Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Bericht door Pilgrim »

Gelukkig maar dat dat perverse en decadente Romeinse Rijk niet stand gehouden heeft. Vrolijk Pasen!!! ik ga het uitbundig vieren.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mijmeringen bij het begin van de lente

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Gelukkig maar dat dat perverse en decadente Romeinse Rijk niet stand gehouden heeft. Vrolijk Pasen!!! ik ga het uitbundig vieren.
Tja, Pasen...het uitbundig vieren van een marteling met de dood tot gevolg en een bedriegerij achteraf, de zgz. Verrijzenis van de Here Jezus. Romeinen zouden ZO iets laag-bij-de-gronds idd niet gevierd hebben :) .
De Paasgedachte van Mercator: Jezus was een zelfmoordterrorist.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijmeringen bij het begin van de lente

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:De Paasgedachte van Mercator: Jezus was een zelfmoordterrorist.
Wat een dwaze gedachte. Jezus was immers geen terrorist en heeft ook niemand anders in zijn dood meegenomen. Of je zijn daad van opoffering ook kan zien als een soort zelfmoord is natuurlijk discutabel.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mijmeringen bij het begin van de lente

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Wat een dwaze gedachte. Jezus was immers geen terrorist en heeft ook niemand anders in zijn dood meegenomen. Of je zijn daad van opoffering ook kan zien als een soort zelfmoord is natuurlijk discutabel.
t Is maar hoe je het bekijkt. Voor zover ik weet heeft A. Hitler ook nooit eigenhandig iemand gedood behalve zichzelf.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Mercator en Pilgrim, moet dit nu echt weer? Als jullie deze discussie willen voeren, dan graag in een ander topic!
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mijmeringen bij het begin van de lente

Bericht door Pilgrim »

Ik vind de uitspraken van Mercator dusdanig dwaas en geborneerd dat ik hier verder niet meer op inga. Het getuigt van een geborneerde afkeer van het Christendom wat op niets gegrond is, behalve misschien op zijn marxistische verleden. Ik ben er spuugzat van!
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mijmeringen bij het begin van de lente

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:Ik vind de uitspraken van Mercator dusdanig dwaas en geborneerd dat ik hier verder niet meer op inga. Het getuigt van een geborneerde afkeer van het Christendom wat op niets gegrond is, !
Absoluut niet. Het probleem met jouw is dat je de Vrij Onderzoek Modus helemaal uitschakelt zo gauw het woord Jezus verschijnt.
Je lijkt wel een Beatles -fan anno 1965 :D !
Christendom is in principe even dwaas als Joden-en Mohammedanendom, maar DE grote verdienste van de christenen is dat ze na een opvoedingsproces van enkele eeuwen hun fabels als niet meer dan een onschadelijke folklore zijn gaan zien. In schril contrast tot de Islamieten die halsstarrig blijven vasthouden aan de oorspronkelijke drug.
Je zou kunnen zeggen dat Christenen van de dodelijke heroïne zijn overgegaan op het onschadelijke methadon, moslims zijn junks die blijven vasthouden aan de originele stuff.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Bericht door Pilgrim »

Ach, houd toch eens een keer op met je onzin man! Al je kletspraat is helemaal niet op rationele overwegingen gebaseerd. Als die zogenaamde 'vrije' onderzoekmodus van je tot de conclusie komt dat Jezus gelijkwaardig is aan Hitler ben je gewoon een idioot. :yuk: Die onderzoekmodus van je lijkt me helemaal niet zo vrij en vermoedelijk weet je nauwelijks waar je het over hebt, want je hebt destijds zelf gezegd dat je het niet de moeite waard vindt om je in de bijbel te verdiepen. Een vooroordeel dus. Wat dat betreft heb ik toch meer een onbevangen blik op de wereld en ook op Jezus.
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef: want je hebt destijds zelf gezegd dat je het niet de moeite waard vindt om je in de bijbel te verdiepen.
Verdiep jij je maar in het bijbelboekje, ik vind mijn diepzinnige inzichten in de catalogus van de C1000 :D ! Jij bent geen haar beter dan een Pakistaanse geitenhoeder die in een grot de Koran van buiten leert. Nee, jij bent SLECHTER want die Pakistaanse geitenboer heeft heel zijn leven nooit iets anders gekend , dat excuus heb jij helemaal niet.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Bericht door Pilgrim »

:P
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Bericht door mercator »

Pilgrim, een vraag aan jouw als Erkend Bijbelkenner-ik ben niet zo sterk in die materie-: waarom verrees je idool, de popzanger Jezus, op de 3de dag na zijn overlijden, en niet na de 5de of de 322ste ?
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Pilgrim
Berichten: 51240
Lid geworden op: wo jan 17, 2007 1:00 pm
Locatie: Dhimmistad

Re: Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Bericht door Pilgrim »

mercator schreef:Pilgrim, een vraag aan jouw als Erkend Bijbelkenner-ik ben niet zo sterk in die materie-: waarom verrees je idool, de popzanger Jezus, op de 3de dag na zijn overlijden, en niet na de 5de of de 322ste?
Maar dat had ik toch al eerder vermeld? De Derde Dag is symbolisch, want iedere ‘dag’ slaat op een tijdspanne van 1000 jaar. In onderstaande topic had ik het een en ander goed uitgelegd, dacht ik.

http://www.dutch.faithfreedom.org/forum ... 26&t=20675" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik snap overigens niet waarom je je nou zo druk maakt en hatelijk doet. Je hebt het over een ‘vrije onderzoek modus’ die volgens jouw idee kennelijk altijd moet leiden tot de conclusie dat het christendom bedrog is, maar je hebt zo te zien zelf nog nooit gebruik gemaakt van die ‘onderzoekmodus’ om deze materie goed te onderzoeken, want je zegt ook nu weer dat je ‘niet zo sterk in die materie’ bent. Ik heb dat met een open geest wel gedaan en naast de Bijbel (ik heb de bijbel overigens nog nooit helemaal uitgelezen) ook andere (historische) literatuur m.b.t. tot dit onderwerp en aanverwante zaken gelezen. Verder ook zaken over o.a. over Europese zieners van de afgelopen eeuwen, paranormale zaken, bijna dood-ervaringen etc. Met mijn ‘vrije onderzoekmodus’ ben ik dus kennelijk tot andere conclusies gekomen dan jij. Is dat het wat je irriteert?
De Islam is een groot gevaar!
Jezus leeft maar Mohammed is dood (en in de hel)
mercator
Berichten: 19672
Lid geworden op: do nov 06, 2008 1:36 pm
Locatie: Vlaanderen

Re: Mercator versus Pilgrim. Paasfeest.

Bericht door mercator »

Pilgrim schreef:[ Verder ook zaken over o.a. over Europese zieners van de afgelopen eeuwen, paranormale zaken, bijna dood-ervaringen etc.?
Ja zeer interessant, t is allemaal een kwestie van hobby-beleving, niks mis mee :D !

k bedacht me nog net dat heel het Christen-dom een enorm uit de hand gelopen Candid Camera gebeuren met Frans Bauer is !
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Gebruikersavatar
Hans v d Mortel sr
Berichten: 17465
Lid geworden op: za jun 18, 2011 7:07 pm

Mercator versus Pilgrim. Over het zelfmoord terroristenfeest

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
Pilgrim schreef:Gelukkig maar dat dat perverse en decadente Romeinse Rijk niet stand gehouden heeft. Vrolijk Pasen!!! ik ga het uitbundig vieren.
Tja, Pasen...het uitbundig vieren van een marteling met de dood tot gevolg en een bedriegerij achteraf, de zgz. Verrijzenis van de Here Jezus. Romeinen zouden ZO iets laag-bij-de-gronds idd niet gevierd hebben :) .
De Paasgedachte van Mercator: Jezus was een zelfmoordterrorist.
Dat zou best weleens waar kunnen zijn. Omdat die hele kruisiging tot in de puntjes was voorbereid en uitgewerkt. Jezus was eigenlijk een zelfbenoemde Bartje die zichzelf voordroeg om gehangen te worden. Waarom? Om hiermee een explosie van geweld tegen de joden te kunnen realiseren. Dat was een. Maar dat was nog niet genoeg. Als tweede verwezenlijking van zijn weerzinwekkende agressieve daad gingen miljoenen mensen op de vuist om elkaar op leven en dood te bestrijden vanwege het gelijk van de grootste godsdienstwaanzinnige. Maar eerst noemden zij zich nog even christen voor de statistieken van het geweld. De enige eerlijkheid die je deze losgeslagen meute van ontspoorde godsdienstdwazen kunt meegeven.

In feite heeft Jezus tientallen miljoenen slachtoffers op zijn geweten. Neen! Het is nog veel erger. Het zijn er miljarden. Want volgens hem bestond er niet een mens zonder zonde. Weleens van een steengooier gehoord die zonder zonde was? Nou dan! Met die wetenschap is Jezus gestorven. Dat alle mensen maar flink zouden zondigen zodat hij zijn gelijk bij God in de hemel kon halen met zijn steevaste overtuiging: Dankzij mijn dood heb ik mensen kunnen terroriseren tot onophoudende zonde tot de dood erop volgt. Zoiets als bij Jezus zelf is gebeurd. Maar dan zonder zonde!

Uiteindelijk komt de tijd dat Jezus hen allemaal weer zal verlossen van de zonde. Daarvoor zal Jezus hen uit den dode laten verrijzen. Of Jezus daartoe in staat is? Jazeker! Wat dacht je wat? Dat heeft hij laten zien door op eigen kracht uit zijn graf op te staan, zich daarna een paar dagen in de luwte te verstoppen, om zich vervolgens weer fris van de lever, alsof er helemaal niets gebeurd was aan een stel vrienden weer te vertonen. Een spookverschijning? Welnee Jezus ontzenuwde hun twijfel door hen zijn gaten in zijn handen te laten zien, waarmee dan het onherroepelijke bewijs van het waargebeurde verhaal werd bevestigd. Dus . . . beter is Jezus vanaf nu (volledigheidshalve) De zelfmoordterrorist voor het Algemeen Welzijn te noemen. Alvast een vrolijk Pasen toegewenst. En denk aan wat Jezus voor u gedaan heeft (als ongeëvenaarde Zelfmoordterrorist voor het Algemeen Welzijn)
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Plaats reactie