Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Al even erg als de verklaringen kloppen. Te weinig zorgvuldigheid bij wat er bij mensen direct in de bloedbaan wordt gebracht. Een reden voor een behoorlijke pas op de plaats bij een behandelmethode die wel eens erger zou kunnen blijken dan de kwaal die handig politiek is ingezet.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
ma sep 06, 2021 4:42 am
Al even erg als de verklaringen kloppen. Te weinig zorgvuldigheid bij wat er bij mensen direct in de bloedbaan wordt gebracht. Een reden voor een behoorlijke pas op de plaats bij een behandelmethode die wel eens erger zou kunnen blijken dan de kwaal die handig politiek is ingezet.
:thinking:
Inderdaad. het zou niet mogen gebeuren, net zoals het enorm slordig is als er viezigheid of zelfs glas in potjes groente van supermarktketen of andere verpakkingen zitten.

Hoevaak gebeurd dat niet.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Al de hele week is het mooi weer in Zoeterwoude. En, dat beweren sommige, corona houdt daar niet van. Vandaar dit goede nieuws:
Zoeterwoude al 11 dagen ‘coronavrij’
[...]
Nog beter gaat het in Zoeterwoude. Eerder deze zomer deed dit dorp met bijna negenduizend inwoners nog mee met de besmettingsgolven, met soms 25 nieuwe gevallen per week. Twee weken terug waren dat er nog 5, vorige week 2 en deze week dus nul. Voor het eerst in meer dan een jaar tijd.

De laatste positieve test in Zoeterwoude stamt van 25 augustus. Het dorp is nu dus al elf dagen ‘coronavrij’. Die titel moet wél tussen aanhalingstekens, want er kunnen altijd mensen besmet zijn geweest die zich niet lieten testen. Maar veel kunnen dat er niet zijn.

Met die nul besmettingen in elf dagen is Zoeterwoude landelijk vrijwel uniek. Alleen Roosendaal, vlakbij Arnhem, is al even lang zonder nieuwe coronagevallen. Maar dat dorp telt slechts 1700 inwoners. In Roosendaal waren maar drie positieve tests te verwachten geweest, tegen 14 in Zoeterwoude. Voor de buurgemeente van Leiden is de nulstand dus een grotere prestatie.
https://sleutelstad.nl/2021/09/06/zoete ... oronavrij/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma sep 06, 2021 5:02 pm
Al de hele week is het mooi weer in Zoeterwoude. En, dat beweren sommige, corona houdt daar niet van. Vandaar dit goede nieuws:
Zoeterwoude al 11 dagen ‘coronavrij’
icon_thumbup.gif

Waarom het virus in Zoeterwoude praktisch verdwenen is, is niet direct duidelijk. Het helpt dat het dorp geen grote evenementen en bruisende horeca kent, maar tegelijk is er wel een actief verenigings- en gezinsleven.

Wij mogen het dorp uit hoor. En ho, ho, ho...Geen bruisende horeca, we hebben wel drie horeca gelegenheden hier, en een discotheek, maar die is nu al een poos gesloten.

En we hebben eens per jaar een wielerronde in het dorp. Op vaderdag. Dat is altijd heel gezellig.

Wat misschien ook helpt is dat dit dorp bevolkt wordt door bejaarden. Veel bejaarden.
Bejaarden feesten iets minder.

Dus: :redface2:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
ma sep 06, 2021 4:42 am
Te weinig zorgvuldigheid bij wat er bij mensen direct in de bloedbaan wordt gebracht.
Wat verwacht je dan? De farmaceuten zijn niet aansprakelijk voor welke schade dan ook. Alleen reputatieschade zou de winst onder druk kunnen zetten, maar gelukkig hoeft dat weinig effect te hebben op de klandizie. Daar wordt door onze zorgzame overheden hard aan gewerkt.

Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Taxpayer funded experiments in Chinese labs ‘far more extensive’ than first thought

:thinking:

Ik ben benieuwd wanneer deze pleuris aan de andere kant van de plas gaat uitbreken. Er worden al wat mensen gevoed...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
di sep 07, 2021 4:25 pm
Ik ben benieuwd wanneer deze pleuris aan de andere kant van de plas gaat uitbreken.
Nou, niet, want de grote media zijn de grote leider (d.w.z. de DNC) trouw tot in de dood.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van DNC?

Bericht door hans van de mortel »

Bepaal uw keuze! Keuze te over! [icon_lol.gif]

Afbeelding
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

ik vermoed dat DMC bedoeld is: Democrat Mediaconcern.
Maar wacht even de reactie van AliYas af omdat ik niet voor hem spreken kan.

Intussen is er alweer meer bekend geworden.

Kilmeade: It appears Anthony Fauci lied under oath


NEW Docs Provide Damning Evidence Dr. Fauci, NIH FUNDED Wuhan Covid Research With TAXPAYER Dollars


Voor wie er graag wat dieper in duikt
- Live Q&A: Documents Expose China’s Virus Lab; Fauci Accused of Lying

$3.1M for Bat Coronavirus Research in Wuhan Virology Lab: Newly Released Docs | Facts Matter
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Gewoon maar even wat vragen...

COVID-19 VACCINE VIDEO


Vooralsnog te weinig motiverende antwoorden. :thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

90% weet niet dat ze belazerd worden

Bericht door hans van de mortel »

Waarom laat een verstandig mens zich NIET vaccineren?

Omdat hij blijkbaar in tegenstelling tot de 90% domme wereldmassa niet dom is.

Heel erg logisch was mijn reactie direct in het begin - zoek maar op!

In een ongehoord razendsnel tempo had men binnen een jaar een zogenaamd doeltreffend vaccin tegen COVID-19 ontwikkeld. En als brutale weerzinwekkende klap op het voorgeprogrammeerde vermeende succes van het vaccin werd de hele wereld wijs gemaakt dat rond de 90% effectieve garantie de standaard norm was bij bijna alle vaccins.

Nou ja . . . garantie . . . tot aan de voordeur bij het verlaten van het vaccinatielokaal. [icon_lol.gif]

Er was haast geboden.
De concurrentie zat niet stil en er was veel geld te verdienen dat zeggen en schrijven voor het oprapen lag. Daarbij komt nog dat ik zo vriendelijk was om de jaarlijkse geprinte uitnodiging voor de GEWONE griepprik hier op de website te plaatsen, waarbij een ieder kon zien dat de 'wetenschap' met deze vaccinatie van een griep die al duizenden jaren de wereldbevolking teistert NOOIT VERDER IS GEKOMEN DAN 60% GEGARANDEERDE EFFECTIVITEIT.

En - alsof het niks is - met een zogenaamd virus, dat volgens sommigen helemaal geen griepvirus is en vele malen gevaarlijker is, had men het voor elkaar om binnen een jaar een vaccin in het laboratorium klaar te stomen met liefst 90% gegarandeerde doeltreffendheid. En de bijwerkingen? Daar was geen tijd voor om die allemaal met het volle verstand te testen en op een rij te plaatsen. Alleen de enorm grote eigengereide zelfingenomen geestelijk zwak begaafde sukkel slikt dit soort lulkoek als zoete koek van de betrouwbare 'wetenschap' die onder een hoedje speelt met de vieze smerige politiek.

En dan het meest schofterige . . . het is bekend dat bijwerkingen een automatische reactie vormen op alle door de farmaceuten ontwikkelde medicijnen die ingenomen worden. Niet iedereen gaat er aan dood - slechts een enkeling met een beroerde gezondheid, maar toch. Klachten ten over voor wat bijwerkingen betreft. Maar . . . de nooit aflatende stroom aan medicijnen zijn eerst altijd jarenlang getest. Logisch! Immers, reacties vanuit het lichaam kunnen inderdaad ook pas na jaren je leven verzuren. En . . . niet elke verandering in je gezondheid wordt door pijn weergegeven. Het venijn zit in de termijn. We weten het niet.

Maar gelukkig is er de smerige politiek en de beroepshalve geobsedeerde dwazen van de 'wetenschap' die door veelvuldig in beeld te komen in de huiskamer, mooie sier maken, wetende dat 90% van de massa dom is en goed gelovig. Immers, 90% wordt gegarandeerd. :roll:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 90% weet niet dat ze belazerd worden

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
do sep 09, 2021 11:13 am

En - alsof het niks is - met een zogenaamd virus, dat volgens sommigen helemaal geen griepvirus is en vele malen gevaarlijker is, had men het voor elkaar om binnen een jaar een vaccin in het laboratorium klaar te stomen met liefst 90% gegarandeerde doeltreffendheid.
Het grappigste is nog dat de nieuwsdiensten geen enkele poging meer ondernemen om hun berichtjes op elkaar af te stemmen. Gisteren las ik in de ene krant dat bijna alle covid ziekenhuisklanten in Brussel niet gevaccineerd zijn. Even later op het radio nieuws dat in Antwerpen 1/3 van de patiënten volledig gevaccineerd is. Nogal een verschil lijkt me. Maar zo gaat dat nu al meer dan een half jaar. Een constante stroom "nieuws" waarvan je onmogelijk het echte van het fake kan onderscheiden. Beste is nog gewoon alles te negeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: 90% weet niet dat ze belazerd worden

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do sep 09, 2021 11:37 am
Beste is nog gewoon alles te negeren.
Eens. Ik vraag me wel eens af waarom mensen die covid een griepje vinden, en zich niet willen vaccineren, ( hun goed recht) steeds maar weer over covid willen schrijven. Ga lekker door met je leven. Wie willen ze van hun gelijk overtuigen. Zichzelf misschien?

Op twitter precies hetzelfde . Steeds maar weer, elke dag opnieuw, posten over covid. Hoe dom de gevaccineerde schapen zijn, en hoe slim zij zijn, omdat zij wakker zijn, en zeker weten dat gevaccineerde na hun prik dood gaan. Nou ja, ook ongevaccineerde gaan eens dood. Iedereen zal eens sterven.

Hetzelfde riedeltje, dag na dag...Vaccinaties werken niet. Er zitten Nano chips in , er zit grafeenoxide in.

Vaccinatie staat niet gelijk aan immunisatie. Misschien zal er ooit een vaccin komen dat wel voor 100 procent beschermt. Maar zover zijn we nu nog niet. Voorlopig worden gevaccineerde mensen die covid krijgen minder ziek dan ongevaccineerde mensen.

In Engeland zijn antivaxers al zo dwaas dat ze scheermesjes in hun anti covid posters plakken, omdat ze niet willen dat mensen die posters verwijderen. :nietverstaan:

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: 90% weet niet dat ze belazerd worden

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do sep 09, 2021 1:59 pm
Wie willen ze van hun gelijk overtuigen. Zichzelf misschien?
Beide partijen komt het goed uit dat het een zwart-wit tegenstelling is, je kunt niet een klein beetje gevaccineerd zijn. Vreemd dat de hele vete een soort religieuze dimensie heeft gekregen. Hoe meer er geleuterd wordt over verbinden, inclusiviteit, globalisatie etc. hoe vijandiger de massa's onderling beginnen te worden. Mij zal het worst wezen of iemand al dan niet gevaccineerd is. Of zwart is. Of blank is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

95% weet niet dat ze belazerd worden

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
do sep 09, 2021 1:59 pm
Vaccinatie staat niet gelijk aan immunisatie. Misschien zal er ooit een vaccin komen dat wel voor 100 procent beschermt. Maar zover zijn we nu nog niet. Voorlopig worden gevaccineerde mensen die covid krijgen minder ziek dan ongevaccineerde mensen.
Ariel: "Voorlopig worden gevaccineerde mensen die covid krijgen
minder ziek dan ongevaccineerde mensen."


Misschien kan Mercator mij een handje helpen, want ik ben overtuigd dat Ariel nu echt het spoor helemaal bijster is. Ze blijft hardnekkig onzin verkondigen en in ieder geval ruimschoots in het luchtledige oreren door een ieder te blijven overtuigen en aanmoedigen zich te laten vaccineren omdat dit volgens haar rotsvaste overtuiging de heilige graal is. Nou ja oreren, van geen enkele goede argumentatie is sprake. Wel van een vreemde soort logica.

Ter info voor Ariel: In Israël is 95% van de COVID-19 liefhebbers die in het ziekenhuis ligt gevaccineerd. Dan is mijn logische conclusie die blijkbaar niet door iedereen begrepen wordt: Bijna alle vaccins helpen geen malle moer tegen het virus. Dus dan maar rap een tweede prik, een derde en ga zo maar door. Het houdt niet op en de overheid blijft maar doorgaan met het volk te manipuleren.

Afbeelding

Het virus lacht zich rot om al die vaccinaties, gaat zijns weegs en zoekt andere wegen om u te besmetten als u daarvoor in aanmerking komt. Misschien wist u het nog niet - sommige mensen (95%) zijn nu eenmaal hardleers of gewoonweg dom.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Hans, geloof wat je wil geloven. Het maakt mij niet uit. Ik ga er niet meer op in. Zorg goed voor jezelf.

O, ja, nog één ding. De kracht van herhalen werkt niet altijd. Let er op Hans dat de kracht van herhaling van je boodschap geen irritatie wordt. Want als je teveel herhaalt, dan slaat je boodschap om in frustratie. Pas daar voor op.
Daarmee verlies je namelijk de sympathie die je hebt opgebouwd.

En nog een gratis tip. Vraag eens een gesprek met je arts aan over de werking van het vaccin. Misschien dat jij het je kan uitleggen.

Prettige dag toegewenst.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
vr sep 10, 2021 12:40 pm
Hans, geloof wat je wil geloven. Het maakt mij niet uit. Ik ga er niet meer op in. Zorg goed voor jezelf.
Kijk! Zo hoort het. Maar wat volgt er hierna?
Ariel schreef:
vr sep 10, 2021 12:40 pm
O, ja, nog één ding. De kracht van herhalen werkt niet altijd. Let er op Hans dat de kracht van herhaling van je boodschap geen irritatie wordt. Want als je teveel herhaalt, dan slaat je boodschap om in frustratie. Pas daar voor op.
Daarmee verlies je namelijk de sympathie die je hebt opgebouwd.
Jij beweert dat! Niet ik! Ik kies nog altijd zelf mijn vrienden uit. Nadenken! Hersenen gebruiken! Heerlijk die vrienden van mij. En ook zo vaak gezegd: zij zijn - de meesten - intelligenter dan ik.
Ariel schreef:
vr sep 10, 2021 12:40 pm
En nog een gratis tip.
Ik heb gelukkig nooit getwijfeld aan jouw genereuze goedheid. [icon_lol.gif]
Ariel schreef:
vr sep 10, 2021 12:40 pm
Vraag eens een gesprek met je arts aan over de werking van het vaccin. Misschien dat jij het je kan uitleggen.
Ik kijk wel mooi uit! Hoe vaak heb ik dit al niet verteld en is dit besproken - je blijft halsstarrig hardleers: de medische zorg in Nederland is kut met peren. En als jij nu nog steeds niet weet dat je beter je eigen gezonde verstand kunt gebruiken dan dat van een ander, bedenk dan wel dat we het recht hebben in deze zogenaamd vrije democratie om met een 'second opinion' op pad te gaan als de betreffende arts weer eens volledig de plank heeft misgeslagen. En waar haal jij de arrogantie vandaan dat jij beter dan ik weet wie mijn arts is en of hij al of niet deskundig scoort? NADENKEN! HERSENEN GEBRUIKEN! Vooral wanneer je wat opschrijft met de nadruk op GRATIS. [icon_lol.gif]
Ariel schreef:
vr sep 10, 2021 12:40 pm
Prettige dag toegewenst.
Dit zegt ook al genoeg . . . Och, och och! :thinking:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: 90% weet niet dat ze belazerd worden

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
do sep 09, 2021 1:59 pm
Vaccinatie staat niet gelijk aan immunisatie. Misschien zal er ooit een vaccin komen dat wel voor 100 procent beschermt. Maar zover zijn we nu nog niet.
Fijn dat jij nu ook inziet dat de vaccinatie onvoldoende werkt. Maar dat is eigenlijk ongewoon. De moeder van alle vaccins, de koepokkenbesmetting, maakte mensen wel degelijk immuun. Dat dat ouderwetse middel wel werkte en het moderne niet, of tenminste veel minder goed, moet te denken geven.

Met dat denken wil ik je graag een handje helpen. Coronavirssen staan berucht om hun neiging tot muteren. Dat betekent dat het ontwikkelen van vaccins al gauw betekent dat je achter de feiten aan loopt. We zien dit heel duidelijk in een land als Israël, waar men tot afgrijzen van iedereen moet vaststellen dat het middel nauwelijks (nog) werkt tegen de dominante mutant. Bijgewerkte vaccins zal ongetwijfeld hetzelfde lot treffen.

Ondertussen weten we ook dat natuurlijk verkregen immuniteit veel beter beschermt dan vaccinatie, wat het vaccineren van mensen die de ziekte hebben doorgemaakt op zijn best nutteloos maakt.

De enige route naar succes is dus het doormaken van de ziekte. Om de gevolgen daarvan voor kwetsbare mensen te beperken zou de inzet van generieke virusremmers zoals ivermectine een goed idee zijn. Maar zelfs als we dat niet doen, zoals de afgelopen periode, blijkt de oversterfte nogal mee te vallen.

Afbeelding
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Om de gevolgen daarvan voor kwetsbare mensen te beperken zou de inzet van generieke virusremmers zoals ivermectine een goed idee zijn.
Als jij denkt dat de paardenontwormer ivermectine je kan helpen als jij ( ik hoop dat niet) covid krijgt , dan moet jij dat gaan slikken Ali Yas. Maar vergeet niet dat Covid geen parasiet is, maar een virus.

Nog maar een keer....Wat doet ivermectine om in te nemen en waarbij gebruik ik het?
Ivermectine verlamt de spieren van bepaalde parasieten.

Het is te gebruiken bij schurft en bij verschillende worminfecties, zoals filaria, mijnwormen en de worminfectie strongyloidiasis. Ook is het te gebruiken bij sommige andere worminfecties, die vooral in de tropen voorkomen.

Wat zijn de bijwerkingen van ivermectine?
Gemeld zijn: koorts, hoofdpijn, asthenie, gevoel van zwakte, spierpijn, gewrichtspijn, anorexie, misselijkheid, (boven)buikpijn, hoest, ademhalingsproblemen, keelpijn, orthostatische hypotensie, rillingen, vertigo, hyperhidrose, pijn of vervelend gevoel in de testes.
BTW Ik heb hier nog nooit geschreven dat het vaccin voor 100% werkt.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Ik denk dat Hans de topictitel gekaapt had.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr sep 10, 2021 1:32 pm
Als jij denkt dat de paardenontwormer ivermectine je kan helpen
Lieve help Ariël, heb je nou echt geen boogseconde naast de buis gekeken?
The 2015 Nobel Prize in Physiology and Medicine was awarded to William C. Campbell and Satoshi Ömura for their discoveries leading to ivermectin [1]. In addition to its extraordinary efficacy against parasitic diseases, ivermectin continues to offer new clinical applications due to its ability to be repurposed to treat new classes of diseases. Beyond its invaluable therapeutic role in onchocerciasis and strongyloidiasis, an increasing body of evidence points to the potential of ivermectin as an antiviral agent.
(link)

Dat "paardenontwormer" is een bijzondere toepassing waarvoor het middel helemaal niet is ontwikkeld. Maar het geval wil dat je ivermectine als particulier alleen in die vorm kunt krijgen op dit moment. Dat is een hemeltergend schandaal, niet een reden om de spot te drijven met degenen die daar dan maar gebruik van maken, bij gebrek aan beter.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
vr sep 10, 2021 7:30 pm
The 2015 Nobel Prize in Physiology and Medicine was awarded to William C. Campbell and Satoshi Ömura for their discoveries leading to ivermectin [1]. In addition to its extraordinary efficacy against parasitic diseases, ivermectin continues to offer new clinical applications due to its ability to be repurposed to treat new classes of diseases. Beyond its invaluable therapeutic role in onchocerciasis and strongyloidiasis, an increasing body of evidence points to the potential of ivermectin as an antiviral agent.
(link)
Two scientists did receive a Nobel Prize in 2015 for their discovery of Ivermectin, but it was intended to treat parasitic infections in humans, not COVID-19.

Tja...En uit de mond van Master en Nobel winnaar die ik erg respecteer, want het medicijn van Professor Cambell is een zegen voor mensen met parasitaire infecties, maar dat heb ik hier al een paar keer geschreven.
Doodt ivermectine het COVID-19 virus?

24 april 2020

William C. Campbell, Hon. MRIA, ierlands enige Nobelprijswinnaar voor geneeskunde, deelt zijn gedachten over het onderwerp.

Professor William Cecil Campbell is een vooraanstaand parasitoloog en een van de meer vooraanstaande levende wetenschappers geboren en opgeleid in Ierland. Hij was Senior Director of Parasitology en Director for Assay Research and Development aan het Merck Institute for Therapeutic Research, New Jersey, USA, waar hij werkte van 1957 tot 1990. Hij en zijn team waren verantwoordelijk voor de ontdekking en ontwikkeling van ten minste zes farmaceutica, waaronder ivermectine, die een enorme en nuttige invloed hebben gehad op de gezondheid van mens en dier. In 2015 ontving hij samen met professor Satoshi Omura de Nobelprijs voor fysiologie of geneeskunde 'voor hun ontdekkingen over een nieuwe therapie tegen infecties veroorzaakt door rondwormparasieten'. In 2016 werd hij verkozen tot erelid van de Royal Irish Academy. We hebben professor Campbell gevraagd om zijn gedachten te delen over de effecten die ivermectine kan hebben op het Covid-19-virus en hieronder is zijn reactie.

William C. Campbell ontvangt Nobelprijs van koning Carl XVI Gustaf, Stockholm, 10 december 2015.William C. Campbell ontvangt Nobelprijs van koning Carl XVI Gustaf, Stockholm, 10 december 2015.

Er is gemeld* dat het antiparasitijnse medicijn ivermectine het Covid-19-virus (SARS CoV-2) doodt, en ik ben herhaaldelijk gevraagd om mijn reactie op het rapport. Hoewel ik een gebrek aan expertise in virologie heb, zal ik enkele gedachten over het onderwerp uiteenzetten, bedoeld voor een algemene lezer. Perspectief kan saai zijn als vooruitzichten spannend zijn – maar perspectief is nodig!

Bewijs van het dodelijke effect van ivermectine op de SARS CoV-2, virus is terecht onder de aandacht van het publiek gebracht. Het verslag is op zich van groot belang. "Aan de andere kant werd het dodelijke effect 'in vitro' gezien (wat betekent in glazen of plastic containers); en dat is nog lang niet aangetoond bij dieren (in vivo tests).

In deze studie werden de in vitro tests niet gedaan door het virus simpelweg bloot te stellen aan het medicijn in glazen of plastic containers, maar door het virus bloot te stellen in levende zoogdiercellen die in dergelijke containers worden gekweekt. Dat is een veel hoger niveau van in vitro test. Het is een stap dichter bij de situatie in een dierlijk lichaam, en dat maakt het bewijs iets bemoedigender met betrekking tot mogelijk praktisch gebruik van ivermectine als antiviraal middel. "Aan de andere kant," de concentratie van drug nodig om het virus te doden was vele malen hoger dan de concentratie van ivermectine gevonden in het bloed van mensen in het normale gebruik van ivermectine om parasitaire ziekte te beheersen.

Het feit dat ivermectine is goedgekeurd door de Amerikaanse Food and Drug Administration (FDA) voor gebruik bij mensen is benadrukt. Als toekomstige studies bewijs zouden leveren van ivermectine antivirale werkzaamheid bij dieren, zou de huidige goedkeuring van het medicijn door de FDA enorm nuttig zijn bij het uitvoeren van klinische proeven en zo verdere ontwikkeling naar klinisch gebruik vergemakkelijken. "Aan de andere kant," het is goedgekeurd voor gebruik tegen parasieten, niet tegen virussen; en het bewustzijn van de voorafgaande goedkeuring van ivermectine voor een ander gebruik brengt het risico met zich mee dat de hoopvolle verwachtingen in deze kwestie onnodig worden verhoogd, met het risico van overhaaste en ondoordachte actie.

Gezien het zojuist genoemde verschil in concentratie van geneesmiddelen, moet de kans dat ivermectine veilig wordt gebruikt om het virus bij mensen te doden, als laag worden beschouwd. "Aan de andere kant," er is, zoals de auteurs van het rapport erop wijzen, de mogelijkheid dat een veilige dosering van ivermectine de snelheid van virale replicatie in het zoogdierlichaam kan verminderen, of het virus op andere manieren kan beïnvloeden die door verder onderzoek kunnen worden onthuld. Dat is een positievere opmerking om op te eindigen.

Campbell.C. van 9 april 2020.
Misschien dit artikel ook nog even lezen? In 1978 he succeeded in culturing a strain from which William Campbell purified a substance, avermectin, which in a chemically modified form, ivermectin, proved effective against river blindness and elephantiasis,” the Nobel Prize committee said.
Spoiler! :
Campbell was quoted in April 2020 expressing delight at an early report that the anti-parasite drug might inhibit the novel coronavirus. Since then, there have been continuing efforts to identify whether the relatively low-cost drug would be effective in treating patients with covid-19. Omura in March co-authored a paper said that “although clinical trial results have been and continue to be accumulated showing that ivermectin is effective in the treatment and prevention of COVID-19, basic in vitro findings that can reasonably explain its effectiveness have not yet been obtained.”

“The FDA has not authorized or approved ivermectin for the treatment or prevention of covid-19 in people or animals. Ivermectin has not been shown to be safe or effective for these indications,” the FDA said in a recent statement. “There’s a lot of misinformation around, and you may have heard that it’s okay to take large doses of ivermectin. It is not okay.”

The Centers for Disease Control and Prevention, in an Aug. 26 health advisory, noted that “when used as prescribed for approved indications, [ivermectin] is generally safe and well tolerated” but that “during the covid-19 pandemic, ivermectin dispensing by retail pharmacies has increased, as has use of veterinary formulations available over the counter but not intended for human use,” leading to a rise in overdoses.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

90% of meer weet niet dat men belazerd wordt

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
vr sep 10, 2021 1:12 pm
Ondertussen weten we ook dat natuurlijk verkregen immuniteit veel beter beschermt dan vaccinatie, wat het vaccineren van mensen die de ziekte hebben doorgemaakt op zijn best nutteloos maakt.
Ondertussen weten we ook dat natuurlijk verkregen immuniteit veel beter beschermt dan vaccinatie, wat het vaccineren van mensen die de ziekte hebben doorgemaakt op zijn best nutteloos maakt.
Ondertussen weten we ook dat natuurlijk verkregen immuniteit veel beter beschermt dan vaccinatie, wat het vaccineren van mensen die de ziekte hebben doorgemaakt op zijn best nutteloos maakt.
Ondertussen weten we ook dat natuurlijk verkregen immuniteit veel beter beschermt dan vaccinatie, wat het vaccineren van mensen die de ziekte hebben doorgemaakt op zijn best nutteloos maakt.
Ondertussen weten we ook dat natuurlijk verkregen immuniteit veel beter beschermt dan vaccinatie, wat het vaccineren van mensen die de ziekte hebben doorgemaakt op zijn best nutteloos maakt.
Ondertussen weten we ook dat natuurlijk verkregen immuniteit veel beter beschermt dan vaccinatie,wat het vaccineren van mensen die de ziekte hebben doorgemaakt op zijn best nutteloos maakt.

De kracht van overtuiging ligt in de herhaling. Wij weten dat en ook Ariel. Zij kan er alleen slecht tegen. [icon_lol.gif]

Onwil? Geen gevoel voor het nut van het algemeen belang? Ouderdomsverschijnselen? Weeffoutje in het DNA? Overmatig gebruik van de vrije wil? Slijtage aan het gezonde verstand? We weten het niet. Het blijft gissen.

Afbeelding

Ik ben altijd al een twijfelaar geweest. Iemand zei ooit tegen mij: "Hans, het betekent dat je in ieder geval nadenkt." En voor de gelovigen onder ons - de Bijbel is echt een fantastisch boek dat tot nadenken stemt en duizendmaal het goedkope bekrompen achterlijke primitieve tweedehands plagiaatboek Koran overtreft.

"Onderzoek alle dingen en behoud het goede!" Dit leest men vanzelfsprekend niet in de Koran maar in de Bijbel. Aan een moslim is het niet toegestaan mee te doen aan waarheidsvinding. Dat heeft iemand anders al gedaan: de historische Arabische pedofiele misdadiger, oversekste lul-de-behanger, sadist, ruziezoeker en bedenker van aanvalsoorlogen, Mohammed.

Wat betreft wijsheid, pedagogie, psychologie, filosofie, menselijkheid - daar leest u nergens over in de Koran. Wel over de meer dan overvloedige haatteksten die gericht zijn aan het adres van andersdenkenden, de niet-moslims: Joden, Christenen en atheïsten. Tsja . . . Mohammed was niet voor niets een analfabetische primitieve misdadiger die door Satan beloond werd met satanische hersengestoorde roversmentaliteit. Het stemt tot nadenken dat de enorm populaire burgemeester van Rotterdam Ahmed Aboutaleb, een in overheidsdienst opererende salafist is.

Een ernstige verwoestende longontsteking . . . tsja . . . dat is toch echt waar mensen dood aan gaan. Ook al heeft een dergelijke besmetting een naam gekregen die niet bepaald Chinees aandoet: COVID-19.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr sep 10, 2021 8:17 pm
Hoewel ik een gebrek aan expertise in virologie heb, ...
Er zijn ook artikelen die verder gaan dan vermoedens van een oningewijde:
A concentration dependent antiviral activity of oral high-dose IVM was identified at a dosing regimen that was well tolerated.
(https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34189446/)
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12512
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Intussen zien we dat de Bidenadministratie alweer een dieptepunt bereikt:

Afbeelding

Schending van de lichamelijke integriteit van minderjarigen door hen via toegang tot het onderwijs te dwingen tot het inspuiten van experimentele drugs in de aderen waarvan de volledige samenstelling niet eens bekend gemaakt is. Deze totalitaire dwang zal vast vertrouwen wekken in de behandeling die vooral als farmaverdienmodel bekend staat. De hoogste tijd voor impeachmentprocedure zodra de politieke meerderheid daartoe bewerkt is. Ondertussen blijven de grenzen wijdopen staan voor de verdere verspreiding van Corona en andere ongewenste neveneffecten van een te grote toestroom.

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie