De gevaren van vaccins

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door sjun »

Met os eigen stevige oordeel overtuigen we een ander niet. Die moet of een of andere manier zelf tot nadenken aangezet worden zodat die na weging van informatie tot een eigen oordeel komen kan. Er zijn meer mensen die zelf nadenken en tot eigen keuzen komen. Bijvoorbeeld omdat ze niet even wat dichter op beschikbare informatie zitten of omdat ze juist minder met dramdwingende propaganda zijn geconfronteerd... Toch maar even beelden hier toegevoegd want ik cvind het zeker interessant wat er zoal te berde werd gebracht:

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Dr. Sherri Tenpenny Explains How the Depopulation COVID Vaccines Will Start Working in 3-6 Months
First published at 09:30 UTC on February 7th, 2021.



Tekstuele weergave: Oud-directeur spoedhulp afdeling VS verwacht over 4 tot 14 maanden ernstige gevolgen vaccinaties
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

In Indonesië is vaccineren tegen corona vanaf vandaag verplicht. Wie een prik weigert, loopt in de hoofdstad Jakarta kans op een boete van omgerekend 300 euro, voor de meeste inwoners meer dan een maandsalaris. Bovendien krijgen ze dan geen sociale hulp meer van de overheid, voor veel mensen essentieel nu de economie platligt.

Maar Moslims willen de prik niet wegens niet halal.
Veel andere landen slagen er ook niet in om het aantal besmettingen in te dammen, maar Indonesië kampt daarnaast met een bovenmatig sceptische bevolking, als het gaat om vaccins. Dat heeft te maken met de islam, het geloof dat bijna 90 procent van de bevolking aanhangt. Die scepsis is niet pas ontstaan tijdens de coronacrisis, vertelt Kas: "Er is altijd al veel discussie geweest onder de bevolking of vaccins wel halal zijn. In veel vaccins zit gelatine verwerkt, afkomstig van varkens."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Een meer compleet verhaal . . .

Indonesië voert als eerste land vaccinverplichting in.


Wantrouwen tegen Sinovac

De scepsis onder de Indonesische bevolking heeft ook te maken met een hardnekkig probleem in Indonesië: corruptie. Juist rond het vaccin van Sinovac is wereldwijd veel gedoe en onzekerheid: is het effectief, is het wel veilig voor ouderen? Dat helpt natuurlijk niet mee bij de beeldvorming. Het bedrijf is eerder bij een grote corruptiezaak betrokken geweest, dus veel inwoners geloven niet dat het veilig en halal is. Ze denken: 'die moeten de autoriteiten en Islamitische Raad wel hebben omgekocht.'

BRON


CORRUPTIE, CORRUPTIE EN NOGMAALS CORRUPTIE. DÁT IS HET PROBLEEM IN ONZE BESCHAVING. ISLAM IS ONGEWENST. MOSLIMS ZIJN NIET GEK. WEL DOM.

DIT ALLES IN GOEDE HARMONIE MET DE VIEZE ONSMAKELIJKE POLITEKE WAAZIN.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
vr feb 19, 2021 5:04 pm
Een meer compleet verhaal . . .
Om het helemaal compleet te maken. Onder de zelfde link.
Inwoners twijfelen, dus Indonesië voert als eerste land vaccinverplichting in

Jacco Hupkens

In Indonesië is vaccineren tegen corona nu verplicht. Wie een prik weigert, loopt in de hoofdstad Jakarta kans op een boete van omgerekend 300 euro, voor de meeste inwoners meer dan een maandsalaris. Bovendien krijgen ze dan geen sociale hulp meer van de overheid, voor veel mensen essentieel nu de economie platligt. Indonesië is het eerste grote land dat zo'n verplichting invoert.

"Ze krijgen de besmettingen niet onder controle", legt correspondent Annemarie Kas de draconische stap van de regering uit in het NOS Radio 1 Journaal. "Er is een gestage stijging van de besmettingen sinds het uitbreken van de coronacrisis. Het aantal besmettingen per inwoner is veel hoger dan de rest van Zuidoost-Azië, het aantal doden ook. En het testen is nooit op grote schaal op gang gekomen."

Is het vaccin wel halal?
Veel andere landen slagen er ook niet in om het aantal besmettingen in te dammen, maar Indonesië kampt daarnaast met een bovenmatig sceptische bevolking, als het gaat om vaccins. Dat heeft te maken met de islam, het geloof dat bijna 90 procent van de bevolking aanhangt. Die scepsis is niet pas ontstaan tijdens de coronacrisis, vertelt Kas: "Er is altijd al veel discussie geweest onder de bevolking of vaccins wel halal zijn. In veel vaccins zit gelatine verwerkt, afkomstig van varkens."

De Chinese fabrikant Sinovac, de enige die nu vaccins levert aan Indonesië, zegt dat die geen varken bevatten. Kas: "De MUI, de belangrijkste raad van moslimgeleerden hier, heeft het coronavaccin gewoon halal en te gebruiken verklaard, maar die twijfel blijft bij veel inwoners."

Wantrouwen tegen Sinovac
De scepsis onder de bevolking heeft ook te maken met een hardnekkig probleem in Indonesië, zegt Kas: corruptie. "Juist rond het vaccin van Sinovac is wereldwijd veel gedoe en onzekerheid: is het effectief, is het wel veilig voor ouderen? Dat helpt natuurlijk niet mee bij de beeldvorming. Het bedrijf is eerder bij een grote corruptiezaak betrokken geweest, dus veel inwoners geloven niet dat het veilig en halal is. Ze denken: 'die moeten de autoriteiten en Islamitische Raad wel hebben omgekocht.'"

Indonesië staat in de onderste helft van de corruptie-index van Transparency International, en komt het afgelopen decennium nauwelijks meer vooruit. Veel inwoners zijn dus sceptisch over de eigen overheid geworden. Kas: "Uit onderzoek blijkt dat 40 procent van de Indonesiërs niet goed weet of ze wel gevaccineerd willen worden, en 17 procent ziet het zeker niet zitten. Dus daar is nog wel een lange weg te gaan."

180 miljoen prikken in een jaar
De regering heeft zich als doel gesteld om over een jaar 180 miljoen mensen gevaccineerd te hebben, twee derde van de bevolking. Om dat voor elkaar te krijgen is de straf op weigering ingevoerd. Die hangt wel af van waar je woont, lagere overheden mogen die straf zelf invullen. In Jakarta is er dus een geldboete van omgerekend 300 euro, sommige andere regio's zeggen voorlopig nog niet te handhaven.

Dat heeft te maken met een ander probleem: gewone inwoners zijn nog lang niet aan de beurt, daarvoor zijn er vooralsnog te weinig vaccins. Kas: "Op dit moment wordt alleen medisch personeel ingeënt, of mensen die werken op een risicovolle plek, bijvoorbeeld de markt."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Oud-RIVM-baas Coutinho: ‘Ik kon mijn ergernis over het vaccineren niet meer bedwingen’

Terwijl zijn opvolger Jaap van Dissel uitgroeide tot een bekende en soms beschimpte Nederlander, had Roel Coutinho dit jaar tijd om een boek over vaccinaties te schrijven. Hij deed zijn best om de publiciteit te mijden. ,,Maar soms kon ik het niet laten.”

Vaxx heet het nieuwe boek van Roel Coutinho (74), voormalig hoofd infectieziektebestrijding bij het RIVM en emeritus hoogleraar epidemiologie. ,,Die titel heb ik niet zelf bedacht, de uitgever kwam ermee. Ik vond het wel een mooie, als tegenhanger voor antivaxx.”

De ondertitel van het boek: Hoe vaccinaties onze wereld beter hebben gemaakt. Toch wil Coutinho geen vaccinatiezendeling zijn, zegt hij. ,,Ik werd eind 2019 benaderd door de uitgever. Het was hem opgevallen dat er geen behoorlijk boek was over vaccinaties, dat mensen kunnen gebruiken om zich te verdiepen in het onderwerp. Ik heb geprobeerd op een rij te zetten wat we weten over vaccins, hoe ze in het verleden zijn bedacht en ontwikkeld. Maar ook wat er is misgegaan. Ik probeer niets te verhullen. Ik hoop gewoon dat het mensen de informatie geeft die ze nodig hebben bij het maken van keuzes.”

Op een discussieavond over de Mexicaanse griep in Amsterdam in 2010 kreeg Coutinho, toen nog RIVM-baas, voor het eerst fysiek met fanatieke antivaxers te maken. Omdat hij werd belaagd en zelfs klappen dreigde te krijgen - dit is de lezing van Coutinho in zijn boek - werd de avond voortijdig afgebroken. ,,Ik wist toen wel van het bestaan van de beweging, maar had me er nooit zo in verdiept. Heel naïef achteraf.”

Zijn er altijd antivaxers geweest?
,,Er is altijd verzet geweest tegen vaccinaties. Het eerste vaccin was er één tegen pokken, eind achttiende eeuw. Dat vaccin was afkomstig van koepokken, en dus verschenen er meteen spotprenten van mensen met koeienkoppen, met horens en zo. In Nederland is de weerstand onder streng christelijke bevolkingsgroepen bekend. Dus het is zeker geen nieuw fenomeen. Maar het is in kracht toegenomen. Op zich begrijp ik dat mensen meer zorgen hebben over bijwerkingen. En destijds hebben we de opkomst van internet onderschat, daardoor heeft het fenomeen ook kunnen groeien.”

Waarom snapt u dat mensen zich anno 2021 meer zorgen maken?
,,Heel veel ziektes waartegen we vaccineren kennen we helemaal niet meer. Ik heb zelf in de tropen gewerkt, dus ik weet bijvoorbeeld dat difterie een ernstige ziekte is. Maar 99,9 procent van de Nederlandse artsen zal nooit een difteriepatiënt hebben gezien. Hetzelfde geldt voor tetanus, of rode hond. Dus de ziektes zie je niet meer, of zelden. Maar over bijwerkingen staan genoeg verhalen op internet, of ze nu waar zijn of niet. Dat maakt het voor mensen complex, en dat snap ik.”


Heeft de antivaxbeweging inhoudelijk terechte kritiek?
,,Waar ze gelijk in hebben, is dat je bij elk vaccin ongelooflijk goed moet kijken of er bijwerkingen zijn. Je vaccineert gezonde volwassenen of kinderen. Dat betekent dat een bijwerking veel zwaarder weegt dan bij een nieuw medicijn tegen kanker of een andere ernstige aandoening. Daarop wijzen vind ik heel verstandig. Maar wat jammer is, is dat op dit soort sites heel veel beweringen worden gedaan die niet worden onderbouwd. En als je zo’n bewering inhoudelijk bestrijdt, volgt weer een heel ander argument. Dus het is eerder een bijna heilig gelóóf dat vaccinaties het kwaad zijn. Dat mag. Aan de andere kant: als de vaccinatiegraad door een bepaalde drempel zakt, heeft dat ernstige gevolgen, zo is het wel.”

Er is nog nooit zoveel over vaccinatie gediscussieerd als afgelopen jaar, door corona. Helpt dat de algemene vaccinatiebereidheid, of juist niet?
,,Ik denk dat het heel goed is. Er wordt ontzettend veel uitleg gegeven over de werking van vaccins, over bijwerkingen, over hoe die worden geregistreerd. Heel open. Niet alleen door de overheid, maar door tal van experts. Dat werkt volgens mij goed. Eerst zag je veel twijfel bij mensen, of ze het coronavaccin zouden nemen. Maar de afgelopen maanden heb je dat zien schuiven.”

En de groeiende groep complotdenkers dan? Die wijst vaccinatie ook bijna per definitie af. Niet echt handig als je een vaccinatiegraad van 95 procent nodig hebt, zoals bij mazelen.
,,Volgens mij is dat nog steeds een relatief kleine groep. Het gaat om de grote groep twijfelaars daaromheen, die wel bereid is om op inhoudelijke gronden een beslissing te nemen.”

Zijn vaccins door de decennia heen beter geworden?
,,Absoluut! Het is echt begonnen met trial and error, allemaal heel primitief. En kijk nu eens: we hebben mRNA-vaccins die 95 procent van de ouderen beschermen tegen Covid-19. Dat is echt ongekend, fantastisch. Het laat ook zien wat de wetenschap kan bereiken als je écht serieus investeert in vaccins.”

Tijdens het schrijven van dit boek hield corona wereldwijd huis. Heeft de impact van de pandemie u verrast?
,,De omvang en de gevolgen voor alle terreinen van de samenleving zeker. Als infectieziektenepidemioloog wist ik dat het een keer zou gebeuren. Maar het is moeilijk je er een concrete voorstelling van te maken. We hebben dit in het rijke Westen gewoon nog nooit meegemaakt.”

We zagen u niet heel vaak opduiken in de media. Maar soms kon u het toch niet laten.
,,Haha, klopt. Het risico van heel vaak je mening geven, is dat je bijdraagt aan de verwarring. Dat wilde ik voorkomen. Maar een paar keer heb ik toch gezondigd.”

Toen het over de vaccinaties ging, bijvoorbeeld.
,,Toen we zo laat begonnen met vaccineren, kon ik mijn ergernis niet meer bedwingen. Dan is er zoveel snelheid gemaakt met ontwikkelen van vaccins, en ben je niet klaar om ze toe te dienen. Dat vond ik treurig.”

Zeg maar gerust bizar.
,,We zijn een polderland, hè. Over alles moet overlegd worden. Maar dat is niet de manier waarop je zoiets moet doen. Dit moet geen politiek zijn, maar logistiek. Daar is het echt misgegaan. Ik hoop dat het nu alsnog wordt ingehaald.”

Bij de Mexicaanse griep in 2009 ging het toch allemaal vrij vloeiend?
,,Ja. Toen heeft het ministerie van Volksgezondheid gezegd: dit is een logistieke operatie, dus die moet door logistieke experts van Defensie worden geregeld. Deze vaccinatiecampagne is zeker gecompliceerder, maar die les had je wel moeten trekken.”

Juist als een operatie gecompliceerder is, had de logistiek nóg meer aandacht moeten krijgen, toch?
,,Ja, zeker.”

Op het ministerie is nu een andere afweging gemaakt?
,,Kennelijk. Daar ben ik niet bij geweest.”

Wiens verantwoordelijkheid is zo’n beslissing in een crisissituatie als deze?
,,Degene die de leiding heeft over de hele crisisbestrijding. die moet zo’n beslissing nemen. Hoe het precies is gegaan, weet ik niet. Daar zullen ongetwijfeld fantastische evaluatierapporten over worden volgeschreven. Al hebben we daar nu niks aan.”

Terug naar andere virussen en vaccins. Zijn er oude ziekten waarvan u vreest dat ze terugkomen?
,,Dat kan altijd. In de jaren 90 kwam difterie opeens terug in de voormalige Sovjet-Unie. Dat je denkt: het kan toch niet waar zijn? Maar wat niet helemaal de wereld uit is, komt gewoon een keer terug. Het pokkenvirus zit achter slot en grendel in twee labs in de VS en Rusland. Maar in Afrika heb je andere pokkenvirussen, één ervan kan ook bij mensen ziekteverschijnselen geven. Het is mogelijk dat zo’n variant zich aan gaat passen aan de mens en zich verder verspreidt. Ebola is nu ook weer terug in Afrika. Ergens in Guinee was er een overgang van een vleermuis naar een kind. Een toevalsgebeurtenis, en het virus is er weer.”

Zoals we vier menselijke coronavirussen hadden, en sinds eind 2019 vijf.
,,Ja, en er zijn er nog een paar honderd bij vleermuizen en andere dieren. Dat we met nieuwe virussen te maken krijgen, weet je, maar wanneer en met welk virus, dat is helaas steeds een verrassing. Een vaccin ontwikkelen tegen álle coronavirussen, of bijvoorbeeld tegen alle variaties van het griepvirus, daarmee zou je echt een stap verder komen. Het is niet onmogelijk.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Twijfels over AstraZeneca-vaccin onterecht, zegt vaccinologe: "100% bescherming tegen ernstige ziekte en sterfte"

Hoe zit het nu eigenlijk met het AstraZeneca-vaccin? De laatste dagen waren er wat vragen gerezen, omdat verschillende zorgverleners liever een ander vaccin wilden. "Maar dat is niet terecht, het AstraZeneca-vaccin is niet minderwaardig", zegt vaccinologe Corinne Vandermeulen.

Vaccinologe Corinne Vandermeulen heeft haar uitnodiging voor de vaccinatie in de bus gekregen. Volgende week krijgt ze haar vaccin, van AstraZeneca. "Dat is voor mij prima", zegt ze stellig in "De ochtend". De afgelopen dagen waren er nochtans verschillende zorgverleners die vroegen om de andere vaccins (van Pfizer en Moderna) te gebruiken voor de zorg.

Het vaccin beschermt 100 procent tegen ernstige ziekte, hospitalisatie en overlijden

Corinne Vandermeulen
"Terwijl dat niet terecht is", klinkt het bij Vandermeulen. "Het vaccin beschermt 100 procent tegen ernstige ziekte, hospitalisatie en overlijden. Dat is waar we voor gaan."

Maar hoe komt het dan dat we zo'n negatief beeld hebben van het AstraZeneca-vaccin? "Het is wat verkeerd in de media gekomen, omdat het bijvoorbeeld voorlopig niet aan ouderen gegeven wordt. Dat komt omdat we daar nog geen duidelijke gegevens over hebben, en die gegevens willen we graag zien. Ons immuunsysteem werkt immers minder goed naarmate we ouder worden en daardoor kunnen we ook minder goed reageren op vaccins. Dat zien we bijvoorbeeld ook bij griep. Op dit moment wachten we nog. Maar in afwachting kunnen we het vaccin perfect gebruiken bij mensen die jonger zijn", verduidelijkt ze.

Corinne Vandermeulen
Ze heeft dan ook een duidelijke boodschap: "Als je de kans krijgt, laat je inenten. We hebben op dit moment te weinig dosissen om de keuze aan te bieden. We moeten het doen met wat we hebben."

Het is nu ook wachten op studies uit het Verenigd Koninkrijk over de werkzaamheid na één dosis, vertelt Vandermeulen nog. "Als meer mensen een eerste dosis hebben, zal je sneller naar de groepsimmuniteit gaan die we nodig hebben. We bekijken de cijfers, en dan kan het dat de strategie opnieuw aangepast moet worden. Als blijkt dat het vaccin na één dosis voldoende werkt om de eerste maanden te overbruggen, dan moeten we dat zeker doen." Immunologisch is het volgens Vandermeulen ook logisch om wat te wachten. "Ons immuunantwoord ondergaat een rijpingsproces. Als je een tweede dosis wat later kan geven, zit je vaak al verder in dat proces en kan je eigenlijk een beter immuunantwoord opwekken."

Als je een tweede dosis wat later kan geven, zit je vaak al verder in dat proces en kan je eigenlijk een beter immuunantwoord opwekken

Corinne Vandermeulen
Eindigen doet ze met een oproep om de vaccins te delen met armere landen. "Het is erg dat in Afrikaanse landen dokters en verpleegkundigen overlijden omdat ze geen vaccin hebben. Zij die in staat zijn om de epidemie te bestrijden, verliezen we. Dat is tragisch. De rijke landen hebben allemaal te veel dosissen, we kunnen ons drie keer laten vaccineren. Mocht de overschot naar ontwikkelingslanden gaan, kunnen we de ongelijkheid in de vaccinaties wegwerken."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door sjun »

Opmerkelijk dat Astra Zenica zich dan indekt tegen eventuele risico's... Kennelijk hebben ze er zelf toch wat minder vertrouwen in de de promotie van hierboven. Daarnaast zijn er ook nog andere argumenten
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

sjun schreef:
zo feb 21, 2021 4:00 pm
Opmerkelijk dat Astra Zenica zich dan indekt tegen eventuele risico's... Kennelijk hebben ze er zelf toch wat minder vertrouwen in de de promotie van hierboven. Daarnaast zijn er ook nog andere argumenten
Waar het om grof geld gaat, schuwt men de leugen(s) niet. Zoiets wordt eigenbelang genoemd.

Weleens van Mark R. gehoord onze schatbewaarder? Miljarden gaan met een glimlach uit de staatskas naar andere EU-landen.

De armoede hier in ons eens zo welvarende landje wordt met de dag schrijnender zichtbaar.
En dit is nog slechts het begin van de weg naar beneden. Wat Mark R. betreft konden we dit allemaal van tevoren niet voorzien:

"Sorry!"
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Het blijkt nu dat de 32 jarige zwangere vrouw die aan CPOVID-19 overleed niet was gevaccineerd .
Pregnant woman dies of COVID, child does not survive

Jerusalem hospital says Osnat Ben Sheetrit, 32-year-old mother of four, had no underlying health issues; 50 pregnant women currently hospitalized in Israel with COVID; experts urge expectant mothers to get vaccinated as soon as possible

As concerns grow over the dangers of variants of the coronavirus for pregnant women and young people, Hadassah Medical Center in Jerusalem said Sunday that a 32-year-old woman in her third trimester had died from COVID-19 and that her baby did not survive an emergency birth.

Osnat Ben Sheetrit, a mother of four small children, succumbed to complications related to COVID despite not suffering any underlying illnesses.

"Unfortunately, the mother and the fetus were in critical condition, and despite the mother being connected to an ECMO [heart and lung bypass] machine, and despite great efforts to save the fetus' life in the preemie intensive care unit, they died,” said Hadassah.

A close relative of Osnat posted her picture on Instagram and wrote: "A mother of four pure princes went through a pregnancy that she did not survive. Our hearts are broken, we do not what to do with ourselves. There is no solace."

Israel last week saw its first recorded case of a fetus dying after becoming infected with coronavirus. The mother, who went through a stillbirth at Assuta Hospital in Ashdod, tested positive for coronavirus after not reporting the symptoms she experienced.

The hospital said that if the woman had been vaccinated, she would most likely not have been infected with the virus.

According to the Health Ministry, there are 50 pregnant women currently hospitalized due to coronavirus complications.

According to the data presented by the ministry Sunday, 10 of the women are in serious condition and eight are in critical condition - seven on ventilators and one connected to an ECMO machine.

Prof. Galia Rahav, the head of the Infectious Disease Unit and Laboratories at Sheba Medical Center near Tel Aviv, said that all of the women were in the latter stages of pregnancy and had not been vaccinated.

Most, she said, were from the Haredi sector and had other children at home.

“I believe their serious illness stems from the British coronavirus strain," she said.

"Treating coronavirus patients during pregnancy is not like regular treatments and that is why we definitely recommend vaccination, especially in the third trimester of pregnancy,” Rahav said.

Dr. Ortal Ne'eman, director of the Maternity and Fetal Medicine Unit at Ashdod’s Assuta Public Hospital also urged pregnant women to get vaccinated.

“In recent weeks we have witnessed an increase in coronavirus infections among pregnant women. The dilemma of whether to get vaccinated is understandable, but not justified,” said Ne’eman.

"So far, no women have been diagnosed with coronavirus in Israel after receiving the second jab. I plead with you, go get vaccinated to keep yourself and your fetus safe. Any hesitation means a possibility of unnecessary infection."

The Health Ministry said Sunday that there are currently 48 children under the age of 18 hospitalized with coronavirus, including six in critical condition.

While this marks an increase of eight children in two days it is below the record number for February of 50 children.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
zo feb 21, 2021 5:59 pm
Het blijkt nu dat de 32 jarige zwangere vrouw die aan CPOVID-19 overleed niet was gevaccineerd .
De kans op overlijden in een ziekenhuis in Nederland aan COVID-19, tenminste wat ik weet, is vele malen groter dan dat je thuis blijft en je niet door een ziekenauto laat ophalen omdat je situatie daartoe aanleiding geeft. Het kan soms best niet leuk zijn, je bent drie weken verschrikkelijk ziek, daarna nog een maandje of twee uitzieken als slappe hap en klaar is Kees (de werkelijke naam van de verstandige man ben ik vergeten), maar dan ben je er zeker van dat je nog leeft. De man die dit overkwam heeft ook zijn vrouw en twee kinderen aangestoken, maar die hadden veel minder last van het huiselijke griepvirus.

Ondertussen stierven de meest mensen in Nederland - jawel - in het ziekenhuis. Nadenken! Hersenen gebruiken! Ze worden aan een pomp gezet met een levensgrote kans dat de longen worden opgeblazen zonder dat ze in staat worden gesteld te protesteren. Ze hebben dat apparaat op hun mond. [icon_lol.gif] En ja meneer Mark R., u heeft drastisch en onverantwoord bezuinigd op de zorg. Ziekenhuizen werden gesloten. Personeel werd voorgoed gedag gezegd. U heeft vele doden op uw geweten. Daar weleens over nagedacht meneer Mark R.? En niet te vergeten de klakkeloos alles slikkende domme bevolking van wat via de TV wordt uitgekraamd door het almachtige trio Mark R., Hugo de J. en Jaap van D., dat over leven en dood beschikt?
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Er schijnen nog al veel mensen te overlijden na die vaccinaties met name met die vaccins van Pfizer heb ik de indruk.
[...] Zowel na de eerste als tweede injectie overlijden grote aantallen mensen. Verpleeghuis ‘Am Auenwald’ in Leipzig kon 16 kamers leegruimen. Direct na de eerste vaccinatie op 18 januari werden tal van mensen ziek. Officiële verklaring: corona. Van de 70 bewoners werden er 46 (vals) positief (PCR) getest, waarvan er 16 stierven, 5 mannen en 11 vrouwen tussen de 79 en 98 jaar oud.

Bij een schokkend hoog sterftepercentage van 22% pal na een vaccinatie is het niet meer dan logisch dat mensen vragen gaan stellen en verbanden gaan leggen. Maar ‘experts’ willen er niets van weten. Over vaccins is nu eenmaal besloten dat ze hoe dan ook veilig zijn, en hoe dan ook geen ziektegevallen en doden kunnen veroorzaken. En ‘dus’ worden alle sterfgevallen weggeschreven als ‘toeval’ of ‘onderliggend lijden’.

In Leverkusen stierven in januari in een seniorencentrum 15 bewoners. Omdat op 28 december – twee dagen voor de vaccinaties – iemand positief testte op een corona mutatie, werden alle doden automatisch op het conto van Covid-19 gezet. [...]

In Emstek (gemeente Oldenburg) gebeurde hetzelfde als in Leipzig. Na de tweede inenting op 18 en 19 januari stierven in het plaatselijke verpleeghuis 5 mensen. Een betrokken anoniem persoon berichtte dat in een bejaardentehuis in Berlijn 6 mensen zijn gestorven na de (Pfizer/BioNTech) vaccinaties. Die waren kort voor hun dodelijke injectie allemaal negatief getest. [...]

https://www.xandernieuws.net/algemeen/n ... ccinaties/
In India hebben de medische autotiteiten het Pfeizer vaccin voorlopig maar in de ban gedaan...
“On February 3, 2021, India’s Subject Expert Committee (SEC), a panel that advises the nation’s Central Drugs Standard Control Organisation (CDSCO), a national regulatory body focused on pharmaceuticals and devices, ruled that the Pfizer-BioNTech vaccine should not be recommended for an EUA in the country “at this stage,” reports Newsweek.

The report quotes India’s Subject Expert Committee (SEC), which ruled, “The committee noted that incidents of palsy, anaphylaxis and other SAE’s have been reported during post marketing and the causality of the events with the vaccine is being investigated. Further, the firm has not proposed any plan to generate safety and immunogenicity data in Indian population.” [...]

https://summit.news/2021/02/19/newsweek ... facto-ban/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
vr feb 19, 2021 2:05 pm
In Indonesië is vaccineren tegen corona vanaf vandaag verplicht. Wie een prik weigert, loopt in de hoofdstad Jakarta kans op een boete van omgerekend 300 euro, voor de meeste inwoners meer dan een maandsalaris. Bovendien krijgen ze dan geen sociale hulp meer van de overheid, voor veel mensen essentieel nu de economie platligt.
Het verplicht stellen van vaccineren. Vind je dat een goede zaak, Ariel?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
ma feb 22, 2021 2:05 am

Het verplicht stellen van vaccineren. Vind je dat een goede zaak, Ariel?
Nee explosive. Dat moet iedereen zelf weten.

Waarom vraag je dat?
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
ma feb 22, 2021 2:17 am
xplosive schreef:
ma feb 22, 2021 2:05 am

Het verplicht stellen van vaccineren. Vind je dat een goede zaak, Ariel?
Nee explosive. Dat moet iedereen zelf weten.

Waarom vraag je dat?
Interesse. Vind je het verplicht stellen van vaccineren misdadig ?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
ma feb 22, 2021 3:02 am

Interesse. Vind je het verplicht stellen van vaccineren misdadig ?
Ik vind misdadig een zwaar woord. Misdadig...boosaardig. Alsof de regering ons willens en wetens de vaccinatie dood in wil drijven. Een soort van doodstraf voor het onwillige volk die niet naar ze luistert.

Ik vind het eerder onverstandig van ze, als ze vaccineren verplicht stellen. Goede voorlichting geven is beter. Niet dat ik denk dat men hardcore antivaxers kan overtuigen. Dit luisteren liever naar figuren zoals Jensen, :finger: homeopatische antivax artsen, en kruiden vrouwtjes. Het blijkt dat hun volgers gerenomeerde artsen niet vertrouwen. Behalve als ze kanker of een andere ziekte krijgen. Dan ineens zijn de kruiden en homeopatische middelen niet meer voldoende voor de meeste van die mensen. Een beetje hypocriet. Dat wel.

Ik vroeg je waarom je dat vroeg. Forgive me if I am wrong, maar ik dacht/denk dat jij dat vroeg omdat jij mij ( zoals velen andere hier) extreem vinden, en denkt dat ik een angst bubbel leef. Dat ik de godsganse dag bang ben.

Ik kan je gerust stellen, ik heb een normaal leven. Ik ga op visite, ik krijg visite van kinderen, kleinkinderen, familie, buren en vrienden. Mijn leven is niet veranderd.

Omdat ik één van de weinige hier op dit forum ben die niet bang is voor de covid vaccinatie , en die niet denkt dat er verborgen nanochips, of andere dingen in zitten die ons ziek of onderdanig maken. Of waar ik van ga schudden of erger, vindt men mij blijkbaar vreemd.

Als ik keer op keer ( alhoewel het nu iets minder is) hier bangmakende artikelen zie verschijnen die ons op de hoogte houden van alle doden die gevallen zijn door vaccinatie, dan denk ik, "kom laat ik er maar weer een tegen artikel plaatsen. Misschien worden de mensen hier dan minder bang. En dat wordt ( heb ik de indruk) niet gewaardeerd. Men leest liever de doemverhalen over het vaccin.

Er zijn op deze aarde inmiddels al miljoenen mensen zonder klachten gevaccineerd. Daar hoor ik niemand over. Maar de doden worden geteld. Elke vaccin dode telt blijkbaar . Mensen die aan covid sterven zijn dan weer niet belangrijk , want covid is een griepje, en die mensen zijn toch al oud.

Ik begrijp zelf ook niet waarom men mensen die op het randje van de dood staan toch vaccineren. Ik geloof niet dat het zinvol is. Onder die mensen vallen namelijk de meeste doden, Maar als iemand het perse wil, is er geen reden om de prik niet te geven. Moeten ze de prik geven. Ook als er sprake is van iemand die terminaal ziek is. Zelfs als de persoon zelf niet kan beslissen, en de familie er op staat dat vader/moeder de prik moet krijgen, dan krijgt pa of ma de prik. Zo werkt het in Nederland.

Ik heb wel eens vaker op dit forum geschreven dat mijn vader doodziek werd door penicilline. Hij moest naar het ziekenhuis, en ook mijn jongste zoon werd ziek door de penicilline. Zij zijn allergisch voor de stoffen die er in zitten. Maar dat weet je pas als je het middel toegediend krijgt.

Maar om een levensreddend middel zoals penicilline te verbieden omdat een klein percentage daar allergisch voor is, is belachelijk. Zo is het dus ook wat betreft het covid vaccin.

Bericht van het RIVM. Dan is iedereen weer op hoogte van de laatste sterfcijfers.
Het bijwerkingencentrum Lareb Landelijke Registratie Evaluatie Bijwerkingen laat vandaag weten dat het centrum tot op heden 15 meldingen heeft ontvangen van overlijden kort na ontvangst van de coronavaccinaties. Het betreft vijftien ouderen die zijn overleden één tot negen dagen na de vaccinatie. Het Lareb laat in een nieuwsbericht weten dat er geen reden is om aan te nemen dat het vaccineren heeft geleid tot overlijden. Vanzelfsprekend volgt het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu de ontwikkelingen nauwgezet.
Ik hoop dat ik je voldoende beantwoord heb explosive. Als je nog meer vragen aan me hebt hoor ik het graag.

Nog even dit. Als ik de baas van Nederland was, dan gingen vandaag alle winkels, restaurants en kroegen open.

Maar ik ben de baas niet, en omdat we in een democratie leven, en er democratisch door de regering beslist is dat de covid regels gehandhaafd moeten worden, dan is het even niet anders. Of we het er nu mee eens zijn of niet.

Nog even dan kunnen we weer stemmen, en een stem op links zal niet helpen om de boel weer open te gooien als je dat graag wilt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Mahalingam »

En dan lees ik dat "Help, help, we gaan allemaal dood"-Xander mij wijs wil maken dat:
"Bij een schokkend hoog sterftepercentage van 22% pal na een vaccinatie is het niet meer dan logisch dat mensen vragen gaan stellen en verbanden gaan leggen."
Ja, dat zou ik ook doen als er op een dag 1000 mensen de vaccinatiestraat in gaan en 220 komen er in een doodskist uit.

Ik heb in mijn leven diverse malen meegemaakt dat ik heel veel geluk had dat ik niet dood ging.
Zo zou ik zonder penicelline de volwassen leeftijd nooit gehaald hebben.
Ik leef dus wat Christenen noemen in 'genadetijd'.

En al vele jaren haal ik de griepprik. Bijwerking tot nu toe? Dagje pijn in het armpje. Daar lig ik niet wakker van.
En dus zal ik, als over een paar maanden de mogelijkheid zich voordoet, ook de coronaprik halen.

Mijn zus is ingetrouwd in een grote familie met veel kinderen. En dat stel is familiegek. Zoeken elkaar voortdurend op. Een bijeenkomst waar ze een emmer soep op eten (en nog veel meer) is normaal. Ze zijn dan ook allen heel vet. En in die groep met vele kwetsbare oudjes is nu de corona uitgebarsten. Er is nog niemand dood gegaan, maar ziek zijn ze wel.
Mijn zus is dan ook heel blij dat ze een dezer dagen de prik kan krijgen.

Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

Dank je voor je post Mahalingam.

Ook ik heb mijn leven te danken aan penicilline. Als 7 dagen oude baby heb ik bloedvergiftiging gehad, en eigenlijk hadden ze me al opgegeven. Dank zij de penicilline die ze me gegeven hebben heb ik het gered.

:smile7: Ik heb er wel een rare rechterarm aan overgehouden, maar ja, als ik naar die arm kijk, dan ben ik dankbaar voor de penicilline, die in die tijd, 73 jaar geleden, eigenlijk ook nog een experimenteel medicijn was.

Ik hoop dat de zieke familie leden van je zus snel zullen opknappen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
ma feb 22, 2021 3:12 pm
Dank je voor je post Mahalingam.

Ook ik heb mijn leven te danken aan penicilline.
Voor zover ik weet hoeft penicilline niet gevaccineerd te worden. Er zijn andere manieren om het toe te dienen.

Maar dan nog : het gaat erom of iemand de keuze mag hebben wát er bij hem of haar gevaccineerd mag worden op meerderjarige leeftijd.

Wat er met (zeer) jonge mensen mag gebeuren is dan weer een andere kwestie.
Laatst gewijzigd door xplosive op ma feb 22, 2021 9:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
ma feb 22, 2021 12:57 pm
xplosive schreef:
ma feb 22, 2021 3:02 am

Interesse. Vind je het verplicht stellen van vaccineren misdadig ?
Ik vind misdadig een zwaar woord. Misdadig...boosaardig. Alsof de regering ons willens en wetens de vaccinatie dood in wil drijven. Een soort van doodstraf voor het onwillige volk die niet naar ze luistert.

Ik vind het eerder onverstandig van ze, als ze vaccineren verplicht stellen. Goede voorlichting geven is beter.
Als een vaccinatieplicht zover gaat dat ze onwilligen uit hun huis mogen halen, op een stoel mogen vastbinden en vervolgens een spuit mogen toedienen, vind je het dan wél misdadig?

En : is het mogelijk dat een goedwillende overheid verandert in een kwaadwillende overheid?
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
ma feb 22, 2021 9:15 pm

Voor zover ik weet hoeft penicilline niet gevaccineerd te worden. Er zijn andere manieren om het toe te dienen.
My god xplosive. :scratch: Waar heb je het over.
Ik weet dat penicilline niet gevaccineerd wordt. Ik ben niet gek. Penicilline helpt ook niet tegen het virus.

En ik was een week oude baby, dus ik zal geen pil of drankje geslikt hebben. Het zal bij mij wel met een infuus ingebracht zijn.
Maar dan nog: het gaat erom of iemand de keuze mag hebben wát er bij hem of haar gevaccineerd mag worden.
Uiteraard. Iedereen weet volgens mij dat je in Nederland niet verplicht gevaccineerd kan worden.
Don't worry.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Ariel »

xplosive schreef:
ma feb 22, 2021 9:21 pm

Als een vaccinatieplicht zover gaat dat ze onwilligen uit hun huis mogen halen, op een stoel mogen vastbinden en vervolgens een spuit mogen toedienen, vind je het dan wél misdadig?

En : is het mogelijk dat een goedwillende overheid verandert in een kwaadwillende overheid?
Ik geef het op xplosive. :cry: Wat als morgen de wereld vergaat.

Zeg je dit omdat je wat wil zeggen, of meen je dit echt.

Ik ga een detective kijken. Fijne avond toegewenst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
ma feb 22, 2021 9:31 pm
Uiteraard. Iedereen weet volgens mij dat je in Nederland niet verplicht gevaccineerd kan worden.
Don't worry.
Sommigen voeren propaganda om daar verandering in te brengen.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door xplosive »

Ariel schreef:
ma feb 22, 2021 9:36 pm
xplosive schreef:
ma feb 22, 2021 9:21 pm

Als een vaccinatieplicht zover gaat dat ze onwilligen uit hun huis mogen halen, op een stoel mogen vastbinden en vervolgens een spuit mogen toedienen, vind je het dan wél misdadig?

En : is het mogelijk dat een goedwillende overheid verandert in een kwaadwillende overheid?
Ik geef het op xplosive. :cry: Wat als morgen de wereld vergaat.

Zeg je dit omdat je wat wil zeggen, of meen je dit echt.
Je zou het als een filosofische kwestie kunnen opvatten. Maar in Indonesië lijkt het niet slechts filosofisch te zijn. Dus daarom lijkt het mij niet een uiterst vergezochte vraag.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: De gevaren van vaccins

Bericht door Pilgrim »

Maar in het buitenland streeft men wel degelijk naar (eventueel indirecte) verplichte vaccinaties...
‘No Jab, No Job’ – UK Firms Set to Make Vaccines Mandatory

By Kurt Zindulka, 18 Feb 2021

Afbeelding

Companies in Britain have been tasking law firms to craft “no jab, no job” contracts that would bar prospective employees from being hired unless they have been vaccinated against the Chinese coronavirus.

While the government has publicly claimed that it has no intentions of requiring domestic vaccine passports, ministers have admitted that private businesses may take up the mantle of imposing it on the British public.

Speaking to the Financial Times, law firms said that they have already been contacted by companies, including care homes and multinational corporations, which are looking to draw up contracts that would require employees to be inoculated against the virus.

One unnamed attorney told the paper that such requirements could be risky as they might trigger discrimination claims from people who refuse to take the vaccine on religious grounds, pregnant women, or those who have health conditions, such as allergies, which prevent them from taking the jab.

The lawyer did note that in sectors in which employees are surrounded by at-risk people, such as in care homes, so-called “no jab, no job” contracts may ultimately be defensible.

Some of the law firms contacted claimed that businesses have also begun inquiring about how to require that those already employed receive the vaccine.

However, companies seeking to change the contracts of people already employed would need to gain the consent of the worker, a partner at the law firm Lewis Silkin, James Davies, cautioned.

The Confederation of British Industry (CBI) said that there was no justification for businesses to require vaccines for employees, saying that mass testing would be a preferable option.

The chief executive of the human resource firm CIPD, Peter Cheese, said: “The UK government hasn’t made the vaccine compulsory, so neither can employers.”

Mr Cheese added: “Nor should they be restricting people coming into work based on whether they have had the vaccine.”

On Tuesday, Britain’s vaccine minister Nadhim Zahawi said: “It’s up to businesses what they do, but we don’t yet have the evidence of the effect of vaccines on transmission.”

Zahawi had previously said that such a scheme would be wrong and discriminatory.

On Sunday, Foreign Secretary Dominic Raab said that the use of vaccine passports on a domestic level is being considered by the government in such places as supermarkets.

In January, the anti-Brexit founder of Pimlico Plumbers announced that he would be requiring his employees to be vaccinated, boldly pronouncing “no vaccine, no job”.

Charlie Mullins said that he will make it “standard” in employment contracts that “you’re required to have a vaccine”, saying: “We won’t be employing people in the future unless they’ve got a vaccine.”

Barchester Healthcare, which operates over 200 care homes, has also said that it will refuse to hire people who fail to vaccinate.

https://www.breitbart.com/europe/2021/0 ... mandatory/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Plaats reactie