De Kalender

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De Kalender

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Treurdag om Jeruzalem (Tisja Beav)

26 juli 2015
LET OP: Dit is geen feestdag, maar een herdenkingsdag!

Tisja Beav is de traditionele rouwdag van het jodendom. Een treurdag ter gelegenheid van de verwoesting van de tempel. Men herdenkt met Tisja Beav de verwoesting van zowel de Eerste als de Tweede Tempel, respectievelijk in 568 v. Chr. en 70 n. Chr.

Het is een dag van vasten en het zingen van klaagliederen. De synagoge is op deze dag slechts zwak verlicht. Ook: Tisha Beav, Tisja Be'av of Tisha b'Av..

Het is een dag van rouw, waarop joden vasten en in de synagoge de Thora-rollen omhullen met zwart doek, het licht is uit, de meesten zitten op de grond of op lage bankjes en alleen de 'ner tamied' (een soort Godslamp) brandt.

"O, hoe de stad die eens zo dicht bewoond was, is nu eenzaam als een weduwe achtergebleven! Zij die eens groot was onder de volken, een prinses onder de provincies, is nu schatplichtig geworden." - (Eicha - Klaagliederen 1:1)
De tempel betekent veel voor de joden, het enige wat er nog van rest is de klaagmuur. Op deze dag worden vooral de klaagliederen gelezen.

Maar aan het einde van de vastentijd, 's middags worden de Joden eraan herinnerd dat in deze tijd van het jaar, de Negende Av ook de Messias zal komen. – Bron: Treurdag om Jeruzalem
Deze tijd van het jaar is waarschijnlijk nog niet voorbij. Ik heb nog geen Messias waargenomen. En hoe zou die er moeten uitzien? Zoals hij misschien?

Afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het is treurig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een van mijn beste vrienden stuurde mij deze reactie:
Het Jodendom kent twee messiassen

De eerste zal lijden en sterven en de tweede zal overwinnen.

De synagoge zit er al net zo lang op te wachten als de kerk. Komt hij wel? Komt hij niet? Komt hij wel? Komt hij niet? Enz.
Nee, hij komt niet, want hij heeft er geen zin meer in. Ik denk dat hij op het ogenblik met een kater in een café zit.

De verwoesting van een gebouw doet mij niets. Het is wel vreemd dat ze wel een vastendag voor een stapel stenen houden, maar niet voor 6 miljoen vermoorde volksgenoten. Het is treurig.
Getekend, Mosje Wetberg
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De Kalender

Bericht door Ariel »

Volgens mij wordt het straks nog treuriger in Jeruzalem . Israëlische politieagenten zijn zondag in Jeruzalem de al-Aqsamoskee binnengedrongen, en dat vinden de moslims vast niet leuk.
Bij botsingen met moslims zijn Israëlische politieagenten zondag in Jeruzalem de al-Aqsamoskee binnengedrongen. Dat gebeurde nadat tientallen relschoppers bakstenen, vuurwerk en andere voorwerpen vanuit het gebedshuis naar de politie hadden gegooid. Een onbekend aantal agenten is gewond geraakt.

Het komt zelden voor dat de politie de al-Aqsamoskee binnengaat. Het is een van de belangrijkste heilige plaatsen voor moslims.

De moslims hadden zich zaterdagnacht opgehouden in de moskee en zich voorbereid op de confrontatie met de politie. Volgens de Israëlische krant Haaretz hadden tientallen Palestijnse jongeren de moskee van binnenuit gebarricadeerd. Daarmee wilden ze niet alleen de politie uitdagen, maar ook bezoek voorkomen. Zondag is Tisja Beav, de traditionele rouwdag van het jodendom. Tienduizenden joden worden verwacht op de voor hen heilige Tempelberg, waar ook de al-Aqsamoskee is gevestigd.

bron
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Niet door de muur heen; Niet de nieuwe Messias

Bericht door King George »

'Hans van de Mortel' schreef:Treurdag om Jeruzalem (Tisja Beav)

26 juli 2015
LET OP: Dit is geen feestdag, maar een herdenkingsdag!

Tisja Beav is de traditionele rouwdag van het jodendom. Een treurdag ter gelegenheid van de verwoesting van de tempel. Men herdenkt met Tisja Beav de verwoesting van zowel de Eerste als de Tweede Tempel, respectievelijk in 568 v. Chr. en 70 n. Chr.
Spoiler! :
Het is een dag van vasten en het zingen van klaagliederen. De synagoge is op deze dag slechts zwak verlicht. Ook: Tisha Beav, Tisja Be'av of Tisha b'Av..

Het is een dag van rouw, waarop joden vasten en in de synagoge de Thora-rollen omhullen met zwart doek, het licht is uit, de meesten zitten op de grond of op lage bankjes en alleen de 'ner tamied' (een soort Godslamp) brandt.

"O, hoe de stad die eens zo dicht bewoond was, is nu eenzaam als een weduwe achtergebleven! Zij die eens groot was onder de volken, een prinses onder de provincies, is nu schatplichtig geworden." - (Eicha - Klaagliederen 1:1)
De tempel betekent veel voor de joden, het enige wat er nog van rest is de klaagmuur. Op deze dag worden vooral de klaagliederen gelezen.

Maar aan het einde van de vastentijd, 's middags worden de Joden eraan herinnerd dat in deze tijd van het jaar, de Negende Av ook de Messias zal komen. – Bron:
Treurdag om Jeruzalem
Deze tijd van het jaar is waarschijnlijk nog niet voorbij. Ik heb nog geen Messias waargenomen. En hoe zou die er moeten uitzien? Zoals hij misschien?
Spoiler! :
Afbeelding
Misschien had Janweh wel een geniaal plan. Ooit kon je onder een stuk muur van oud-Jeruzalem door een poort heen lopen. Volgens de profetie zou ook de nieuwe Messias daar doorheen gelopen. Gevolg: Hele horden relioten liepen daar doorheen al schreeuwend dat ze de nieuwe Messias zouden zijn. Een slim bestuurder van de stad stelde ooit dat als men de poort door die muur zou dichtmetselen, deze relioten de pas afgesneden zouden kunnen worden. Zoiets scheelt een hoop geschreeuw. Helaas zie je ook in oud-Jeruzalem een waterbedeffect. Die schreeuwende relioten zie je dan elders schreeuwen dat ze Koning David zijn of zo. Hinderlijk voor het overige publiek. En daarom worden ze ook afgevoerd naar nabij gelegen psychiatrische klinieken om af te koelen van hun reliotie, omdat zoiets helaas nodig is. Janweh is almachtig. Als Janweh's hand het wil, staat heel het radarwerk stil. Sinds dat de poort in die muur is dichtgemetseld is er nog nooit een relioot geweest die met Janweh's hand aan zijn zijde als bij een Goddelijk wonder door de muur heen kon breken. Nou kan men natuurlijk dynamiet toepassen en wellicht is er dan een corridor te maken, zelfs zonder dat de muur verder instort. Een goed explosievendeskundige zou zoiets kunnen berekenen. De kans op een plekje in de gevangenis is dan groter dan dat Jaweh in zo'n relioot de nieuwe Messias ziet. Voorts weten de realisten in en buiten Israël ook wel dat Israël heeft kunnen evolueren tot moderne kennissamenleving met dank aan de seculieren en de seculiere politiek die er bedreven werd. Met minder reliotie en meer gezond verstand komt een land verder vooruit. Israël is wat dat betreft, behalve dat het ook nog de enige democratie in het Midden Oosten is, ook nog een oase van moderniteit en vooruitgang, evolutie en innovatie in een omgeving waar de reliotie weer eens een bloeiperiode doormaakt. En bedenk dat die reliotie al begint over de grenslijnen. Volgens mij wordt er in Israël ook harder gewerkt dan in de nabije omgeving. Rij voor de grap eens een keer over een weg heen waar aan de ene kant van de weg zich Israëliërs bevinden en aan de andere kant Arabieren. Dan zie je aan de ene kant van de weg harde werkers op de akkers en in de kassen en het is er groen en opgeruimd. Aan de andere kant zie je veel groepen mannen werkloos hangen op een geërodeerd land waar de rotzooi niet opgeruimd wordt. Een spade ter hand nemen sorteert toch meer effect dan een bidstok in de grond zetten, bij wijze van spreken. Harder werken en minder reliotie heeft dus z'n voordelen. Realist Netanyahu heeft twee beleidsbeslissingen genomen waarvan ik de mening ben toegedaan dat zij gunstig uitpakken voor de seculieren en daarmee goed zijn voor Israël. De kinderbijslag is ingeperkt t/m vier kinderen maximaal. Kleinere gezinnen en beide ouders werkend voor hun huishouden en hun gezin worden hierdoor niet getroffen. Relioten met acht of meer kinderen worden na het vierde kind gehokt niet meer in de watten gelegd. En de mate van minder in de watten gelegd worden zal zich uiten in minder kinderen. Hoe minder subsidie en subsidiegevoeligheid voor relioten om uitzonderingsposities in te kunnen nemen, hoe beter. De tweede: Gelovigen mogen op basis van hun geloof geen vrijstelling meer krijgen voor militaire dienst. En terecht. Want waarom zouden gelovigen op basis van hun geloof een vrijstelling mogen krijgen, waar de andere dienstplichtigen wel de volle tijd dienstplicht moeten uitzitten? Mannen moeten vanaf hun achttiende drie jaar dienen; vrouwen twee jaar. Bedenk wat zulk een dienstplicht aan offers en inzicht en realisme vraagt van de dienstplichtigen. Want het zijn wel drie of twee jaar in een fase in het leven waaraan ook nog hard gewerkt moet worden aan opleiding, werk e.d. Dus waarom zouden gelovigen op basis van hun geloof mogen parasiteren op de samenleving, terwijl degenen die niets met hun geloof te maken hebben deze offers in een tijd dat ze hard moeten werken aan hun carrière in hun jonge leven wel deze offers moeten brengen? Zoiets noem ik godsdienstig parasiteergedrag. Ik ben de mening toegedaan dat het niet langer meer godsdienstig parasiteergedrag in de watten te leggen gunstig zal uitpakken voor de Israëlische beschaving. Of je godsdienstwaanzinnigen in je krijgsmacht wilt hebben, is dan weer van een andere orde. Velen onder hen zullen waarschijnlijk niet geschikt zijn voor het vak beroepsmilitair. Dienstplicht is immers ook een soort stage die werkt als een zeef voor wat betreft wel of niet geschikt is indien er op een vacature bij de beroepsmilitairen wordt gesolliciteerd. Daar zullen dan eerder de soldaten die vlug en vaardig over de storm- en renbaan met vele hindernissen voor worden uitgekozen dan voor degene die niet mee deed, omdat hij zonodig teksten uit een godsdienstig boekje moest reciteren. Gezond verstand overwint dus. Een land wordt groen niet als Janweh of Allah dat wil, maar als er verschil wordt gemaakt tussen de spade ter hand nemen en de bidstok in de grond steken. Het eerste vereist dat het gezond verstand wordt aangewend en de handen uit de mouwen worden gestoken. Denken en doen dus. Niet lullen, maar poetsen. Geen woorden, maar daden.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: De Kalender

Bericht door King George »

Ariel schreef:Volgens mij wordt het straks nog treuriger in Jeruzalem . Israëlische politieagenten zijn zondag in Jeruzalem de al-Aqsamoskee binnengedrongen, en dat vinden de moslims vast niet leuk.
Spoiler! :
Bij botsingen met moslims zijn Israëlische politieagenten zondag in Jeruzalem de al-Aqsamoskee binnengedrongen. Dat gebeurde nadat tientallen relschoppers bakstenen, vuurwerk en andere voorwerpen vanuit het gebedshuis naar de politie hadden gegooid. Een onbekend aantal agenten is gewond geraakt.

Het komt zelden voor dat de politie de al-Aqsamoskee binnengaat. Het is een van de belangrijkste heilige plaatsen voor moslims.

De moslims hadden zich zaterdagnacht opgehouden in de moskee en zich voorbereid op de confrontatie met de politie. Volgens de Israëlische krant Haaretz hadden tientallen Palestijnse jongeren de moskee van binnenuit gebarricadeerd. Daarmee wilden ze niet alleen de politie uitdagen, maar ook bezoek voorkomen. Zondag is Tisja Beav, de traditionele rouwdag van het jodendom. Tienduizenden joden worden verwacht op de voor hen heilige Tempelberg, waar ook de al-Aqsamoskee is gevestigd.
bron
Zo'n haathut moskee is en blijft een godsdienstige kazerne voor een agenda vol oorlog, haat en vernietiging. Ik ben zeer somber ingesteld wat betreft wijzigingen in het DNA van de Islam aan te kunnen brengen, om het tot de moderniteit te kunnen deprogrammeren. Dan is het zo nu en dan nodig charges toe te passen in een taal die de minder aanspreekbaarderen meer zal aanspreken. De kracht van de rede, een kenmerk van moderniteit, blijkt aan hen niet besteed te zijn; Op de evolutieladder zijn ze in de Middeleeuwen blijven steken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Uitroeien van moslims is een goede zaak . . .

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Op de evolutieladder zijn ze in de Middeleeuwen blijven steken.
Waar een wil is, is een weg. King George refereerde aan moslims en die hebben - zoals we weten - geen wil. Want hun wil is voorbehouden aan de knecht van de historische woestijnterrorist Mohammed: Allah.

Ik heb in zeker 50 jaar moslims zien uitgroeien tot een horde van onaangepaste niet-welwillende parasieten met een aan waanzin grenzende geloofsovertuiging en neiging tot godsdienstwaanzinnig terrorisme, dat volkomen identiek is met de aanbevelingen uit de Koran, het meest miserabele geschreven document, bedoeld als aanklacht tegen de uniforme normen en waarde identiteit van de mens. Moslims hebben waarlijk schijt aan andere mensen, die niet in Allah als knecht en voetveeg van de perverse psychische heidense gedachtekronkel van de historische Arabische sadistisch walgelijke roverhoofdman Mohammed geloven.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Robes Pierre

Bericht door Hans v d Mortel sr »

27 juli 2015

Robespierre
Op 27 juli 1793 werd Robespierre in de plaats van Danton lid van het "Comité van algemeen welzijn", een revolutionair orgaan dat alle benoemingen controleerde en zodoende de functie van regering vervulde.
Vanaf 5 september tot de val van Robespierre in 1794 kwamen in Parijs ruim 2.600 mensen onder het "nationale scheermes" terecht. In heel Frankrijk zijn 15.000 personen onthoofd, in de meeste gevallen beschuldigd van federalisme. Toen zijn medestanders vreesden voor hun eigen hachje, mocht ook Robespierre kennis maken met het scheermes. Nadat zijn hoofd aan de menigte werd getoond, brak een luid gejuich uit waaraan geen einde leek te komen; het duurde naar verluidt 15 minuten. Fidel Castro heeft hier ongetwijfeld wijze lessen uit getrokken. Moslims echter, snappen het nog steeds niet.

Bij de verkiezing in 2005 van de grootste Fransman aller tijden eindigde Robespierre op de 72e plaats. En de winnaar? Wat denk je zelf? Bron: Wikipedia
Spoiler! :
Charles de Gaulle
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Vincent van Gogh

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Het oor incident dat miljoenen waard werd

29 juli
Op dinsdag 29 juli 1890 om 13.30 uur overlijdt, ten gevolge aan een poging tot zelfmoord, de door psychoses en depressies geplaagde kunstschilder Vincent van Gogh. Twee dagen eerder schoot hij zichzelf in de korenvelden even buiten Auvers-sur-Oise door de borst. Met een bebloed hemd strompelde hij die zondag de plaatselijke herberg binnen: "Ik wilde zelfmoord plegen, maar ik miste."
Anderhalf jaar eerder had hij in een vlaag van verstandsverbijstering een stukje van zijn linker oor afgesneden (dus niet zijn hele oor!). Ik neem aan dat hij via de spiegel dat zelfportret heeft gemaakt. Vandaar de fout dat het verband aan de rechterkant van zijn hoofd zit. Nou ja, hij was niet voor niets geestesziek. Zelf verklaart Vincent aan "vreselijke religieuze waandenkbeelden" te leiden. Over de oorzaken van de zelfmoord wordt nog altijd gespeculeerd; terpentineverslaving, bewustzijnsstoornissen, depressies, zelfmoordneigingen, psychotische verschijnselen, syfilis, een overdosis absint of slechte familierelaties. Vincents laatste woorden: "En nu zou ik graag naar huis gaan."

80 miljoen dollar wordt al gauw neergeteld voor een broddelwerkje van die afgrijselijk lelijke ouwe gek. Wie mij niet gelooft moet maar eens een kijkje gaan nemen in het Nationale Museum te Praag alwaar je zelf kunt waarnemen wat voor een slordige kunstenaar Van Gogh was.

Bron: overgenomen van Google en bewerkt
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De christelijke verwantschap met het geloof in heksen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Rodella van Montbolo

30 juli

30 juli is een christelijke feestdag in Frankrijk, maar NIET voor de rest van de christelijke wereld. De god van de christenen is namelijk een geconstrueerde splintergod die traditiegetrouw verdeelt en overheerst. Er zijn niet voor niets zoveel religieuze variëteiten van ongenoegen, wederzijds onbegrip, afgunst en haat onder gelovigen die hun niet vrije wil een dienst bewijzen.

Een verenigde godsdienst? Laat me niet lachen met zo'n verdeelde god. Het begint bij opvoeding. Juist daarin heeft de god van alle gelovigen in het hiernamaals het laten afweten. Vandaar de verwoede meningsverschillen onder zijn grondpersoneel.
Elk jaar gaan op 30 juli de inwoners van Montbolo in Frankzrijk, ter gelegenheid het feest van de heilige martelaren Abdon en Sennen, in processie naar Arles-sur-Tech. Deze processie wordt de Rodella van Montbolo genoemd en stamt uit het jaar 1465.

In dat jaar was een zekere Noguer de Gasnach (van de parochie van Saint-Andreas in Montbolo) zijn schapen aan het hoeden in de bergen nabij de Coll de la Porta (Col de Formentere). Plots brak er een hevig onweer los en de herder moest beschutting zoeken onder een rots. Hier had hij een visioen: in de lucht zag hij twee heksen die het slechte weer in de richting van Montbolo stuurden. Plotseling hielden ze midden in de lucht stil en hoorde de herder ze zeggen: "Ga, ga nou toch over de kam."

"Ik kan niet!" antwoordde de andere heks.

"Wat weerhoud je," vroeg de eerste.

"Saint Abdon en Saint Sennen staan hier voor mij en houden me tegen."

De heksen besloten toen het noodweer, dat zo goed als zeker de oogsten van Montbole vernietigd zou hebben, een andere kant op te sturen.

Toen hij weer veilig terug was in Montbolo vertelde Noguer aan de pastoor en de inwoners van het dorp, in geuren en kleuren het verhaal van het duistere gebeuren. De inwoners zochten een manier om hun dankbaarheid aan Saint Abdon en Saint Sennen uit te drukken. Ze besloten om de heiligen elk jaar te bedanken voor hun redding en ze te vragen hen ook het komende jaar te beschermen tegen noodweer.
Als er niet zoveel visioenen hadden plaatsgevonden in de geschiedenis van het geloof, dan zou er voor het (heidense) geloof in de god van de joden niets anders zijn overgebleven dan een afgekloven vissengraat.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De christelijke verwantschap met het geloof in heksen

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:...dan zou er voor het (heidense) geloof in de god van de joden niets anders zijn overgebleven dan een afgekloven vissengraat.
Ik vind het raar dat je het geloof van de Joden iedere keer 'heidens' noemt. Het woord 'heidens' is juist bedoeld als onderscheid tussen het Joodse en christelijke geloof en de rest.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Rituele eigenschappen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:
'Hans van de Mortel' schreef:...dan zou er voor het (heidense) geloof in de god van de joden niets anders zijn overgebleven dan een afgekloven vissengraat.
Ik vind het raar dat je het geloof van de Joden iedere keer 'heidens' noemt. Het woord 'heidens' is juist bedoeld als onderscheid tussen het Joodse en christelijke geloof en de rest.
Wanneer rituelen de uitdrukkingsvorm van waarheidsvinding weerspiegelen, is dat voor mij een heidense genoegdoening die ik mij zonder meer laat welgevallen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De Kalender

Bericht door Pilgrim »

Rituelen kunnen een psychologische functionaliteit hebben.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Rituelen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Rituelen kunnen een psychologische functionaliteit hebben.
Dat is een ding dat zeker is. Als gevolg daarvan is het christendom doorspekt met heidense tradities. Zoiets heet religieuze integratie waarbij de gunst van overwonnen volkeren gewonnen werd, zodat zij makkelijker het nieuw opgedrongen geloof konden aanvaarden. Neem eens een kijkje in Afrika. Leuk hoor, die voodoo voodoo vorm van Jezus aanbidding. Een ware liefhebber van de leer van Jezus houdt de zaterdag aan als door God opgelegde rustdag en niet de zondag. Heeft iets van doen met de aanbidding van de zon - als dat niet heidens is . . . Maar er was nog een leer: de leer van Paulus, de sublieme, fanatiek eigenwijze, verbeteraar van Jezus. Zo heeft elke religie zijn dubbele agenda. :thinking:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Seksistisch genoegen voor iedereen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Canal Parade

1 augustus 2015
Amsterdam Gay Pride is het jaarlijkse hoogtepunt voor gay Amsterdam met straatfeesten, gay dance parties en de wereldberoemde Canal Parade over de Amsterdamse grachten. De Canal Parade is een bonte stoet van boten op de eerste zaterdag van augustus (13:30 uur), die voert vanaf het Westerdok via de Prinsengracht, Amstel, Zwanenburgwal en Oude Schans naar het Oosterdok. Verder zijn er straatfeesten in de diverse gay-uitgaansstraten in Amsterdam.

Jaarlijks komen enige honderdduizenden bezoekers op dit evenement af. Homo en hetero, jong en oud, ze hebben het allemaal hartstikke gezellig!
Heeft het nu met seks voor jong en oud te maken of niet? Of moet ik het zoeken in paringsgedrag voor onvolwassen personen? Hoe dan ook, de parade staat in het teken van vrije seks. Mooie gelegenheid voor Durex om dat feest te sponsoren. Maar daar zie ik niks van. Wordt de bestrijding van AIDS soms betaald uit de opbrengst van ons belastinggeld?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: De Kalender

Bericht door Hans v d Mortel sr »

“Ik bid dagelijks, ja bijna de ganse dag om waarheid.” (Friedrich Engels)

05-08-1895

Afbeelding

Op deze datum overlijdt in Londen op 74 jarige leeftijd de Duitse filosoof met links socialistische ideeën die tot het marxisme en de omgekeerde wereld van vrijheid, blijheid en rechtvaardigheid zullen leiden: Friedrich Engels (opleiding: Gymasium, niet afgemaakt). Hij en Karl Marx werden en bleven in hun leven de beste vriendjes. Waar het gepeupel destijds binnen het communisme zegevierde, zijn heden ten dage de marxistische denkbeelden overgenomen door de linkse elite van welgestelde rijkelui-zoontjes (net zoals destijds met Engels), die zich profileren binnen de PvdA, D66 en andere aanverwante maatschappij kanker verwekkende politieke leugens, list en bedrog. Waarmee het marxisme destijds hele volksstammen voor de gek wist te houden, zijn deze nu nog elke dag hoorbaar en zichtbaar via de linkse goedmenschen in Nederland, België, de gehele EU. Ook nu is het volk weer blind van domheid en lichtzinnige goedgelovigheid.

Geloof in God en het marxisme liggen dicht bij elkander. De blinde en de lamme, verenigd in één blok onvervalst leugen beton.
Friedrich Engels werd de 28ste november 1820 in Barmen geboren. Zomin als Marx bracht hij revolutionaire overtuigingen uit het ouderlijk huis mee en evenals bij Marx was het geen persoonlijke ellende, maar breed inzicht, dat hem de revolutionaire kant opdreef. Zijn vader was een welgesteld fabrikant, conservatief en ook orthodox van gezindheid; in godsdienstig opzicht heeft Engels meer te overwinnen gehad dan Marx.

Als Karl Marx probeerde hij het eerst als dichter, maar niet minder spoedig dan Marx zag hij in, dat in deze tuin geen lauweren voor hem waren te plukken. In een brief, die van de 17de september 1838 gedateerd, dus voor het einde van zijn achttiende jaar geschreven is, verklaarde hij door Goethes raadgevingen 'voor jonge dichters' van het geloof aan zijn dichterlijke roeping bekeerd te zijn.

Waar hij met het geloof van zijn kindsheid worstelt, spreekt hij met een voor hem anders ongewone weekheid. “Ik bid dagelijks, ja bijna de ganse dag om waarheid, heb het gedaan, zodra ik begon te twijfelen en kan toch niet tot jullie geloof terug... De tranen komen mij in de ogen, terwijl ik aan je schrijf, ik ben door en door ontroerd, maar ik voel het, ik zal niet verloren gaan, ik zal tot God komen naar wie mijn hele hart verlangt. En dat is ook een getuigenis van de Heilige Geest, daarop leef ik en sterf ik, al staat er ook in de Bijbel tienduizendmaal het tegendeel.”

Een rechtgeaard rationalist kon, volgens Engels, wel van zijn 'natuurlijke' verklaring der wonderen en zijn oppervlakkige zucht naar moraal weer in het orthodoxe dwangbuis terugkruipen, maar de wijsgerige bespiegeling kon niet meer van haar, “door morgenrood bestraalde gletsjers” in de “nevelige valleien” der orthodoxie afdalen. “Ik ben op het punt hegeliaan te worden, of ik het word, weet ik weliswaar nog niet, maar Strausz heeft mij een licht over Hegel doen opgaan, dat mij het zaakje zeer aannemelijk maakt. Zijn (Hegels) geschiedfilosofie is mij toch al uit het hart gegrepen.” De breuk met het kerkse leidde dan onmiddellijk tot politieke ketterij. Een paapse lofrede op de toenmalige Pruisische koning, de man der demagogenjacht, liet deze 'Percy Heetspoor' uitroepen: “Ik verwacht slechts van die vorst iets goeds, wie de oorvegen van zijn volk om de kop suizen en wiens paleisvensters door de stenen der revolutie worden verbrijzeld.”

Zowel Marx als Engels kwamen uit de school van de Duitse filosofie, vanwaar zij in het buitenland tot volkomen gelijke uitkomsten kwamen, maar terwijl Marx zich uit de Franse Revolutie een inzicht in de strijd en de wensen van de tijd verworven heeft, heeft Engels dit uit de Engelse industrie verkregen.

(Onvolledig overgenomen uit de bron: Friedrich Engels' levensloop)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Totdat de bom valt

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Exclusieve voorrecht: eerste atoombom viel op Japan

6 augustus 1945

Waar bleef de derde atooombom op Japan? Alhoewel driemaal is scheepsrecht, werd Japan op 6 augustus 1945 geen bonus uitgekeerd.
Ik denk bij het getal drie onmiddellijk aan de goddelijke Drie-Eenheid: God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Er was nog een vierde (reserve) God die achter de wolken werd gehouden: Satan, als zuster van God de Zoon. Want de vrouw is het symbool van vruchtbaarheid waar alle ellende mee is begonnen. Dat wil overigens niet zeggen dat de vrouw dom is of minder intelligent dan de man. Dat moslims dat nu eenmaal denken komt omdat ze zelf zo achterlijk zijn als een schaap, het reserve neuk-model van de mohammedaan.


(video-productie Hans van de Mortel)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Obesitas, 58 jaar geleden overleden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Oliver Hardy

Op 7 augustus 1957 overlijdt de Amerikaans komiek Oliver Hardy (zijn echte naam). Hij werd 65 jaar. Hij is bekend van de Dikke en de Dunne en speelde in meer dan 400 films.
Hardy was getrouwd met Myrtle Lee Reeves. Maar hij had ook een buitenechtelijke relatie met ene Viola Morse met wie hij zich in het openbaar vertoonde. Zijn vrienden en collega's hadden verwacht dat hij na zijn scheiding met Myrtle Lee Reeves zou trouwen met Viola maar hij brak met haar toen hij in 1939 bij de opnamen van 'The Flying Deuces' script-girl Lucille Jones ontmoette die zijn derde en laatste vrouw zou worden.

Buiten de studio hield Oliver Hardy zich het liefst bezig met kaartspelen, gokken op de paardenraces, lekker eten en een smakelijk glas wijn. Hij keek graag naar bokswedstrijden en was een bekwaam en verwoed golfspeler.

(Bron: http://home.scarlet.be/~be042056/89/BiografieHardy.htm)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het laatste restantje positief communisme.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Geboortedag Fidel Castro (89)

13 augustus 1926

Vandaag op 13 augustus 1926 is geboren de nog altijd in leven zijnde revolutionair en communist Fidel Castro. Ex president van Cuba die vanwege gezondheidsredenen het stokje van de macht heeft overgedragen aan zijn broer Raoul. Waar Fidel zes tot zeven uur aan een stuk door kon ouwehoeren vanuit het niets volgens de opgeslagen herinneringen in zijn hoofd over de vruchten en gewaarwordingen van de revolutie, moet zijn broer alles van een briefje aflezen. Dat laatste vind ik wel een stuk verstandiger. Het voorkomt een boel ongecontroleerde onzin en eindeloze herhalingen.

Fidel Castro had eigenlijk allang dood moeten zijn. Niet vanwege zijn hoge leeftijd en alle mislukte aanslagen door de CIA op zijn leven, maar vanwege het leiden en organiseren van een slecht georganiseerde mislukte overval op de kazerne in Santiago de Cuba, de tweede stad in Cuba, met dodelijke slachtoffers tot gevolg, waaronder een aantal dienstplichtige soldaten. Fidel is, net zoals vele andere dictators een originele moordenaar. Maar Fidel (26 jaar) ontsnapte aan het vuurpeloton. Om de simpele reden dat het hemd nader is dan de rok. Want Fidel was getrouwd met een nicht van de heersende despoot en dictator Batista, boezemvriend van de maffia en dus Amerika.
Afbeelding
De Moncada kazerne te Santiago de Cuba waarmee Fidel Castro zijn eerste stappen op het pad van zijn revolutie inzette.
Let eens goed op alle kogelgaten!


Op 26 juli 1953 leidde Castro 119 rebellen bij een aanval op de Moncada kazerne in Santiago de Cuba. De aanval mislukte toen de colonne aanvallers opgemerkt werd door een legerpatrouille. Het effect van de verrassing was verloren en de aanval werd in de kiem gesmoord. 55 aanvallers, onder wie Abel Santamaría, werden gevat, gefolterd en vermoord door Batista’s troepen. Castro en een paar anderen ontsnapten naar de nabijgelegen bergen en werden slechts dankzij veel geluk terug gevat.

Castro’s gevangenneming werd spoedig overal bekend, zodat een proces onvermijdelijk was. Fidel, zelf advocaat, voerde zijn eigen verdediging en die van zijn kompanen in het historisch pleidooi, “Historia me absolvera”, “de Geschiedenis zal me vrijspreken”. De groep werd uiteindelijk veroordeeld tot 15 jaar opsluiting op het Isla de Pinos, nu de Isla de la Juventud. Daar werden ze opgesloten in de Presidio Modelo, nabij Nueva Gerona.

In februari 1955 won Batista frauduleuze verkiezingen en ten teken van verzoening bevrijdde hij een aantal politieke gevangenen, onder wie de groep Castristen. Castro vluchtte vrijwel onmiddellijk naar Mexico.
Deze Wikipedia (door een Belg samengesteld) vermeldt niet wat ik heb gemeld. Namelijk dat Fidel na één jaar reeds werd vrijgelaten voor een delict waar normaliter de afrekening door het vuurpeloton op staat en dat tot stand kwam omdat hij de getrouwd was met de nicht van dictator Batista. De kazerne verkeert nog altijd in goede staat, inclusief de vele kogelgaten die waarschijnlijk later zijn aangebracht als eeuwige toeristische trekpleister aan de herinnering aan de onfeilbaarheid van baardmans Castro.

De plaatsing van mijn bijdrage is aan de late kant, omdat ik pogingen in het werk heb gesteld om achter de waarheid van de kogelgaten te komen. Dat is niet gelukt. Mijn ex was overtuigd dat dit echt was, omdat zij Cubaanse is en het dus weet. Toen ik logisch begon te argumenteren, was het klaar en het gesprek direct beëindigd. Zij kom mij verder niet helpen. Kijk zelf eens goed naar alle kogelgaten. Waar slaat dit op? Nergens toch! Castro en zijn malloten wilden de kazerne overvallen. Dat doe je niet al schietend van buitenaf met daarvoor ongeschikte wapens. Ik kan echter niet instaan voor de waarheid. Want de waarheid is meestal familie van de leugen.

https://informatiecuba.wordpress.com/2012/10/page/6/ - Cuba info
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Onafhankelijkheidsdag Indonesië

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding
Better to the hell than to be colonized again," wordt op 17 augustus 1945 in Djakarta op een tram gekalkt. Het is de dag van de Proclamasi, de dag waarop Soekarno voor zijn huis in Djakarta de roodwitte vlag plant en de zelfstandige republiek Indonesia uitroept. Twee dagen na de capitulatie van Japan is de situatie chaotisch en de Nederlandse regering denkt er niet over om de republiek te erkennen. De Indonesiërs moeten op de officiële soevereiniteitsoverdracht nog twee oorlogen en meer dan vier jaar wachten, tot 29 december 1949. Pas in 2005 erkent Nederland 17 augustus 1945 als datum van onafhankelijkheid. Bron: https://socialhistory.org/nl/today/08-17/
Goenewan Mohamad 73), vooraanstaand intellectueel in Indonesië vertelt vandaag in Trouw:
“Corruptie zal nooit helemaal verdwijnen. Het is een wonder dat het land nog een beetje geld over heeft. Voor de huidige stabiliteit en vrijheid vormen religieus fundamentalisme en intolerantie de voornaamste bedreigingen. Er speelt nu een tegenstelling tussen moslims en niet-moslims. Ook de schatrijke oligarchen zijn een bedreiging. Zij hebben de commerciële tv-stations in handen en kunnen veel macht uitoefenen. Gelukkig verspreiden deze stations geen racistische en verdelende boodschappen.”
Die schatrijke oligarchen zullen naar ik verwacht geen moslim zijn. Dus dat zit wel goed in het grootste moslimland ter wereld. Maar wat niet is kan morgen zo plaatsvinden. Zolang het leger maar niet moslim-minded is. En daar zal Amerika nauwlettend op toezien, maar zeker weten doe ik het natuurlijk niet. Met Amerika weet je het nooit. Kijk maar naar Syrië. Egypte is dan weer een ander verhaal dat misschien met het Suezkanaal te maken heeft. Politiek is smerig. Laten we het daar maar op houden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Internationale dag ter herinnering aan de slavenhandel en de afschaffing ervan.

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ingesteld door UNESCO. Datum: 23 augustus 2015.

Verslag hierover op:

Islam en Slavernij
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het verhaal achter Kodak

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Kodak

4 september
Op 4 september 1888 registreert de Amerikaan George Eastman de naam Kodak, en krijgt octrooi voor een fotocamera, die een filmrolletje gebruikt.

Afbeelding

Eastman Kodak stond in 1975 aan de wieg van de digitale fotografie, maar verzuimde deze uitvinding goed te vermarkten uit zorg over de "klassieke" fotoproducten. Zo kon de concurrentie met de vinding goede sier maken, en kwam Kodak in plaats van vooraan achteraan in de ontwikkeling te lopen.

Hoe snel succes vervliegt, wordt meteen duidelijk bij het oprijden van het industrieterrein Eastman Kodak in Rochester, een voor Amerikaanse begrippen betrekkelijk kleine stad in het westen van de staat New York. Van de tweehonderd gebouwen die hier ooit stonden, zijn er inmiddels tachtig gesloopt. En nog eens zestig zijn verkocht aan andere bedrijven.

Meer dan de resterende 60 panden heeft Kodak namelijk echt niet nodig. Van de 145.000 werknemers die het bedrijf amper 25 jaar geleden over de hele wereld in dienst had, zijn er tegenwoordig nog 8.000 over. The New York Times ging op bezoek bij de reus van weleer, die twee jaar geleden failliet ging en kort daarop doorstartte.
Van de 145.000 werknemers die het bedrijf amper 25 jaar geleden over de hele wereld in dienst had, zijn er tegenwoordig nog 8.000 over.
„Dit is een geheel nieuw bedrijf”, aldus ceo Antonio Perez tegenover persbureau Bloomberg. Hij verwacht een jaaromzet van $2,5 miljard (€ 1,9 miljard), met een winst van $167 miljoen (€ 127 miljoen). In 2006 schilderde topman Perez de digitale fotografie nog af als een „waardeloze markt”.

88 keer de aarde rond
Wrang genoeg was het een eigen uitvinding die een einde maakte aan de heerschappij van Kodak: digitale fotografie. Want het was werknemer Steven Stassen die in 1975 de eerste digitale camera ontwikkelde. En natuurlijk had Kodak plannen om meer met die techniek te gaan doen. Maar ja, die filmrolletjes verdienden zo verdraaid goed…

Pas in 2001 begon de omzet uit camerarolletjes drastisch in te zakken, met wel twintig tot dertig procent per jaar. Toch maakte Kodak in 2007 nog bijna 3,5 miljard meter aan film, net zo veel als 88 keer de omtrek van de aarde. Tegenwoordig is van die productie nog 4 procent over en worden de rolletjes eigenlijk alleen nog verkocht aan hobbyfotografen en nostalgische filmmakers.
Voor wie geïnteresseerd is in een 5 minuten durende video die The New York Times maakte over Kodak.
At Kodak, Clinging to a Future Beyond Film
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De vergelding

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Goodbye Twin Towers

11 september 2001
Extreem fundamentalistische islam-terroristen plegen met 3 gekaapte vliegtuigen aanvallen op de Twin Towers in New York en het Pentagon in Washington. Een vierde eveneens gekaapt vliegtuig stort neer bij Pittsburgh. Bijna 3.000 mensen verliezen het leven.
Ondertussen zijn rijke Amerikanen op de dodenlijst van Al-Qaida geplaatst. De islamitische terreurbeweging heeft aan de vooravond van de herdenking van 11 september een lijst gepubliceerd van rijke Amerikanen die moeten worden gedood. Onder hen zijn Microsoft-oprichter Bill Gates, mega-investeerder op de beurs Warren Buffett en oud-burgemeester van New York Michael Bloomberg. Bij het artikel in Al-Qaida’s onlime magazine staan met bloed bespatte afbeeldingen van deze personen. Het lijkt te zijn bedoeld als handleiding voor ‘lone wolves’. Bron: ANP
Mohammedanen haten Amerikanen en het Westen omdat onze 'beschaving' anders is en niet aan hun kant staat. Wat is dan 'hun kant'? Dat is dat wij TEGEN de joden, tegen Israël zijn. Daarom haten moslimmensen ons. Tsja . . . ik geef toe dat Israël maar een miezerig klein staatje is met een beperkt aantal inwoners en dan toch zo super oppermachtig tegenover de uitgestrekte islamitisch door Allah verwaarloosde Arabische wereld. En Saoedi-Arabië dan? Ach, alleen maar zand, tenten, kamelen en hoofddoeken. Door de kennisbeschaving van het Westen rijk geworden.

O ja!
In de Chileense hoofdstad Santiago wordt op 11 september 1973 het presidentiële paleis gebombardeerd en de socialistische president Salvador Allende vermoord. Een militaire junta onder leiding van generaal Pinochet neemt de macht over, naar later blijkt met financiële steun van de inlichtingendienst van de Verenigde Staten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Lukt integreren?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Vluchten en integreren.

18 oktober

Afbeelding

Als op 18 oktober 1685 de Franse koning Lodewijk XIV het Edict van Nantes herroept, vluchten vele Hugenoten (protestanten) naar met name Nederland. Het Edict van Nantes werd in 1598 uitgevaardigd door Hendrik IV, om de godsdienstige twisten in Frankrijk te beëindigen. De rooms-katholieke kardinaal Richelieu ontnam de Hugenoten in 1629 hun rechten weer en Lodewijk XIV trok het edict dus definitief in. De ca. 50.000 protestante vluchtelingen verkrijgen zondermeer asiel in de noordelijke Nederlanden en INTEGREREN COMPLEET in de samenleving. Lees ik integreren? Dat was bijna 400 jaar geleden. En wat zien we nu? Islam en zijn in negatieve zin aandacht trekkende moslims hebben nog niets geleerd. Weleens een moslimwijk bezocht? Integreren ho maar! Het is en blijft een voddenbaalreligie.

Christenen en joden worden verafschuwd en vervolgd in bijna alle islamitische landen. Kerken worden in de fik gestoken en christenen vermoord. Ja, inderdaad, de islam is een achterlijke perverse sadistische religie met enorme aanpassingsproblemen in de tijdgeest. Vluchtelingen prima, maar dan wel joodse en christelijke vluchtelingen die vervolgd worden in islamitische landen vanwege hun geloof. Dus niet de moslims. Want die kunnen elkaar het beste afslachten voordat het er teveel op deze planeet worden.

JEZUS IS EEN MERK. MOHAMMED NIET.

Geen moslim is intelligent genoeg om zijn eigen domheid te begrijpen. En als een moslim toch faalt, laat hij dan op het hoogst mogelijke niveau falen. Door van domheid ook zijn sterkste kant te maken, moslim blijven en in een moslimland blijven wonen.

Als de oorlog in Syrië is afgelopen meneer Rutte, gaan de moslims dan weer terug om hun islamitisch vaderland op te bouwen? Zijn antwoord maakt niets uit. Het is vast weer een leugen voor eigen bestwil.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Lukt integreren?

Bericht door Ali Yas »

'Hans van de Mortel' schreef:Christenen en joden worden verafschuwd en vervolgd in bijna alle islamitische landen. Kerken worden in de fik gestoken en christenen vermoord. Ja, inderdaad, de islam is een achterlijke perverse sadistische religie met enorme aanpassingsproblemen in de tijdgeest. Vluchtelingen prima, maar dan wel joodse en christelijke vluchtelingen die vervolgd worden in islamitische landen vanwege hun geloof. Dus niet de moslims.
Hugenoten kwamen goed terecht, want zij vonden culturele aansluiting in het protestantse Nederland. Van toen.

Christenen die nu uit islamitische landen vluchten, kunnen in Europa niet meer zo goed terecht. Ten eerste zijn ze vaak niet protestants (wat moeten Oosters-orthodoxen hier?) en als ze dat wel zijn, konden ze wel eens flink op hun neus kijken als ze erachter komen hoe protestantse kerken hier zijn verwaterd. Wat dat betreft kunnen moslims hier nog beter terecht.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De islamitische wraak conform het voor moslims heilige boek Koran

Bericht door Hans v d Mortel sr »

2 november 2004

Afbeelding

O jazeker wel. Er zullen best Marokkaanse moslims zijn die in de ogen en beleving van goedaardige Nederlanders ook aardig en vriendelijk overkomen. Bijvoorbeeld als buurman of op het werk. Dan bemerk je geen verschil tussen een mohammedaan en een atheïst.

Het zit echter tussen de oren. En juist bij moslims heeft vanaf de geboorte, de opvoeding, en het fascistisch islamitische onderwijs, een rottingsproces plaatsgevonden dat zijn weerga in de neurologie niet kent.

Heineken is een merk. Mohammed niet.

Niet iedere moslim is een terrorist. Maar iedere moslim hangt wel het beste terroristische handboek aan: Koran.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie