Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
wo mei 19, 2021 12:06 am
Alleen al in de EU zijn er nu al meer dan 10.000 geregistreerde sterfgevallen las ik.
Ik ben daar dan toch niet bij. Hoe het met jou zit weet ik niet maar ik heb geen schrik om te sterven want ik waag mijn leven elke dag. Door op de snelwegen rond Brussel en Antwerpen te rijden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
wo mei 19, 2021 8:25 am
Geen fabrikant zal het in zijn hoofd halen gekke dingen te doen. Laat staan mensen bewust ziek te maken.
Veel beter is het iets te brouwen dat niets doet maar op massale schaal verkocht kan worden. Pharma bedrijven moeten nl. winst maken en aan een dooie kunnen ze niks verkopen. Van alle nutteloze anti-corona maatregelen is het vaccin nog de minst schadelijke. Helemaal niet schadelijk zelfs want het levert economische activiteit op. Ik heb de Pfizer fabriek hier in een jaar zien uitgroeien tot een kleine stad. Winkels en zaken die op de rand van het failliet stonden door de ene na de andere lockdown kunnen weer zaken doen.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
wo mei 19, 2021 10:06 am
Van alle nutteloze anti-corona maatregelen is het vaccin nog de minst schadelijke.
Pffffft!! :scratch: Minst schadelijk??! Ik zal je vertellen dat die fabrikanten allemaal juridische immuniteit hebben. Je kan ze dus niets maken als het flink fout gaat. En als er wel grote problemen komen met die bijwerkingen kan de belastingbetaler daar gewoon voor opdraaien. (Sterfgevallen door die vaccins zullen of niet het nieuws halen of gewoon weer geweten worden aan corona.) Een vraag die gelijk bij me opkomt is waarom die fabrikanten die immuniteit hebben als die vaccins echt zo veilig zijn als ze beweren? :thinking:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Pilgrim schreef:
do mei 20, 2021 3:27 am
mercator schreef:
wo mei 19, 2021 10:06 am
Van alle nutteloze anti-corona maatregelen is het vaccin nog de minst schadelijke.
Pffffft!! :scratch: Minst schadelijk??! Ik zal je vertellen dat die fabrikanten allemaal juridische immuniteit hebben.
Sinds wanneer zijn de fabrikanten van producten vrijgesteld van immuniteit?

Waar ben je nu weer in godsnaam mee bezig Pilgrim? Je zou je moeten schamen. Je behoort nu tot de categorie verspreiders van fake news. Nadenken en hersenen gebruiken! Dat lukt jou doorgaans uitstekend.

Waarom laat je het nu afweten op onderdelen van de waarheid? Je moet oppassen. Want ik heb steeds waarde gehecht aan de inhoud van je bijdragen. Je angst voor de vaccins vind ik helemaal terecht en correct en vooral begrijpelijk. Daarom ook dat ik nog niet gevaccineerd ben. Maar ik ben 77 en maak me echt niet meer druk. Als ik niet kan reizen zonder ingespoten, 'gedrogeerd', te zijn, dan laat ik mij rustig zonder tegten te sputteren 'drogeren'. En ook al zou ik - ik noem maar wat - 35 zijn, dan nog heeft het geen zin om je druk te maken als het vaccineren verplicht wordt, dat volgens mij nooit in een democratie zal gebeuren. Maar je weet het maar nooit. Het volk is uiterst bekwaam in dom onnadenkend gedrag tonen. De uitslag van de laatste verkiezingen in Nederland staat daar borg voor.

Het meest kwalijke aan de post van Pilgrim, zijn reactie op Mercator, vind ik dat hij voorbijgaat aan mijn wel zeer indringende tekstbijdrage over wat er destijds schandelijk is gebeurd met het 'misdadige' 'sadistische' medicijn Softenon, gefabriceerd in Duitsland door een topfabriant in de farmacie.

Over bijwerkingen gesproken
En dan durft Pilgrim klakkeloos te beweren dat fabrikanten maar wat kunnen aan rotzooien (mijn interpretatie van zijn tekstinhoud) omdat zij toch immuun zijn voor rechtsvervolging. Een weerzinwekkende onlogische conclusie die nergens op gebaseerd is. Pilgrim is nu op een foute dikke plank gaan slaan. Waarom, als je van tevoren kunt weten dat je finaal misslaat? Alhoewel, nogmaals, de angst voor vaccineren is honderd procent gegrond. Alleen al vanwege het feit dat men - hupsekee - binnen een jaar tijd een vaccin uit de hoge hoed toverde dat een virus, erger dan het reguliere griepvirus, de das om zou kunnen doen. Ik heb ook aangetoond dat de jaarlijkse griepprik slechts 60% effectieve garantie biedt. Dat heb ik niet verzonnen, maar de dure jongens zelf, de vaccin leveranciers die nog niet in staat zijn gebleken van de 60 % naar 90 % te verhuizen zoals je mag verwachten van deze tovenaars die een vaccin tegen COVID-19 binnen een jaar tijd ontwikkelden als race tegen de klok vanwege het grote geldverdienmodel. En echt niet om de mensheid een dienst te bewijzen (sal de 'Softenon-affaire' er nog maar eens op na). Alle reden om de luidruchtigste alarmbellen te laten afgaan die er bestaan. Dus u begrijpt dat ik mij nog nooit in mijn leven heb laten vaccineren tegen de griep. Want ik ben gezond van lijf en leden. En wanneer de Tijdgeest mij treft met een verschrikkelijke ziekte - nou ja dan heb ik simpelweg pech gehad. Men zou mij moeten laten dood gaan en geen onnodige krankzinnige (ziekenhuis)kosten aan mij besteden. Hoogste tijd ook dat euthanasie een ereplaats in ons rechtssysteem krijgt. Maar . . . politiek stinkt, is smerig en dictatoriaal corrupt. En dan zijn er nog klootzakjes die durven vasthouden aan de overtuiging dat de mens een vrije wil heeft. Hoe ver kun je gaan in het domzijn?

Leer mij de politiek kennen . . . POLITIEK IS SMERIG EN ONBETROUWBAAR. Dat had ook Ariel en anderen aan het denken moeten zetten. Maar goed, het gaat hier om Pilgrim die probeert het gelijk aan zijn kant te krijgen. Dat gelijk heeft hij in mate, maar hij moet geen fake news verkondigen om ons daarmee de mond te snoeren. Een excuus is op zijn plaats van Pilgrim. Of moet ik mijn excuus nu aanbieden? Als de grote farmaceutische veelverdieners inderdaad immuniteit genieten. Hahaha! Dat gelooft toch geen zinnig mens. De rechtsstaat deugt niet omdat veel van onze rechters incompetent zijn. Maar iets deugt er altijd wel: de meeste wetgeving.
Productaansprakelijkheid en het Corona vaccin

7 december 2020

Door Jantien van Hoeve

Afgelopen weken verschenen de eerste berichten over een effectief vaccin tegen de bestrijding van het COVID-19 virus. Nederland bereidt zich inmiddels voor op de uitvoering van de coronavaccinatie. De verwachting is dat de eerste farmaceuten van de vaccins goedkeuring zullen verkrijgen bij het Europees Medicijn Agentschap en het College ter Beoordeling van Geneesmiddelen. Dit is hoopvol nieuws voor de exit-strategie in deze pandemie, maar een vaccinatieprogramma roept ook veel vragen op, zoals:

Is het vaccin wel veilig? Wat als er op lange termijn toch nadelige bijwerkingen zijn? Is het dan mogelijk om de producent van het vaccin aansprakelijk te houden voor uw schade? Kunnen farmaceuten zichzelf indekken tegen onvoorziene bijwerkingen van het corona vaccin op de lange termijn?

In dit artikel bespreekt Jantien van Hoeve de juridische gevolgen voor een gebrekkig coronavaccin. Dit kan aan de orde zijn als het vaccin toch niet de veiligheid biedt die men verwachtte of dat er op lange termijn (ernstige) bijwerkingen worden geconstateerd. Hoe zit dat juridisch? Is het mogelijk om schade te verhalen?

Aansprakelijkheid van een farmaceut
Als u in de toekomst schade oploopt wegens toediening van het coronavaccin dan is het mogelijk de producent (farmaceut) hiervoor aansprakelijk te houden. De juridische grondslag daarvoor is art. 6:185 BW (productaansprakelijkheid) en/of art. 6:162 (onrechtmatige daad).

Voor een geslaagd beroep op art. 6:185 BW is vereist dat het coronavaccin niet de veiligheid biedt die men daarvan mocht verwachten. Dit laatste wordt beoordeeld aan de hand van alle omstandigheden van het geval, waarbij bijzondere aandacht uitgaat naar:
- presentatie van het coronavaccin;
- de wijze waarop het vaccin wordt gebruikt;
- het tijdstip van in het verkeer brengen van het vaccin.

Bij beoordeling van deze criteria staat voorop dat het grote publiek van een medicijn, zoals een vaccin, een hoog veiligheidsniveau mag verwachten. Niet alleen de farmaceut, maar ook de Nederlandse overheid zal bijdragen aan de ‘presentatie van het vaccin’ als een veilig product, omdat voor een geslaagd vaccinprogramma vereist is dat ruim 70 % van Nederland wordt gevaccineerd. Met abnormale ernstige bijwerkingen dient men op dit moment geen rekening te houden, als wij de medische wetenschap mogen geloven. Daartegenover staat dat iedereen wel in een bepaalde mate rekening houdt met mogelijk (zeldzame) bijwerkingen op lange termijn. Het is namelijk een nieuw vaccin dat niet al 30 jaar beschikbaar is op de markt.

Adriaanse Van der Weel, advocaten
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
do mei 20, 2021 8:10 am
Als ik niet kan reizen zonder ingespoten, 'gedrogeerd', te zijn, dan laat ik mij rustig zonder tegten te sputteren 'drogeren'. En ook al zou ik - ik noem maar wat - 35 zijn, dan nog heeft het geen zin om je druk te maken als het vaccineren verplicht wordt, dat volgens mij nooit in een democratie zal gebeuren. Maar je weet het maar nooit.
Je weet het maar nooit, idd. Itt in Nederland is er hier niets wettelijk geregeld aangaande al die coronamaatregelen en toch volgen we die allemaal. We hebben zelfs geen democratisch verkozen regering.
Wat het eerste deel van je zin betreft, zo denk ik er dus ook over. Ergens tegen ageren heeft alleen maar zin als er een kans op resultaat is. Denk even aan de Tunesische man die wat jaren geleden hier op FFI werd binnengehaald als een held, o.m. omdat die het aandurfde op straat in zijn thuisland bier te drinken tijdens de ramadan. Ik ging niet mee in de bewondering toen, ik vond dat gewoon dwaas. En het heeft hem-en zijn gezin-alleen maar ellende opgeleverd.
Wat het vaccin betreft zie ik zulke dingen ook nog gebeuren. Dan krijg je een pasje waarop staat NV en dan mag je nergens nog binnen en in een later stadium sluiten ze je op. Ik teken daar niet voor.
Trouwens ,wat ik voorspelde wordt realiteit : hoe langer hoe meer nieuwe besmettingen bij gevaccineerden. Bewijs dat het niet veel voorstelt.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Ali Yas schreef:
vr mei 14, 2021 1:43 pm
hans van de mortel schreef:
do mei 13, 2021 2:02 pm
Chapeau voor moeder natuur. Zij doet haar plicht en houdt waar nodig flinke opruiming.
Ik kan jouw vrolijkheid niet delen. Corona heeft geen serieuze deuk in de bevolking gemaakt, tenminste niet in Nederland en ik kan me niet voorstellen dat dat in een tropisch land als India heel anders is.
Tja, India.
We weten dat Mohammedanen geloven in de genezende toverkracht van kamelenpies.
Maar ook de Hindoes van India hebben weinig begrip voor het verschil tussen religieus en hygiënisch rein.
Alternatieve geneeswijzen winnen grond in India: jezelf insmeren met koeienpoep tegen corona

De coronapandemie blijkt een aanjager voor de alternatieve geneeskunde in India. Maar ook bizarre therapieën, waaronder het insmeren met koeienpoep, winnen aan populariteit, met name onder hindoe-nationalisten.

,Ik zal geen corona krijgen, want ik drink elke dag een koeienurine-extract’’, verklaarde de Indiase BJP-parlementariër Pragya Thakur afgelopen maandag. Ze is niet de enige hindoe-nationalist die zweert bij dubieuze middeltjes en therapieën. Zo filmde persbureau Reuters afgelopen week een zogenaamde ‘koeienpoeptherapie’. Gelovige hindoes in deelstaat Gujarat smeerden zich volledig in met koeienpoep.

Voor hindoes is de koe heilig. Uitwerpselen van het dier zouden het immuunsysteem versterken. De poeptherapie zou zelfs corona kunnen genezen. Maar daar wil de reguliere geneeskunde in India niets van weten. ,,Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs dat koeienuitwerpselen een geneeskrachtige werking hebben’’, stelt J.A. Jayalal, president van de Indiase nationale artsenvereniging. ,,Sterker nog, ik zie vooral risico’s. Het kan juist ziekteverwekkers verspreiden.’’
Wij in het westen hebben onze 'influencers' en in India hebben ze goeroes. En hoe rijker de goeroe hoe meer aanhang .
Afgelopen week maakte Baba Ramdev, een populaire yoga-goeroe en miljardair met nauwe banden met de regeringspartij, in een van zijn video’s grappen over de ademnood van coronapatiënten. Hij verklaarde ‘dat ze gewoon niet weten hoe ze moeten ademhalen’ en barstte in lachen uit. Ook zei hij dat artsen ‘negativiteit verspreiden met hun gezeur over zuurstoftekorten’.
Hier zie je deze baardman in zijn beroepskleding zijn geneeskrachtig product aanprijzen:

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

hans van de mortel schreef:
do mei 20, 2021 8:10 am
Pilgrim schreef:
do mei 20, 2021 3:27 am
mercator schreef:
wo mei 19, 2021 10:06 am
Van alle nutteloze anti-corona maatregelen is het vaccin nog de minst schadelijke.
Pffffft!! :scratch: Minst schadelijk??! Ik zal je vertellen dat die fabrikanten allemaal juridische immuniteit hebben.
Sinds wanneer zijn de fabrikanten van producten vrijgesteld van immuniteit?
Wel, ik weet niet beter of die farmaceuten zijn juridisch onschendbaar. Dat heb ik overal gelezen en ik dacht dat dit ook algemeen bekend was. Het is op deze site ook al vaker vermeld en als je even zoekt op internet vind je ook snel wat sites die hier over gaan.

De race om het vaccin: Big Pharma krijgt immuniteit tegen rechtszaken voor schadelijke bijwerkingen

Wat de cijfers van Pfizer zelf vertellen over de werkzaamheid van zijn vaccin
Amerikaanse vaccinfabrikanten hebben zich via twee mandaten juridisch ingedekt zodat ze niet aansprakelijk kunnen worden gesteld voor aan vaccins toegeschreven kwetsuren of dood.[9][10]
Vaccinfabrikanten zijn niet aansprakelijk en hun omzet is miljarden

Pfizer bemoeit zich met wetgeving in Argentinië om vaccins te kunnen verkopen

Je kan je afvragen waarom die farmaceuten dat zo graag willen. Misschien hier om?



De Balans - Duizenden overlijden na coronavaccinatie (Kla.TV)
Spoiler! :
Laatst gewijzigd door Pilgrim op ma mei 24, 2021 12:23 am, 2 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
do mei 20, 2021 9:48 pm
Wel, ik weet niet beter of die farmaceuten zijn juridisch onschendbaar. Dat heb ik overal gelezen en ik dacht dat dit ook algemeen bekend was. Het is op deze site ook al vaker vermeld en als je even zoekt op internet vind je ook snel wat sites die hier over gaan.
Prima, dan zit jij als vaccin weigeraar toch helemaal veilig?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Zeker! :smile7: (Maar jij niet... :no1: )
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do mei 20, 2021 10:26 pm
Zeker! :smile7: (Maar jij niet... :no1: )
Ik wil niet vervelend doen, maar ook jij bent niet geheel veilig. Er kan nog van alles gebeuren. De corona gevallen zakken wel, maar toch worden er nog mensen ziek. Vanmorgen werd ik al vroeg gebeld. Een neef van me, ( een jaar ouder dan ik) werd begin deze week ziek. Corona. Eergister werd hij opgenomen in het ziekenhuis, en afgelopen nacht is hij gestorven. Ik weet niet of hij gevaccieerd is, dat zal ik nog wel horen. Maar toch...

En ook in het noorden ( groningen) weet ik van twee zware corona gevallen . Man en vrouw, Beide nog geen 40 jaar. Hondsberoerd....Kleine kinderen ook ziek. Een moeder uit Leiden is gisteren afgereisd naar Groningen om het gezin te verzorgen.

Dus... :unhappy: Kan allemaal nog. Ook zonder vaccinatie.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 1:13 am
Dus... :unhappy: Kan allemaal nog. Ook zonder vaccinatie.
De aantallen worden, met wat ups en downs, natuurlijk wel steeds kleiner naarmate meer mensen het gehad hebben. Zo gaat het met griep ook. De lockdowns en het verminderen van de samenleving hebben dat proces hooguit vertraagd. En bovendien begint de zomer nu, en dus gaan we hetzelfde zien als vorig jaar rond deze tijd: de aantallen lopen naar nul. De maatregelen van het afgelopen jaar hebben geen zier geholpen en ik vermoed dat zelfs de prik niet helpt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
do mei 20, 2021 10:26 pm
Zeker! :smile7: (Maar jij niet... :no1: )
Zoals beloofd, zal ik nauwkeurig verslag doen over de evoluties in mijn body te linken aan de vaccinatie. Tot nu toe heb ik helaas niets speciaals te melden icon_thumbdown.gif
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:
vr mei 21, 2021 8:13 am
De maatregelen van het afgelopen jaar hebben geen zier geholpen en ik vermoed dat zelfs de prik niet helpt.
Mss een beetje, voor sommigen, net zoals het griepvaccin dat al jaren bestaat. Al die andere maatregelen gingen in tegen de natuur en hebben de epidemie alleen maar verlengd en dus voor veel en nodeloze ellende gezorgd daar heb je gelijk in.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 1:13 am
Dus... :unhappy: Kan allemaal nog. Ook zonder vaccinatie.
Met vaccinatie ook. Hier duiken nu meer en meer besmettingen op in rusthuizen hoewel de overgrote meerderheid van bewoners en personeel volledig gevaccineerd is. Wel is het tot nu toe blijkbaar zo dat er nauwelijks nog ernstige gevallen en zeker geen overlijdens voorkomen. Maar of dat dit nu te wijten is aan het vaccin of aan het simpele feit dat de zwaksten al bezweken zijn kan m.i. nooit bewezen worden.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Actuele status van de mondkapjesplicht in Amerikaanse staten (17-05-2021)

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
za mei 22, 2021 2:11 am
Actuele status van de mondkapjesplicht in Amerikaanse staten (17-05-2021)
Typisch. Waar ze allemaal alternatief, links en woke zijn willen ze niet af van de muilkorf, California.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

Pilgrim schreef:
vr mei 14, 2021 10:50 pm
Volgens de officiële VAERS statistieken ligt het aantal vaccindoden in de VS in 2021 nu al bijna 4000% hoger dan het aantal doden door alle vaccinaties in 2020 bij elkaar opgeteld. Want volgens deze gegevens van de overheid die zijn gepubliceerd op VAERS.hhs.gov, stierven in 2020 slechts 82 mensen na vaccinatie. Maar tot nu toe zijn er in 2021 3.317 sterfgevallen gemeld na covid-19-vaccinaties.
Zou het ermee te maken kunnen hebben dat het aantal prikken voor corona verre het aantal prikken voor andere doeleinden overschrijdt?
Pilgrim schreef:
vr mei 14, 2021 10:50 pm
de ziekteverwekker wordt dus in je eigen lichaam gecreëerd, i.p.v. ingespoten. Hoeveel er van dat Spike proteïne wordt geproduceerd, is onduidelijk. Verontrustend is ook dat met dierproeven met vier verschillende vaccins alle dieren dood gingen. Echter niet van het vaccin, maar van een versterkte immuunreactie. De Spike-proteïne antilichamen kunnen namelijk ook je witte bloedcellen (macrofagen) aanvallen. Daar zijn twee types van. Type 1 zorgt voor een ontstekingsreactie, waardoor allerlei rommel (van bacteriën e.d.) wordt opgeruimd. Maar type 2 remt de ontstekingsreactie weer af als je weer herstelt. Deze twee houden elkaar dus in evenwicht. Maar het Spike-proteïne antilichaam doodt het tweede type. Het bindt zich eraan en deactiveert ze. Alle in de testfasen gestorven dieven hadden longen die vol zaten met deze type-1 macrofagen, maar NUL met type-2. Waar kwamen ze achter? Dat dieren die NIET dat Spike-proteïne antilichaam hadden, al na twee dagen begonnen te herstellen. Het vaccin kan dus een cruciaal deel van je immuunsysteem buiten werking stellen en daarom denken veel deskundige critici dat mensen over een à anderhalf jaar beginnen te sterven.
Een mRNA-vaccin zou dus een "antilichaam type 2" killer zijn (heb je een link naar een artikel daarover?). De mensen die dan (wegens een gebrek aan "antilichaam type 2") op die manier sterven, zullen die dan als coronadoden worden geteld? Maar zou dit "antilichaam type 2" killer effect nog na anderhalf jaar actief kunnen zijn?
Pilgrim schreef:
vr mei 14, 2021 10:50 pm
Die vaccins zijn experimenteel en in feite ook onvoldoende getest. Normaal gesproken duurt het wel 10 jaar met testen voor er een nieuw vaccin op de markt komt, maar dit wordt er even heel snel door heen gejast. Voor HIV is er ook na 40 jaar onderzoek nooit een vaccin gevonden en voor de griep bestaat ook geen echt vaccin, maar plotseling verschijnt er een mysterieus virus waar heel snel een vaccin voor beschikbaar is. Dat moet toch te denken geven...
Op zichzelf is dit inderdaad een argument om sceptisch te zijn over deze "nieuwe snel uit de grond gestampte" vaccins.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door xplosive »

mercator schreef:
di mei 18, 2021 2:27 pm
Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm
Ik vermoed dat de scepsis toeneemt en de meeste mensen die vaccinaties helemaal niet meer willen. Toch vind ik het vreemd dat jij wel tot degenen lijkt te behoren die zich zo bereidwillig laten vaccineren.
Ik heb het al uitgelegd geloof ik. In de eerste plaats heb ik er geen schrik van omdat ik denk dat het in de eerste plaats een placebo is zoals de jaarlijkse griepprik. En ten tweede zie ik de praktische bezwaren van vaccin weigeren niet zitten. Niet naar de winkel mogen, niet naar het buitenland en wie weet wat ze allemaal nog gaan uitverzinnen. Omwille van ideologische redenen weigeren is mooi maar dan moet dat toch wel eerder nut dan nadeel opleveren.
"If you can't beat them join them" is een bekende Engelse spreuk. En derhalve lijkt je handelswijze en redenatiewijze logisch.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Ernstige onvolkomenheid... Ach, het is maar € 5.100.000.000 aan belastinggeld.

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

We hebben er weer een nieuw field lab experiment bij.


Fieldlab Evenement 19 "DeTurkse Bruiloft"
Fijn dat dit ook weer doorgang kan vinden!

https://www.dumpert.nl/item/8119015_aa0ce13f
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

King George schreef:
zo mei 23, 2021 6:26 pm
We hebben er weer een nieuw field lab experiment bij.
Fieldlab Evenement 19 "DeTurkse Bruiloft"
Fijn dat dit ook weer doorgang kan vinden!
Die mensen waren zo toe aan een feestje. Net zoals de mensen die naar het songfestival gingen of keken. :rolleyes: Ik hoop dat binnen een week het songfestival geweld dat over ons uitgestort wordt in kranten uitgedoofd zal zijn.
Ik ben het nu al die nabeschouwingen van de multiculturele gay feestje al zat.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Intussen lijkt de p(l)andemie ook wat effect te hebben op het gehanteerde narratief in de massamedia en het groeiende bewustzijn van de rol van deze massamedia in de kwestie..

Fauci Says COVID Lab Leak Possible, Media In FULL Panic Mode, Stealth Editing, Retracting "Debunks"

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Van een vleermuis op een niet goed bereide hond op de markt op mensen? Of een bedrijfsongevalletje in een lab waar (uitgebroken) viri worden onderzocht waarover gezwegen moest worden. En omdat Joe Biden het zegt mag het nu ineens wel op Facebook gesuggereerd worden. :nietverstaan:



Komt coronavirus uit een lab? Biden wil nieuw onderzoek

27 mei 2021 04:04
Aangepast: 27 mei 2021 10:03


President Joe Biden roept Amerikaanse inlichtingendiensten op om onderzoek te doen naar de oorsprong van het coronavirus. "Verdubbel de inspanningen en kom binnen negentig dagen met een conclusie", schrijft de president. Hij wil weten of het virus uit een laboratorium afkomstig kan zijn.

Het is 'extreem onwaarschijnlijk' dat het coronavirus uit een Chinees lab komt. Dat was de conclusie van onderzoekers van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO), eerder dit jaar.

Zieke medewerkers

Een artikel in de Wall Street Journal zorgde vorige week toch weer voor een verse reeks speculaties. De krant schreef op basis van een Amerikaans overheidsrapport dat verschillende onderzoekers van een Chinees lab in de herfst van 2019 ziek werden met symptomen die leken op Covid-19.

De directeur van het lab noemde die aantijgingen 'regelrechte leugens'. Volgens hem is er niets van waar. De Amerikaanse president Joe Biden wil dat de Amerikaanse inlichtingendiensten toch opnieuw onderzoek gaan doen naar de mogelijkheid dat het virus uit een lab afkomstig is.

Twee mogelijkheden

De voormalige Amerikaanse president Donald Trump en minister van Buitenlandse Zaken, Mike Pompeo, suggereerden vorig jaar al dat het virus uit een lab ontsnapt zou kunnen zijn. President Biden leek daar weinig voor te voelen.

In een verklaring schrijft Biden nu dat de achttien Amerikaanse inlichtingendiensten die onderzoek hebben gedaan naar de oorsprong van het virus geen conclusie hebben kunnen bereiken. Er zijn twee mogelijkheden: het virus komt voort uit menselijk contact met een besmet dier - of het is uit een laboratorium ontsnapt.

Transparantie China

"Twee inlichtingendiensten vermoeden dat het virus van een dier op een mens is overgesprongen", meldt Biden. "Eén inlichtingendienst denkt dat het uit een lab ontsnapt kan zijn." De rest van de diensten kan er niets zinnigs over zeggen.

Biden zegt dat er 'specifieke vragen' gesteld moeten worden aan China. Tot nu toe is dat land niet erg transparant geweest bij onderzoeken naar de herkomst van het virus.

Facebookbeleid

Intussen heeft Facebook laten weten dat gebruikers weer berichten mogen plaatsen over deze zogenaamde labtheorie. Gisteren zei Facebook nog dat berichten die suggereren dat het coronavirus door de mens is ontwikkeld, verwijderd zullen worden.

"In het licht van de lopende onderzoeken naar de oorsprong van Covid-19 en in overleg met volksgezondheidsexperts, zullen we niet langer de bewering dat Covid-19 door de mens is gemaakt uit onze apps verwijderen", vertelde een woordvoerder aan nieuwssite Politico.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Goed nieuws heren. Jullie mogen ( zonder een test) op restaurant, en de kroeg weer in.

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie