Chinese Wolvenpolitiek

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door King George »

xplosive schreef:
vr mar 19, 2021 8:14 am
Spoiler! :
Fijn dat je PC weer enig teken van leven geeft. Ik zou maar zo snel mogelijk belangrijke informatie back-uppen. Zelf heb ik nu een computer van 15 jaar oud die nog behoorlijk vooruitstrevend was toen ik deze kocht in de tijd dat ik nog een redelijk goed betaalde baan had. Sinds de bankencrisis van 2008 heb ik toen na de vierde afvloeiingsronde bij mijn bedrijf (er waren toen al veel mensen ontslagen) een behoorlijk zwarte financiële periode gekend waar ik waarschijnlijk nooit meer van zal herstellen. Sinds een paar jaar heb ik gelukkig weer werk, maar met al mijn opgelopen schulden is het nog steeds geen vetpot. Toen ik in de bijstand zat kon ik nog uitstel van betaling krijgen, maar nu ik weer werk heb leef ik met mijn karige loon feitelijk nog steeds op bijstandsniveau omdat ik nu ruimte heb om mijn schulden af te betalen. En ik heb altijd geweigerd om in de schuldsanering te gaan, want ik wil al mijn schulden netjes afbetalen. Mijn computer geeft al 4 jaar aan dat mijn harde schijf niet meer goed is, maar desondanks doet mijn computer het nog steeds. Het beeldscherm moet nu wel minstens een half uur opwarmen voordat deze beeld geeft, maar ook die doet het gelukkig nog. Ik zal de komende jaren geen geld hebben om iets te vervangen en dus hoop ik maar dat mijn computer nog een paar jaar mee blijft gaan. Windows 7 had ik destijds gratis ge-upgrade naar Windows 10 jaren nadat het volgens Microsoft officieel al niet meer kon, maar onofficieel wel dus. Die overgang naar Windows 10 verbeterde destijds de snelheid van mijn computer. Ik denk dat je nu nog steeds Windows 7 gratis kunt upgraden naar Windows 10. Je kunt het in ieder geval proberen. Wel eerst een systeem back-up maken voordat je dat doet.
Sylvana Simons klaagt over discriminatie, maar ik denk dat zij er financieel veel beter voorstaat dan ikzelf : een westerse (uitbuitende?) blanke man met Nederlandse wortels tot aan vele eeuwen terug.
Silly Silvana Simons is niet op haar mondje gevallen en heeft haar- en haarfijne antennes voor hoe hier de ontvankelijkheid voor emotionele chantage werkt en kapitaliseert daar optimaal op. De zieligheidsindustrie is niet voor niets een zeer florerend gesubsidieerd bedrijf. Emotionele chantage is slechts gefundeerd op valse sentimenten en niet op argumenten. Maar veel mensen stellen zich daar ontvankelijk voor op en laten zich graag vermeende schuldgevoelens aanpraten. En die schuldgevoelens moeten natuurlijk even worden afgekocht middels een aflaat. Waarom denk je dat hier zoveel en zulke hoge belastingen, heffingen en accijnzen zijn? Hoeveel belastinggeld zouden wij ons niet kunnen uitsparen door ons niet langer meer ontvankelijk voor emotionele chantage op te stellen waarmee heel dat verdienmodel van de zieligheidsindustrie als een kaartenhuis instort?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door xplosive »

Het was vrij triest om zelf te ervaren hoe je als hoog opgeleide Nederlandse blanke man behandeld wordt als er gesolliciteerd moet worden. Gehandicapten, vrouwen, zwarten, Ali & Achmed, kansarmen, waren wél welkom wegens "positieve" discriminatie en ik kon steeds achteraan in de rij aansluiten na de zoveelste afwijzing, zelfs voor de meest lullige baantjes. Dat dit dus in de praktijk neerkomt op discriminatie van hoog opgeleide gezonde blanke Nederlandse mannen komt bij niemand op, want men gaat er steevast vanuit dat een hoog opgeleide gezonde Nederlandse blanke man altijd automatisch van alles het beste heeft. Niet dus. Wel mocht ik steeds vrijwilligerswerk doen met behoud van bijstandsuitkering en dat heb ik dan ook zeer intensief gedaan. In dat vrijwilligerswerk moest ik harder werken dan velen voor een betaalde baan, maar jarenlang onbetaald dus. Ik heb er nul komma nul euro's voor ontvangen, terwijl ik maatschappelijk zeer nuttig werk deed.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Pilgrim »

Mahalingam schreef:
do mar 18, 2021 2:17 pm
Lukt het om in command te gaan en 'sfc.exe /scannow 'of ' DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth '.
Gaat dat niet dan probeer een system repair met een windows-disk.
Dat had degene die bij mij langskwam al gedaan, behalve de system repair, omdat het waarschijnlijk om een hardwarematige storing gaat. Ik zal mijn PC binnenkort even bij een professioneel bedrijf laten nakijken en waarvan de onderzoekskosten niet zo hoog zijn.

Niettemin heb ik toch besloten om maar een nieuwe aan te schaffen en de aanbieding, waar ik het eerder over had te accepteren. Mijn huidige computer is al erg oud en je weet niet hoe lang die nog mee gaat ook al kan het misschien nog gerepareerd worden. De medewerker van het bedrijf (waar ik ook mijn huidige computer had kocht) die me de aanbieding deed, zei dat er een enorme schaarste onder PC’s was. Er is trouwens op dit moment schaarste onder alles (corona). Beste mogelijk dat er binnen enkele jaren vrijwel niets meer te krijgen is. De medewerker zei dat volgens leveranciers in 2022 alles weer normaal is, maar dat beschouw ik als geruststellende praat. We zitten immers in de Great Reset... Eigenlijk ben ik al volop aan het hamsteren, vooral met kleren, maar ook met andere nuttige dingen. Bijvoorbeeld pakken printerpapier en inkt, loepjes, bepaalde werktuigen, enz. Ik heb echt zo’n gevoel dat als je nog iets leuks of nuttigs wilt kopen dat je het dan nu moet doen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Mahalingam »

De USA wantrouwt China en dat is wederzijds:
Spionagegevaar: in dit land mogen Tesla's niet overal rondrijden

China heeft een groot aantal plekken tot verboden terrein verklaard voor Tesla's. De Chinese regering is bang dat de altijd actieve camera's van de elektrische auto’s opnames kunnen doorspelen over militaire complexen en staatsbedrijven.

De auto's van Tesla monitoren constant de wereld om zich heen met camera's die altijd actief zijn. Dat systeem heet Sentry Mode. Handig in het geval van een aanrijding of vandalisme, omdat de beelden worden opgeslagen en dat op die manier verkeerssituaties en schadegevallen kunnen worden gereconstrueerd.

Volgens Bloomberg verbiedt de Chinese regering om die reden Tesla’s om in de buurt van gevoelige industrieën en militaire complexen te komen. Naar verluidt is de regering bezorgd dat ze geen controle heeft over wat Tesla-voertuigen wel en niet registreren, en dat die informatie naar de VS kan worden gesluisd.

Alle Tesla's van na 2016 hebben, naast een interne camera, acht camera’s rondom, die permanent een 360-graden beeld van de omgeving maken. In 2020 werd een update uitgerold waarmee eigenaren dashcam-beelden en Sentry-modusbeelden kunnen bekijken op het infotainmentscherm.
https://www.ad.nl/auto/spionagegevaar-i ... ~a9f06b50/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

Tucker: Chinese government using Black Live Matter as a weapon against us
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Mahalingam »

Al die firma's met die 'misson statement' van ze mogen dan wel fijn ogen voor de Amerikanen en goed zijn voor hun business maar in China snijden die geen hout.
En als ze dan hun goedheid gaan etaleren en los laten op de Chinezen dan is dat zakelijk gezien een grote misser.
H&M and Nike face China backlash over comments about Uighur Muslims

Major brands including H&M and Nike are facing a boycott in China after they raised concerns over Xinjiang cotton.

The high street giants made the comments last year but they resurfaced after several Western countries imposed sanctions on China this week.
The sanctions were a response to serious human rights violations against the Uighur Muslim minority in Xinjiang.
Now Chinese shoppers are furious at retailers after their statements expressing concern about Xinjiang were re-shared online.

The Communist Youth League, a Chinese Communist Party group, posted screenshots from H&M’s statement to Weibo on Wednesday morning, with the caption: “Spreading rumours to boycott Xinjiang cotton, while also wanting to make money in China? Wishful thinking!”

Nike also said it was "concerned about reports of forced labour", adding it did not use suppliers who sourced cotton from the region.

Backlash over the Nike statement was trending on China’s popular social media Weibo on Thursday.
Chinese actor Wang Yibo, 23, ended his contract as a representative for Nike, issuing a statement saying: “I firmly oppose any act to smear China.”

Other brands to speak out include Gap, Uniqlo, Adidas, Zara and New Balance.
https://www.standard.co.uk/news/world/c ... 26159.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Mahalingam »

Xinjiang cotton: Western clothes brands vanish as backlash grows

China is targeting more Western clothes retailers as international backlash grows over claims of abuses in the cotton-growing Xinjiang region.

Several major brands have expressed concern over allegations that members of the mostly Muslim Uighur minority group are being used as forced labour.

Some companies' online shops are blocked and their stores have vanished from some digital maps.

It comes after several Western countries imposed sanctions on China.

China initially targeted H&M and Nike but that has widened to include Burberry, Adidas and Converse, among others.

While H&M's physical stores in China remain, it is no longer possible to hail a taxi to the shops using an app and consumers can't shop online. Instead China is championing local brands.
https://www.bbc.com/news/world-asia-china-56533560
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

Ook China krijgt natuurlijk backslash van haar eigen Wolvenpolitiek. Het kwam onder andere Donald Trump tegen dat het een koekje van eigen deeg gaf. Kijk maar eens hoe dat tot nu toe heeft uitgewerkt.

U.S. sanctions took effect, Huawei does not have plan B | Huawei chip ban | SMIC | TSMC
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

Clashes between Indian and Chinese troops at Naku La near Sikkim border | World News


Taiwan Is the Key to Asia, and China Wants It Now


Cina heeft al wat meer overname en invasieplannen op stal staan. Onder andere hierom is er een tegenbeweging bij de Chinese buren ontstaan om zich met elkaar te verbinden tegen hun agressieve buur'. Te verwachten valt een behoorlijke clash om het in de jaren opgebouwde mannenoverschot in China te kunnen inzetten voor vergaring van oorlogsbuit en afleiding te vinden voor binnenlandse ontevredenheid met regeringsbeleid. De zwakke Amerikaanse president Biden zal dit proces van groeiende Chinese agressie naar mijn idee nog een beetje versnellen.

Intussen warmt het door verschillende omstandigheden en politiek behoorlijk op in het Midden Oosten en zouden er maar zo vluchtelingenstromen in kunnen zitten.

Gravitas Live With Palki Sharma Upadhyay | China's war on foreign businesses | WION Live


Door het vallen van de maskers vervreemdt China haar Westerse bondgenoten (consortia met voordeel van goedkope Chinese arbeid) dermate dat ik verwacht dat deze hun heil in India zullen gaan zoeken om te voorkomen dat ze in een faillissement verwikkeld raken.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

Top U.S., Chinese diplomats clash publicly; US bill to axe China's special trade status
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Pilgrim »

‘De Chinezen laten Europa ten onder gaan aan links, en de overgebleven ravage kopen zij voor een prikkie op’

Door Sid Lukkassen, 12 april 2021

Afbeelding

Terwijl China iedere kans die het krijgt aangrijpt om Europa te verzwakken, rijst de vraag hoe we het hoofd kunnen bieden tegen die dreiging. Econoom Frits Bosch staat een verzoening tussen progressieven en conservatieven voor, om meer eenheid te bieden. Sid Lukkassen ziet een radicaal andere oplossing: links en rechts moeten zich helemaal losmaken van elkaar om Europa een kans te gunnen te laten overleven.

Onlangs schreef Frits Bosch op deze site een column over hoe China zich in de handen wrijft nu het ‘Vrije Westen’ door politiek-maatschappelijke polarisering ontwricht raakt. Met polarisering wordt bedoeld dat de flanken – de politieke partijen die zich kritisch verhouden tot de gevestigde orde en meer doortastende oplossingen voorstaan dan de middenpartijen – populairder worden en meer mensen meekrijgen. Dit zou het Westen uiteendrijven terwijl China de eenheid bewaart.

Het Westen kampt met een politieke richtingenstrijd, en ondertussen heeft het Chinese regime een andere missie. China wil bewijzen dat hun autoritaire systeem welvaart en stabiliteit oplevert, ook zónder een democratisch politiek stelsel met persvrijheid en individuele expressie. Hoe meer de Westerse democratieën verzinken in uitzichtloos politiek gekrakeel, hoe sterker het Chinese stelsel lijkt bij vergelijking, en hoe liever andere landen er aansluiting bij zullen zoeken. Frits Bosch verdeelt hierbij het Westers politiek spectrum in twee kampen: progressief en conservatief. Hij stelt dat zij de strijdbijl moeten begraven en dat dit kan wanneer progressieven zich meer verdiepen in conservatieve waarden, zoals loyaliteit en autoriteit maar met name de heiligheid van het gezinsleven.

Er zijn meerdere problemen met deze analyse – alleen al dat we in het Westen polarisering niet langer als probleem dienen te zien, maar als deel van de weg voorwaarts.

Bekend is dat de progressieven een politiek voorstaan die West-Europa op alle fronten verzwakt. Qua cultuur en bevolkingspolitiek is links voor massa-immigratie en cultuurrelativisme. Hiermee worden de sociale voorzieningen onbetaalbaar en neemt de sociale samenhang af. Wat over is van het Westers cultureel erfgoed typeren zij als ‘racistisch’ en ‘imperialistisch.’ Dit maakt ook op cultureel vlak eensgezindheid onmogelijk. Qua milieu en klimaat is links tégen kernenergie en voor duurzaamheidsbelastingen op productie: dit drijft de industrie naar Azië. Ook voeren progressieven oorlog tegen traditionele gezinsvormen, waardoor de bevolkingsopbouw van de Europese gezinnen onder grote druk staat. Progressieven blijven euro’s bijdrukken om de maakbare samenleving te bekostigen: zodoende kunnen burgers niet meer tegen de inflatie opsparen en verdwijnt het langetermijndenken uit de samenleving.

Een Westen waarin progressief cultuurgoed blijft voortbestaan, zal sowieso aan China ten prooi vallen, omdat het zichzelf op alle dimensies verzwakt: qua cultuur, bevolkingsopbouw, betaalbaarheid, sociale samenhang, innovatie en economie – alles gaat achteruit. Een Europa dat kiest voor ‘progressief,’ is een Europa dat de dood kiest. China ziet en weet dit dondersgoed. Ze zouden wel gek zijn om Europa voor deze fouten te behoeden; wat er overblijft van de ravage, kopen zij voor een prikkie op.

Bosch heeft een punt als hij zegt dat links zich meer zou moeten aantrekken van waarden die rechts koestert. Wat hij echter over het hoofd ziet, is dat links deontologisch denkt en rechts teleologisch. Dit wil zeggen dat voor links de onderliggende intenties van beleid belangrijker zijn dan de praktische uitwerking. Dit verklaart waarom ze kunnen volharden in idealistische uitgangspunten (zie bovenstaande opsomming) zelfs al is het resultaat vernietigend. De onderklasse heeft bijvoorbeeld baat bij rust, reinheid en regelmaat om te kunnen stijgen op de sociale ladder. Progressieven, echter, verheerlijkten al die tijd juist een losbandige levensstijl vol drugsgebruik en uitkeringsopportunisme.

Er kán dus op existentieel niveau geen sprake zijn van een compromis, omdat links en rechts hun successen aan onverenigbare standaarden afmeten. ‘Doen wat goed voelt en wat moreel lekker deugt’ versus ‘wat kunnen we nu realistisch verwachten, wat gebeurt er in de praktijk?’

Sowieso wil links geen compromis sluiten: hun hoofdbelang is het bijeenhouden van de eigen groep. Dit doen ze door gebruik te maken van uitsluitingstechnieken. Iedereen die een links heilig huisje bekritiseert, wordt met pek en veren weggejaagd. Een studiegenoot had zijn leven lang progressieve standpunten. Op een avond zei hij in gesprek met zijn vrienden: “Ik gun iedereen een huis en een veilige toekomst, maar vind het toch een beetje wrang dat asielzoekers zo snel een woning krijgen, en ik nu al twaalf jaar op een wachtlijst sta.” Dit was al genoeg om hem uit de vriendengroep te zetten. Een jongeman uit Breda overwoog om actief te worden voor de lokale SP. Hij had echter in het verleden iets positiefs over Pim Fortuyn gezegd in een streekblaadje, en toen mocht het al niet meer. Dit is het niveau waarmee we te maken hebben.

Stel nu dat FVD en PvdA de eerstvolgende verkiezingen winnen. Dan kan er een regeerakkoord komen van: “We trekken geld uit om meer huizen op zonnepanelen aan te sluiten, maar er komt serieus onderzoek naar energieopwekking uit thorium. Immigratie gaan we stevig beperken in ruil voor meer geld voor sociale woningbouw. In het onderwijs gaan we toe naar kleinere klassen om leraren te ontlasten, wel komt er meer aandacht voor de nationale geschiedenis en burgerschap.” Iedereen met een rationeel stel hersens zou hier wel wat in zien, maar je weet bij voorbaat dat links zich niet rationeel wil opstellen. Gedreven door moralistisch geneuzel weigerde PvdA-lijsttrekker Ploumen bijvoorbeeld om met FVD-voorman Baudet te debatteren. Terwijl het een prima kans was om de PvdA op de kaart te zetten en aandacht weg te zuigen bij andere linkse splinterpartijen.

De oplossing die Frits Bosch aandraagt is hol en naïef. “Zorg dat je eerst samen lacht en verbinding voelt – spreek daarna pas over moraal en politiek.” Het is duidelijk dat dit niet werkt. Zo vaak voerde ik met mensen van alle politieke kleuren constructieve gesprekken die het wederzijdse inzicht hebben vergroot. Velen lopen nadien alsnog met een grote boog om je heen, omdat ze willen deugen voor vrienden, vrouwen en baantje. Met dating idem dito: eerst een gezellige avond met samen lachen en knuffelen – dan brengen ze het gesprek op maatschappij en politiek, en vervolgens hoor je er niks meer van. Mensen stellen zich risicomijdend op en profileren zich opportunistisch als deugers, om hun kansen qua vriendschappen, relaties en carrière te vergroten. Het zijn weliswaar zeer oppervlakkige betrekkingen die dit hen oplevert, maar erg veel mensen zijn nu eenmaal oppervlakkig.

Tot slot is het aan te raden om mijn boek Links en Rechts in dialoog (2020) er nog eens op na te slaan. Hierin staat dit alles uitgelegd met een bredere en preciezere onderbouwing. Sam van Rooy las het en concludeerde dat de poging om de kloof tussen links en rechts te overbruggen, “uitmondt in een apocalyptische scheiding van geesten.” Oftewel: we moeten compleet anders gaan denken over sociale verbanden. Progressief en conservatief zullen er nóóit uitkomen en het is even onmogelijk als onwerkelijk om nog te zoeken naar ‘eenheid.’ We moeten onder ogen zien dat onze wegen uiteenlopen. Wij, links en rechts, zullen ons losmaken van het concept ‘natie’ en aparte samenlevingen moeten opbouwen binnen het Westen met ieder eigen waarden. Dat is de enige manier.

https://www.dagelijksestandaard.nl/2021 ... rikkie-op/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door xplosive »

sjun schreef:
zo mar 28, 2021 2:31 pm
China heeft al wat meer overname en invasieplannen op stal staan.
Als de Chinezen en passant de wereldwijde islamitische beerput schoonvegen dan mogen ze wat mij betreft de wereld veroveren.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

Kijk maar uit met wat je wenst, zowel islamisering als Chinese 'democratisering' gaat uit van boven je gestelden die zonodig met geweld bepalen wat je dient te doen en te laten. Waar het islamiserende systeem je opzadelt met zinloze rituelen en gewelddadigheden om de wind er goed onder te houden schrikt het Chinese systeem er niet voor terug tot ver achter de voordeur te bepalen hoe, waarover en met wie je communiceert. Wie zien er al een kleine voorafspiegeling van met de huidige dramdwingende bemoeizucht als gevolg van de via de massamedia uitgerolde Corona-psyop door de mensen voortdurend in angst te houden zodat er even vlot wat zaken ten koste van mensenrechten doorgedrukt kunnen worden om de eigen sponsors te paaien en intussen een al te zelfstandige, vrij denkende, te weinig volgzame middenstand financieel de nek om te draaien.

Verstandige mensen met mogelijkheden trekken hun eigen plan, blijven low profile en leren vast hun talen en breiden hun vaardigheden en persoonlijke netwerken uit om in geval van nood aan een plan b niet helemaal onthand aan te komen op plekken waar Europese culturen en waarden nog wèl gekoesterd, doorgegeven en verdedigd worden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door xplosive »

sjun schreef:
ma apr 12, 2021 11:02 pm
We zien er al een kleine voorafspiegeling van met de huidige dramdwingende bemoeizucht als gevolg van de via de massamedia uitgerolde Corona-psyop door de mensen voortdurend in angst te houden zodat er even vlot wat zaken ten koste van mensenrechten doorgedrukt kunnen worden om de eigen sponsors te paaien en intussen een al te zelfstandige, vrij denkende, te weinig volgzame middenstand financieel de nek om te draaien.
Dus hoeveel erger kan het worden als we in westerse landen in feite ook al een tot-achter-de-voordeur-systeem hebben. Maar dan zijn we in ieder geval alvast verlost van die verschrikkelijke islam, want in mijn beleving is dat nog steeds iets dat onze wereld het meest verziekt in de meest overtreffende trap. Wat ze in moslimlanden het liefst zien is een clash tussen China en het Westen, want dan zijn zij de lachende derde. De Chinezen willen Afrika veroveren en daar alle jihadisten over de kling jagen. Ik zou zeggen : mijn zegen heb je, ga gerust je gang. Als het om de strijd tegen het jihadisme gaat hebben we van westerse landen immers niets te verwachten. De immigratiedeuren staan hier immers wagenwijd open. En ook in Rusland doen ze het wat dat betreft veel slechter dan in China. Want hoeveel moslims wonen er in Moskou en hoeveel moslims wonen er in Peking (= Beijing) ?

En kijk ook eens naar hoeveel last we hebben van Chinezen in Nederland versus moslims. En kijk naar wat de Chinezen doen met de Oeigoeren terwijl westerse landen zich vrijelijk door jihadisten laten koeieneren (met alle vee-stront van dien, halal-geslachte westerse schapen, enzovoort).

In China zijn ze trouwens al verder en vrijer dan hier als het gaat om corona. Daar kunnen mensen uit weinig-kwetsbare groepen gewoon hun gang gaan, terwijl mensen uit kwetsbare groepen streng beschermd worden. Anders dan hier waar we mensen in verpleeghuizen gewoon hebben laten wegrotten. Sowieso doen ze het wat corona betreft in Zuid-Oost-Aziatische landen (waaronder ook Zuid-Korea) beter dan hier.

Ook dit wordt volledig gedomineerd door Zuid-Oost-Azië : World Go rating list
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Pilgrim »

Kroatië verkoopt de haven van Rijeka niet aan China

Geplaatst op 15 april 2021

Afbeelding

Om de Chinese invloed in het zuiden van Midden-Europa te stoppen, heeft Kroatië onder druk van de VS en de EU een € 2,7 miljard dure aanbesteding met China afgebroken. Velen hebben wellicht een belangrijk nieuwsbericht begin januari over het hoofd gezien, toen Kroatië had te kampen met de gevolgen van een krachtige aardbeving in de provincie Banovina. Kroatië verhinderde destijds dat China de aanbesteding voor een van de belangrijkste havens in het noorden van de Adriatische Zee kreeg – een stap die grote effecten zou kunnen hebben op Midden- en Zuid-Europa.

Wat zat er achter deze beslissing?


Het management van de haven van Rijeka gaf geen officiële redenen, maar volgens betrouwbare bronnen zou de licentie aan een consortium van Chinese ondernemingen vergeven moeten worden, dat het beste aanbod had voorgelegd. Zoals meerdere Kroatische media echter berichtten, was de druk uit de Verenigde Staten en de Europese Unie te groot, zodat de aanbesteding werd afgezegd.

Bij de aanbesteding ter waarde van ongeveer € 2,7 miljard ging het om de gunning van licenties voor een containerterminal voor een periode van 50 jaar. Volgens de aanbestedingsvoorwaarden zou de licentieontvanger de terminal ontwikkelen en beheren. Het grootste Kroatische dagblad “Vercernij List” verklaarde dat het aanbod van China weliswaar beter zou zijn dan dat van Nederland, maar dat politieke overwegingen van doorslaggevende betekenis zouden zijn voor de blokkade van China, zoals altijd wanneer het om strategische economische kwesties gaat.

“De druk uit de VS en de EU om China de 50-jarige licentie te weigeren, was enorm”, schrijft de krant, en voegde er aan toe dat de VS en de EU China op grond van strategische regio´s niet in de haven van Rijeka wilden hebben.

Ivan Brodić, de hoofdredacteur van de Kroatische website “Energypress”, denkt dat de aanbesteding werd gestopt, omdat men gemerkt zou hebben dat Kroatië door de invloed van het Chinese kapitaal te veel bedreigd zou worden.

“De Chinese onderneming, die door de Communistische Partij van China gecontroleerd wordt, zou op de lange termijn een belangrijk deel van de haven van Rijeka beheren. De haven is belangrijk, omdat hij in de toekomst via het spoor met Midden-Europa verbonden is. Hij zou daardoor een serieuze concurrent voor de Sloveense haven Koper en het Italiaanse Triëst worden, waarin Al Chinese ondernemingen aanwezig zijn”, verklaarde hij.

Het lijkt erop dat westelijke politieke kringen zich ervan bewust worden dat China Zuid-Europa en het Middellandse Zeegebied economisch compleet wil domineren. Dit deel van Europa is bijzonder belangrijk voor de bekende “Nieuwe Zijderoute”, waardoor China een uniforme Eurazische markt wil creëren, die het zelf domineert.

Het beslissende aan dit project is dat het potentieel van Rijeka door de bouw van een nieuwe spoorweg, die van de haven tot aan de Hongaarse grens leidt, versterkt zou kunnen worden. Dit is een aspect dat voor alle Driezeeën-landen van belang is.

Rijeka is op dit moment met een door Hongarije in de 19e eeuw aangelegde spoorlijn verbonden met Midden-Europa. De Kroatische regering heeft van de bouw van een nieuwe spoorlijn naar de Hongaarse grens echter een van haar belangrijkste doelen gemaakt. Het idee dat China in Rijeka stapt, was verbonden met de bouw van deze spoorlijn. Volgens Kroatische media zijn de Chinezen zeer geïnteresseerd in de bouw en later de overname van de spoorlijn in het kader van de licentie. Enkele ministers, waaronder de Kroatische minister van Economische Zaken Oleg Butković, zijn echter van mening dat het voor Kroatië beter zou zijn om de bouw te voltooien met behulp van de EU.

Het is op dit moment nog niet bekend of de verhindering van de toegang van China tot de haven van Rijeka ook een beslissing over de versnelling van de bouw van de vitale spoorweginfrastructuur, die zal bijdragen aan de ontwikkeling van Midden-Europa, betekent.

Daarentegen is wel bekend dat het Westen, als het de Chinese invloed in dit deel van Europa wil beperken, het initiatief moet nemen voor nieuwe investeringen in de regio.

(Bron: trimarium.pl en Remix News)

Bron: unser-mitteleuropa.com

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/04/15 ... aan-china/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door King George »

Goeie acrtie. icon_thumbup.gif

Je kunt het de Chinezen niet kwalijk eens nemen dat ze bloed ruiken en ernaar handelen. Confucius zeide aleens "Wie zich in een schaap verandert wordt door de wolven verslonden."Zo kopen ze strategische doelen in Afrika op. Door leningen te verstrekken die ze niet terug kunnen betalen.
In landen die alleen maar leven van schulden maken en van lieverlee hun strategische doelen moeten gaan verpanden. So far so good. Wij zijn immers noch schuldig aan, noch verantwoordelijk voor de toestand in Afrika. Maar waarom zouden wij van Europa een gedeelde schuldenunie moeten gaan maken, zoals de EU dat wil? Je kan er vergif op innemen dat een met een gedeelde schuldenunie ons land als betalingsplichtig graafschapje ook verpand gaat worden. Dan graag minder ons land als betalingsplichtig graafschapje. Want dat is wel de consequentie als wij maar blijven instemmen met meer macht en bevoegdheden aan de EU. En heb je de stemming in de Kamer al een beetje gevolgd?

Afbeelding

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door xplosive »

De Partij voor de Dieren is inderdaad ook niet blij met EUSSR.

Maar hoe dan ook zit ik minstens duizendmaal liever onder een Chinees juk dan een islamitisch juk.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

Hong Kong Democracy Activists Face Sentencing


New Documentary Exposing ‘The CCP Method’ | Three-Step Method | Epoch Times | CCP Virus | Hong Kong


Investigative Report: The Coverup of the Century | Epoch Times | CCPVirus | COVID19 | Coronavirus


Dat je een beetje een idee krijgt van waar je hierboven voor tekent.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Mahalingam »

Halfgeleider-OPEC krijgt niet alleen China, maar hele wereldeconomie op de knieën

Een kartel van halfgeleiders producerende landen is nodig om de ontwikkeling en economische groei van China af te remmen, schrijft strateeg Paul Verhagen voor EW Podium. Maar China in zijn technologische achilleshiel treffen zal niet alleen consequenties hebben voor de mensen daar, reageert China-deskundige Fred Sengers in een ingezonden opinie.

China is inmiddels de tweede economie ter wereld en in het voetspoor van zijn economische slagkracht is China’s invloed in de hele wereld voelbaar. De westerse hegemonie die wij zo vanzelfsprekend vinden, is daarmee doorbroken. De vraag is hoe we met die nieuwe realiteit omgaan. Vinden we een modus om in die nieuwe multipolaire wereld onze plek te vinden, of proberen we China’s groei te vertragen of zelfs kapot te maken?

In zijn artikel ‘Opkomst China noopt tot OPEC van halfgeleiderlanden’ bepleit Paul Verhagen een kartel van landen die halfgeleiders produceren, zoals Nederland, met als doel top of the line chips ‘niet meer aan China te verkopen en innovatie te beschermen’. Dat is een riskant idee.

De OPEC is in 1960 opgericht om in een markt met overproductie de prijs te reguleren (lees: voldoende hoog te houden). Aan halfgeleiders daarentegen is wereldwijd een schreeuwend tekort, wat die prijs opdrijft. Een tekort dat zo ernstig is dat fabrieken over de hele wereld hun productie moeten staken en Philips bedelt om voorrang.

Een tekort dat zich niet zomaar laat wegwerken door productiefaciliteiten bij te bouwen. Daarmee zijn miljarden gemoeid en het duurt minimaal een jaar voordat zo’n faciliteit kan produceren. Dat wil zeggen, de fabrieken die ordinaire chips van 28 nanometer maken. Want met het produceren van hightech 5 nanometer-chips zijn investeringen van tientallen miljarden gemoeid en ondanks jarenlang proberen is het een bedrijf als Intel nog altijd niet gelukt het proces onder de knie te krijgen. De Chinezen moeten de benodigde kennis nog ontwikkelen of kopen.

Afhankelijk maken

De auteur wil van die voorsprong gebruik maken door marktafspraken te maken met als doel China uit te sluiten van de levering van de modernste computerchips. Dus niet alleen een embargo op het leveren van machines om de modernste chips te maken (zoiets bestaat in feite al, zie de ingetrokken exportvergunning voor een EUV-machine van ASML aan China), maar om te voorkomen dat China hoogwaardige computerchips uit het buitenland kan betrekken.

Er valt best iets voor te zeggen om te proberen China nog even afhankelijk van het Westen te houden voor wat betreft de mogelijkheden zelf chips te produceren. Maar het is iets heel anders om, zoals de auteur schrijft, China uit te sluiten van leveranties.

China economisch kapot maken heeft gevolgen voor ons allemaal

Zo’n ban zal niet alleen Chinese producenten treffen, maar iedereen die in China laat produceren, dus ook Apple, Philips, Volkswagen et cetera. En zelfs als we het zo weten te organiseren dat alleen Chinese bedrijven niet krijgen geleverd, zal het enorme gevolgen hebben. Computerchips zitten bijna overal in en vaak zelfs meerdere: in auto’s, laptops, medische apparaten, mobiele telefoons et cetera.

Geziens China’s positie als Fabriek van de Wereld zal zo’n chip-embargo de wereldhandel midscheeps treffen. Alledaagse producten zullen enige jaren niet leverbaar zijn, totdat de rest van de wereld de productie heeft overgenomen. Producten zullen daarna in elk geval duurder zijn. Maar dat geeft niet, want de wereld zal in een economische crisis verkeren, waardoor u toch geen geld heeft voor een nieuwe iPhone of BMW. Ruim eenvijfde van de wereldwijde economische groei wordt de komende jaren immers gegenereerd door China, blijkt uit calculaties van het IMF. Het land welbewust economisch kapotmaken heeft niet alleen gevolgen voor de mensen daar, maar voor ons allemaal.

Wie probeert hier nou zijn normen en waarden te exporteren?

Zulk zwaar geschut zet je, kortom, alleen in met zeer zwaarwegende redenen. En wat zijn die dan volgens de auteur? Verhagen vreest toenemende invloed van China in de wereld die ertoe zal leiden dat we onze normen en waarden moeten opgeven. Ik zal niet ontkennen dat China’s invloed in de wereld in het voetspoor van zijn economische macht groter wordt. Welbeschouwd ook weer niet zo gek, dat het land met de meeste inwoners (een op de vijf aardbewoners is Chinees) en de tweede economie ter wereld zijn stem in de wereld laat horen.

Maar op zichzelf ook een merkwaardig verwijt. China heeft een alternatief politiek en bestuursmodel ontwikkeld en daarmee successen behaald. Probeert het zijn model te exporteren? Er zijn wel autoritaire leiders en regeringen die er verlekkerd naar kijken. Maar er is geen handelsverdrag, investeringsovereenkomst of kredietcontract waarin de Chinezen eisen dat buitenlandse regeringen hun politieke en/of economische model overnemen. Dat is ook precies de reden dat veel regeringen in de wereld graag zakendoen met de Chinese staat. Die stelt geen lastige vragen, daar waar westerse regeringen juist allerlei randvoorwaarden stellen over mensenrechten, arbeidsomstandigheden, milieuregels, schoon bestuur et cetera. Wie probeert hier nou zijn normen en waarden te exporteren?

De Lange Arm van Peking

China zet zich wel luidruchtig af tegen democratie, maar dat is vooral bedoeld voor binnenlands gebruik: Chinese burgers zouden eens op het idee kunnen komen dat er een alternatief is voor de eenpartijstaat.
De Lange Arm van Peking dan, die door sommigen zo wordt gevreesd. Heeft u er al veel van gemerkt? Heeft de regering in Den Haag ondanks al die miljarden aan Chinees investeringsgeld of exportbelangen al één beslissing genomen omdat de Chinese leiders in Zhongnanhai dat van hen verwachten? Ik ken ze niet. Naarmate de wederzijdse belangen groter werden, is het kabinet hooguit voorzichtiger geworden met hoe het zijn Chinabeleid formuleert en communiceert. Er is in die zin wel sprake van groeiende invloed van Peking, maar van macht zou ik niet willen spreken. Laat staan dat wij onze manier van leven opgeven. En ik zie dat ook niet snel veranderen, om de simpele reden dat China dat helemaal niet nastreeft. Het interesseert de Chinese leiders echt geen snars of wij een democratie of een autoritair geleid land zijn. Zolang we maar kunnen handelen.

Ik vat het nog even samen. Verhagen stelt voor de wereldeconomie te torpederen uit vrees dat China economisch te sterk wordt. En hij is bereid spelregels van de liberale economische orde zoals vrijhandel los te laten, uit angst dat China ons dwingt ze op te geven. Dat klinkt als een slecht doordacht idee. Maar wie ben ik?
https://www.ewmagazine.nl/buitenland/op ... en-822444/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Pilgrim »

Egypte weldra onder controle van de communisten van China

Geplaatst op 2 juni 2021

Afbeelding
De Egyptische president as-Sisi en de Chinese president Xi Jinping.

China´s staatsbouwindustrie bouwt voor Egypte de nieuwe hoofdstad ten oosten van Cairo

Ten oosten van Cairo zal een nieuwe hoofdstad gebouwd worden met de hoogste wolkenkrabbers van Afrika. De stad wordt gebouwd door een Chinees staatsbedrijf, voorgefinancierd door Chinese banken. Dat zal de Egyptenaren duur komen te staan: de soevereiniteit staat op het spel.


Egypte zal weldra in handen van de Chinese regering zijn en zodoende van de Chinese Communistische Partij: want het Chinese staatsbedrijf “Chinas State Construction Engineering Corporation” (CSCEC) bouwt voor Egypte een compleet nieuwe hoofdstad ten oosten van Cairo. De kosten zullen gigantisch zijn. Dat zal het voormalige land van de farao´s in de schulden brengen en zodoende afhankelijkheid maken van China.

Want het project wordt voorgefinancierd door de Chinezen: Chinese banken stellen kredieten beschikbaar. Voor de bouw van talrijke wolkenkrabbers staan eerst $ 3 miljard gepland, eentje daarvan moet 585 meter hoog worden en de vorm van een obelisk hebben.

Daar bovenop financieren Chinese banken en bouwt het Chinese staatsbedrijf een spoorwegverbinding voor ongeveer $ 1,2 miljard tussen Caïro en de nieuwe hoofdstad.

In totaal zullen de kosten van de volledige nieuwe hoofdstad $ 58 miljard bedragen. Men weet echter dat zulke planningen slechts het topje van de ijsberg zijn.

Egypte probeert het probleem van de overbevolking met megaprojecten op te lossen: Dat zal zich bitter wreken
De bevolking van Egypte neemt pijlsnel toe. Onlangs nog heeft het land de grens van 100 miljoen inwoners overschreden. Rondom 2030 zullen dat er 130 miljoen zijn. In 1970 waren het nog ongeveer 35 miljoen. Omdat slechts 5% van het land bewoonbaar is – 95% is woestijn – is de overbevolking vooral merkbaar in de stedelijke gebieden.

De landbouw in het Nijldal en in de Nijldelta volstaat al lang niet meer om de bevolking te voeden. Een zogenaamde tweede Nijl wordt door de Libische woestijn gebouwd, gevoed met water dat van het Nasser stuwmeer ten zuiden van de grote dam van Assoean wordt afgetakt. Maar dit project zal niet voldoende zijn om de economie en de verzorging van het land op een zeker fundament te zetten.

De regering van Abd al-Fattah as-Sisi staat onder druk om de groeiende problemen zoals overbevolking, werkloosheid, de toenemende slums, de milieuproblemen, het watertekort en de binnenlandse politieke splijting van het land – een deel van de bevolking treurt nog steeds om het vertrek van de “islamistische” regering van de Moslimbroeders – op te lossen.

Nieuwe hoofdstad aan de Nijl
Maar in plaats van de problemen aan te pakken in kleine stappen en bij de wortel aan te pakken, doet de regering datgene wat in Egypte traditie is: ze plant op-nieuw een megaproject. Na de Assoean-stuwdam en de tweede Nijl zal de nieuwe hoofdstad het nieuwe megaproject worden.

De nieuwe hoofdstad moet ongeveer 35 kilometer ten oosten van Cairo ontstaan, met wolkenkrabbers en enorme monumenten. Ze moet het overvolle Caïro ontlasten. De nieuwe stad zal ongeveer 6 miljoen inwoners gaan tellen. En ze moet aan de elites een veilige residentie bieden. Want Caïro is een politieke brandhaard, zoals bij de revolutie van 2011 en de contrarevolutie van 2013 duidelijk werd.

Egypte is noch technologisch noch infrastructureel in staat om zo´n megaproject alleen uit de bodem te stampen. Dat hoeft ook niet: want de Egyptische regering heeft een partner, die het bouwproject volledig overgenomen heeft: het Chinese staatsbedrijf “Chinas State Construction Engineering Corporation” (CSCEC).

Uiteindelijk dreigt voor Egypte hetzelfde lot als voor veel andere landen in Afrika en Zuid-Azië. Het zal afhankelijk worden van China. Zodoende neemt de invloed van Xi Jinping en zijn communistische regering in Noord-Afrika en in het Midden-Oosten toe. Net als Iran zal ook Egypte naar de pijpen van China dansen. De Amerikanen en Europeanen zullen het nakijken hebben.

Bron: freiewelt.net

Vertaald uit het Duits door: E.J. Bron

https://ejbron.wordpress.com/2021/06/02 ... van-china/
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Mahalingam »

Nieuwe Chinese antisanctiewet tegen Westen ophanden: ‘Koekje van eigen deeg’

Europese bedrijven in China maken zich zorgen over een nieuwe ‘antisanctieswet’, die donderdag is aangenomen. De Chinese overheid hoopt zich hiermee beter te wapenen tegen internationale sancties, waarmee westerse overheden reageren op de situatie in Xinjiang en Hongkong.

De antisanctieswet werd maandag voorgelegd aan China’s hoogste wetgevende orgaan, het Permanent Comité van het Nationaal Volkscongres, en is nu goedgekeurd. De wet moet een juridische basis voor Chinese tegensancties vormen. Volgens experts kan de wet Chinese bedrijven verplichten om internationale sancties te negeren en buitenlandse bedrijven onder druk zetten om geen zaken te doen met door China gesanctioneerde bedrijven, die daarmee tussen twee vuren zouden komen te zitten.

De Chinese wet is vooral gericht tegen de Verenigde Staten, waar de overheid steeds vaker sancties inzet om een vuist te maken tegen het Chinese overheidsbeleid in Xinjiang en Hongkong. De VS hebben rekeningen bevroren van Hongkongse en Chinese politici en verbieden Amerikanen te investeren in bedrijven die banden hebben met het Chinese leger of surveillancebedrijven. Ook de Europese Unie, Groot-Brittannië en Canada hebben recent sancties uitgevaardigd tegen China.

Lege woorden

Beijing slaat doorgaans terug met tegensancties en heeft in navolging van de VS een lijst opgesteld met ‘onbetrouwbare entiteiten’, bedrijven waarmee Chinezen geen zaken mogen doen. ‘Maar op dit moment missen we een juridische basis als we tegensancties aankondigen’, aldus Huang Feng, professor rechten aan Beijing Normal University in Southern China Morning Post. ‘Als die sancties niet door de wet worden ondersteund, dan zijn dit slechts lege woorden.’

Volgens analisten zal de wet politiek weinig impact hebben: westerse overheden zullen zich er niet door laten tegenhouden. Maar bedrijven komen in een moeilijke positie terecht. ‘Als je deze sancties niet uitvoert, kom je mogelijk in de problemen met de VS, maar als je ze wel uitvoert, kom je mogelijk onder druk van Beijing’, zegt Adam Ni, directeur van het China Policy Centre in Australië, ook in Southern China Morning Post. ‘Ieder bedrijf zal voor zichzelf de baten en kosten moeten afwegen.’

De Chinese overheid zegt dat de wet niet aanvallend is bedoeld en slechts te reageren op ‘de hegemonie en machtspolitiek van het Westen’, dat zich met China’s interne zaken bemoeit. Hongkongs hoogste bestuurder Carrie Lam, die door Amerikaanse sancties geen bankrekening meer heeft en naar eigen zeggen stapels cash in huis heeft, sprak dinsdag haar goedkeuring uit over de wet. ‘Ze (de westerse overheden, red.) krijgen een koekje van eigen deeg.’
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bbd20a24/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door Mahalingam »

Niet alleen de allahtone landen hebben door dat ze de VN kunnen manipuleren voor eigen doelen (met zijn allen in de mensenrechtencommissie zitten b.v. en dan voortdurend Israël veroordelen), ook de Chinezen zijn tot dit besef gekomen.
Zelfs koraalrif wordt inzet van ruzie tussen China en Australië

UNESCO dreigt de status van het Great Barrier Reef plots te verlagen naar ‘bedreigd’. Volgens Australië wordt hier een vies spelletje gepeeld. En gezien China’s intimidatie-praktijken hoeft dat niet te verbazen, schrijft Robbert de Witt.


De Verenigde Naties, wat moet je ermee? In toenemende mate lijkt dat de houding van veel westerse regeringen. Natuurlijk, regeringsleiders uit Europa en Noord-Amerika spreken eens per jaar, tijdens de Algemene Vergadering in New York, de wereld graag toe. En voor westerse politici die op een zijspoor zijn geraakt, is een topfunctie bij de VN nog altijd prestigieus. Bij het ‘grote publiek’ geldt de VN ook nog wel als een idealistische organisatie. Maar dat is het dan wel zo’n beetje.

Want wat betreft daadkracht, nut en werkelijke invloed op misstanden in de wereld, werd de afgelopen decennia steeds duidelijker dat geen wonderen zijn te verwachten van de Verenigde Naties. In een ‘democratische wereldregering’ – de pretentie die de VN toch heeft, elk land praat immers mee – weegt de invloed van boevenstaten even zwaar als die van vrije, democratische landen. En helaas zijn er nu eenmaal meer onvrije dan vrije landen.

Chinezen rukken steeds verder op in de VN-gelederen

De steeds machtiger aanvoerder van de onvrije staten is natuurlijk China, en juist dat land heeft ontdekt dat westerse landen – die ooit aan de basis stonden van de VN – steeds meer invloed weggeven in de VN. En dat het de belangen van Peking kan dienen als het die ruimte vult.

Hoe Chinezen steeds verder oprukken in de VN-gelederen, is uitgebreid te lezen in dit EW-artikel van afgelopen najaar. Vier van de vijftien VN-suborganisaties worden inmiddels geleid door een Chinees. En de bijdrage van China aan de VN-begroting groeide van 1,5 procent in 2001 naar 12 procent in 2020. Wie betaalt, bepaalt – dat weten ze ook in China.

Peking geeft alvast een voorproefje

Als de VN inderdaad een overbodig, geldverslindend en ineffectief instituut zou zijn, dan is dat geen enkel probleem. Maar het lijkt er sterk op dat de machthebbers in Peking deze week een voorproefje hebben gegeven van hun betere begrip van de VN.

Tot verbazing, woede en frustratie van de Australische regering heeft UNESCO, de VN-organisatie die het werelderfgoed beheert, de status van het Great Barrier Reef verlaagd naar ‘endangered’ – bedreigd. Het uitgestrekte koraalrif (ruim 2.000 kilometer lang) voor de oostkust van Australië werd in 1981 opgenomen op de Werelderfgoedlijst. Als de status verandert naar ‘bedreigd’, dan zal de Australische regering extra beschermende maatregelen moeten nemen om het koraalrif in stand te houden, zoals toeristen weren. Volgens de regering in Canberra is daarmee jaarlijks omgerekend 5,4 miljard euro gemoeid, en hebben 60.000 mensen een baan die direct te maken heeft met het toerisme rond het Great Barrier Reef.

UNESCO-voorzitter is een Chinese onderminister

Dat dit natuurgebied achteruitgaat, lijdt overigens geen twijfel. Maar Australië zegt dat het al veel maatregelen heeft doorgevoerd, dat daarvoor 3 miljard dollar (2,5 miljard euro) is uitgetrokken, en dat het vreemd is dat van de tientallen natuurgebieden die op de Werelderfgoedlijst staan en de gevolgen van klimaatverandering ondergaan, juist dit gebied eruit wordt gepikt en een bedreigde status krijgt. Temeer daar wetenschappers namens de UNESCO voor het laatst in 2015 ter plekke de situatie hebben onderzocht.

Kort gezegd: volgens Canberra wordt hier smerige politiek bedreven, en wel door China. Immers, de Chinese onderminister voor Onderwijs Tian Xuejan is voorzitter van de UNESCO. En laat China nu alle reden hebben om Australië te straffen.

Dat begon met de Australische roep om een onafhankelijk onderzoek naar het ontstaan van het coronavirus. Dat riep zoveel woede op in Peking dat Australië sindsdien op alle mogelijke manieren wordt dwarsgezeten. China heeft de importtarieven op Australische exportproducten verhoogd met omgerekend een kleine 17 miljard euro. De Chinese regering adviseert studenten niet meer naar Australische universiteiten te gaan, omdat dat land ‘onvriendelijk’ is tegen Chinezen.

De toorn van Peking

Andere landen die het waagden om zich uit te spreken tegen China, kregen ook al te maken met de toorn van Peking: Taiwan natuurlijk, maar ook Noorwegen, Canada en Zweden. Zelfs de EU zag zich geconfronteerd met strafmaatregelen, met als aanleiding de kritiek op de behandeling van de Oeigoeren.

Dat de Verenigde Naties voor China een fijn wapen zijn om tegenstanders pijn mee te doen, hoeft dus helemaal niet te verbazen.
https://www.ewmagazine.nl/opinie/opinie ... ie-831063/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

MASSIVE LOCKDOWN! Delta Variant Surges in China


Het zit de arme Chinezen ook niet mee dat er steeds meer aan het licht komt:
vraag
het
Marion
Koopmans

Vermoedelijk zit dàt meer mensen niet mee... :greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12550
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door sjun »

What is China's interest in Afghanistan
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
xplosive
Berichten: 8906
Lid geworden op: do jun 30, 2011 11:18 pm

Re: Chinese Wolvenpolitiek

Bericht door xplosive »

Laat de Chinese wolven hun gang maar gaan, want het Westen is toch al verloren. Alleen China kan de islam weerstaan. China zal zowel Afghanistan als Pakistan willen annexeren om daar vervolgens heropvoedingskampen te stichten.
Gun jezelf wat je een ander toewenst     islam = racisme   & de hel op aarde voor mens en dier
                                   koran = racistisch & handboek voor criminelen
      Moslimlanden bewijzen dagelijks:    meer islam = meer verkrachte mensenrechten
Plaats reactie