POLITIEK IS SMERIG, ONBETROUWBAAR EN CORRUPT

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

POLITIEK IS SMERIG, ONBETROUWBAAR EN CORRUPT

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Spoiler! :
Yasar Arafat, gelukkig voor hem, was geen Papoea

De gruwelijke lafhartige moslimpsychopaat Yasar Arafat, tevens baas van een reeks seriemoordenaars, 'won' in 1994 de Nobelprijs voor de vrede.
Wilma Kieskamp in Trouw - 1 december 2001

James Nyaro kwam pas in 1990 naar Nederland, als deel van een kleine groep Papoea's die hier zonder veel ruchtbaarheid op humanitaire gronden politiek asiel kreeg. De zachtaardige ex-verzetsleider en onderwijzer had de koningin een brief geschreven om hulp. Hij had zich met zijn verzetsgroep in 1985 overgegeven, op het hoogtepunt van de Indonesische repressie in Irian Jaya. Na bemiddeling door de Verenigde Naties was Nyaro toen verbannen, naar Ghana, het enige land dat hem wilde hebben. Een verschoppeling.

,,Ook Nederland wilde me niet hebben. Dat lag diplomatiek gevoelig in de verhouding met Indonesië. Maar in 1990 was één briefje naar de koningin genoeg'', zegt hij met nog steeds lichte verbazing in zijn stem. De kinderen kwamen ook mee, meisjes met donker kroeshaar en namen als Wilhelmina of Beatrix. Nyaro heeft zijn politieke aspiraties inmiddels opgegeven. Hulp verwacht hij alleen nog van een hogere instantie, zoals veel oudere Papoea's. Hij besteedt zijn tijd aan Bijbelstudie.

Maatschappelijk gezien lijkt de integratie van de Papoea's redelijk geslaagd, al zijn de inkomens laag en ontbreken de opvallende succesverhalen. De enige Bekende Nederlander is profvoetballer Lody Roembiak. Veel jongeren zijn getrouwd met Nederlandse partners.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op wo feb 28, 2018 1:40 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

‘Snelle’ klaar gestoomde appartementen voor islamitische asiel parasieten.
Pizzaman schreef:
Ariel schreef:
....
Of de omgebouwde appartementen in het oude Aloysius College en aan het Zieken ook na tien jaar nog als woning behouden blijven, weet Wijsmuller nog niet.
Ik weet dat wel. Na tien jaar zal het verworden zijn tot een onbewoonbaar, ondergescheten en uitgeleefd krot.
Welke huurder dat ooit flikt wordt verantwoordelijk gesteld voor de schade. Maar ja, deze niet.
Volgens mij hebben statushouders een MVV (Machtiging Voorlopig Verblijf)voor drie jaar - was vijf jaar.

Wanneer een geïmporteerde bruid of bruidegom die op een MVV binnenkomt, binnen - nu dus - drie jaren de partner verlaat, moet de betreffende persoon ons land verlaten en teruggaan naar land van herkomst. In het verlegde hiervan kun je iedere zich misdragende islamitische parasiet het land uitzetten. Immers, een van de getrouwde of in samenlevingsverband levende partners die zich niet aan de huisregels houdt MOET vertrekken. Dus . . .

Waar een wil is is een weg. Het probleem is dat er van een wil bij het linksaf georiënteerde nepkabinet in de verste verte geen sprake is.

Mijn zoon heeft een dochter, is netjes getrouwd in 2013 en heeft tevens een stiefdochter geaccepteerd. Hij is jong en wat nog erger is, hij is Nederlander en dat is verdacht. Zijn Cubaanse vrouw en twee kinderen kregen geen visum om naar Nederland te komen.

Gelukkig had ik een andere zoon van 43 van de drie die op 17 juli 2014 in de MH 17 zat op weg naar vakantie in Maleisië. Tezamen met zijn nieuwe tweede vrouw en dochter. Zijn zoon uit een eerder huwelijk die nu een jaar ouder is als mijn laatste zoon, was thuis gebleven.Ik zeg 'gelukkig' omdat ik met dit feit minister Koenders van Buitenlandse Zaken omver kon praten ten gunste voor het alsnog verkrijgen van een visum voor mijn familie om naar Nederland te komen. Dat visum gaf overigens maar recht op een verblijf van drie maanden. Daarna weer oprotten!

Ze heeft inmiddels haar digitale Inburgeringscursus gedaan in de Nederlandse ambassade in Havana en wacht nu op de uitslag die twee maanden moet duren. Het embargo hierop rust tot 22 oktober. Daarna mag een MVV aangevraagd worden. Duurt ook nog eens drie maanden. Een woning? Vergeet het maar! Er zijn duizenden parasieten van een andere planeet die onmiddellijke voorrang hebben en geholpen moeten worden vanwege hun geestelijke aandoening en achterlijke afkomst. En . . . omdat zij GEEN Nederlands paspoort hebben, hebben zij voorrang bij voorbaat. Ik dank u voor uw aandacht.

Politiek is smerig.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Pizzaman »

Hans v d Mortel sr schreef:En . . . omdat zij GEEN Nederlands paspoort hebben, hebben zij voorrang bij voorbaat. Ik dank u voor uw aandacht.

Politiek is smerig.
Zo is het Hans. Ik had de gebeurtenissen al gezien met MH17. Een vreselijk verlies.
Dat er dan nog geen instant Nederlanderschap in zit zegt eigenlijk alles. Wat een walgelijke mentaliteit bij de ambtenaren.
Mocht ik ooit de gelegenheid hebben dan kan je er op rekenen dat degenen die zoiets flikken onder uit de zak krijgen.
En dat zal niet de zak van Sint worden, maar een heel andere.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Niet alleen de politiek is smerig, ook de vele mensen die graag met 'makke' wolven in het bos heulen.

Mijn zeer intelligente geestelijk instabiele, regelmatig hartelijke, bezitterig zieke ex, die niet veraf woont en die ik nog regelmatig zie (vanwege de relatie met mijn zoon), heeft mij als vriend op Facebook verbannen. Waarom? U raadt het al. Ze heeft contact met een of twee alleraardigste Marokkaanse hoofddoeken bij Cordaan, waar beiden recent als overbodige medewerkers ontslagen zijn. Een paar jaar geleden heeft ook een boezemvriendin (jeugdvriendin) mij van Facebook geschrapt. En zo zijn er nog een paar. Mensen maken keuzes in hun leven. Hitler deed dat. God doet het. Iedereen doet het. Maar al te vaak overziet men niet de consequentie van een besluit.

Allah in Europa
Ik zag in de fantastische documentaire tv serie van Jan Leyers, die op zoek naar het gezicht van de islam in Europa is en zich afvraagt hoe de toekomst van de islam in Europa eruit ziet, een Turk-Duitse vrouw zonder hoofddoek interviewen. Hartstikke goed. Zij was een oprechte niet praktiserende moslima, zoals al haar broers. Maar . . . toen het over de Islam ging werd zij plotseling knap pissig. Waarom? Omdat haar de laatste jaren zoveel weerstand in Europa tegen de Islam opvalt en islam zich in de hoek van de verdommenis bevindt.

Als dit niet het ultieme bewijs is dat dit soort mensen (haar vader heeft als analfabete Turk met geen rooie cent op zak een goed lopende zaak met lekkernijen in Duitsland opgebouwd) tot de mislukte mensensoort Islam behoort - geef mijn portie islam-afkeer dan maar aan hond Fikkie.

Moslims voelen een onwrikbare verbondenheid met de meest ziekelijke walgelijke mensonterende geloofsovertuiging die een zindelijk mens zich bedenken kan: Islam. Er bestaat bij moslims geen enkele afkeuring, wroeging over de Islam, laat staan walging over de historische criminele Arabische oorlogsmisdadiger Mohammed.
Waar niet-moslims weinig moeite hebben 'waarheid' in twijfel te trekken of zelfs aan te vallen en hoe met onze geschiedenis om te gaan, lukt het moslims maar niet hun gestoorde afgestompte hersencellen in beweging te zetten op zoek naar waarheid, realiteitszin en logica.

Het geeft toch te denken dat in ALLE moskeeën in Europa overal Arabische teksten in vol ornaat en liefst in goudkleurige tekens de dienst uitmaken. Moslims deugen simpelweg niet. Niks aan te doen. Het zit in de genen. De enige hoopvolle gedachte die weinig kans maakt, is dat moslims met de mantel der liefde in de toekomst uit Europa verwijderd kunnen worden.

Toegegeven, in de kerken werden Latijnse teksten toegepast. Hoe dan ook heeft dit alleszins van doen met een nog steeds in stand gehouden beschaving waar geen mens zich voor hoeft te schamen. Moslims tappen uit een ander vaatje en vereenzelvigen zich - niet met het goede, zoals met de daden van Jezus - maar met de vuilspuiterij, haat en moord aanbevelingen van de geestelijk zieke vrouwzieke verlepte Arabische terroristenprofeet Mohammed.

Moslims, die religieuze parasieten zijn, behoren binnen een westerse cultuur en beschaving geweerd te worden.

Het enige juiste ontsmettingsmiddel dat ik tegen moslims ken, is hun vijandige haatreligie, die tegen niet-moslims is gericht, te benoemen en moslims op te roepen te stoppen met op onze beschaving te parasiteren.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89717
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Ariel »

Hans v d Mortel sr schreef: Ik zag in de fantastische documentaire tv serie van Jan Leyers, die op zoek naar het gezicht van de islam in Europa is en zich afvraagt hoe de toekomst van de islam in Europa eruit ziet, een Turk-Duitse vrouw zonder hoofddoek interviewen. Hartstikke goed. Zij was een oprechte niet praktiserende moslima, zoals al haar broers. Maar . . . toen het over de Islam ging werd zij plotseling knap pissig. Waarom? Omdat haar de laatste jaren zoveel weerstand in Europa tegen de Islam opvalt en islam zich in de hoek van de verdommenis bevindt.
Ik begrijp dat. Zij voelt zich nog steeds moslim, ook al doet ze niks meer aan haar religie. Je moet het vergelijken met de relatie die men heeft met een lastig kind. Ik mag van mijn eigen kind zeggen dat het een vervelende klier is, maar als een ander roept, "Wat is jouw zoon een rotzak" dan zou ik mijn zoon toch gaan verdedigen. Ook al weet ik dat die ander gelijk heeft. Zo werkt het bij de mens nu eenmaal.

Eens zal deze vrouw toegeven dat islam niet meer te verdedigen is. ( hoop ik )
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
Hans v d Mortel sr schreef: Ik zag in de fantastische documentaire tv serie van Jan Leyers, die op zoek naar het gezicht van de islam in Europa is en zich afvraagt hoe de toekomst van de islam in Europa eruit ziet, een Turk-Duitse vrouw zonder hoofddoek interviewen. Hartstikke goed. Zij was een oprechte niet praktiserende moslima, zoals al haar broers. Maar . . . toen het over de Islam ging werd zij plotseling knap pissig. Waarom? Omdat haar de laatste jaren zoveel weerstand in Europa tegen de Islam opvalt en islam zich in de hoek van de verdommenis bevindt.
Ik begrijp dat. Zij voelt zich nog steeds moslim, ook al doet ze niks meer aan haar religie. Je moet het vergelijken met de relatie die men heeft met een lastig kind. Ik mag van mijn eigen kind zeggen dat het een vervelende klier is, maar als een ander roept, "Wat is jouw zoon een rotzak" dan zou ik mijn zoon toch gaan verdedigen. Ook al weet ik dat die ander gelijk heeft. Zo werkt het bij de mens nu eenmaal.
Sterke vergelijking die goed zal passen in het handboek van de psycholoog. Ik had hier nog niet aan gedacht.

Wie was altijd zo goed in illustraties en vergelijkingen? Jezus! Dat is wat moslims zo jaloers maakt op de westerse beschaving die nu eenmaal zijn roots heeft in het christendom. Het is niet voor niets dat de hypocriete moslimwereld, die het beste met zijn kind(eren) voorheeft, kiest voor een westerse (christelijke) universiteit of school. Wie dit nalaat houdt doorgaans een achterlijk kind over.
Volgens mij hebben al die zichzelf verheven belangrijke theedoeken in Saudi-Arabië hun opleiding in Engeland of Amerika genoten. Op de keeper beschouwd hebben ze daar niks geleerd. Je verwacht op zijn minst een bekering tot het christelijke geloof, de basis van normen en waarden, met een schoon gezicht en perspectief voor de toekomst.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Politiek is smerig

Afbeelding

Terwijl het nazi-symbool in de meeste Europese landen verboden is, heeft het hakenkruis in Finland een officiële status. Het symbool is te zien op vlaggen van de luchtmacht, militaire uniformen, eremedailles en zit zelfs verwerkt in de presidentiële vlag.

O ja, voordat ik het vergeet, Finland is volwaardig lid van de EU. Maar . . . wanneer Hans van de Mortel sr. met zo’n prachtig logo op zijn jas over straat loopt, dan is de kans groot dat hij gearresteerd word. Nederland is in naam een democratie, houdt althans de schijn op, maar lijkt dankzij beroepsleugenaar Rutte steeds meer op een fascistisch regime. De PVV is niet voor niets door VVD-zwendelaar Rutte in de ban gedaan. Wat nou democratie? Ik veeg mijn reet ermee af. Vrijheid van pers! Maar die is steeds verder weg en opgegaan in de fascistische tendens waarin we nu leven.

De Finse swastika heeft overigens niets met nazi-Duitsland te maken. Net zo min als het swastika-symbool in de religie van het Jainisme dat teruggaat tot de zesde eeuw – jawel – vóór Christus. En net zo min als met een sympathie voor het kortstondige nazi-rijk.

Mijn voorstel aan alle supermarkten: Tijdens de feestdagen rond Sinterklaas, chocolade letters uit Finland met een hakenkruis erop in de winkel.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24951
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Erdogan zoekt naar een zondebok

door Tan Tunali – De Groene Amsterdammer

6 december 2017

Istanbul – Vorig jaar moest de Iraans-Turkse zakenman Reza Zarrab zijn jetsetleven, dat hij deelde met de Turkse popster Ebru Gündes, plotseling opgeven. In Amerika werd hij gearresteerd op verdenking van samenzwering bij het omzeilen van internationale sancties tegen Iran. Zarrab sloot een deal, waardoor hij de afgelopen week niet als aangeklaagde maar als getuige in een New Yorkse rechtbank vertelde hoe Turkije met zijn hulp de sancties tegen Iran omzeilde. Op rechtbanktekeningen is te zien hoe Zarrab het ingenieuze systeem, waarbij Iran en Turkije via twee Turkse staatsbanken olie voor goud verhandelden, in detail uittekent. Mehmet Hakan Atilla, voormalig bestuurder van de betrokken Halkbank, is de enige van de acht aangeklaagden in hechtenis.

Zarrab deed een boekje open over de miljoenen smeergeld die hij betaalde aan Turkse ministers die bij banken intervenieerden om de transacties mogelijk te maken. Dat de zaak verstrekkende politieke en economische gevolgen zal hebben in Turkije lijkt evident, maar waaruit die precies bestaan is niet te voorspellen. De Turkse regering schoot in een voorzichtige verdedigingsmodus. In de door de regering gedomineerde media bleef het stil, maar Zarrab zag zijn bezittingen, waaronder villa’s aan de Bosporus en een privé-jet, geconfisqueerd.

Vermoedelijk zullen de banken boetes krijgen. Die komen voor rekening van de belastingbetaler. Maar naast economische consequenties moet er ook een politieke prijs worden betaald. Eén man ligt in elk geval in de vuurlinie. Enkele dagen voor het proces in New York begon, onthulde de leider van de Republikeinse Volkspartij een andere corruptiezaak. In door Kemal Kilicdaroglu openbaar gemaakte documenten staat dat familieleden van de toenmalige premier Recep Tayyip Erdogan in 2011 en 2012 via een bedrijf op het eiland Man zo’n vijftien miljoen dollar overmaakten aan personen uit de inner circle van de huidige president Erdogan.

Om de impact van de verklaringen van Zarrab te verminderen zal Erdogan proberen de economische tegenslag – reeds aangekondigd door een hard in waarde gekelderde Turkse lira – op Kilicdaroglu af te schuiven. Diens openbaring van de corruptiezaak maakt het voor Erdogan eenvoudig hem neer te zetten als verrader die samenspant met anti-Turkse, buitenlandse mogendheden. Erdogan zei dat Kilicdaroglu een zware prijs voor zijn daden zal betalen. Dat het eerder niet goed afliep met degenen voor wie hij die woorden gebruikte is een teken aan de wand.
Erdogan heeft geen respect in Europa. In commissie doet men alsof. Alhoewel Erdogan bij Mutti Merkel langzamerhand de keel uitkomt.

Weg - als de sodemieter - uit de EU! En dan te bedenken dat deze aanhanger van op een ezel naar de hemel opgestegen profeet Mohammed vanuit Jeruzalem bijna zijn zin had gekregen en als volwaardig EU-lid zijn grote bek had mogen opzetten.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Wat eraan vooraf ging.
Zwartmeer schreef: Inmiddels zijn er heel wat inlichtingendiensten die het Ruslandverhaal bevestigen. Maar ook nu nog steeds zul je wel blijven geloven in de man die constant liegt, door en door corrupt is, en normen en waarden van lik m'n vestje aan de dag legt.
Rustig rustig Zwartmeer!

Ze liegen immers allemaal. Wat zeg ik nou? Politiek is smerig. Wij kiezen al of niet partij. Ik doe dat niet. Alhoewel ik het best amusant vind dat Trump nu de leidende boeman is. Het is het grote vieze vuile smerige incompetente mensenspel van list en bedrog. Jij en ik zijn atheïst die begrijpen dat we bij God niks te zoeken hebben. Dat God uit zijn bek stinkt is nog tot daar aan toe, maar dat miljarden mensen beweren dat hij van goeden huize komt, tart iedere geloofwaardigheid en getuigt van liegen en jezelf van alles wijs maken over wat er maar te koop is met betrekking tot de hoop op een goede afloop.
Stratego of de mores van de geopolitiek?

Wie wereldpolitiek bedrijft dient zijn moraal opzij te zetten. Was het niet Niccoló Machiavelli die zei dat er geen relatie bestaat tussen politiek en moraal? De diplomatieke praktijk toont keer op keer dat er zaken bestaan die belangrijker zijn dan hoogstaande ethische beginselen. Men dient zich te richten op de praktische uitvoerbaarheid om het grootste voordeel uit een gegeven situatie te halen waarin men het meer of minder van het eigen belang afweegt. Onder het motto van het bevorderen van vrijheid en democratie waarvan de effecten tot de “collateral profits” gerekend kunnen worden en dus altijd wel mooi meegenomen zijn, gaat het in werkelijkheid om politieke en financiële macht. Niet meer en niet minder. Weliswaar denkt iedereen dat wel te weten, maar is dat werkelijk zo? Doorziet men al gelijk de drogredenen en de leugens van al die loze bedenksels van politici die voortdurend het publiek aan het voorliegen zijn? Durft men de achterbaksheid en dubbele agenda’s van de wereldpolitiek aan de kaak te stellen? Ziet men de achterbaksheid überhaupt wel? Met politiek maakt men vuile handen. Beloftes aan de kiezers hebben een beperkte levensduur en wanneer men daar op aangesproken wordt, komt men er niet zonder kleerscheuren van af. De geschiedenis leert ons dat politiek gewoon om ordinaire macht gaat waarvoor altijd weer genoeg nuttige idioten kunnen worden ingezet.

Afbeelding

Wat hier aan te lachen valt is dat iedere kijker deze misleiding van ‘Bibi’ Netanyahu meteen door kan prikken. Hij zit hier gewoon ordinair te liegen. Want wat zei de chef van zijn veiligheidsdienst een week later?

Afbeelding

Dat bijvoorbeeld CIA en Mossad een rol kunnen spelen in de huidige opstand in Iran wordt met grote stelligheid, met name van joodse zijde, ontkend en gezien als een zoveelste complottheorie van dwazen. Die afwijzing is opmerkelijk als men bedenkt dat al decennia lang eerder genoemde diensten hun invloed hebben uitgeoefend en het lot van Iran hebben bepaald. Die ontkenning sluit precies aan bij de onkritische eensgezindheid van vele joodse- en Iraanse commentatoren die zich achter een Amerikaanse president scharen die juist in de rol van de grote vredevorst een “rough play” ten toon spreidt waarvan men zich moet afvragen of dat wel de juiste wijze van handelen moet zijn. Want te vaak glijdt men met dit onvoorspelbare opportunisme wel heel dicht langs de rand van de afgrond. Hoe vaak is namelijk Amerikaans ingrijpen in het Midden Oosten, neem Irak, steeds weer een oorzaak voor chaos, oorlog en migratie? Moge het doel de middelen heiligen, vaak zijn die middelen nog erger dan de kwaal.

Laten we realistisch zijn: voor Israël zou de verdrijving van het mullahregime in Iran een belangrijke vijand minder betekenen. Premier Netanyahu kan nu wel doen alsof hij uiterst begaan is met het Iraanse volk, geloofwaardig is dat allemaal niet. Met gespeelde gedecideerdheid werd de geo-politieke bemoeienissen aan het goedgelovige publiek verkocht.

Datzelfde Iraanse volk interesseert Netanyahu dus helemaal niets zoals ook de bevolkingen onder het juk van andere autocratische heersers in de oliestaten niet interessant zijn omdat die geen potentiële dreiging vormen. Al deze gebieden zijn, zolang ze strategisch van nut zijn, een soort schaakbord waarop men een aantal zetten vooruit moet denken om het spel naar zich toe te trekken.

Tijdens de al weer enige tijd geleden neergeslagen opstand in Iran riepen sommigen om de terugkeer van de laatste telg van de Sjah dynastie. Zijn zij vergeten hoe onder het bewind van de Sjah toentertijd de veiligheidsdienst Savak, onder goedkeurend toezicht van de CIA, verschrikkelijk huishield? Opponenten werden net zo makkelijk van de straat geplukt en in de martelkamers gefolterd die het land rijk was. Als men de huidige deplorabele situatie door het afgrijselijke theocratische bewind van de mullah’s vergelijkt met de zogenaamde vrijheden van toen vergeet men het repressieve karakter van dat oude systeem wel erg gemakkelijk. De miljarden dollars werden door de monarch liever aan allerlei speeltjes van land, lucht- en zeemacht uitgegeven in plaats van het verbeteren van de infrastructuur of het bestrijden van de armoede. Overigens hoe corrupt en dictatoriaal je als monarch ook kunt zijn, het belette de vorstenhuizen van Europa niet om de Sjah onder zijns gelijken welkom te heten en hem alle eer te betonen door hem en zijn gevolg aan goed gedekte tafels aan te laten schuiven.
Afbeelding
Van links naar rechts lang geleden overleden: verslaafd aan medium, koningin Juliana -
dictator Sjah van Perzië, Mohammad - prins Lockeed affaire, Bernard.

De corruptie, de bureaucratie en de wreedheid van dat regime kon niet anders dan een volgende totalitaire, fascistische loot opleveren als de Islam die de deplorabele situatie voor eigen heil benutte. De mullah’s gingen namens Allah het een en ander rectificeren. En dat betekende dat de bevolking opnieuw onder de knoet werd gehouden, dat er dankbaar gebruik kon worden gemaakt van diezelfde folterpaleizen van de Savak, ‘perverselingen’ konden worden opgehangen en de zedenwet werd aangescherpt waardoor vrouwen verplicht de hoofddoek moesten dragen als bevestiging van hun minderwaardige status. Kortom, alle wreedheid begon weer van voren af aan, als een gesel die iedere keer weer over het land en het volk komt.

De pracht en praal van het Shah-bewind, waar de elites en de hogere middenklassen van de corruptie profiteerden, maakte Iran toendertijd de fascistoïde marionettenstaat van de VS zodat het Westen verzekerd bleef van een strategische machtsbasis (militair en economisch) in het gebied dat een brug vormt tussen Europa, Midden-Oosten en Azië.
Laatst gewijzigd door Hans v d Mortel sr op zo jan 28, 2018 3:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politiek is smerig

Bericht door Pilgrim »

Wat is de bronvermelding van bovenstaand verhaal?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Wat is de bronvermelding van bovenstaand verhaal?
Klopt het niet dan? [icon_lol.gif]
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Politiek is smerig

Bericht door Pilgrim »

Doet er niet toe. Het is gewoon gebruikelijk om het te vermelden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Wat is de bronvermelding van bovenstaand verhaal?
Sorry! Het bijschrift onder de 'Juliana-foto' heb ik zelf verzonnen. Ik ga hem uit de quote halen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Doet er niet toe. Het is gewoon gebruikelijk om het te vermelden.
Die gewoonte gebruiken hebben alleen maar tot kabeljauwse twisten geleid. Maar vooruit, omdat je het zo lief vraagt. icon_thumbup.gif

Hebbes! Een doodlopende weg.

Op weg naar morgen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Makkelijk om de belastingbetaler te laten opdraven voor de smerige foute politiek.
Ariel schreef:
Afbeelding

Grauwe Eeuw vrijuit na bekladding

Leden van de extreemlinkse actiegroep De Grauwe Eeuw, die in oktober 2016 naar eigen zeggen VOC-monumenten in Hoorn hebben beklad, gaan vrijuit. De politie ziet geen reden leden van de groep als verdachten aan te merken.

Het feit dat de groep de actie direct opeiste, is voor de politie niet voldoende: „Er zijn camerabeelden, maar die zijn van een dusdanig slechte kwaliteit dat daar geen herkenning op zou kunnen volgen.”
Wat heeft het nog voor zin voor de politie om verdachten te verhoren? Dat gebeurt ook bijna niet meer. Het heeft geen enkele zin. Politiek is smerig. De politiek zal hem worst wezen. Het laatste is sinds jaar en dag de trend. Vanwege ontstellend gebrek aan capabele rechtvaardige mensen in de politiek. Zij zijn bijna allemaal schuimmarcheerders van de ergste en laagste soort. Hypocrisie staat hoog in hun vaandel.
De politie zag geen reden, leden van de groep als verdachten aan te merken, ondanks dat ze bekend hebben de vernieling te hebben aangebracht. Mogelijk dat de politie de lieden van De Grauwe Eeuw als ontoerekeningsvatbaar heeft beoordeeld. En tsja . . . dan is vernielen, agitatie en alles wat de fatsoenlijke burgerij als onrechtvaardig en verwerpelijk beschouwd in de ogen van politie en justitie toegestaan. De rekening komt later. Die is voor alle burgers.

Zoals de aanhangers van de vieze gore vernielzuchtige Arabische cultuurbarbaar psychopaat, sadist en achterlijke profeet Mohammed ontoerekeningsvatbaar worden beschouwd en met rust worden gelaten, zo oordeelt de politie ook over soortgelijk extreemlinks tuig dat zich De Grauwe Eeuw noemt. De politie ziet geen reden leden van de groep als verdachten aan te merken.
De gemeente Hoorn laat weten in overleg te gaan met OM en politie om de schade van 700 euro terug te halen.
Dat klopt. Dat zeg ik: terug halen bij de onschuldige burgerij.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: POLITIEK IS SMERIG

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Clinton, Obama, Democraten frauderen en bedriegen er lustig op los.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1728538 ... en-zich-op
Voor mensen die een bloedhekel aan Trump hebben - ikke niet - stelt dit allemaal niets voor in vergelijking met die ordinaire fantast, 'Grab them by the pussy' en rechtgeaarde ontkenner van onbenullige voorvallen, Trump.

Al is de leugen nog zo snel - de waarheid achterhaalt haar wel.

De vraag is alleen wanneer en voor wie dit het slechtste uit gaat pakken: voor de Democraten die een vies spelletje spelen, of voor de brutale ordinaire Trump? Want het is Democratisch fatsoen tegen het onfatsoen van Trump. Of ligt het misschien toch wat genuanceerder?
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: POLITIEK IS SMERIG

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Gebruikswaarde versus inruilwaarde

De bekende Engelse filosoof Adam Smith wees zijn lezers en toehoorders op de zogenaamde waardeparadox. Hij kent het woord ‘waarde’ twee betekenissen toe: de gebruikswaarde, het nut dat een goed in het gebruik oplevert, en de ruilwaarde, de tegenwaarde in het ruilverkeer, de prijs van het gebruiksgoed. Het is volgens Smith opvallend dat bepaalde goederen, zoals goud en diamanten, een lage gebruikswaarde hebben, maar een hoge ruilwaarde. Omgekeerd heeft water een hoge gebruikswaarde, maar een lage ruilwaarde. Smith heeft niet veel meer gedaan dan het constateren van deze waardeparadox. Zijn aandacht wat dit punt betreft ging geheel uit naar het verklaren van de ruilwaarde. Niet moeilijk te begrijpen.

Afbeelding

De inruilwaarde van moslims probeer ik en anderen op FFI met mij sinds Sint-Juttemis uit te leggen. Moslims hebben een hoge gebruikswaarde als politieke opvulling van het tekort aan linkse aanhangers van de sluwe verrotte Europese linkse politiek, maar hebben een sterk te verwaarlozen lage inruilwaarde.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: POLITIEK IS SMERIG

Bericht door Pilgrim »

Stelletje opgefokte politici, laat de mensen eindelijk eens met rust

Geplaatst op 15 juli 2018

Afbeelding

Het is er langzaam ingeslopen: politici vertegenwoordigen hun achterban niet meer. Het kon ook bijna niet anders. De snel opkomende welvaart na de oorlog heeft generaties verwende kinderen opgeleverd. Zou een volksvertegenwoordiger op basis van levenswijsheid en de wens iets te betekenen voor de gemeenschap gekozen moeten worden, hebben ze godbetert een opleiding politicologie uitgevonden waar jongens en meisjes naartoe gaan die als beroep politicus willen worden. Toevallig ook nog een opleiding waar je totaal geen geestelijke bagage voor nodig hebt en altijd slaagt. De grootste randdebiel kan politicus worden en dat doen ze ook veelvuldig. Over het niveau van de kiezers die die lui kiezen, zullen we het even niet hebben, maar gewapend met 0 kennis en wijsheid en met een levensgroot ego beginnen ze aan hun politieke carrière.

Het ego moet bevredigd

Stel, je hebt in je leven nog nooit iets gepresteerd, ieder ander is beter, je bent door je moeder en je tantes de hemel in geprezen en vervolgens word je politicus. Vanuit een verkreukeld narcisme denk je dan dat je grote wijsheid bezit. In je oneindige goedheid omarm je de linkse idealen van eerlijk delen, omdat je zelf nog nooit iets verdiend hebt. Wat een unieke persoonlijkheid! Die moet toch wel zijn stempel drukken op de geschiedenis. Zoveel kwaliteit mag niet verloren gaan. En vervolgens gaat de randdebiel van start als politicus.

Wereld verbeteren
Iemand die in die omstandigheden verkeert, kan niet meer normaal denken. Door gebrek aan levenservaring, en omdat ze nog nooit zelf de kost hebben verdiend, ontbreekt ieder referentiekader van wat hun “kiezers” mee moeten maken om de eindjes aan elkaar te knopen of mee moeten maken dat hun hele woonomgeving naar de knoppen gaat. Totaal onbevangen beginnen ze aan hun theoretische invulling van de wereld. Dat moet dan een linkse wereld worden, zoals ze dat zo netjes op school hebben geleerd. Het komt geen moment in ze op om eens na te denken over waar ze werkelijk mee bezig zijn.

Stempel
De meeste mensen zijn blij als ze een leven kunnen leiden waarin ze gewaardeerd worden en een bepaalde welstand kunnen bereiken. De narcistische politicus denkt daar heel anders over. Die zoekt wegen om iedereen deelgenoot te maken van zijn unieke persoonlijkheid en kwaliteiten. Hij wil zijn stempel drukken op de geschiedenis. In de geschiedenisboeken moet staan: ken je Pietje? Hij heeft het land sociaal gemaakt. Hij was een groot beroepspoliticus. Dus gaan dit soort politici op zoek naar de unieke politieke zelfbevrediging. Dat is dus niet letten op de wens van de burger om een rustig leven te leiden, maar er moet veranderd worden. Veranderen om de verandering.

Voorbeelden
De voorbeelden zijn legio. Het onderwijs is al vele malen op de schop gegaan om het linkser te maken. Let op: niet beter, want massa’s kinderen kunnen helemaal niet meer lezen en schrijven, maar wat doet dat er toe. Misdadig? De maatschappij moet “gekleurd” worden, maar vooral geïslamiseerd zonder dat die politici ook maar in het minst in de gaten hebben waar ze mee bezig zijn. Er moeten miljarden naar de “climate change” en nu moeten we weer van het gas af.

Stop de randdebielen
De roepende in de woestijn vraagt wie deze opgefokte ego’s stopt? Als er geen 24/24 propaganda was via de media zou je kunnen verwachten dat kiezers via een democratisch proces de imbecielen zouden stoppen (door bijv. op de PVV te stemmen). 100% controle van de media door links (behalve “E.J. Bron”), gecombineerd met een constante hersenspoeling van de zoetsappige kiezer, doet het ergste vrezen. Maar ontwikkelingen zoals in Italië geven toch weer hoop.

Politieke hobby’s kosten enorm veel geld
À propos; als Nederlandse kiezer kun je eventueel denken dat het allemaal niets uitmaakt. Of je door de hond of door de kat gebeten wordt, weet je wel. Nou, het maakt wel degelijk wat uit. Een vergelijking kun je maken met Zwitserland. Dat is een land waar de kiezers via een referendum aan kunnen geven of ze onzin willen of niet. Dat referendum dat zojuist in Nederland weer afgeschaft is. Zwitserse politici kunnen bijna geen onzinmaatregelen nemen, want dan spreekt het volk. Dat laat zich ook uitbetalen. De peperdure hobby’s van de Nederlandse politici heb je in Zwitserland niet. Het resultaat mag er wezen want het salaris in Zwitserland ligt inmiddels bijna twee keer zo hoog als in Nederland. Het is maar wat je er voor over hebt om blindelings het Nederlandse ministerie van linkse propaganda te volgen.

Door: “Weethetwel”

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/15 ... -met-rust/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: POLITIEK IS SMERIG

Bericht door Pilgrim »

Politicus aan de hemelpoort...

Geplaatst op 15 juli 2018

Afbeelding

Op zekere dag wordt de leider van een bekende politieke partij op straat door een vrachtwagen aangereden en hij overlijdt ter plekke. Zijn ziel komt aan bij de hemelpoort (naar men aanneemt per ongeluk) en hij ontmoet daar de Heilige Petrus zelf. “Welkom in de hemel”, zegt Petrus. “Voordat je hier definitief komt, geloof ik dat we eerst een probleem moeten oplossen. Het komt namelijk maar zelden voor dat wij hier een politicus van zo´n hoge rang binnenkrijgen en we weten niet echt wat we met je aanmoeten.”

“Daarom zullen we het volgende doen: eerst ga je een dag kijken in de hel en daarna een dag in de hemel. Na die twee dagen kies je zelf waar je dan voor alle eeuwigheid wilt blijven.”

Petrus brengt de politicus naar de lift en ze gaan omlaag, lager, en nog lager, totdat ze bij de hel aankomen. De deuren gaan open en ze staan midden op een schitterend groene golfbaan. In de verte is een clubgebouw te zien. Daar ziet hij een hele hoop vrienden, die samen met hem in de politiek gezeten hebben. Ze zien er uitstekend gekleed en heel tevreden uit. Als ze hem in de gaten krijgen, komen ze aangelopen om hem te begroeten en al gauw worden herinneringen opgehaald aan de tijden dat ze zich aan de belastingbetalers verrijkten. Eerst spelen ze samen een partijtje golf en ´s avonds gaan ze gezellig in het clubhuis heerlijke kreeft eten. Ze brengen de nacht door met prachtige vrouwen die al hun wensen vervullen.

Satan zelf is er die avond ook en het blijkt dat hij eigenlijk heel aardig is. Er wordt gedanst, er worden moppen verteld en er wordt gedronken. De politicus amuseert zich geweldig en voordat hij er erg in heeft is het weer tijd om te gaan. Iedereen neemt hartelijk afscheid en hij stapt weer in de lift. De lift gaat omhoog, hoger, en nog hoger, totdat hij aan de hemelpoort komt, waar Petrus op hem wacht.

“Nu is het moment aangebroken om kennis te maken met de hemel”, zegt Petrus. Dus de volgende 24 uur zweeft de politicus van wolk naar wolk, daarbij een harp bespelend en zingend. Voor hij er erg in heeft, zijn de 24 uur om en komt Petrus hem weer opzoeken. “Zo”, zegt hij, “je hebt nu 24 uur in de hel en 24 uur in de hemel doorgebracht. Nu moet je kiezen in welke van de twee je tot in alle eeuwigheid wilt blijven.”

De man denkt even na en zegt: “Ik moet zeggen dat ik de hemel heel schitterend vond, maar ik geloof dat de hel me beter bevalt.” “Oké, je hebt dus gekozen”, zegt Petrus en brengt hem naar de lift. Ze gaan weer naar beneden, lager, nog lager, tot aan de poorten van de hel. Als de deuren van de lift opengaan, staat hij ineens midden in een troosteloze woestijn. De grond is bedekt met afval en uitwerpselen. Hij ziet zijn oude vrienden, maar nu gekleed in vodden. Ze zijn bezig met het inzamelen van vuilnis, dat ze in grote plastic zakken stoppen. De duivel komt er aan en grijpt hem bij zijn nekvel. “Ik snap er niks van”, stottert de politicus. “Gisteren stond ik hier met mooie vrouwen te praten, er was een schitterende golfbaan, we aten kreeft en we dansten... en nu is er alleen nog maar een troosteloze woestijn vol afval... en mijn vrienden zien er verschrikkelijk uit.”

De duivel kijkt hem aan, grijnst breed en zegt: “Gisteren voerden we nog campagne, vandaag heb je voor ons gekozen.”

Geplaatst door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2018/07/15 ... emelpoort/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: POLITIEK IS SMERIG

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Een prachtige sage, een wijze les, voor wie niet de moeite neemt eerst goed na te denken en dan te stemmen. :shock:
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: POLITIEK IS SMERIG

Bericht door Hans v d Mortel sr »

POLITIEK IS SMERIG

Het gaat al lang niet meer om de knikkers, maar om het politieke spel. De president heet Trump (president voor alle Amerikanen) en moet hangen.
Waarom? Als gevolg van de walgelijke politieke strijd die is ontstaan tussen andersdenkenden. Er is allang geen discussie, geen consensus, meer mogelijk tussen Republikeinen en Democraten. Mensen trekken weg uit steden om zich te vestigen bij politieke soortgenoten. Zoiets als in de wijken van Amsterdam waar je bijna uitsluitend nog geestelijk verwaarloosde mensen met een hoofddoek tegenkomt en de moskee het herkenningspunt vormt. Weldenkende 'normale' mensen zijn deze wijken uitgetrokken. Allemaal heel begrijpelijk. Maar het is toch in en in triest dat in politiek opzicht van mening verschillende mensen niet langer naast elkaar willen wonen en het licht niet in de ogen gunnen. En dan te bedenken dat beide kampen beweren christelijk te zijn. Dat is het Amerika van 2018.
En de voorspelling is dat het de komende jaren nog veel erger wordt. Zoiets kan leiden tot rellen. Aan een burgeroorlog wil je voorlopig niet denken, maar toch. Ik denk aan de tijd van de slavernij. Het Noorden contra het Zuiden. Dat ging best lange tijd goed. Ja, waarom ook niet? Tot de noordelingen beseften dat zij de wet aan hun zijde hadden. De wet die ook voor het Zuiden gold.

Dus - ach - de vorm van Apartheid die Amerikanen voor zichzelf bepalen is niet eens zo slecht nog niet. 60 jaar sociale vrede in Cuba. In de sloppenwijken wonen bijna uitsluitend negers. Meestal met schoenen van een of ander duur merk. Wie niet sterk is moet slim zijn. Ook negers doen daar aan mee.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: Politiek is smerig

Bericht door Hans v d Mortel sr »

King George schreef:Afbeelding
afbeelding
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17464
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Re: POLITIEK IS SMERIG

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Smerige misdadige Amerikaanse politiek door de jaren heen

Oorzaak en gevolg. Amerika staat bekend als een christelijk beschaafd land. De Italiaanse maffia staat bekend om zijn rooms-katholieke christelijke geloof. Veertig jaar geleden barstte de revolutie los in Iran. De werkelijke oorzaak? De criminele bemoeienis van de VS in Iran. En met zo'n land zijn wij als morele viezeriken de beste kameraden. Onderstaand artikel is overgenomen uit De Groene Amsterdammer, het beste opinieweekblad van Nederland.

- door Rutger van der Hoeven –

Eisenhower geloofde geen snars van alle vreselijke scenario’s die de CIA schetste als minister-president van Iran, dr. Mohammed Mossadeq, aanbleef. Hij steunde liever Mossadegh, die vooruitstrevende dingen deed – einde aan dwangarbeid, ontslagvergoeding, ziektekostenverzekering, en dergelijke. Evengoed begon de CIA een coup te plannen die het werk van communisten moest lijken. De CIA had geen ervaring met zulke operaties, had nauwelijks contacten in Iran, maar had wel heel veel van iets anders: dollars. Daarmee werden eerst de Strijders van de Islam gekocht, religieuze extremisten die volgens de CIA zelf ‘een terreurbende’ waren. Ze moesten iedereen in Mossadeghs kring bedreigen, religieuze leiders en gerespecteerde mensen in elkaar slaan en erbij zeggen dat ze communisten waren. Daarna werden parlementariërs gekocht, hoofdredacteuren, hoge militairen. Karrenvrachten propaganda werden naar Teheran gebracht, waarin Mossadegh een communist was, een jood, of allebei.

Toen Eisenhower in 1953 alsnog overstag ging – dreiging van de sovjets, en zo – ging de coup meteen live. Toen die mislukte (Mossadegh was de coup steeds een stap voor) verlegden de improviserende en steeds nerveuzer wordende Amerikanen hun koers naar het scheppen van anarchie. Daarvoor huurden ze tientallen straatbendes in, vechtsportclubs, en bus- en vrachtwagenladingen vol mannen van zuidelijke stammen, zelfs de krachtpatsers van een kermis. Zij creëerden chaos in Teheran, waarna troepen van de sjah Mossadeghs huis veroverden en de monarchie herstelden.

‘Het geloof in de magie van geheime operaties floreerde’, schrijft Tim Weiner in Een spoor van vernieling, zijn geschiedenis van de CIA. De coup werd in Washington gevierd als een geweldige overwinning, en als blauwdruk voor de toekomst. Het was de eerste keer dat de VS een staatsgreep orkestreerden in vredestijd, en door het (vermeende) succes in Iran zou dit worden gekopieerd in Latijns-Amerika, Afrika, Azië. De CIA organiseerde voor de sjah een meedogenloze geheime politie, terwijl ‘een generatie Iraniërs opgroeide in de wetenschap dat de CIA de sjah had geïnstalleerd’, schrijft Weiner. Het resultaat: ‘Uiteindelijk zou de chaos die de CIA in de straten van Teheran had gebracht zich tegen de VS keren.’ Dat leverde niet zomaar een vijand op, maar een onverzoenlijk fundamentalistisch regime, dat al decennialang aan staatsterrorisme doet, terroristische groepen steunt en het halve Midden-Oosten beheerst. Oorzaak en gevolg.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

POLITIEK IS DOM EN SMERIG

Bericht door hans van de mortel »

Etnisch profileren door de regering
Trouw en ‘RTL Nieuws’ onthulden maandag dat mensen met een dubbele nationaliteit voor een extra controle werden geselecteerd bij de aangifte van de inkomstenbelasting. Dit speelde tussen 2012 en 2015. Volgens de Belastingdienst betreft het ruim 11.000 mensen.
Laatst gewijzigd door hans van de mortel op za mei 15, 2021 10:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie