Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do mei 13, 2021 11:17 am
ik ken ook niemand die een ferrari in zijn garage heeft staan, maar toch weet ik dat die mensen bestaan.
Die vergelijking gaat toch niet helemaal op. Ik zou zonder enig probleem naar een Ferrari dealer kunnen gaan en s kijken hoe zo'n ding eruit ziet en wie weet er eentje kopen. Maar als ik nu s vroeg aan het ziekenhuis hier of ik eens een kijkje mag komen nemen op de Covid- en de IC afdeling? Dat zal niet gaan denk ik.
Hier is nu alleszins grote ophef omdat een onderzoeksjournalist heeft uitgebracht dat van in het begin ziekenhuizen de cijfers manipuleerden om meer geld los te krijgen van de zorgverzekering. Waarbij ik direct moet zeggen dat zoiets alleen in België mogelijk is omdat we hier geen private zorgverzekeringen hebben. De overheid deelt gewoon belastingsgeld uit zonder serieuze controle dus neem ik aan dat de verleiding soms groot is.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Wat weten we van de op fascistisme lijkende coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

"Mensen mogen elkaar ook weer omhelzen."

De bovenstaande tekst hoorde ik zojuist op de nieuwsradio over de versoepelingsmaatregelen in Groot Brittannië.

De fascistische Chinese-vleermuisvirus-maatregelen worden teruggedraaid. Nog nooit, nee, nog nooit is een dergelijke walgelijke ziekelijke dictatoriale machtswellustige uitoefening op de mensheid losgelaten dan in de afgelopen twee jaren. En het domme klootjesvolk heeft dit alles als normale vanzelfsprekend lekkere zoete koek geslikt. Ach, het kan nog gekker: moslims beschouwen als medeburgers.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we van de op fascistisme lijkende coronacrisis?

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
ma mei 17, 2021 11:11 am
De bovenstaande tekst hoorde ik zojuist op de nieuwsradio over de versoepelingsmaatregelen in Groot Brittannië.
...waarbij het goed mogelijk is dat die niet eens doorgaan. Vanwege de Indische variant die zomaar even 50 x besmettelijker is dan de inheemse Britse, die ook al tig x besmettelijker was dan de gewone. Het lijkt wel elk land zijn variant [icon_lol.gif] . Pech voor de Britten dat ze zoveel Indiërs e.d. op hun eiland hebben, ingevoerd uit de vroegere kolonies. Indië, het paradijs voor al wie weinig op heeft met hygiëne. Ik las gisteren dat daar door Hindoe wijzen wordt aangeraden om een koe te knuffelen, zich daarna goed in te smeren met urine en drek van de herkauwer en zich dan met diens melk af te spoelen. Naar verluidt veel beter dan Pfizer of Astra Zeneca.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

Geweldig!

Hahahaha!


Wat moet je met een wereld met zoveel drekmensen? . . . gerelateerd aan heidens zelfvernietigend geestelijk terrorisme.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we van de op fascistisme lijkende coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
ma mei 17, 2021 12:40 pm
hans van de mortel schreef:
ma mei 17, 2021 11:11 am
De bovenstaande tekst hoorde ik zojuist op de nieuwsradio over de versoepelingsmaatregelen in Groot Brittannië.
...waarbij het goed mogelijk is dat die niet eens doorgaan.
Die ging door.

Two pints and a Full English, please! Jubilant Britons enjoy boozy breakfasts as pubs allow punters inside for first time since Christmas on 'Freedom Day'

Afbeelding

Afbeelding

Jaloers op dit ontbijtje? Nou niet echt . Ik zou zo'n bord niet op krijgen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
za mei 15, 2021 11:06 am
Bijv. : hier in België hebben ze ons steeds gezegd dat de curves alleen zouden beginnen dalen als tenminste 70 % van de bevolking gevaccineerd is ( het Rijk van de Vrijheid zou dan terug aanbreken). Op dit moment is nog geen 15 % gevaccineerd en de cijfers duiken naar beneden terwijl er dus eigenlijk niks veranderd is.
Ik vermoed dat de scepsis toeneemt en de meeste mensen die vaccinaties helemaal niet meer willen. Toch vind ik het vreemd dat jij wel tot degenen lijkt te behoren die zich zo bereidwillig laten vaccineren. Als je alleen gemakzuchtig wilt zijn, zou ik die oproep gewoon negeren of afwimpelen. Dat is wel zo makkelijk. Die fabrikanten van die vaccins hebben ook niet echt een goede reputatie.
mercator schreef:
za mei 15, 2021 11:59 am
Hier is nu alleszins grote ophef omdat een onderzoeksjournalist heeft uitgebracht dat van in het begin ziekenhuizen de cijfers manipuleerden om meer geld los te krijgen van de zorgverzekering. Waarbij ik direct moet zeggen dat zoiets alleen in België mogelijk is omdat we hier geen private zorgverzekeringen hebben. De overheid deelt gewoon belastingsgeld uit zonder serieuze controle dus neem ik aan dat de verleiding soms groot is.
Bedoel je de journalist Jeroen Bossaert? Hij onderzocht voor HLN of sommige ziekenhuizen hun coronacijfers manipuleren om daar financieel beter van te worden. Het bleek dat overheidsdocumenten inderdaad in die richting wezen, want in die documenten staat dat ze mogelijk aan ‘financiële optimalisatie’ doen via coronacijfers. Bossaert licht dit op social media toe: “Het blijkt dat het systeem toch wel wat gaten vertoont. Bovendien riskeren sjoemelaars geen sanctie.”

De ziekenhuizen willen de data hierover duidelijk niet delen. Eerder vroeg Bossaert al of ze hun coronasterfte openbaar wilden maken, maar de meesten weigerden.

Maar goed, nu je je toch hebt laten vaccineren heb ik nog een vreemde vraag. Er verschijnen vreemde berichten van mensen die gevaccineerd zijn en nu een magneet kunnen laten vastplakken op de plaats van de vaccinatie. Ik weet niet wat hiervan te denken. Is dat bij jouw ook het geval?

https://odysee.com/@TimTruth:b/Magneticcovidvaxarm-1:6
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm

Maar goed, nu je je toch hebt laten vaccineren heb ik nog een vreemde vraag. Er verschijnen vreemde berichten van mensen die gevaccineerd zijn en nu een magneet kunnen laten vastplakken op de plaats van de vaccinatie. Ik weet niet wat hiervan te denken. Is dat bij jouw ook het geval?
Pilgrim, Pilgrim, Pilgrim... :scratch: Trap jij nou werkelijk in deze onzin? Dit is erg. Ik had je echt wijzer verwacht. Ik hoop echt dat jij dit als geintje bedoelt. Er zitten geen nanobots in het vaccin. Ik herhaal....Er zitten geen nanobots in het vaccin
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

Ik geloof natuurlijk ook niet dat het iets met nanobots te maken heeft of dat die er in zitten en dat heb ik ook helemaal niet gezegd of gesuggereerd. Ik was gewoon alleen nieuwsgierig wat er waar is van die verhaaltjes over dat magnetisme.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
di mei 18, 2021 1:02 am
Ik geloof natuurlijk ook niet dat het iets met nanobots te maken heeft of dat die er in zitten en dat heb ik ook helemaal niet gezegd of gesuggereerd. Ik was gewoon alleen nieuwsgierig wat er waar is van die verhaaltjes over dat magnetisme.
Bangmakerij Pilgrim. Of een geintje van iemand waar iedereen intrapt.

De onzin die ik de laatste tijd op twitter lees wat betreft vaccinatie, gaat alle gekte te boven. Als iemand zich niet wil laten vaccineren moet hij dat niet doen. Niemand die hem dat kwalijk neemt. Maar ga ook geen onzin verkondigen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

New COVID-19 cases plummet in Texas

Mike Stucka | USA TODAY NETWORK

Texas reported far fewer coronavirus cases in the week ending Sunday, adding 17,394 new cases. That's down 24.8% from the previous week's tally of 23,115 new cases of the virus that causes COVID-19.

Texas ranked 41st among the states where coronavirus was spreading the fastest on a per-person basis, a USA TODAY Network analysis of Johns Hopkins University data shows. In the latest week coronavirus cases in the United States decreased 16.9% from the week before, with 286,109 cases reported. With 8.71% of the country's population, Texas had 6.08% of the country's cases in the last week. Across the country, seven states had more cases in the latest week than they did in the week before.

Across Texas, cases fell in 152 counties, with the best declines in Bexar, Harris and El Paso counties.

Lees verder>>>
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

De strijd tegen Covid wordt gestreden door iedereen in 'bubbels' te plaatsen. Mensen in een bubbel hebben veel contacten onderling (knuffelen) en maar heel weinig contacten daarbuiten. Er wordt gehoopt dat deze compartementalisatie van de maatschappij helpt bij de bestrijding.
Maar in zo'n bubbel kan het virus wel goed te keer gaan. Zoals hier:
Leidse moskee Imam Malik twee weken dicht vanwege coronabesmettingen

Het bestuur liet afgelopen weekend al weten dat het aantal besmettingen bij de moskee aan het toenemen was, waarop nog weer andere leden meldden dat zij positief getest waren. Bij contact met de GGD op maandag bleek, dat het ook daarmee nog niet klaar was. De besmettingscijfers voor de moskee lagen nog hoger dan gedacht.

Daarop besloot het bestuur dinsdag 18 mei tot en met in ieder geval zondag 30 mei de deuren dicht te houden. Gedurende deze periode vinden er geen activiteiten plaats in de moskee. Ook geen gebeden en (online) vrijdaggebeden.

,,Om verdere besmetting binnen de Leidse gemeenschap te voorkomen, verzoeken wij met klem iedereen die normaliter naar onze moskee gaat, niet Moskee Al Hijra of de Turkse Moskee te bezoeken’’, stelt het moskeebestuur verder. ,,We dienen allen die verantwoordelijkheid te dragen door aan de ander te denken in plaats van onszelf alleen. Wij rekenen erop dat een ieder van ons verantwoord hiermee omgaat.’’
https://www.leidschdagblad.nl/cnt/DMF20210517_4475068
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Mahalingam »

Is het echt zo dat in Wallonië altijd meer geld aan de strijkstok blijft hangen dan in Vlaanderen?
Waalse vaccinaties kosten veel meer dan Vlaamse: “Onmogelijk om uit te leggen”

Het coronavirus houdt geen rekening met de taalgrens, maar de vaccinatiecampagne wél. Een Waals of Brussels coronavaccin is een pak duurder dan een Vlaams, blijkt uit een rapport van de Inspectie van Financiën. Per gevaccineerde in een vaccinatiecentrum maakt Wallonië 72 euro kosten, terwijl Vlaanderen slechts 53 euro spendeert. Een vaccinatie in een Waals rusthuis is zelfs dubbel zo duur.
https://www.gva.be/cnt/dmf20210517_97624932
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Voor de verandering plaats ik hier een Viruswaarheid Live Q&A video met Willem Engel en gasten. Te gast is Chi Lueng Chiu.

Een erg interessante uitzending. Het gesprek duurt een uur, maar verveelt geen moment. De moeite waard om te kijken.

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
di mei 18, 2021 1:02 am
Ik geloof natuurlijk ook niet dat het iets met nanobots te maken heeft of dat die er in zitten en dat heb ik ook helemaal niet gezegd of gesuggereerd. Ik was gewoon alleen nieuwsgierig wat er waar is van die verhaaltjes over dat magnetisme.
Het treft net dat ik nu bij het lezen van je vraag naast zo'n prikbord zit waar ik met magneetjes mijn belangrijke afspraken en correspondentie vast maak. Ik ga net zo'n magneetje op de prikplek houden, wacht even...nee, die valt direct op de grond. Als het met zo'n kleintje niet lukt zal het met een grotere ook wel niet lukken maar dat heb ik hier nu even niet bij de hand.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm
Ik vermoed dat de scepsis toeneemt en de meeste mensen die vaccinaties helemaal niet meer willen. Toch vind ik het vreemd dat jij wel tot degenen lijkt te behoren die zich zo bereidwillig laten vaccineren.
Ik heb het al uitgelegd geloof ik. In de eerste plaats heb ik er geen schrik van omdat ik denk dat het in de eerste plaats een placebo is zoals de jaarlijkse griepprik. En ten tweede zie ik de praktische bezwaren van vaccin weigeren niet zitten. Niet naar de winkel mogen, niet naar het buitenland en wie weet wat ze allemaal nog gaan uitverzinnen. Omwille van ideologische redenen weigeren is mooi maar dan moet dat toch wel eerder nut dan nadeel opleveren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
di mei 18, 2021 2:22 pm
Pilgrim schreef:
di mei 18, 2021 1:02 am
Ik geloof natuurlijk ook niet dat het iets met nanobots te maken heeft of dat die er in zitten en dat heb ik ook helemaal niet gezegd of gesuggereerd. Ik was gewoon alleen nieuwsgierig wat er waar is van die verhaaltjes over dat magnetisme.
Het treft net dat ik nu bij het lezen van je vraag naast zo'n prikbord zit waar ik met magneetjes mijn belangrijke afspraken en correspondentie vast maak. Ik ga net zo'n magneetje op de prikplek houden, wacht even...nee, die valt direct op de grond. Als het met zo'n kleintje niet lukt zal het met een grotere ook wel niet lukken maar dat heb ik hier nu even niet bij de hand.
Misschien moet je het na een week nog eens proberen mercator. Het kan even duren voordat je magnetische krachten krijgt las ik ergens.

Ik kan me niet voorstellen dat iemand zo'n site als niburu nog serieus kan nemen Er staan grappige verhalen op die site. Dat is waar...Je moet die site lezen als een spannend jongensboek.

Ik heb trouwens uit betrouwbare bron vernomen dat in hema worst ook het vaccin zit.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di mei 18, 2021 2:58 pm
Misschien moet je het na een week nog eens proberen mercator. Het kan even duren voordat je magnetische krachten krijgt las ik ergens.
10 tot 15 jaar heb ik ergens gelezen.
Ik hoop maar dat het animaal magnetisme dan beperkt blijft tot mijn bovenarm anders wordt het gevaarlijk voor me bij Gamma of Karwei.
Laatst gewijzigd door mercator op di mei 18, 2021 3:56 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm
Die fabrikanten van die vaccins hebben ook niet echt een goede reputatie.
Hoezo, waarop is dat gebaseerd ? Ik heb Pfizer gekregen, dat is naar t schijnt het beste spul icon_thumbup.gif . Dus wat er in die andere zit kan mij niet zo boeien. Ik heb liters chemicaliën door mijn aders gekregen tijdens de chemotherapie, waarvan ook niemand mij kon of wilde vertellen wat er in zat. Dus dat minuscule spuitje Pfizer zal dan ook nog wel gaan.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm
Die fabrikanten van die vaccins hebben ook niet echt een goede reputatie.
Ik ben blij met fabrikanten die medicijnen en vaccins maken.
Zonder die fabrikanten zou de gezondheidzorg er een stuk slechter uitzien.

Ze maken medicijnen en vaccins voor...

Kanker
Borstkanker
Leukemie
Longkanker
Nierkanker
Acromegalie
Amyloïdose
Groeihormoonstoornis
Hemofilie
Ziekte van Addison
Artritis psoriatica
Reumatoïde artritis (RA)
Antibiotica
Antischimmel
Hart- en vaatziekten
Antistolling & Trombose
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
di mei 18, 2021 2:27 pm
Ik heb het al uitgelegd geloof ik. In de eerste plaats heb ik er geen schrik van omdat ik denk dat het in de eerste plaats een placebo is zoals de jaarlijkse griepprik. En ten tweede zie ik de praktische bezwaren van vaccin weigeren niet zitten. Niet naar de winkel mogen, niet naar het buitenland en wie weet wat ze allemaal nog gaan uitverzinnen. Omwille van ideologische redenen weigeren is mooi maar dan moet dat toch wel eerder nut dan nadeel opleveren.
Nou, succes er mee dan maar! Ik denk dat je het geweldig onderschat. Heb je nu een bewijsje dat je gevaccineerd bent en naar de winkel mag? Ik vind het wel erg meegaand allemaal. Ik denk (en hoop) dat de meeste mensen die vaccins wel zullen weigeren. Als er genoeg verzet vanuit de bevolking komt houdt het ook op.
mercator schreef:
di mei 18, 2021 3:54 pm
Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm
Die fabrikanten van die vaccins hebben ook niet echt een goede reputatie.
Hoezo, waarop is dat gebaseerd ? Ik heb Pfizer gekregen, dat is naar t schijnt het beste spul icon_thumbup.gif . Dus wat er in die andere zit kan mij niet zo boeien. Ik heb liters chemicaliën door mijn aders gekregen tijdens de chemotherapie, waarvan ook niemand mij kon of wilde vertellen wat er in zat. Dus dat minuscule spuitje Pfizer zal dan ook nog wel gaan.
Je bent wel erg goed vertrouwen vind ik. Ik krijg de indruk dat je nauwelijks in de materie verdiept hebt. Ik vind dat spul helemaal niet zo onschuldig, als ik alleen al naar die bijwerkingen kijk. Alleen al in de EU zijn er nu al meer dan 10.000 geregistreerde sterfgevallen las ik. En over de vergaande corruptie van Big Pharma hebben we zelfs nog een speciale topic aangemaakt. Hier wat feiten die je moet weten...

Afbeelding
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
di mei 18, 2021 2:27 pm
Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm
Ik vermoed dat de scepsis toeneemt en de meeste mensen die vaccinaties helemaal niet meer willen. Toch vind ik het vreemd dat jij wel tot degenen lijkt te behoren die zich zo bereidwillig laten vaccineren.
Ik heb het al uitgelegd geloof ik. In de eerste plaats heb ik er geen schrik van omdat ik denk dat het in de eerste plaats een placebo is zoals de jaarlijkse griepprik. En ten tweede zie ik de praktische bezwaren van vaccin weigeren niet zitten. Niet naar de winkel mogen, niet naar het buitenland en wie weet wat ze allemaal nog gaan uitverzinnen. Omwille van ideologische redenen weigeren is mooi maar dan moet dat toch wel eerder nut dan nadeel opleveren.
Hahahahaha!

Precies! Logisch toch. Kom op zeg! Ik word nu toch ook echt lacherig van Pilgrim. Hij blijft maar doordrammen op eenzame hoogte. Sterker nog, ondanks dat ik Pilgrim zijn intelligentie niet wil onthouden, verbaast het mij dat hij al een paar maanden bezig is te demonstreren dat hij tegen de wind in kan plassen. Of druk ik mij niet slagvaardig genoeg uit?

Ook ik ben de mening toegedaan dat het vaccin best weleens een placebo kan zijn met wat nuttig spul erin dat geen mens kwaad doet. Geen fabrikant zal het in zijn hoofd halen gekke dingen te doen. Laat staan mensen bewust ziek te maken. Nadenken! Hersenen gebruiken. Zwakke mensen worden sowieso eerder aan Pierlala de Dood uitgeleverd dan de sterken, de rechtvaardigen, volgens het aapmens Darwin concept. Mercator en ik doen niets anders dan de logica alle eer toekennen. Dat de politiek erop los lult dat dankzij het vaccineren het virus een halt is toegeroepen, heeft mijn lachsalvo's alleen maar doen toenemen.

Ik ben nog altijd niet gevaccineerd en ga dit ook niet doen. Maar . . . als ik er niet onderuit kom, ben ik de eerste in de rij.

Ik ga zaterdag naar Havana toe. Ik moet hier weg. Donderdag laat ik mij testen met een bewijs van goed gedrag. Ook moet ik een ingevulde gezondheidsverklaring meenemen. Als iemand zo gezond is als een vis ben ik het wel. Maar dat kan morgen een vergissing zijn. Ik betaal nog geen € 100 voor de test (normaal 130). Ik vlieg via Parijs en dan verder richting de hete zon. Op het vliegveld van Parijs is bij de overstap een chirurgisch mondkapje verplicht. In Havana ben ik verplicht uit een aantal hotels te kiezen waar ik vijf dagen in quarantaine moet verblijven. Voordat ik de lobby betreed, ben ik eerst getest. Na vijf dagen word ik weer getest. En als ik dan nog geen last heb gekregen van het Chinese vleermuisvirus mag ik mijn tocht in Havana vrijelijk voortzetten. Als ik weer terug naar Amsterdam keer, moet ik weer getest worden. Maar dan schijnt een sneltest afdoende te zijn. In Amsterdam terug zie ik het wel. Je weet maar nooit. Misschien zijn dan de Russen al in Nederland. Of zijn alle mohammedanen in Nederland gaan rellen omdat Hamas zijn burgers massaal de dood in stuurt en de domme Palestijnen laat geloven dat onnodig sterven voor een hopeloze zaak goed in de smaak zal vallen bij Allah, die overigens de voorkeur geeft aan steun aan niet-mohammedanen in de wereld omdat hij niet wil afgaan als een moslim in de moskee die bij zijn vrijdagmiddaggebed plots last krijgt van diarree.

De Cubanen geloven blijkbaar hun eigen testen niet. Laat staan die van ons. Hahaha! Ben ik nog wat vergeten in het onsmakelijke onmenselijke theater van de viruswaanzin? Ja! In het vliegtuig moet ik om de drie uur van mondkapje wisselen. Bij de maaltijd mag het mondkapje af. Maar niet zoals ik het zelf wil. Ben je nou helemaal betoeterd! De waanzin houdt ons in een virus gerelateerde wurggreep. Ik moet met twee handen het mondkapje aan de zijkant vastpakken en van mijn gezicht afhalen. Mag niet onder mijn kin blijven hangen. Na de maaltijd, die bij mij drie uur in beslag zal nemen (grapje, maar er is geen limiet door KLM genoemd wanneer het mondkapje weer op moet na het eten. :thinking:)

Lachen geblazen met de Tijdgeest die over ons waakt, of moet ik zeggen de pest in de mensheid heeft. En terecht. Ik geef de Tijdgeest altijd gelijk. Welk nut dient mij anderszins? Dat zul je Pilgrim niet horen zeggen. Die blijft zich maar verzetten tot het bittere einde aan toe tegen 1 vaccinatieprik en 1 gratis. Want twee weten meer dan een. Onzin natuurlijk. Want als de twee minder weten dan de een, weet de een dus meer. Dus, de vaccinatieprik is een zoethoudertje. Ach, weet je wat? Pilgrim is een eenzame alleraardigste angsthaas die meent de dans te kunnen ontspringen door zich als eenling in het enge bos te verschuilen in de verwachting dat de halve wereld zich bij hem zal aansluiten. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ariel »

Goede reis, en veel plezier in Cuba Hans. En al die regeltjes en toestanden zijn inderdaad vervelend. Vergeet niet voldoende mondkapjes mee te nemen wordt geadviseerd.

En ik denk dat de soep in het vliegtuig wat betreft regeltjes niet zo heet gegeten wordt als opgediend om het zomaar te zeggen. Volgens mij hebben ze geen tijd om al die mensen te controleren of ze hun mondkapje goed afdoen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door hans van de mortel »

mercator schreef:
di mei 18, 2021 2:27 pm
Pilgrim schreef:
ma mei 17, 2021 9:04 pm
Ik vermoed dat de scepsis toeneemt en de meeste mensen die vaccinaties helemaal niet meer willen. Toch vind ik het vreemd dat jij wel tot degenen lijkt te behoren die zich zo bereidwillig laten vaccineren.
Ik heb het al uitgelegd geloof ik. In de eerste plaats heb ik er geen schrik van omdat ik denk dat het in de eerste plaats een placebo is zoals de jaarlijkse griepprik. En ten tweede zie ik de praktische bezwaren van vaccin weigeren niet zitten. Niet naar de winkel mogen, niet naar het buitenland en wie weet wat ze allemaal nog gaan uitverzinnen. Omwille van ideologische redenen weigeren is mooi maar dan moet dat toch wel eerder nut dan nadeel opleveren.
Hahahahaha!

Precies! Logisch toch. Kom op zeg! Ik word nu toch ook echt lacherig van Pilgrim. Hij blijft maar doordrammen op eenzame hoogte. Sterker nog, ondanks dat ik Pilgrim zijn intelligentie niet wil onthouden, verbaast het mij dat hij al een paar maanden bezig is te demonstreren dat hij tegen de wind in kan plassen. Of druk ik mij niet slagvaardig genoeg uit?

Ook ik ben de mening toegedaan dat het vaccin best weleens een placebo kan zijn met wat nuttig spul erin dat geen mens kwaad doet. Geen fabrikant zal het in zijn hoofd halen gekke dingen te doen. Laat staan mensen bewust ziek te maken. Nadenken! Hersenen gebruiken. Zwakke mensen worden sowieso eerder aan Pierlala de Dood uitgeleverd dan de sterken, de rechtvaardigen, volgens het aapmens Darwin concept. Mercator en ik doen niets anders dan de logica alle eer toekennen. Dat de politiek erop los lult dat dankzij het vaccineren het virus een halt is toegeroepen, heeft mijn lachsalvo's alleen maar doen toenemen.

Ik ben nog altijd niet gevaccineerd en ga dit ook niet doen. Maar . . . als ik er niet onderuit kom, ben ik de eerste in de rij.

Ik ga zaterdag naar Havana toe. Ik moet hier weg. Donderdag laat ik mij testen met een bewijs van goed gedrag. Ook moet ik een ingevulde gezondheidsverklaring meenemen. Als iemand zo gezond is als een vis ben ik het wel. Maar dat kan morgen een vergissing zijn. Ik betaal nog geen € 100 voor de test (normaal 130). Ik vlieg via Parijs en dan verder richting de hete zon. Op het vliegveld van Parijs is bij de overstap een chirurgisch mondkapje verplicht. In Havana ben ik verplicht uit een aantal hotels te kiezen waar ik vijf dagen in het geselecteerde hotel in quarantaine moet verblijven. Voordat ik de lobby betreed, ben ik eerst getest. Na vijf dagen word ik weer getest. En als ik dan nog geen last heb gekregen van het Chinese vleermuisvirus mag ik mijn tocht in Havana vrijelijk voortzetten. Als ik weer terug naar Amsterdam keer, moet ik weer getest worden. Maar dan schijnt een sneltest afdoende te zijn. In Amsterdam terug zie ik het wel. Je weet maar nooit. Misschien zijn dan de Russen al in Nederland. Of zijn alle mohammedanen in Nederland gaan rellen omdat Hamas zijn burgers massaal de dood in stuurt en de domme Palestijnen laat geloven dat onnodig sterven voor een hopeloze zaak goed in de smaak zal vallen bij Allah, die overigens de voorkeur geeft aan steun aan niet-mohammedanen in de wereld omdat hij niet wil afgaan als een moslim in de moskee die bij zijn vrijdagmiddaggebed plots last krijgt van diarree.

De Cubanen geloven blijkbaar hun eigen testen niet. Laat staan die van ons. Hahaha! Ben ik nog wat vergeten in het onsmakelijke onmenselijke theater van de viruswaanzin? Ja! In het vliegtuig moet ik om de drie uur van mondkapje wisselen. Bij de maaltijd mag het mondkapje af. Maar niet zoals ik het zelf wil. Ben je nou helemaal betoeterd! De waanzin houdt ons in een virus gerelateerde wurggreep. Ik moet met twee handen het mondkapje aan de zijkant vastpakken en van mijn gezicht afhalen. Mag niet onder mijn kin blijven hangen. Na de maaltijd, die bij mij drie uur in beslag zal nemen (grapje, maar er is geen limiet door KLM genoemd wanneer het mondkapje weer op moet na het eten. :thinking:)

Lachen geblazen met de Tijdgeest die over ons waakt, of moet ik zeggen de pest in de mensheid heeft?
En terecht. Ik geef de Tijdgeest altijd gelijk. Dat zul je Pilgrim niet horen zeggen. Die blijft zich maar verzetten tot het bittere einde tegen een gratis vaccinatieprik en daarna nog een gratis. Te mooi om waar te zijn. Hahaha! Want twee weten meer dan een. Onzin natuurlijk. Want als de twee minder weten dan de een, weet de een dus meer. Dus, de vaccinatieprik is volgens mij een lachertje. Ach, weet je wat? Pilgrim is een eenzame angsthaas die meent de dans te kunnen ontspringen door zich als eenling in het enge bos te verschuilen in de verwachting dat de halve wereld zich binnenkort bij hem zal aansluiten. [icon_lol.gif]
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Plaats reactie