Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:
za mei 08, 2021 10:00 pm
een recept (RNA) dat door cellen van jouw lichaam moet worden begrepen als een opdracht bepaalde proteïnen aan te maken waar jouw lichaam dan weer verzet tegen zou moeten organiseren.
Wat ik hier onderstreept heb is nu al anderhalf jaar aan de gang. t Is altijd van het zou kunnen, we hopen, er is een kans dat etc. Her in België is de eerste corona dode gevallen die nochtans al lang 2 x gevaccineerd was. IK ben s benieuwd welke pseudo wetenschappelijke verklaring hier voor gegeven gaat worden.
Dus wss heeft het vaccin op mij 0 effect gehad omdat mijn lichaamscellen eea niet goed begrepen hebben, fraai is dat [icon_lol.gif]
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
za mei 08, 2021 11:04 am
:scratch: Pilgrim, Pilgrim...Lees jij alleen krantenkoppen?

Uit dat artikel van vorig jaar juni toen covid even veel minder actief was. 12-06-20
Natuurlijk heb ik dat artikel wel gelezen! Het is geen momentopname van juni van vorig jaar maar...
...het sterftecijfer dit jaar tot nu toe...
Dus vanaf maart tot juni. Ik zei immers toen al dat het sterftecijfer niet wezenlijk verschilde van vorige jaren. Op precies dezelfde tijd dat anders de voorjaarsgriep afloopt liep toen ook de eerste coronagolf af. Het viel veel mensen op en er verscheen dan ook dit plaatje:
Spoiler! :
Afbeelding
Wat Brabant betreft, de situatie was daar ernstiger maar dat is daar ook vrijwel elk jaar met de griep het geval!

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/266 ... -griepgolf

https://www.ed.nl/eindhoven/dela-sterft ... ~a9a76730/

https://www.ad.nl/binnenland/waarom-de- ... ~adf64efb/

Ook daar had ik het hier al eerder over.

Als ik moet kiezen tussen een medicijn (Ivermectine of HCQ) en een vaccin, dan is de keuze snel gemaakt denk ik. Een advies van de arts heb ik dan niet meer nodig.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Dan nog iets over dat verhaal van Nepal. Dat is volgens mij weer net zoiets als bij India of Brazilië (waar trouwens ook geen oversterfte was). De verrotte media nemen iedere keer weer een ander land op de korrel. Nepal deed niets meer aan die coronamaatregelen en al meer dan half jaar was er gewoon niets aan de hand en dan opeens zijn er allemaal besmettingen... Onwillekeurig moet ik even denken aan Wit-Rusland waar de president door de Wereldbank onder druk gezet werd om zijn land in lockdown te doen en daar een enorm bedrag voor aangeboden kreeg. Hij weigerde gelukkig, maar het kan zijn dat er in Nepal iet soortgelijks gebeurd is en de regering overstag gegaan is. De verhalen doen sterk denken aan die van India. We zagen foto’s van allemaal brandstapels van lijken die verbrand werden. Dat zouden allemaal coronadoden zijn. Kennelijk weten veel mensen niet dat het in de Indiase cultuur gebruikelijk is om doden massaal in de buitenlucht te cremeren. Hier zo’n verhaal:
India covid: hospitals overwhelmed as deaths pass 200.000

29 April

India has reached the devastating figure of 200,000 coronavirus deaths, with the pressure on many hospitals showing no sign of abating amid a surging second wave.

[...] The numbers we are seeing are staggeringly high - but the real number of fatalities are thought to be much higher.

Mortality data in India is poor and deaths at home often go unregistered, especially in rural areas. There are reports of journalists counting bodies at morgues themselves, to try to get a more accurate number.

In Uttar Pradesh, health officials said 68 people had died on one day earlier this month across the state. But a Hindi newspaper pointed out that officials also said there were 98 Covid funerals in the capital, Lucknow, alone. [...]

https://www.bbc.com/news/world-asia-56919924
‘The numbers we are seeing are staggeringly high...’ 200.000 doden? En hoe weten we dat ze door Covid-19 gestorven zijn? Door die testen? Ook hier verschillen de sterftecijfers niet met andere landen. En die journalisten tellen de doden zelf lees ik. Hoeveel journalisten zijn daar? En tellen die even 200.000 doden? En hoe weten ze of het coronadoden zijn of niet. Ik geloof hier niets van!!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
zo mei 09, 2021 11:07 pm
En die journalisten tellen de doden zelf lees ik. Hoeveel journalisten zijn daar? En tellen die even 200.000 doden?
Uiteraard niet, het moet wel een schatting zijn, maar dat vertrouwen mensen niet en dus schrijven de "journalisten" dat ze hebben geteld. Enfin, dat is allemaal geen probleem als je boodschap de juiste is. Het doel heiligt de middelen immers, tenminste, als je links bent.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
zo mei 09, 2021 11:07 pm
Dan nog iets over dat verhaal van Nepal.
Pilgrim schreef:
zo mei 09, 2021 11:02 pm
Natuurlijk heb ik dat artikel wel gelezen! Het is geen momentopname van juni van vorig jaar maar...

Ongelofelijk. :scratch: Ben ik werkelijk de enige op dit forum die de posten van Pilgrim leest, en denkt..."Die man heeft werkelijk alle realiteit uit het oog verloren. “

Je bent af Pilgrim. Dit is zo zielig. Ik nam je al niet meer serieus, maar hier heb ik werkelijk geen woorden meer voor..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
zo mei 09, 2021 11:58 pm

Uiteraard niet, het moet wel een schatting zijn, maar dat vertrouwen mensen niet en dus schrijven de "journalisten" dat ze hebben geteld. Enfin, dat is allemaal geen probleem als je boodschap de juiste is. Het doel heiligt de middelen immers, tenminste, als je links bent.
:scratch: Ik denk dat ik ook maar links word. Dat is altijd nog beter dan dom rechts.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

"Ben ik werkelijk de enige op dit forum die de posten van Pilgrim leest, ..."

Ongeveer eens per week bekijk in dit draadje en zie dat er nog steeds heftig geloofd wordt in een Covid-complot. Het is niet 'mijn pakkie an '.
Ik ben hier vanwege de Islam-ellende.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
ma mei 10, 2021 9:46 am

Ongeveer eens per week bekijk in dit draadje en zie dat er nog steeds heftig geloofd wordt in een Covid-complot. Het is niet 'mijn pakkie an '.
Ik ben hier vanwege de Islam-ellende.
Het zou beter zijn als iedereen op dit forum hier zou zijn om Islam.

Maar ja, als ik er niet tegenin gegaan was, had dit forum nu een open corona riool met artikelen van ninefornews, viruswaanzin, Gezond Verstand, enz, enz...geweest.

Andere complotten waar sommige druk mee zijn op dit forum zijn al erg genoeg, maar de corona ontkenning en het downplayen van sterfgevallen en de ellende waar sommige landen in zitten , gaat alle perken te buiten. Ik kon dat niet over mijn kant laten gaan.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
ma mei 10, 2021 12:19 am
Ongelofelijk. :scratch: Ben ik werkelijk de enige op dit forum die de posten van Pilgrim leest, en denkt... "Die man heeft werkelijk alle realiteit uit het oog verloren.”
Ik denk inderdaad dat je de enige bent. :smile4: Is voor jou die verrotte media de realiteit? Voor mij zijn dat alleen de cijfers.
Ariel schreef:
ma mei 10, 2021 12:19 am
Je bent af Pilgrim. Dit is zo zielig. Ik nam je al niet meer serieus, maar hier heb ik werkelijk geen woorden meer voor..
Grutjes nog an toe zeg! :shock: Maar het valt me iedere keer op dat je mijn cijfermatige onderbouwing stelselmatig negeert. Je deelt wat sneren uit of gooit een artikel van mij weg, maar je gaat er nooit echt inhoudelijk op in en je hebt tot dusver niets kunnen weerleggen. Alle cijfers, tabellen en statistieken die ik tot dusver heb laten zien komen van de WHO, CBS en RIVM of onafhankelijke universitaire onderzoeken. En die cijfers en onderzoeken tonen onomstotelijk aan dat de mortaliteit (IFR) van Covid-19 veel te laag is om van een echte pandemie te spreken (daarom heeft de WHO ook de definitie van een pandemie aangepast) en dat al de maatregelen niet in een logische verhouding staan tot het probleem. En daar is voor mij de kous mee af. PUNT!!

De discrepantie tussen die cijfers en de media zou je toch te denken moeten geven.
Ariel schreef:
ma mei 10, 2021 11:18 am
Andere complotten waar sommige druk mee zijn op dit forum zijn al erg genoeg,...
Welke complotten bedoel je? Die van over het klimaat of de MH17?

Het is toch te gek dat de hele bevolking zich moet laten vaccineren voor een virus waar 99,97% van de bevolking geen last van heeft. En dat allemaal om niemand in gevaar te brengen. Als cadeautje krijg je dan een vaccinatiepaspoort om op vakantie te mogen en wat natuurlijk bedoeld is als pressiemiddel om je toch maar te laten vaccineren. Dit zegt Geert Wilders er over:
Geert Wilders
@geertwilderspvv • 5 mei

Géén #vaccinatieplicht. Géén dwang of drang. Dat zei mijn aangenomen motie.

En nu wil @hugodejonge het #vaccinatiepaspoort overal inzetten. Dat is pure drang, stop daarmee!!

Afbeelding

https://twitter.com/geertwilderspvv/sta ... 1463994368
Laatst gewijzigd door Pilgrim op di mei 11, 2021 7:42 pm, 4 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
di mei 11, 2021 7:36 pm
Ariel schreef:
ma mei 10, 2021 12:19 am
Ongelofelijk. :scratch: Ben ik werkelijk de enige op dit forum die de posten van Pilgrim leest, en denkt... "Die man heeft werkelijk alle realiteit uit het oog verloren.”
Ik denk inderdaad dat je de enige bent. :smile4:
Ik denk het niet Pilgrim.

Ik ga verder niet meer op deze post in. Ik heb geen zin meer in je corona fetish. Sorry.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
di mei 11, 2021 7:36 pm
Het is toch te gek dat de hele bevolking zich moet laten vaccineren voor een virus waar 99,97% van de bevolking geen last van heeft.
Ik ben het grotendeels met je eens hierover. Maar ik vraag me af waarom je je daar zo druk in maakt. Er zijn nl. 2 mogelijkheden: ofwel is het vaccin echt effectief en dus kan het nooit kwaad om ingeënt te worden. Ofwel is het een placebo van de orde van dr. Vogel of Kneipp en dan kan het ook geen kwaad. Maar mss neem je aanstoot aan het aspect dwang/verplichting. Dat kan ik dan beter begrijpen maar dat komt dan toch maar bovenop de hele hoge stapel verplichtingen die er al zijn? Mijn vaccinatie heeft exact 10 minuten geduurd en ik heb er niks van gevoeld. Niet direct erna en ook nu nog niet.
Ok, het is big business voor de farmabedrijven nu, maar waarom zou dat niet mogen? Dan heeft er tenminste iemand nog iets aan deze hele toestand.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Mahalingam schreef:
ma mei 10, 2021 9:46 am

Ongeveer eens per week bekijk in dit draadje en zie dat er nog steeds heftig geloofd wordt in een Covid-complot. Het is niet 'mijn pakkie an'.
Ik ben hier vanwege de Islam-ellende.
De juiste insteek! Een ieder z'n speeltuin, een ieder zo de (lopende) draadjes als plakzuil voor hun artikelen of meningen. We hebben ook draadjes over futuristische ontwikkelingen, Marsreizen en zo. Ik post daar eigenlijk weinig, maar vind het wel leuk daarover te lezen. Er zijn ook draadjes die me helemaal niet boeien en de meeste daarvan lees ik niet eens. Er zullen ook draadjes zijn die een plakzuil zijn voor (complot)theorieën rondom corona. Daar kunnen sommigen zich niet in kunnen vinden. En aan hen zo'n draadje te mijden of er tegenreactie te geven. Ik zie het probleem niet zo.

Ariel schreef:
ma mei 10, 2021 11:18 am


Het zou beter zijn als iedereen op dit forum hier zou zijn om Islam.
Volgens mij doet nagenoeg iedereen op dit forum mee aan de (vele) lopende draadjes over de Islam hoor. En op wat trollen die zich hier op dit forum ooit hebben ingezogen na is volgens mij nagenoeg iedereen realistisch ten aanzien van dat Islamitische gezwel.
Ariel schreef:
ma mei 10, 2021 11:18 am
Maar ja, als ik er niet tegenin gegaan was, had dit forum nu een open corona riool met artikelen van ninefornews, viruswaanzin, Gezond Verstand, enz, enz...geweest.
Volgens mij blijft het onderwerp corona vooral beperkt bij dit draadje en is er geen sprake van het oprichten van plakzuil na plakzuil over corona en (complot-)theorieën daarover.

Dus hierbij een herhaling van mijn eerdere reactie:
King George schreef:
Mahalingam schreef:
ma mei 10, 2021 9:46 am

Ongeveer eens per week bekijk in dit draadje en zie dat er nog steeds heftig geloofd wordt in een Covid-complot. Het is niet 'mijn pakkie an'.
Ik ben hier vanwege de Islam-ellende.
De juiste insteek! Een ieder z'n speeltuin, een ieder zo de (lopende) draadjes als plakzuil voor hun artikelen of meningen. We hebben ook draadjes over futuristische ontwikkelingen, Marsreizen en zo. Ik post daar eigenlijk weinig, maar vind het wel leuk daarover te lezen. Er zijn ook draadjes die me helemaal niet boeien en de meeste daarvan lees ik niet eens. Er zullen ook draadjes zijn die een plakzuil zijn voor (complot)theorieën rondom corona. Daar kunnen sommigen zich niet in kunnen vinden. En aan hen zo'n draadje te mijden of er tegenreactie te geven. Ik zie het probleem niet zo.
Ariel schreef:
ma mei 10, 2021 11:18 am
Andere complotten waar sommige druk mee zijn op dit forum zijn al erg genoeg, maar de corona ontkenning en het downplayen van sterfgevallen en de ellende waar sommige landen in zitten , gaat alle perken te buiten. Ik kon dat niet over mijn kant laten gaan.
En dat is je volledige goed recht. Sterker nog, ik waardeer jouw bijdragen ook hier in dit draadje.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
di mei 11, 2021 7:36 pm
Is voor jou die verrotte media de realiteit? Voor mij zijn dat alleen de cijfers.
Met die cijfers moet je óók een beetje oppassen tegenwoordig, zeker als ze komen uit een ver buitenland.

Maar wat dacht je van dit: hoeveel mensen ken jij nou persoonlijk die doodziek zijn geworden van het virus? Het is niet bepaald de pest of de cholera, anders hadden we dat echt wel geweten. Het lijkt verdorie wel of we in een film zitten.

Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
do mei 13, 2021 8:57 am

Met die cijfers moet je óók een beetje oppassen tegenwoordig, zeker als ze komen uit een ver buitenland.
Met die cijfers moeten we inderdaad oppassen. India telt sinds het begin van de pandemie zowat 23.7 miljoen geregistreerde covid-besmettingen en 258.000 doden. Alle experts gaan ervan uit dat de cijfers in realiteit nog een pak hoger liggen – tot zelfs een kwart miljard besmettingen. En het blijkt dat ook alle doden niet geteld worden.
Coronacrisis in India: 'Dit is een fout van de overheid'

Aletta André. Correspondent India ·

"De regering heeft de beste dokters en wetenschappers tot zijn beschikking voor advies. Toch dacht de overheid niet dat er zoiets als dit zou gebeuren. Ze hadden beter voorbereid moeten zijn, met zuurstof bijvoorbeeld. Dit is een fout van de overheid."

Riksjachauffeur Rajender Chauhan kan er met zijn hoofd niet bij. Waarom was de regering niet beter voorbereid op de tweede golf coronabesmettingen in India? Terwijl beelden van talloze patiënten die naar adem happen de wereld overgaan, is dit een vraag die bijna iedereen in India bezighoudt. Met als gevolg dat de populariteit van de regering van premier Modi een dieptepunt heeft bereikt.

Een storm
"Voor het eerst in zeven jaar is het aantal mensen dat ontevreden is met de regering hoger dan het aantal mensen dat tevreden is", zegt Yashwant Deshmukh. Hij ondervraagt dagelijks duizenden Indiërs in verschillende lokale talen met zijn bedrijf C-Voter.

"De tweede coronagolf heeft ons getroffen als een storm", zei premier Modi op 20 april in een live toespraak op televisie. Die dag werden er 295.000 nieuwe besmettingen geteld. Maar drie dagen eerder, op een dag dat er ruim 260.000 besmettingen bij kwamen, prees Modi nog de massale opkomst bij een verkiezingsbijeenkomst in de deelstaat West-Bengalen.

"Modi geniet zo'n hoge mate van vertrouwen door heel India, dat mensen hierdoor waarschijnlijk dachten dat corona overwonnen was, en dat ze niet meer voorzichtig hoefden te zijn", zegt Deshmukh. "Hierdoor heeft het vertrouwen in hem nu een flinke deuk opgelopen."

'Uitzonderlijkheidsgevoel'
Al in januari sprak Modi tijdens de virtuele Davos-conferentie over "een verhaal van hoop" uit India. Op dat moment was het aantal besmettingen heel laag. Toch had de regering rekening moeten houden met een tweede golf, zegt epidemioloog Chandrakant Lahariya.

"Het was altijd bekend dat er een tweede golf zou komen. Maar er heerste een soort Indiaas uitzonderlijkheidsgevoel. Dat het hier vrijwel voorbij is, hoewel er een tweede golf is in andere landen. De waarschuwingen zijn genegeerd en de voorbereiding was niet voldoende."


Onderzoekster Indira Chakravarthi zegt dat waarschuwingen met het ministerie van Volksgezondheid zijn gedeeld, maar dat hier niets mee is gedaan. "Het doel van de lockdown vorig jaar was om de zorginfrastructuur te verbeteren. Maar is het aantal ziekenhuizen toegenomen, of het aantal primaire klinieken, of het aantal dokters en verplegers? En hoe had dat ook gekund, want het zorgbudget is niet verhoogd. De mate van lijden en de dodentallen hadden minder kunnen zijn."

Ze wijst erop dat in oktober vorig jaar een parlementaire commissie nog had geconcludeerd dat openbare ziekenhuizen meer zuurstof nodig hadden, en dat er stappen moesten worden gezet om daar iets aan te doen.

Ook is weinig gedaan om de testcapaciteit uit te breiden, zegt Chakravarthi. "Daarom hebben we weinig informatie uit het platteland. In hoeverre het virus zich daar verspreidt, weten we niet."

Besmettingen platteland
De dagelijkse besmettingscijfers beginnen af te nemen. Maandag kwamen er zo'n 330.000 gevallen bij. Het hoogste aantal tot nu toe was op 6 mei, met ruim 414.000 besmettingen. Een dag later volgde het hoogste sterftecijfer van 4187 mensen op een dag.

Maar experts zijn het erover eens dat dit niet de werkelijke aantallen weergeeft. "Er zijn veel berichten over mensen die last hebben van griep en hoest, en over lange rijen mensen die bij klinieken aankloppen met covidsymptomen", zegt Lahariya.

Maandag doken beelden op van tientallen lichamen die in de Ganges dreven. Dorpelingen zouden zich volgens lokale zorgmedewerkers de vele crematies niet meer kunnen veroorloven.

4 dagen geleden
Toch heeft de regering niet toegegeven dat er fouten zijn gemaakt. Vorige maand werden zelfs kritische berichten verwijderd van Twitter, schrijft Human Rights Watch.

Het medische tijdschrift The Lancet plaatste hier afgelopen zaterdag een kritisch hoofdartikel over. "Modi's acties om kritiek en open discussie te onderdrukken tijdens de crisis zijn onvergeeflijk", aldus het blad. Het tijdschrift roept de regering op fouten toe te geven en "verantwoordelijk en transparant leiderschap te bieden".

Serieus
Lahariya ziet het als een positief teken dat nu in elk geval wordt erkend dat er waarschijnlijk ook nog een derde golf komt. "Maar het moet dit keer niet bij beloftes blijven", zegt hij. "Toen de eerste golf begon was er een hoop discussie over het uitbreiden van India's zorginfrastructuur. Veel van die beloftes zijn niet opgevolgd. Alleen door nu de zorginfrastructuur voor te bereiden op die derde golf, vooral op het platteland, kan aangetoond worden dat we serieus zijn."

Volgens hem is het vertrouwen in de zorg geschaad, en niet alleen door wat er momenteel gaande is. "De regering heeft vier jaar geleden al beloofd het budget voor zorg te verhogen van 1,2 naar 2,5 procent van het bbp, maar er is nauwelijks iets gebeurd. We moeten ze snel mogelijk de uitgaven verhogen. Er zou ook meer geld naar de primaire zorg gaan. Aan al die beloftes moeten worden voldaan."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:
do mei 13, 2021 8:57 am
Maar wat dacht je van dit: hoeveel mensen ken jij nou persoonlijk die doodziek zijn geworden van het virus? Het is niet bepaald de pest of de cholera, anders hadden we dat echt wel geweten. Het lijkt verdorie wel of we in een film zitten.
Een drietal van mijn klanten hadden vorig jaar afgebeld wegens een corona besmetting. Ten eerste weet ik niet of dit ook waar is, maar stel dat het zo was, ze hebben alle 3 teruggebeld voor een latere afspraak. Geen had er iets aan over gehouden en niemand was naar het ziekenhuis gemoeten. Verder in mijn familiale of sociale omgeving: niemand. Mijn dochter heeft zich 1 x laten testen en dat was negatief.
In de ziekenhuizen die ik regelmatig bezoek heb ik niets gezien van drukte of paniek. Wel veel belachelijke regeltjes, pijlen op de grond voor een strikt enkelrichtings verkeer in het ziekenhuis. Als je de behandelkamer per ongeluk bent voorbij gelopen mag je niet terug maar moet je buiten en opnieuw binnen stappen, zoals in de IKEA. De verpleging heeft meer werk met die regeltjes te doen naleven dan met verplegen. Verleden week was er weer iets nieuws. Iedereen die binnen stapt moet zijn eigen mondmasker weggooien en krijgt er een vers van het ziekenhuis. Nog wat plastic afval erbij.
Ik kijk elke avond met verbazing naar de zoveelste dokter of verpleegster die op teevee komt vertellen dat ze o zo overwerkt zijn . Het zal aan mij liggen maar ik heb daar nooit iets van gezien. Niet bij SEH, niet bij de afdeling longziekten, nergens eigenlijk.
Nogmaals, ik ben geen corona ontkenner of antivaxxer, ik rapporteer gewoon wat ik gezien heb.
Laatst gewijzigd door mercator op do mei 13, 2021 10:55 am, 2 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

En wat denken jullie hier van. Ik vind het niet erg om jullie te informeren. Dat doe ik graag. Want het is een beetje sneu als je niet echt op de hoogte bent, doordat je vals voorgelicht bent door corona ontkenners.

Nou ja, gelukkig beginnen we de corona hier onder de knie te krijgen.
Tientallen ’coronadoden’ spoelen aan op oevers Ganges
Spoiler! :
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Het is een macaber beeld. Tientallen lichamen liggen voor de oevers van de rivier Ganges in het noorden van India. Vermoedelijk gaat het om slachtoffers van het coronavirus waar hongerige dieren zich tegoed aan doen.

De lokale bevolking denkt dat de lijken in de rivier werden gedumpt omdat crematieplaatsen overbelast zijn of omdat familieleden geen hout konden betalen voor de brandstapel. Sommige lichamen waren gedeeltelijk verbrand.

Een inwoner spreekt over een schokkende ervaring. De autoriteiten gaan de stoffelijke overschotten alsnog begraven of cremeren. Zij telden ongeveer veertig lijken, maar nieuwsmedia hebben het over een honderdtal aangespoelde coronadoden – of meer.

„Afschuwelijke beelden”, schrijft India Today. Een lokale politicus beschrijft: „Ze drijven aan het oppervlakte en liggen al zeker zeven dagen in het water.” De taferelen gaan inmiddels de wereld over.

Volgens tv-zenders eten de honden inmiddels van de lichamen.

„Dat kan de verspreiding van het virus verergeren. Een zeer treurige gang van zaken”, vertelt een Indiase presentatrice op televisie.

Bouwproject
De lokale autoriteiten van deelstaten Uttar Pradesh en Bihar begonnen elkaar te beschuldigen. De lichamen spoelden aan in laatstgenoemd gebied, maar zouden uit eerstgenoemde staat komen. Ondertussen heerst onder inwoners paniek. Ze zijn bang dat de lichamen de nog levende mensen kunnen besmetten met corona.

Ook wordt fnuikend opgemerkt dat het land ondertussen doorgaat met grote bouwprojecten terwijl de coronasituatie maar blijft verergeren.

De vondst van de lichamen is een nieuw voorbeeld van de rampzalige coronasituatie in India. Volgens officiële cijfers sterven dagelijks ongeveer 4000 mensen aan het coronavirus en het totale dodental is bijna 250.000. Veel experts zijn echter van mening dat het sterftecijfer veel hoger is.

Het coronavirus verspreidt zich in India vanuit de grote steden snel over de rest van het land. Met name op het platteland zijn er nauwelijks ziekenhuizen.
Ze hebben nu netten geplaatst om de lichamen op te vangen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mei 13, 2021 10:47 am
Ze hebben nu netten geplaatst om de lichamen op te vangen.
Zulke plaatjes kan je elke dag in het paradijs van de onhygiënische toestanden Indië maken. Het blijft natuurlijk wel de Heilige Rivier de Ganges. Ondanks ( of door?) de peuzelende dieren. Als hindoe moet je het toch waarderen om door een dier te worden opgegeten? Gelukkig leven wij niet in Indië.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do mei 13, 2021 10:46 am
Ali Yas schreef:
do mei 13, 2021 8:57 am
Maar wat dacht je van dit: hoeveel mensen ken jij nou persoonlijk die doodziek zijn geworden van het virus? Het is niet bepaald de pest of de cholera, anders hadden we dat echt wel geweten. Het lijkt verdorie wel of we in een film zitten.
Verder in mijn familiale of sociale omgeving: niemand. Mijn dochter heeft zich 1 x laten testen en dat was negatief.
Ik kan het verdorie niet laten. :scratch: Maar als jullie behoefte hebben om het covid is een griep vuurtje weer op te stoken dan mag ik ook wat zeggen.

Oom en tante in eerste golf overleden aan covid, vriendin een maand doodziek met lage zuurstof waarde in bloed, en via eerste hand ( covid arts op IC ) hoor ik dat mensen werkelijk doodziek in het ziekenhuis liggen. Waarom zou ze liegen.

ik ken ook niemand die een ferrari in zijn garage heeft staan, maar toch weet ik dat die mensen bestaan.

En mercator. Jij bent echt wel een beetje naïef. Hoezo is het niet druk in het ziekenhuis. Wat verwacht jij eigenlijk . In paniek rennende verpleging en artsen in gangen en zalen zoals je wel eens in een film ziet?

Nou ja, laat maar. :scratch:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mei 13, 2021 11:17 am
En mercator. Jij bent echt wel een beetje naïef. Hoezo is het niet druk in het ziekenhuis. Wat verwacht jij eigenlijk . In paniek rennende verpleging en artsen in gangen en zalen zoals je wel eens in een film ziet?
Ik ken ondertussen het fenomeen ziekenhuis genoeg om geen Grey's Anatomy scenes te verwachten [icon_lol.gif] . Maar hier op het teevee nieuws wordt die indruk wel telkens gewekt en sta me toe dat raar te vinden. Het is steevast hetzelfde liedje: de dokter komt vertellen dat het razend druk is door corona maar dan tegen de achtergrond van een vrijwel lege ziekenzaal waar ergens een verpleegster naar een computerscherm zit te staren. De patiënten zelf krijgen we niet te zien, naar verluidt wegens de privacy. Ik vermoed dat het voor de verpleging zwaar is door al die knellende kleding, mondmaskers en een hoop te volgen regeltjes, eerder dan door corona zelf. En nogmaals, dat is wat IK in mijn ziekenhuizen gezien heb. Hoe het elders is kan ik uiteraard niet weten.
En wat ook niet helpt is dat we nu nog altijd beelden vanuit Italië van begin 2020 te zien krijgen, als "illustratie" .
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mei 13, 2021 11:17 am
Oom en tante in eerste golf overleden aan covid, vriendin een maand doodziek met lage zuurstof waarde in bloed, en via eerste hand ( covid arts op IC ) hoor ik dat mensen werkelijk doodziek in het ziekenhuis liggen. Waarom zou ze liegen.
Dat beweer ik ook helemaal niet. Hoe het in Nederland is gesteld weet ik niet, hier in België liggen volgens de officiële cijfers een 700 tal patiënten op IC, die zijn er dus uiteraard slecht aan toe. Maar op een totale bevolking van 11 miljoen( eerder 12 want niemand weet hoeveel illegalen hier rondwandelen) kan je toch moeilijk van een catastrofe zoals de builenpest of de Spaanse griep spreken. En dat aantal is dalende.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Tezamen met de nodige uitwerpselen en chemisch afval dat verderop de heilige rivier is ingeloodst. Trouwens, is het niet de gewoonte van dat achterlijke gelovige volk om hun doden in de Ganges te smijten?

We zouden hartstikke vrolijk moeten zijn met hoe meer hoe beter veel doden als gevolg van het virus in India. Dat land heeft net zoveel inwoners als China: anderhalf miljard. Ik heb begrepen dat ook veel jonge mensen niet aan de wurggreep van het Chinese Vleermuisvirus ontkomen. Prima toch! Chapeau voor moeder natuur. Zij doet haar plicht en houdt waar nodig flinke opruiming. Of willen we liever een atoomoorlog of een ander soort natuurramp? Maar wat is een natuurramp eigenlijk? Domme mensen gaan er van uit dat het een vergissing is van de natuur en voor zeker twee miljard mensen de wil van God.

Al dat eenzijdige gejammer over slachtoffers in de nabije omgeving van het Chinese Vleermuisvirus zet geen zoden aan de dijk en zorgt ook niet voor de nodige oplossingen. Mensen zijn halsstarrig eigenwijs en willen zich bewust niets herinneren van wat niet in hun straatje te pas komt en vaak genoeg hier op het forum herhaald is:

De natuur laat zich niet dwingen.

Het Chinese Vleermuisvirus is een kind van de natuur - en zou vooral ook alle mohammedanen in moslim landen en mohammedanen die in Europa wonen en op onze kenniseconomie en beschaving parasiteren, moeten treffen. Zijn we voor eens en altijd van de volgelingen van het historische Arabische wanproduct, viezerik, pedofiel, psychopaat, sadist en oorlogsmisdadiger Mohammed verlost.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

hans van de mortel schreef:
do mei 13, 2021 2:02 pm
Chapeau voor moeder natuur. Zij doet haar plicht en houdt waar nodig flinke opruiming.
Ik kan jouw vrolijkheid niet delen. Corona heeft geen serieuze deuk in de bevolking gemaakt, tenminste niet in Nederland en ik kan me niet voorstellen dat dat in een tropisch land als India heel anders is.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
wo mei 12, 2021 11:47 am
Pilgrim schreef:
di mei 11, 2021 7:36 pm
Het is toch te gek dat de hele bevolking zich moet laten vaccineren voor een virus waar 99,97% van de bevolking geen last van heeft.
Ik ben het grotendeels met je eens hierover. Maar ik vraag me af waarom je je daar zo druk in maakt. Er zijn nl. 2 mogelijkheden: ofwel is het vaccin echt effectief en dus kan het nooit kwaad om ingeënt te worden. Ofwel is het een placebo van de orde van dr. Vogel of Kneipp en dan kan het ook geen kwaad. Maar mss neem je aanstoot aan het aspect dwang/verplichting. Dat kan ik dan beter begrijpen maar dat komt dan toch maar bovenop de hele hoge stapel verplichtingen die er al zijn? Mijn vaccinatie heeft exact 10 minuten geduurd en ik heb er niks van gevoeld. Niet direct erna en ook nu nog niet.
Ok, het is big business voor de farmabedrijven nu, maar waarom zou dat niet mogen? Dan heeft er tenminste iemand nog iets aan deze hele toestand.
Allemensen! Op welke planeet leef je? Ik denk dat die vaccins helemaal niet zo onschuldig zijn als een placebo. Volgens mij kunnen ze zelfs levensgevaarlijk zijn. Volgens de officiële VAERS statistieken ligt het aantal vaccindoden in de VS in 2021 nu al bijna 4000% hoger dan het aantal doden door alle vaccinaties in 2020 bij elkaar opgeteld. Want volgens deze gegevens van de overheid die zijn gepubliceerd op VAERS.hhs.gov, stierven in 2020 slechts 82 mensen na vaccinatie. Maar tot nu toe zijn er in 2021 3.317 sterfgevallen gemeld na covid-19-vaccinaties.

Afbeelding

https://noqreport.com/2021/05/08/cdc-as ... -combined/

Zie ook hier: https://www.lareb.nl/pages/update-van-bijwerkingen

Daar komt nog bij dat volgens geïnformeerde medische waarnemers door VAERS (Vaccine Adverse Event Reporting System) slechts 1% tot 10% van de werkelijke sterfgevallen of symptomen worden vastlegt, wat betekent dat redelijkerwijs al tussen de 33.000 en 330.000 Amerikanen zijn overleden na het nemen van covid-19-vaccins. Hetzelfde geldt natuurlijk voor Europa en de rest van de wereld. Volgens de officiële EU-cijfers die ik onlangs zag (bij EudraVigilance) waren er in de EU op 17 april al 7766 vaccinatiedoden en ruim 330.000 mensen met ongeneeslijke aandoeningen door die vaccinaties. Alles bij elkaar is dit toch behoorlijk hoog.

Ik zal je uitleggen hoe het werkt met deze zogenaamde vaccins. Het zijn geen gewone vaccins zoals we die vroeger hadden. Bij een klassiek vaccin kreeg je een verzwakte vorm van het virus waar je lichaam dan antistoffen tegen produceerde. Dat ‘ouderwetse’ vaccin blijft ook niet in je lichaam zitten, maar verdwijnt na verloop van tijd. Dat is met deze ‘vaccins’ niet het geval. De verandering is blijvend! Met deze nieuwe vaccins geven ze je geen verzwakte ziekteverwekker, maar programmerend mRNA. mRNA zorgt ervoor dat het lichaam proteïnen aanmaakt. In dit geval geeft het mRNA in de Covid vaccins je cellen de opdracht om het Spike proteïne van het SARS-CoV-2 virus (of een deel daarvan) aan te maken. De bedoeling is dan dit ervoor zorgt dat er antistoffen worden aangemaakt tegen dat vermeende virus. (Ons immuunsysteem is trouwens prima in staat dat zelf te doen, maar dit terzijde.) Ik las onlangs trouwens dat testen aantoonden dat er maar weinig antilichamen in het bloed zaten na die vaccinaties, maar dat kan ik verder niet bevestigen. Verder muteert een virus voortdurend, wat het effect van die vaccins ook al hoogst twijfelachtig maakt. Maar goed, de ziekteverwekker wordt dus in je eigen lichaam gecreëerd, i.p.v. ingespoten. Hoeveel er van dat Spike proteïne wordt geproduceerd, is onduidelijk. Verontrustend is ook dat met dierproeven met vier verschillende vaccins alle dieren dood gingen. Echter niet van het vaccin, maar van een versterkte immuunreactie. De Spike-proteïne antilichamen kunnen namelijk ook je witte bloedcellen (macrofagen) aanvallen. Daar zijn twee types van. Type 1 zorgt voor een ontstekingsreactie, waardoor allerlei rommel (van bacteriën e.d.) wordt opgeruimd. Maar type 2 remt de ontstekingsreactie weer af als je weer herstelt. Deze twee houden elkaar dus in evenwicht. Maar het Spike-proteïne antilichaam doodt het tweede type. Het bindt zich eraan en deactiveert ze. Alle in de testfasen gestorven dieven hadden longen die vol zaten met deze type-1 macrofagen, maar NUL met type-2. Waar kwamen ze achter? Dat dieren die NIET dat Spike-proteïne antilichaam hadden, al na twee dagen begonnen te herstellen. Het vaccin kan dus een cruciaal deel van je immuunsysteem buiten werking stellen en daarom denken veel deskundige critici dat mensen over een à anderhalf jaar beginnen te sterven.

Hoewel er inmiddels aardig wat mensen zijn die direct na de eerste prik al onderuit gingen, zegt het ook niet zoveel dat je er in het begin niets van merkt. Want het duurt namelijk dagen tot weken voordat het lichaam de gewenste spike-eiwitten en antistoffen tegen het SARS-CoV-2 virus aanmaakt. Om te zorgen dat het mRNA niet snel wordt afgebroken en het vaccin daardoor waardeloos wordt, hebben de fabrikanten dit daarom verpakt in liposomale (=vet) nanodeeltjes.

Dit zijn dus de risico’s. Die vaccins zijn experimenteel en in feite ook onvoldoende getest. Normaal gesproken duurt het wel 10 jaar met testen voor er een nieuw vaccin op de markt komt, maar dit wordt er even heel snel door heen gejast. Voor HIV is er ook na 40 jaar onderzoek nooit een vaccin gevonden en voor de griep bestaat ook geen echt vaccin, maar plotseling verschijnt er een mysterieus virus waar heel snel een vaccin voor beschikbaar is. Dat moet toch te denken geven...

Onlangs kreeg ik een tweede verzoek van mijn huisarts of ik niet alsnog een vaccin (AstraZeneca) wilde nemen en wat ik natuurlijk weer beleefd afgewimpeld heb. Ze willen kennelijk geen druppel verspillen...

En dan is er nog dat vaccinatiepaspoort, dat er natuurlijk voor dient als pressimiddel om je alsnog te laten vaccineren, maar ook weer als extra controle van de overheid. Het bevalt me helemaal niet. Op verschillende sites ontdekte ik opeens dat de RIVM ook ongevraagd is begonnen om voor iedere burger een vaccinatiestatus aan te maken. Kennelijk wil de overheid goed bijhouden wie er wel of niet gevaccineerd is. Uitermate zorgwekkend volgens mij!

Met de volgende drie formulieren kan je helemaal uit het vaccinatie systeem gehaald worden:

https://fd23.formdesk.com/rivm/WebForm3 ... rgetelheid

https://fd23.formdesk.com/rivm/WebForm4RechtVanBezwaar

https://fd23.formdesk.com/rivm/WebForm6 ... anDeelname )

Je krijgt dan achteraf wel het verzoek om een kopie van je ID bewijs aan het RIVM op te sturen (kan ook via email). Dat laatste wekt bij veel mensen ook argwaan, want het is misschien mogelijk dat je daardoor geregistreerd wordt als activistische weigeraar, wat ik natuurlijk ook ben. Ik ben er dus nog niet uit of ik wel of niet van die formulieren gebruik zal maken.
Laatst gewijzigd door Pilgrim op za mei 15, 2021 1:17 am, 3 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
vr mei 14, 2021 10:50 pm
Verder muteert een virus voortdurend, wat het effect van die vaccins ook al hoogst twijfelachtig maakt.
Ik heb me laten vertellen dat ons lichaam zich door die mutaties geen rad voor ogen laat draaien: het genoom van Corona is nogal groot en een paar mutaties maakt het voor ons afweersysteem niet onherkenbaar. Dat de gentherapie niet werkt heeft dus niks met mutaties van het virus te maken maar met de simpele omstandigheid dat de therapie niet bij iedereen in de gewenste mate werkt. Gelukkig is na een jaar endemisch optreden het gros van de mensen al lang immuun - als ze dat door eerdere confrontatie met andere coronavirussen niet al waren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
vr mei 14, 2021 10:50 pm
Voor HIV is er ook na 40 jaar onderzoek nooit een vaccin gevonden en voor de griep bestaat ook geen echt vaccin, maar plotseling verschijnt er een mysterieus virus waar heel snel een vaccin voor beschikbaar is. Dat moet toch te denken geven...
Dat zou me ook het volgende kunnen doen denken: in de labo's van de farmabedrijven hebben ze iets liggen dat nauwelijks werkt maar ook niet schadelijk is, ze hebben goed geld geroken en dat beginnen ze nu massaal te produceren wegens corona. Een nutteloos product dat niet werkt en soms zelfs schadelijk is maar iedereen wil het hebben, dat is toch een commercieel godsgeschenk? Dat is toch ook zo met alcohol, drugs, chocolade, voetbalwedstrijden en noem maar op?
Ik zou mss dat vaccin geweigerd hebben moest ik 10 of 20 jaar jonger zijn maar wat maakt het me nu uit of ik binnen 10 of 15 jaar er last van zou kunnen krijgen.
Als jij je stelling hard wil maken zou het een nobele daad zijn om je te laten vaccineren, eraan dood te gaan en op je sterfbed te zuchten zie je wel dat ik gelijk had! [icon_lol.gif] .Want die cijfers uit Amerika die je geeft...tja wat ben ik daar nu mee ? Ik heb geen enkele manier om die te controleren. Voor geen enkel cijfer overigens dat ze nu al anderhalf jaar geven om nu eens dit dan weer s het omgekeerde te bewijzen.
Bijv. : hier in België hebben ze ons steeds gezegd dat de curves alleen zouden beginnen dalen als tenminste 70 % van de bevolking gevaccineerd is ( het Rijk van de Vrijheid zou dan terug aanbreken). Op dit moment is nog geen 15 % gevaccineerd en de cijfers duiken naar beneden terwijl er dus eigenlijk niks veranderd is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie