Een nieuw fenomeen. Verwarde mensen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Een nieuw fenomeen. Verwarde mensen

Bericht door Ariel »

Vroeger had bijna elk dorp een dorpsgek, en daar keek niemand van op, maar als we de krant mogen geloven is ons land nu vergeven van verwarde mensen. Op elke hoek staat er wel één. Men geeft de overheid de schuld, want die geeft te weinig geld uit om al de verwarde mensen op vangen.

Anyway...Enjoy. Ik heb zo'n mijn eigen gedachte over al deze verwarde mensen, waar ze vandaan komen, en hoe het komt dat ze verward zijn. .
Gemeenten, politie en ggz houden hun hart vast. Verwarde mensen massaal op straat

Mensen met een psychische stoornis dreigen veel vaker op straat te belanden doordat lokale overheden niet genoeg geld krijgen om hen beschermd te laten wonen. Daarvoor waarschuwt de Vereniging Nederlandse Gemeenten (VNG). Nu al heeft de politie de handen vol aan verwarde mensen en ook ggz-instellingen maken zich grote zorgen.

Sinds januari zijn 43 grote gemeenten met een centrumfunctie in de regio verantwoordelijk voor het regelen van zogeheten 'beschermd wonen'. Daarbij wonen patiënten in een omgeving waar veel toezicht is. Zij hebben hiervoor geld gekregen op basis van het aantal cliënten dat in 2013 gebruik maakte van deze voorziening. Onlangs verschenen cijfers over 2014, waaruit bleek dat er minder mensen zijn gaan wonen. Om die reden wil staatssecretaris Van Rijn (Volksgezondheid) volgend jaar minder budget beschikbaar stellen aan de gemeenten.

"Het gaat vaak om mensen met psychiatrische problemen, die om die reden niet op zichzelf kunnen wonen", zegt woordvoerder Asha Khoenkhoen van de VNG. Zij schat in dat de gemeenten tientallen miljoenen tekort gaan komen. "Het gaat minstens om 60 miljoen euro. Maar we hebben nog niet alle berekeningen van gemeenten binnen. Als dat geld er niet komt, vrezen wij voor grote problemen, omdat je deze mensen niet zomaar aan hun lot over kunnen laten."

In een eerste reactie zegt Van Rijn dat afgesproken is dat steeds naar de meest actuele cijfers gekeken zal worden. Dat geldt volgens hem zowel als deze positief uitvallen voor de gemeenten, als wanneer dit een tegenvaller inhoudt. Gemeenten hebben hier zelf om verzocht bij onderhandelingen over de jeugdzorg. De verwachting is dat het Rijk daar juist met extra geld over de brug moet komen.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Verwarde mannen doen rare dingen. Wat te denken van een gek die een taxusboom gaat knuffelen?
Insluiper knuffelt plant in Zuid
De politie is vanochtend in de weer geweest met een insluiper in een tuin aan het Zandpad in Zuid. Hij knuffelde daar met een buxus.

Daarnaast tikte hij met een dennenappel tegen de ruit, meldt wijkagent Jan Okx via Twitter. De man was onder invloed van zowel drank als drugs. Hij is niet opgepakt, zo meldt Okx op Twitter, maar 'op het juiste pad gezet'.
http://www.parool.nl/parool/nl/4041/AMS ... Zuid.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De verwarde mens. Niet erg onlogisch

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Zijn er nog liefhebbers, die mogelijk nog tijd over hebben, om te denken dat de mens een vrije wil heeft?

Anderhalf miljard mensen zijn moslim. [...]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

Ha, mooi, we hebben weer een bericht over een verwarde man. Ik dacht al, waar blijven ze..
Een verwarde Rotterdammer bedreigde een baliemedewerker van een politiebureau in Den Haag met een wapen.
Een baliemedewerker van het politiebureau aan de Jan Hendrikstraat in het centrum van Den Haag is maandag bedreigd met een vuurwapen. Dit gebeurde door een 44-jarige Rotterdammer. Dit heeft de politie dinsdag bekend gemaakt.

De man ging eerst het gesprek aan met de man. Vanuit het niets trok hij een wapen uit een tas. Hij dreigde de man dood te schieten. De geschrokken politiemedewerker dook daarom gauw weg. Daarop liet de man het wapen vallen. Agenten wisten hem snel te overmeesteren. Het vuurwapen bleek nep te zijn.

De politie vermoedt dat de man onder invloed was van verdovende middelen. Hij is overgedragen aan de Opvang Verwarde Personen

Read more at http://www.omroepwest.nl/nieuws/07-04-2 ... f22ssY7.99
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Eliabe »

Jullie snappen het niet. De politiek doet dit expres. Vallen ze een heel stuk minder op als ze op straat komen. :muslima:
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Ach, kom. Als het verkiezingstijd wordt dan gaan al die politici de straat op om wildvreemde babies te knuffelen. En maar weinig moeders die dat eng vinden. Moet je als normaal burger niet proberen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

Hier volgt onze dagelijkse overdosis "verwarde mens" . Deze keer komt de verwarde mens uit Utrecht, en hij belooft dat hij onderstaande flat zal opblazen.
Afbeelding
De hulpdiensten hebben donderdagochtend hun handen vol aan een verwarde man in Utrecht die zijn flatwoning dreigt op te blazen. De politie en brandweer zijn massaal aanwezig. De negen verdiepingen tellende flat aan de Nigerdreef en enkele omliggende woningen worden uit voorzorg ontruimd. De omgeving is afgezet.

misschien later meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

De verwarde man is inmiddels in goede handen. De man woont op de negende verdieping. Een arrestatieteam is naar binnengegaan en heeft hem buiten gebracht. Nadat een arrestatieteam en een onderhandelaar de flat waren binnengegaan, liep de man ongeveer twee uur later onder een wit doek naar buiten. Zijn gezicht werd afgeschermd voor het publiek. De man werd op een brancard, onder applaus van de buurtbewoners afgevoerd.

De reden van zijn verwardheid is, dat de man vandaag uit zijn woning zou worden gezet worden vanwege een huurachterstand.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Verwardheid zal wel de reden zijn van huurachterstand.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

We zijn de verwarde mens van gisteren vergeten. :redface2: Slordig. Dan komt hier alsnog de blote woensdag "verwarde mens"

Video. Verwarde negernudist slaat andermaal toe
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

Het is waar. :ohmy2: Ik jok niet...hier het bewijs
Hoorzitting in Kamer over verwarde mensen

Tweede Kamerleden spreken binnenkort met deskundigen over verwarde mensen, die steeds meer overlast lijken te geven. Het rondetafelgesprek, dat er op initiatief van het CDA, de SP en de PvdA komt, is bedoeld ter voorbereiding op een debat op 21 mei met de minister van Volksgezondheid over de geestelijke gezondheidszorg (ggz).

De partijen willen vertegenwoordigers van onder meer de politie, burgemeesters en gemeenten, de Nederlandse Spoorwegen, de zorgverzekeraars en GGZ Nederland uitnodigen om te vertellen hoe de opvang en de begeleiding van verwarde mensen hun dagelijks werk beïnvloeden. Ook willen de Kamerleden weten of er voor mensen met psychiatrische problemen voldoende zorg en ondersteuning is en als dat niet zo is, wat er dan nodig is.

Aanleiding voor de bijeenkomst zijn de toenemende signalen over problemen met verwarde mensen. Donderdag nog dreigde een verwarde man zijn flatwoning in Utrecht op te blazen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De verwarde mens in opkomst. Vooral in de politiek

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er was veel verwarring omtrent verwarde ABNAMRO bestuurders. Of was het alleen ene Dijsselbloem die verward was? Van het een kwam het ander. En zo gebeurde het dat bijna de hele Tweede Kamer wartaal sprak. Inmiddels zijn de verwarde politici weer ontward.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

Ik dacht al. Moeten we het vrijdag zonder een verward mens doen, maar gelukkig is er toch een verwarde vrouw gevonden.
Verwarde vrouw verstoort busverkeer

Een vechtpartij in een bus in Haarlem heeft voor flinke vertraging in het busverkeer gezord. Een verwarde vrouw stapte de bus in op de Aziëlaan, waarna ze een medepassagier te lijf ging.

Omstanders probeerden de twee direct uit elkaar te halen, maar daarbij werd een man geraakt door de verwarde vrouw, waardoor hij verwondingen aan zijn hoofd opliep.

Alle betrokkenen zijn overgebracht naar het politiebureau. De gewonde man is daar tevens gecontroleerd. Een woordvoerder van de politie laat weten dat de verwarde vrouw is opgevangen door hulpinstanties.

bron
BTW. De verwarde man van gisteren is een Somalier die zijn baan kwijt raakte en toen geen geld had om zijn huur te betalen en om voor zijn zoontje in Somalie te zorgen vertelde zijn moeder in de papieren Telegraaf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Gekken en dwazen schrijven op deuren en glazen.

Op heterdaad is heden de man betrapt die hakenkruizen in liften tekende.
Hij is weer vrij gelaten na verhoor en zijn viltstift is afgepakt.
Man (26) aangehouden voor tekenen hakenkruisen in Amstelveen
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... veen.dhtml
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

De verwarde man van vandaag (of beter gezegd van afgelopen nacht) kwam op bezoek bij Ellen ten Damme (bekende Nederlandse) op haar woonboot.
!!Er zat n inbreker in m'n huis!!!
Hij dronk rode wijn, had de open haard aangestoken, keek tv, waterpijp erbij, en zei dat t zijn huis was!
https://twitter.com/tendamme/status/587722459752886272
Schrik! Nacht niet geslapen. Kom ik thuis van Thuis bij Ellen, zit er gewoon n vreemde in huis op de bank! Z'n broek en sokken in n sopje!!
https://twitter.com/tendamme/status/587724098895216641
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Het Koningin Emmahof in Nieuwerkerk aan den IJssel. Daar wil je niet dood gevonden worden. Vandaar dat de bewoners uit hun huizen gehaald zijn.
Man dreigt huis op te blazen
Hulpdiensten zijn volgens het ANP ter plekke. De politie zou met de man, die zijn huis vermoedelijk met gas wil opblazen, in gesprek zijn. Meer wilde een woordvoerder van de politie vooralsnog niet bekendmaken.
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... zen_1.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

En vandaag hebben we een bekende verwarde man. "Internationale cybertop in Den Haag afgesloten met 'verwarde man' Bert Koenders"
De top over internetbeveiliging in Den Haag is voorbij. De deelnemende landen, bedrijven en organisaties hebben twee dagen gesproken over manieren om het internet veiliger te maken en privacy te beschermen. 'Ik ben nog steeds verward, maar nu wel op een hoger niveau', zei minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken in zijn slotrede.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Bekend fenomeen: de verwarde politieke mens.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:En vandaag hebben we een bekende verwarde man. "Internationale cybertop in Den Haag afgesloten met 'verwarde man' Bert Koenders"
De top over internetbeveiliging in Den Haag is voorbij. De deelnemende landen, bedrijven en organisaties hebben twee dagen gesproken over manieren om het internet veiliger te maken en privacy te beschermen. 'Ik ben nog steeds verward, maar nu wel op een hoger niveau', zei minister Bert Koenders van Buitenlandse Zaken in zijn slotrede.
Sinds deze topic geopend is, verbaast mij niks meer in psychisch problematisch Nederland.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Bekend fenomeen: de verwarde politieke mens.

Bericht door mercator »

'Hans van de Mortel' schreef:Sinds deze topic geopend is, verbaast mij niks meer in psychisch problematisch Nederland.
Ik heb eerder die indruk als ik onze EU bonzen bezig zie en hoor. Dat lijken mij allemaal verknipte en verwarde geesten. Als je bijv. Verhofstadt bezig hoort is dat toch duidelijke een krankzinnige ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Ariel »

De verwarde mens van de dag is vandaag een Roemeen, en hij is neergeschoten door de politie. Ai... :thinking: Zo gaan we in Nederland toch niet met onze verwarde mens om nietwaar?
De politie heeft zondagmiddag in de Haagse Van Bleiswijkstraat een Roemeen neergeschoten. De 24-jarige man werd geraakt in een been. De politie was naar het adres gegaan na een alarmerend telefoontje van omwonenden dat de Roemeen overlast veroorzaakte in de portiekwoning. Volgens de politie maakte de man een verwarde en dreigende indruk. Om de situatie onder controle te krijgen loste een agent een schot. De overlastgever werd in zijn been geraakt en direct daarna naar het ziekenhuis vervoerd.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Er was verwarring op de camping aan de Schapengorsedijk te Rockanje.
Dat kwam door een verwarde man die niet helemaal duidelijk maakte wat hij wilde doen. Zijn caravan opblazen, zo ging het gerucht dat niet waar bleek te zijn.
'Man dreigt caravan op te blazen op camping Rockanje'
De politie vertelt aan Dichtbij dat de man niet van plan was om zijn caravan op te blazen. De verdachte had in een verwarde toestand gedreigd zijn leven te beëindigen en zat in zijn caravan op de desbetreffende camping.

Vanwege de verwarde indruk van de man, besloot de politie om de camping te ontruimen. Hierdoor ontstond echter het gerucht dat hij zijn caravan wilde opblazen.
http://www.dichtbij.nl/voorne-putten/11 ... kanje.aspx

De politie raakt helemaal gestoord door al die gekken ´verwarden' die hun aandacht nodig hebben.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De islamitisch verpeste mens is sowieso net als Mohammed verward

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Er zijn mogelijk zo'n anderhalf miljard mensen verward. Zij geloven in Allah en het juiste advies van Mohammed die al heel lang dood is, en desondanks al meer dan 1400 jaar verward en bloeddorstig tot de verbeelding blijft spreken. Mohammed zal zijn knecht Allah laten ingrijpen na de dood om moslims te behoeden voor het kwaad door ze voor eeuwig in het vuur te laten gooien door zijn engelen, wanneer te bestemder tijd het geschikte moment zich geopenbaard heeft.

Ik herhaal, er zijn veel teveel mensen op deze wereld.

Boot vluchtelingen die verzuipen horen bij de natuurrampen die Allah voorzien heeft.
Zij zijn het aan wie Allah barmhartigheid zal oefenen. Allah is geweldig en wijs. (Koran 9:72)
Dat Allah in de ogen van de blinde moslims geweldig en wijs is, zal niemand verbazen. Dat lezen we niet één keer in de koran, maar wel honderd keer. Mohammedanen zijn nogal vergeetachtig voor wat de waarheid betreft en Allah leed aan dementie. Nu nog steeds trouwens, als hij nog bestaat en niet tegelijk met Mohammed het graf heeft verkozen onder het logische motto: Opgeruimd staat netjes.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Is dit de nieuwe trend? Geen evenement zonder een verwarde man?
Verwarde man aangehouden bij Dordts stadhuis
DORDRECHT - Bij het stadhuis in Dordrecht is maandagochtend een verwarde man overmeesterd. Dat heeft de politie bevestigd. De koninklijke familie is in de stad om Koningsdag te vieren.

Volgens AD De Dordtenaar, de regiopagina van het AD, zou de man hebben beweerd de koning te zijn. De politie wil nog niets over de achtergronden van de aanhouding zeggen.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2397 ... uis__.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17458
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De verwarde mens in een verwarde tijd

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Mahalingam schreef: Volgens AD De Dordtenaar, de regiopagina van het AD, zou de man hebben beweerd de koning te zijn. De politie wil nog niets over de achtergronden van de aanhouding zeggen.
Ik wil er wel wat over kwijt. Men is nu zoekende naar de koningin.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Een nieuw fenomeen. De verwarde mens.

Bericht door Mahalingam »

Koningin Mimima?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie