Wat weten we nu van de coronacrisis?

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 22, 2022 11:23 am
Ja, en het betreft, wat uitzonderlijk is bij sjun, ook een betrouwbare bron.
"Betrouwbare" bronnen zijn in jouw ogen alleen de bronnen die dingen zeggen die in jouw politieke kraam te pas komen. Dat we die definitie even helder hebben.
Dat er haastwerk is geleverd bij de ontwikkeling van vaccins bij de uitbraak van de pandemie lijkt me duidelijk.
Eigenlijk is haastwerk een eufemisme hier. Het gaat om het moedwillig negeren van alarmerende signalen.
Dat dit nadelige gevolgen heeft gehad voor de kwaliteit, de werkzaamheid en de mogelijke bijwerkingen van het vaccin blijkt niet uit de bron.
Het negeren van de signalen had uiteraard geen effect op het middel zelf. Het had wél een effect op de distributie ervan.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Atsma

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ali Yas schreef:
vr jul 22, 2022 11:29 am

"Betrouwbare" bronnen zijn in jouw ogen alleen de bronnen die dingen zeggen die in jouw politieke kraam te pas komen. Dat we die definitie even helder hebben.
In dit geval niet.
Eigenlijk is haastwerk een eufemisme hier. Het gaat om het moedwillig negeren van alarmerende signalen.
Dat gebeurt soms bij haastwerk waar men snel resultaten wil boeken.
Het negeren van de signalen had uiteraard geen effect op het middel zelf. Het had wél een effect op de distributie ervan.
Ja. Het middel bleek betrouwbaar en effectief.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 22, 2022 11:35 am
Het middel bleek betrouwbaar en effectief.
Dat zou je kunnen denken als je geheugen je in de steek laat.

Ik kan me daarentegen nog goed herinneren dat ons groepsimmunitiet werd beloofd als de vaccinatiegraad 70 à 80% zou bedragen. Inmiddels zijn we 3 à 4 prikken verder en heeft het gros de ziekte gewoon doorgemaakt, ingeënt of niet. Het middel bleek niet betrouwbaar (er waren herhalingen nodig die niet waren voorzien) en erg effectief was het ook niet, anders zouden we al lang van de pandemie af zijn geweest.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Atsma

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ali Yas schreef:
vr jul 22, 2022 11:46 am


Ik kan me daarentegen nog goed herinneren dat ons groepsimmunitiet werd beloofd als de vaccinatiegraad 70 à 80% zou bedragen. Inmiddels zijn we 3 à 4 prikken verder en heeft het gros de ziekte gewoon doorgemaakt, ingeënt of niet. Het middel bleek niet betrouwbaar (er waren herhalingen nodig die niet waren voorzien) en erg effectief was het ook niet, anders zouden we al lang van de pandemie af zijn geweest.
Ik kan me niet herinneren dat er ooit belooft is dat vaccinatie ons van Corona af zou helpen. Er zijn wel honderdduizenden mensenlevens mee gespaard en de bijwerkingen blijken verwaarloosbaar klein.
De ontwikkeling van de vaccins is een ongelooflijke prestatie van de wetenschap. Dat er in dat traject ook fouten zijn gemaakt is onvermijdelijk.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 22, 2022 11:52 am
Ik kan me niet herinneren dat er ooit belooft is dat vaccinatie ons van Corona af zou helpen.
Waarschijnlijk ben je daar gelukkig mee.
Er zijn wel honderdduizenden mensenlevens mee gespaard
Mensen leven niet eeuwig, je kunt dus hooguit een mensenleven verlengen door te voorkomen dat ze aan een bepaald acuut ziektebeeld bezwijken. Maar de vraag is: hoeveel heb je het leven verlengd? We weten uit statistieken dat de gemiddelde coronadode 2 à 3 andere potentieel dodelijke aandoeningen had, dus heel veel winst in termen van levensjaren hoef je niet te verwachten als je zulke mensen "redt".
en de bijwerkingen blijken verwaarloosbaar klein.
Eh nee, zeker niet bij jonge mensen die door de ziekte zelf geen serieuze risico's liepen maar door de vaccinatie nu zitten met een potentieel dodelijke hartziekte.
De ontwikkeling van de vaccins is een ongelooflijke prestatie van de wetenschap.
De wetenschap presteert niks. Je bedoelt waarschijnlijk iets anders. En ongelofelijk is het ook niet: vaccins worden al heel lang gemaakt en met spectaculairdere resultaten dan het coronamiddel.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Atsma

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ali Yas schreef:
vr jul 22, 2022 12:49 pm

Waarschijnlijk ben je daar gelukkig mee.
Nee, maar het is een bekend feit.
Mensen leven niet eeuwig, je kunt dus hooguit een mensenleven verlengen door te voorkomen dat ze aan een bepaald acuut ziektebeeld bezwijken. Maar de vraag is: hoeveel heb je het leven verlengd? We weten uit statistieken dat de gemiddelde coronadode 2 à 3 andere potentieel dodelijke aandoeningen had, dus heel veel winst in termen van levensjaren hoef je niet te verwachten als je zulke mensen "redt".
Als je om de werkzaamheid van het vaccin te bagatelliseren de kwaliteit van de geredde mensenlevens in de discussie moet brengen komt dat nogal wanhopig over.
Eh nee, zeker niet bij jonge mensen die door de ziekte zelf geen serieuze risico's liepen maar door de vaccinatie nu zitten met een potentieel dodelijke hartziekte.
De bijwerking terzake de hartspier komt hoogstzelden voor en is ook nog hoogstzelden dodelijk. Het gaat eigenlijk nergens over, zeker in vergelijking met de risico's op ziekte en dood door Corona.
De wetenschap presteert niks. Je bedoelt waarschijnlijk iets anders. En ongelofelijk is het ook niet: vaccins worden al heel lang gemaakt en met spectaculairdere resultaten dan het coronamiddel.
Ik erken dat ik hier de wetenschap als een reïficatie presenteerde, maar ik vertrouw er op dat je begreep wat ik bedoelde.
Gebruikersavatar
Pizzaman
Berichten: 2485
Lid geworden op: do apr 14, 2016 8:43 pm

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Pizzaman »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 22, 2022 11:52 am
Ik kan me niet herinneren dat er ooit belooft is ...
Goed voorbeeld doet goed volgen natuurlijk... :thinking:

Afbeelding
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Kim Iversen: Does mRNA Change Your DNA? Breaking Down AP and Reuters Fact Check

:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
vr jul 22, 2022 4:49 pm
Kim Iversen: Does mRNA Change Your DNA? Breaking Down AP and Reuters Fact Check

:scratch:
Misschien is het verhelderend als sjun even onder woorden probeert te brengen welk punt hij met dit filmpje wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

80K New Pfizer Docs: Why Did So Many Participants With ‘Minor’ Adverse Events Withdraw From Trial?


Het lijkt er op dat de al even verborgen bijwerkingsoverzichten van experimentele injecties nu verplicht openbaar gemaakt moeten gaan worden. Hadden we dit eerder gezien dan had er een hoop onnodig leed voorkomen kunnen worden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
zo jul 24, 2022 1:22 pm

Het lijkt er op dat de al even verborgen bijwerkingsoverzichten van experimentele injecties nu verplicht openbaar gemaakt moeten gaan worden. Hadden we dit eerder gezien dan had er een hoop onnodig leed voorkomen kunnen worden.
Misschien bedoelt sjun dat naar zijn mening Corona-vaccinaties miljoenen doden veroorzaakten en veroorzaken.

Zeker is dat echter niet.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

David Boerstra | Coronadossier: zorgwekkende rapportage bijwerkingen


Hier is het opeens door Google's YouTube gecensureerde verhaal van David Boerstra over de bijwerkingen nog in terug te zien. Het verheldert waarom het verstandig is over te stappen naar andere sites om informatieve filmpjes op te parkeren en je vooral niet enkel op Youtube en haar moederbedrijf Alphabet (Google) te verlaten.
Laatst gewijzigd door sjun op vr okt 07, 2022 10:46 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Boudewijn Atsma

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Boudewijn Atsma »

sjun schreef:
di jul 26, 2022 4:59 pm
David Boerstra | Coronadossier: zorgwekkende rapportage bijwerkingen
De leugens in dit filmpje worden hier doorgeprikt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b22892be/
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Misschien wil je zelf even hier uitleggen wat er volgens jou mis is?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Boudewijn Atsma

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ali Yas schreef:
di jul 26, 2022 10:31 pm
Misschien wil je zelf even hier uitleggen wat er volgens jou mis is?
In het artikel wordt precies uitgelegd hoe hier gegevens zijn gemanipuleerd.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Misschien moet je't hier kopiëren. Het gaat me te ver om een abonnementje Volkskrant te nemen ten einde te kunnen achterhalen wat je mogelijk bedoeld zou kunnen hebben.

Afbeelding

Al krijg ik bij de auteur Maarten Keulemans al wel een idee. Afgestudeerd Cultureel Antropoloog, die gaat ongetwijfeld met boeiende 'inzichten' komen...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Nu.nl legt weer eens een dwaalspoor uit... Eind 2019 begonnen zich echter de eerste barsten in deze thesis zichtbaar te worden. In februari 2020 werd eindelijk bekend dat de eerste Coronapatiënt geen connectie had met de markt. Beijing heeft de markt in januari gesloten en grondig opgeruimd nog voor er monsters konden worden genomen.

Uiteindelijk gaf China’s Centrum voor Ziektebeheersing in mei 2020 toe dat de markttheorie onjuist was. Het centrum liet ook weten dat het niet wist waar of hoe de uitbraak had plaatsgevonden. Eigenlijk zijn er al iets teveel factoren die wijzen naar een lablek. Meer over Wuhan. Daarnaast staat mevrouw Koopmans op een Chinese loonlijst.

Marion Koopmans, die in China was om daar onderzoek te doen naar de oorsprong van het coronavirus, heeft als adviseur gewerkt voor het Centrum voor Ziektecontrole en Preventie van de Chinese Communistische Partij. Ze heeft daarnaast meegeschreven aan studies die gefinancierd zijn met geld van de Chinese overheid, onthult The National Pulse.

Het WHO-team waar Koopmans deel van uitmaakte, concludeerde dat het ‘extreem onwaarschijnlijk’ is dat het virus afkomstig is uit een lab van de Chinese overheid. Dat is opmerkelijk, aangezien China weigerde om alle relevante informatie over het begin van de uitbraak te delen.

De banden van Koopmans met de Chinese Communistische Partij doen twijfels rijzen over de geldigheid van de bevindingen van het team, aldus de nieuwswebsite. Dit document van de WHO (p.10) laat zien dat Koopmans werkte als wetenschappelijk adviseur voor het Centrum voor Ziektecontrole en Preventie in Guangdong. Het staat ook op haar LinkedIn-pagina.

Op zijn minst slordig van NU.nl om dat niet even te vermelden al zou je het ook gewoon als misleidend kunnen duiden gezien de strekking van het bericht achter de link..

Daarnaast: Marion Koopmans doet er goed aan wat meer te gaan werken aan haar geloofwaardigheid en nu.nl kan intussen al worden gekwalificeerd als propgandakanaal.

Zou ik nog bijna een informatief filmpje vergeten
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

En dan was er nog eentje, toch ook al even online.

'Waarom SARS-CoV-2 virus uit Wuhan lab ontsnapt moet zijn.' Een gesprek met Jan Bonte

Alle gesponsorde, gekochte en gelijkgeschakelde media die vandaag met dezelfde afleiding komen als nu.nl zullen het vast niet leuk vinden dat hun betrouwbaarheid zakt als een oude onderbroek.
:smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

Boudewijn Atsma schreef:
di jul 26, 2022 10:38 pm
Ali Yas schreef:
di jul 26, 2022 10:31 pm
Misschien wil je zelf even hier uitleggen wat er volgens jou mis is?
In het artikel wordt precies uitgelegd hoe hier gegevens zijn gemanipuleerd.
Dat is fijn voor jou. Vat ze even voor me samen zodat we er hier over kunnen discussiëren.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
wo jul 27, 2022 12:16 am
Marion Koopmans, die in China was om daar onderzoek te doen naar de oorsprong van het coronavirus, heeft als adviseur gewerkt voor het Centrum voor Ziektecontrole en Preventie van de Chinese Communistische Partij.
Grote genade... en dat heeft in Nederland als onderdeel van het schimmige OMT ons de wet gelezen?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Ali Yas schreef:
wo jul 27, 2022 10:43 am
Boudewijn Atsma schreef:
di jul 26, 2022 10:38 pm
Ali Yas schreef:
di jul 26, 2022 10:31 pm
Misschien wil je zelf even hier uitleggen wat er volgens jou mis is?
In het artikel wordt precies uitgelegd hoe hier gegevens zijn gemanipuleerd.
Dat is fijn voor jou. Vat ze even voor me samen zodat we er hier over kunnen discussiëren.
Ik verwacht dat er helemaal niks meer komt na dit licht op zaken betreffende de 'methode' Keulemans.
:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
wo jul 27, 2022 1:55 pm
Ik verwacht dat er helemaal niks meer komt na dit licht op zaken betreffende de 'methode' Keulemans.
:rolleyes:
Dat is eigenlijk standaard: als ik onze huistrol vraag naar de feiten waarop hij zich baseert, krijg ik hooguit nog wat meer meningen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Soms gooit hij er nog wat beledigingen uit, gewoon omdat het kan. Wat er in zit komt er nu eenmaal uit. Hij zal het wel nodig hebben.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

Terzake de drad maar weer: Zo wordt alras duidelijk dat het gisteren welhaast om een geregisseerd offensiefje in gelijkgeschakelede massamedia moet zijn gegaan om een dwaalspoor uit te leggen naar de Wetmarket. Het wordt hier nog druk, tenzij de mensen graag blijven betalen voor misleidende feitenvrije verhalen.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Wat weten we nu van de coronacrisis?

Bericht door sjun »

My 1st speech at the new COVID-19 inquiry committee.

Christine Anderson, MdEP

Zelfs in het Europarlement spreken zich al mensen uit tegen het gevoerde beleid. Om een of andere reden zien we dat dan weer niet bij de staatsomroepen...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie