Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Goed nieuws voor iedereen die in Engeland en Zuid Afrika vast zit.
Blok: reizen uit VK en Zuid-Afrika mag bij negatieve coronatest

Na het tonen van een negatieve coronatest mogen reizigers weer vanuit het Verenigd Koninkrijk en Zuid-Afrika naar Nederland, laat Minister Stef Blok (Buitenlandse zaken) dinsdag weten. Wel moeten de reizigers bij terugkeer tien dagen in quarantaine.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Steeds minder lol en leut. Ook voor de kinderen.
Alle speeltuinen per direct gesloten

De Veiligheidsregio Hollands-Midden heeft besloten dat alle speeltuinen per direct dicht moeten. De sluiting geldt voorlopig tot 19 januari. Dat is ook de einddatum van de huidige lockdown. Als reden wordt aangegeven dat speeltuinen aangemerkt worden als publieke ruimte en publieke ruimtes moeten sluiten.
Kinderen kunnen nog wel in de openbare ruimte spelen.
UIt de ambtelijke taal vertaald: kinderen mogen nog wel op straat spelen.
https://sleutelstad.nl/2020/12/21/alle- ... -gesloten/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Er valt gelukkig ook nog genoeg te lachten in het corona tijdperk. De brandweer is in de Hofvijver van Den Haag op zoek naar een pan die een man tijdens een demonstratie tegen de coronamaatregelen in het water liet vallen.

Pan valt in het water.

De man liet zijn ongenoegen tegen alle regels blijken tijdens de speech van premier Mark Rutte waarin de lockdown werd aangekondigd. Hij was een van de demonstranten van wie het gejoel duidelijk te horen was tijdens de toespraak. Op beelden is te zien dat hij met twee pannen tegen elkaar slaat totdat er een in het water valt.

Volgens de aanwezige fotografen vindt de zoektocht plaats op verzoek van het Haags Historisch Museum.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 1:54 pm
[Jij bent een leek op dit gebied Pilgrim,
Dat kan zijn, maar al die "wetenschappers" die elke dag in de tv studio's opdraven veranderen om de dag van mening en het is altijd van het is mogelijk dat, het zou kunnen dat, we hopen dat...Dan is mijn mening even veel waard zou ik zo denken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
di dec 22, 2020 4:57 pm
Ariel schreef:
di dec 22, 2020 1:54 pm
Jij bent een leek op dit gebied Pilgrim,
Dat kan zijn, maar al die "wetenschappers" die elke dag in de tv studio's opdraven veranderen om de dag van mening en het is altijd van het is mogelijk dat, het zou kunnen dat, we hopen dat...Dan is mijn mening even veel waard zou ik zo denken.
Wetenschappelijke inzichten veranderen voortdurend mercator. Net zoals de kennis van het covid virus steeds groter wordt.

De wetenschap is niet statisch, vandaar dat wetenschappers altijd voorzichtig zijn . Voortschrijdend inzicht, omdat wetenschap niet stilstaat.

Maar als iemand hier op het forum volhoudt dat hij de wijsheid in pacht heeft, door aan één stuk te verkondigen dat corona een ordinair griepje is, en dat hij weet dat 2020 een normaal sterftejaar is, dan vermoed ik toch echt dat ik met een leek te maken heb.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Mahalingam schreef:
di dec 22, 2020 4:00 pm
Steeds minder lol en leut. Ook voor de kinderen.
Alle speeltuinen per direct gesloten

De Veiligheidsregio Hollands-Midden heeft besloten dat alle speeltuinen per direct dicht moeten. De sluiting geldt voorlopig tot 19 januari. Dat is ook de einddatum van de huidige lockdown. Als reden wordt aangegeven dat speeltuinen aangemerkt worden als publieke ruimte en publieke ruimtes moeten sluiten.
Moeten publieke ruimten sluiten vanwege de grillen van deze regering?

De vieze smerige achterbakse politieke schijnheilige manifestatie en onkunde in het logisch en consequent regeren laat mij dus verplicht in mijn broek plassen als ik hoog nodig moet? Iedereen heeft het erover en valt over al die amateuristische fratsen van flapdrol-regeerder minister-president Mark Rutte met zijn kermisdiploma bestuurskunde.

Afbeelding
Ook met het hondje uitlaten is anderhalve meter afstand vereist.
Afbeelding
Na het poepen en plassen geldt ook de vereiste afstand bij het handen wassen.

Ik ga er vanuit dat bij al dit soort menselijke attracties een door de overheid aangestelde poortwachter toezicht houdt om rampzalige gevolgen van ongehoorzaamheid van de argeloze goedwillende burger te voorkomen. Voor zover mij bekend heeft de overheid besloten de poortwachters voorlopig nog niet met een vuurwapen uit te rusten. Maar met deze regering, die op rubberen benen balanceert om haar evenwicht te bewaren, mogen we van alles verwachten. Behalve adequate leiding geven volgens de heersende logica van het verstand. 17 maart. Onthoudt die datum! Ik heb het tegen heel Nederland. Vandaar de gebiedende wijs meervoud met dt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door silkyboxershortXL »

Voor doktoren met contraire bevindingen reikt de lange arm van Big Farma zeer adequaat tot in regering beleid, maar als zorgmijder zijn zulke doktoren degene waar ik nog vertrouwen in heb.
Spiro Skouras: Dr Paul Thomas.
Voor wie zoveel filmpjes teveel wordt, op ±25 minuten de cijfers, resultaten van vaccineren. Zulke lijstjes zijn niet bevordelijk voor het verdienmodel van Big Farma.

.
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 5:20 pm
Wetenschappelijke inzichten veranderen voortdurend mercator. Net zoals de kennis van het covid virus steeds groter wordt.
Ik heb de indruk dat die kennis eerder kleiner wordt. Ondanks alle uren gepraat op de teevee weet ik alleszins nog even veel/weinig als in maart. Hoe en waar is het ontstaan? Is het een soort griep of iets anders ? Helpen mondmaskers nu wel of niet? Waarom werkt die contactopsporing voor geen meter? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
di dec 22, 2020 5:41 pm

Ik heb de indruk dat die kennis eerder kleiner wordt. Ondanks alle uren gepraat op de teevee weet ik alleszins nog even veel/weinig als in maart. Hoe en waar is het ontstaan? Is het een soort griep of iets anders ? Helpen mondmaskers nu wel of niet? Waarom werkt die contactopsporing voor geen meter? En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja maar, artsen weten nu veel beter hoe ze Covid patiënten moeten behandelen
Wat ook gunstig is, is dat meer mensen op de verpleegafdeling kunnen blijven. “Zij hebben wel extra zuurstof nodig, maar hoeven niet door naar de ic”, zegt Pickkers. Mogelijk komt dit doordat deze patiënten nu behandeld worden met het middel dexamethason.

Dat soort kennis over het coronavirus en COVID-19 ontbrak tijdens de eerste golf. “Tijdens de eerste golf gingen we af op wat we in China zagen gebeuren”, zegt internist-intensivist Derde. “Daar waren veel patiënten met acute hartdood. In Europa bleek dat we vooral vaak stollingsproblemen zagen, waarbij patiënten overleden door een longembolie. Ook dachten we dat we heel intensief en met hoge druk moesten beademen, op de buik. Dat klopt soms ook, en we doen het als het nodig is, maar we hebben nu geleerd dat we veel mensen ook met minder intensieve beademing kunnen ondersteunen.”
artikel van 2 maanden geleden
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Mahalingam schreef:
di dec 15, 2020 2:42 pm
Protest tijdens het nationale Rutte foeigesprek met het volk:
https://twitter.com/i/status/1338586017486548996
Bekijk het filmpje en je weet wat deze mannen nu aan het doen zijn: de pan zoeken.

Afbeelding

Op verzoek van het Haags Historisch Museum is de brandweer in de #Hofvijver op zoek naar de deksel en/of pan die een demonstrant op 14 december jl. tijdens de toespraak van de minister-president in het water had laten vallen.
https://twitter.com/regio15/status/1341 ... wcon%5Es1_
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 5:55 pm
Ja maar, artsen weten nu veel beter hoe ze Covid patiënten moeten behandelen
Dat geloof ik graag, want dat is de "gemakkelijke" kant van het probleem. Daarvan kan je de resultaten snel en eenvoudig zien; de patiënten genezen of ze gaan dood. De andere vragen die ik opriep worden daarmee niet beantwoord. Kanker kan nu ook vele malen beter behandeld worden dan vroeger maar dat wil helemaal niet zeggen dat kanker minder voorkomt, wel integendeel. Hoe kanker juist ontstaat en bij wie en wat de gevolgen zullen zijn is nog altijd koffiedik kijken. Als het die kant opgaat met corona zijn we nog niet jarig en moeten we in een eeuwige lockdown leven. Als dat zo is moeten al die experten ons dat onomwonden zeggen maar dat heb ik dus nog niet gehoord.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Engeland is na de ontdekking van een agressievere COVID-mutatie
Misleidend woordgebruik. Het virus is voor zover bekend alleen besmettelijker.
... volledig afgesloten van de buitenwereld. (...) Het Nederlandse kabinet besloot vanavond direct de veerbootroutes voor passagiers tussen Nederland en Engeland dicht te gooien.
Als het eerste waar is, dan is het tweede onzin (en omgekeerd)
Turkije weert vluchten uit Nederland wegens een mutatie van het coronavirus.
Kul. Het wemelt bij dit virus van de mutaties, dus dit is de reden niet.
Het gaat om een voorzorgsmaatregel.
Dat geloof ik dus niet.
Frankrijk legt al het verkeer uit VK stil, meer maatregelen dreigen
Maatregelen dreigen niet, het zijn machthebbers die dreigen.
Voor Franse staatsburgers die na de 48 uur naar Frankrijk willen, wordt naar een oplossing gezocht. Ze moeten sowieso een PCR-coronatest laten uitvoeren.
We weten al dat die PCR-test niet geschikt is om te bepalen of iemand besmettelijk is of niet. Hiermee wekken de autoriteiten echter wel de indruk dat het ze gaat om het indammen van het virus, en om die indruk gaat het.
Hugo de Jonge zei zondag voor de camera van RTL Nieuws dat de nieuwe variant van het coronavirus die in het Verenigd Koninkrijk om zich heen grijpt wel reden tot zorg is, maar hij blijft positief want vaccinatie blijft net zo effectief, ook met deze mutatie.
Dat kan de man helemaal niet weten, tenzij het vaccin al uitgebreid is getest met deze variant. Maar in dat geval worden we massaal bij de neus genomen want dan is deze mutatie dus helemaal niet nieuw.
Volgens de minister is het niet uitgesloten dat er vanwege de nieuwe virusvariant extra maatregelen moeten komen, bovenop de lockdown die al van kracht is in Nederland.
Die maatregelen moeten niet, het is de regering die daarvoor kiest. In andere landen heeft men gekozen voor helemaal geen maatregelen. Maatregelen of geen maatregelen: onder de streep maakt het allemaal niet uit.
We moeten eerst meer informatie hebben over de besmettelijkheid van dit virus
Eerder kregen we toch de indruk dat die besmettelijkheid met 2 significante cijfers vaststaat? Wat de minister werkelijk bedoelt is dat hij nog moet afschatten hoeveel hij de Nederlanders nog verder kan onderdrukken voordat ze met knuppels en fietskettingen naar Den Haag rijden.
Duitsland roept bovendien morgenochtend de lidstaten bijeen voor een crisisberaad dat voorbehouden is voor rampen, terreuraanslagen en andere ‘grote crises’. Dat gebeurt zelden.
Wacht maar af! De boven ons gestelden hebben de smaak te pakken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Alert zijn op de realiteit!

Dat Ariel volgens mijn indruk Mercator niet serieus neemt en tegenspreekt vind ik een bedenkelijke zaak. Jammer. Ik weet niet waarom. Mercator is aan de dood ontsnapt op de operatietafel en spreekt juist uit ervaring de meest zinnige woorden waar niets op valt af te dingen en kant en wal raken. Dat mensen mij met een korreltje zout nemen, begrijp ik ten volle, gelet op mijn sarcastische benadering van al deze waanzin die de mens reduceert tot een speelbal van de macht van enkelen.

Ariel heeft partij gekozen voor de corona-wetenschap die, hoe vervelend ook om dat steeds te gewaarworden, bezig is met constante verwarring te stichten. En toch blijft Ariel maar doorgaan met zich vast te klampen aan de ijdele hoop van een eenzijdige positieve benadering door de veelverdienersclub. Ik herhaal het nogmaals voor de duizendste keer, ook al wilt Ariel als de allerbeste en liefste moderator niet luisteren naar de meest simpele logica van een probleem dat onoplosbaar is.

Geef toe en laten wij ons concentreren op het virus dat pas echt de ondergang van onze huidige beschaving kan veroorzaken: het veronachtzamen van het islamvirus. Een uitdijend straks niet meer te beheersen probleem vanwege de jaarlijkse uit de hand lopende toename van moslims wereldwijd die vasthouden aan de meest walgelijke smerige historische Arabier ooit die naam maakte als roverhoofdman, pedofiel, psychopaat, leugenaar, sadist, sekswellusteling, en oorlogsmisdadiger. Mensen die een dergelijke figuur vereren, vormen een gevaar voor elke samenleving die niet is ingesteld op achterlijkheid en dominantie van een minderwaardige mensensoort.

Blijf lachen Ariel en ga geen bewondering tonen voor wat overbodig is. En als je toch je angst wilt uiten, concentreer je dan op de werkelijkheid van de gevaren die echt van doorslaggevende aard zijn voor het levensgeluk van de mens. Dit!

‘Straks meer doden door resistentie, dan COVID-19 en kanker'

In 2050 worden wereldwijd 10 miljoen doden verwacht door antibioticaresistentie. Als er niet wordt ingegrepen, sterven in 2050 elk jaar wereldwijd tien miljoen mensen aan de gevolgen van antibioticaresistentie. ’’Dat is meer dan aan griep en tbc’’, stelt Jan Nouwen, onderzoeker-infectioloog van het Erasmus MC.

Daarom is het van groot belang dat er snel meer aandacht komt voor de aanpak van antibioticaresistentie. ’’Als we niets doen en er niets gebeurt, denk ik dat we een groot probleem hebben en een nog groter probleem krijgen.’’
Nouwen gaat terug in de tijd. In de jaren zeventig werd je volgens hem uitgelachen wanneer je zei dat je in het vakgebied van infectieziekten geïnteresseerd was. ’’Maar toen kwam in de jaren ’80 een explosie van hiv-infecties met een golf van tbc-gevallen er aan vast en dat zette infectieziekten op de kaart.’’

Daling van aandacht
In de jaren negentig daalde de aandacht voor infectieziekten volgens Nouwen en ging de aandacht uit naar hart- en vaatziekten en andere grote ziekten die de belangrijkste sterfteoorzaak werden. Hij vervolgt zijn verhaal met het feit dat er de afgelopen twintig jaar wereldwijd inderdaad steeds minder sterfgevallen waren door infectieziekten en dat ook nu alleen een groot aantal aidsgevallen zichtbaar is.

’’Dan lijkt het een spookbeeld dat over dertig tot veertig jaar weer miljoenen mensen overlijden aan infectieziekten. En dus meer dan aan kanker en hart- en vaatziekten,’’ zegt hij, om vervolgens te waarschuwen: ’’Maar dat is het niet. Nu sterven jaarlijks al ruim 700.000 mensen als gevolg van antibioticaresistentie.’’

Simpele ingrepen worden op termijn weer dodelijk
Als dit zich zo doorzet, worden simpele ingrepen zoals het vervangen van iemands heup dodelijk doordat infecties met resistente bacteriën niet meer te behandelen zijn met antibiotica, stelt Nouwen. Ook zullen de zorgkosten enorm stijgen. Waar gaat het nu mis, vraagt hij zich daarom hardop af. ’’Er zijn meerdere mechanismen waardoor virussen en bacteriën resistent kunnen worden.’’

Hij vertelt een anekdote over de tijd - ruim 20 jaar geleden - dat hij als internist in opleiding begon bij het Erasmus MC. ’’Als er dan ’s nachts gebeld werd over een patiënt, kon je eigenlijk zonder nadenken haast zeggen ‘geef maar Augmentin (amoxicilline/clavulaanzuur, een antibioticum)’.’’ Nu is het ondenkbaar om mensen zomaar een standaard antibioticum te geven, vervolgt hij.

’’Er is veel veranderd de afgelopen twintig jaar. Het is niet voor niets dat Marc Bonten, hoogleraar Moleculaire epidemiologie van infectieziekten van het UMC Utrecht zo stellig zegt dat antibiotica alleen maar zouden mogen worden voorgeschreven door infectieziekten-artsen, ofwel internisten- infectioloog en artsen-microbiologen.’’ Dat dit werkt blijkt onder meer uit de aanpak van MRSA-infecties, die in Nederland relatief weinig voorkomen. ’’Als hier iemand in het ziekenhuis binnenkomt waarvan het vermoeden bestaat hij geïnfecteerd is met MRSA, wordt hij meteen geïsoleerd verpleegd. Totdat zekerheid bestaat over de situatie.’’

In Griekenland krijgt zowat elke patiënt antibiotica
Wanneer men naar de wereldkaart kijkt, ziet men dat er in West-Europa relatief weinig antibioticaresistentie voorkomt en in Zuid-Europa juist veel. Nederland is het land waar het minste antibiotica wordt voorgeschreven, in Griekenland krijgt daarentegen zowat elke patiënt het mee.

In Nederland wordt het gebruik goed gemonitord en ook de problemen die ontstaan. Aan de andere kant zijn Nederlanders wel reizigers. Uit onderzoek van onder meer het Erasmus MC blijkt welke kans men loopt tijdens het op reis gaat op het mee terugnemen van resistente micro-organismen.

In India heb je bijvoorbeeld wel 75 procent kans dat je een multiresistente darmbacterie oploopt en ook een tijdje bij je houdt.

Het bestrijden van infectie begint bij de preventieve maatregelen. Eén simpele maatregel om infecties te bestrijden is regelmatig handen wassen, stelt Jan Nouwen.

Bestrijding begint bij preventie

Verder valt de Inspectie voor de Gezondheidszorg regelmatig ziekenhuizen binnen om controles te houden, vervolgt Nouwen. ’’Gekeken wordt dan onder meer of personeel geen ringen draagt of rondloopt met opgestroopte mouwen, of alle horloges af zijn en de witte jassen netjes dicht zitten. Voor de huidige studenten geneeskunde in Nederland is dat heel normaal. Ze krijgen dat in hun opleiding mee, maar in het buitenland bestaat daar vaak verbazing over.’’

Ook moet elk ziekenhuis volgens Nouwen een A-team hebben dat zich bezighoudt met het opzetten, uitvoeren en handhaven van antibioticabeleid. ’’Zij houden de antibioticaconsumptie onder controle en gaan hier telkens het gesprek over aan.’’

Tot slot kraakt Hays nog een kritisch noot. Dat ‘we’ het in Nederland zo goed doen op het gebied van antibioticaresistentie komt zijns inziens ook door de WIP, voluit werkgroep infectie preventie. De WIP, een commissie van experts maakt sinds 1980 richtlijnen voor infectiepreventie en bestrijding van antimicrobiële resistentie.

Nu heeft voormalig minister Schippers besloten om hier geen geld meer in te steken. Vreemd, vindt Hayes. ’’Zelfs in een land als Nederland waar bewijs is dat de WIP goed werkt, wordt moeilijk gedaan over financiën.’’ Hoe het nieuwe kabinet hierover denkt is op dit moment nog onduidelijk.

Belangrijke feiten op een rij

Antibioticaresistentie is een oorzaak van het toenemende aantal infecties, en een bedreiging voor de preventie en behandeling van de infecties die worden veroorzaakt door bacteriën. Het is een groeiende, serieuze bedreiging voor de algemene gezondheid wereldwijd en vraagt om acties door overheden en de samenleving.

De kosten voor de zorg van patiënten met resistente infecties is hoger dan de zorg voor patiënten met niet-resistentie infectie. Dit komt door langere ziekteduur, aanvullende onderzoeken en het gebruik van duurdere geneesmiddelen. Wereldwijd ontwikkelen jaarlijks 480.000 mensen resistente tuberculose.

Verspreiding van antibioticaresistentie Antibioticaresistentie kun je op allerlei manieren oplopen. Dat laat de infographic van de CDC’s Antibiotic resistance threats in the United States (2013) duidelijk zien en ook de resistentie zich makkelijk verspreidt.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
di dec 22, 2020 7:43 pm

Dat Ariel volgens mijn indruk Mercator niet serieus neemt en tegenspreekt vind ik een bedenkelijke zaak. Jammer. Ik weet niet waarom. Mercator is aan de dood ontsnapt op de operatietafel en spreekt juist uit ervaring de meest zinnige woorden waar niets op valt af te dingen en kant en wal raken. Dat mensen mij met een korreltje zout nemen, begrijp ik ten volle, gelet op mijn sarcastische benadering van al deze waanzin die de mens reduceert tot een speelbal van de macht van enkelen.
Mijn hemel Hans... :shock:

Ik neem mercator heel serieus, vandaar dat ik het leuk vind om hem hem in discussie te gaan, en ik heb groot respect voor zijn mening, ook al ben ik het er soms niet met eens, maar jou neem ik op dit moment niet serieus. Sorry.

En met alle respect voor Mercator en wat hij meegemaakt heeft, maar omdat hij ernstig ziek geweest is, betekend dat niet dat hij nu ook expert is wat betreft het corona gedoe. Mercator geeft zijn/een mening weer, en dat doe ik dus ook.

Ik begrijp dat ik dus weer mijn mond moet houden, want jullie ...Jij. Ali Yas en Pilgrim, en de rest weten het schijnbaar beter. Ik ben dom. Succes Hans en bedankt. Ik heb er weer genoeg van, en ik ga op deze manier voorlopig niet meer met jou of een ander in discussie. maar dat zal mij niet weerhouden om artikelen hier te posten.

Ik vraag me alleen af wat een artikel van Pfizer, over antibioticaresistentie te maken heeft met de Covid 19 discussie. Misschien moet jij ook eens nadenken voordat je iets post.

En Ali Yas. Bedankt voor je inbreng, maar misschien moet jij je bedenkingen en kritiek op dat kranten artikel opsturen naar degene die het artikel geschreven heeft. Ik kan er niks mee.

Vriendelijke groet .
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
silkyboxershortXL
Berichten: 2541
Lid geworden op: za apr 24, 2010 3:20 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door silkyboxershortXL »

Ali Yas schreef:
di dec 22, 2020 7:37 pm
Wacht maar af! De boven ons gestelden hebben de smaak te pakken.
Nee, ik wacht niet meer af, ik weet wat ze willen, maar e.e.a. is afhankelijk of het laatste bastion van vrijheid de USA gaat vallen of overeind blijft, gebeurt dat laatste dan zal het niet lang duren voordat de fascisten alhier ook gerechtigheid ontvangen. De oorlog aldaar is in alle hevigheid en in kritieke fase gaande maar Gitmo is nog ondanks de verbouwing van $500miljoen op 41 Mohammedanen na leeg. Het overige oorlogs strijdgeweld (Wuhan-virus) is voornamelijk in de hoofden van de mensen middels de media. Er zijn immers perfecte medicijnen* die zo'n zogenoemde p(l)andemie of lockdown compleet onzinnig maken tenzij er natuurlijk een andere agenda bestaat.
Zie ook Dr.Elke de Klerk's verhandeling over de behandmethoden die zij helder beargumenteerd moord/genocide noemt. (Dr Elke de Klerk; in buiten parlementair onderzoek)
*Invermectin en hydroxycloroquine
Hoop is geen strategie.
WWG1WGA
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Afgesloten Groot-Brittannië: Johnson spant zich in om goederenverkeer weer te hervatten

Geplaatst op 22 december 2020

Afbeelding

Nadat Groot-Brittannië als gevolg van de nieuwe, zogenaamd bijzonder besmettelijke coronamutatie van de rest van de wereld afgesloten dreigt te worden, spant de Britse regering zich in voor een diplomatieke oplossing. Na een telefoongesprek met de Franse president Emmanuel Macron hoopt premier Boris Johnson (foto) nu op een snelle hervatting van het goederenverkeer met het vasteland. Hij zou goede hoop hebben dat het probleem “de komende uren” opgelost zou kunnen worden, zei Johnson. “We willen het probleem zo snel mogelijk oplossen.” Er zou gegarandeerd moeten worden dat vrachtwagens in beide richtingen “covid-vrij” zouden kunnen rijden.

Johnson spant zich ook in de bevolking gerust te stellen. “De grote meerderheid van levensmiddelen, medicijnen en verzorgingsgoederen bereiken ons nog altijd”, zei de premier. Via de sinds zondagavond gesloten haven van Dover zou slechts 20% van de goederen worden verhandeld, en de beperkingen zouden alleen goederen betreffen die door mensen begeleid worden, dus vrachtwagens. De file van vrachtwagens zou bovendien al duidelijk kleiner zijn geworden, benadrukte Johnson.

Frankrijk had zondagavond vanwege de snelle uitbreiding van een nieuwe variant van het coronavirus de grenzen met Groot-Brittannië gesloten. Dat betreft ook de veerverbindingen tussen Dover en het Franse Calais evenals de Eurotunnel. Ook talrijke andere landen legden inreisbeperkingen op en verbieden op dit moment de landing van Britse vliegtuigen.

Bron: zuerst.de

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2020/12/22 ... hervatten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 1:54 pm
[…] Kijken wat een echte medicus van het covid 19 virus, en de maatregels die genomen worden vindt, zodat je goed geïnformeerd bent.
Maar, dat doen we toch? :huh: Ik heb hier verscheidene bekende of beroemde virologen geciteerd. Het lijkt wel of je denkt dat wetenschappers die kritisch t.o.v. het officiële virusverhaal staan geen echte wetenschappers zijn.
Ariel schreef:
ma dec 21, 2020 3:13 pm
Maar als de "corona bestaat niet wetenschappers " waar tegenwoordig veel mensen onder vallen, geen tegengas krijgen van echte wetenschappers en mensen die aan het corona front staan, we erg eenzijdig geïnformeerd worden.
Hm, dus die kritische wetenschappers zijn volgens jou geen ‘echte’ wetenschappers? Dat zijn er inderdaad nogal wat!!

https://www.ninefornews.nl/800-artsen-i ... et-genoeg/

https://www.vrijspreker.nl/wp/2020/09/b ... atregelen/

Hier duizenden artsen:

https://www.dlmplus.nl/2020/09/13/steed ... xNpbPP1prk

https://opendebat.info/verkorte-brandbrief/

Als deze medische wetenschappers geen echte wetenschappers zijn, bestaan er dan ook organisaties en brandbrieven van wèl echte wetenschappers die het tegenovergestelde voorstaan?
Ariel schreef:
di dec 22, 2020 5:20 pm
Maar als iemand hier op het forum volhoudt dat hij de wijsheid in pacht heeft, door aan één stuk te verkondigen dat corona een ordinair griepje is, en dat hij weet dat 2020 een normaal sterftejaar is, dan vermoed ik toch echt dat ik met een leek te maken heb.
Maar we zijn hier ALLEMAAL leken op dit gebied en we moeten ons baseren op bronnen die we betrouwbaar achten. Ik keek ook gewoon naar de jaarcijfers van de afgelopen jaren. Ik zal nog eens kijken of ik die tabel nog terug kan vinden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Wat me vaak opvalt is dat corona-kritische wetenschappers vrijwel nooit in de MSM gehoord worden, op een enkele uitzondering na zoals dat stuk in de AD dat ik hiervoor postte. Er is ook nooit een discussie tussen wetenschappers die van mening verschillen over deze zaak. Maar zoals ik hierboven liet zien zijn er toch heel wetenschappers die sceptisch zijn over de coronacrisis. Ik vind dat hun verhaal óók gehoord moet worden...
Hoofdredacteur Volkskrant duldt geen kritiek op coronabeleid

22 december 2020

Afbeelding

Dat de mainstream media een verlengstuk zijn van de overheid was velen al bekend. De hoofdredacteur van de Volkskrant heeft nu op de radio ruiterlijk toegegeven dat hij kritiek op het coronabeleid censureert. Pieter Klok was te gast in het programma Spraakmakers om te spreken over de berichtgeving rond corona.

Ronald Ockhuysen, hoofdredacteur van Het Parool, zei in de uitzending dat we gewend zijn om panklare antwoorden te krijgen, maar dat we nu nog niet alles weten, wat leidt tot ‘onzekerheid en complottheorieën’. “Er ontstaat ruimte voor andere verhalen.” Daarom moet de journalistiek ‘bij de feiten blijven en soms op de rem trappen’, zei Ockhuysen.

Totale chaos
De Volkskrant volgt dezelfde lijn. “Je bent niet te makkelijk kritisch, want dan ondermijn je het hele beleid en voordat je het weet is het totale chaos in het land,” zei Klok. “Je hebt wel een verantwoordelijkheid.”

Hij zei normaal gesproken gewoon alles te publiceren en zich niet druk te maken over de reactie die de samenleving vertoont. “We moeten gewoon vertellen wat er allemaal gebeurt. En bij corona wil je niet dat het beleid ineens niet wordt opgevolgd.”

Eind maart zei Klok – ook in Spraakmakers – dat overheid en wetenschap met één mond moeten spreken, en de journalistiek eigenlijk ook. “Ik denk dat het verstandig is om als land één lijn te trekken, om die lijn te steunen.” Hij bedoelde daarmee de overheidslijn.

Presentatrice Ghislaine Plag vroeg: “En als iemand zich dan meldt bij jullie op de redactie van de Volkskrant met allerlei gegevens en zegt: ‘Het is wel belangrijk dat we dit geluid horen, maar het is wel een ander geluid dan het beleid van het kabinet en de strategie van het RIVM’, dan doe je dat niet?”

Waarop de Volkskrant-hoofdredacteur antwoordde: “Ik zie de noodzaak niet. Laten we ons op andere dingen richten dan discussiëren.” Volgens hem moeten wij hier als bevolking geen mening over hebben: “Dat kan het RIVM heel goed bepalen.”

https://www.ninefornews.nl/hoofdredacte ... onabeleid/
[...] Her en der staan op internet berichten over artsen die extra geld krijgen voor elke coronapatiënt in hun praktijk. Net als berichten van artsen die waarschuwen voor het ‘killervirus’ en hopen dat iedereen snel gevaccineerd is. Artsen die een geweten hebben en goed op de hoogte zijn van de betekenis van hun artseneed, worden de mond gesnoerd, ontslagen of worden op andere manieren bedreigd om vooral iedereen bang te houden. Kritische geluiden worden direct afgestraft met tegenreacties die vaak meer op de persoon spelen dan inhoudelijk tegengas geven. Er zijn zoveel voorbeelden, waarbij niet altijd duidelijk is uit welke bron het afkomstig is en in hoeverre de inhoud ook echt klopt. [...]

https://ejbron.wordpress.com/2020/12/17 ... at-het-op/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Dit soort dingen vind ik ook eng...
Alleen na vaccin toegang tot winkels? ‘Ben ik nou de enige die dit doodeng vindt?’

18 december 2020

Afbeelding

Uit onderzoek van de TU Delft en het RIVM zou zijn gebleken dat bijna driekwart van de Nederlanders het een goed idee vindt om een vaccinatiebewijs in te voeren wanneer iedereen de kans heeft gehad een vaccin tegen corona te halen.

Mensen konden kiezen uit negen opties om de vaccinatiegraad te verhogen, zoals het belonen van gevaccineerden of juist het opleggen van beperkingen aan hen die zich niet laten inenten, bericht de NOS. Een bewijs of certificaat zou mensen die zijn ingeënt meer vrijheden geven. Zij mogen dan bij een uitbraak bijvoorbeeld wel gewoon naar de winkel of reizen met het ov.

“Ben ik nou de enige die dit doodeng vindt?” vraagt hoogleraar en politicus Ewald Engelen op Twitter.

Onderzoeksjournalist Thomas Bollen voegt toe: “Kwalijk hoe de NOS dit soort boodschappen pusht op basis van dubieuze polls. Dit lijkt sowieso op vooringenomen onderzoek. Methodiek: ‘Deelnemers moesten negen keer kiezen tussen twee beleidsopties’. Geen open insteek en dus verkeerde conclusie.” Bollen vindt het bericht van de NOS ‘disinfo’ en ‘nepnieuws’.

Weggestemd
Deze week werd bekend dat iedereen die is ingeënt tegen corona in maart met behulp van DigiD een bewijs kan downloaden via een speciale website. De gegevens komen uit een database waarin wordt bijgehouden wie welk vaccin gekregen heeft.

Ook opmerkelijk is dat de regeringspartijen een motie van PVV-leider Wilders wegstemden die verzoekt dat OMT-leden en bewindspersonen géén belangen hebben in de ontwikkeling van een coronavaccin of coronatest. VVD, CDA, D66 en CU stemden tegen de motie.

Vorige week bleek dat arts-microbioloog Jan Kluytmans, die als lid van het OMT de regering adviseert over het coronabeleid, verdient aan coronatesten. De regeringspartijen vinden dat kennelijk geen probleem en vinden dus ook dat bewindspersonen best belangen mogen hebben in coronavaccins of -testen.
Beps. • XVI XXII XXII •
@VrouwvdVrijheid
Wat een waanzin!

De motie van #PVV @geertwilderspvv die verzoekt dat #OMT leden en bewindspersonen géén belangen hebben in de ontwikkeling van een #coronavaccin of #coronatest is VERWORPEN!

#VVD, #CDA, #D66 & #CU stemden de motie weg!

Hier krijg je toch bedenkingen bij!?

Afbeelding

7:26 a.m. · 18 dec. 2020
https://www.ninefornews.nl/alleen-na-va ... eng-vindt/
Spoiler! :
Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 8:56 pm
En met alle respect voor Mercator en wat hij meegemaakt heeft, maar omdat hij ernstig ziek geweest is, betekend dat niet dat hij nu ook expert is wat betreft het corona gedoe. Mercator geeft zijn/een mening weer, en dat doe ik dus ook.
Ik ben eigenlijk alleen expert in mijn technisch vakgebied en voor de rest probeer ik gezond verstand te gebruiken. Ik zal niet zeggen corona is maar een griepje. Corona IS een griepvariant, en dan nog een gevaarlijke ook. Griep is overigens altijd gevaarlijk, Alexander de Grote is eraan gestorven en miljoenen jonge gezonde mensen aan die Spaanse variant in 1918.
De huidige variant is gevaarlijkst voor oude mensen met een aantal andere aandoeningen. Het zij zo.
Ik vind alleen dat heel die wirwar van maatregelen hun doel totaal voorbij schieten. Ik zie echt niet in hoe bijv. het sluiten van winkels waar die oude zieke mensen niet eens komen ook maar 1 leven kan redden. Of het dragen van muilkorven en ga zo maar door. Een bepaald risico moeten we nu eenmaal nemen om een maatschappij draaiende te houden. Auto rijden is ook gevaarlijk maar de beloning daarvoor is een comfortabel en gevariëerd bestaan. Neem nu Nederland in de Gouden Eeuw, met die houten bootjes naar Indonesië varen was super gevaarlijk maar dat hield jullie toch niet tegen om een wereldrijk uit te bouwen?
Ik ben het wel eens met Hans dat het invoeren van moslims stukken gevaarlijker is dan corona.

Over mijn eigen toestand: ik had die behandeling kunnen weigeren en dan had ik wss zo ook nog wel een hele tijd als een soort halve mens geleefd maar ik heb het risico genomen en nu ben ik er beter aan toe dan voorheen. Dat was een intelligent soort gok, een berekend risico heet zoiets.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
wo dec 23, 2020 10:12 am

Ik ben eigenlijk alleen expert in mijn technisch vakgebied en voor de rest probeer ik gezond verstand te gebruiken. Ik zal niet zeggen corona is maar een griepje. Corona IS een griepvariant, en dan nog een gevaarlijke ook. Griep is overigens altijd gevaarlijk, Alexander de Grote is eraan gestorven en miljoenen jonge gezonde mensen aan die Spaanse variant in 1918.
De huidige variant is gevaarlijkst voor oude mensen met een aantal andere aandoeningen. Het zij zo.
Het vervelende is dat je nog zo voorzichtig kan zijn , maar dan toch nog besmet kan raken. Maar je kan jezelf niet opsluiten in huis, want dat is ook niet gezond.

Ik werd net gebeld door mijn beste vriendin, waar we kerstavond mee zouden vieren , met een diner en een goed glas wijn. Altijd gezellig.

Ze belde me op om te vertellen dat haar man flink ziek is. Covid-19 en dat ons avondje niet door kan gaan.
M, heeft corona opgelopen toen hij vorige week zijn demente broer ( die ook besmet blijkt te zijn) in het verpleeghuis bezocht. M, is maandag getest , en vandaag kregen ze de uitslag. Er is ook bloed bij hem afgenomen en het blijkt dat ze aan de bloedwaarde kunnen zien hoe ziek iemand wordt. Volgens de broeder die hem met het "goede nieuws" belde moet M, rekenen op een flinke griep.

Sneu voor ze. M, voelt zich flink beroerd , en het advies van de arts is dat M, 5 dagen lang niet in de zelfde kamer mag zijn als zijn vrouw. Ik vermoed niet dat dat gaat lukken zo met de kerstdagen.

Ik had nooit verwacht dat M. ziek zou worden. Hij is altijd zo voorzichtig. Ik had eerder verwacht dat mijn vriendin grotere kans om besmet te raken, want zij werkt in de verpleging.

Zo zie je maar. Zo heb je niks, en zo ben je besmet. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89722
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Directeur Pfizer: ‘Ik heb geleerd dat je niet moet proberen te overtuigen’

Marc Kaptein is medisch directeur Nederland van Pfizer, de farmaceut die samen met BioNTech tekent voor het ‘winnende’ coronavaccin. ,,Het is prachtig, maar er echt van genieten, dat lukt nog niet.”

Een twijfelende verpleegster in een verzorgingstehuis proberen te overtuigen om het coronavaccin van Pfizer-BioNTech straks echt te nemen? Dat zal Marc Kaptein niet snel doen, zegt hij.

,,Ik zou tegen mensen willen zeggen: ga op zoek naar betrouwbare informatie. Ik heb geleerd dat je niet moet proberen te overtuigen. Je moet luisteren: waar komen twijfels vandaan? Als je dat weet, kun je zeggen: ‘Vind je het goed dat ik je wat vertel over vaccins vanuit míjn ervaring?’ Als mensen daarop positief antwoorden, dan kun je een vruchtbaar gesprek voeren.”

Want Pfizer en BioNTech kunnen nog met zulke mooie rapportcijfers de eindstreep gehaald hebben - 95 procent effectiviteit, geen ernstige bijwerkingen in de studies onder tienduizenden mensen - een flinke groep Nederlanders twijfelt over vaccineren, of piekert er zelfs niet over.

De Amerikaanse farmagigant Pfizer, waar Kaptein sinds 2016 medisch directeur Nederland is, en het Duitse immunotherapiebedrijf BioNTech ontwikkelden een mRNA-vaccin. mRNA, voluit messenger-RNA, is een relatief nieuwe techniek die nog nooit op grote schaal bij vaccins is gebruikt. Dat kan mensen huiverig maken om zich te laten prikken, beseft Kaptein.

Natuurlijk molecuul
,,mRNA klinkt inderdaad futuristisch, maar het is een techniek die bij andere behandelingen al is toegepast en die wij dus al een tijdje kennen. Het is niet meer dan een natuurlijk molecuul dat in een vetbolletje naar het immuunsysteem wordt gestuurd met de boodschap welk virus eraan komt, en die het immuunsysteem stimuleert om zich daarvoor klaar te maken. Het RNA valt niet lang daarna uit elkaar. Voor de jongeren: zie het als een bericht op Snapchat. Er blijft niets achter in het lichaam.”

Dan zijn er nog de onzekerheden over de gevolgen die het vaccin kan hebben, bijvoorbeeld voor zwangere vrouwen. Dat vrouwen die in blijde verwachting zijn, borstvoeding geven of binnenkort zwanger zouden willen worden het advies krijgen om voor vaccinatie eerst met hun arts te praten, is niet omdat er gevaar dreigt, stelt Kaptein.

Precair en mooi
,,De reden is dat je zwangere of vrouwen met een kinderwens niet laat meedoen aan de grote studies waarin het vaccin wordt getest, juist omdat het krijgen van kinderen zoiets precairs en moois is. Dat wil je niet in gevaar brengen. Door die keuze hebben we geen uitgebreide data van het effect van het vaccin op zwangere vrouwen en kunnen we er nog niet met grote stelligheid iets over zeggen.”

Dat betekent niet dat Pfizer en BioNTech vermoeden dat het vaccin gevaarlijk is voor (aanstaande) moeders of hun kind. ,,Integendeel: ik weet bijna 100 procent zeker dat dat niet zo is. Van de 44.000 deelnemers blijken toch 23 vrouwen in verwachting te zijn geraakt. We gaan natuurlijk goed onderzoeken hoe het met hen gaat. En ook nu het vaccineren begint, zullen er toch vrouwen zwanger worden. Met al die data kunnen we er straks wél stellige uitspraken over doen.”

Hetzelfde geldt voor het effect op mensen met een verminderde afweer, zegt Kaptein, en kinderen van 12 tot 16 jaar. ,,Die gegevens hebben we gewoon nog niet allemaal binnen. Het is niet zo dat we denken dat het voor hen gevaarlijk is.”

Allergische reactie
In de Amerikaanse staat Alaska kreeg een zorgmedewerker na de inenting met het Pfizer-vaccin een ernstige allergische reactie, zonder dat diegene daar een voorgeschiedenis mee had. Kaptein: ,,In de studies onder tienduizenden mensen hebben we dat niet gezien. Het is voor een individuele persoon heel vervelend dat zoiets gebeurt, maar het kan als je miljoenen mensen een vaccin geeft helaas een keer gebeuren. Ons advies aan mensen die een historie hebben van ernstige overgevoeligheidsreacties: praat met je dokter. En maak samen de afweging of het voordeel van vaccineren opweegt tegen het mogelijke nadeel van een allergische reactie, iets wat overigens goed behandelbaar is.”

Een andere angst, tenslotte: werkt het vaccin nog wel tegen de nieuwe Britse variant? ,,Dat zijn we aan het onderzoeken, maar het lijkt me echt hoogst onwaarschijnlijk dat het niet zo is”, zegt Kaptein. ,,In het uiterste geval dat het vaccin niet meer zou werken, zijn we samen met BioNTech in staat om het aan te passen. Maar nogmaals: ik geloof echt niet dat het nodig is.”

Tijd om het succes van ‘zijn’ vaccin te vieren, heeft Kaptein nog niet gehad. ,,Het is prachtig, maar er echt van genieten, dat lukt nog niet. Ik denk dat het komt, omdat ik zelf arts ben. De pandemie is nog lang niet over. Dus als ik verhalen hoor van artsen en verpleegkundigen die met kerst geen vrij kunnen nemen, omdat het zo druk is in het ziekenhuis, dan vind ik dat echt heel naar om te horen.”

Hoe nu verder?
Als de GGD de ICT-systemen op tijd op orde zou hebben gehad, dan hadden in 2020 in theorie al heel wat medewerkers van verzorgingshuizen, instellingen voor verstandelijk beperkten en de thuiszorg een Pfizer-vaccin kunnen krijgen (nu is die start gepland voor vrijdag 8 januari). Op of net na tweede kerstdag kan Pfizer al 174.525 doses van zijn coronavaccin aan Nederland leveren, stelt Marc Kaptein.

In januari (659.100 doses), februari (673.725) en maart (994.500) worden de aantallen verder opgevoerd, als de productie goed blijft verlopen. Daarmee kan ons land voor het einde van het eerste kwartaal ruim 2,5 miljoen doses verwachten.

Voor goede bescherming zijn twee prikken nodig, met een tussenpoos van 28 dagen, maar het vaccin biedt al na de eerste prik redelijke bescherming tegen corona.

Op 6 januari wordt goedkeuring van een tweede coronavaccin verwacht, dat van het Amerikaanse Moderna. De eerste doses van dat vaccin zijn gereserveerd voor bewoners van verzorgingshuizen en andere zorginstellingen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
wo dec 23, 2020 2:43 pm
Zo zie je maar. Zo heb je niks, en zo ben je besmet. :nietverstaan:
Daarom dat het zo onverstandig is van onze overheden om ons wijs te maken dat we met al de maatregelen die ze opleggen veilig zijn. Als er toch iets gebeurt is het onze eigen schuld. Op termijn hebben ze dus altijd gelijk: als de cijfers dalen is het door de maatregelen, als ze stijgen is het ondanks de maatregelen. Dat de maatregelen zelf wel s zo zo kunnen zijn komt niet bij hen op.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
di dec 22, 2020 8:56 pm
En Ali Yas. Bedankt voor je inbreng, maar misschien moet jij je bedenkingen en kritiek op dat kranten artikel opsturen naar degene die het artikel geschreven heeft. Ik kan er niks mee.
Is ook niet aan jou gericht hoor, Ariel! Maar ik vind het gewoon leuk om onzin te fileren en ik hoop dat ik daarmee anderen een plezier doe dan wel iets geef om over na te denken.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Plaats reactie