zou zijn naar psychologen, zo niet psychiaters.
https://reitschuster.de/post/auf-druck- ... rathauses/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie