Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door Mahalingam »

De waanzin van woke:
Hoofdredacteuren schoolkranten hoger onderwijs cancelen congres, want Laurens Buijs

Laurens Buijs, u kent hem wel

Hee daar hebben we Laurens Buijs weer. U weet wel, UvA-docent Laurens Buijs, die eerst een anti-woke-opiniestukje schreef in de UvA-schoolkrant en daarna niet meer uit de online media was weg te branden vooral omdat heel werkloos (dom)rechts '''ongehoord''' Nederland helemaal apeshit ging en Lauren Buijs tot nieuwste complotwappienepnieuwsafgod benoemde
Die Laurens Buijs dus werd uitgenodigd om bij het jaarlijkse congres van hoofdredacteuren van hogeronderwijsmedia (schoolkranten) in debat te gaan met een 'diversity officer' en iemand die subsidiegeld verdient door voor de gesubsidieerde publieke omroep gesubsidieerde tvprogramma's te maken.
Maarja, Laurens Buijs = OPHEF. Resultaat: twee schoolkranthoofdredacteuren (die van U-Today uit Twente en die van Profielen, Hogeschool 010) komen demonstratief niet naar het congres, terwijl Saskia Bonger, hoofdredactrice van de Delftse schoolkrant Delta zelfs helemaal uit het bestuur van schoolkranthoofdredacteuren is gestapt, want Laurens Buijs. Dat is opzich al ironisch, jezelf cancellen omdat je niet wil dat iemand in debat gaat over de wokecancelshit die Nederlandse universiteiten terroriseert, nog veel geiniger is haar motivatie.
Citaat: "Ik vind dat het debat met iemand als Laurens Buijs niet goed gevoerd kan worden. Ik ben helemaal voor het laten horen van allerlei stemmen, maar dat betekent niet dat je ongefilterd feitenvrije onzin het debat in moet slingeren. Tijdens een debat lukt het niet goed om die feiten te checken. Sowieso heb ik niet de indruk dat je nog een zinnig debat kan organiseren over woke, omdat die term is gekaapt door allerlei antidemocratische stromingen die vooral zelf anderen het zwijgen op willen leggen."
Anderen en jezelf het zwijgen opleggen om te voorkomen dat anderen het zwijgen wordt opgelegd en dan klagen over 'antidemocratische stromingen'. Het is duidelijk weer feest in openluchtinrichting Nederland BV. Wij zijn in elk geval blij om te zien dat ook in de hogeronderwijsmedia de extremistische en vooral antidemocratische woke welig tiert en hebben gelijk een abonnement op Delta genomen. Want met zo'n hoofdredacteur kan dat niet anders dan een vlijmscherp, kritisch, objectief en vooral tolerant maar veelzijdig (Latijn: 'Divers') schoolkrantje zijn. GS-tip voor het volgende schoolkrantophefcongres: Sander Schimmelpenninck uitnodigen...
https://www.geenstijl.nl/5169890/hoofdr ... ens-buijs/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Tot zover het consequent dalende niveau van het HBO. Niet dat ik over het huidige WO veel positiever ben omdat het ook daar (uitzonderingen daargelaten) lijkt te gaan veranderen in een safespace voor overgevoeligheden van de wokeys die met gemeenschapsgeld gepamperd blijven worden zodat er indoctrinatie van jong volwassenen op verschillende niveaus kan blijven plaatsvinden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door Mahalingam »

Laurens is per ongeluk niet gecancelled door de StaatsTV. Hiervoor worden excuses gemaakt.
Wilma Haan
@WilmaH

Maandagavond kwam in het NOS Journaal van 20.00 uur sociaalwetenschapper van de UvA Laurens Buijs aan het woord over de agressie tegen lhbti-jongeren in Eindhoven. Voor dit onderwerp en in deze context hadden we hem niet als spreker moeten vragen. (1/3)

Buijs is onderdeel van een felle discussie over zijn opvattingen over wat hij noemt het 'radicaliseren' van een deel van de lhbti+-gemeenschap, en in het verlengde daarvan ook over de achtergrond van agressie tegen lhbti'ers. (2/3)

Omdat hij zelf in het middelpunt staat van een debat over precies dit onderwerp, was hij journalistiek gezien niet de beste duider van deze ontwikkeling. Hier waren we ons als redactie gisteravond onvoldoende van bewust. (3/3)


Replying to
@WilmaH
PS. En ja, natuurlijk evalueren we dit intern. Ter lering.

Laurens Buijs
@laurensbuijs

Dus ik help jullie in mijn eigen tijd op Tweede Paasdag om een item te duiden en dan is dit jullie stank voor dank? Wat een onmenselijke manier om mij te behandelen. Schandalig!!

Show replies
Jan Driessen
@JanDriessen
·
3h
Replying to
@WilmaH
Dank voor deze uitleg. Maar “niet de beste duider” is echt te zwak. Het was ook gewoon een feitelijk onjuiste keuze/omschrijving: hij is geen wetenschapper en hij is ook niet meer verbonden aan @UvA_Amsterdam
. Doet de @NOS
niet meer aan zorgvuldig feitenonderzoek? Er zou… Show more
https://twitter.com/WilmaH/status/1645716173571366914
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het werd natuurlijk tijd om het fenomeen eens te gaan gebruiken tegen de wokeys.

Bud Light trans partnership faces backlash


Zolang Alissa Gordon Heinerscheid er niet uitgegooid wordt op de marketing-afdeling en publieke excuses aan consumenten volgen komt er hier geen enkel product van Anheuser-Busch meer binnen. En omdat het natuurlijk prachtig rellen is vanachter het toetsenbord ben ik ook aan de andere kant van de plas al enkele dagen mensen aan het voeden.
:finger:

Budweiser Is SCARED, Rural Reps PANIC As Boycott GETS WORSE, PR Firm Says Boycotters Are TOO STUPID


meer volgt...
Laatst gewijzigd door sjun op za apr 15, 2023 12:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Bud Light Executive Reveals Truth as Top Companies Go Woke, with Emily Jashinsky and Eliana Johnson


Vice president marketing van Budweiser-Light Alissa Gordon Heinerscheid spoort niet door haar woke agenda uit te storten over bierdrinkende consumenten. Ze verklaart hiermee de culturele oorlog aan gewone mensen en diezelfde gewone mensen krijgen nu de kans om hiertegen in verzet te komen door het product te gaan boycotten totdat er publieke excuses gaan komen van Amheuser-Busch en zij er uit vliegt. En omdat ik natuurlijk amper een serieus te nemen consument ben moet het van de macht van het getal komen. En dàt kan ik dan weer wel in verschillende talen en op verschillende continenten beïnvloeden.
Laatst gewijzigd door sjun op za apr 15, 2023 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Laatst gewijzigd door sjun op za apr 15, 2023 12:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Bud Light FIRES Woke VP Of Marketing? Still SILENT On Social Media As MSNBC PANICS The Boycott Works


En dan de geweldige reactie die het nog een beetje extra kruidt:
At this point, drinking Bud Light is the equivalent of dressing in drag as far as I'm concerned.
:roll:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door sjun op za apr 15, 2023 1:03 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door Ariel »

Sjun, zie jij zelf de video's die jij post? Ik zie ze niet meer.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Mahalingam schreef:
zo dec 18, 2022 4:28 pm
Twitter dient sinds kort (sinds Musk dus) gecanceled te worden. Dat kan door het failliet te laten gaan via een adverteerdersboycot.
Het dreigen met zo'n boycot is bij onze media al voldoende om ze terug in het gareel te krijgen. Maar Twitter?
Als onze regering luistert naar deze D66 juf (zou kunnen want D66) dan weet Musk dat hij er een vijand bij heeft; onze regering.

Afbeelding
Er mogen natuurlijk altijd kamervragen gesteld worden over van alles.
Dus ook over de motieven van D66 om:
  • een cancel culture te introduceren ten koste van de vrijheid van meningsuiting en informatie-uitwisseling;
  • boeren en burgers af te roemen op hun vrij besteedbare inkomen ten gunste van groene aandeelhouders door middel van aangeprate milieu-angst en fake-nieuws;
  • politieke beslissingsmacht over te hevelen naar Brussel en erger naar een onggekozen Duitser die vanuit Zwitserland tracht de wereldpolitiek te beïnvloeden via zijn eigen netwerkjes.
Kom dus maar op met die kamervragen. :smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
vr apr 14, 2023 10:32 am
Sjun, zie jij zelf de video's die jij post? Ik zie ze niet meer.
Nee. Ik dacht eerst dat ik teveel vensters had open staan maar na een herstart van de laptop en een test op een ander werkstation bleken de geplaatste youtube filmpjes niet langer zichtbaar. Ik vermoed daarom dat een beheerder deze mogelijkheid verruïneerd heeft of dat er met een forumupdate iets zal zijn misgegaan.
Hier kun je eens kijken hoe het zou moeten staan om YouTube filmpjes toe te staan. Eventueel kun je hem opnieuw aanmaken in het admin gedeelte > tab berichten > bbcodes.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door Ariel »

Dat kan ik niet doen Sjun. Ik stuur wel een mailtje naar de webmaster.

Misschien moet jij tijdelijk een youtube link onder je filmpje zetten. Dan gaan we naar de youtube site als we het filmpje willen zien.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Ariel schreef:
za apr 15, 2023 12:12 pm
Dat kan ik niet doen Sjun. Ik stuur wel een mailtje naar de webmaster.

Misschien moet jij tijdelijk een youtube link onder je filmpje zetten. Dan gaan we naar de youtube site als we het filmpje willen zien.
Ik maak ook de titels wel aanklikbaar zoals ik in de door mij gewijzigde berichten gedaan heb. Bedankt voor je reactie.

Ondertussen ínspireert de Budweiser-Light of Anheuser-Bush rel tot meer onderzoeksjournalistiek om hypocrisie van wokeys aan de kaak gesteld te krijgen: :smartass:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

SHE'S GONE! WE WON! Bud Light VP LEAVES


De eerste resultaten in de cultuuroorlog zijn binnen. Tijd om de bakens flink te gaan verzetten en dramdwingende woke gekte in de privésfeer of over de rug van sportwedstrijden een halt toe te blijven roepen.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door Ariel »

Cleopatra was blank.
De Ptolemaeën (meervoud van Ptolemaeus), ook wel Ptolemaeërs (soms ook "Ptolemeërs"), is een uit Macedonië stammende koninklijke dynastie die van 305 v.Chr. tot 30 v.Chr., na de dood van Alexander de Grote, over Egypte regeerde. Alexander had Egypte veroverd en bij zijn wereldrijk gevoegd. Na zijn dood bleek echter dat er geen opvolger klaarstond. Zijn generaals probeerden dan ook elk een deel van het rijk onder hun macht te krijgen. Ptolemaeus I Soter slaagde erin in Egypte de opvolger van Alexander te worden. Zijn dynastie wordt de Ptolemaeïsche dynastie genoemd en is tevens de laatste faraonische dynastie. Zij worden ook weleens de Lagiden genoemd, naar de naam van Ptolemaeus' vader Lagos. Deze dynastie ging ten onder toen Cleopatra VII en Marcus Antonius werden verslagen door een Romeinse legermacht onder leiding van de jonge Octavianus.
De vraag waarom ze van Netflix zwart móet zijn is interessant. Het lijkt op 'reversed cultural appropriation': zwarten worden zo onderdeel van een grote oude beschaving.

Afbeelding

Krijgen we binnenkort ook een Netflix verfilming van Heidi?

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door Ariel »

De Egyptenaren vinden het maar drie keer niks. Zo'n Zwarte Cleopatra.
Egyptians complain over Netflix depiction of Cleopatra as black

A Netflix docudrama series that depicts Queen Cleopatra VII as a black African has sparked controversy in Egypt.

Afbeelding

A lawyer has filed a complaint that accuses African Queens: Queen Cleopatra of violating media laws and aiming to "erase the Egyptian identity".

A top archaeologist insisted Cleopatra was "light-skinned, not black".

But the producer said "her heritage is highly debated" and the actress playing her told critics: "If you don't like the casting, don't watch the show."

Adele James made the comment in a Twitter post featuring screengrabs of abusive comments that included racist slurs.

Cleopatra was born in the Egyptian city of Alexandria in 69 BC and became the last queen of a Greek-speaking dynasty founded by Alexander the Great's Macedonian general Ptolemy.

She succeeded her father Ptolemy XII in 51 BC and ruled until her death in 30 BC. Afterwards, Egypt fell under Roman domination.

The identity of Cleopatra's mother is not known, and historians say it is possible that she, or any other female ancestor, was an indigenous Egyptian or from elsewhere in Africa.

Netflix's companion website Tudum reported in February that the choice to cast Adele James, a British actress who is of mixed race, as Cleopatra in its new documentary series was "a nod to the centuries-long conversation about the ruler's race".

Jada Pinkett Smith, the American actress who was executive producer and narrator, was meanwhile quoted as saying: "We don't often get to see or hear stories about black queens, and that was really important for me, as well as for my daughter, and just for my community to be able to know those stories because there are tons of them!"

But when the trailer was released last week many Egyptians condemned the depiction of Cleopatra.

This article contains content provided by Google YouTube. We ask for your permission before anything is loaded, as they may be using cookies and other technologies. You may want to read Google’s cookie policy, external and privacy policy, external before accepting. To view this content choose ‘accept and continue’.

Zahi Hawass, a prominent Egyptologist and former antiquities minister, told the al-Masry al-Youm newspaper: "This is completely fake. Cleopatra was Greek, meaning that she was light-skinned, not black."

Mr Hawass said the only rulers of Egypt known to have been black were the Kushite kings of the 25th Dynasty (747-656 BC).

"Netflix is trying to provoke confusion by spreading false and deceptive facts that the origin of the Egyptian civilisation is black," he added and called on Egyptians to take a stand against the streaming giant.

On Sunday, lawyer Mahmoud al-Semary filed a complaint with the public prosecutor demanding that he take "the necessary legal measures" and block access to Netflix's services in Egypt.

He alleged that the series included visual material and content that violated Egypt's media laws and accused Netflix of trying to "promote the Afrocentric thinking... which includes slogans and writings aimed at distorting and erasing the Egyptian identity".

Three years ago, plans for a movie about Cleopatra starring the Israeli actress Gal Gadot triggered a heated debate on social media, with some people insisting that the role should instead go to an Arab or African actress.

Gadot subsequently defended the casting decision, saying: "We were looking for a Macedonian actress that could fit Cleopatra. She wasn't there, and I was very passionate about Cleopatra."
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Ik keek toch al niet naar Netflix. Dit overtuigt me weer om het voorlopig ook niet te proberen. Laat ze maar een ander gaan lastigvallen met opdringerige raceswap-cultuur en andere pogingen tot woke-indoctrinatie.

Proud Black Queens: Netflix's Absurd CLEOPATRA Edition


"They Are Stealing My Culture!" Bassem Youssef On Netflix's 'Cleopatra' Casting
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door Mahalingam »

Ook woke mensen die niet op de juiste manier woke zijn, lopen het gevaar uit de gemeenschap van goede mensen gestoten te worden.
Omstreden UvA-docent Laurens Buijs op non-actief gesteld na uitspraken op sociale media

De Universiteit van Amsterdam (UvA) heeft afstand genomen van de uitspraken van Laurens Buijs over zijn collega’s en andere wetenschappers en stelt de docent sociale wetenschappen op non-actief.

Laurens Buijs, onderzoeker en docent bij de studie Interdisciplinaire sociale wetenschappen (ISW) aan de UvA, noemde zijn collega’s op sociale media onder meer ‘monsters’, ‘extremisten’, ‘corrupt’ en ‘levensgevaarlijk’.

Daarnaast stuurde hij vergelijkbare berichten naar collega’s via e-mail, Microsoft Teams of WhatsApp. De UvA laat in een bericht weten te hebben geprobeerd met Buijs in gesprek te blijven, ‘maar zonder resultaat’.

Om de veiligheid van wetenschappers en een veilige werkomgeving van collega’s te waarborgen, heeft de universiteit besloten om Buijs op non-actief te stellen. De opleiding Interdisciplinaire sociale wetenschap (ISW) nam eerder al afstand van uitspraken van Buijs over het diversiteitsbeleid van de universiteit en ‘het verschijnsel’ non-binair.

Journalistiek niet de beste duider

Buijs werd bij een groter publiek bekend toen hij onlangs door de NOS werd geïnterviewd over agressie tegen lhbti-jongeren. De omroep was daar achteraf niet gelukkig over. “Omdat hij zelf in het middelpunt staat van een debat over precies dit onderwerp, was hij journalistiek gezien niet de beste duider van deze ontwikkeling.”

Buijs neemt vaak deel aan debatten, waarin hij bijvoorbeeld de stelling inneemt dat non-binair zijn ‘een lege hype’ is. Op Twitter trekt hij van leer tegen wat hij de ‘radicale transbeweging’ noemt.

Daarnaast schrijft hij regelmatig over het bestuur van de UvA, die volgens hem ‘wordt geleid door autoritaire en incompetente bestuurders, die er alles aan doen om allerlei forse misstanden onder het tapijt te schuiven en klokkenluiders te vertrappen’.

Klokkenluider

Volgens Buijs, die op Twitter op het bericht van de UvA reageert, is het besluit hem op non-actief te stellen ‘de zoveelste aanval van de UvA op mij als klokkenluider’. Daarmee doelt hij op de melding die hij deed binnen de zogeheten klokkenluidersregeling van de UvA.

Volgens de wetenschapper is sprake van ‘ernstige institutionele misstanden’. Zijn klacht wordt door een onafhankelijke commissie onderzocht. Volgens het UvA-bestuur houdt het besluit om Buijs op non-actief te stellen geen verband met de melding die hij deed.

De wetenschapper stelt echter dat de UvA met het besluit de klokkenluiderswetgeving overtreedt. Daarin staat dat klokkenluiders na het doen van een melding niet benadeeld mogen worden, bijvoorbeeld door ontslag of schorsing.
https://www.parool.nl/amsterdam/omstred ... ~b8c8f14d/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Rob Schmitt: 'Cancel culture' cracked a powerful brand


Eentje voor Rupert Murdoch en voor Amerikanen die wat zicht willen krijgen op de staat van hun land. Het geeft ook iets weer van het voorland van Europa als dat op de ingeslagen weg van kritiekloos volgen van geopolitieke belangen van de VS-bestuurders voortgaat.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12511
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Het verschijnsel Cancel-cultuur/Cancel culture

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie