World Economic Forum. De 'Great Reset'

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ali Yas »

hans van de mortel schreef:
vr mar 11, 2022 11:03 am
Waarom is het overgrote deel van de Nederlandse bevolking zo dom? Omdat het klootjesvolk onbewust bang is voor de waarheid die onaangenaamheden en verplichtingen met zich mee brengt
Het is heus niet alleen het "klootjesvolk" hoor Hans. Iedereen die prijs stelt op goedkeuring door de groep vreest niets méér dan uit de gratie vallen van de meerderheid.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: De 'Great Reset'

Bericht door hans van de mortel »

Ali Yas schreef:
vr mar 18, 2022 10:22 pm
hans van de mortel schreef:
vr mar 11, 2022 11:03 am
Waarom is het overgrote deel van de Nederlandse bevolking zo dom? Omdat het klootjesvolk onbewust bang is voor de waarheid die onaangenaamheden en verplichtingen met zich mee brengt
Het is heus niet alleen het "klootjesvolk" hoor Hans. Iedereen die prijs stelt op goedkeuring door de groep vreest niets méér dan uit de gratie vallen van de meerderheid.
Precies! Dat is zoals het is. En dat niet alleen. Mensen willen ook geen 'onrust(stokers)' zoals ik om zich heen. :no1:
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De 'Great Reset'

Bericht door sjun »

Er is best achter te komen wat er klopt van de vermoedens dat zich wereldwijd mensen verenigd hebben om de rest dramdwingend aangestuurd te krijgen. Volg bijvoorbeeld geldstromen... en verbaas je over hoe politieke invloed gekocht kan worden. En nu we dan toch bij Canada en haar tiran Justin Trudeau zijn: Zou het kunnen dat wat in Canada gebeurde dat de 'verkeerde' mening leidt tot inpikken van je bankaccount en geld precies hetgene is dat verwacht kan worden van de aanstuurders van The Great Reset? In dat geval lijkt het me raadzaam om eens uit te zoeken welke wereldleiders, industriëlen en techbedrijven zich op een of andere manier verbonden hebben met de doelen van het World Economic Forum.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Soort zoekt soort

Bericht door hans van de mortel »

Afbeelding

Het is nogal simpel Sjun:

Gedenk, dat soort zoekt soort.

Neem Europa. Een verenigd Europa? Laat me niet lachen. Fransen zijn arrogant. Duitsers joviaal. Tsjechen hebben de meeste humor. Nederlanders zijn kaaskoppen die kiezen voor een eerlijke beroepsleugenaar. Spanjaarden houden siësta. Italianen maken van een kopje espresso een hemels wonder dat alleen in Italië mogelijk is. Grieken lachen zich rot om het EU-beleid. Engeland heeft de beste acteurs en snapt de voordelen van het definitief vaarwel zeggen tegen de EU. Enz., enz..
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Soort zoekt soort

Bericht door Ariel »

hans van de mortel schreef:
di mar 29, 2022 12:43 am
Afbeelding
Wat een rake en ook leuke cartoon. icon_thumbup.gif
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Nico Visscher

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
di mar 29, 2022 1:00 am
hans van de mortel schreef:
di mar 29, 2022 12:43 am
Afbeelding
Wat een rake en ook leuke cartoon. icon_thumbup.gif
Nico Visscher over zijn drijfveren: "Als ik iets van een missionaris in me had, dan heb ik de boodschap willen overbrengen: mensen, laat je niet opjutten, laat je niet belazeren."

Nico Visscher was cartoonist. Hij was een rasechte Groninger en woonde in de hoofdstad aldaar. Ik heb jaaarenlang enorm prettig met hem gewerkt. Op 21 september 2021 overleed hij op 88-jarige leeftijd. Ik had het genoegen hem persoonlijk in zijn nieuwe appartement in Groningen te ontmoeten. Hij was 64 jaren samen met zijn vrouw Fien, een hardstikke leuke vrouw die precies paste bij de altijd wat bedachtzame Nico. Ik heb bij hem aan tafel voor het eten tot Jehovah gebeden. Ik was niet gek, wel van lotje getikt. Ik was Jehovah's Getuige. Véé'l te lang: 12 jaren.

Van de Jehovah's Getuigen heb ik tenminste een waarheid overgenomen: POLITIEK IS SMERIG.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De 'Great Reset'

Bericht door sjun »

LISTEN: Elites Tease Our ‘NEW WORLD ORDER’ at Global Summit | @Glenn Beck

Binnenkort kan de draad vast onder een andere kop dan complottheoriën worden gezet. Steeds meer blijkt namelijk gewoon waar te zijn al werden we er niet of nauwelijks in de huidige mainstream media over voorgelicht. Die hebben een eigen narratief dat gesleten moet worden.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
za apr 02, 2022 10:56 am

Binnenkort kan de draad vast onder een andere kop dan complottheoriën worden gezet.

Waarvan akte
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ali Yas »

sjun schreef:
za apr 02, 2022 10:56 am
Binnenkort kan de draad vast onder een andere kop dan complottheoriën worden gezet.
Het is niet langer een theorie als het complot door de plegers zelf schaamteloos openbaar wordt gemaakt.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De 'Great Reset'

Bericht door sjun »

Neil Oliver on Joe Biden and the 'new world order'

:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De 'Great Reset'

Bericht door sjun »

Weeg het zelf wat ze met de wereld en haar bevolking voor hebben. :smartass:

Er zijn meer mensen die losse eindjes verzamelen om eens wat met elkaar te gaan verbinden voor zicht op zaken:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De 'Great Reset'

Bericht door sjun »

Exclusive Klaus Schwab Tell All interview!

:wink2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De 'Great Reset'

Bericht door sjun »

World Economic Forum: CEO Dumping 30M Vaccine Doses; Global App to 100% Track Citizens


Verstandige mensen wennen zich vast weer aan geld zelf op te nemen alvorens het op verschillend plaatsen niet langer gecontroleerd en aan je naam te koppelen uit te gaan geven. Gewoon weer contant gaan betalen totdat er een alternatief komt waar je je geld stalt en vandaan uitgeeft zonder dat er een bank achter komt waaraan en bij wie je je eigen centen wenst te spenderen. Zo voorkom je dat dictators als Trudeau of bankdirecteuren met een politieke agenda je in de toekomst de toegang tot je eigen centen gaan ontzeggen.
:greeting2:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: De 'Great Reset'

Bericht door sjun »

Top 5 Creepiest, Most Dystopian Things Pushed By The World Economic Forum
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ariel »

Gesloten deuren niet van deze tijd

Door LEON DE WINTER

Ik wil niet klinken als een samenzweringsfreak, maar ik word onrustig als onze toppolitici het World Economic Forum in Davos en de Bilderberg Conferentie in Washington bezoeken. Waarom doen ze zo geheimzinnig over wat daar besproken wordt? Critici van mij zullen zeggen: ’Die deelnemers zijn hartstikke integer.’ Kalmeert me dat? Niet echt. Dergelijke gesloten-deuren-conferenties zijn niet meer van deze tijd.

Als het om staatsgeheimen gaat, dan begrijp ik de stilte die aan mijn kant van de gesloten deuren heerst, maar als onze politici op die conferenties staatsgeheimen met loslopende miljardairs bespreken, dan lijkt me dat een grove schending van de bevoegdheden van onze politieke elites. Ik wil alles live zien, online.

Wat is dat World Economic Forum? Dat is een bedrijf dat zich bezighoudt met veiligheid op vliegvelden. Echt waar. Ik kwam dit plan tegen: The Known Traveller Digital Identity (KTDI). U kunt de website opzoeken. De KTDI is, ik citeer, ’een initiatief van het World Economic Forum dat een globaal consortium van individuen, regeringen, autoriteiten en de reisindustrie samenbrengt om de veiligheid in de wereld van het reizen te versterken’.

Grensbeheersing
Het World Economic Forum moeten we dus zien als een organisatie die diensten aanbiedt voor vliegvelden, treinstations, en dergelijke. Echt? Natuurlijk niet. Het WEF is niet begaan met de efficiëntie op Schiphol. Het gaat in de kringen van onze elites niet om het zo soepel mogelijk laten verlopen van reizen, maar om controle, toezicht, grensbeheersing. De ellende is: ik kan me niet voorstellen dat het daar bij blijft. Dan zie ik samenzweringen, en dat wil ik niet. En toch kan ik de gedachte niet onderdrukken dat zich iets akeligs aan het ontwikkelen is; wat kan dat zijn?

Klaus Schwab sprak in zijn welkomstwoord in Davos over de leidende rol van de WEF-elites. Alles draait in die wereld om één hoofdzaak, en dat is, het ligt voor de hand: de droom van een fossielvrije wereld. Kernenergie wordt niet begeerd, het gaat om wind en zon. Onze moderne elites zijn in dit opzicht een soort sjamanen, ofwel priesters met toegang tot natuurkrachten om de zieke mensheid via rituelen te genezen. De fossielvrije utopie is het essentiële antwoord op het verschrikkingsbeeld van een aarde die zal verschroeien en tegelijkertijd – paradoxaal genoeg – de mensheid in vloedgolven laat verdrinken; kan het bijbelser? Deze overtuiging drijft Klaus Schwab en de al of niet gekozen globale elites die in Davos en Washington achter gesloten deuren bijeenkwamen.

Ondergangsverhaal
Het ondergangsverhaal – een door de mensheid zelf afgeroepen apocalyps – is een ijzersterk argument, net zo sterk als de sterkste mythen in religieuze verhalen: als we niet fossielvrij gaan leven, worden we gestraft door de aarde en gaan we allemaal dood. De afgelopen vijftig jaar is dat het refrein geweest van alle klimaatprofeten. En de politieke, economische en culturele elites zijn ervan doordrongen geraakt.

Het is een zware opgave om de mensheid fossielvrij te maken, maar er bestaan fantastische hulpmiddelen: crises. Als iemand die vaak het slechtste vermoedt (ik heb niks anders dan slechte vermoedens omdat de deuren gesloten blijven), denk ik dat veel gesprekken in Davos en Washington de vraag betroffen die het hart van een politicus sneller doet kloppen: hoe maken we gebruik van crises? Hoe laten we het Russische gaswapen voor ons werken? Wat doen we met voedseltekorten? Welke plannen kunnen we ontvouwen bij nieuwe pandemieën ten aanzien van reisbewegingen, lockdowns, de distributie van voedsel, vaccinaties?

En dat alles binnen het kader van de heropvoeding van de mensheid, wier leefwijze in balans moet worden gebracht met de grenzen die de aarde, de natuur, de oceanen, de ijskappen, aan ons stellen. Daartoe antropomorfiseren onze moderne sjamanen de natuur in het extreme: we dichten de natuur emoties toe. Of we vergoddelijken de natuur: die is magisch, helend, spiritueel, transcendent.

Slechte gedachte
Ik vermoed dat de elites denken: die oorlog in Oekraïne is een topcrisis. Dat is een slechte gedachte van me, ik weet ’t, maar ik zie geen tekenen van crisisoplossingen. Met Oekraïne kan de ’energietransitie’ worden versneld. Nabije voedseltekorten kunnen gebruikt worden om aanpassingen aan te brengen in de productiewijzen van... eigenlijk alles. Het gaat onze elites niet om het herstel van de wereld van vóór Covid-19. Het gaat om het kweken van een klimaatneutraal mens. Dat doen de elites terwijl ze de oceanen per zeilboot bevaren, in tenten slapen, in navolging van Frans Timmermans op een vuurtje van gesprokkelde takken blikjes witte bonen in tomatensaus opwarmen, toch? Hun focus ligt niet meer op het verhogen van onze levensstandaard – dat laatste is juist wat gereduceerd moet worden – maar, zo lijkt het, op het gebruiken van Permanente Crises om de fossielvrije utopie naderbij te brengen.

Ben ik een slecht mens nu duidelijk is dat ik deze angstbeelden heb? Lijkt er wel op. Wat moet ik wél denken bij het zien van al die gesloten deuren? Kan Mark Rutte, die ik graag weer wil bewonderen, transparant en integer openheid van zaken geven over die conferenties? Dat zou enorm helpen.
Gideon v Meijeren eiste vandaag een plenair debat over de Bilderbergconferentie in Washington. Rechtse partijen waren allemaal voor, maar de regeringspartijen stemden tegen.

Helaas geen meerderheid voor deze motie. :unhappy: Had een interessant debat kunnen worden..
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ariel »

Fossielvrije wereld is heilig voor Kaag

Door LEON DE WINTER

Als je het World Economic Forum (WEF) ter sprake brengt, roep je ellende over jezelf af. Je wordt dan door het „Kommentariat” omschreven als een complotgek, een fascist, een Jodenhater, klimaatontkenner. Dat Kommentariat lacht je uit wanneer je beweert dat het gedachtegoed van The Great Reset echt bestaat: dat is namelijk een pamflet dat door het WEF zelf is gepubliceerd. Maar de leden van het Kommentariat zeggen dat je ogen liegen wanneer je in het pamflet leest dat het WEF onze samenlevingen structureel wil veranderen.

Ik vrees het Kommentariat, dus ik zeg niks vervelends over het WEF. Wel ben ik nieuwsgierig naar wat politici, industriëlen, oligarchen en popsterren in Davos doen. Werken ze daar aan complotten? Ik denk het niet. Ze gaan met elkaar eten, hebben werkgroepjes, en er ontstaat iets anders dan een complot: afstemming heet zoiets, het kweken van een groepsgevoel, sociaal-culturele affiniteit, het besef bij te dragen aan een reine toekomst. Het volgende durf ik te beweren, ook al leest het Kommentariat mee: in Davos vindt de jaarlijkse bijeenkomst plaats van leidende figuren die keer op keer de rechtvaardiging formuleren van de ingrijpende maatregelen die nodig zijn om energietransitie en het beheersen van klimaatverandering tot stand te brengen. Ja, zij gaan gebukt onder de last van de wereld, want als zij het niet doen, wie dan wel? Wij, plebejers, doen het zeker niet: wij kunnen alleen kortetermijnbelangen ontwaren en ontberen de intelligentie en wijsheid om te zien wat de WEF-patriciërs wel zien: de klimaat-armageddon die vermeden moet worden. Dat is een grote opdracht, en daaronder lijden de patriciërs. Gelukkig compenseren zij dat met privéjets, tiensterrenhotels en verfijnde maaltijden.

Online staat een WEF-gesprek van 25 mei jl. tussen Sigrid Kaag en andere WEF-deelnemers over de issues van onze tijd en hoe die te behandelen. Mevr. Kaag zegt daarin dat „in deze verschrikkelijke crisis van menselijk lijden [in Oekraïne] ook een grote kans [steekt] om al onze plannen te versnellen.” Die plannen worden in dat gesprek niet door haar gespecificeerd, ofschoon ze wel suggereert dat het gaat om een „baanloze” toekomst voor een „ouder wordende bevolking”, en dat het onvermijdelijk is dat we „een collectief verlies van het huidige welvaartsniveau” zullen ondergaan. Zij heeft al decennia diepe wortels in de bestaans-zekere kringen van supranationale organisaties, dus zij zal van die armoedeval vermoedelijk weinig last zal krijgen.

Alles ondergeschikt
Ik ben nieuwsgierig naar de plannen, maar krijg daar geen greep op. Dus word ik telkens aangetrokken door wat ik wel kan aanraken, en dat is het pamflet; daarin wordt alles ondergeschikt gemaakt aan de noodzaak, de opwarming van de aarde (wat een grove misduiding is: het gaat om het opwarmen van de atmosfeer, de aarde heeft een kern die zesduizend graden Celsius heet is) te doen stoppen. Daarover bestaat in Davos geen twijfel, en ook niet bij het Kommentariat. Klimaattwijfelaars zul je in Davos niet aantreffen, niet eens bij het afval.

„De” wetenschap wijst uit dat CO2-uitstoot tot een versnelde opwarming van de atmosfeer leidt, dus moeten we een wereld creëren met zero CO2-uitstoot, zo luidt de hoofdwet in Davos. Hoe breng je zo’n wereld tot stand? Door belastingverhogingen, door energievormen te stimuleren of op te geven, en door het gebruik van crises: de oorlog in Oekraïne is een geschenk uit de hemel voor WEF-patriciërs, want de ene crisis stapelt zich op de andere, alles blijkt met elkaar te zijn verweven, van metaalprijzen tot frituurolie, en we pompen Oekraïne vol met geld en wapens en moedigen president Zelenski aan door te gaan tot zijn laatste soldaat is gesneuveld want het is onmogelijk dat hij Poetins agressie beloont met het afstaan van de totaal vervuilde negentiende-eeuwse industrie-enclaves in het oosten.

Menselijk lijden
Kaag beseft dat het pervers is menselijk lijden en het benutten van kansen in één zin met elkaar te verbinden, maar ze doet het toch: het doel van een fossielvrije wereld is heilig. Ik ben daarom benieuwd hoe zij de huidige crisis in Sri Lanka bekijkt. Groene utopisten uit het Westen hadden de elites van dat eiland ervan overtuigd dat landbouw circulair moet zijn en dat kunstmest en pesticiden verboden moesten worden. Dat verbod kwam in april 2021.

The Guardian meldde kortgeleden: „Het is moeilijk nog een boer te vinden: Sri Lanka wankelt na ondoordacht kunstmestverbod.”

Het eiland kan zichzelf niet meer voeden nadat kunstmest en pesticiden in de ban zijn gedaan. Voor de import van voedsel is er gebrek aan buitenlandse valuta, het gevolg van het wegvallen van toerisme en landbouwexporten. Er is geen benzine, geen gas, geen diesel, geen elektriciteit. Ofwel, het eiland is al in 2022 in een staat die patriciërs als Sigrid Kaag en het WEF in 2050 in Europa hopen te zien: een land met zero stikstof- en zero CO2-uitstoot. Dat de bevolking van honger dreigt te sterven, is, laten we zeggen, vrij lullig. Maar, hé: de biodiversiteit zal bloeien, net als bij ons.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Boudewijn Atsma »

De complottheorieën en het nepnieuws over The Great Reset zijn indrukwekkend.

Voor mensen die willen weten hoe het zit:

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 15, 2022 8:59 am
De complottheorieën en het nepnieuws over The Great Reset zijn indrukwekkend.

Voor mensen die willen weten hoe het zit:
Nee dank je. Ik vind Rudy Bouma een opgeblazen eikel.

Wat zijn het toch voor mensen die naar dit soort programma's kijken, en denken dat een kereltje zoals Rudy Bouma alle wijsheid in pacht heeft.

:nietverstaan:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
vr jul 15, 2022 9:04 am


Nee dank je. Ik vind Rudy Bouma een opgeblazen eikel.

Wat zijn het toch voor mensen die naar dit soort programma's kijken, en denken dat een kereltje zoals Rudy Bouma alle wijsheid in pacht heeft.
Opgeblazen of niet, de feiten die Bouma presenteert zijn keihard en zetten alle fantasten en leugenaars over de Great Reset volledig voor aap.

Het is me bekend dat complotfantasten niet gevoelig zijn voor feiten maar voor verstandige en waarheidslievend mensen is dit toch wel overtuigend informatief.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 15, 2022 9:12 am
Opgeblazen of niet, de feiten die Bouma presenteert zijn keihard en zetten alle fantasten en leugenaars over de Great Reset volledig voor aap.
Als ik iets niet ben dan is het een complotfantast. Daar kan jij me niet van beschuldigen. Complotten op dit forum hebben al genoeg stuk gemaakt.

En Leon de Winter heeft het keurig uitgelegd. Daar heb ik Rudy niet voor nodig. Dus ik ben nu weer helemaal op de hoogte. Heb jij zijn column gelezen?
Ik vrees het Kommentariat, dus ik zeg niks vervelends over het WEF. Wel ben ik nieuwsgierig naar wat politici, industriëlen, oligarchen en popsterren in Davos doen. Werken ze daar aan complotten? Ik denk het niet. Ze gaan met elkaar eten, hebben werkgroepjes, en er ontstaat iets anders dan een complot: afstemming heet zoiets, het kweken van een groepsgevoel, sociaal-culturele affiniteit, het besef bij te dragen aan een reine toekomst. Het volgende durf ik te beweren, ook al leest het Kommentariat mee: in Davos vindt de jaarlijkse bijeenkomst plaats van leidende figuren die keer op keer de rechtvaardiging formuleren van de ingrijpende maatregelen die nodig zijn om energietransitie en het beheersen van klimaatverandering tot stand te brengen.
En weet je, eigenlijk ben jij ook een complotdenker. Het complot van het stikstof en dat de boeren het land kapot maken.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Boudewijn Atsma

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Boudewijn Atsma »

Ariel schreef:
vr jul 15, 2022 9:58 am
Het complot van het stikstof en dat de boeren het land kapot maken.
En laat dat nou toevallig geen complot zijn. Het betreft harde feiten waarover helemaal geen complot bestaat. De boeren doen het onder druk van de Agri-business en de de politiek die ze dwingt tot schaalvergroting door de belachelijk lage prijzen voor hun producten.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: De 'Great Reset'

Bericht door Ariel »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 15, 2022 10:03 am
Ariel schreef:
vr jul 15, 2022 9:58 am
Het complot van het stikstof en dat de boeren het land kapot maken.
En laat dat nou toevallig geen complot zijn. Het betreft harde feiten waarover helemaal geen complot bestaat. De boeren doen het onder druk van de Agri-business en de de politiek die ze dwingt tot schaalvergroting door de belachelijk lage prijzen voor hun producten.
Dat zeg jij. Andere complotdenkers denken ook dat hun complot geen complot is.
Het leven is niet zo simpel Boudewijn.

En het probleem gaat niet over Agri-business en de de politiek die ze dwingt tot schaalvergroting door de belachelijk lage prijzen voor hun producten, maar over stikstof.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Trollenkoning Atsma weet het zeker: De 'Great Reset' is onzin.

Bericht door hans van de mortel »

Boudewijn Atsma schreef:
vr jul 15, 2022 9:12 am
Het is me bekend dat complotfantasten niet gevoelig zijn voor feiten maar voor verstandige en waarheidslievend mensen is dit toch wel overtuigend informatief.
Complot fantasten zijn wel degelijk gevoelig voor feiten. Bijvoorbeeld 1 + 1 gratis. Dat riekt ongeloofwaardig en zou weleens op een complot kunnen duiden. En toch gaan ze erop af. Logisch. Maar . . .

Beste lezers, bezoekers op dit forum, leest u nog even terug wat Atsma schrijft en weer verder.

Wat aan Boudewijn Atsma bekend is, is ontstaan vanuit het eenrichtingsverkeer in zijn hersenen. Hij beschikt over een aardige hoeveelheid kennis die hij - zo lezen wij - ontleent aan zijn eigen kritische denkvermogen.

Complot fantasten - waarom het woord 'fantasten' gebruiken en niet 'denkers'? zegt al direct genoeg over de koers die Atsma vaart op elk forum waar hij zijn gepreoccupeerdheid kan ventileren zonder rekening te houden met het feit, tevens leuk citaat, dat de medaille twee kanten heeft. In het Spaans wordt het fraaier uitgedrukt: La monera tiene dos caras - De munt heeft twee gezichten. Ieder mens heeft twee gezichten en is gevoelig voor feiten. Dus ik ook. Behalve natuurlijk Atsma die pretendeert slechts één uniek waarheidsgezicht te tonen. Dat doet hij al geruime tijd zonder zich bewust te zijn van zijn geestelijke armoede. Op elk forum staat hij bekend als Trollemans omdat hij zich overduidelijk manifesteert als trol met steeds weer een andere trollenaam. :*)

Verstandige waarheidslievende mensen . . .

Ook hier is onze super trol, ook bekend van zijn optreden op andere forums, voorbijgegaan aan HET FEIT dat waarheden bijna altijd onaangenaamheden met zich meebrengen en daardoor maar al te vaak gemeden worden als de pest. Dan is het niet raar dat 'verstandige' mensen aan een complot denken als de waarheid met klem, nadruk, en wetgeving onder de pet wordt gehouden. Twee van de vele voorbeelden zijn: Moord op Kennedy en 9/11.

Informatie die bewust achter wordt gehouden, en een heleboel feiten die terzijde bij het oud vuil worden gedumpt, geeft terecht aanleiding zich te begeven in de modus van 'Complottheorie'. Of op zijn minst, de gedachte eraan te koesteren.

Ooit zei een leraar van lastig opvoedbare kinderen (kan op mij slaan) tegen mij: "Hans, wie twijfelt denkt tenminste na".

Ik ben nog geen mens tegengekomen die dit ontkent. Op dit forum herkennen we een Boudewijn Atsma die geen moment van twijfel kent. Sterker nog, hij benadrukt dat wie hem niet volgt en zijn gelijk niet geeft, fout bezig is. Dit is een interpretatie van mij van de werkelijkheid. :*)

Hoe dan ook wekt deze digitale trollenkoning nu eenmaal deze indruk.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Boudewijn Atsma

Re: Trollenkoning Atsma weet het zeker: De 'Great Reset' is onzin.

Bericht door Boudewijn Atsma »

hans van de mortel schreef:
vr jul 15, 2022 11:29 am


Complot fantasten - waarom het woord 'fantasten' gebruiken en niet 'denkers'?
Omdat denken suggereert dat er logica aan ten grondslag ligt. Complotters denken niet logisch na maar fantaseren.
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Trollenkoning Atsma weet het zeker: De 'Great Reset' is onzin.

Bericht door mercator »

hans van de mortel schreef:
vr jul 15, 2022 11:29 am
Complot fantasten zijn wel degelijk gevoelig voor feiten.
De grootste complotdenker aller tijden-en helaas ook de meest invloedrijke-was Karl Marx. Deze nietsnut reduceerde alles tot een wereldwijd komplot van het grootkapitaal om het proletariaat te onderdrukken.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Plaats reactie