De gevaren van vaccins

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 5:22 pm
Wat is het verschil tussen AAN en MET onderliggende klachten sterven? Kan je dat uitleggen?
Dat is idd iets dat niet in de statistieken wordt meegedeeld. Stel: iemand wordt met spoed opgenomen met longklachten. Wordt getest en corona positief bevonden. Wat je niet verneemt in de statistieken is bijv. dat het de 10de maal is dat hij wordt opgenomen en ei zo na overlijdt de vorige keren maar in 2020 wel. Dan krijg je de bizarre situatie dat hij als coronadode wordt geregistreerd uitsluitend aan de hand van een test. Zo gebeurt het toch hier zo in België. Elk overlijden mét corona wordt geregistreerd als covid slachtoffer. Daarom dat België absolute koploper is qua relatief aantal sterfgevallen, veel meer zelfs dan Brazilië of Indië.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
ma mei 31, 2021 5:57 pm

Dat is idd iets dat niet in de statistieken wordt meegedeeld. Stel: iemand wordt met spoed opgenomen met longklachten. Wordt getest en corona positief bevonden.
Jouw logica klopt niet. Als een long patiënt die besmet is met corona opgenomen wordt in het ziekenhuis, want dat is de gebruikelijke procedure, dan is er dubbel zoveel kans dat hij/zij zal of kan overlijden aan corona. Corona is namelijk ( ook) een longvirus. En als je dan één en één op telt, dan kan je zelf verzinnen wat corona met die long patiënt kan doen.

Zonder corona had die long patiënt waarschijnlijk nog lang en gelukkig kunnen leven. Conclusie, de patiënt is gestorven DOOR het virus.

Het zelfde met patiënten met hart klachten.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 6:08 pm
dan is er dubbel zoveel kans dat hij/zij zal of kan overlijden aan corona.
Is dat zo? Dat cijfer heb ik hier nergens horen noemen. Het is me wat met die cijfers. Gisteren kwam een deskundige vertellen dat in België elke dag gemiddeld 40 mensen overlijden als gevolg van roken. Als dat zo is is roken een ergere aandoening dan corona op dit moment. Vermits er elke dag gemiddeld 300 personen overlijden hier is dus +/- 1 op 6 daarvan een rookslachtoffer. Dat kan ik op het eerste zicht toch moeilijk geloven.
Maar het zou zomaar kunnen als ik jouw corona logica hanteer: een roker met zwakke longen wordt opgenomen met ademhalingsmoeilijkheden en sterft. Maar dat roken wordt nooit als doodsoorzaak benoemd in dat geval.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
di jun 01, 2021 12:01 pm

Maar het zou zomaar kunnen als ik jouw corona logica hanteer: een roker met zwakke longen wordt opgenomen met ademhalingsmoeilijkheden en sterft. Maar dat roken wordt nooit als doodsoorzaak benoemd in dat geval.
Eén van de doodsoorzaken van zware rokers is longkanker, en die doodsoorzaak wordt dan benoemd. Mensen worden daar al jaren lang voor gewaarschuwd en weten dus de gevaren van roken.

En zware COPD. Ook een gevolg van roken, en geen leuke ziekte om te hebben. Maar met zuurstof kunnen COPD patienten redelijk oud worden. Ik heb ze meegemaakt in het verpleeghuis. Oude mensen met hun zuurstof tank achter op hun rolstoel.

Ik blijf er bij als een COPD patient corona krijgt, en sterft, dan sterft hij door de corona.

Voorbeeld van hoe ik het zie.

Een man met zware hartklachten wordt aangereden door een auto en sterft ter plekke. Wat is dan zijn doodsoorzaak?

Maar...Een man met lichte corona klachten gaat zwemmen, en verdrinkt. Die man sterft dan niet aan corona, maar aan verdrinking .

Jij hebt recht op je eigen mening, maar dit wordt nu een welles nietes discussie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 5:22 pm
Ik weet niet wat het verschil is tussen dood met corona en niet door corona.
Ik was kennelijk toch nog niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde met ‘dood door corona’ mensen die uitsluitend door toedoen van dat coronavirus overleden zouden zijn en dus geen andere kwalen hadden die dat óók mede veroorzaakt zouden kunnen hebben. Met ‘dood met corona’ bedoelde ik dat die coronaslachtoffers naast corona juist wèl ook nog andere onderliggende kwalen hadden, die dus ook aan hun dood bijgedragen hebben (of misschien wel de echte oorzaak van hun overlijden waren).
Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 5:22 pm
Ahhh . Het is dus niet erg dat die jongere zijn overleden aan covid. Het zijn er maar zo weinig.
Elke dode is er natuurlijk één teveel. Ik wil er alleen maar mee zeggen dat je de dingen in verhouding moet zien en dat al die maatregelen daarom buitenproportioneel zijn (en volgens mij ook niet werken). Bij vergelijkbare epidemieën neem je ook niet zulke maatregelen en accepteer je dat er helaas mensen overlijden. Zo is het leven nu eenmaal. Hier een hulpmiddel om deze pandemie in de juiste verhouding te zien:
Spoiler! :
Afbeelding
Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 5:22 pm
Wat is het verschil tussen AAN en MET onderliggende klachten sterven? Kan je dat uitleggen?
Pfff! Het is wel moeilijk om je iets goed uit te leggen hoor, maar ik bedoel dus hetzelfde als hierboven met ‘dood (uitsluitend) door corona’ en ‘dood met corona’ (dus ook andere onderliggende kwalen samen MET corona). Jij stelde dat ik beweerde dat de meeste coronaslachtoffers ALLEEN maar aan onderliggende kwalen overlijden en niet aan corona.
Ariel schreef:
zo mei 30, 2021 1:22 am
En het gekke is, dat deze man vindt dat corona een ordinair griepje is, en dat mensen niet sterven aan corona, maar aan onderliggende klachten.
Maar ik stel dat ze sterven aan corona SAMEN met onderliggende klachten. Dus de combinatie. Het gaat vaak om verzwakte oude mensen en corona (of griep) alleen is vaak niet sterk genoeg om deze mensen te laten bezwijken, maar als ze daarnaast ook nog andere onderliggende kwalen hebben wel.
Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 5:22 pm
Ik hoop dat jij door het schrijven van deze corona posten er nu weer een dag tegen aan kan. Het valt voor jou namelijk niet mee om 24 uur lang niks over corona te schrijven of te praten. Lijkt me heel vermoeiend en geestelijk niet gezond.
Overdrijf niet zo. Ik plaats genoeg artikelen over andere onderwerpen en ook niet elke dag over corona. Maar het beheerst wel nog steeds het nieuws in de (alt)media, dus er zijn voortdurend nieuwe ontwikkelingen die vermeldenswaard zijn. Voor mij is een corona-artikel niet anders dan een klimaatartikel of een islamiserings-artikel.
Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 5:22 pm
Ga gezellig naar een terras, en neem een koud biertje. Daar knap je van op.
Ik mag even geen alcohol drinken i.v.m. een recente laseroperatie aan mijn spataderen, want alcohol werkt bloedverdunnend.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op di jun 01, 2021 9:59 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
ma mei 31, 2021 5:29 pm
Ik lees nu overal dat het virus ontsnapt is uit een laboratorium. Dan kan je niet meer spreken over virussen in de natuur. Virussen die in de natuur ontstaan, laten een spoor na. In het geval van sars-cov-2 is de route nog niet gevonden.
Deze theorie vond ik in het begin nog aannemelijk, maar door voortschrijdend inzicht geloof ik er niet zo erg meer in. Vooral ook omdat de media vanaf het begin gelogen hebben met nepnieuws en nepfoto’s. Ook in China. Aanvankelijk dacht ik ook dat hier om een kunstmatig virus ging, vooral omdat het later heel snel leek af te zwakken. Want het bleek al gauw veel minder ernstig en gevaarlijk te zijn dan men aanvankelijk dacht. Ik vermoed dat het weer herleven van dat laboratoriumverhaal een vorm van misleiding is.
De reden dat het virus mogelijk heel erg afgezwakt is komt misschien omdat het waarschijnlijk van kunstmatige oorsprong is en wat hier wel eens vaker ter sprake gekomen is. Een zekere Luc Montagnier stelde destijds dat het virus vanzelf zal verdwijnen, want ‘de natuur accepteert geen moleculair gepruts. Het zal deze onnatuurlijke veranderingen elimineren. Zelfs als er niets (tegen het virus) wordt gedaan, zal het vanzelf beter gaan. Helaas wel nadat er veel doden zijn gevallen.’

https://dutch.faithfreedom.org/forum/vi ... 90#p495390
Virussen zwakken altijd af bij elke mutatie, maar een kunstmatig virus kennelijk nog veel sneller. Een vraag die dan opkomt is waarom dit virus nog steeds aanwezig is als het echt van kunstmatige oorsprong is (en overigens ook als het van natuurlijke oorsprong is).
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
di jun 01, 2021 9:22 pm

Deze theorie vond ik in het begin nog aannemelijk, maar door voortschrijdend inzicht geloof ik er niet zo erg meer in. Vooral ook omdat de media vanaf het begin gelogen hebben met nepnieuws en nepfoto’s.
Virussen zwakken altijd af bij elke mutatie, maar een kunstmatig virus kennelijk nog veel sneller. Een vraag die dan opkomt is waarom dit virus nog steeds aanwezig is als het echt van kunstmatige oorsprong is (en overigens ook als het van natuurlijke oorsprong is).
:smile4: En ik maar denken dat jij een liefhebber van nepnieuws bent. Hoe ik mij vergist heb . :nietverstaan:

Maar vooruit. Voor de allerlaatste keer zal ik je in dit topic beantwoorden.

Dat jij en andere corona scepticus niet geloven dat het virus ontsnapt is uit een laboratorium, komt omdat het jullie niet uitkomt. Als jullie daar in gaan geloven dan gooit het jullie opvatting dat Covid een griepje is totaal in de war.
Pilgrim schreef:Virussen zwakken altijd af bij elke mutatie, maar een kunstmatig virus kennelijk nog veel sneller.
En het covid virus zakt niet af , maar dit virus muteert, en muteert en muteert, en wordt steeds besmettelijker en gevaarlijker.

Dat het virus aardig onder controle is in sommige landen, komt niet door mensen zoals jij, zoals jij misschien denkt...maar door de maatregels die getroffen zijn, en door vaccinatie... icon_thumbup.gif

Anyway. Beterschap met je spataderen . Ik hoop dat je geen pijn hebt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di jun 01, 2021 12:24 pm
Jij hebt recht op je eigen mening, maar dit wordt nu een welles nietes discussie.
Klopt, en eigenlijk heeft het ook niet veel belang. Hier in België zien we nu dat alle cijfers van de 3de golf pijlsnel naar beneden duiken. De "deskundigen" hadden ons gezegd dat er alleen beterschap zou optreden als minstens 70% v d bevolking gevaccineerd zou zijn. Wat dus helemaal niet het geval is, nauwelijks de helft. Was het niet Einstein die zei een wetenschapper moet vooral weten dat hij veel meer niet weet dan wel weet ?
Mss zou het een goed idee zijn om het corona gebeuren te bekijken als het weer. Je kan dat-redelijk goed-voorspellen, je kan je er zo nodig tegen beschermen( paraplu, zonnecreme...), maar veranderen kan je het niet.
Laatst gewijzigd door mercator op wo jun 02, 2021 10:47 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
wo jun 02, 2021 10:42 am
Ariel schreef:
di jun 01, 2021 12:24 pm
Jij hebt recht op je eigen mening, maar dit wordt nu een welles nietes discussie.
Klopt, en eigenlijk heeft het ook niet veel belang. Hier in België zien we nu dat alle cijfers van de 3de golf pijlsnel naar beneden duiken. De "deskundigen" hadden ons gezegd dat er alleen beterschap zou optreden als minstens 70% v d bevolking gevaccineerd zou zijn. Wat dus helemaal niet het geval is, nauwelijks de helft. Was het niet Einstein die zei een wetenschapper moet vooral weten dat hij veel meer niet weet dan wel weet ?
Mss zou het een goed idee zijn om het corona gebeuren te bekijken als het weer. Je kan dat-redelijk goed-voorspellen, je kan je er zo nodig tegen beschermen( paraplu, zonnecreme...), maar veranderen kan je het niet.
Hahaha! Ik lach me te pletter. Ik bevond mij op 1 juni nog in Cuba.

Daar wordt het elk jaar pietsie warmer. Ook in Nederland schuift de zomer elk jaar pietsie verder op. Tot aan december. Hahaha! Op het terras zitten in november? Hahaha! Was vroeger uitgesloten en van den gekke. :shock:

Weken lang hier geen zon. En dan gaat het toch regenen als een gek. Dagen achtereen. En de zon dan, die verstek liet gaan? Hahaha! Die krijgt overal de schuld van. Nou ja, in ieder geval van de opwarming van de aarde. Dat is zo logisch als dat mohammedanen (moslims in de volksmond) niet deugen omdat zij een vieze gore tweedehands bagger- en plagiaatreligie aanhangen die ontstaan is aan de hand van het optreden van de historische Arabische kampioen psychopaat sadist en initiatiefnemer van het aanzetten tot haat, het overvallen en plunderen van handelskaravanen in de woestijn en het voeren van aanvalsoorlogen tegen groepen die vrede in stand wilden houden.

Het verschrikkelijke van domme mensen is dat zij te lui en te beroerd zijn om zelf kritisch na te denken en in grote getale meegaan met het gedachtegoed van een hysterisch gillend trutje uit Zweden die van mening is dat wij met z'n allen schuld dragen aan klimaatverandering en de opwarming van de aarde.

De natuur laat zich niet dwingen.


Maar de overwegend domme massa, inclusief de nodige van het rechte pad afgedwaalde wetenschappers weten het beter.

De opwarming van de aarde is onmogelijk tegen te gaan.

Waarom doen politici dan toch zo hun best in deze? Omdat - volgens mijn mening - zij hiermee mooie sier menen te kunnen maken en zodoende het domme volk kunnen misleiden en een waas voor ogen houden om al hun corruptie en miljarden verslindende politieke blunders en machtswellust in een mistgordijn te laten opgaan.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

24 juni 2021.

Delta-variant is dodelijker voor gevaccineerden
Van alle coronavirusvarianten zou de Delta-variant het grootste risico kunnen vormen voor gevaccineerde mensen. Onderzoek suggereert dat het beter in staat is door te breken bij mensen die slechts één dosis vaccins van twee doses hebben gehad, zoals die van Pfizer en AstraZeneca.

Maandag zei Mike Ryan, de uitvoerend directeur van het gezondheidsnoodprogramma van de Wereldgezondheidsorganisatie, dat de Delta-variant 'dodelijker kan zijn omdat het efficiënter is in de manier waarop het tussen mensen wordt overgedragen'.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

De juiste kop van het bovenstaande artikel is...

Israel says the Delta variant is infecting vaccinated people, representing as many as 50% of new cases.But they're less severe.

Hier het artikel.
Although Infections among vaccinated people have alarmed Israelis, the infections appear to be milder than they are in unvaccinated people.

As Israel faces a surge in cases driven by the Delta variant, its health officials suggested that as many as half of new cases were among people who'd been vaccinated.

Fully vaccinated people who've come into contact with the Delta variant will have to quarantine, Chezy Levy, the director-general of Israel's health ministry, said on Wednesday, Haaretz reported.

"Even though the numbers are low, the fact that this is reaching vaccinated people means ... that we are still checking how many vaccinated people have also been infected," Levy said, according to Haaretz.

Levy told the state broadcaster Kan Bet that about 40% to 50% of new cases appeared to be people who had been vaccinated, Haaretz reported. He did not appear to specify a time frame for the new cases.

The figure is likely an estimate, as the ministry is still analyzing the cases. On Monday, Levy said that a third of the new daily cases were people who had been vaccinated.

It wasn't clear whether those people had been fully or partially vaccinated.

Although the infections among vaccinated people have alarmed Israelis, the infections do not appear to be as severe as they are in unvaccinated people.

Though they are preliminary, the figures underline the worry that the Delta variant could mean the virus continues to spread even in places like Israel where large portions of the population have been vaccinated.

New daily cases reported in Israel have jumped to over 100, the highest level there since May. About 70% of the cases have been caused by the Delta variant, Levy said on Monday.

Israel had been ending its virus restrictions — it ended indoor masking last week as daily cases hovered in the single digits.

As of Monday, no severe cases of COVID-19 had been reported from the latest surge, Ran Balicer, an executive at the Israeli healthcare organization Clalit, said in a tweet.

Of all the coronavirus variants, the Delta variant could pose the greatest risk to vaccinated people. Research suggests it's better able to break through in people who've had only one dose of two-dose vaccines, such as those from Pfizer and AstraZeneca.

On Monday, Mike Ryan, the executive director of the World Health Organization's health-emergencies program, said the Delta variant could "be more lethal because it's more efficient in the way it transmits between humans."

Two doses of the vaccines appear to be protective against Delta.

An analysis by UK health officials found that two doses of Pfizer's vaccine were 88% effective against Delta while a single shot was 33% effective. That's compared with 95% efficacy against the original strain, or 52% after one shot.

But no vaccine is 100% effective, and so-called breakthrough cases are still possible.

With other variants, breakthrough infections were mostly mild.

In the UK, where the Delta variant makes up more than 90% of cases, 26 of 73 total deaths associated with the Delta variant were among people who had been fully vaccinated, The Telegraph reported this week.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ali Yas »

As Israel faces a surge in cases driven by the Delta variant
Ja, die Deltavariant neemt in Israël 70% voor zijn rekening. Maar ik vraag me steeds af wat ze bedoelen met "cases". Gaat het hier om zieken waarvan is vastgesteld dat ze Corona hebben? En hoe komt het eigenlijk dat een verkoudheidsvirus juist in de zomer de kop opsteekt?
Levy told the state broadcaster Kan Bet that about 40% to 50% of new cases appeared to be people who had been vaccinated, Haaretz reported. He did not appear to specify a time frame for the new cases.
De periode waarom het gaat is wel belangrijk, want dat percentage moet je afzetten tegen het percentage (volledig) gevaccineerden in de periode dat die nieuwe gevallen verschenen.
the infections do not appear to be as severe as they are in unvaccinated people.
Dat kan betekenen dat een groter deel van de gevaccineerde zieken niet ziek genoeg is om naar de dokter te gaan of zich te laten testen, zodat het werkelijke percentage besmettelijke gevaccineerden nog hoger zou kunnen liggen dan die 50%. Als dat zo is betekent dat ook dat gevaccineerde zieken de ziekte vaker overdragen dan de ziekere niet-gevaccineerden, die immers eerder in hun bed blijven liggen.

Een ander effect is dat gevaccineerden, die antistoffen tegen slechts één eiwit van het virus hebben, een broeinest worden van virussen die van speciaal dat eiwit een mutatie hebben waar de vaccinatie niet tegen werkt, een effect dat vergelijkbaar is met antibiotica-resistentie bij bacteriën.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

OVERGENOMEN UIT HET VOORTREFFELIJKE DAGBLAD TROUW

Burgertje pesten door de overheid
De sceptici
Dit is een groep die om uiteenlopende redenen veel wantrouwen heeft tegen vaccins in het algemeen of het coronavaccin in het bijzonder. “De echt hardcore anti-vaxxers kun je bijna niet van gedachten doen veranderen”, zegt epidemioloog Anton Bosman. “Al is het maar omdat uit onderzoek steeds duidelijker wordt dat hun wantrouwen weinig te maken heeft met het vaccin, maar meer met een algemeen verzet tegen de overheid of de samenleving.” (HvdM: hahaha! Ja, vindt u verzet tegen de overheid gek? Nogal logisch. De overheid heeft zich sinds jaar en dag continu onbetrouwbaar getoond en bwijst regelmatig in staat te zijn de boel politiek vakkundig te belazeren met opzettelijk leugengedrag.)

De vraag is nu hoe groot die harde kern is. “Het probleem is dat de mensen die echt fanatiek zijn, ook bijvoorbeeld in hun verzet tegen een mondmasker, veel bereik hebben en vaak charismatisch zijn”, zegt Bosman. De truc voor de overheid is om de mensen die twijfelen los te weken van de sceptici die niet te overtuigen zijn. Bosman: “Twijfelaars hebben behoefte aan informatie van iemand die ze vertrouwen.”

Wat een voordeel is aan deze groep, vanuit epidemiologisch oogpunt gezien: ze zijn verspreid door de samenleving. Anders dan bij religieuzen of migranten in achterstandswijken is de kans daardoor kleiner dat een besmetting bij iemand uit deze groep meteen tot een grote uitbraak leidt.

De vraag is de komende weken wat de twijfelende sceptici gaan doen als hun vrijheid steeds meer beperkt wordt. Het kabinet lijkt te hopen dat zij alsnog eieren voor hun geld kiezen als testen straks niet meer gratis is en bedrijven en organisaties op eigen houtje besluiten alleen nog gevaccineerden toe te laten.
Helpt het verstand niet van de overheid, dan helpt de duivel!
Vaccinweigeraars treffen
Het geduld met niet-gevaccineerden begint ondertussen op te raken. Vrijwel iedereen heeft de kans gehad om zich vrijwillig te laten vaccineren. Het kabinet vindt niet dat die groep al te veel beperkingen moet ervaren, omdat anderen weigeren zich te laten prikken. Eventuele maatregelen moeten daarom zoveel mogelijk de weigeraars treffen, bijvoorbeeld door zeer lokale maatregelen in wijken waar een uitbraak is.

Ook wil het kabinet mensen in het najaar laten betalen voor een toegangstest. De Jonge: “Dat maakt het een stuk minder aantrekkelijk om niet gevaccineerd te zijn.” Een bedrag of datum kon hij nog niet noemen. De Tweede Kamer moet hier ook mee akkoord gaan. Een vaccinatieplicht, zoals sommige landen invoeren of overwegen in te voeren, is voor het kabinet nog altijd een brug te ver.
Er is veel te doen in de maatschappij over pestgedrag op scholen, waarbij de overheid stelselmatig het verkeerde voorbeeld geeft. Denk maar aan het jarenlang treiteren van kwetsbare mensen in het vieze zaakje van de Kinderopvangtoeslag en de absurd hoge belasting op tabak met angstaanjagende smerige schofterige afbeeldingen op de pakjes sigaretten. Ik rook niet. Ik heb te doen met de mensen die van een paffertje houden en zwaar worden gepest door de smerige doorgaans corrupte overheid.

Het is zinvol dat zwakken, zwakzinnigen, en mensen die zich sowieso willen laten vaccineren, zich laten vaccineren. Vrijheid blijheid. Maar waarom zal ik mij MOETEN laten vaccineren die kerngezond is en in september de leeftijd van 78 kan bereiken? De vieze onbetrouwbare huichelachtige politiek wil niemand dwingen. Dat wil zij wel, maar zij durft het niet. Dus wordt het burgertje pesten om op deze manier de scepticus alsnog te dwingen zich te laten vaccineren. En daar hoor ik - helaas pindakaas - ook bij. Want mijn vrijheid is mij lief. Ook al gebeurt dat binnen het kader dat veel weg heeft van fascisme, en mij doet denken aan de macht van de onderdrukker in een dictatuur, in plaats van dat ik blij ben met de democratie.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

De gevaren van vaccins en de politieke smeerlapperij

Bericht door hans van de mortel »

Ik ben dus beslist niet tegen vaccineren.

Ik ben tegen fascisme en dictatuur: Ik ben tegen verplicht vaccineren.

Sommige mensen houden er principes op na. Bijvoorbeeld door altijd het goede na te streven. Dat kan helaas niet met zogenaamd altijd jezelf te blijven. Immers, de mens heeft geen vrije wil. Maar voor iemand met een anarchistische inborst - niks mis mee overigens - weet ik iemand die een waterdicht vaccinatiebewijs kan leveren zonder dat je gevaccineerd bent. Voor niets gaat de zon op; maar wel onder. [icon_lol.gif] Daar weet de corrupte overheid, die niet in staat is te regeren zonder een gat in haar handen, alles van. De prijs voor het vaccinatiebewijs is € 600,-. Voor wie zich omgeven heeft met de nodige angst en vast wil houden aan allerlei samenzweringstheorieën, hoeft dit 'luttele' bedrag niet onoverkomelijk te zijn. Mocht de Nederlandse staat het Europese 'fascisme' omarmen en dat zonder een vaccinatiebewijs uw bewegingsvrijheid aan banden is gelegd, dan heb ik pech en laat mij alsnog vaccineren, want ik ben nergens bang voor. Ook niet voor het verlies van € 600,-. Maar je bent een oen als je dat geld betaalt terwijl een vaccinatiespuit in je donder gratis is. [icon_lol.gif]

Wie dit artikel van mij rangschikt onder de logica van het positief denken, heeft gelijk. Neem dan voor de aardigheid ook eens een kijkje in de topic Logica. En het taboe op de logica. onder de rubriek Ethiek, Moraliteit en Logica. Het is gratis. icon_thumbup.gif
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De gevaren van vaccins en de politieke smeerlapperij

Bericht door Ali Yas »

hans van de mortel schreef:
zo aug 29, 2021 7:30 am
De prijs voor het vaccinatiebewijs
Er is niet zoiets als één bewijs: het wordt een doorlopend bewijs van iedere keer opnieuw een "booster"-shot zodra dat van je wordt verwacht.

Daarnaast blijkt uit recent Israëlisch onderzoek dan natuurlijk verkregen immuniteit veel beter werkt dan de vaccins. Je verwacht het niet...
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins en de politieke smeerlapperij

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
zo aug 29, 2021 9:45 am
hans van de mortel schreef:
zo aug 29, 2021 7:30 am
De prijs voor het vaccinatiebewijs
Er is niet zoiets als één bewijs: het wordt een doorlopend bewijs van iedere keer opnieuw een "booster"-shot zodra dat van je wordt verwacht.
Hahaha! Ja! Daar dacht ik ook direct aan toen ik met de € 600,- 'aanbieding' geconfronteerd werd. Dat wordt uiteindelijk een dure grap . . . 1x, 2x, 3x, en zo verder, wordt vervolgd; tig maal € 600,- betalen voor een illegaal vaccinatiebewijs. [icon_lol.gif]
Ali Yas schreef:
zo aug 29, 2021 9:45 am
Daarnaast blijkt uit recent Israëlisch onderzoek dan natuurlijk verkregen immuniteit veel beter werkt dan de vaccins. Je verwacht het niet...
Maar dit is toch al vanaf het begin bekend? En ook logisch. Alleen - helaas - geldt dit niet voor de somatisch zwakken onder ons. Psychische sterke kracht daarentegen kan daarbij mogelijk een handje helpen. In bijna alles. Dat moslims tot de psychisch zwakkeren behoren - dat staat als een paal boven water - hoeft verder geen betoog. In willekeurige volgorde: Engeland, Pakistan, Gaza strook, Jordanië, Iran, Irak, Syrië, AFGHANISTAN, Turkije, klein deel in China, 10 % van de Nederlandse bevolking, Somalië, Marokko, Tunesië, Algerije, Egypte, Soedan, Indonesië (grootste moslimland ter wereld), Saoedi-Arabië (bakermat van de schaamhaarlappenreligie), Koeweit, Verenigde Arabische emiraten, Maleisië, Qatar, Dubai, Bahrein, Oman, Jemen (zandbak van wederzijdse moslim vernietiging).

Bovenstaande opsomming is mogelijk niet compleet. Net zoals in Nederland 10 % van de bevolking gerelateerd is aan de historische viespeuk pedofiel psychopaat sadist en moordlustige Arabische analfabeet Mohammed, zo zijn ook de meeste Europese landen met hun op euthanasie lijkende domme beleid van het ongelimiteerd importeren van moslims, overgeleverd aan het islamvirus waarvan moslims de besmette dragers zijn; een merkwaardige garantie voor een voortschrijdende degeneratie van wat eens een vooruitstrevende Europese Beschaving genoemd kon worden.

De strategie van het actuele linkse denken staat bekend als: 'WEG MET ONS'!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De gevaren van vaccins en de politieke smeerlapperij

Bericht door Ali Yas »

hans van de mortel schreef:
zo aug 29, 2021 10:39 am
De strategie van het actuele linkse denken staat bekend als: 'WEG MET ONS'!
Ja. Vandaag zag ik een filmpje waarin een jongeman twee jongedames interviewde op straat. Hij vertelde over een Koreaanse bekendheid in een Westers land die onaardige dingen over negers had gezegd. Dat vonden die meisjes natuurlijk heel erg fout en die Koraan moest weg. Maar toen kwam de aap uit de mouw: die Koreaan had geen onaardige dingen over negers maar juist over blanken gezegd. En toen draaiden de meisjes om als een blad aan de boom. Eén van hen verwoordde het zo, dat ze al een tijd lang een hekel had aan wat blanken te zeggen hadden. Voor de duidelijkheid: het ging hier om twee blanke meisjes.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Mahalingam »

Het produceren van vaccins is niet zonder risico. Veelal moet men een ziekteverwekker kweken om anti-ziekteverwekker stoffen te kunnen maken.

Zo kreeg iemand in Parijs die in hetzelfde gebouw werkte als waar ze zorgen voor verse pokkenvaccins (voor het geval dat die ziekte niet zou zijn uitgeroeid) de pokken.

En nu in Bilthoven heeft iemand de polio opgelopen. En dat is niet het eerste incident bij die vaccinmaker daar. En het werd ontdekt door een contrôle van rioolwater. Iets dat daar routine matig gedaan wordt vanwege specifieke risico's.
Medewerker vaccinproducent Bilthoven besmet met uitgeroeid poliovirus

Ernst Kuipers: 'Risico op verdere verspreiding klein' - Monster aangetroffen in rioolwater

Een medewerker van vaccinproducent Bilthoven Biologicals - die voortkomt uit het Nederlands Vaccin Instituut dat tot 2011 onderdeel was van het RIVM - is besmet geraakt met het poliovirus WPV3. Dat type van het virus werd in oktober 2019 door wereldgezondheidsorganisatie WHO als wereldwijd uitgeroeid verklaard.
Dat schrijft minister van Volksgezondheid Ernst Kuipers (D66) donderdag aan de Tweede Kamer.

Bij het Utrecht Science Park werden op 15 november sporen van het virus in het rioolwater gevonden. Het betreft een WPV3 Saukett G-stam, die volgens Kuipers 'gebruikt wordt voor de productie van geïnactiveerd poliovaccin'. De faciliteiten, die aangaven met het betreffende type gewerkt te hebben, hebben op verzoek van de National Authority for Containment (NAC) onderzoek gedaan naar eventuele besmetting onder medewerkers, die met het betreffende virus werken. Uit de monsters van 4 en 5 december, is op 7 december bij één van de medewerkers van Bilthoven Biologicals poliovirus van hetzelfde type aangetroffen. Kuipers: "De GGD heeft deze persoon, die in goede gezondheid verkeert, in isolatie geplaatst en is gestart met contactonderzoek." 

Het risico op verdere verspreiding wordt volgens de minister 'in principe als erg klein ingeschat, omdat we in Nederland over een goed rioleringssysteem beschikken en de vaccinatiegraad voor polio hoog is'. In 2017, 2018 en 2021 waren er ook incidenten met polio in Bilthoven.
https://www.nieuwnieuws.nl/5158526/mede ... oliovirus/

De kans dat Bilthoven de analen in gaat als een soort Wuhan maar dan voor polio is heel klein.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Het misdadige anti Corona vaccin

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Als een zogenaamd simpel medicijn waarvan er duizenden zijn, al zoveel ellende veroorzaakt en deze ellende doodleuk op een lange bijsluiter in de verpakking vermeldt, wat valt er dan te verwachten van een razendsnel op de markt ('follow the money') gelanceerd vaccin tegen het 'Chinese Vleermuizenvirus' dat 90% effectieve werking garandeert, pertinent gelogen is en dus puur MISDADIG is. Mijn conclusie is gebaseerd op mijn gezonde verstand. De simpele reden dat het jaarlijkse griepvaccin slechts 60% effectieve garantie biedt en nog nooit in staat is geweest dit effectiever te maken. :*) Is het toeval dat na al mijn kritiek het anti griep vaccin van 2022, plotseling 70% effectieve garantie vermeldde? Want 90% zou wel erg opvallen en verdacht zijn.

Ik lag erom. De mens is onbetrouwbaar en ontoerekeningsvatbaar.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De gevaren van vaccins werden bewust verzwegen

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Blij met Vaccin - Ad Nuis (column)


POLITIEK IS MISDADIG
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Mahalingam »

Is dit een gevolg van de antivax verhalen op de sociale media? Of steeds meer ouders van een zekere persuasie?
Mazelen gaat rond in Europa, wachten op uitbraak in Nederland: ‘De vraag is niet óf die komt, maar wanneer’

Artsen maken zich op voor een uitbraak van mazelen. In Europese landen, waaronder Engeland, Oostenrijk en Frankrijk, gaat het virus al rond. Nu de vaccinatiegraad lager is dan gebruikelijk, zijn er zorgen over wat er gebeurt als mazelen in Nederland de kop opsteekt.


In 40 van de 51 landen van Europa zijn uitbraken van mazelen gemeld. Alleen al vorig jaar belandden meer dan twintigduizend mensen, veelal kinderen, als gevolg van een besmetting in een ziekenhuis. Het Europese centrum voor infectieziektebestrijding waarschuwt in een recent rapport voor meer uitbraken. Mazelen is heel besmettelijk: één persoon kan zo’n twaalf tot achttien anderen besmetten.

Kinderen kunnen doodziek worden van mazelen. Nu de ziekte in Europese landen flink rondgaat, maken artsen zich ook zorgen over een uitbraak in Nederland. Zeker nu een grote groep baby’s niet beschermd is, omdat ze (nog) niet zijn gevaccineerd. “Het is niet de vraag óf, maar wanneer het hier raak is,” zegt kinderarts Patricia Bruijning.

Baby’s worden pas vanaf veertien maanden tegen mazelen gevaccineerd, omdat hun immuunsysteem dan de beste reactie geeft. Ook als ouders hun kind wél met het rijksvaccinatieprogramma willen laten meedoen, kunnen ze hun kinderen dus niet altijd tegen de mazelen beschermen.

Lage vaccinatiegraad


Nu de vaccinatiegraad met 89 procent uitzonderlijk laag is, lopen kinderen op meer plekken een groter risico ziek te worden. De Bijbelgordel, waar mensen zich vanuit geloofsovertuiging niet laten vaccineren, is niet meer het enige gebied met een geringe groepsimmuniteit en dus een relatief groot besmettingsrisico.

Ook in bepaalde stadswijken laat de groepsimmuniteit te wensen over. “Op sommige plekken is de vaccinatiegraad nog maar 75 of 80 procent. Als die kinderen allemaal bij elkaar op de opvang zitten, kan mazelen zich makkelijk verspreiden,” zegt Jeanne-Marie Hament, programmamanager van het Rijksvaccinatieprogramma bij het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Daar komt bij dat het een natuurlijk moment is voor een mazelenuitbraak. Ongeveer eens in de tien jaar hebben we er een, de vorige uitbraak was in 2013. Naar schatting werden toen ongeveer dertigduizend mensen er ziek van en overleden twee kinderen. “Nu, ruim tien jaar later, is het moment weer daar,” zegt Rory de Vries, mazelenonderzoeker bij het Erasmus MC.

De Vries ziet de voortekenen, zegt hij. “Vaak is er al circulatie in andere landen, zoals in Engeland. Via reizigers kan zo’n ziekte dan naar Nederland komen. Nu gaat het mazelenvirus bijvoorbeeld ook veel rond in Oost-Europese landen, waar veel arbeidsmigranten vandaan komen. Je ontkomt er eigenlijk niet aan.”

Afwachten

De Vries is er zo van overtuigd dat er een nieuwe uitbraak komt dat hij al voorbereidingen treft voor onderzoek voor als het eenmaal zo ver is. Wanneer dat zal zijn, laat zich echter slecht voorspellen. Het RIVM houdt mede daarom de meldingen nauwlettend in de gaten, maar tot dusver zijn er nog maar ‘enkele gevallen’ gemeld. Rijksvaccinatieprogrammamanager Hament: “We moeten nog afwachten hoe zich dat verder ontwikkelt.”

Doordat mazelen het immuunsysteem verzwakt, kunnen kinderen ernstige ontstekingen aan oren, longen of darmen krijgen. Op de langere termijn is er zelfs een risico op een hersenontsteking. De Vries: “Dat is een van de dodelijkste complicaties van mazelen. Het gebeurt gelukkig heel weinig, in vier tot elf van elke honderdduizend gevallen. Al wordt de kans groter als kinderen voor hun eerste verjaardag mazelen krijgen.”

Met vaccinaties zijn kinderen de rest van hun leven ‘goed beschermd’, zeggen experts. Hament: “Je kunt je kind niet tegen alles beschermen, maar wel hiertegen.”

Gesprekken over vaccinatie

Daarom proberen jeugdartsen zo veel mogelijk open gesprekken aan te knopen met ouders die over vaccinatie twijfelen. “We willen ze niet overtuigen, maar vinden het wél belangrijk dat ze hun keuze maken op basis van goede informatie,” zegt jeugdarts Caroline Schouten, tevens bestuurslid bij AJN, de wetenschappelijke vereniging van en voor jeugdartsen in Nederland. Ze roepen ouders op hun vragen vooral te stellen en het gesprek aan te gaan.

Overigens kunnen baby’s bij een uitbraak eventueel eerder een vaccinatie krijgen. Het nadeel is dat ze dan een extra prik moeten en ze op de lange termijn iets minder goed tegen de ziekte beschermd zijn. Zover is het nu niet, zegt het RIVM. Toch staan de seinen op rood, stelt kinderarts Bruijning. “Als de vaccinatiegraad daalt, is mazelen altijd ziekte nummer 1 waarmee je problemen gaat zien.”

Het RIVM waarschuwde al eerder voor een uitbraak van kinkhoest, een ziekte waartegen baby’s in Nederland kunnen worden gevaccineerd, net als tegen mazelen. In de ziekenhuizen liggen vooral ernstig zieke baby’s. Hoewel die ziekte elke drie jaar opduikt, hebben op dit moment meer mensen de ziekte dan gebruikelijk.
https://www.parool.nl/nederland/mazelen ... ~be19a828/
Vaccinatiegraad in Amsterdam onder 90 procent

Het aantal baby’s in Amsterdam dat een eerste vaccin tegen mazelen heeft gehad, is sinds de laatste uitbraak in Nederland geslonken. Het aantal tienjarigen dat een tweede keer is ingeënt, is in dezelfde periode ook afgenomen.

Landelijk is nog geen 90 procent van alle baby’s ingeënt tegen mazelen en slechts 85 procent van alle tienjarigen. In de provincie Noord-Holland gaat het om respectievelijk 88,9 en 85,6 procent. Bij baby’s is de vaccinatiegraad tegen mazelen in Amsterdam de laagste van heel Noord-Holland, blijkt uit cijfers van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM).

Van alle tweejarigen in de gemeente Amsterdam had afgelopen jaar 83,2 procent een eerste BMR-prik gehad — tegen bof, mazelen en rodehond. Tien jaar geleden, bij de laatste mazelenuitbraak, was dat nog 95,2 procent. Kinderen krijgen in hun tiende levensjaar nog een tweede BMR-vaccin. In Amsterdam heeft 83,5 procent van de tienjarigen dat vaccin vorig jaar ook daadwerkelijk gehaald. Tien jaar geleden ging het nog om tegen 90,5 procent.

Wereldgezondheidsorganisatie WHO stelt dat een gebied een vaccinatiegraad van 95 procent moet hebben om het te beschermen tegen een uitbraak. Amsterdam haalt dat getal op dit moment dus niet.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Mahalingam »

Een maandag zei ik nog "De mazelen komen eraan" en nu, donderdag is het zo ver.
Mazelenuitbraak in regio Eindhoven: 14 ongevaccineerde kinderen en een volwassene ziek

De regio Eindhoven is getroffen door een uitbraak van mazelen. De GGD meldt dat veertien kinderen en een volwassene in Zuidoost-Brabant de ziekte hebben opgelopen. Zij zijn allemaal niet gevaccineerd.

Onder deskundigen leefde al langer vrees voor zo’n uitbraak. In de landen rondom Nederland gaan de mazelen al langer rond, en de ziekte is erg besmettelijk.

Kinderen onder de 14 maanden kunnen nog niet gevaccineerd worden

De GGD Brabant-Zuidoost adviseert mensen die ongevaccineerd zijn en klachten zoals koorts én huiduitslag ontwikkelen, thuis te blijven en telefonisch contact op te nemen met de huisarts.

De GGD wijst ook op het belang van het vaccineren van kinderen via het Rijksvaccinatieprogramma. Maar op dit moment kunnen kinderen in Nederland onder de 14 maanden niet gevaccineerd worden. ,,We adviseren daarom voor deze kinderen om voorzichtig te zijn in contact met mensen met klachten”, aldus een woordvoerder van de GGD Brabant Zuidoost.

In Nederland worden kinderen via het Rijksvaccinatieprogramma gevaccineerd tegen mazelen via het BMR-vaccin, dat bestaat uit twee prikken en bescherming biedt tegen mazelen, de bof en rode hond. De eerste prik wordt gegeven op de leeftijd van 14 maanden en de tweede prik als kinderen 9 jaar zijn. Gevaccineerde mensen en mensen die de ziekte al eerder hebben doorgemaakt zijn goed beschermd.

,,Er is geen reden om de tweede prik te vervroegen nu de mazelen rondgaan”, benadrukt een woordvoerder van de GGD. Kinderen die in aanmerking komen voor het Rijksvaccinatieprogramma ontvangen vanzelf een uitnodiging.

Mazelen

Mazelen is een besmettelijke ziekte die wordt veroorzaakt door een virus. De ziekte begint plotseling, met klachten als koorts, niet lekker voelen, niezen en hoesten. Daarbij hebben besmette mensen meestal ook ontstoken ogen. Na drie tot zeven dagen komen vlekjes op de huid. Deze vlekjes komen eerst achter de oren en verspreiden zich daarna over het hele lichaam. Soms worden mensen ernstiger ziek van mazelen. Vooral ongevaccineerde jonge kinderen, ongevaccineerde zwangeren en mensen met een immuunstoornis lopen het risico ernstiger ziek te worden.
https://www.ad.nl/binnenland/mazelenuit ... ~ad7e213e/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Mahalingam »

En ook die dreiging van dfie vreselijke kinkhoest is bewaarheid geworden.
Niet alleen zuigelingen maar ook kinderen kunnen die ziekte krijgen.
Vier baby's dood door kinkhoest, zorgen gezondheidsdiensten over vaccinatiegraad

Bij het RIVM zijn de afgelopen zes weken vier meldingen binnengekomen van baby's die zijn overleden aan kinkhoest.

Gemiddeld overlijden er één tot twee baby's per jaar aan kinkhoest. In 1963 overleden er voor het laatst meer dan vier baby's aan kinkhoest. Toen waren het er zes.

Het aantal meldingen van kinderen met kinkhoest stijgt al langer. Het RIVM zegt dat het de afgelopen weken ongeveer 200 à 300 meldingen per week krijgt.

Volgens het RIVM is de stijging in het hele land zichtbaar. Eerder was de stijging alleen te zien in de bible belt, waar veel ongevaccineerden wonen. Ongeveer 85 procent van de baby's was niet voldoende beschermd tegen kinkhoest omdat de baby en/of de moeder niet gevaccineerd was. Vaccinatie van zwangeren en pasgeboren baby's is volgens het RIVM de belangrijkste manier om kinkhoest te voorkomen.

Waarschuwing

Verschillende gezondheidsdiensten, waaronder het RIVM en de GGD, waarschuwen voor de gevolgen van kinkhoest. Omdat de groepsimmuniteit afneemt doordat ouders hun kinderen niet meer volledig laten inenten, neemt het risico op uitbraken toe. Er wordt opgeroepen om maatregelen te nemen en er wordt aan ouders geadviseerd om hun kinderen te beschermen tegen deze voorkombare ziekten.
Besmettelijke ziekte

Kinkhoest is een zeer besmettelijke ziekte, veroorzaakt door een bacterie. De hoest kan maanden aanhouden.

Kinkhoest is vooral gevaarlijk voor baby's. Onder meer door het hoesten kan er een gebrek aan zuurstof ontstaan waardoor er hersenbeschadiging optreedt. Ook stoppen baby's soms met ademhalen en drinken ze niet meer. Meer dan de helft van de baby's met kinkhoest wordt in het ziekenhuis opgenomen. In enkele gevallen overlijdt een baby aan kinkhoest.

Kinkhoest kan onder meer voorkomen worden met een kinkhoestvaccinatie. Zowel zwangere vrouwen als baby's kunnen worden ingeënt.

In Nederland worden steeds minder baby's en peuters ingeënt tegen kinderziektes als polio, mazelen, de bof en rodehond. Het RIVM zegt dat de vaccinatiegraad is gedaald onder de 90 procent. Ook epidemiologen zijn bezorgd.
https://nos.nl/artikel/2512863-vier-bab ... natiegraad
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding

Na dalende vaccinatiegraad en uitbraak mazelen: mag kinderopvang ongevaccineerde kinderen weigeren?
https://www.nrc.nl/nieuws/2024/03/21/na ... n-a4193794
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Plaats reactie