of topic.

Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Geloven of begrijpen?

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Pilgrim is een CHRISTEN en die geloven in zulke eigenaardigheden. Ik las net nog in de Wachttoren dat Abraham de Stamvader der Joden 175 jaar oud werd, dat hij op zijn 99ste nog een kind verwekte bij Sara die toen 90 jaar was en dat is allemaal absoluut correct.
Dat zou misschien waar kunnen zijn. Geloven doe ik het vanzelfsprekend niet. Waarom niet? Er staan ten eerste al teveel leugens in de bijbel. Ten tweede, de mens wordt NU steeds ouder en niet andersom.

Maar misschien zijn er hier wel van die afschuwelijke mensen die wel in de bijbel geloven. Dan geloven ze namelijk ook in het historische feit dat Abraham een aartsleugenaar, bedrieger en huichelaar sadist was van de ergste religieuze soort. Vader Abraham, Gods beste vriend, deinsde er niet voor terug om op de meest beestachtige gruwelijke weerzinwekkende wijze zijn enig geliefde zoon aan het mes te rijgen, daarna in de fik te steken, en hem tenslotte als goed bedoelde gaar gevuurde lekkernij, aan te bieden aan God.

Hoe ziek moet je wel niet zijn als oprecht gelovig mens om dit soort heidense troep als geestelijk verheffend voor de educatie van je nageslacht te beschouwen?

Logisch toch dat religieuze mensen door de eeuwen heen zich als meest smaakmakende moordenaars van de geschiedenis presenteerden.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door Pilgrim »

Bijna elke post die je in deze topic plaatst is off topic Hans. Ik word er echt doodziek van. :yuk: Doe me een lol en plaats je gebral in je eigen speciaal voor dit doel gereserveerde topic. Het lijkt soms wel of je met opzet probeert deze topic te vervuilen.

Ik zou Ariel wilen vragen om de laatste post van Hans in deze topic weer te willen verwijderen.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: Ik zou Ariel wilen vragen om de laatste post van Hans in deze topic weer te willen verwijderen.
Ik zou dit, ik zou dat....en telkens weer aan iemand anders( in dit geval Ariel) willen vragen....kom s zelf voor je ideetjes op zeg. Hoe zit het nu, werd Abraham nu 175 jaar oud of niet?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Bijna elke post die je in deze topic plaatst is off topic Hans. Ik word er echt doodziek van. :yuk:
Toch vind ik het niet eerlijk. Want kijk eens even wie er hier begonnen is om off topic aan te sturen?
Pilgrim schreef:
Monique schreef:Ja ja, je wilt dus naar Mars zoals moslims naar Nederland komen.
In een gespreid bedje en profiteren van het werk van anderen. :evil:
Ja inderdaad, zoiets! Ik ben hier trouwens op Aarde nodig om de inscheping te regelen van de kolonisten. Dat is noodzakelijk om te voorkomen dat er mensen naar Mars gaan die niet uit het goede hout gesneden zijn (moslims en zo). Pas als de kolonie goed draait ga ik zelf ook en dan zal ik wel een paar honderd jaar oud zijn denk ik. :cool:
Je geeft zelf het startsein tot een hoop onzin en wanneer verschillende mensen hierop beginnen te reageren, word je uiteindelijk boos, noemt het off topic, vraagt Ariel de meest waardevolle bijdrage die aanzet tot logisch nadenken te verwijderen en je wast vervolgens je handen weer in onschuld.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:
Pilgrim schreef: Ik zou Ariel wilen vragen om de laatste post van Hans in deze topic weer te willen verwijderen.
Ik zou dit, ik zou dat....en telkens weer aan iemand anders( in dit geval Ariel) willen vragen....kom s zelf voor je ideetjes op zeg. Hoe zit het nu, werd Abraham nu 175 jaar oud of niet?
Je snapt er weer helemaal niets van man. De kwestie is niet dat ik daar niet over zou willen discussieren, maar dat ik dat niet wil doen in mijn Marstopic, want daar gaat die topic niet over!! Wat bedoel je trouwens met telkens aan iemand anders vragen? Ik heb tot dusver alleen aan Ariel gevraagd om rotzooi van jullie uit mijn topic te verwijderen omdat ze dat destijds zelf aangeboden heeft en er ook zelf mee begonnen is off topic-rommel van jullie te verwijderen.
Laatst gewijzigd door Anonymous op vr feb 03, 2012 2:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Kolonisatie van Mars noodzaak!

Bericht door Pilgrim »

'Hans van de Mortel' schreef:
Pilgrim schreef:Bijna elke post die je in deze topic plaatst is off topic Hans. Ik word er echt doodziek van. :yuk:
Toch vind ik het niet eerlijk. Want kijk eens even wie er hier begonnen is om off topic aan te sturen?
Ik heb geen opmerking gemaakt die off topic was. Ik maakte alleen maar een grapje dat ik op Aarde achter wilde blijven om dingen te regelen. Dat ging dus steeds over mars. Een langdradige discussie over de leeftijd van Abraham die je hier wilde beginnen zou compleet off topic zijn.
'Hans van de Mortel' schreef:Je geeft zelf het startsein tot een hoop onzin en wanneer verschillende mensen hierop beginnen te reageren, word je uiteindelijk boos, noemt het off topic,....
Niet waar. Die andere mensen gaan niet off topic. Onzin is niet hetzelfde als off topic. Wat grappen of flauwekul is soms geen probleem wel eindeloze tirades en discussies die niets met het onderwerp van mijn topic te maken hebben.
'Hans van de Mortel' schreef:... vraagt Ariel de meest waardevolle bijdrage die aanzet tot logisch nadenken te verwijderen en je wast vervolgens je handen weer in onschuld.
Je hebt nog al veel verbeelding van jezelf. :laugh1:
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Koloniseren van mars noodzaak

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ik ben van mening dat iemand die serieus met een topic bezig is en deze zuiver wil houden, recht heeft op bescherming.

Maar het is precies zoals met al dat andere dat volstaat met de meest baarlijke onzin. Het een lokt het ander uit. Maar goed, we kunnen de mens niet verbieden in onzin te geloven en al helemaal niet wanneer hij daar zelf ook nog eens enthousiast voor uitkomt.
Over ongeveer twaalf jaar zal de eerste mens op Mars landen. Bevindt zich daar ook maar één enkel voorwerp, dat op het bestaan van vroegere intelligenties zou kunnen wijzen, is er één nog herkenbare rotstekening, dan zouden deze vondsten onze godsdiensten twijfelachtig maken en ons verleden in verwarring brengen. Slechts één enkele zodanige ontdekking zou de grootste revolutie en transformatie in de geschiedenis der mensheid tot stand brengen.
1969 - Erich von Däniken in zijn boek Waren de goden kosmonauten?

Volgens hem zou dus in 1981 de eerste mens op Mars moeten landen. We zijn inmiddels ruim dertig jaar verder. De mens is nog steeds niet op Mars gesignaleerd. Maar gelukkig is er Pilgrim die al druk in de weer is met - jaja beste mensen - volledige kolonisatie van Mars . . .

Niet voor het een of ander. Ik ga toch liever hier op aarde dood dan op Mars. Waarom? Omdat ik onder de aarde begraven wil worden en die is op Mars niet aanwezig. Zodat Jezus weet waar ik te vinden ben. Trouwens, Armageddon zal op de aarde plaatsvinden en NIET op Mars. Verder is het zo dat Jezus weer terugkomt. Op Mars? Niet dat ik weet. Misschien weet Pilgrim hier iets meer van. Hoe is het dan in godsnaam mogelijk dat zo'n gelovig iemand als Pilgrim zo druk in de weer is met het koloniseren van Mars? Wil hij Jezus dan soms een poets bakken? Wil hij Gods voornemen met de aarde in de wielen rijden? Meent hij zich te kunnen meten met de oerkrachten van God en zijn zoon Jezus?

Vandaar deze veilige plek die off topic wordt genoemd.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: of topic.

Bericht door Pilgrim »

Ik kom niet meer bij van het lachen Hans. :D

Je moet het maar zo zien: ik heb gewoon mijn eigen ideeën om de mensheid (op lange termijn) voor de ondergang te behoeden. En Armageddon? Nou dat zien we dan wel. Ik zal over profetieën m.b.t. de ondergang van de wereld (Armageddon) over een tijdje een wel andere topic openen. Dan kunnen we daar over deze kwestie discussiëren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

De roeping van pilgrim

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Pilgrim schreef:Ik kom niet meer bij van het lachen Hans. :D
He he! Nou ken ik je weer.
Je moet het maar zo zien: ik heb gewoon mijn eigen ideeën om de mensheid (op lange termijn) voor de ondergang te behoeden.
Daar heb ik nu juist geen last van.

Waar zal ik mij mee bemoeien? Ik maak me ook niet druk. Ik tetter maar wat. Ik ben maar beperkt intelligent. Mijn hersenen laten niet toe dat ik ingewikkelde denkpatronen kan bevatten. Misschien is dat juist mijn redding dat ik mij zo prettig voel vanuit mijn simpele observatie van de mens. En dan is mijn conclusie: verspilde tijd en moeite. Tijd voor een aangename alcoholische versnapering en hilarische verpozing met een of meer goede vrienden, vriendinnen of bekenden.

Waar wij ons mee moeten bezig houden is het leven NU hier op aarde zo aangenaam mogelijk maken. VOOR IEDEREEN. Maar wat zien we? Zolang wij bereid zijn de achterlijkheid een voorname plaats in onze beschaving toe te kennen, zoals het van de pot gerukte en door woestijnzand vormgegeven islamisme, zullen achtereenvolgende generaties alle zeilen moeten bijzetten om er ooit nog wat passend in het milieu van het verstand van te kunnen maken.

Wie accepteert dat islam thuishoort in ONZE kennisbeschaving is als een dwaas die niet kan zwemmen en het diepe water inspringt, in de overtuiging dat hij zal drijven. Immers, eenden, net zoals hele grote boten, drijven toch ook op het water. Dat heeft hij toch zelf waargenomen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie