Rusland valt Oekraïne binnen

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

"Oekraïne wordt geprivatiseerd en verkocht aan bedrijven als BlackRock, terwijl het door verlammende schulden tot slaaf wordt gemaakt van het IMF, de VS en de EU."
Ter om meneer Rutte ter verantwoording te roepen voor spilzucht van Nederlands belastinggeld.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

The Beginning Of The Ukrainian Counteroffensive Operation. Military Summary and Analysis 2023.05.11


Wat we tot nu toe hebben gezien rondom Bakhmut:
  • Russen gaan op weg naar Bakhmut. Oekraïners: "Bakhmut is ons grootste fort in Donbass. Ze kunnen niet eens in de buurt komen!"
  • Russen komen in de buurt van Bakhmut. Oekraïners: "Het is onze best verdedigde stad. Orks komen er nooit in."
  • Russen krijgen vaste voet in Bakhmut. Oekraïners: "Onze strijders maken de straten vrij. Straks is het voorbij."
  • Russen nemen 95% van Bakhmut in. Oekraïners: "BAKHMUT IS EEN KLEIN ONBEDUIDEND DORP WAAR NIEMAND OM GEEFT" (ondertussen sturen ze honderden mannen om daar elke dag te sterven, alleen maar om 2% van de stad te behouden).

Het is geen verrassing voor Oekraïne om al vroeg in het offensief enkele successen te zien. Het lijkt mij echter niet verstandig om al teveel betekenis te extrapoleren uit Russische terugtrekkingen. Er is al even een Russische strategie gaande om beslissende veldslagen te vermijden en zich terug te trekken naar goed versterkte defensieve posities om zo Oekraïense troepen uit te putten en zichzelf te pletter te laten lopen. Gezien Oekraïne met afnemende mankracht zit, geen grote wapenproductiecapaciteit heeft en de Westerse bevoorrading opdroogt is er op termijn naar mijn idee weinig overwinning voor Oekraïne te verwachten. Tijd verloopt in het voordeel voor de Russen.

De Oekraïners lijken alles te gokken op een laatste groot offensief, ze zullen wat terrein veroveren, wellicht meer dan mensen zouden verwachten en kunnen misschien nog een kleine opmars maken naar de Krim. Maar op een gegeven moment zal het momentum van dat alles of niets offensief uitgeput zijn, de slachtoffers zullen zich opstapelen, De munitie zal beginnen op te drogen en de luchtverdedigingsraketten zijn nu al bijna verdwenen. Dan, na enorme verliezen en demoralisatie van het UAF, zal er een kantelpunt zijn dat vergelijkbaar is met wat in Bakhmut aan het licht kwam. Dan zal het Russische leger over het hele front oprukken, omdat wat er nog over is van het Oekraïense leger zich terugtrekt naar het westelijke deel van het land voor strikt defensieve doeleinden. Veel meer zit er volgens mij in weerwil van Westerse propaganda via de massamedia niet in. Maar we gaan het zien.

Dit alles kan mogelijk een jaar of iets langer duren maar ik verwacht dat Rusland heel Oost-Oekraïne zal innemen en Zelensky zal eindelijk beseffen dat hij de Russische voorwaarden voor een zeer ongunstige vrede moet accepteren. Op dat moment zal hij Oekraïne waarschijnlijk zal verlaten om de rest van zijn leven in luxe te leven, terwijl de arme burgers van Oekraïne worden achtergelaten om de stukken van hun verarmde economie en verkleinde leefomgeving bij elkaar te rapen.

Russia 742 metres Bakhmut, Prigozhin Complains; Zelensky: Offensive Postponed, Zaluzhny Skips NATO
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Ukraine's Assault Brigade AZOV Breaks Russian Lines


We gaan zien wat er gebeurt. Komt er een soort van Charkov-tegenoffensief met enig succes of wordt het een Augustus Kherson-tegenoffensief waarbij Oekraïners ook met succes enkele posities veroverden, maar na twee dagen in een Russische val bleken te zijn getrapt waarna de Oekraïense troepen werden omsingeld en verpletterd. Het spreekt niet in Oekraïens voordeel dat er nog nauwelijks luchtverdediging actief is omdat de meeste apparaten zijn vernietigd. Een Oekraiëns oprukken van troepen zou dus wel eens prijsschieten kunnen worden voor Russische helicopters en geleide bommen werpers. En daarmee bereiken de Russen dan gewoon een van de doelen van hun missie, het decimeren van het nazistische Oekraïense leger. Het begint er toch naar uit te zien dat de hele wereld in de gaten krijgt op welke wijze de VS in Oekraïne heeft huisgehouden, een oorlog uitlokte en daarvoor de meeste rekeningen in Europa parkeert al zijn er intussen al behoorlijk wat Oekraïense levens geofferd.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

The Untold Truth About The War In Ukraine 🤥 📺 - Jim Rickards

Tot aan 6:26 tenzij je graag reclame kijkt...
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Rutte heeft meer aandacht voor zielig figuur Zelensky dan voor ons

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Hahaha! Ik heb net deze zelfde link als die van sjun die ik postte weggehaald. Ik denk daarna . . . die Sjun zit niet stil. Effe controleren of hij deze YouTube link niet zelf heeft gepost. En ja hoor. We kunnen het om bestwil overlaten aan Sjunnyboy. Toppie!

Ja, dit is de wereld mensen. Zie de YouTube uitgave die eerder door Sjun is gepost ter lering en triest vermaak, als u dat nog niet eerder heeft gedaan! U bent nooit te oud om te leren.

En die wereld wil nu eenmaal het liefst bedrogen worden. Een paar miljard mensen zijn dom. Die geloven in God. En het leuke, voor in deze tijd vooral lachwekkende verhaal in het begin van de Bijbel is zo kinderachtig doorzichtig stuntelig dat een ieder met een minimale intelligentie daar doorheen zou moeten prikken. Laat ik nu een van die sukkels zijn die beslist niet hoog scoort met mijn intelligentie waar het aankomt om te kunnen studeren. Maar ik heb andere kwaliteiten. Want onze hersenen zijn wel heel erg gecompliceerd. Ondanks het kleine formaat. Hoe dan ook, ik moet het er mee doen. En ik voel mij goed. En ik begrijp dat niet christenen of joden, maar mohammedanen - vies woord voor moslims - de grootste klootzakken zijn die we hier niet zouden willen hebben.

Politici
Maar nog veel grotere klootzakken en vanaf hun geboorte uitgerust met gebrekkige hersencellen zijn de politici die op dit moment de dienst uitmaken in Nederland ten faveure van een mislukte poging om net zoals wat Hitler van plan was om van Europa een eenheidsstaat te maken. Hoe dom kun je zijn? Nogal simpel. Word politicus! Nazi - VVD-er, of D66-er! Trouwens, op het gebied van volslagen uitgemaakt te worden voor psychopaat, bent u aan het adres van GroenLinks aan het juiste adres. Praat met de voorzitter van GroenLinks in de Eerste Kamer. Zijn aan verderf onderhevige naam is Paul Rosenmöller. Volslagen gestoorde levensgevaarlijke geest. Compromitteerde zich met de genocide praktijken van PolPot die zo wat een heel volk van intellectuelen vermoordde.

Volgens GroenLinks icoon Paul Rosenmöller, alias de Mensenhater, een goed idee dat navolging verdiende. Mijn advies aan alle lieve mensen van goeden wil: blijf dermate afstand houden van GroenLinks zodat de kans op besmetting zo goed als uitgesloten is. Mondkapje is niet nodig., Want u moet de stemmers op GroenLinks wel in hun gezicht kunnen spugen. Links laten liggen is natuurlijk wel zo fatsoenlijk. DOEN!
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Russia Advance, 20 Bldngs Left; Ukr Flank Attacks, Storm Shadow Strikes; Egypt, S.Africa Defy US


Het Oekraïense tegenoffensief lijkt er al weer op te zitten... of zouden er nog voor Amerikaans kapitaal te offeren mensenlevens over zijn?
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Wolff Responds: The Russia/Ukraine War - One Year Later


Wolff Responds: Ukraine War Reshapes World Politics


Komt vast niet in beeld bij de NPO en andere verpolitiekte media. Wel jammer dat geopolitiek bewustzijn dan via omwegen bij de bevolking moet gaan doorbreken. Zo lang er markten, sporthallen, stadions, video-uitwisseling, e-mail en huisbezoeken zijn gaat dat echter uiteindelijk wel lukken. Het zou mooi zijn als dit nog voor de verwoesting van de koopkracht van gewone burgers plaatsgevonden kan hebben.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17488
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Rusland heeft de langste adem. Oekraïne is een hopeloos geval

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Afbeelding

Ik vraag mij af of Zelensky al morfine slikt voordat hij stikt.
Hitler had het ook moeilijk in zijn laatste dagen.


Ik moest toch wel even lachen. Zag gisteren op de tv, of was het eergisteren? - wat maakt het uit - een bekende Nederlandse autoriteit op het gebied van strategische oorlogsvoering - hoge militaire rang - of iets in die geest. Aardige man. Hij legde haarfijn uit dat het verouderde materieel dat Oekraïne in bezit heeft, echt wel onderhoud verdient. Een paar Oekraïners in oorlogsgebied konden hun tranen nauwelijks bedwingen (grapje) maar lieten wel degelijk zien hoe zij het geschut met de hand moesten bedienen omdat alles niet naar behoren werkte in hun Houwitser pantservoertuig. Er moet meer gesleuteld worden dan dat er gericht granaten worden afgeschoten.

Enfin, lachen met die Oekraïense hap die rammelt aan alle kanten vanwege gedesorganiseerde leiding van bovenaf door een man die grote successen boekte in het theater als komiek. Komisch toch. De afloop stond al vanaf het begin bij mij bekend. Hier op FFI te lezen. Een verloren zaak voor president-clown Zelensky. Kom op nou zeg! Welke idioot haalt het in zijn met zaagsel in stand gehouden hersenpan, om overtuigd te zijn dat een corrupte natie als Oekraïne met verouderd strategische bewapening het kan opnemen tegen de grote machtige beer Rusland? Hoe dan ook, het is een winstgevende zaak voor Amerika.

En dan speelt ook nog de gedachte dat het niet uitgesloten is dat deze kwestie een slepende kwestie is die net zo lang kan duren als de zinloze Vietnam oorlog die 20 jaren voort etterde. Waarbij Amerika, net zoals later gebeurde in Afghanistan, met de staart tussen de benen uiteindelijk de benen nam. Met in gedachte waarschijnlijk dat haastige spoed, in bepaalde verloren situaties, meestal goed is. Zelfs beter. En dat leidde tot succes: een smadelijke afgang en dus gezichtsverlies van verschillende Amerikaanse presidenten op een rij.

Zelensky was populair, geestig en succesvol in het theater.

Nu is hij een idioot die de hele dag rondloopt in groene armoedige legerkleding zonder glimlach. Maar . . .
daar hebben we gelukkig Mark Rutte voor. Die kan zijn lol niet op. Miljarden van de belastingbetaler liggen voor het oprapen en weggooien naar zijn persoonlijke vriend Zelensky.

Het komt goed met Oekraïne. Dat was ook het geval met nazi Duitsland dat in puin lag na vijf jaren van zinloos speculeren op de overwinning.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89874
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door Ariel »

Gelekte documenten zaaien twijfel over ‘vredelievende’ Zelenski: ’Hij wilde veel harder optreden tegen Rusland’

Als het aan president Volodimir Zelenski had gelegen, dan had Oekraïne veel forser gereageerd op de inval van Rusland op 24 februari 2022. Dat blijkt uit gelekte documenten die The Washington Post in handen kreeg. Het is om het vertrouwen van de westerse landen te winnen, dat hij wellicht besloot zijn plannen te matigen.

Oekraïne heeft sinds het begin van de oorlog alleen Russen bestreden binnen de eigen landsgrenzen. Daarmee heeft Zelenski het imago gekregen van een vredelievende leider die vooral de voorkeur heeft voor de onderhandelende oplossing voor een conflict. De gelekte documenten van Amerikaanse inlichtingendiensten die bij The Washington Post belandden, schetsen nu echter een ander beeld van hem.

Want wat blijkt? Achter gesloten deuren zou de president aanvankelijk een veel verregaander plan op tafel gelegd hebben. Daarin zouden Russische dorpen en steden bezet worden om Rusland onder druk te zetten, zou een pijplijn die Russische olie naar Hongarije brengt gebombardeerd worden en zou er ingezet worden op langeafstandsraketten om doelen binnen de Russische landsgrenzen te raken.

Hefboom
Zo blijkt onder meer dat Zelenski in een vergadering eind januari voorgesteld had om aanvallen uit te voeren in Rusland, waarbij Oekraïense troepen zich ook „op het grondgebied van de vijand” begeven om „Russische grenssteden te bezetten.” Met als doel: een hefboom creëren waarmee Oekraïne macht zou hebben over Rusland.

In februari deed hij zijn beklag over het gebrek aan langeafstandsraketten tegen een van zijn generaals. Bij gebrek daaraan suggereerde hij dan Rostov, een regio in het westen van Rusland, met drones aan te vallen. Ook zijn andere ’wildere’ plannen kwamen in vergaderingen die daarop volgden naar boven.

Hoe het komt dat het nooit tot dergelijke feiten gekomen is, en Zelenski voor een meer gematigde verdediging heeft gekozen, heeft wellicht te maken met toezeggingen aan westerse landen die Oekraïne steunen. Onder meer de VS en Duitsland zijn er als de dood voor dat de wapens die zij ter beschikking stellen gebruikt worden om Rusland binnen de eigen landsgrenzen aan te vallen. Dat zou kunnen leiden tot een conflict dat vele malen groter is. De Amerikaanse president Joe Biden is een van de leiders die dat al met zoveel woorden gezegd heeft.

Zelenski doet de inhoud van de documenten af als „fantasie.” Al verdedigde hij in een reactie aan The Washington Post ook zijn recht om onconventionele tactieken te gebruiken. „Oekraïne heeft elk recht om zich te verdedigen, en dat doen we.” De gelekte documenten komen uit de Discord-groep waar Jack Teixeira, een 21-jarige Amerikaanse reservist, heel wat geheime documenten gepost had. In april kwam dat aan het licht en werd hij opgepakt. Hij riskeert een zware gevangenisstraf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Intussen is bekend geworden dat het bevriende staatshoofd van Mark Rutte, ook wel bekend als de kleine dictator van Ukraine de verkiezingen van september heeft opgeschort om aan de macht te kunnen blijven. Democratisch is het allemaal niet. Dus als je in de mainstream media leest dat er daar gevochten wordt voor democratie dan weet je nu beter om wat voor soort 'democratie' het gaat.

Het is wat mij betreft voorstelbaar dat niet elke Ukraïener zit te wachten op de munitie met het verarmde uranium (en de daarbij meekomende radio-actieve vervuiling) door de Britten aangevoerd. Putin deed dat overigens ook niet en liet de arsenalen met die rotzooi opblazen. 'Prima' bestede centen zou ik dan als stemgerechtigde denken. Alsof de mensen in het Verenigd Koninkrijk nog niet genoeg belastingdruk hebben.
:thinking:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Putin WARNED him this would happen, he didn't bluff | Redacted with Clayton Morris


Opmerkelijk dat Brussel de mensen probeert te beleren over het milieu maar zich absoluut niet laat horen over de Britse zending van munitie met verarmd uranium naar Oekraïne.
:scratch:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12627
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Rusland valt Oekraïne binnen

Bericht door sjun »

Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Plaats reactie