President Joe Biden

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Ariel

Re: ‘President’ Joe Biden

Bericht door Ariel »

Je kan zeggen wat je wilt van Biden, maar hij zet iedereen aan het werk.

Afbeelding
White House press secretary Karine Jean-Pierre stepped into a hornet’s nest of mockery on Twitter Friday after stating that the U.S. has added "ten thousand million jobs" since President Biden took office.

Jean-Pierre made the gaffe during the Friday White House press briefing while she was talking about job growth for the month of August.

As Fox Business reported Thursday, the U.S. economy added 315,000 new jobs in August, making it is the "lowest monthly gain since April 2021."

Regardless, Jean-Pierre called this "good news" and took the opportunity to tout the total job growth under Biden since his inauguration. "As you know, the good news is, in August the economy created 315,000 jobs, which is important. We have created nearly ten thousand million jobs since President Biden took office, which is the fastest job growth in history."

Though that math did not sound right to those crunching the numbers on Twitter.

Tech researcher and businessman Dr. Eli David ran the math on the press secretary’s numbers and sarcastically remarked how well the jobs numbers are under Biden. "That's 10 billion, more than the entire population of the world. Amazing job!," he tweeted.

"’Ten thousand million?’ Did you also take math via Zoom?," asked Red State columnist Buzz Patterson.

American Greatness senior fellow Ned Ryun wrote, "Honestly, she just needs to put on clown makeup before every press conference."

UK journalist Nile Gardiner witnessed the gaffe and claimed it’s emblematic of the lameness of the Biden administration. He tweeted, "The sheer hubris and staggering amateurism of the Biden presidency is breathtaking."

Australian conservative commentator Rita Panahi jokingly tweeted, "Wowee that’s 10 billion jobs, that’s 30 jobs per American man, woman & child. Well done, Joe!

"This explains the inflation," quipped political scientist Ian Bremmer.

And Conservative radio host George Brauchler tweeted sarcastically, "10 billion jobs?! That IS amazing!"
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
King George

Bericht door King George »

Joe Biden heeft kiezers teleurgesteld. In de jaren van Donald Trump had je geen oorlog in de Oekraïne en inmenging daarin en torenhoge brandstof en andere inflatie in eigen land, net als in Europa. Zijn buitenlandse toernees liepen uit op fiasco's, zelfs al liet hij zijn belofte toen hij president werd om mensenrechten hoog op de agenda te plaatsen, want dat was o.a. in het Midden-Oosten geen enkel probleem om het niet over die mensenrechten te hebben. Hij verbreekt zijn beloftes.

In het Midden-Oosten kan Biden weinig succes behalen
(Elsevier)

Zelden was een Amerikaanse president zo impopulair als Joe Biden
(De Gelderlander Premium)
Het morele gelijk ligt bij het volk

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Ariel

Bericht door Ariel »

Biden mocked and ridiculed over modest size of his union audience for Labor Day speech

President Joe Biden faced a plethora of mockery and derision after he was able to muster only a modest gathering of union supporters for his rally in Pennsylvania on Labor Day.

The opening shot of ridicule came from the Republican National Committee's official Twitter account which showed Biden speaking before a few dozen supporters.

"MASSIVE crowd for Joe Biden in Pennsylvania today!" the account tweeted with laughing emojis.

Afbeelding

The speech was held outside of the United Steelworkers of America Local Union 2227 hall near Pittsburgh on Monday. One report said about 100 people attended and that they had to take a coronavirus test before being allowed into the private event.

Many critics of Biden were unimpressed by the showing of union workers' support for the president.

"Embarrassing. Like a Dictator who can't force folks to show up," responded radio show host Chris Krok.

"Popular President? I've seen bigger turnouts at a family outdoor BBQ," joked one user.

"Whew......thousands upon thousands of invisible people. How did they EVER keep up with the crowd control?!?!? LMAO," read another tweet.

"I could draw a bigger crowd by announcing a bake sale at a local high school. Not even exaggerating, and I live in a fly-over state," read another response.

"I've seen bigger crowds at a church fish fry. How many are staff, handlers? How many are voluntarily there? That's all there is?" replied another detractor.

Biden's speech at the union event had the same overheated rhetoric from a prior speech in which he attacked supporters of former President Donald Trump.

"You can't be a democracy when you support violence when you don't like the outcome of an election," said Biden at the union event. "Trump and the MAGA Republicans made their choice. We can choose to build a better America, or we can continue down this sliding path to oblivion, to where we don't want to go."
sjun

Bericht door sjun »

The Guy that Believed Biden’s Speech

:smile7:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
King George

Bericht door King George »

Afbeelding
Het morele gelijk ligt bij het volk

Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Ali Yas
Contacteer:

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
za sep 10, 2022 4:47 am
The Guy that Believed Biden’s Speech
Doublethink.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Mahalingam

Bericht door Mahalingam »

The Philadelphia Address: Big Brother is speaking to you, warning about the enemy within.

Transcript:
Spoiler! :
My fellow Americans, please, if you have a seat, take it.

I speak to you tonight from sacred ground in America: Independence Hall in Philadelphia, Pa.

This is where America made its declaration of independence to the world more than two centuries ago, with an idea unique among nations: that in America, we’re all created equal.

This is where the United States Constitution was written and debated. This is where we set in motion the most extraordinary experiment of self-government the world has ever known.

With three simple words: we, the people; we, the people. These two documents and their ideas they embody — equality and democracy — are the rock upon which this nation is built.

They are how we became the greatest nation on earth. They are why, for more than two centuries, America has been a beacon to the world.

But as I stand here tonight, equality and democracy are under assault. We do ourselves no favor to pretend otherwise.

So, tonight, I’ve come to this place where it all began to speak as plainly as I can to the nation about the threats we face, about the power we have in our own hands to meet these threats and about the incredible future that lies in front of us, if only we choose it.

We must never forget, we, the people, are the true heirs of the American experiment that began more than two centuries ago.

We, the people, have burning inside of each of us the flame of liberty that was lit here at Independence Hall. A flame that lit our way through abolition, the Civil War, suffrage, the Great Depression, world wars, civil rights. That sacred flame still burns. Now on our time as we build an America that is more prosperous, free, and just. That is the work of my presidency, a mission I believe in with my whole soul.

But first, we must be honest with each other and with ourselves.

Too much of what’s happening in our country today is not normal. Donald Trump and the MAGA Republicans represent an extremism that threatens the very foundations of our Republic.

Now, I want to be very clear, very clear up front. Not every Republican, not even the majority of Republicans, are MAGA Republicans. Not every Republican embraces their extreme ideology. I know, because I’ve been able to work with these mainstream Republicans.

But there’s no question that the Republican Party today is dominated, driven and intimidated by Donald Trump and the MAGA Republicans. And that is a threat to this country.

These are hard things, but I’m an American president, not a president of red America or blue America, but of all America. And I believe it’s my duty, my duty to level with you, to tell the truth no matter how difficult, no matter how painful.

And here, in my view, is what is true: MAGA Republicans do not respect the Constitution. They do not believe in the rule of law. They do not recognize the will of the people. They refuse to accept the results of a free election, and they’re working right now as I speak in state after state to give power to decide elections in America to partisans and cronies, empowering election deniers to undermine democracy itself.

MAGA forces are determined to take this country backwards, backwards to an America where there is no right to choose, no right to privacy, no right to contraception, no right to marry who you love. They promote authoritarian leaders, and they fanned the flames of political violence that are a threat to our personal rights, to the pursuit of justice, to the rule of law, to the very soul of this country.

They look at the mob that stormed the United States Capitol on Jan. 6, brutally attacking law enforcement, not as insurrectionists who placed a dagger at the throat of our democracy, but they look at them as patriots. And they see their MAGA failure to stop a peaceful transfer of power after the 2020 election as preparation for the 2022 and 2024 elections.

They tried everything last time to nullify the votes of 81 million people. This time, they’re determined to succeed in thwarting the will of the people. That’s why respected conservatives like Federal Circuit Court Judge Michael Luttig has called Trump and the extreme MAGA Republicans “a clear and present danger” to our democracy.

But while the threat to American democracy is real, I want to say as clearly as we can, we are not powerless in the face of these threats. We are not bystanders in this ongoing attack on democracy. There are far more Americans, far more Americans from every background and belief, who reject the extreme MAGA ideology than those that accept it. And folks, it’s within our power, it’s in our hands, yours and mine, to stop the assault on American democracy.

I believe America is at an inflection point, one of those moments that determine the shape of everything that’s to come after. And now, America must choose to move forward or to move backwards, to build a future or obsess about the past, to be a nation of hope and unity and optimism or a nation of fear, division and of darkness.

MAGA Republicans have made their choice. They embrace anger. They thrive on chaos. They live, not in the light of truth but in the shadow of lies. But together, together, we can choose a different path. We can choose a better path forward to the future, a future of possibility, a future to build a dream and hope, and we’re on that path moving ahead.

I know this nation. I know you, the American people. I know your courage, I know your hearts, and I know our history. This is a nation that honors our Constitution. We do not reject it. This is a nation that believes in the rule of law. We do not repudiate it. This is a nation that respects free and fair elections. We honor the will of the people. We do not deny it. And this is a nation that rejects violence as a political tool. We do not encourage violence. We are still an America that believes in honesty and decency and respect for others. Patriotism, liberty, justice for all, hope, possibilities — we are still at our core a democracy.

And yet, history tells us that blind loyalty to a single leader and a willingness to engage in political violence is fatal to democracy.

For a long time, we’ve told ourselves that American democracy is guaranteed, but it’s not. We have to defend it, protect it, stand up for it, each and every one of us. That’s why tonight, I’m asking our nation to come together, unite behind the single purpose of defending our democracy regardless of your ideology.

We’re all called by duty and conscience to confront extremists who put their own pursuit of power above all else. Democrats, independents, mainstream Republicans, we must be stronger, more determined and more committed to saving American democracy. And MAGA Republicans are destroying American democracy.

We, the people, will not let anyone or anything tear us apart. Today, there are dangers around us we cannot allow to prevail. We hear — you’ve heard it, more and more talk about violence as an acceptable political tool in this country. It’s not. It can never be an acceptable tool. So, I want to say this plain and simple: There is no place for political violence in America, period, none, ever.

You saw law enforcement brutally attacked on January the 6th. We’ve seen election officials, poll workers, many of them volunteers of both parties, subject to intimidation and death threats. And, can you believe it, F.B.I. agents just doing their job as directed, facing threats to their own lives from their own fellow citizens.

On top of that, there are public figures today, yesterday and the day before predicting and all but calling for mass violence and rioting in the streets. This is inflammatory. It’s dangerous. It’s against the rule of law. And we, the people, must say this is not who we are.

Ladies and gentlemen, we can’t be pro-insurrectionist and pro-American. They’re incompatible. We can’t allow violence to be normalized in this country. It’s wrong. We each have to reject political violence with all the moral clarity and conviction this nation can muster now.

We can’t let the integrity of our elections be undermined, for that is a path to chaos. Look, I know politics can be fierce and mean and nasty in America. I get it. I believe in the give and take of politics, in disagreement and debate and dissent. We’re a big complicated country, but democracy endures only if we, the people, respect the guardrails of the Republic. Only if, we the people accept the results of free and fair elections. Only if, we the people see politics, not as total war, but mediation of our differences. Democracy cannot survive on one side believes there are only two outcomes to an election: Either they win or they were cheated. And that’s where the MAGA Republicans are today.

They don’t understand what every patriotic American knows. You can’t love your country only when you win. It’s fundamental.

American democracy only works only if we choose to respect the rule of law and the institutions that were set up in this chamber behind me. Only if we respect our legitimate political differences.

I will not stand by and watch — I will not — the will of the American people be overturned by wild conspiracy theories and baseless evidence-free claims of fraud. I will not stand by and watch elections in this country stolen by people who simply refuse to accept that they lost. I will not stand by and watch the most fundamental freedom in this country, the freedom to vote and have your vote counted, and be taken from you and the American people.

Look, as your president, I will defend our democracy with every fiber of my being, and I’m asking every American to join me.

Throughout our history, America has often made the greatest progress coming out of some of our darkest moments like you’re hearing in that bullhorn. I believe we can and must do that again, and we are.

MAGA Republicans look at America and see carnage and darkness and despair. They spread fear and lies. Lies told for profit and power.

But I see a different America — an America with an unlimited future, an America that’s about to take off. I hope you see it as well. Just look around. I believe we could lift America from the depths of Covid, so we passed the largest economic recovery package since Franklin Delano Roosevelt, and today America’s economy is faster, stronger than any other advanced nation in the world. We have more to go. I believe we can build a better America, so we passed the biggest infrastructure investment since President Dwight D. Eisenhower, and we’ve now embarked on a decade of rebuilding the nation’s roads, bridges, highways, ports, water systems, high-speed internet, railroads.

I believe we can make America safer, so we passed the most significant gun safety law since President Clinton.

I believe we could go from being the highest cost of prescriptions to the world to making prescription drugs and health care more affordable, so we passed the most significant health care reform since President Obama signed the Affordable Care Act.

And I believed we could create a clean energy future and save the planet, so we passed the most important climate initiative ever, ever, ever.

The cynics and the critics tell us nothing can get done, but they’re wrong.

There is not a single thing America cannot do, not a single thing beyond our capacity if we do it together. It’s never easy. But we’re proving that America, no matter how long the road, progress does come.

Look, I know the last year, few years have been tough, but today Covid no longer controls our lives. More Americans are working than ever. Businesses are growing, our schools are open, millions of Americans have been lifted out of poverty. Millions of veterans once exposed to toxic burn pits will now get what they deserve for their families in compensation. American manufacturing has come alive across the heartland, and the future will be made in America, no matter what the white supremacists and the extremists say.

I made a bet on you, the American people, and that bet is paying off, proving that from darkness, the darkness of Charlottesville, of Covid, of gun violence, of insurrection, we can see the light. Light is now visible. Light that will guide us forward. Not only in words but in actions. Actions for you, for your children, for your grandchildren, for America.

Even in this moment with all the challenges we face, I give you my word as a Biden, I’ve never been more optimistic about America’s future. Not because of me, but because of who you are.

We’re going to end cancer as we know it, mark my words. We’re going to create millions of new jobs and a clean energy economy. We’re going to think big. We’re going to make the 21st century another American century because the world needs us to. That’s where we need to focus our energy. Not in the past, not on divisive culture wars, not on the politics of grievance, but on a future we can build together.

The MAGA Republicans believe that for them to succeed, everyone else has to fail. They believe America, not like what I believe about America. I believe America is big enough for all of us to succeed, and that is the nation we’re building, a nation where no one is left behind.

I ran for president because I believed we were in a battle of the soul of this nation. I still believe that to be true. I believe the soul is the breadth, the life and the essence of who we are. The soul is what makes us, us.

The soul of America is defined by the sacred proposition that all are created equal in the image of God, that all are entitled to be treated with decency, dignity and respect, that all deserve justice and a shot at lives of prosperity and consequence. And that democracy, democracy must be defended, for democracy makes all these things possible.

Folks, and it’s up to us. Democracy begins and will be preserved, and we the people’s habits of the heart — in our character, optimism that is tested, yet endures, courage that digs deep when we need it. Empathy that fuels democracy. The willingness to see each other not as enemies but as fellow Americans.

Look, our democracy isn’t perfect. It always has been. Notwithstanding those folks you hear on the other side there. They’re entitled to be outrageous. This is a democracy. But history and common sense — good manners is nothing they have ever suffered from — but history and common sense tell us that opportunity, liberty and justice for all are most likely to come to pass in a democracy. We have never fully realized the aspirations of our founding, but every generation has opened those doors a little bit wider to include more people who have been excluded before.

My fellow Americans, America is an idea; the most powerful idea in the history of the world, and it beats in the hearts of the people of this country. It beats in all our hearts. It unites America. It is the American creed.

The idea that America guarantees that everyone be treated with dignity. It gives hate no safe harbor. It installs in everyone the belief that no matter where you start in life, there’s nothing you can’t achieve. That’s who we are. That’s what we stand for. That’s what we believe.

And that’s precisely what we’re doing — opening doors, creating possibilities, focusing on the future — and we’re only just beginning.

Our task is to make our nation free and fair, just and strong, noble and whole, and this work is the work of democracy, the work of this generation. It is the work of our time for all time. We can’t afford to leave anyone on the sidelines. We need everyone to do their part, so speak up, speak out, get engaged, vote, vote, vote!

And if we do our duty, if we do our duty, in 2022 and beyond, then ages still to come will say we, all of us here, we kept the faith. We preserved democracy. We heeded our words. We heeded not our worst instincts but our better angels. We proved that for all its imperfections, America is still the beacon to the world, an ideal to be realized, a promise to be kept. There’s nothing more important. Nothing more sacred. Nothing more American. That’s our soul. That’s who we truly are. And that’s who we must always be.

I have no doubt, none, that this is who we will be and that we’ll come together as a nation that will secure our democracy. That for the next 200 years we’ll have what we had the past 200 years, the greatest nation on the face of the earth. We just need to remember who we are. We are the United States of America, the United States of America. And may God protect our nation, and may God protect all those who stand watch over our democracy.

God bless you all. Democracy. Thank you.
https://www.nytimes.com/2022/09/01/us/p ... cript.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
sjun

Bericht door sjun »

Ted Cruz: Here's How Biden Colluded With Twitter To Silence Free Speech
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam

Biden moest bakzeil halen in de Arabische woestijn.
Prijs of politiek: minder opgepompte Opec-olie is hoe dan ook provocatie richting Amerika

Het besluit van de Opec om de olieproductie te verminderen, met name van Saoedi-Arabië, is een grote tegenslag voor de Amerikaanse president Biden. De afgelopen dagen zette hij alles op alles om de verwachte productievermindering van 2 miljoen olievaten per dag tegen te houden.

Die pogingen bleken woensdag tevergeefs. De Opec besloot minder olie te produceren, in plaats van meer. Tot chagrijn van het Witte Huis, dat probeert de olieprijs omlaag te krijgen, omdat er volgende maand tussentijdse verkiezingen zijn. Die zullen voor Biden naar verwachting minder goed uitpakken als de olieprijs hoog is, omdat dan ook de benzine duur is – een gevoelig onderwerp in de VS.
[...]
Saoedi-Arabië laat met de ingreep zien dat het zich onafhankelijker waant van de Verenigde Staten. Rusland en China zijn de afgelopen jaren belangrijker partners geworden en juist Rusland heeft nu baat bij hogere prijzen. Moskou kan vanwege een Europese boycot zijn olie straks niet meer hier verkopen en moet het (met vaak fikse kortingen) zien te slijten aan landen als China en India. Als de wereldmarktprijs hoger is, houdt Rusland onder de streep dus meer over, is de logische conclusie. De Opec lijkt Moskou hierin te willen steunen.
sjun

Bericht door sjun »

Global Citizen Awards 2019 - Netherlands Prime Minister Mark Rutte

Ondanks mensen als Mark Rutte die zich als lokale zetbaas van Amerikaanse en andere niet-Nederlandse belangen gedraagt kan Joe Biden hierom binnenkort ook bakzeil halen in Europa. In diverse natiestaten zijn intussen bewustmakingsprocessen gaande. Ik vermoed al wel dat de Amerikanen verstandig genoeg zijn om een vernietigend signaal af te geven tijdens de midterms met betrekking tot het aanblijven van Joe Biden als president.
:greeting2:
sjun

Bericht door sjun »

"Joe Biden SUCKS" - Black Pastor Goes VIRAL Slamming Democrats In Left District!!

:rolleyes:
sjun

Bericht door sjun »

Here's Undeniable Evidence We Must IMPEACH Joe Biden | @Glenn Beck

Het wachten is slechts op een Republikeinse meerderheid in het Amerikaanse huis van afgevaardigden. Dasn kan na de Midterms al wel gerealiseerd zijn. Maar dan kan het strategisch nog slim zijn Joe Biden als een aangeschoten lamme eend te laten zitten. Ik ben dus benieuwd of en wanneer we een impeachmentproces tegen Joe Biden gaan zien. Juridisch zijn er echter voldoende aanknopingspunten. Zo heb ik zelf nog een rapport van de Burismacase liggen dat om een of andere reden niet veel meer media-aandacht kreeg...
Mahalingam

Afbeelding

Hier zie je de baas van Arabië, een Mohammed , met een seniele oude man.
Als deze Mohammed naar de G20 top gaat dan hoeft hij geen zoete broodjes te bakken met die man want Biden zal hem actief ontlopen. Er wordt een oude koe uit de sloot gehaald als motief: de moord op de journalist Jamal Khashoggi in 2018. Natuurlijk niet de woede die heerst in presidentieele kringen over de olieproductievermindering die de Amerikanen verboden hadden.
Biden niet van plan Saoedische kroonprins te ontmoeten op G20-top

WASHINGTON - De Amerikaanse president Joe Biden heeft „geen plannen” om de Saoedische kroonprins Mohammed bin Salman te ontmoeten tijdens de aanstaande G20-top in november in Indonesië. Dat zei nationaal veiligheidsadviseur Jake Sullivan zondag tegen CNN.

Dinsdag liet het Witte Huis nog weten dat de Verenigde Staten de betrekkingen met hun traditionele bondgenoot Saudi-Arabië „opnieuw evalueren.” Aanleiding daarvoor is de recente beslissing van de OPEC+-landen, waarvan Saudi-Arabië een van de belangrijkste is, om de olieproductie vanaf november te beperken. Op die manier hopen de landen de dalende olieprijzen een halt toe te roepen. Zelf zei Biden dat er „consequenties zullen zijn voor wat ze met Rusland hebben gedaan”, zonder in detail te treden.

Een persoonlijke ontmoeting van Biden met Bin Salman zou sowieso gevoelig liggen omdat de VS de Saudische kroonprins verantwoordelijk houden voor de moord op de journalist Jamal Khashoggi in 2018.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2075064 ... op-g20-top

En te verwachten is dat er in USA regeringskringen wordt gesproken over het niet leveren van betaald defensiespul. En het leveren van reserveonderdelen voor al dat wapentuig dat ze van de USA al gebruiken.
Dus ook daar zijn politici bereid tot
Afbeelding
Ariel

Bericht door Ariel »

Amerikaanse ambassadeur wil op tournee langs alle provincies

Shefali Razdan Duggal, de nieuwe ambassadeur van Amerika in Den Haag, gaat op tournee langs alle twaalf Nederlandse provincies. Dat heeft ze gezegd in een eerste persgesprek, kort nadat ze haar geloofsbrieven heeft overhandigd aan koning Willem-Alexander.

„Ik wil naar plekken in Nederland waar in het verleden niet vaak een Amerikaanse ambassadeur is geweest”, zegt de Indiaas-Amerikaanse Razdan Duggal (50). „Zo wil ik de Nederlandse cultuur beter leren kennen.” De opvolger van Pete Hoekstra is aangewezen door president Joe Biden. Woensdag heeft zij haar geloofsbrieven aan koning Willem-Alexander overhandigd, waardoor zij nu officieel in functie is als ambassadeur.

Razdan Duggal is inmiddels een week in Nederland. Afgelopen weekeinde heeft ze een bezoekje gebracht aan het Mauritshuis in Den Haag, waar ze Vermeers Meisje met de Parel zag. Ook ging ze naar de Haagse Transvaalbuurt, waar veel migranten wonen. „Really lovely”, noemt ze die wijk. Haar belangrijkste missie is naar eigen zeggen om de ’sterke bilaterale band’ met Nederland te versterken.

Over actuele politieke kwesties kan Razdan Duggal nog niet veel zeggen. Zo heeft ze geen oordeel over het kabinetsbesluit om een regeringsdelegatie naar het WK voetbal in Qatar te sturen. „Ik ben gefocust op de relatie tussen de Verenigde Staten en Nederland”, zegt ze. Of de VS – dat ook meedoet aan het WK in Qatar – een hoge delegatie stuurt, is nog onduidelijk.

De voorganger van Razdan Duggal – de door ex-president Donald Trump aangewezen Hoekstra – was zeer uitgesproken. Hij bezocht politieke bijeenkomsten, bijvoorbeeld van Forum voor Democratie, en liet regelmatig van zich horen in de media. Ook nu hij geen ambassadeur meer is, stuurt hij ingezonden brieven naar Nederlandse kranten.

’Bruggenbouwer’
Razdan Duggal heeft met Hoekstra gesproken, vertelt ze. „Hij is nu burger, en het is zijn volste recht om zich te uiten”, zegt ze. Over haar eigen stijl zegt ze: „Ik ben een bruggenbouwer.” Ze zet zich al jaren in voor de Democratische partij. Ze werkte mee aan de campagnes van Al Gore, Barack Obama en Hillary Clinton. Bij de presidentscampagne van Biden hield Razdan Duggal zich bezig met de financiën van de campagne.

Op 2-jarige leeftijd verhuisde Razdan Duggal met haar ouders naar Amerika. De afgelopen jaren was ze actief als politici activist en voorvechter van onder meer vrouwenrechten. In Nederland hoopt ze met ’optimisme, hard werken, aardigheid en authenticiteit’ veel te bereiken. „Het is een enorme eer om hier te zijn.”
sjun

Bericht door sjun »

Laten we haar maar eens vragen hoe het zit met de Amerikaanse terroristische aanslag op de infrastructurele oliepijpleidingen Nord Stream I en II.
Mahalingam

Een ambassadeurschap in in de USA een beloning voor de bijdrage aan de verkiezingen van de huidige machthebbers. Soms is een kontante bijdrage van 20 miljoen al voldoende voor zo'n erefunctie (b.v. in Bangla Desh). Naarmate de bijdrage hoger wordt gewaardeerd krijgt men een functie in een meer beschaafd en welvarend land.
Mahalingam

Biden calls VP Kamala Harris a 'great president' in gaffe during White House event

President Joe Biden slipped up in a Diwali address, calling Vice President Kamala Harris "President"

President Biden on Monday wished Vice President Kamala Harris a happy birthday, while calling her "a great president," a line that some online assumed was another gaffe, which has become synonymous with his administration.

"Happy Birthday to a great president, we know your mom is always with you," President Biden said while acknowledging Harris' birthday was on Oct. 20. The remarks came during a White House event to celebrate Diwali.
He also joked that Harris "turned 30." She is 58 years old.

Biden has called Harris the president at least two times prior to Monday.
In January 2021, he referred to "President Harris" during remarks on voting rights.
He also called his vice president "President Harris" during remarks in South Carolina in December 2021.

In March, he called Harris the "first lady" while talking to reporters.
"We've had a little rearrangement of whose on the stage because of the first lady's husband contracting COVID," he said at the time.
Biden was referring to Doug Emhoff, Harris' husband, who had just tested positive for COVID-19.

Most recently, he was criticized when he called out a recently deceased congresswoman during a White House event in September.
"Jackie are you here? Where's Jackie? She must not be here," he said, referring to Rep. Jackie Walorski, R-Ind., during the White House Conference on Hunger, Nutrition and Health.
President Biden appears to forget about Rep. Jackie Walorski's death Video

The White House later said the president had misspoken during the conference when he seemed to look for Walorski around the room.
White House press secretary Karine Jean-Pierre brushed off criticism of the remarks, claiming Walorski had been "top of mind" for Biden.

Biden has a history of gaffes but has referred to Harris as president on a number of occasions.

In December 2020, after being elected president, Biden called Harris the president-elect during a COVID-19 briefing. In March 2021, he referred to Harris as "President Harris" while touting a vaccine rollout.

Months later in December, he said it again at a speech at South Carolina State University and during a Jan. 11, 2022 speech at the Atlanta University Center Consortium.

"Last week, [Vice] President Harris and I stood in the United States Capitol to observe one of those ‘before and after’ moments in American history: January 6th insurrection on the citadel of our democracy," he said.

On May 13, Biden again called Harris the president during remarks at the U.S.-ASEAN Special Summit.
"The Indo-Pacific is an Indo-Pacific that is free and open, stable and prosperous, and resilient and secure. It’s what we’re all seeking. And that’s why I asked [Vice] President Harris to travel to the region last August," he said. "And that’s why, last October, at our virtual summit, I announced $100 million to support — for programs to strengthen U.S.-ASEAN cooperation."
https://www.foxnews.com/politics/biden- ... hite-house
sjun

Bericht door sjun »

Het is eigenlijk elke dag wel ergens prijsschieten op Joe Biden. Ik verwacht daarom een vernietigende Midterms dat verheldert dat de man maar het beste zelf op kan stappen voordat hij met een impeachment weggestuurd wordt.

‘Elder abuse’: Joe Biden has another ‘confused walk off’

Internet warns 'creepy' Joe Biden to 'keep his hands off' people
Ariel

Bericht door Ariel »

Dit is de laatste blunder van Joe Biden. Hij claimed dat hij sprak met de man die insuline ontdekte. Frederick Banting stierf voordat Biden geboren werd.

Ik vraag me werkelijk af wat voor en hoeveel medicijnen aan Joe Biden gegeven worden. Met de juiste behandeling kunnen de achteruitgang en symptomen wel worden geremd, maar een medicijn dat dementie geneest is er nog niet. Biden zal ons dus veel vaker verrassen met rare uitspraken.
“It was invented by a man who did not patent it because he wanted it available for everyone. I spoke to him, OK?" Frederick Banting died on Feb. 20, 1941.
Hans v d Mortel sr

President halve gare Joe Biden

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
do nov 03, 2022 12:08 pm
Ik vraag me werkelijk af wat voor en hoeveel medicijnen aan Joe Biden gegeven worden. Met de juiste behandeling kunnen de achteruitgang en symptomen wel worden geremd, maar een medicijn dat dementie geneest is er nog niet. Biden zal ons dus veel vaker verrassen met rare uitspraken.
Hoezo verrassen? Lees jij dan niet goed op dit forum? Dat Biden wartaal uitslaat is al bekend tijdens de verkiezingscampagne die tussen bitch Clinton en Trump afspeelde. Hierover is herhaaldelijk melding gemaakt op FFI. icon_thumbup.gif

Het spel om Rusland (Poetin) te sarren, weg te pesten, uit te dagen, uit zijn tent te lokken om een oorlog tegen Oekraïne in overweging te nemen, werd al geïnitieerd onder het bewind van Obama in de ban van de Democraten. Biden als demente spreekbuis van de Democraten is de voortzetting van deze economische oorlogsplanologie.

De Republikeinse presidenten waren en zijn overigens ook geen lieverdjes; wat oorlogsgeweld stimuleren betreft vormt Trump als Republikein de uitzondering. Ik neem als meest spraakmakende voorbeeld de Vietnam-oorlog als voorbeeld waarbij Amerika betrokken was. Vanaf het begin met militaire hulpverlening aan de Fransen in Vietnam, tot en met de steun aan de vieze criminele corrupte rooms-katholiek Ngo Dinh Diem die op 26 oktober 1955 op ongehoorde brutale wijze de staat Zuid-Vietnam uitriep, democratische verkiezingen naar de prullenbak verwees en zich met behulp van - wie anders dan de chef van de wereld uncle Sam - op de troon nestelde als president.

Dit zijn de vijf ziekelijke deelnemers die meespeelden in het Theater van de Onmenselijkheid: 1. Truman (Democraten); 2. Eisenhower (Republikein); 3. Kennedy (Democraten); 4. Johnson en 5. Nixon (beide Republikeinen).

Het walgelijke domme - voornamelijk uit christenen bestaande - Amerikaanse volk, was meer dan 20 jaren bezig ja te knikken tegen de zinloze slachtpartijen door zijn vijf AMERIKAANSE psychopaten-presidenten, uitgevoerd in Vietnam als gevolg van schijt hebben aan de democratische rechten van het Vietnamese volk.

Door verlies op punten gaf de 'reus' van de wereld in 1973 het gevecht op.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
sjun

Bericht door sjun »

Joe Biden doet goed mee om de Democrats de grootste verkiezingsnederlaag aller tijden te bezorgen. En dan is hij gewoon een keer heel eerlijk...

Uh oh...

:roll:
sjun

Bericht door sjun »

Jesse Watters: Joe Biden screwed up

Afbeelding

Het zal nog wel even duren voordat er beeld komt maar zoiets zal wel beklijvend zijn... :wink2:
sjun

Bericht door sjun »

Joe Biden lijkt weinig te hebben opgestoken van wat er in zijn land gaande is.

Biden’s message featured all the usual sleights of hand: Ingraham

Ik vermoed dat Joe en zijn partij de herkansing die ze van eigen kiezers kregen alsnog door de WC gaan spoelen. Dat belooft wat in 2024.
:smartass:
Mahalingam

Recordaantal mensen steekt de Amerikaanse grens over, hoofd grensbewaking stapt onder druk op

Het hoofd van de US Customs and Border Protection (CBP), de Amerikaanse overheidsdienst die belast is met de grensbewaking, stapt op. Het Witte Huis meldt op zaterdag dat het het ontslag van Christopher Magnus aanvaardt.

Een dag eerder berichtten Amerikaanse media dat Magnus, die voorheen politichef was in steden in Arizona en Californië, gevraagd werd op te stappen. Als hij zijn ontslag niet zelf indiende, zou de overheid ontslaan, was hem te kennen gegeven door minister van Binnenlandse Veiligheid Alejandro Mayorkas. Eerder zei Magnus nog tegen de krant The Washington Post dat hij niet van plan was zijn baan op te geven.

CBP wordt er regelmatig van beschuldigd migranten slecht te behandelen; Magnus wilde een interne cultuurverandering bewerkstelligen. Hij zou het echter niet eens kunnen worden met beleidsmakers over de aanpak van recordaantallen migranten die de Amerikaanse grens met Mexico oversteken.

Tussen oktober 2021 en september 2022 (het Amerikaanse boekjaar) werden aan de zuidgrens van het land 2,28 miljoen migranten zonder papieren opgepakt, tegenover 1,73 miljoen in dezelfde periode een jaar eerder.

Sinds het aantreden van president Joe Biden neemt het aantal mensen dat de VS probeert te bereiken vanuit Centraal-Amerika toe. Steeds meer mensen verlaten Centraal-Amerika vanwege de armoede en het geweld die daar heersen. Recentelijk dagen ook veel migranten uit Venezuela op aan de grens.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4f3e076/
Mahalingam

Zal er iets verandeen met de casus 'Oekraïne' nu de Democraten in de USA het niet meer voor het zeggen hebben?
Hier het bericht van een correspondent van de Russische StaatsTV in de USA.
Amerikaanse inspecteurs weten niet waar 90 procent van de aan Oekraïne overgedragen wapens zijn

Oekraïne lijkt als project van de familie Biden steeds meer het Amerikaanse politieke leven vorm te geven. Ze praten alleen over Oekraïne. The New York Times erkent de realiteit: “Het maandelijkse begrotingstekort van Oekraïne bedraagt ​​5 miljard dollar en de regering is gedwongen zich tot het Westen en het Internationaal Monetair Fonds te wenden voor noodhulp. Premier Denis Shmygal verklaarde onlangs dat Oekraïne in 2023 42 miljard dollar aan hulp nodig zal hebben, gezien de verwachte kloof tussen inkomsten en uitgaven. President Zelensky voegde nog eens 17 miljard toe om beschadigde of vernielde elektriciteitscentrales en huizen te herbouwen.”

Onder deze omstandigheden heeft Europa de financiële hulp aan Oekraïne vertraagd. De Amerikaanse Republikeinen willen niet dat de VS alleen voor Oekraïne zorgen en zeker niet op zo'n ongecontroleerde manier: “President Joe Biden heeft het Congres om meer dan 37 miljard dollar aan noodhulp voor Oekraïne gevraagd. Volgens eerdere rapporten werkte het Congres aan een stimuleringspakket van $ 50 miljard voor de resterende twee jaar van het lame duck-voorzitterschap voorafgaand aan de volgende presidentsverkiezingen. Het Congres heeft al ongeveer 66 miljard dollar uitgetrokken voor militaire, economische en humanitaire hulp aan Oekraïne. De conservatieve coalitie zegt dat de $ 50 miljard aan hulp aan Oekraïne in totaal maar liefst $ 116 miljard bedraagt.

Het bedrag is inderdaad schrikbarend. 116 miljard dollar is meer dan het jaarlijkse defensiebudget van welk land ter wereld dan ook, behalve de Verenigde Staten. Het is duidelijk dat er veel vragen zijn in de VS, ook tegen de achtergrond van binnenlandse politieke problemen. Hoe scherp zijn ze? Dat meldt onze Amerikaanse correspondent.

Met krukken, hinkend op prothesen, schrijden soldaten van het Oekraïense leger, herkenbaar aan hun gele en blauwe insignes, door de gangen van het Amerikaanse Congres. Zoals congreslid Merjorie Taylor Green in een video uitlegt, is het haar taak om Amerikaanse wetgevers onder druk te zetten om meer geld van Amerikaanse belastingbetalers te krijgen voor Selensky. “Dit is een andere staat, Oekraïne is geen lid van de NAVO, iemand zou het moeten vertellen dat het in deze oorlog vredesbesprekingen nodig heeft. Onze belastingbetalers zouden dit niet moeten financieren. 11,8 miljard dollar gaat rechtstreeks naar de begroting van Oekraïne. Is Oekraïne de 51e staat van de VS? Welke positie bekleedt Selensky in de Amerikaanse regering? Dat is schandalig!”, zegt Green.

Het Republikeinse congreslid is woedend omdat de Democratische president meer geld eist voor Oekraïne. De tot nu toe toegewezen $ 56 miljard is al uitgegeven en het Witte Huis heeft het Congres om nog eens $ 37 miljard gevraagd.

'We moeten ze geen cent sturen voordat we een audit hebben gedaan. We hebben een inspecteur-generaal nodig die toezicht houdt op de besteding van Amerikaans geld in Oekraïne. We hebben het nu nodig! We moeten echt uitzoeken wat een overwinning in Oekraïne is, wat is het? Wil je de Krim terug?! Amerikaanse belastingbetalers willen het weten!”, zegt congreslid Thomas Massey.

De Washington Post vernam dat Amerikaanse inspecteurs slechts 10 procent van de aan Oekraïne overgedragen wapens konden controleren. Voor de afzenders is het onduidelijk waar de overige 90 procent is. Dit betekent echter niet dat nieuwe leveringen worden geannuleerd. Het Witte Huis heeft nog een pakket van 400 miljoen dollar aangekondigd voor Kiev. Het bevat honderden gepantserde voertuigen, raketten en beschermende uitrusting voor de kou.
Spoiler! :
De regering-Biden zal 87.000 extra belastingambtenaren inhuren om elke dollar die Amerikaanse belastingbetalers verdienen bij te houden. Maar de Oekraïense regering, deze corrupte bureaucraten en oligarchen worden niet ter verantwoording geroepen”, merkte de Amerikaanse politicus Tulsi Gabbard op.

Het wordt nu veel moeilijker voor de Democratische president om zijn besluiten door te drukken in het Congres. Republikeinen hadden vier jaar lang geen meerderheid en in die tijd hebben de VS te maken gehad met een inflatie die in 40 jaar niet meer is voorgekomen, een energiecrisis en een politieke crisis. Haar partijgenoot Trump werd twee keer aangeklaagd en nu vecht haar partij terug.

“Joe Biden vertelde de Amerikanen in 2019, terwijl hij zich kandidaat stelde voor het presidentschap, dat hij geen zaken besprak met zijn familie. Dat was een leugen. Getuigen identificeren Biden als de belangrijkste man die het bedrijf leidde, telefoontjes aannam en vergaderingen hield. Het gaat over de Amerikaanse nationale veiligheid, hij is gecompromitteerd door buitenlandse regeringen. We ontdekten dat Biden zakelijke relaties heeft in 50 landen over de hele wereld. Hij heeft zaken gedaan met Amerika's grootste vijanden, waaronder China", zei congreslid James Comer.

Het onderzoek naar Biden was de eerste spraakmakende aankondiging die Republikeinen hebben gedaan sinds ze de meerderheid hebben gewonnen. Ze zullen niet alleen de politicus, maar ook zijn zoon Hunter en zijn broer James ondervragen over hoe de naam en connecties van Biden werden verhandeld. De Republikeinse omroep Fox News denkt dat het Witte Huis te koop staat.

“Deze beschuldigingen zijn van het volgende niveau. Ze zijn extreem gevaarlijk, zullen ze leiden tot de afzetting van Joe Biden?”, vraagt ​​een journalist.

“Hunter Biden had een presentatie in het Chinees met een kaart van de VS waarop alle grote Amerikaanse brandstofleveranciers te zien waren. Er was ook een plan voor Chinese bedrijven om deze markt te betreden en gasproducenten over te nemen. Dat wil zeggen, de president van de Verenigde Staten heeft samen met zijn corrupte zoon de Chinezen geholpen om eigenaar te worden van Amerikaanse energiebedrijven. Denk er eens over na!' roept congreslid James Comer uit.

De staart van dubieuze deals gaat terug tot Bidens tijd als vice-president. Republikeinen hebben daarom de nationale archieven om verslagen van zijn ontmoetingen destijds gevraagd. Er is informatie dat de zakenpartners van zijn zoon zijn ingevlogen met het regeringsvliegtuig, dat ter beschikking stond van de tweede man in het land. U heeft ook vragen voor de FBI. Er zijn heel veel compromissen over de familie van de president, maar om de een of andere reden merkt de FBI ze niet op.

“Heb je mijn rapport over Hunter Biden-corruptie gelezen dat in 2020 is uitgebracht? Heb je daar enig bewijs van Russische desinformatie gezien?" vroeg de Amerikaanse senator Ron Johnson aan FBI-directeur Christopher Wray.

"Het zou moeilijk voor mij zijn om die vraag te beantwoorden," antwoordde Wray.

"Nee! Het antwoord is vrij simpel: er zit geen Russische desinformatie in. Er is absoluut geen buitenlandse inmenging in dit rapport! De leugen dat het de Russen waren die de Bidens in diskrediet brachten, werd echter verspreid, ook door de voorzitter van die commissie.”

De 'laptop from hell', zoals de computer van Hunter Biden heette, werd populair in de aanloop naar de presidentsverkiezingen van 2020. Pittige details uit het leven van de zoon van de toenmalige kandidaat Biden en zijn grijze omgangsvormen, waarin zijn vader "Big Guy" werd genoemd en besprak welke steekpenningen hem verschuldigd waren, zijn online opgedoken. Maar de mediamachine van de Democraten en daarmee de geheime diensten hebben de compromissen gebrandmerkt als Russische propaganda. Het verhaal werd snel begraven en Biden nam het Witte Huis over.

“Amerika's comeback begint vandaag! Dat is wat het betekent. Miljoenen mensen sympathiseren met Trump omdat ze weten hoe hij voor het land vecht. Voor hem komen de belangen van het volk op de eerste plaats”, zei congreslid Jim Jordan.

Jim Jordan, die zelf voor Trump vecht, zal in het Congres zitten. Hij is geen gewoon lid, maar de toekomstige voorzitter van de Judiciary Committee. Het dagblad The Guardian schrijft dat Trump als gevolg van de tussentijdse verkiezingen effectief het Huis van Afgevaardigden controleert, waarin veel van zijn medewerkers zich bevinden: "De macht zal in handen van Trump zijn. Vanuit zijn gouden paleis dicteert hij via de telefoon aan Jim Jordan en zijn andere handlangers die het Huis van Afgevaardigden zullen veranderen in zijn campagnecomité voor de presidentsverkiezingen van 2024, een virtueel advocatenkantoor en een voertuig voor wraak. De Tweede Kamer wordt zijn hamer.”

Een ander hulpmiddel dat weer in handen van Trump is, is Twitter. In januari 2021 werd hij uiteindelijk eruit gegooid nadat het Capitool was bestormd. Gevreesd werd dat de politicus na de verkiezingsnederlaag zijn achterban naar de barricades zou roepen. Op dat moment verloor hij 90 miljoen volgers. De nieuwe eigenaar van het sociale netwerk, Elon Musk, vroeg gebruikers of ze Trump terug op het platform wilden hebben. Binnen de eerste paar uur had het account meer dan tien miljoen volgers. Trump heeft echter meer dan eens gezegd dat hij niet zal terugkeren naar Twitter. Met dit sociale netwerk zou het echter gemakkelijker zijn om in het Witte Huis te komen. Het enige dat nog in de weg staat, is de partijleiding. Er zijn genoeg mensen die niet willen dat de 45e president de 47e president wordt.

Grotendeels dankzij Trump deed de Republikeinse Partij het erg slecht bij de tussentijdse verkiezingen voor het Congres. Het was geen triomf maar eerder een mislukking waarna de oud-president werd geadviseerd in de schaduw te treden, maar hij gaat verder.

“We verliezen de derde verkiezing op rij door Donald Trump. Het is een beetje krankzinnig. Steeds hetzelfde doen en hopen op een ander resultaat…. Maar Donald Trump blijft maar zeggen: 'We zullen zoveel winnen dat we moe zullen worden van het winnen.' Kan zijn. Maar ik ben het zat om te verliezen', zei de Republikein Larry Hogan, gouverneur van Maryland.

De oude partij is dood, het is tijd om haar te begraven en iets nieuws op te bouwen, schrijft de jonge Republikeinse senator Hawley: "Kijk eens wie er niet heeft gestemd bij deze verkiezingen. De onafhankelijke kiezers. Ze houden niet van Biden, ze vertrouwen de Democraten niet, maar ze kijken naar de Republikeinen en stemmen ook niet op hen. Omdat ze niet hebben gezegd dat we onze grenzen gaan beveiligen, hebben ze niet gezegd dat we meer politie op straat gaan zetten. We hebben de onbesliste kiezer verloren en we hebben nieuwe leiders nodig. Daarom zal ik niet stemmen voor de herverkiezing van Mitch McConnel."

Mitch McConnell is 80 jaar oud. Hij is de afgelopen 20 jaar de leidende Republikein in de Senaat geweest. Nu vecht de politicus voor de stemmen die hij nodig heeft om in functie te blijven. In het hogerhuis is niets veranderd, in het lagerhuis veranderde de macht na de tussentijdse verkiezingen.

“De dominantie van één democratische partij in Washington is voorbij! We hebben Nancy Pelosi ontslagen', zei Kevin McCarthy, Republikeinse voorzitter van het Huis van Afgevaardigden. McCarthy wordt de nieuwe voorzitter van het Huis van Afgevaardigden. Nancy Pelosi treedt af, zij treedt ook af als democratische leider. “Ik zal me niet herverkiezen als democratische leider in het volgende congres. Voor mij is het uur gekomen dat een nieuwe generatie de democratische factie zal leiden die ik zo respecteer", zei Pelosi.

Nancy Pelosi sprak van een generatiewisseling. Uw partijgenoot in het Witte Huis heeft er nog niet over nagedacht. Hij is nog jong. Joseph Biden wordt vandaag 80. Hij is de oudste president in de geschiedenis van de VS en zal records blijven breken. Hij geeft zijn plannen voor een tweede ambtstermijn niet op, zelfs niet in zijn negende decennium
https://www.anti-spiegel.ru/2022/90-pro ... uffindbar/
Plaats reactie