Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
do aug 19, 2021 4:27 pm
King George schreef:
do aug 19, 2021 4:11 pm
Dit hebben we nog niet eerder meegemaakt. Ik vind dat we op een hellend vlak zitten. Wat is de volgende stap wie wel en wie niet moet bijlappen?
Ik vermoed dat straks weinig mensen zich laten testen. Voor de jeugd is 7.50 best veel geld. Dat is een strop voor festivals, horeca, museum of evenementen
Afbeelding

Oh! Dan kennen we blijkbaar niet dezelfde jeugd. Ze hebben geld zat. Tenminste . . . in het weekend. Want daarna is het op. Opgegaan aan alcoholische versnaperingen. Meestal bier in grote hoeveelheden. € 7,50 stelt niks voor; zakgeld voor kleuters.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

King George schreef:
do aug 19, 2021 4:10 pm
Afbeelding
Hahaha! Wat heb ik steeds in het begin verkondigd? Corona is wel degelijk een griepsoort. Met de nadruk op bijzonder . . . anders krijgen we dat weer. Want wat er bij bepaalde mensen onberedeneerd is ingekomen, komt er ook met redeneren nauwelijks meer uit.

Ik heb ook heel duidelijk gemaakt dat men niet in staat is - NA AL DIE JAAAAREN - het jaarlijkse griepvaccin van 60% naar minstens 90% effectieve garantie op te waarderen. Maar dat interesseert geen mens die uitsluitend in een drama geïnteresseerd is waarbij alleen vaccins van jongens die niets gratis doen, voor de vakkundige oplossing zouden moeten kunnen zorgen. Een gezond lichaam, dat sowieso geen baat heeft bij een vaccin, telt blijkbaar niet meer mee voor de machthebber die een griezelige voorkeur aan de dag legt voor een vorm van fascisme en anderszins onderdrukking van de domme massa die in de heilzame werking van democratie zijn houvast meent gevonden te hebben en zich steevast en volhardend in al zijn onnozelheid voor de voeten werpt van de schofterige leugens van de altijd maar lachende Mark Rutte om die vervolgens te kussen. Ondertussen lacht Rutte zich rot om de domme schaapachtige massa die blijkbaar niet zonder de leugens van Mark kan.

Ik ben niet de jeugd en het zal mij worst wezen voor mijzelf. Maar voor de jeugd, trouwens voor iedereen die de vrijheid liefheeft, was het weer eens duidelijk dat de massa dom is en uit waardeloze schapen bestaat. Sorry, ik heb meer vertrouwen in een schaap dan in de mens. Want de wellust van de mens is groot - om ja te knikken tegen de leugens van de politiek en de media - maar zijn zelfbeheersing klein, en zijn gezonde verstand een lafhartige zaak.

Nogmaals: als ik er niet onderuit kan, dan ken ik geen principe en laat mij vaccineren. Mijn lichaam zal er geen probleem mee hebben, dat was hoogstens mijn kritisch verlichte geest. [icon_lol.gif]

POLITIEK IS SMERIG, ACHTERBAKS EN ONBETROUWBAAR DELOYAAL AAN DE RECHTVAARDIGEN.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

hans van de mortel schreef:
vr aug 20, 2021 7:08 am
Ik heb ook heel duidelijk gemaakt dat men niet in staat is - NA AL DIE JAAAAREN - het jaarlijkse griepvaccin van 60% naar minstens 90% effectieve garantie op te waarderen.
De werkelijkheid is nog veel erger:
Influenza vaccines can provide moderate protection against virologically confirmed influenza, but such protection is greatly reduced or absent in some seasons. Evidence for protection in adults aged 65 years or older is lacking.
Er is geen bewijs dat de griepprik voor bejaarden ook maar enige zin heeft. Laat dat eens tot je doordringen...
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
vr aug 20, 2021 8:34 pm
hans van de mortel schreef:
vr aug 20, 2021 7:08 am
Ik heb ook heel duidelijk gemaakt dat men niet in staat is - NA AL DIE JAAAAREN - het jaarlijkse griepvaccin van 60% naar minstens 90% effectieve garantie op te waarderen.
De werkelijkheid is nog veel erger:
Influenza vaccines can provide moderate protection against virologically confirmed influenza, but such protection is greatly reduced or absent in some seasons. Evidence for protection in adults aged 65 years or older is lacking.
Er is geen bewijs dat de griepprik voor bejaarden ook maar enige zin heeft. Laat dat eens tot je doordringen...
Wat heet? Hahaha! Om je rot te lachen. Ik heb nog NOOIT in mijn leven een zogenaamde griepvirusbestrijder laten prikken. Zelfs niet in mijn lul. [icon_lol.gif] Zo oud als ik ben (bijna 78).

Ik ben iemand die nog altijd in staat is op zijn eigen zeer krachtige benen te staan. Ook niet onbelangrijk: een heldere kritische sceptische geest, ontdaan van duistere beïnvloeding van buitenaf. Dat moslims zo geestelijk gehandicapt zijn heeft mede te maken dat zij nooit hebben geleerd op eigen benen te staan. Vandaar dat Europa besmet is met miljoenen islamitische parasieten op onze kenniseconomie en beschaving. En Allah dan? Hahaha! Mohammedanen geloven niet in Allah maar eerder in Mohammed. Want . . .

Wat Allah wist, had Mohammed net even eerder bedacht.

Het is niet voor niets dat het Marokkaanse en Turkse en zo verder islamitische kopvodden-potentieel gedoemd is om in de schaduw van het verleden van de historische wellustige vieze smerige sadistische Arabische, geestelijk zwak begaafde, analfabetische woestijnmisdadiger Mohammed te lopen.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we nu van de corona poppenkast?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

OOK DE DOOD IS EEN BIJWERKING DIE OP ENIG MOMENT STOPT.

HET LEVEN KUN JE OOK ZIEN ALS EEN BIJWERKING VAN DE EVOLUTIETHEORIE. OF VAN DOODLOPENDE INTELLIGENTIE. DOORSTREPEN WAT U HET BESTE UITKOMT!
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

En wat is de volgende stap wat betreft welke meningen wel of niet door de banken mogen worden geblokkeerd? Want een bankrekening blokkeren is een persoon zelf blokkeren, omdat er nauwelijks alternatieven zijn in het betalingsverkeer dan via een bankrekening.


Banken blokkeren rekeningen verspreiders desinformatie

Afbeelding
© ANP

Meerdere banken hebben rekeningen geblokkeerd van organisaties die volgens hen desinformatie verspreiden over vaccinaties en het coronavirus. Ook diverse betaaldiensten deden dat. Zo namen ze onder andere actie tegen de organisatie Viruswaarheid en uitgeverij De Blauwe Tijger.

Dat meldt NRC op basis van een rondgang langs betaaldiensten. De Rabobank zou volgens de krant in een intern bericht stellen geen initiatieven te faciliteren “die actief complottheorieën en andere bewezen desinformatie verspreiden”.

De bank bevestigt de strekking van dat bericht tegenover NRC en benadrukt dat per geval wordt bekeken of een klant wordt geaccepteerd. Ook Triodos Bank kijkt per aanvraag naar een aantal criteria, waaronder de manier waarop invulling wordt gegeven aan een missie. De bank zou volgens NRC Viruswaarheid als klant hebben geweigerd. Betaaldienst Mollie zou volgens NRC de samenwerking met evangelist Jaap Dieleman hebben stopgezet.


https://www.villamedia.nl/artikel/banke ... informatie
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Tsja, niet iedereen is een Oranje die meerder huisjes melkt, dus niet voor iedereen geldt een uitzondering, zoals het mogen organiseren van een meerdaagse F1-race gefaciliteerd met camping naast het circuit.


Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Tsja, wat is het nou? Stadions wel besmettelijk of stadions niet besmettelijk? Deze berichten spreken elkaar tegen.

Afbeelding Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

𝗢𝗣𝗦𝗖𝗛𝗜𝗘𝗧𝗘𝗡! 𝗘𝗘𝗡 𝗡𝗜𝗘𝗨𝗪 𝗩𝗜𝗥𝗨𝗦 𝗜𝗦 𝗢𝗡𝗗𝗘𝗥𝗪𝗘𝗚.

U kunt zich nog altijd laten prikken als u dat nog niet heeft gedaan: 1, 2 of 3 keer. Het maakt niet uit. Want of het helpt is nog maar de vraag. Dat we last hebben van een overbevolking en de krankzinnige onverantwoorde import van asiel opeisende parasieten op onze samenleving hoort nu eenmaal bij de politiek die nog nooit anders is geweest dan smerig en schijt heeft aan de eigen bevolking. Hoezo smerig? De politiek heeft namelijk altijd twee petten op en meet zeer deskundig met twee verschillende maten. Dat is niet om u gerust te stellen maar om u zand in de ogen te strooien. Wie nu nog steeds niet doorheeft dat politiek smerig is heeft beslist poep in de ogen. Hoeft op zich geen probleem te zijn, mits de poep niet besmet is met het corona-virus.

Weleens gehoord van het Ebola-virus? Welnu, het 𝗠𝗮𝗿𝗯𝘂𝗿𝗴-𝘃𝗶𝗿𝘂𝘀 staat te popelen om de plaats in te nemen van het corona-virus, is zonder meer gegarandeerd dodelijk en overtreft alles. En als het meezit komt het onze kant op. Euthanasie kan uw redding betekenen; maar dat is verboden.

Want politiek is nu eenmaal smerig.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
ma aug 23, 2021 11:53 am

Want politiek is nu eenmaal smerig.
Tja. Het margburgvirus is ook smerig. Ik ga daar niet mee spotten.

In dertig jaar tijd zijn er een dikke duizend gevallen van besmetting geconstateerd. Maar liefst zeventig procent van de geïnfecteerden bezweek binnen een paar weken. De reuzenvirussen Ebola en Marburg zijn én snel én dodelijk. En juist daarom vormen ze geen wereldwijde bedreiging voor de volksgezondheid. En dat is een geluk, want het virus heeft weinig kans om veel mensen te besmetten. Krijgt men het virus dan gaat men snel dood.

Het wordt op andere mensen overgedragen via direct contact met bloed of andere lichaamssappen.

Astrid Joosten (41) werd ziek van het virus.. Ze is nooit wakker geworden. Twee dagen later verklaarde de arts haar hersendood en ging de stekker er uit. Koud een week ziek geweest. Acht dagen eerder begon het als een griepje en niets wees op dit einde, niets wees op het Marburg-virus, verwant aan Ebola, de afgrijselijke junglebloederziekte. En dan is Ebola de vriendelijke variant van de familie.
Hans van de Mortel schreef:
U kunt zich nog altijd laten prikken als u dat nog niet heeft gedaan: 1, 2 of 3 keer. Het maakt niet uit.
Dus Hans, verdiep je eerst eens in dit virus. Het virus heeft niks met Covid te maken, en momenteel zijn er geen geneesmiddelen of vaccins tegen het marburgvirus voorhanden.

Alsjeblieft Hans. Marburgvirus
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Zo te zien leeft Astrid Joosten nog gewoon. Of zou het een geval zijn van meer hondjes die Fikkie heten?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
ma aug 23, 2021 1:58 pm
Zo te zien leeft Astrid Joosten nog gewoon. Of zou het een geval zijn van meer hondjes die Fikkie heten?
Zij is niet de Astrid Joosten van de TV.

Waarschijnlijk was zij de enige Nederlandse vrouw die ooit gestoven aan het marburgvirus.

Dus. :nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
ma aug 23, 2021 3:19 pm
sjun schreef:
ma aug 23, 2021 1:58 pm
Zo te zien leeft Astrid Joosten nog gewoon. Of zou het een geval zijn van meer hondjes die Fikkie heten?
Zij is niet de Astrid Joosten van de TV.
Dus was er ook geen nationale tv-bemoeienis met ronde tafelgesprekken, achtergrondinformatie en andere leuke herinneringen. Laat staan een ingestelde jaarlijkse herdenking-tv-marathon. [icon_lol.gif]

60 miljoen doden en een enorme puinhoop in 1945. En dan nu de Afghanistan paniek in een notendop. Irak, Syrië, Hamas en de islamitische lente - het meest gevaarlijke virus - gingen hieraan vooraf. Het enorme aantal doden heeft de dans van de Profeet niet kunnen ontspringen. Een kniesoor die daar nog gewag van maakt omdat het Chinese vleermuizenvirus nu eenmaal duizendmaal interessanter is en mensen actueel in de ban van onzekerheid houdt. Het zou weleens henzelf kunnen raken, alhoewel de kans minimaal is. Wie psychosomatisch sterk in de schoenen staat heeft niks te vrezen. We hebben alweer zo goed als volle stadions. De aanstellerij en het fenomenale bedrog van de overheid zal nog even door etteren. En dan is er een nieuw geformeerd kabinet. Mogelijk na nieuwe verkiezingen. Met de leugen is succes verzekerd!

Het bedrieglijke duo Rutte De Jonge kan mij veel wijs maken, maar het nut van twee derde vulling met mensen zonder de anderhalve meter en mondkapje, om het virus in bedwang te houden, ontgaat mij ten enenmale. De regering heeft bepaald dat een PCR-test of vaccinatiebewijs voldoende is. Nu heb ik gehoord dat vaccinatie hier en daar helemaal niet werkt, het effect heeft van het paard achter de wagen spannen, en men weer net zo snel met corona opnieuw besmet wordt als men daar voor in aanmerking komt. De twee derde vulling met mensen biedt dus geen enkele garantie; sterker nog, het systeem is zo lek als een mandje.

Mij nemen die klojo's niet in de maling; mogelijk wel hen die aan het schapenprofiel voldoen. Het virus was en is helemaal niet zo erg als men vanuit de politiek deed voorkomen. En de vaccins . . . Ja hoor! Die hebben het virus de das om gedaan. Laat me niet lachen met al deze opzettelijke bedriegerijen die niet anders zijn dan een demonstratie van een spelletje met als deelnemers de op macht beluste wellustige politici die eindelijk hun kans schoon zien om belangrijk te zijn en de pias uit te hangen. Zij zijn de winnaars en wij altijd de verliezers.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Biden Demands Mass Vaccine Mandates, Bill Maher REFUSES Booster, Americans Are Reaching Their Limit


Met betrekking tot 'besmettingen' in de stadions.
1. Waaruit blijkt die besmetting precies? Toch niet uit een discutabele PCR-test?
2. Is er al iets meer bekend over hoeveel mensen van al die 'besmettingen' in de ziekenhuizen kwamen en hoeveel er daarvan al zijn overleden? Of horen we daar om begrijpelijke redenen (gerede kans op angstnarratiefverlies) helemaal niets van?
:smartass:
Laatst gewijzigd door sjun op wo aug 25, 2021 4:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ik ben dat etterbakkie op de Dam - Akwasi, de verschrikkelijke oerwoudneger-parasiet op het blanke ras - nog niet vergeten en andere opeenhopingen van mensen dicht op elkaar op de Dam. De aanmoediging van de dwaze GroenLinkse mevrouw Halsema mag als bijdrager in de virus soap niet vergeten worden.

Nooit meer wat over gehoord; over corona besmetting of zoiets.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

CDC Reports ‘Concerning Evidence’ of mRNA Vaccine Efficacy ‘Waning’ Against Delta | Facts Matter

(ongeveer tot aan minuut 16 gaat over vaccinatie en opgelegde maatschappelijke beperkingen voor wie niet met zich laat experimenteren door farmaceuten en politici)

Het lijkt meest verstandig om gezonder te gaan leven zonder meer en meer experimentele spuiten te gebruiken en je geld voor veel zaken in de zak te houden waarbij verplichte vaccinatie geëist wordt. Eens zie hoe lang zulke eisen blijven staan... Intussen schiet het al hard op met de spanwijdte vn de virale plaag. Het zou maar zo kunnen dat het in Wuhan gamanipuleerde SARS 2 virus (en de opmerkelijke mediastilte daaromtrent) met een jaartje wel zo'n beetje uitgewerkt is en bestrijding ervan (indien nodig) met natuurlijke in plaats van chemische middelen niet langer tegen te houden is. de eerste scheurtjes in het farmacopolitiek netwerkje komen al aan het licht. Intussen lijkt het me goed om de blik op Amerika gericht te houden dat om een of andere reden nog steeds ee Europees voorland is
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Weten we al iets concreets over het kut corona-misverstand??

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Opdringerige wetenschappers

Het is 8 juni 2021
Vorige maand publiceerde een groep van zo’n vijftien vooraanstaande epidemiologen, immunologen en biologen een open brief in het wetenschappelijke tijdschrift Science waarin de experts oproepen tot het uitvoeren van een diepgaand onderzoek naar twee mogelijke herkomsten van het virus: een natuurlijke overdracht van dier op mens of een voorval waarbij het SARS-CoV-2 per ongeluk is vrijgekomen. De wetenschappers drongen erop aan dat beide hypotheses “serieus genomen worden totdat er genoeg gegevens bekend zijn” en schreven dat het beoogde onderzoek “transparant en objectief” moet zijn, op de “beschikbare gegevens” moet berusten, een “breed scala van expertise” moet meewegen en onder “onafhankelijk toezicht” moet staan, zodat eventuele belangenconflicten tot een minimum beperkt zullen blijven.
Daar gaan we weer met al die ‘beroemde’ wetenschappers. Zielig hoor! Ze zijn niet of nauwelijks in staat over hun eigen horizon te kijken:

. . . twee mogelijke herkomsten van het virus: een natuurlijke overdracht van dier op mens of een voorval waarbij het SARS-CoV-2 per ongeluk is vrijgekomen.

Men laat gemakshalve de meest belangrijke vraag achterwege hoe het dier dan in de naam van de evolutietheorie aan het virus is gekomen. Alsof elk virus zijn start maakt bij een diersoort naar keuze. Dat wetenschappers vaak een tik van de malle molen hebben, moet langzamerhand bekend zijn. En evolutietheorie . . . hahaha! Ja hoor! . . . of een voorval . . . per ongeluk. Zoiets als toeval. Bij toeval is de mens uit een aap voortgekomen. Hoe? Wat dacht u wat? Enig idee? Nou! Leg eens uit! U kunt dat niet? Dan neem ik de taak van u over.

Dat gebeurde - duizenden, miljoenen, ach, wat maakt het verschil in jaren uit? Door een genereuze verandering van het sperma waar en passant tegelijkertijd ook de baarmoeder zich bij de vrouwelijke aap acte de presence gaf en zich aanpaste. Alles in het teken van het voortschrijdende licht van de dwazen die zich later in de geschiedenis zouden manifesteren als de beterweters met een bedwelmende rotsvaste overtuiging in de evolutietheorie. Ach . . . ieder zijn ding, zal ik maar zeggen.

Veel erger dan dit zijn al die opdringerige op onze kenniseconomie en beschaving parasiterende mohammedanen – volgelingen van de historische oorlogsmisdadiger en op buit beluste Arabische pedofiel psychopaat sadist Mohammed.

Het Nederlandse volk zou er mee gediend zijn als de eerstvolgende in het zadel van de corruptie getilde regering een aanvang neemt met het uitzetten van alle mensen die zich zo graag overtuigd moslim noemen. Dat Allah, de knecht van de Profeet, hen hierbij behulpzaam moge zijn. :sheik:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Longartsen: helft coronapatiënten in ziekenhuis heeft niet-westerse achtergrond

9 op de 10 coronapatiënten in het ziekenhuis zijn niet gevaccineerd, aldus het RIVM. Ongeveer de helft van hen heeft een niet-westerse migratieachtergrond, blijkt uit een inventarisatie van Nederlandse longartsen. ‘Zonder met een beschuldigende vinger te wijzen: hier valt winst te behalen.’

“Als het virus komende winter opleeft, is het belangrijk dat die groep met een niet-westere achtergrond ook goed gevaccineerd is. Dat voorkomt druk op de zorg,” zegt Leon van den Toorn, longarts in het Erasmus MC en voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Artsen voor Longziekten en Tuberculose.

De longartsenvereniging zette een enquête uit onder alle Nederlandse ziekenhuizen, waaruit blijkt dat er onevenredig veel coronapatiënten met een migratieachtergrond in het ziekenhuis liggen. “Die enquête is niet om te stigmatiseren, maar om bij te dragen aan een oplossing,” aldus Van den Toorn. “Mensen met bijvoorbeeld een Turkse of Marokkaanse achtergrond kampen vaker met overgewicht of diabetes dan mensen met een Nederlandse achtergrond. Daarom is vaccinatie voor hen nog belangrijker om een ernstig ziekteverloop te voorkomen.”

Een studie uit april stelde al flinke verschillen in de covideffecten vast. Het sterftecijfer van Nederlanders met een migratieachtergrond lag anderhalf keer hoger dan onder Nederlanders zonder. In Amsterdam belandden mensen met een migratieachtergrond vier maal vaker met covid in het ziekenhuis, concludeerden het Amsterdam UMC, de GGD en Pharos, expertisecentrum in gezondheidsverschillen.

De enquête van de longartsen betrekt nu ook de vaccinatiestatus daarbij. “40 tot 60 procent van de opgenomen niet-gevaccineerde patiënten betreft Nederlanders van niet-westerse afkomst,” aldus Van den Toorn. Die ruime marge komt doordat maar 60 procent van de ziekenhuizen respondeerde op de enquête. “De cijfers moet je zien als een representatieve steekproef.”

Oververtegenwoordigd

De Nederlandse bevolking bestaat volgens het CBS voor 14 procent uit mensen met een niet-westerse migratieachtergrond. Met een aandeel van 40 tot 60 procent in de ongevaccineerde ziekenhuispatiënten zijn die groepen dus oververtegenwoordigd.

Dat is geen verrassing. Zo tonen de Amsterdamse vaccinatiecijfers al maanden dat de stadsdelen Nieuw-West en Zuidoost, waar relatief veel mensen met een migratieachtergrond wonen, zo’n 15 procentpunt achterblijven bij het Nederlandse gemiddelde van 75 procent. De vaccinatiegraad lijkt samen te hangen met de sociaaleconomische status, een begrip dat opleidingsniveau, inkomen en taalbeheersing behelst. Ook in stadsdeel Noord, met relatief veel inwoners van Nederlandse komaf met een lagere sociaaleconomische status, blijft de vaccinatiegraad achter, zij het minder dan in Nieuw-West en Zuidoost.

“Vaccineren is onmiskenbaar zeer effectief,” aldus Van den Toorn. Vrijdag toonde een RIVM-studie dat de vaccins ook bij de deltavariant zeer goed beschermen tegen ziekenhuis- en ic-opname: respectievelijk 95 en 97 procent.

Maatwerk

Het beleid om de vaccinatiegraad te verhogen is een samenwerking tussen het ministerie van Volksgezondheid en de plaatselijke GGD’s, aangevuld met initiatieven vanuit de medische wereld. “De situatie verschilt per regio,” aldus een voorlichter van het ministerie. Zo kent Rotterdam relatief veel Kaapverdianen en Amsterdam meer Ghanezen. Dat vraagt om maatwerk. “Je moet inzoomen, vaak via sleutelfiguren in de gemeenschappen. Dat doen de GGD’s. De rijksoverheid levert algemene informatie in verschillende talen.”

De Amsterdamse GGD zette al mobiele prikteams en prikcontainers in. Via onder meer lessen op scholen wil wethouder Simone Kukenheim (Zorg) de vaccinatiegraad overal in Amsterdam gelijk krijgen aan het Nederlandse gemiddelde.

Bij sommigen gaat het er gewoon niet in dat de overheid het goed met je voor heeft,” zei Pharosmedewerker Mohammed Azzouz eerder. “Minderheden voelen zich buitengesloten, ze zien zichzelf als tweederangsburgers,” zei Charles Agyemang, als hoogleraar van het Amsterdam UMC betrokken bij de studie naar corona en etniciteit.
https://www.parool.nl/nederland/longart ... ~b8a4838a/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Het zal mij benieuwen wanneer gier de eerste moeders van hun kinderen gescheiden worden door een farmapolitieke rechter en wat dat allemaal weer voor extra aanslagen op de privacy en lichamelijke integriteit gaat scheppen. En oh ja, er valt gewoon geen recht te halen tegen bijwerkingen van opgedrongen experimentele chemische prikken. Tijd voor revolte, dossiering en publicatie. Want wat over de plasebeurt kan hier maar zo met dezelfde gevolgen worden nagevolgd.

Mother Loses Parental Rights Because She's Unvaccinated, Judge Backs Down | Facts Matter


Intussen kunnen er vast wat mensen in de VS van een dossiertje worden voorzien om de betreffende rechter James Shapiro in Cook County uit zijn kantoor vandaan te krijgen opdat er daar recht gedaan in plaats van farmacopolitiek bedreven blijft worden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
wo sep 01, 2021 5:33 pm
Want wat over de plas gebeurt kan hier maar zo met dezelfde gevolgen worden nagevolgd.
Ik wil niet onverantwoord optimistisch zijn, maar de maatregelen zijn "down under" toch echt heel veel draconischer dan hier. Ik denk nog altijd dat Nederlanders een vrij beperkte tolerantie hebben voor overheidsdwang.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Daar is zelfs op Youtube genoeg over te vinden... Afbeelding


Er komt intussen steeds meer aan het licht met betrekking tot de oorsprong van het gemanipuleerde SARS 2 virus en wie er zoal bij betrokken zijn om een cover up te verzorgen..

Fauci Agency Wuhan Docs Show Gates Foundation COLLUSION with China

New Fauci Agency COVID Emails Detail Discussions about Wuhan Institute; Describe Gates Foundation Placement of Chinese Representatives on ‘Important International Counsels’

(Washington, DC) – Judicial Watch announced today that it received 129 pages of records from the Department of Health and Human Services (HHS) which include “urgent for Dr. Fauci ” email chain which cites ties between the Wuhan lab and the taxpayer-funded EcoHealth Alliance. The government emails also report that the foundation of U.S. billionaire Bill Gates worked closely with the Chinese government to pave the way for Chinese-produced medications to be sold outside China and help “raise China’s voice of governance by placing representatives from China on important international counsels as high level commitment from China.”

lees hier verder
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

We weten nu dat deze POLITICUS NIET DEUGT

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Grote poppenkastspeler.

In Nederland in stand gehouden: de verschrikkelijke met zichzelf enorm ingenomen misselijk makende minister Hugo de Jonge.

Vooral nu met de Formule 1 races te Zandvoort. WAT EEN ENORME MENSENMASSA IN DE STRATEN VAN ZANDVOORT. Gisteren en vandaag. En morgen op zijn hoogtepunt. Dat Max mag winnen! Maar daar gaat het niet om. Het gaat om die ontzettende waardeloze lul met zijn opvallende schoeisel waarmee hij heel Nederland duidelijk maakte dat hij anders is dan anderen. Dat klopt! Hij is een eersteklas achterbakse slijmbal als geen ander. De Jonge, in een commentaar op deze prachtige unieke blije mensenmassa, kon gisteren niet langer met zijn doorzichtige kutsmoezen weg komen en liet weten dat hij aandacht zal schenken aan wat er gedaan kan worden aan het feit dat er tijdens de voor de jeugd zo belangrijke muziek evenementen slechts 750 bezoekers aanwezig mogen zijn. Een smerig huichelachtige truc waarmee dus niet één festival door kan gaan. Maar voetbalstadions zoals de Arena in Amsterdam tellen telkenmale 30.000 bezoekers, om dus over het evenement Formule 1 te Zandvoort maar niet te spreken. En dat, beste schapen van Nederland, terwijl de anderhalve meter nog altijd van kracht is. :roll:

De kudtminister Hugo de Jonge heeft bewust, opzettelijk, weldoordacht, de anderhalve meter laten schieten en daarvoor in de plaats gesteld dat de voetbalfans in het stadion op hun kont moeten blijven zitten, niet mogen springen en schreeuwen, anders . . . ach, zijn fascistische trekjes zijn mij al eerder duidelijk geworden.
4 september 2021 - Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) vindt dat bij de Dutch Grand Prix in Zandvoort "de praktijk schuurt met wat de regel is". Op beelden is te zien dat op het evenement vele duizenden mensen door elkaar lopen.
POLITIEK IS SMERIG, UITERST ONBETROUWBAAR EN CORRUPT, ALS GEVOLG VAN DEZE OP HET PLUCHE VAN DE MACHT ZITTENDE WAARDELOZE POLITICUS.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Japan Suspends 2.6 Million Moderna Vaccine Doses Over Contamination Concerns

Japan Finds Black Particles In Moderna’s Covid Jabs Days After 1.63 Million Doses Were Suspended


Japan suspends 1.6 million doses of Moderna shot


Japan finds stainless steel particles in suspended doses of Moderna vaccine


Metaaldeeltjes in vaccins die niet bij de samenstelling van de experimentele chemische injecties vermeld zijn, het moet niet gekker worden... Het zal toch niet ook nog om grafeenoxide gaan? Kennelijk werd die rommel niet gecontroleerd voor inspuiting in de aderen. Nou ja, juridisch valt er toch niks bij deze goed ingedekte farmaceutische producenten te halen aan schadevergoeding voor schadelijke bijwerkingen als je het al overleeft.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
za sep 04, 2021 9:06 pm


Metaaldeeltjes in vaccins die niet bij de samenstelling van de experimentele chemische injecties vermeld zijn, het moet niet gekker worden... Het zal toch niet ook nog om grafeenoxide gaan? Kennelijk werd die rommel niet gecontroleerd voor inspuiting in de aderen. Nou ja, juridisch valt er toch niks bij deze goed ingedekte farmaceutische producenten te halen aan schadevergoeding voor schadelijke bijwerkingen als je het al overleeft.
:thinking:
Nee..Geen grafeenoxide. Slordigheid. Moderna-vaccins in Japan
In geval van de eerste teruggetrokken partijen ging het om roestvrij staal van hoge kwaliteit, maakte de Japanse vaccindistribiteur Takeda woensdag bekend. Dit zou zijn gebeurd bij Rovi, de Spaanse farmaceut die Moderna-vaccins bottelt. Waarschijnlijk is in dit proces wrijving ontstaan tussen twee stukken metaal doordat machines niet goed stonden afgesteld. Daarbij kwamen fragmentjes los die in het vaccin terechtkwamen.

Hoe de overige vervuiling is ontstaan, wordt nog onderzocht. Vermoedelijk is de injectienaald in enkele gevallen op een verkeerde manier door de rubberen stopper van de flacon gestoken door degene die het vaccin toediende, aldus het Japanse ministerie van Volksgezondheid.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Weten we eigenlijk iets zinvols over Corona?

Bericht door hans van de mortel »

Laten we de oorzaak maar op het toeval houden. [icon_lol.gif]

Dan is tenminste iedereen met een evolutionaire-aanhankelijkheidsgedachte weer even gerustgesteld. Nou ja even . . . evolutie strekt zich uit over miljoenen, mogelijk miljarden jaren. Gegoochel met jaren is namelijk wat de evolutionaire gek er voor geeft.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie