Woke virus

Deze afdeling is voor algemene topics die niet passen in wat reeds voorzien is. Ze moeten wel aansluiten bij ons thema.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

Woke drijft vooral op narcisme en angst. Het verklaart een en ander van het gedrag van haar profeten, belijders en de meelopers.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Woke virus

Bericht door Ariel »

’Tegengas? Dan rekent de cancelcultuur met je af’

Woke domineert Dutch Design Week: ’Gehersenspoelde slachtoffers van absurdistische propaganda’

Afbeelding

Een bonte stoet daalt af naar de parkeergarage waar het gebeurt. Een jongmens m/v met ravenzwart aangezette lippen, een artistieke jongen met twee verschillend geruite broekspijpen, een extravagant koppel met Dame Edna-brillen, een schoolklas rad-kwebbelende Françaises. De mensheid is een lust voor het oog, daar in de Graduation Show van Dutch Design Week in Eindhoven. Binnen, op de kaal-betonnen parkeervakken, staan de installaties van de jongste generatie ontwerpers.

Zo op het eerste oog weten we niet wat we zien. Neem de Hypermemetic Garden van Alex Werth, een winterwonderlandschap dat niet zou misstaan in de kerstshow van het tuincentrum, compleet met borrelende bakjes en scharnierende hang-watten. De bijbehorende tekst verklaart dat deze tuin ’investigates the relationship of humans with their environment and its tightly interwoven mesh of industrial and infrastructural production.’ Uh, ja, precies...

Milieu-dit, duurzaamheid-dat
Maar hé, wacht, daarom zijn we juist hier. Kunststudente Milou – haar echte naam is bij ons bekend – maakte aanhangig dat álles woke is in de Graduation Show. „Meer dan ooit! Kweekvlees wordt gepromoot, de blanke man wordt neergesabeld, het kapitalisme onderuitgehaald, er is propaganda voor seksuele voorlichting voor kinderen over genderidentiteit. Milieu-dit, duurzaamheid-dat. De kunstacademie was altijd al ook een plek voor verwarde studenten met vage projecten”, zegt Milou. „Maar nu worden onzekere types gek gemaakt. Het zijn verknipte en gehersenspoelde slachtoffers van absurdistische propaganda. En anders denken is fout, tegengas geven kan niet, dan rekent de cancelcultuur met je af. Voorgoed.” Reden waarom de academie-pupil voor een schuilnaam kiest.

En daarom dwalen wij langs al die werken, die inderdaad een hoge mate van hedendaags stokpaardjes-idealisme tentoonspreiden. Een jongeman giet van hoogte water op een drijvend opblaaskussen. Daar raken we de draad een beetje kwijt, maar het gaat over omgevingsdata verzamelen. Op een foto van een Eindhovens veld gaan mensen en niet-mensen een gesprek aan over de natuur. Cum laude social design staat erbij. Onthoofde poppen etaleren de tegenstellingen in de duurzaamheid van de mode-industrie. Bij de foto van strijdlustige vrouwen in Portugese klederdracht staan tien geboden wat Zij niet moet zijn. Het herinnert sterk aan onze Pagina Vrouw, 1987.

Een filmpje toont een horizontale klimwal in een platte wereld, een bundel ladder verbeeldt de limiet van de duurzaamheid. Snakt de fotograaf inmiddels naar een figuratieve Rembrandt, hij vindt rust bij de kebab-winkelpui, die laat zien hoe uniek Turkse winkels zijn.

De Brabantse Gerrie Penninx loopt met haar kleindochter Jesse Engelhart langs al die installaties. „Snel, want ik kan niet alles op me in laten werken. Ik stop bij wat me aanspreekt.” De 20-jarige Jesse doet inspiratie op voor haar studie creatieve therapie. „Ik zag net een spel voor demente mensen.” En ze wil graag meedoen met het seance-achtige kringetje mensen dat via geluid via vingertop-sensoren connectie maakt met het innerlijk van hun eigen lijf en dat van anderen. Een bassende, meertonige hartslag is te horen.

"Zullen we de foto doen bij die zweefwatten?"
Bloedserieus zijn ze, Gerrie observeert ze met de blik van Alice in Wonderland. Het vraagteken dat de informatie-crew op de sweaters draagt, staat denkbeeldig op haar voorhoofd gespiegeld. Ja, dat woke is haar ook opgevallen. „Maar de jeugd moet bevlogen zijn, zich druk maken over wat er mis is in de wereld. Mij geeft het veel om over na te denken. Zullen we de foto doen bij die zweefwatten?”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

Throughout the 90’s Intersectionality emerged as an endeavor to create a framework for morality using remediation of identity-based oppression as its core value. It was taught & painstakingly codified in university departments that evolved into seminary-like facilities.

For decades scholars circled the intersectional pyramid, lifting the epistemological status of subjective experience & establishing a complicated set of beliefs & practices. A moral law that specially trained activists would evangelize & enforce throughout western societies.

Afbeelding

The doctrine united other scholarly pursuits & expanded. It's equipped with its own language, a metaphysic, a strong focus on guilt, & an abstracted statistical empathy that looks a lot like traditional left-wing values.
I'm not saying this academic enterprise is completely divorced from reality. I'm not saying religious people are crazy. I am claiming there's scope to classify it a religion & subject it to secular democratic principles in an effort to deescalate political tensions.
Weer wat geleerd.
Wat heb ik geleerd? A.u.b. niet van die moeilijke vragen stellen.

https://twitter.com/MikeNayna/status/12 ... 5707959298
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Woke virus

Bericht door Ariel »

Mahalingam schreef:
do nov 03, 2022 8:57 pm


Weer wat geleerd.
Wat heb ik geleerd? A.u.b. niet van die moeilijke vragen stellen.
Psst icon_shh.gif Mahalingam. Ik begrijp het ook niet. :unhappy: En ik ben niet eens meer blond. Het is nu grijs . Men zegt toch altijd wijsheid met de jaren komt, net zo als de grijze haren? :unhappy:
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

Elon Musk heeft ontdekt dat zijn aankoop Twitter zwaar is aangetast door het woke-virus.
Enorm veel ontslagen van mensen die ze kunnen missen als kiespijn want de verliezen zijn groot.
Er is nu ook verkondigd dat men van 9 tot 5 voor 5 dagen op kantoor moet zijn en daar productief werken.



Ook Disney is zwaar aangetast en op weg naar de ondergang.
Get Woke, Go Broke: Disney To Lay Off Employees After Billions In Operating Losses

The company that once defined family entertainment is going from media giant to epic failure, suffering over $1.4 billion in streaming losses and a stock drop of around 39% for the year. And, it would appear that these financial declines are inevitably leading to employee layoffs.

Disney has put a freeze on hiring, it is limited employee travel and is also reviewing workers for efficiency with plans to introduce cuts as a means to make the company "more nimble." CEO Bob Chapek noted in a leaked memo to senior staff:
"As we work through this evaluation process, we will look at every avenue of operations and labor to find savings, and we do anticipate some staff reductions as part of this review.
...I am fully aware this will be a difficult process for many of you and your teams. We are going to have to make tough and uncomfortable decisions."
Chapek mentions in the same memo the problem of "macroeconomic factors" out of Disney's control. He does not, however, mention his habit of bending the knee and groveling to woke activists, attempting to sabotage Florida's anti-grooming legislation for public schools, or the company's steady supply of content that pushes far-left narratives.

It is not so much the "macroeconomic factors out of Disney's control" that are causing the conglomerate's downfall. Rather, it is all the factors within their control, including their refusal to produce content that consumers actually want. American audiences are done with leftist propaganda in their films and television and are now actively researching and avoiding any content that promotes woke ideology and social justice talking points. After around five years of consumers withholding their money, Disney is finally starting to feel the pain.

This is what happens when a company markets its products to a tiny minority of leftist activists and LGBT fanatics, most of whom have very little money to spend anyway. Specifically, parents are concerned with Disney's "family entertainment" evolving to focus on LGBT characters, being that LGBT concepts are purely sexual in nature and far outside of the understanding of the average child. Highlighting the obscure sexuality of characters within a children's production is a bizarre notion.

Furthermore, the company's hostility towards Florida's Parental Rights In Education bill, which makes it illegal for public school teachers to groom young children with sexualized concepts and gender ideology, raises questions among consumers about Disney's agenda in entertainment.

It is therefore no surprise that the company is now floundering, with a vast array of politically motivated box office bombs and streaming disasters that struggle to bring in even moderate viewership. Though they will never openly admit it, ultimately, Disney proves yet again that going woke also means going broke.
https://www.zerohedge.com/political/get ... ing-losses
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

Michelle Obama Has Some News

:razz

Afbeelding
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

Woke imperialism.

:rolleyes:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

Richard de Mos - De zieltjes van de wokisten zijn bijzonder teer

De vrijheid van meningsuiting ligt onder vuur van legers gekwetsten

Kun je tegenwoordig nog iets zeggen, een mening hebben, zonder dat iemand zich gekwetst voelt? Het lijkt wel alsof de samenleving onder de vlag van het wokisme steeds gevoeliger wordt. Onze zieltjes zijn bijzonder teer.

Het is de tendens van deze tijd: iedereen moet op maat behandeld worden

Het dekselse kinderliedje Hanky Panky Shanghai, waar kinderen bij het vieren van een verjaardag spleetjes maken van hun ogen: racisme! Boeken Winnetou in de ban, want inheemse bevolking wordt slecht neergezet. We mogen geen ‘dames en heren’ meer zeggen omdat er mensen zijn die zich noch man noch vrouw voelen. Attracties, a la Monsieur Cannibale in de Efteling, moeten dicht, want racisme. Terugkerende televisierellen omdat types a la Johan Derksen weer wat ‘verkeerds’ zouden hebben gezegd. Moorkoppen, negerzoenen, zigeunerschnitzels, afrikaantjes, dubieuze shit! Schrappen dat vocabulaire beste mensen. En als je vindt dat het Sinterklaasfeest niet zónder Zwarte Piet kan, krijg je de activistenclub KickOut Zwarte Piet op je dak omdat je, nietsvermoedend en hardwerkend , een notoire racist zou zijn. Werkschuw tuig komt herrieschoppen in vredelievende dorpen zoals Staphorst en hebben in de Tweede Kamer in de persoon van Sylvana Simons (BIJ1) een aanjager van de haat richting de zogeheten boze witte man.

We zijn met z’n allen om het minste of geringste hooglijk beledigd en vinden bovendien dat al onze individuele meningen door de samenleving in z’n algemeen gefaciliteerd dienen te worden. Gebeurt dat niet, dan voelen we ons gekwetst. Het is de tendens van deze tijd: iedereen moet op maat behandeld worden. Past iets niet helemaal in jouw straatje, ben je het ergens een keer niet mee eens, dan ga je direct op je achterste benen staan. Roep je dingen als “Racisme!”, “White privilege!”, “Kwetsend”, Beledigend!” en eis je dat er tegemoet gekomen wordt aan wat in jouw ogen juist is, dat jouw mening dé mening wordt. Tegenwoordig moet je op eieren lopen in het leven, want er is niet veel voor nodig om een teer zieltje te krenken.

De vrijheid van meningsuiting ligt onder vuur van legers gekwetsten

Ik krijg er zelf regelmatig mee te maken. Mensen die zeggen dat ik hen gekwetst heb of respectloos heb behandeld. Dan gaan ze mij via Twitter benaderen om te vertellen hoe schandalig het is wat ik gezegd heb en of ik me wel realiseer dat er mensen zijn die er anders over denken. Onlangs noemde ik een raadslid die mijn partij bij een inbreng in de Haagse gemeenteraad harteloos had genoemd omdat we niet meer asielzoekers willen opvangen een ‘PvdA-snotaap’ en sprak ik een andere collega die een fittie met mij wilde over het verkeersbeleid in mijn stad in een tweet aan als ‘D66-mevrouw.’ Het moralistische huis was te klein. Hypocriet natuurlijk daar diezelfde partijen de grootste partij en daarmee 30.000 kiezers stelselmatig uitsluiten van collegedeelname door op de stoel van de rechter een voorschot te nemen op de uitkomst van het politieke proces wat al jaren tegen mij en mijn partij is aangespannen. Of ik krijg de racismekaart toegespeeld als ik de gevolgen van ongebreidelde bevolkingsgroei op de politieke agenda wil plaatsen.

De snel beledigden, vaak hypocrieten met grote persoonlijke belangen, zijn een gevaar voor onze maatschappij. Om te voorkomen dat zij al te serieus worden genomen en zorgen voor een maatschappij vol angst en middelmaat, ben ik een warm pleitbezorger voor het afschaffen van het delict eenvoudige belediging. De vrijheid van meningsuiting ligt onder vuur van legers gekwetsten. De aanval is en blijft de beste verdediging: de vrijheid van meningsuiting aanvallen? Dan breiden wij die uit.

Ik wil best naar je luisteren en nadenken over wat je zegt

Je hoeft het niet met me eens te zijn, natuurlijk niet. Je mag mij een botte lul vinden, je kan mijn politieke standpunten onzin vinden, er zelfs geïrriteerd van raken. Mij dom vinden, of vervelend. Allemaal een dikke prima en je goed recht. Maar ik hoef mijn mening niet aan te passen, omdat jij er anders over denkt. Ik wil best naar je luisteren en nadenken over wat je zegt. Het is alleen niet mijn plicht om jouw kant van de zaak te belichten. En als jij je gekwetst voelt door mijn mening, dan is dat vooral jouw probleem en niet het mijne.

Kom op aanhangers van het wokisme, wees weerbaar. Want jullie zijn niet gekwetst, jullie zijn gewoon een stel zeikerds.
https://www.nieuwnieuws.nl/5158361/rich ... nder-teer/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

How Marxism is Disguised as Woke Morality | Dr. Yoram Hazony


Dr. Jordan B. Peterson en Dr. Yoram Hazony bespreken de problemen die de jeugd van vandaag teisteren, zoals de heropleving van het marxisme onder het mom van woke moraliteit, het creëren van doelloze sociale hiërarchieën die deelnemers verstoken laten van betekenis, en het volledige gebrek aan respect voor negatief denken dat heeft geleid tot de verslechtering van onze fundamentele principes.

Dr. Yoram Hazony is een Israëlische auteur, filosoof, politiek theoreticus en Bijbelgeleerde. In 1994 richtte Dr. Hazony het Shalem Center in Jeruzalem op, dat in 2013 Shalem College werd. Als het eerste liberal arts college in Israël, trok het wijdverspreide aandacht, gevolgd door bijval toen verschillende beroemde intellectuelen van het land zich bij het personeel voegden. Hazony heeft ook gediend als directeur van het project van de John Templeton Foundation in Joodse Filosofische Theologie, evenals lid van de Commissie voor Hoger Onderwijs van de Israel Council for Higher Education. Dr. Hazony heeft verschillende boeken gepubliceerd, zijn werk uit 2018, The Virtue of Nationalism, werd in 2019 uitgeroepen tot Conservatief Boek van het Jaar. Hij onderhoudt een regelmatig gepubliceerde blog, Jerusalem Letters, die de onderwerpen filosofie, politiek, jodendom, Israël en hoger onderwijs onderzoekt. Andere geschriften van Dr. Hazony zijn gepubliceerd in The New York Times, The Wall Street Journal en American Affairs.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Woke virus

Bericht door King George »

Puike collumn van Ronald Plasterk waarin uitstekend beschreven wordt waar het met links fout is gegaan.

Afbeelding

Link naar premium artikel:
https://www.telegraaf.nl/watuzegt/1118226601/links-gekaapt-door-hypocriete-elite

Link naar volledige artikel:
https://www.reddit.com/r/FreeDutch/comments/yxwqh0/links_gekaapt_door_hypocriete_elite/
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

63% of U.S. college students felt ‘intimidated’ against sharing opinion in class: survey

‘The college student disillusionment with free speech is growing at an alarming pace’

A record number of college students reported fear of sharing an opinion in the classroom that might differ from their peers, according to the William F. Buckley, Jr. Program’s eighth annual survey.
“Of the students surveyed, 58%, a record high, reported feeling intimidated in sharing an opinion that was different than a professor’s, 8% higher than last year,” the group recently announced. “The number reporting never having had this issue fell to a record low of 38%.”
“A higher 63% reported feeling intimidated in sharing opinions different than their peers, also a record high and a jump of 13% from the 2021 survey,” according to the results of the national survey of more than 800 college students.

The Buckley Program is an intellectual diversity and free speech group based out of Yale University.

College students have picked up on the effects of cancel culture and political correctness, the spokesperson for the Buckley Program told The College Fix via email.

Students “across the spectrum” now realize that “one wrong comment, one tweet supporting the wrong person, or one joke that offends someone could be the end of their college career, academically or socially,”
Ari Schaffer said.

He identified preferred pronouns and diversity statements as two areas of concern. The survey found that half of students, faculty and staff introduce themselves with their preferred pronouns.

“It may seem like a tautology, but if you aren’t free to say whatever you want, or to not say whatever you want for that matter, your speech isn’t free,” Schaffer said. “Requirements to state pronouns or subscribe to diversity statements should be of particular concern to professors or other faculty who care about academic freedom on the university campus.”
Moving forward, Schaffer expressed the necessity of Yale and other universities to show they are on the side of free speech and are not looking to suppress it.
“Professors who retaliate against students for their opinions, political or otherwise, should likewise be reprimanded,” Schaffer said.

The survey also found that “67% believe that their college or university should require all professors and administrators to make statements in favor of diversity, equity, and inclusion.”
Half of students believe “America is inextricably linked to white supremacy” while 42 percent think “America is moving forward.”

And a greater percentage of students, 33 percent, would prefer to live under a socialist system than a capitalist one, 31 percent, according to the survey.
“The college student disillusionment with free speech is growing at an alarming pace,” Buckley Program founder and Executive Director Lauren Noble said in a news release. “More students are intimidated from speaking freely and more students are willing to intimidate others from speaking freely than at any time in the history of the survey.”
“In many ways, America’s undergraduate student body seems to be abandoning the very ideas that made America the great country it is today.”
https://www.thecollegefix.com/63-of-col ... ss-survey/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

Rod Liddle - The Feminist Roots of Woke: How The West Went Mad. THE NCF SMITH LECTURE 2022.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Woke virus

Bericht door Ariel »

Amerikaanse Korps Mariniers straks ook woke? ’Yes sir’ mogelijk in de ban

Komt er een eind aan het welbekende ’yes sir!’? Academici van de universiteit in Pittsburgh doen in een rapport de aanbeveling om officieren binnen het Amerikaanse Korps Mariniers niet meer aan te laten spreken met ’meneer’ of ’mevrouw’. In plaats daarvan moeten soldaten (in opleiding) hun superieuren bij de functie en achternaam noemen om ’misgendering’ te voorkomen.

Door nieuwe gender-richtlijnen in te voeren voor mariniers moet iedereen zich gekend voelen binnen de Amerikaanse defensie, is de gedachte. Het geslacht van iemand moet daarvoor ’minder benadrukt’ worden. Door bijvoorbeeld een drilsergeant bij zijn geslacht te identificeren kan men „onbedoeld beledigen of onenigheid veroorzaken”, aldus de onderzoekers.

Het rapport van ruim zevenhonderd pagina’s leidt ook al tot de nodige kritiek onder hooggeplaatste militairen, schrijven Amerikaanse media. „We hebben een geschiedenis van ’meneer, mevrouw’. Dit is niet iets wat we van de ene op de andere dag kunnen veranderen”, zegt kolonel Howard Hall, stafchef van het Marine Korps.

Inclusief
De onderzoekers doen ook tal van andere aanbevelingen op gebied van diversiteit en inclusiviteit. Zo zou er binnen de Mariniers sprake zijn van te veel ’mannelijk’ taalgebruik en worden vrouwen binnen de militaire academie achtergesteld.

Het is aan de hogere leiding van het Korps Mariniers wat ze met de aanbevelingen doen. Het onderzoek werd in opdracht van het Amerikaanse defensie-departement ingesteld.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

The Stanford Guide to Acceptable Words

Behold the school’s Elimination of Harmful Language Initiative.

Parodists have it rough these days, since so much of modern life and culture resembles the Babylon Bee. The latest evidence is that Stanford University administrators in May published an index of forbidden words to be eliminated from the school’s websites and computer code, and provided inclusive replacements to help re-educate the benighted.
https://www.wsj.com/articles/the-stanfo ... os1&page=1
Lachen om Stanfords Newspeak nu het nog kan

Zelfs woke-taalnazi's gaan te ver

Vragen om problemen

Dikke lol om de taaltechnische blacklist (ho, dat mag niet) van de IT-afdeling van Stanford University. Een enorme lijst aan woorden die de medewerkers beter kunnen vermijden om de kwetsbare sneeuwvlokjes in deze rubberentegelmaatschappij niet te kwetsen. Afgeschermd op de eigen website, maar gelukkig door de WSJ gescreenshot voor ons vermaak. Daaruit blijkt dat de arme IT'ers die niet langer mogen praten over 'users', (associatie met drugsspuiters), die niet langer informatie 'submitten' (iets met machtsverhoudingen) en zeker niet 'tone deaf' (want doofmensen) zijn.
Dat is vrij voorspelbaar voor iedereen die de uitspattingen van deze gekkigheid al een tijdje volgt, maar we leren ook nieuwe dingen.
Zelfs de correcte termen van voorheen zijn nu alweer incorrect geworden. 'African- American' is weer gewoon 'Black', 'Hispanic' kan niet langer en zelfs het populaire 'people of color' is niet inclusief genoeg en wordt nu 'BIPOC (Black, Indigenous, and People of Color)' want zwart is blijkbaar geen kleur, wat op zichzelf alweer racistisch klinkt, dus dat zal volgende maand wel weer verboden zijn. Het meest ironische (alsook dieptreurige) is het feit dat 'trigger warning' niet langer mag, omdat de kwetsbare flosdraadjes het woord zelf al zien als een trigger warning.
Maar zelfs in het petrischaaltje van de correctheid kunnen deze taalschrijvers te ver gaan. De suggestie dat het woord 'American' voortaan zou moeten worden vervangen door 'US Citizen' blijkt moeilijk te verteren voor veel US Citizens. In Amerika tegen Amerikanen zeggen dat ze zich geen Amerikaan meer mogen noemen is toch een beetje als John McClane met een sandwichbord door Harlem wandelen. Het lijkt hierdoor een kwestie van tijd voordat deze Ministry of Truth-woordenlijst zichzelf moet cancellen. Jammer, want we hebben enorm gelachen. 
https://www.geenstijl.nl/5168383/lachen ... t-nog-kan/

Het volledige document.
Lees het en U wordt overdondered door de creativiteit van het menselijk verstand.
https://s.wsj.net/public/resources/docu ... nguage.pdf
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

How 3 Billionaires Pushed 'Critical Race Theory' Into America's Schools
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

Konstantin Kisin speaking at the Oxford Union for the motion "This House Believes Wokeness Has Gone Too Far".

:roll:
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

24 december 2022 Laurens Buijs

Non-binair is de “platte aarde” van het genderdebat

Deze persoon behoort zonder twijfel tot het woke deel van de universiteitsbevolking van de UvA.
Dit heeft hij geschreven in het clubblad "Folia":
Spoiler! :
“De aarde is rond” is een feit dat in de wetenschap net zo gevestigd is als ”De mens is man of vrouw”. Er is simpelweg geen aanleiding om hieraan te twijfelen. Toch wordt dat gedaan, door respectievelijk “flat-earthers” en “non-binairen”.

Totaal onomstreden aannames worden door beide groepen met pseudowetenschap als “controverse” voorgesteld, waardoor de schijn ontstaat dat dit in de wetenschap serieus bediscussieerd wordt.

In mijn stuk van november dit jaar heb ik willen laten zien dat het bewijs voor het feit dat de mens man of vrouw is, overweldigend is. Net zoals het bewijs voor het feit dat de aarde rond is, overweldigend is.

Toch geloven beide groepen gewoon schaamteloos in hun eigen waarheid. Mensen die erop wijzen dat zij op een dwaalspoor zitten, worden weggezet als gehersenspoelde achterlopers die nog niet wakker zijn geworden en daardoor de echte waarheid niet zien. Of erger: ze worden weggezet als kwaadaardige onderdrukkers die de individuele ervaring van mensen ontkennen. Alsof de persoonlijke ervaring genoeg is om onomstreden wetenschappelijke feiten aan de kant te schuiven.

Mensen die non-binair willen emanciperen zijn natuurlijk niet betrokken bij een wereld met zoveel mogelijk waarachtigheid en zo min mogelijk ruis op de lijn. Maar ondanks het feit dat zij met de waarheid weinig op hebben, zijn zij wel effectief: inmiddels doet een steeds groter deel van de LHBTI-beweging én andere progressieve mensen mee met de acceptatie en emancipatie van een illusie. En zo grijpt non-binair en de bijbehorende obsessie met ‘pronouns’ om zich heen.

Dit is de post-truth samenleving ten voeten uit: de waarheid komt niet tot stand door empirisch onderzoek en vrije uitwisseling, maar door autoritaire krachten die hun eigen ideologie doorduwen. Wat zij willen dat waar is, wordt op dwingende wijze waar gemaakt.

Maar hoe hard ze ook roepen, de mens is en blijft man of vrouw. Natuurlijk met allemaal kanttekeningen en nuances. Er zijn mannen die zich erg vrouwelijk kunnen voelen en vrouwen die zich erg mannelijk kunnen voelen. Er zijn drags en transgenders. Er zijn homo’s, lesbiennes en biseksuelen. Er zijn mannen die soms vrouw willen zijn en vrouwen die soms man willen zijn. Alle mannen hebben een vrouwelijke kant, en alle vrouwen hebben een mannelijke kant.

Ja, er is een heel bont spectrum van genderdiversiteit en dat geeft het leven kleur. Daarom spreken we van genderfluïditeit en van gender als een spectrum. Maar dat betekent niet dat het binaire onderscheid tussen man en vrouw, tussen mannelijk en vrouwelijk niet bestaat. Integendeel, deze fluïditeit en dit spectrum worden mogelijk gemaakt door binariteit in het fundament. Het lichaam is man of vrouw, en onze primaire genderidentiteit (een basaal gevoel van “ik ben man” of “ik ben vrouw) is mannelijk of vrouwelijk. Dat is het fundament waar de regenboog op staat.

Ja, intersekse bestaat. Maar intersekse is niet één fenomeen zoals homoseksualiteit of transgender. Het is een cluster van allerlei condities. De meeste van die condities zijn gelukkig zeer zeldzaam, want die gaan vaak gepaard met ernstige beperkingen. De meeste interseksecondities vallen niet buiten het man/vrouw-onderscheid. Het komt zeer zelden voor dat er iemand geboren wordt bij wie het geslacht echt niet vast te stellen is (minder dan 0,02%). Verreweg de meeste interseksepersonen hebben geen behoefte aan een identiteit voorbij man of vrouw.

Ja, steeds meer transgenders kiezen er tegenwoordig gelukkig voor om in hun transitie niet meer “all the way” te gaan. Vroeger moest je als in transitie ging het hele pakket nemen, anders werd je niet behandeld. Gelukkig is er nu wat meer ruimte gekomen, want je hoeft echt niet je hele geboortelichaam overboord te gooien om toch het gevoel te hebben dat je tot het andere geslacht behoort. Maar dat betekent niet dat hiermee ruimte is ontstaan tussen man en vrouw in. Verreweg de meeste transgenders hebben geen behoefte aan een identiteit tussen of voorbij man of vrouw, maar willen gewoon tot het andere geslacht behoren.

Ja, de huidige samenleving legt vaak een hyperfocus op verschillen tussen man en vrouw. Die legt er vaak onnodig een vergrootglas op, en vergroot de verschillen zo onnodig uit. Ook worden de verschillen vaak stereotiepe neergezet. We moeten dringend andere beelden hebben van mannen en vrouwen, met meer diversiteit in verwachtingen en rolmodellen van mannelijk en vrouwelijk.

Maar nog steeds is de mens in de kern uiteindelijk man of vrouw. Het onderscheid tussen man en vrouw, en tussen mannelijk en vrouwelijk, is geen achterhaalde culturele ideologie, maar fundamenteel aan ons bestaan. We kunnen er simpelweg niet omheen.

En dat is maar goed ook, want op dit fundament staat de regenboog op het gebied van gender en seksualiteit die wél echt bestaat. Mannelijk en vrouwelijk zijn de grondtonen waarmee we kunnen kleuren en verven. En in dat verven zijn wij mensen zo uitzonderlijk goed: uit het binaire fundament ontstaat een adembenemende diversiteit. We zijn als mensen door en door androgyn, juist door het binaire onderscheid tussen mannelijk en vrouwelijk.

Want kijk eens wat het binaire fundament allemaal mogelijk maakt: mannen die op vrouwen maar ook op mannen vallen, vrouwen die op mannen maar ook op vrouwen vallen, vrouwen die man willen zijn en mannen die vrouw willen zijn, mannen die zich vrouwelijk voelen en vrouwen die zich mannelijk voelen, mannen die zich soms presenteren als een vrouw en vrouwen die zich soms presenteren als een man, mannen met een vrouwelijke kant en vrouwen met een mannelijke kant. Allemaal variatie die onze gemeenschappen kleur geven en sociale mogelijkheden bieden.

Er kan simpelweg geen ruimte worden gemaakt voor non-binair zonder dat dit bouwwerk uiteindelijk volledig instort, en dus zonder dat het fundament van de vrouwenemancipatie en de LHBTI-beweging wordt weggeslagen. Want er is niets buiten man of vrouw en mannelijk of vrouwelijk, net zoals er geen kleuren buiten de regenboog bestaan.

Als we wel doen alsof er een wereld voorbij mannelijk en vrouwelijk ligt, verleggen we het fundament van onze beweging en verschuiven we onze emancipatiedoelen. En zolang daar geen aanleiding voor is, moeten we dat niet doen. Dat veroorzaakt een hoop verwarring en onduidelijkheid, en daarmee zullen we ons vervreemden van de brede samenleving. Dat kunnen we ons absoluut niet permitteren: daar is de LHBTI-beweging veel te belangrijk en te kwetsbaar voor.

Wij zijn mensen, wij komen als mannen en vrouwen, wij spelen met mannelijkheid en vrouwelijkheid, en wij leven op een ronde aarde.
https://laurensbuijs.org/2022/12/24/non ... nderdebat/
Na lezing van bovenstaande (kan je doen, hoeft niet) zijn er andere woke figuren aan de UvA die hem betichten van het foute soort woke. En dat hij dienovereenkomstig gekruisigd gecancelled dient te worden.

Afbeelding
UvA stelt onderzoek in naar ‘woke’ cultuur bij sociale wetenschappen

Het College van Bestuur (CvB) van de UvA gaat een onderzoek instellen naar de vermeende ‘woke’ cultuur binnen de opleiding Interdisciplinaire sociale wetenschap (ISW). Aanleiding daarvoor is een verzoek van ISW-docent Laurens Buijs in het kader van de zogenoemde klokkenluidersregeling.

Afgelopen woensdag schreef Buijs een opiniërend artikel op de site van Folia, waarin hij de in zijn ogen ‘woke’ cultuur binnen de sociale wetenschappen aan de kaak stelde. Naar aanleiding van dat artikel en het daaropvolgende interview dat hij gisteren gaf aan Radio-1 heeft ISW-opleidingsdirecteur Michaela Hordijk vandaag via canvas een bericht gestuurd aan studenten van de opleiding, waarin ze melding maakt van het onderzoek dat het CvB zal instellen.
https://www.folia.nl/actueel/155153/uva ... enschappen
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

Ivan Provorov jerseys SELL OUT after the woke mob tried canceling him!!
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

Pratende M&M's in de VS de mond gesnoerd omdat ze te woke waren

In reclames op de Amerikaanse tv houden M&M's voorlopig hun mond, omdat veranderingen aan de pratende snoepjes tot veel ophef hebben geleid. Dat heeft producent Mars laten weten op Twitter.

"Afgelopen jaar hebben we wat veranderingen aangebracht aan onze geliefde snoepjes. We waren er niet zeker van of dat zelfs maar opgemerkt zou worden", schrijft het bedrijf.

Opgemerkt werd het zeker. Op sociale media barstte een bom toen de groene M&M's vrouwelijke laarzen met een hakje verruilden voor sneakers. "Zelfs schoenen kunnen polariserend werken", merkt Mars daarover op.

In september kregen de M&M's in de commercials gezelschap van een paarse vrouwelijke variant, voor meer diversiteit. Ter gelegenheid van In­ter­na­ti­o­na­le Vrou­wen­dag zat de paarse M&M ook in een limitededitionzakje. Dat schoot veel Amerikanen in het verkeerde keelgat.

Mars zegt de snoepjes nu tijdelijk te parkeren als 'woordvoerders'. In plaats daarvan worden de reclames ingesproken door een komiek.
https://www.nu.nl/economie/6248238/prat ... waren.html
The defeat of woke M&M's gives me hope for this country

My fellow anti-woke patriots and I scored our biggest victory yet in the culture wars on Monday when M&M's — yes, the chocolate candy brand owned by Mars Wrigley — announced it will take an "indefinite pause" from using its "spokescandies" in future advertisements.

If you're not like me, and the Fox News logo isn't burned into the bottom-left corner of your plasma-screen TV, let me catch you up on the left's most recent attempt to fundamentally change this country, one candy advertisement at a time.

The company recently launched new "all-female" packs of the chocolate candies. Those packs included brown and green M&M's — the traditional female characters in the company's video ads — as well as a new purple peanut M&M. That M&M was unusually shaped and seemed designed to represent body positivity. The women also appeared on the package upside down, which, according to the label on the packs, was an homage to how women are "flipping the status quo." It may also mark the first time the brown and green M&M's have been included together in the company's marketing material since 2015, when a viral tweet from M&M's suggested the two were a lesbian couple.

Those of you asking, "So they aren't even changing the candy itself? How can this possibly affect you?" don't understand. I shouldn't have to go to the grocery store and have liberal ideology shoved down my throat. Imagine if George Washington walked into a Safeway and saw that. Never mind that he died 223 years ago and that this scenario would never happen — he would be outraged. I also can't simply ignore the woke advertisements I don't like. Like I am with conspiracy theories involving Paul Pelosi, I just can't look away.

The attempt to woke-ify M&M's is also a testament to the state of the U.S. under President Joe Brandon. Do you think Mars would have the stones to try something like this if Donald Trump were still in office? It's analogous to the situation in Ukraine. Like Vladimir Putin, Mars sought to take advantage of a weak and senile president. Thankfully, some of the most erudite men of our generation — intellectuals like Tucker Carlson, Greg Gutfeld and Nick Adams — stepped up to fill in for the former president.
https://www.sfgate.com/politics/article ... 736299.php
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24957
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Woke virus

Bericht door King George »

‘Woke is een controlewapen,’ stelt columnist Sietske Bergsma

Het is niet nodig om moe te worden van woke-activisme, vindt Sietske Bergsma. ‘Moe word je er alleen van als je denkt dat dit spook werkelijk macht over ons heeft.’ Wat is het anti-gif voor het gif dat woke is?

We mogen de ogen niet sluiten voor de woke-beweging, volgens Bergsma: “Het heeft onze aandacht nodig, omdat het monster vooral gedijt bij misconcepties over zijn aard en doel.” Hoe is woke ontstaan en hoe manifesteert de beweging zich? En is er eigenlijk sprake van een einddoel? Volgens Bergsma wel: “En dat is geen complottheorie.”

Het is daarom verkeerd om woke ongehinderd zijn gang te laten gaan, betoogt de columnist. “Bestrijd het monster met waar het doodsbang voor is,” zegt ze. Bekijk de video om ook goed beslagen ten strijde te trekken tegen woke-activisme.
https://www.blckbx.tv/columns/woke-is-een-controlewapen-stelt-columnist-sietske-bergsma
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

Is de kunstmatig intelligente praatjesmaker ChatGPT woke of niet ?
In ieder geval weet hij wat meanstream is, wat de goede kant en wat de foute kant van de geschiedenis is.

Afbeelding

En hoe liggen de scheidslijnen voor deze AI in ons land? Even uitproberen:
de twee meest bekende Zwarte Schapen:

Afbeelding

Afbeelding

De volgende personen zijn goedgekeurd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dan nu een tekst die niet de goedkeuring zal hebben van de gender-sekte;

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52156
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Woke virus

Bericht door Mahalingam »

A Midsummer Night's Dream (complete text)
https://www.opensourceshakespeare.org/v ... t=1&msg=pl
A Midsummer Night's Dream goes woke: Globe puts 'misogyny and racism' warning on Shakepeare classic
  • Shakespeare's play A Midsummer Night's Dream now comes with a 'misogyny and racism' warning for theatregoers at the historic Globe replica in London
    The comedy is set to run from April as part of the venue's summer programme
For the past 400 years, it has been performed countless times, particularly at the Globe.

But now the historic theatre has given Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream a ‘misogyny and racism’ warning.

The comedy, telling the tale of four rebellious lovers who get lost in a magical forest, is set to run from April as part of the venue’s summer programme.

But when theatregoers buy a ticket on the Globe’s website they are now confronted with a trigger warning for potentially sensitive themes in the 1590s play.

The website’s warning reads: ‘Content guidance: The play contains language of violence, sexual references, misogyny and racism.’ The online guidance ends with a plea to those concerned about its themes to contact the ticketing team for further details on the play’s content.
https://www.dailymail.co.uk/news/articl ... assic.html
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Woke virus

Bericht door Ariel »

’Bol vindt boek over wokecultuur racistisch’

Afbeelding
Auteurs van uitgeverij Blauwburgwal v.l.n.r. Wierd Duk, mede-eigenaar Syp Wynia, Maaike van Charante, Roderick Veelo en Coen de Jong.

Hoe de angst voor de woketerreur voortwoekert, illustreert het lot van het boek van politicoloog Coen de Jong Wokeland: Op bol.com is het met een uitroepteken aangemerkt als mogelijk racistisch. En een kritisch interview in het digitale weekblad Wynia’s Week met de Franse antropologe Florence Bergeaud-Blackler over de moslimbroeders is op LinkedIn geblokkeerd.

Journalist Syp Wynia, mede-eigenaar van uitgeverij Blauwburgwal, zuchtte toen hij dit vertelde in het Amsterdamse café Scheltema na afloop van de presentatie van zijn boek 70 actieve herinneringen aan gaaf gidsland. „Het interview was geschreven door Kleis Jager, een gerespecteerd correspondent die ook schrijft voor Trouw, FD en EW. Maar je mag geen kritiek hebben op onderwerpen die een kleine groep fatsoensdenkers als heilige huisjes beschouwt.”

’Zorgwekkend’
„Ik vind het zorgwekkend dat Bol en LinkedIn nu ook onder die druk bezwijken.”

Daarvoor, tijdens de boekuitreiking in het belendende Betty Asfalt Complex, had Telegraaf-coryfee Wierd Duk het al in zijn algemeenheid gezegd: „Een klein groep mensen legt een claim op de waarheid en schrijft ons voor wat we wel en niet mogen zeggen. Ze zijn vooral dominant in musea en op universiteiten. Je hebt aandrijvers en meelopers. Het is een vorm van marketing: ’Kijk mij eens modern, goed en fatsoenlijk zijn want ik zeg dit en gebruik dat woord.’”

Tv-persoonlijkheid en Telegraaf-columnist Roderick Veelo wees op een ander aspect: „Woke is onverdraagzaam, daardoor eindigt het debat.”

’Te eigenwijs’
Syp Wynia’s boek, gepresenteerd op zijn 70ste verjaardag, bevat diverse onthullingen: „Zo vroeg Thierry Baudet me premier te worden en nodigde Geert Wilders me uit om op zijn lijst te staan. Maar afgezien van de vraag of ik hun gedachtegoed deel, ben ik te eigenwijs voor de politiek.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
sjun
Berichten: 12549
Lid geworden op: zo mei 11, 2014 8:29 pm
Locatie: Visoko

Re: Woke virus

Bericht door sjun »

Hoe moeilijk kan het zijn dan gewoon zelf dat boek te distribueren? Mensen slaan Bol wel over als het te weinig te bieden heeft.
Het recht op vrije meningsuiting wordt algemeen geaccepteerd, totdat iemand er daadwerkelijk gebruik van wil maken.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89720
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Woke virus

Bericht door Ariel »

sjun schreef:
do feb 09, 2023 1:31 pm
Hoe moeilijk kan het zijn dan gewoon zelf dat boek te distribueren? Mensen slaan Bol wel over als het te weinig te bieden heeft.
Je kan de boeken ook in een winkel kopen of via zijn site, maar ik vermoed omdat Bol zo bekend is bij lezend Nederland, dat ze daar ook de boeken willen verkopen
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie