Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
do mei 20, 2021 3:48 am
Dit is ook een interessante ontwikkeling. Veel personeel in ziekenhuizen wordt onder druk gezet om zich te laten vaccineren, maar ze willen vaak niet uit angst voor die bijwerkingen. Nu kunnen ze werkgevers aansprakelijk stellen voor eventuele schadelijke gevolgen.
Gelukkig werk jij niet in een ziekenhuis, en heb jij daar ook nog nooit gewerkt. Dus jij, en ook Xander hoeven je geen zorgen te maken over het ziekenhuis personeel. Die mensen kunnen heel goed voor zichzelf opkomen.

En kuch, kuch, kuch... de "America’s Frontline Doctors" die kunnen we echt geloven.
On July 29, 2020, we reported that many members of America's Frontline Doctors, a physician group that spread misinformation about the pandemic, had little to no experience treating COVID-19 patients. Here, we take a look at the messages that group has continued to spread during the pandemic.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
do mei 20, 2021 11:34 am
Uiteraard. Het is weer een complot, zoals alles bij jou een complot is. . Zoek je dit artikel uit 2020 Pilgrim? na 5 seconde googelen vond ik het artikel.
May 25, 2020. Uganda records good results treating COVID with hydroxychloroquine, chloroquine
Dat lag niet aan mij. De site was gewoon niet meer bereikbaar voor mij. Ook vandaag niet, maar sinds een paar uur is die weer in de lucht. Wat die complotten betreft. Daar heb ik het m.b.t. corona vrijwel nooit over, alleen dat die maatregelen volgens allerlei onderzoeken onzinnig zijn en dat de cijfers een ander verhaal vertellen dan de media. Volgens mij zijn er op dit hele forum maar 2 a 3 topics die over complotten gaan.
Ariel schreef:
do mei 20, 2021 11:34 am
Pilgrim schreef:Er duikt natuurlijk gelijk weer een leger van ‘factcheckers’ op die dit onschadelijk proberen te maken.
Uiteraard. Die factcheckers zijn allemaal in het leven geroepen om jou en je mede antivax genoten te pesten, en om jullie belachelijk te maken.
Ja, dat doen ze inderdaad! Het Poynter Institute bijvoorbeeld, heeft een leger van meer dan 290 fact-check-organisaties, dat in ruim 83 landen actief is om kritische geluiden vanuit de alternatieve media uit te schakelen als deze betrekking hebben op het coronabeleid. De financiering voor Poynter komt voor een groot deel van investeerders als Google, Facebook en de Open Society Foundation van George Soros. Merkwaardig is dat dit digitale leger, dat zich richt op ‘desinformatie’ rondom corona al in januari 2020 het levenslicht zag. Dus vlak voor de uitbraak van de corona’pandemie’. Deze digitale fact-check-alliantie, met de ‘code principles’ van Poynter als richtinggevend, kreeg de naam ‘Corona Virus Fact alliance’. Ze zullen het officiële verhaal nooit in twijfel trekken en altijd die maatregelen verdedigen.
Ariel schreef:
do mei 20, 2021 11:34 am
Gaat het geestelijk goed met je Pilgrim? Ik maak me nu redelijk veel zorgen. Lees even mee.
Maak je vooral niet ongerust hoor. Mijn geestelijke conditie is meer dan uitstekend! icon_thumbup.gif Ik lees hier in rode letters:
bijna een jaar geleden al stopte zijn regering met het publiceren van besmettingscijfers. Kort daarna verklaarde hij Tanzania ‘coronavrij’.
Maar dat is toch prima wat die man deed? Ik heb al vaker gezegd dat die PCR-testen waardeloos zijn. Ik zal het even in het kort uitleggen. Een PCR neemt in feite een monster van je cellen, en vergroot het DNA om te zoeken naar virale sequenties. Dat wil zeggen: stukjes niet-menselijk DNA die lijken te passen bij delen van een bekend viraal genoom. Het probleem is alleen dat de test niet werkt. Het maakt gebruik van amplificatie, wat betekent dat er een zeer kleine hoeveelheid DNA wordt genomen, en dat het exponentieel groeit totdat het kan worden geanalyseerd. En met de PCR testen kunnen ze bij ons allemaal sporen van oude en dode virussen vinden, van bijvoorbeeld 3 jaar geleden. Deze test is niet voor een levend virus bedoeld. De test zoekt enkel een heel klein stukje genetische code. Als dan een klein stukje van een dood virus wordt gevonden, kun je nog heel lang ‘positief’ testen.’ (Daarbij treden er volgens de uitvinder en de fabrikanten van de PCR test vaak kruisreacties met deeltjes van andere virussen en zelfs bacteriën op). Ze hebben daarbij de amplificatie dusdanig vergroot dat je altijd ‘positieve’ uitslagen krijgt (soms wel tot 50 maal, terwijl de grens bij 30 ligt). Je krijgt dus wel 90% valse positieven.
Spoiler! :
In dossiers van de CDC, het Amerikaanse RIVM, staat dat de zogenaamde “SARS-CoV-2 RT-PCR-tests” niet geschikt zijn voor SARS-CoV-2-diagnose. In het bestand “CDC 2019-Novel Coronavirus (2019-nCoV) Real-Time RT-PCR Diagnostic Panel” van 30 maart 2020 staat bijvoorbeeld: Detectie van viraal RNA duidt mogelijk niet op de aanwezigheid van een infectieus virus of dat 2019-nCoV de veroorzaker is van klinische symptomen: https://www.fda.gov/media/134922/download. De uitvinder van de PCR wijlen Karry Mullis heeft aangegeven, dat PCR ongeschikt is als diagnostische test.
Dus als die testen niet deugen en fraudueleus zijn; weg er mee!!! Geen valse positieve uitslagen is geen ‘besmettingen’.
Ariel schreef:
do mei 20, 2021 11:34 am
En we kijken nog even verder naar de corona situatie in Tanzania. Covid: Does Tanzania have a hidden epidemic?
Ik betwijfel het, maar ik lees ook nog...
But its head, Dr Shadrack Mwaibambe, pointed out that breathing difficulties could be symptoms of other conditions, such as asthma, heart disease or pneumonia, not just Covid-19.
Ariel schreef:
do mei 20, 2021 11:34 am
Pilgrim schreef:Ik denk dat HCQ goed werkt en vertrouw maar liever niet op die valse factcheckers:
Als jij dat denkt, moet jij voor dat je ziek wordt dat middel gebruiken. Je kan het hier online bestellen.
Bedankt voor de tip. Als ik last van de griep corona krijg zal ik het misschien bestellen.
Ariel schreef:
do mei 20, 2021 11:34 am
Ja hoor knul. De palmerfoundation. Echt een wetenschappelijk instituut. :scratch:
The Palmer Foundation is the philanthropic entity owned by the Palmer family, headed by Clive Palmer. An Australian businessman and politician.He has iron ore, nickel and coal holdings. The Palmer Foundation is a private entity that engages in charitable projects that enable better welfare of others, and society as a whole.
Jan nou en? Kan zo’n charitatieve stichting van zo’n miljardair niet een goede website maken met betrouwbare wetenschappelijke informatie? Wat een onzinargument! Hoe zit het met FFI? Zijn wij hier ook allemaal afgestudeerde islamologen?
Ariel schreef:
do mei 20, 2021 11:34 am
Nou ja. Ik geef je toch nog een complimentje. Aan vechtlust ontbreekt het je niet. Maar ik zou graag willen dat je minder naïef en goedgelovig zou zijn. Je komt nu zo simpel over.
Nou, dat spijt me dan. Niettemin bedankt voor je complimentje. Maar wie is naïever? Iemand die gewoon gelooft wat de mainstream media hem/haar voorkauwt of iemand die zich baseert op cijfers en onderzoeken. En waar we van de media ook van weten dat ze ons vanaf het begin van deze coronacrisis hebben voorgelogen en ook daarvóór al lang een onbetrouwbare status hadden.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ali Yas »

Pilgrim schreef:
vr mei 21, 2021 12:28 am
En waar we van de media ook van weten dat ze ons vanaf het begin van deze coronacrisis hebben voorgelogen en ook daarvóór al lang een onbetrouwbare status hadden.
We weten in elk geval zeker, by their own admission, dat de grote media het regeringsbeleid steunen, wat dat beleid ook is. En dus hoor je niks over het belangrijke Deense onderzoek mbt mondkapjes, omdat dat haaks staat op het beleid mbt mondkapjes. Dat in een evengoed belangrijk Amerikaans onderzoek is gebleken dat er geen verschil is tussen twee en één meter afstand, waar zelfs Fauci mee in verlegenheid werd gebracht, hoor je evenmin. Dat het RIVM een draai van 180 graden heeft gemaakt mbt de mondkapjes weet eigenlijk iedereen wel, maar we doen net of dat geen afbreuk doet aan de geloofwaardigheid. Het is woestmakend dat Nederlanders de media niet massaal de rug toekeren en hun achterste afvegen met de onwetenschappelijke dictaten uit Den Haag.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door mercator »

Ali Yas schreef:
vr mei 21, 2021 8:32 am
We weten in elk geval zeker, by their own admission, dat de grote media het regeringsbeleid steunen, wat dat beleid ook is. En dus hoor je niks over het belangrijke Deense onderzoek mbt mondkapjes, omdat dat haaks staat op het beleid mbt mondkapjes.
Dat is hier ook zo. De media zijn gewoon de spreekbuis van de overheid, ook als die manifest aan het liegen is. Aan het begin van de hysterie waren er in België geen mondmaskers, de bevoegde minister had de hele stock laten vernietigen om plaats te maken voor asielzoekers. Dus tot juli 2020 waren er geen mondmaskers nodig zeiden politici én virologen, dat was exotische flauwekul en de media namen dat klakkeloos over. Los staand van het feit of die dingen nu iets uithalen of niet, kwamen ze geleidelijk ter beschikking en de hele deskundigenploeg nam een bocht van 180 ° en van dan af moesten we ze allemaal op, zelfs buiten op straat wanneer er niemand aanwezig was. Nooit is daar enige uitleg over verstrekt en de media lieten dat zondermeer passeren.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:Maar dat is toch prima wat die man deed? Ik heb al vaker gezegd dat die PCR-testen waardeloos zijn. Ik zal het even in het kort uitleggen.
Dank voor je uitleg, maar ik begrijp er niks van, waarschijnlijk begrijp ik er net zo veel van als jij er van begrijpt.
Pilgrim schreef:Ik betwijfel het, maar ik lees ook nog...
But its head, Dr Shadrack Mwaibambe, pointed out that breathing difficulties could be symptoms of other conditions, such as asthma, heart disease or pneumonia, not just Covid-19.
Lieve heer, help me. :scratch: Bovenaan bij de quote "What are doctors saying?" staat....Lees even mee....Hospital doctors have been forbidden from referring to the disease in public.

Als jij niet begrijpt dat deze arts niet durfde te praten over covid, dan weet ik het niet meer . :unhappy:
Pilgrim schreef:
vr mei 21, 2021 12:28 am
Bedankt voor de tip. Als ik last van de griep corona krijg zal ik het misschien bestellen.
Zucht. En weer heb je het verkeerd begrepen. HCQ moet je dagelijks slikken als snoepjes. Nu al. Vandaar dat niemand (volgens jou) in die landen ziek wordt. Dus ga je wondermiddel slikken VOORDAT je ziek wordt. Grrrr.. ik moet je ook alles uitleggen...
Pilgrim schreef:Jan nou en? Kan zo’n charitatieve stichting van zo’n miljardair niet een goede website maken met betrouwbare wetenschappelijke informatie? Wat een onzinargument! Hoe zit het met FFI? Zijn wij hier ook allemaal afgestudeerde islamologen?
Kritiek leveren op een religie is toch iets van een andere orde dan dat je als zakenman die last heeft van de corona regels en daardoor minder geld verdiend ,je als expert van medicijn gebruik voordoet . Maar ja. Dat moet je kunnen begrijpen, want anders zie je dat niet.
Pilgrim schreef: Maar wie is naïever? Iemand die gewoon gelooft wat de mainstream media hem/haar voorkauwt of iemand die zich baseert op cijfers en onderzoeken. En waar we van de media ook van weten dat ze ons vanaf het begin van deze coronacrisis hebben voorgelogen en ook daarvóór al lang een onbetrouwbare status hadden.
Volgens jou is het inderdaad beter figuren zoals Willem Engel, antroposofen , homeopaten, kruiden vrouwtjes te geloven, en om vage complotsites te lezen , omdat die zeggen wat jij wil horen. Jij hebt een hersenspoeling ondergaan Pilgrim. En je weet het zelf niet.

Alles wat betreft de corona crisis kan je in de normale media lezen. Wat er goed gaat en wat er verkeerd gaat.
Je zou die kranten eens moeten proberen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
vr mei 21, 2021 8:32 am
En dus hoor je niks over het belangrijke Deense onderzoek mbt mondkapjes, omdat dat haaks staat op het beleid mbt mondkapjes.
Jouw stokpaardje is nog steeds het Deense onderzoek naar mondkapjes.
Dat stelt het belangrijkste staatsziekenhuis van Denemarken na onderzoek onder 6000 mensen. De resultaten mogen van de onderzoekers echter niet worden gebruikt als argument tegen het gebruik van mondkapjes bij het terugdringen van coronabesmettingen.
En in alle Nederlandse en buitenlandse kranten heb jij het artikel over het "belangrijke Deense onderzoek mbt mondkapjes" kunnen lezen.

En waarschijnlijk is er toch voortschrijdend inzicht gekomen in Denemarken wat betreft mondkapjes. Van
On face masks

1. When to use a face mask
In Denmark, you must currently wear a face mask or visor/shield if you are 12 years or older. Please see en.coronasmitte.dk for guide to all national measures where wearing a face mask is required by law.

Furthermore, The Danish Health Authority recommends wearing a face mask in the following situations:

If you are infected or at risk of being infected with novel coronavirus and have to leave your home, for example because you need to be tested.

If you are at higher risk of severe illness from COVID-19 - and you are not fully vaccinated - and get into situations where it is difficult for either you or others to keep a distance of 2 metres apart.

If you visit someone at higher risk and whom you do not live with - and who is not fully vaccinated - for example a person in a nursing home or assisted living facility, please consider wearing a face mask in those situations when you cannot keep a distance of at least 2 metres.

At large gatherings where it can be difficult to keep your distance.

In situations where close face-to-face contact is unavoidable for 15 minutes or more at a distance of less than 1 metres.
Please note that the municipalities distribute free face masks to people who are unable to acquire them themselves.
.
Soms is het in dit leven ook wel eens handig om je te informeren of sommige informatie nog klopt. We moeten niet blijven hangen in oude informatie. In deze huidige tijd veranderen dingen snel. Wij gebruiken tegenwoordig ook geen IBM Personal Computer meer.

Al deze maatregels in Denemarken hebben er wel toegedragen dat er weinig corona gevallen waren. In iedergeval minder dan in Zweden. ( Ja maar in Zweden)
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

BTW heren. Dat griepje van jullie is een raar griepje. Dat griepje duurt nu al anderhalf jaar. Echt ongekend. :smile7:

Het nieuwe coronavirus is tijdens de pandemie vaak vergeleken met de griep, vooral door mensen die de ernst van het virus in twijfel wilden trekken.
In de vergelijking met het coronavirus wordt vaak de hevige griepepidemie van 2017 en 2018 aangehaald. Volgens de onderzoekers van het CBS lijkt die op het eerste gezicht veel op de eerste golf van het coronavirus. Ïn beide gevallen lag het aantal sterfgevallen 9000 hoger dan normaal was voor de tijd van het jaar en kampte de zorg met capaciteitsproblemen.

Maar er zijn ook duidelijke verschillen. „De corona-epidemie ging gepaard met ingrijpende maatregelen om verspreiding van besmetting te voorkomen, terwijl voor een griepepidemie een deel van de bevolking wordt gevaccineerd”, beginnen de statistici. Ook duurde de eerste golf van de coronaepidemie negen weken, terwijl de besproken griepepidemie achttien weken duurde. Daardoor maakte het coronavirus relatief gezien meer slachtoffers. Ook overleden veel meer jonge mensen, mannen en gebruikers van langdurige zorg aan Covid-19.

Daarnaast concentreerde het coronavirus zich veel meer in specifieke regionale brandhaarden. In het begin waren dat vooral Oost-Brabant en Limburg, later ook andere gebieden zoals de regio rond Zwolle en de grote steden. De noordelijke provincies bleven goeddeels buiten schot. Hier ontstond niet vroeg een brandhaard en deden de lockdownmaatregelen daarna hun werk.

Ook wijzen de onderzoekers erop dat mensen die tijdens de eerste golf besmet waren met het coronavirus, een veel grotere kans hadden om te overlijden dan als ze de seizoensgriep hadden opgelopen. Het overlijdenspercentage van corona lag tijdens de eerste golf in Europese landen tussen de 0,5 en 1,4 procent. Dat van de seizoensgriep wordt geschat op 0,1 procent. „Zonder vaccin of social distancing-maatregelen, zou daarom het aantal besmettingen evenals het aantal sterfgevallen zijn blijven toenemen”, schrijven de onderzoekers over het coronavirus.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 11:47 am
Dank voor je uitleg, maar ik begrijp er niks van, waarschijnlijk begrijp ik er net zo veel van als jij er van begrijpt.
Ik begrijp het nochtans wel denk ik. De test spoort niet-menselijk DNA op maar dat kan vanalles zijn, ook griep, verkoudheid en bacterieën. Het enige dat die test eigenlijk dus zegt is ja deze persoon is geïnfecteerd of is dat geweest.Maar zegt niks over de aard of de ernst van de infectie. Een medische professional heeft mij dat ook gezegd overigens: alleen het detecteren van antilichamen specifiek tegen corona door een bloedtest geeft een betrouwbaar resultaat. Dus niet alleen het gedoe met het wattenstaafje in de neus. Wat doen ze bij hem in de kliniek ? Wie positief test met de PCR test laat dan zijn/haar bloed onderzoeken en pas als daarin corona antilichamen worden aangetroffen gaat de medewerker onmiddellijk in quarantaine.
Je ziet dat nu heel goed hier in België: de ziekenhuisopnames dalen spectaculair maar de besmettingsgraad blijft hoog en dus moeten we heel voorzichtig blijven zgz. Zonder opvolging van het wattenstaafje door een 2de test is er gewoon nauwelijks verband tussen de PCR test en covid.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 1:02 pm
BTW heren. Dat griepje van jullie is een raar griepje. Dat griepje duurt nu al anderhalf jaar. Echt ongekend. :smile7:
Ik heb die tekst van het CBS grondig gelezen en ik trek daar toch een andere conclusie uit. De lockdown maatregelen zouden goed gewerkt hebben als die onmiddellijk, streng en kort waren geweest. Door een halfslachtige lockdown-in elk land dan nog verschillend-hebben onze overheden juist een onnatuurlijk lange epidemie in het leven geroepen met dus meer zieken en doden dan nodig was.
Hoewel ik natuurlijk wel begrijp dat zoiets in een dictatuur als China wel kan maar hier niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 12:21 pm
Jouw stokpaardje is nog steeds het Deense onderzoek naar mondkapjes.
De resultaten mogen van de onderzoekers echter niet worden gebruikt als argument tegen het gebruik van mondkapjes bij het terugdringen van coronabesmettingen.
Ik denk dat als het onderzoek iets anders had uitgewezen, bijvoorbeeld dat het dragen van mondkapjes wél werkt, dat dat dan wel had mogen worden gebruikt als argument vóór het gebruik, denk je ook niet?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 11:47 am
Lieve heer, help me. :scratch: Bovenaan bij de quote "What are doctors saying?" staat....Lees even mee....Hospital doctors have been forbidden from referring to the disease in public.

Als jij niet begrijpt dat deze arts niet durfde te praten over covid, dan weet ik het niet meer. :unhappy:
Stel je niet aan joh! Het is toch de BBC die dit schrijft? Onbetrouwbaar nieuws dus... En er staat ook gewoon dat het hoofd van die organisatie, dr. Shadrack Mwaibambe, gewoon zegt dat die ademhalingsmoeilijkheden ook symptomen kunnen zijn van andere aandoeningen, zoals astma, hartaandoeningen of longontsteking, niet alleen van Covid-19 (m.a.w. dat zou dus volgens hem OOK kunnen). (En om er aan toe te voegen, het zijn ook dezelfde symptomen als van de griep.) Het kan zijn dat hij misschien dacht het allemaal corona was (wat ik te zeerste betwijfel) en dat niet durfde te zeggen, maar het kan ook zijn dat hij gewoon de waarheid sprak. En wat hij volgens mij ook deed. Die PCR-testen bewijzen immers niets.
Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 11:47 am
Pilgrim schreef:
vr mei 21, 2021 12:28 am
Bedankt voor de tip. Als ik last van de griep corona krijg zal ik het misschien bestellen.
Zucht. En weer heb je het verkeerd begrepen. HCQ moet je dagelijks slikken als snoepjes. Nu al. Vandaar dat niemand (volgens jou) in die landen ziek wordt. Dus ga je wondermiddel slikken VOORDAT je ziek wordt. Grrrr.. ik moet je ook alles uitleggen...
Och, heb ik het weer vekeerd begrepen! :unhappy: Ik heb overal gelezen dat je HCQ behalve als preventief middel óók kan gebruiken als geneesmiddel als je al ziek bent. Dokter Elens deed dat ook herinner ik mij.

https://www.rijnmond.nl/nieuws/196197/D ... n-aanbeden
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 1:02 pm
BTW heren. Dat griepje van jullie is een raar griepje. Dat griepje duurt nu al anderhalf jaar. Echt ongekend. :smile7:
Je snapt er werkelijk weer geen hol van!!! :scratch: Natuurlijk is het niet dezelfde griep, maar je hebt wel elk jaar dezelfde griepgolven in dezelfde perioden, wat in feite door verschillende griepvirussen veroorzaakt wordt. Elk jaar heb je de voorjaarsgriep, die rond deze tijd weer afloopt en in het najaar begint dan weer de eerste najaarsgolf. Het hele verloop met ‘corona’ was precies hetzelfde. Wat wèl héééél vreemd is, dat is zo’n coronavirus zo lang bestaat en gevaarlijk blijft. Dat kan biologisch eigenlijk net. Virussen muteren voortdurend en worden bij elke mutatie zwakker. Ze verliezen dus hun dodelijkheid. Een epidemie duurt daarom eigenlijk ook nooit langer dan 4 maanden. Maar dit virus vreemd genoeg niet. Er komen iedere keer weer nieuwe varianten en mutaties die net zo gevaarlijk zijn. Heel wonderbaarlijk!

En dan spring je een gat in de lucht van blijdschap bij een debunk verhaal van het CBS, die je Grote Gelijk moet bewijzen en waarvan je de bron vergeet(?) te vermelden. Ik heb geen zin meer om er iedere keer maar weer op in te moeten gaan om dit te weerleggen. Ik denk ook niet dat de voorjaarsgolf van de besproken griepperiode echt wezenlijk verschilt van die eerste coronagolf uit 2020 (meestal is de voorjaarsgolf ook sterker dan de najaarsgolf). Uit allerlei onderzoeken is trouwens gebleken dat die maatregelen geen enkel effect hebben of zelfs averechts werken.
Ook overleden veel meer jonge mensen, mannen en gebruikers van langdurige zorg aan Covid-19.
Om precies te zijn 111 personen onder de 70 die geen onderliggende kwalen hadden. Niet erg veel dus.
Daarnaast concentreerde het coronavirus zich veel meer in specifieke regionale brandhaarden. In het begin waren dat vooral Oost-Brabant en Limburg,...
Dat doet de griep daar ook altijd. Een hoop gegoochel met cijfers, maar ik laat het aan deskundigen over om uit te zoeken wat er van waar is. Ik vertrouw die overheidsinstanties al lang niet meer. Ze hebben alles gedaan om die cijfers op te hypen en ook met fraude. Laat ik er dit over zeggen, zelfs al zouden die opgehypte cijfers waar zijn, dan nog kun je niet spreken van een echte pandemie, want de mortaliteit is daarvoor veel te laag!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Pilgrim schreef:
vr mei 21, 2021 5:05 pm
Je snapt er werkelijk weer geen hol van!!! :scratch: Natuurlijk is het niet dezelfde griep, maar je hebt wel elk jaar dezelfde griepgolven in dezelfde perioden, wat in feite door verschillende griepvirussen veroorzaakt wordt.
Pilgrim, je domheid kent geen einde. Ik heb even weer geen zin meer in om deze waanzin-onzin-domme posten te beantwoorden.

Je bent een leek. Je mag dan misschien verstand hebben van ( waar heb je ook al weer voor geleerd? ) maar je medische kennis is nul, nul, nul.

Ik hoop dat jij dat eens gaat beseffen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 12:21 pm
Al deze maatregels in Denemarken hebben er wel toegedragen dat er weinig corona gevallen waren. In iedergeval minder dan in Zweden.
Ja? Hoe weet je dat?
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
vr mei 21, 2021 7:28 pm
Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 12:21 pm
Al deze maatregels in Denemarken hebben er wel toegedragen dat er weinig corona gevallen waren. In iedergeval minder dan in Zweden.
Ja? Hoe weet je dat?
Door kranten te lezen en verder informatie via andere informatiebronnen. Ik kan het jullie aanraden. De wereld ligt via internet open aan je voeten.

https://www.thelocal.se/20200902/corona ... -part-two/
https://www.thelocal.se/20210331/sweden ... -measures/
https://www.folkhalsomyndigheten.se/the ... /covid-19/
https://www.government.se/government-po ... r-covid-1/
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 5:58 pm
Je bent een leek. Je mag dan misschien verstand hebben van ( waar heb je ook al weer voor geleerd? ) maar je medische kennis is nul, nul, nul.
Ik ben dan wel geen rabiate anti-vaxxer zoals Pilgrim, maar aan de medische kennis van de vele hier in België opgevoerde deskundigen heb ik toch ook mijn twijfels. Wat hebben we hier zoal: Van Gucht. Wordt telkens aangekondigd als viroloog maar is eigenlijk een veearts. Vlieghe. Is infectiologe. Van Damme. Epidemioloog. De Block. Huisarts. Goossens. Biostatisticus. etc.etc....En last but not least de Marxist Marc Van Ranst die al zijn medische uitspraken onderlijnt met te wijzen op de bedreiging door extreem rechts. En aan de Zuidelijke kant van België hebben we dezelfde toestand maar dan in het Frans. En al deze types spreken elkaar constant tegen. Niet moeilijk op die manier om wat expert-moe te worden.
Mijn medische kennis is mss niet nul maar toch zeker gering, maar met zulk een kakofonie aan deskundigheid zit er niks anders op dan alleen af te gaan op eigen observatie en gezond verstand.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 7:36 pm
Door kranten te lezen en verder informatie via andere informatiebronnen. Ik kan het jullie aanraden. De wereld ligt via internet open aan je voeten.

https://www.thelocal.se/20200902/corona ... -part-two/
Goed, jij beweert dat Denemarken beter af was dan Zweden omdat Denemarken meer deed aan (burgerrechten schendende en onbewezen effectieve) overheidsmaatregelen. En je voert als bewijsmateriaal een aantal publicaties aan, een techniek waar ik overigens het land aan heb omdat je op die manier aan mij vraagt jouw stelling te bewijzen. Dat zien we dan maar even door de vingers, vooral omdat de allereerste bron die ik raadpleeg meteen al het tegenovergestelde zegt van wat jij zegt:
Sweden’s rate of coronavirus cases has topped European Union figures but associated deaths are among the lowest
Ik hoop dat je met me eens bent dat het aantal "gevallen" (bedoeld wordt: positieve tests) onbelangrijk is omdat dat sterk afhangt van de ingestelde vermenigvuldigingsfactor van de PCR-test en met het aantal tests, maar dat alleen het aantal doden ertoe doet. En dan zien we dat Zweden het relatief goed heeft gedaan.

Dan je tweede bron. Daarin zien we dat de rat Löfven in maart strengere maatregelen afkondigt, precies bij het aflopen van het typische griepseizoen, zodat succes verzekerd is en hij met de eer kan strijken en/of aan geloofwaardigheid kan winnen.

De derde bron is een echte dijenkletser:
The best way to protect yourself and others from infection is to avoid close contact with people who are ill.
:roll: Op welk publiek richt men zich hier? Op vijfjarigen?

Ronduit mysterieus is de vierde bron:
The Swedish Government has presented a range of different measures to limit the spread of the COVID-19 virus and to mitigate the economic impact of it.
Verwijst "it" nu naar de "range of different measures" of naar "the spread of the COVID-19 virus"? Hoe dan ook, de economische ellende van de maatregelen neemt toe met het aantal maatregelen, dus dit kan alleen waar zijn als de virusschade die door de maatregelen is voorkomen groter is dan de schade door die maatregelen zelf. Volgens mij komt dat onder de streep niet goed.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Ali Yas schreef:
vr mei 21, 2021 8:29 pm


Goed, jij beweert dat Denemarken beter af was dan Zweden omdat Denemarken meer deed aan (burgerrechten schendende en onbewezen effectieve) overheidsmaatregelen. En je voert als bewijsmateriaal een aantal publicaties aan, een techniek waar ik overigens het land aan heb omdat je op die manier aan mij vraagt jouw stelling te bewijzen. Dat zien we dan maar even door de vingers, vooral omdat de allereerste bron die ik raadpleeg meteen al het tegenovergestelde zegt van wat jij
Morgen zal ik je post beantwoorden. Maar nu even een vraag. Waar haal jij je informatie uit? Uit je duim? Of uit een glazen bol.
Daar ben ik nu benieuwd naar.

En nu ga ik een detective kijken. Prettige avond toegewenst aan iedereen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
vr mei 21, 2021 1:02 pm
BTW heren. Dat griepje van jullie is een raar griepje. Dat griepje duurt nu al anderhalf jaar. Echt ongekend. :smile7:

Het nieuwe coronavirus is tijdens de pandemie vaak vergeleken met de griep, vooral door mensen die de ernst van het virus in twijfel wilden trekken.
In de vergelijking met het coronavirus wordt vaak de hevige griepepidemie van 2017 en 2018 aangehaald. Volgens de onderzoekers van het CBS lijkt die op het eerste gezicht veel op de eerste golf van het coronavirus. Ïn beide gevallen lag het aantal sterfgevallen 9000 hoger dan normaal was voor de tijd van het jaar en kampte de zorg met capaciteitsproblemen.

Maar er zijn ook duidelijke verschillen. „De corona-epidemie ging gepaard met ingrijpende maatregelen om verspreiding van besmetting te voorkomen, terwijl voor een griepepidemie een deel van de bevolking wordt gevaccineerd”, beginnen de statistici. Ook duurde de eerste golf van de coronaepidemie negen weken, terwijl de besproken griepepidemie achttien weken duurde. Daardoor maakte het coronavirus relatief gezien meer slachtoffers. Ook overleden veel meer jonge mensen, mannen en gebruikers van langdurige zorg aan Covid-19.

Daarnaast concentreerde het coronavirus zich veel meer in specifieke regionale brandhaarden. In het begin waren dat vooral Oost-Brabant en Limburg, later ook andere gebieden zoals de regio rond Zwolle en de grote steden. De noordelijke provincies bleven goeddeels buiten schot. Hier ontstond niet vroeg een brandhaard en deden de lockdownmaatregelen daarna hun werk.

Ook wijzen de onderzoekers erop dat mensen die tijdens de eerste golf besmet waren met het coronavirus, een veel grotere kans hadden om te overlijden dan als ze de seizoensgriep hadden opgelopen. Het overlijdenspercentage van corona lag tijdens de eerste golf in Europese landen tussen de 0,5 en 1,4 procent. Dat van de seizoensgriep wordt geschat op 0,1 procent. „Zonder vaccin of social distancing-maatregelen, zou daarom het aantal besmettingen evenals het aantal sterfgevallen zijn blijven toenemen”, schrijven de onderzoekers over het coronavirus.
Opmerkelijk, zouden er niet al griepstammen rondgaan zolang er zoogdieren de aarde bevolken?? De Spaanse griep pandemie duurde zo'n twee jaar. Dus dit in Wuhan gemodificeerde neefje kan nog wel even in een tijd dat er veel meer verkeer over de hele wereld is.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
vr mei 21, 2021 8:00 pm

Ik ben dan wel geen rabiate anti-vaxxer zoals Pilgrim, maar aan de medische kennis van de vele hier in België opgevoerde deskundigen heb ik toch ook mijn twijfels.
Mijn medische kennis is mss niet nul maar toch zeker gering, maar met zulk een kakofonie aan deskundigheid zit er niks anders op dan alleen af te gaan op eigen observatie en gezond verstand.

Altijd goed om af te gaan op je eigen gezond verstand mercator.

Het was een tijdje heerlijk rustig, maar nu is de corona brand weer opgelaaid onder de bezielde leiding van iemand die van mening is dat een uur geen corona, een uur niet geleefd is. Vreselijk. Met tegenzin bezoek ik nu weer het forum. Mijn lol is er weer van af. Het was een week rustig. Ik ging weer met plezier naar het forum terwijl ik dacht...PFFFF lekker. Geen corona ellende . Maar dat is nu dus weer voorbij. Het kon niet rustig blijven. De corona toestand hier lijkt op de oorlog tussen de palestijnen en Israel. Rust, een wapenstilstand, en dan gooit iemand weer een corona post op het forum, en de oorlog begint ook hier weer van voor af aan.

Nou kan je zeggen, waarom beantwoord je die Corona onzin. Laat gaan. Maar dat is mijn eer te na.

Waar ik moeite mee heb is, dat mannen hier doen alsof ze heel veel kennis hebben over medisch inzicht, over virussen, enz, en dat ze denken dat als je nou helemaal niks doet aan deze pandemie, de boel vanzelf oplost.

De minachting hoe men spreekt over artsen , virologen , en andere mensen die ons door de crisis moeten helpen stoort me. Ze kunnen niets goed doen in jullie ogen. Altijd weten jullie het beter. De beste stuurlui staan hier altijd aan de wal.

Ik zeg maar eerlijk dat ik meer vertrouwen in die mensen heb als het over corona en gezondheid gaat, ondanks dat er echt wel eens iets mis gaat, dan in jullie. Want wie maakt er nooit fouten. :nietverstaan:

Dus..wil ik iets weten over biologie, dan vraag ik het aan Mahalingam en niet aan jou. Mahalingam is bioloog, en ik vertrouw er op dat hij mij verder kan helpen. Maar wil ik iets weten over geschiedenis, dan kom ik naar jou, omdat jij daar voor gestudeerd hebt. Heb ik vragen over informatica, dan moet ik bij Sjun en Ali Yas zijn, en niet bij jou of bij een arts.

Ik hoop dat je me begrijpt. Wat ik er mee wil zeggen is, dat wat opvalt aan de menselijke wezens, dat het makkelijker is iemand af te kraken dan een compliment te geven. Voordeel van de twijfel gunnen doen we niet. We maken ze liever met de grond gelijk.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
za mei 22, 2021 11:01 am
De minachting hoe men spreekt over artsen , virologen , en andere mensen die ons door de crisis moeten helpen stoort me. Ze kunnen niets goed doen in jullie ogen. Altijd weten jullie het beter. De beste stuurlui staan hier altijd aan de wal.
Ik wil hier nog even iets over zeggen en dan stop ik ermee. In het begin van 2020 had ik ook vertrouwen in de virologen maar dat is geleidelijk beginnen afkalven naargelang er alsmaar meer kwamen die allemaal met veel overtuiging iets anders zeiden en voorspelden en bovendien helemaal de moralistische toer opgingen zo van het hangt helemaal van onze gehoorzaamheid af of het goed komt en wie stout is moet dan maar streng gestraft worden. Dat is geen wetenschappelijke benadering maar een ideologische. Die dus duidelijk niet gewerkt heeft. Ik moet er direct bijzeggen dat ik het hier heb over de specifieke Belgische situatie, die in Nederland of elders volg ik niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ali Yas »

Ariel schreef:
za mei 22, 2021 1:17 pm
Ik maak me belofte aan jou , dat ik vandaag je zou beantwoorden, niet waar Ali Yas. Niet dat ik het niet kan, maar omdat ik het niet wil. Sorry.
Had je iets beloofd? Dat heb ik dan gemist. Maar je bent wat mij betreft 100% vrij om te reageren of om dat niet te doen.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door sjun »

Gelukkig kan er ook nog eens een gulle lach doorbreken.

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Pilgrim »

sjun schreef:
wo mei 26, 2021 12:46 am
Gelukkig kan er ook nog eens een gulle lach doorbreken.
Ja, het loopt af met dat mondkapjes gedoe in Amerika... En dat ondanks de tegenwerking van de regering Biden.
Geen mondkapjesdwang in 28 Amerikaanse staten

Geplaatst op 25 mei 2021

Afbeelding

Domino-effect in de VS

Al in 28, meest door de Republikeinen geregeerde, Amerikaanse staten bestaat geen corona mondkapjesdwang (meer) in binnenruimtes. Florida was daarmee begonnen, gevolgd door Texas en Mississippi. Toen de coronagevallen in deze staten desondanks niet stegen, kwam het tot een domino-effect: ook andere staten volgeden. In meer dan 10 staten bestaat bovendien een verbod op vaccinpaspoorten. De regerende linkse Democraten onder de Amerikaanse president Joe Biden zijn tegen versoepelingen.

Druk om te versoepelen neemt toe

Voorop lopen de Amerikaanse president Joe Biden en zijn gezondheidsgoeroe Anthony Fauci, die met zelfstandige en eigen verantwoordelijke burgers weinig kunnen aanvangen. Zij hebben echter, met het oog op de succesvolle versoepelingen, weldra geen argumenten meer. In Florida leven de mensen al sinds eind september als voor corona. Desondanks is er geen dramatische ontwikkeling bij de corona-gevallen. In 10 Amerikaanse staten was er overigens überhaupt geen mondkapjesdwang, wat men graag verzweeg. Pas begin maart, toen ook Texas en Mississippi het voorbeeld van Florida volgden, werd de publieke opinie wakker.

Democraten gaan door met pesterijen
In de resterende 26 Amerikaanse staten en Washington DC, waar vaak de Democraten regeren, bestonden altijd een mondkapjesdwang en andere beperkingen. Desondanks zijn daar meer bevestigde corona-gevallen. En daar gaan de pesterijen door. Zo is bijvoorbeeld Oregon de eerste staat waar mensen op hun werkplek, in de winkel en in kerken een vaccinatiebewijs moeten tonen, voordat ze zonder mondkapje naar binnen mogen. In het district Santa Clara, Californië, dwingt de gezondheidsautoriteit ondernemingen ertoe om de vaccinatiestatus van de werknemers vast te stellen.

Tot groot ongenoegen van de Democraten dwarsbomen nu Republikeinse Senatoren de steeds hysterischer doorgedrukte vaccinatiestrategie van Washington, die de aanbeveling van de nationale gezondheidsautoriteit (CDC) volgt: ook personen die herstelden van Covid-19, zouden zich moeten laten vaccineren, want men zou niet weten hoe lang de “natuurlijke immuniteit” zou aanhouden.

Vaccinatiecampagne voor nog meer macht
Senator Rand Paul (Republikein), die vorig jaar positief getest werd op corona, geen symptomen had en ook niet naar het ziekenhuis hoefde, maakte nu in het openbaar duidelijk dat zolang er geen bewijs voor zou bestaan dat het vaccin effectiever dan de natuurlijk verworven immuniteit zou zijn, hij zich niet zou laten vaccineren. Rand is oogarts van beroep. “In een vrij land zou men aannemen dat de mensen het waarderen hun eigen beslissingen met betrekking tot medische behandelingen te nemen, en niet dat een ´Big Brother´ bepaald wat er gedaan moet worden”, zei hij. De enorme vaccinatiecampagne interpreteert hij als poging om de instemming voor nog meer machtsovername te “produceren”. Rand is zodoende de eerste Senator die openlijk de vaccinatie afwijst. Maar ook Senator Ron Johnson (Republikein), die herstelde van een Covid-19 besmetting, liet in het begin van het jaar hetzelfde doorschemeren.

Bron: wochenblick.at

Door: Kornelia Kirchweger

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/05/25 ... se-staten/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Verzet tegen de lockdown en andere beperkende maatregelen m.b.t. de coronacrisis

Bericht door Ariel »

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie