Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Mahalingam »

Agenten die jongeren aanspreken met "Héé jij daar !!!!" (op zijn Frans natuurlijk) in plaats van "Zou U zo vriendelijk willen zijn te stoppen met hard weglopen? "
Wat krijg je dan? Dit natuurlijk:
"Vorige week nog moest de politie het ontgelden toen jongeren met molotovcocktails begonnen te gooien.".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

De politie verduidelijkt dat het zeker niet gaat om een terreurdaad. :no1: Echt niet hoor. De man was gewoon een beetje boos.
Verschillende gewonden bij steekpartij in Sint-Jans-Molenbeek: geen terreurdaad volgens politie

In het Weststation in Sint-Jans-Molenbeek heeft een man maandagnamiddag verschillende personen aangevallen en verwond met een mes. Dat bevestigt de lokale politie Brussel West (Jette/Ganshoren/Koekelberg/Sint-Jans-Molenbeek/Sint-Agatha-Berchem). Die verduidelijkt dat het zeker niet gaat om een terreurdaad.

Volgens de eerste informatie is de politie Brussel West rond 15 uur moeten tussenkomen in het station om een man met een mes op te pakken die verschillende personen verwond had. De man kon gearresteerd worden maar over de juiste toestand van de slachtoffers zijn nog geen details bekend. Het onderzoek wordt verder gevoerd door de federale spoorwegpolitie.

Het Brusselse parket laat in een persbericht weten dat het incident plaatsvond in een metrotrein en bevestigt dat het om feiten in de privésfeer gaan. Een vrouw raakte ernstig gewond en een zwangere vrouw in de trein werd naar vermoeden door de dader geduwd toen hij vluchtte. Het parket heeft tevens verzocht de videobeelden in beslag te nemen en een wetsdokter aangesteld.

Volgens La Dernière Heure gaat het om een relationele kwestie, waarbij een man zijn ex zou hebben aangevallen. RTL Info sprak met een getuige. “Ik zat in de middelste wagon”, zegt die. “En ik zag plots dat een man met een mes uithaalde naar de keel van een vrouw. Er was paniek. We wisten niet wat te doen. Toen kwam de politie en zijn we geëvacueerd.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door King George »

Na verward nu ook een beetje boos?
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

King George schreef:
ma feb 01, 2021 10:30 pm
Na verward nu ook een beetje boos?
Nog een boze man.

Afbeelding

Via Filip Dewinter...Filmpje.

Man wordt v/d trap geduwd in station van Vilvoorde... Dagelijkse praktijk, maar de vraag blijft waarom doet niemand wat? Uit schrik, uit onverschilligheid, omdat het erbij hoort?

The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door King George »

Iesj koeltoer.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Mahalingam »

En wat is Molenbeek toch fijn verrijkt door de multikul.
Politie pakt vijf verdachten op die 19-jarige in kanaal gooiden

In Sint-Jans-Molenbeek zijn donderdagochtend vijf mensen opgepakt die er van verdacht worden een 19-jarige jongeman te hebben geslagen en hem nadien vastgebonden in het kanaal van Brussel te hebben gegooid. Dat schrijft Sudinfo.


De feiten dateren van 28 augustus. Het zou om een vergeldingsactie gaan. Het Brussels parket bevestigt de arrestatie van vier meerderjarigen en één minderjarige, maar gaf geen verdere commentaar.

De actie zou een vergelding zijn voor slagen door de jongeman aan een kind. Twee minderjarigen zijn intussen vrijgelaten onder voorwaarden, maar zijn wel aangeklaagd als dader of medeplichtige voor vrijwillige slagen en verwondingen (in bende en gewapend). Het gevolg voor de man was arbeidsongeschiktheid. Twee andere meerderjarigen zijn zonder voorwaarden vrijgelaten. De beslissing met betrekking tot de minderjarige werd niet meegedeeld.

Foto

De actie maakte volgens Sudinfo deel uit van een strafexpeditie. Een van de gearresteerde verdachten, een vrouw, zou een afspraak met het slachtoffer hebben gemaakt omdat zij uitleg van hem wou over een foto op sociale media waaruit zou blijken dat het kind van haar ex-vriend was geslagen. De andere verdachten wachtten hem op aan de Havenlaan. Een van de verdachten zou de jongeman in het water geduwd hebben terwijl hij vastgebonden was. Hij slaagde erin zichzelf te bevrijden en de oever te bereiken.
https://www.hln.be/brussel/politie-pakt ... ~ae438a37/

"...de jongeman in het water geduwd hebben terwijl hij vastgebonden was."
Dat lijkt mij toch echt een poging tot moord. En het gerecht spreekt over slagen en verwondingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

MIVB rijdt niet meer langs Molenbeekse haltes omdat bussen er vaak bekogeld werden met stenen

Vervoersmaatschappij MIVB wijzigt haar traject in Molenbeek nadat bussen er verschillende keren bekogeld werden met stenen. Dat meldt het Franstalige DH. Volgens de MIVB kon de veiligheid van haar chauffeurs niet meer gegarandeerd worden en rechtvaardigt dit logischerwijs de beslissing.

Het gaat om lijn 89 van de MIVB die door het centrum van het Brusselse Molenbeek rijdt. Daar werden buschauffeurs de voorbije weken echter tal van keren slachtoffer van geweld. Daarom heeft de MIVB besloten om de bussen te laten omrijden en een aantal haltes in Molenbeek niet langer te bedienen. Het gaat om vier haltes tussen Delacroix en Ribaucourt.

“Er vonden verschillende incidenten plaats in het centrum van de stad”, zo stelt woordvoerder van de MIVB, Cindy Arents, aan DH. “Er zijn spanningen in deze wijk en bovendien parkeren veel auto’s zich regelmatig gewoon aan de bushaltes, waardoor de bussen er niet kunnen passeren.” De veiligheid van het MIVB-personeel kon niet langer gegarandeerd worden, klinkt het nog, waardoor ze zich genoodzaakt zagen deze maatregel te nemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

King George schreef:
za apr 17, 2021 10:43 am
Vlucht voor de politie , rijdt zich te pletter tegen een combi en er wordt een basketbalplein naar hem vernoemd . Weet iemand een plein zijn vernoemd naar de slachtoffers
Nee. weet ik niet....Welkom in de woke wereld van de Brusselse goedmens.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Nou ja zeg...Uiteindelijk druipen de vechtersbaasjes af met het verwijt dat ze hun ramadan hebben verbroken door de treinbegeleider. Vermoedelijk doelen ze daarmee op het vechten dat in principe niet is toegestaan tijdens de vastenperiode.
Treinbegeleider krijgt rake klappen na discussie over mondmasker


Een treinbegeleider is zaterdag het slachtoffer geworden van fysiek geweld in het station Brussel-Noord. De man had even voordien op de trein een opmerking gegeven aan een jongeman die geen mondmasker droeg. De begeleider gaat een klacht indienen bij de politie.

De beelden van de vechtpartij doken na afloop op via sociale media. Daarop is te zien hoe een treinbegeleider op het station van Brussel-Noord enkele rake klappen krijgt van minstens twee jonge kerels. De begeleider laat zich niet doen en deelt zelf ook een trap uit om zich te verweren.

Uiteindelijk druipen de vechtersbaasjes af met het verwijt dat ze hun ramadan hebben verbroken door de treinbegeleider. Vermoedelijk doelen ze daarmee op het vechten dat in principe niet is toegestaan tijdens de vastenperiode.

Aanleiding voor het tumult blijkt een opmerking te zijn eerder op de trein omdat de jongeman zijn mondmasker niet droeg. “De treinreiziger weigerde zijn mondmasker te dragen”, zegt Bart Crols van de NMBS. “Daarop is onze treinbegeleider het slachtoffer geworden van fysieke agressie. Dergelijke vorm van agressie is onaanvaardbaar ten aanzien van ons personeel dat de treinreiziger enkel wees op het respecteren van een wettelijke maatregel die werd ingevoerd voor de veiligheid van eenieder. De treinbegeleider dient klacht in bij de politie en wij zullen hem daarbij de volle steun verlenen.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door hans van de mortel »

De Oplossing.

Te beginnen met mensen die de naam Mohammed dragen. Geef moslims een oprotpremie en verstrek daarna nooit meer een visum aan moslims uit moslimlanden.

Het is allemaal zo simpel. Als er maar eenmaal een begin mee wordt gemaakt. Door alle moslims duidelijk te maken dat zij behoren tot de mislukte mensensoort die hier niet op prijs wordt gesteld.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Mahalingam »

Het Brussels parlementslid Mathias Vanden Borre (N-VA) wandelde door de wijk Essegem.
Daar trok hij de aandacht van een roedel hyena's.
Parlementslid filmt hoe Brusselse jongeren hem aanvallen: “Gestampt, geslagen en bijna beroofd”

Afbeelding

Brussels parlementslid Mathias Vanden Borre (N-VA) heeft een filmpje gemaakt waarop te zien is hoe hij in Brussel is belaagd door een aantal jongeren. “Ik ben aangevallen, gestampt, geslagen en bijna beroofd”, vertelt Vanden Borre aan HLN. Het parlementslid kon vluchten, maar raakte gewond. De politie bevestigt het verhaal en voert een onderzoek.

De feiten gebeurden omstreeks 17 uur in Brussel aan de wijk Essegem, op de grens van Jette en Laken. “Ik was met mijn vrouw en mijn zoontje van zeven dagen oud op bezoek bij een fotograaf. Toen mijn vrouw en mijn zoon daar nog binnen zaten, ging ik al even een blokje rond wandelen”, vertelt Vanden Borre aan HLN. Het N-VA-parlementslid kent de omgeving, want woont zelf ook in de buurt.

“Plots kwamen zes à zeven jonge gasten achter mij wandelen. Die begonnen tegen mij te roepen, mij te intimideren. Ik pakte mijn gsm en begon te filmen. Daarop kwamen ze nog dichter. Ik kreeg eerst een schop in mijn zij, daarna een slag op mijn kaak. Een van hen probeerde mijn gsm te stelen. Toen ben ik gaan lopen.”

Vanden Borre kon ontsnappen, maar de bende liep achter hem aan. “Daarop ben ik nog eens 500 meter verder gelopen en heb ik de politie gebeld.” Die waren volgens het parlementslid al na enkele minuten met verschillende ploegen ter plaatse.
Spoiler! :
Oorsuizingen

“Mijn kaak is gezwollen en ik heb last van oorsuizingen”, zegt Vanden Borre, die deze namiddag al een dokter bezocht en drie dagen werkonbekwaam is. Hij heeft er geen idee van waarom de jongeren hem aanvielen. “Ze kwamen vanuit het niets achter me aan”, aldus Vanden Borre.

Een politiewoordvoerder bevestigt aan HLN dat een onderzoek loopt naar de aanval. Of de daders gevat zijn, is niet duidelijk. “Een politieagent herkende op mijn beelden wel al meteen een van die gasten. Dus ik vermoed dat ze wel bekend zijn bij de politie”, aldus nog Vanden Borre die vanavond bij de politie zat om klacht in te dienen. Hij hoopt dat de opgenomen beelden, die hij ook op sociale media plaatste, zullen helpen bij de identificatie van zijn belagers.
https://www.hln.be/brussel/parlementsli ... ~ac28a1c4/
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Een schrikbeeld.

In Brussel-stad heeft meer dan 80 procent buitenlandse achtergrond: voor het eerst officiële cijfers over diversiteit in Belgie

Dat de bevolking van België diverser wordt, is voor het eerst officieel in cijfers gegoten. 32,1 procent van de inwoners heeft een buitenlandse achtergrond, tegenover 25,7 procent tien jaar geleden. In Brussel-stad heeft meer dan 80 procent een buitenlandse achtergrond, in de meest homogene gemeente nog geen 4.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Brusselse jongeren herkennen politieman in burger, achtervolgen hem en slaan hem in elkaar op klaarlichte dag

Een politieman van de politiezone Brussel-Zuid is maandagavond in elkaar geslagen door jongeren. De feiten gebeurden vlak bij het beruchte Jacques-Franckplein in Sint-Gillis. De politieman was niet in dienst en dus in burger, maar de jongeren herkenden hem en gingen achter hem aan.

Het incident gebeurde om 18.45 uur. De politieman, een dertiger wandelde gewoon op straat. Plots kwam een grote groep van een veertigtal jongeren achter hem aan. Ze sloegen hem met stokken, met een kruk en met een baseballbat. “De collega kreeg vooral slagen op de rug”, zegt politiewoordvoerster Sarah Frederickx.

De agent kon ontzet worden door enkele handelaars uit de buurt die tussenkwamen. “Hij is zeven dagen werkonbekwaam. Het is heel erg dat je als politieman geviseerd wordt gewoon omdat je nu eenmaal politieman bent en je werk doet. Dramatisch”, zegt de woordvoerster nog.

Bendeoorlog

Bronnen vertellen ons dat de wraakactie mogelijk te maken heeft met het harde optreden van de politie tijdens La Boum 2. “We weten het op dit moment niet. Maar we vermoeden dat er andere zaken spelen. In de wijken is het al heel lang heel onrustig. De spanning is fel opgelopen. Er is bovendien een rivaliteit tussen twee bendes: die van de Marollen en die van Jacques Franck”.

Een bron bevestigt dat er inderdaad een bendeoorlog aan de gang is momenteel. “Het gaat om territorium, beide bendes willen hun afzetmarkt voor drugs vergroten”, aldus de bron. Er zou op dit moment nog niemand van de aanvallers gearresteerd zijn.

Het parket is karig met commentaar. “Er is een dossier lopende, maar over de context kunnen we niets kwijt. Eerst moet de zaak onderzocht worden”.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Geweld blijft Jacques Francksquare teisteren: ‘Ze sloegen en schopten overal. Waarom?'

Wat is er aan de hand in de buurt van de Jacques Francksquare in Sint-Gillis, waar maandag een agent in elkaar geslagen werd? De wijk wordt al jaren geteisterd door geweld van jongeren, die nu ook in de clinch liggen met hun leeftijdsgenoten uit de Marollen. En de bewoners en handelaars ondervinden de gevolgen. “Ik heb hier al jongens van 10 jaar gewond zien passeren. Voor de jongeren hier is geweld normaal."

“Ze respecteren niets, ze werken niet, spreken de taal niet en passen zich niet aan. Heel de dag hebben ze niets te doen. Natuurlijk komt er dan bagarre.” Serdar Guray neemt geen blad voor de mond wanneer we hem vragen naar de problemen in de wijk in Sint-Gillis waar hij in Brasserie Roza werkt. Zijn zaak bevindt zich op de hoek van Jean Volderslaan en de Vorstsesteenweg. Schuin tegenover Brasserie Roza staat een van de twee grote sociale woonblokken die de Jacques Francksquare overschaduwen. Met ‘ze’ bedoelt hij de jongeren die in de blokken wonen.

“Zondag heb ik ze hier zien vechten, maandag ook en gisteren was er nog wat te doen voor de Carrefour verderop in de straat,” zegt Guray. De politieagent in burger die maandag door een dertigtal jongeren werd aangevallen, moet ongeveer ter hoogte van Gurays brasserie tegen de grond gewerkt zijn. Op camerabeelden is te zien hoe de groep hem achternaloopt. Volgens Guray was er nog iemand bij. “Met dertig tegen twee. Ze sloegen en schopten ze overal, ook tegen het hoofd. Waarom, vraag ik me af?”

Volgens de verklaring van de politie hadden de jongeren de agent in burger vermoedelijk herkend. De agent werd, buiten zijn dienst, rond 18u45 belaagd door een dertigtal jongeren en met verschillende voorwerpen geslagen. De man is zeven dagen werkonbekwaam.

Wie er achter de aanval op de agent in burger zaten, moet het nog lopende politieonderzoek uitwijzen. Korpschef Jurgen De Landsheer geeft voorlopig geen reactie op de feiten. Het parket laat weten dat er nog geen aanhoudingen verricht werden.

“Dit gebeurt niet vaak,” zegt Rudy Harnie van politievakbond ACV. “Er moet altijd een onderliggende reden zijn wanneer een agent op straat wordt aangevallen. Het zou een afrekening kunnen zijn, maar de echte reden ken ik nog niet. De kans dat ze hem daar toevallig tegenkwamen, acht ik klein.”

Bende ‘kocht' meisje
De wijk rondom de Jacques Francksquare staat al jaren gekend als chaud, benadrukt iedereen die we ter plaatse aanspreken. Zo werd een aantal jaar geleden al het vrouwelijke hoofd van de speciale nabijheidspolitie Uneus, die in de wijk opereert, geviseerd. De agent die afgelopen maandag werd aangevallen, behoorde ook tot die dienst. Er werd destijds onder meer vuurwerk aan de achterruit van haar auto bevestigd en een molotovcocktail door de ruit van het politiecommissariaat gegooid.

Een opknapbeurt van het plein zelf, in 2019, kon de problemen met jongerenbendes en drugsdealers niet verdrijven. Niet veel later bleek ook de Fioul Gang de Jacques Francksquare als thuisbasis te hebben. Die bende kwam anderhalf jaar geleden in het nieuws nadat ze een 16-jarig Frans meisje voor 2.000 euro hadden ‘gekocht’ van haar vriendje en in de prostitutie hadden gedwongen. Of die bende ook nu weer betrokken was, is niet geweten.

Tegelijk is ook die speciale nabijheidspolitie al regelmatig in opspraak gekomen. Zo was er drie jaar geleden een beschuldiging van machtsmisbruik door jongeren en hun moeders. Ook recenter nog waren er verschillende betogingen tegen het soms hardhandige optreden van Uneus.

Nochtans oogt het plein, met zijn voetbal- en basketbalveldje, verschillende bankjes en groenstroken, behoorlijk kalm op woensdagmiddag. Ouders basketballen met hun kinderen, bejaarden laten hun honden uit en passanten werken er hun lunch naar binnen. Een drietal tieners racet op een schijnbaar onbeperkt budget met Lime-deelsteps rondom de voetbalkooi. En een ander groepje inspecteert de holle binnenkant van een geknakte lantaarnpaal. Verderop staan de stompjes van twee eerder gesneuvelde lichtbronnen.

“Het probleem zijn die twee grote blokken,” zegt Saumi Dehossy, die als animator in de wijk werkzaam is. “We zetten die mensen hier allemaal bij elkaar in kleine huizen. We marginaliseren ze in getto’s. Mensen zonder veel geld of een opleiding. Veel van de jongeren hebben het idee dat er geen toekomst is voor hen.”

Dehossy zegt dat de meeste problemen ’s avonds beginnen. “Dan worden hier veel drugs verkocht. Het is altijd al een lastige buurt geweest, maar de laatste dagen is het weer wat heftiger.”

Net als barman Guray begint Dehossy over de grote vechtpartij van zondagavond. “Er is een dispuut tussen jongeren uit de Marollen en Sint-Gillis”, vertelt Dehossy, terwijl hij aan het laatste deel van zijn sigaret lurkt en richting de voetbalkooi kijkt. De politie vermeldde die onderlinge rivaliteit ook in haar verklaring. “Het gaat vooral over territorium. Zondagavond was hier een grote vechtpartij tussen 30 jongeren uit Sint-Gillis en 20 uit de Marollen. Ze slaan elkaar met alles: planken, krukken, ijzeren staven. Ze verstoppen die vaak bij de ingang van de voetbalkooi.”

Ingeslagen ruiten
Volgens Dehossy zien de jongeren veel te veel geweld. “Ik heb hier al jongens van 10 jaar gewond zien passeren. Voor die jongeren die hier opgroeien is dat normaal: ze zien het op tv en op internet. Als de oudere jongeren vechten in die voetbalkooi, gooien de kleintjes allerlei spullen van buiten in de kooi om ze te raken.”

Niet alleen de bewoners of passanten ondervinden hinder van dat giftige klimaat. “De laatste drie maanden werd mijn ruit al vijf keer ingeslagen,” fulmineert Guray. “Ga het maar vragen bij de andere handelaars, en ze zullen je allemaal gelijkaardige verhalen vertellen.” In de telecomwinkel even verderop bevestigen dat ze recent nog een poging tot inbraak hadden. Van de vechtpartijen hebben ze alleen via internet gehoord. “Gelukkig woon ik niet in de wijk,” zegt de bediende achter de kassa.

‘Probleem van de hele samenleving’
Dat de problemen hardnekkig zijn, blijkt ook uit andere getuigenissen vanuit de wijk. De opwaardering van het plein zelf blijkt vooralsnog alleen een esthetische ingreep te zijn geweest. Achter de ramen van de woonblokken oogt het rommelig. De politie krijgt moeilijk vat op de verantwoordelijken voor de problemen en ligt zelf ook onder vuur. Een oudere vrouw die haar hond uitlaat, zegt dat ze niet op straat komt wanneer het donker is. Dehossy stelt dat vooral vrouwen en meisjes het plein ’s avonds mijden.

“Dit is een probleem van de hele samenleving,” vindt Dehossy. “Gelijkaardige dingen gebeuren ook elders in de stad waar mensen zo gemarginaliseerd worden. Ga eens kijken in de Marollen, of aan het Moricharplein.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
hans van de mortel
Berichten: 7918
Lid geworden op: zo jun 03, 2007 12:41 pm

Molenbeek.... Pas op voor Marokkaanse moslims!

Bericht door hans van de mortel »

Ariel schreef:
do mei 06, 2021 12:03 am
Geweld blijft Jacques Francksquare teisteren: ‘Ze sloegen en schopten overal. Waarom?'

Wat is er aan de hand in de buurt van de Jacques Francksquare in Sint-Gillis, waar maandag een agent in elkaar geslagen werd? De wijk wordt al jaren geteisterd door geweld van jongeren, die nu ook in de clinch liggen met hun leeftijdsgenoten uit de Marollen. En de bewoners en handelaars ondervinden de gevolgen. “Ik heb hier al jongens van 10 jaar gewond zien passeren. Voor de jongeren hier is geweld normaal."

“Ze respecteren niets, ze werken niet, spreken de taal niet en passen zich niet aan.
Geen probleem. Daar zijn werkkampen, strafkampen of opvoedingsgestichten voor.

We leven in een politieke cultuur en klimaat van pappen, nat houden, en toekijken hoe niets helpt om mohammedaanse Marokkaanse slecht opgevoede jongens in het gareel te houden die stelselmatig handelen en in de voetsporen treden van de historische pedofiele psychopaat, sadist, plunderaar en oorlogsmisdadiger Mohammed. De naam moslim is een mistdeken om de ware naam te verdoezelen. Als volgers van de vieze gore sadistische Arabische Profeet dienen zijn volgers - vanzelfsprekend - mohammedanen genoemd te worden.

Ik moest verplicht in dienst. Op een nette manier wist ik daar binnen zes weken weer uit te komen. Destijds samen met Jan des Bouvrie. Alleen wie dom was met een grot bek tegen zijn superieuren, kon rekenen op een aantal maanden Nieuwersluis. Dat was beslist geen pretje - soms met eenzame opsluiting. Zover als ik weet kwam elke dwarsligger en agitator er als genezen en aan de maatschappij aangepast weer uit. Dat strafkamp Nieuwersluis was uitermate geschikt voor Marokkaans moslimtuig, opgevoed door hun moskeevaders in de leer van profeet Mohammed. Maar toen waren er nog geen kinderen van Marokkanen in de leeftijd van 18, 19 jaar die - helaas - niet in militaire dienst moesten.
Geen eigen mening verkondigen is de vrijwillige celstraf van het verstand.

CITATEN OVER PROFEET MOHAMMED
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Het is lang geen alleenstaand feit, de lynchpartij op een agent afgelopen maandag. In de afgelopen drie weken zijn er zeker vier zware aanvallen geweest op politiemensen in de zone Brussel-Zuid. “Jongerenbendes zijn hier baas op de straat” , klinkt het verontrust bij verschillende agenten. “Er is een grote uitbarsting op til en we vrezen dat we die niet aan gaan kunnen.” Korpschef Jurgen De Landsheer bevestigt dat er spanning in de lucht hangt. “Vergis u niet: Ik wil die kerels die onze collega aangevallen hebben allemaal in de gevangenis. Maar we zullen het met maatwerk moeten doen.”
Politiezone Brussel Zuid kreeg in 3 weken liefst 4 keer met geweld te maken: “We zijn op dit moment niet zo graag gezien”

Het incident van afgelopen maandag waarbij een politieman van de zone Brussel Zuid (Anderlecht/Sint-Gillis/Vorst) werd aangevallen door een groep jongeren, is niet het eerste of enige incident van de afgelopen weken waarbij leden van de politiezone het slachtoffer zijn geworden van agressie. Dat meldt Het Nieuwsblad donderdag en wordt bevestigd door politiewoordvoerster Sarah Frederickx. “Er is extra budget vrijgemaakt voor de ‘nabijheidspolitie’.”

Afgelopen maandagavond werd een politieman in burger, die niet aan het werk was, op het Jacques Franckplein in Sint-Gillis herkend door een groep jongeren en vervolgens door een 40-tal jongeren aangevallen. Die sloegen hem met stokken, met een kruk en met een baseball bat. De politieman kreeg voornamelijk klappen op de rug en is zeven dagen arbeidsongeschikt.

Slagen en bekogelingen
Volgens Het Nieuwsblad is er sprake van nog drie andere feiten van geweld tegen politiemensen in de politiezone Brussel Zuid in de laatste weken. Op 16 april achtervolgde een politieman op de motor een andere motorrijder die “halsbrekende toeren” aan het uithalen was. Toen de dolle motorrijder gearresteerd werd, kreeg de politieman slagen, waarbij hij een neusbreuk opliep.

Op 25 april werden drie patrouilles die waren uitgerukt voor een ruzie op het Lemmensplein klemgereden door een wagen zonder nummerplaat. Daarna werden de agenten aangevallen door een menigte, die hen bekogelde met stenen, stokken en verkeersborden. Afgelopen weekend ten slotte werden politieagenten bekogeld tijdens een interventie in Kuregem.

Drugsbendes en corona
Over alle incidenten werden processen-verbaal opgesteld en zijn de onderzoeken lopende, al zouden voorlopig nog geen verdachten gearresteerd zijn. De juiste oorzaak voor de opeenvolging van dergelijke incidenten in de laatste weken, is onduidelijk, al wordt er wel gekeken in de richting van drugsbendes en de coronapandemie.

“Enerzijds is het niet de eerste maal dat dergelijke incidenten zich voordoen”, zegt politiewoordvoerster Sarah Frederickx. “Vermoedelijk zijn die gelinkt aan bepaalde criminele fenomenen die het daglicht niet mogen zien. Daarnaast kunnen we er niet omheen dat de politie niet meer zo graag gezien is, ook door de coronapandemie. Die heeft ervoor gezorgd dat we nu moeten optreden tegen zaken die voordien vanzelfsprekend waren.

Pasklare oplossingen zijn er ook niet, maar de politiezone Brussel Zuid wil wel blijven inzetten op nabijheidspolitie. “De politieraad heeft daarvoor onlangs extra budget vrijgemaakt, zodat we 22 agenten in dienst kunnen nemen om specifiek daaraan te werken. Daarnaast is er ook budget vrijgemaakt om te investeren in cameratoezicht, wat ook een wapen kan zijn.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
King George
Berichten: 24943
Lid geworden op: zo sep 11, 2011 1:22 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door King George »

Maar we zullen het met maatwerk moeten doen
En steeds maar meer van het politiek correcte pamperen heeft al tientallen jaren nog nooit gewerkt. Dit maatwerk zal dus weer niet gaan werken.
Het morele gelijk ligt bij het volk




Citaten van Mustafa Kemal Atatürk over de Islam
Mahalingam
Berichten: 52064
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Mahalingam »

Vaccinatie het laagst in Brusselse gemeenten die het hardst getroffen werden

Brussels Gewest
Terwijl de vaccinatiecampagne in Vlaanderen behoorlijk goed draait, verloopt ze in Brussel een stuk moeilijker. Zo is in de gemeenten Sint-Joost-Ten-Node, Sint-Jans-Molenbeek, Schaarbeek, Sint-Gillis en Brussel stad nog geen 20 procent van de volledige bevolking gevaccineerd. “Dit zijn ook gemeenten waar het meest aantal positieve COVID-tests werden vastgesteld”, zegt professor Dirk Devroey, decaan van de Faculteit Geneeskunde en Farmacie aan de VUB.

Uit cijfers van Sciensano blijkt dat de vaccinatiegraad in een aantal Brusselse gemeenten zoals Sint-Pieters-Woluwe, Watermaal-Bosvoorde, Ukkel, Oudergem en Sint-Lambrechts-Woluwe al meer dan 32 procent bedraagt, wat overeenstemt met de vaccinatiegraad in België, die in week 18 30,8 procent was.
En hoe zou dat toch komen? Ik lees verder:
Het valt ook op dat vooral in de gemeenten waar veel Nederlandssprekende inwoners zijn, de vaccinatiegraad het hoogst is. Misschien staan Nederlandssprekende inwoners meer open voor vaccinatie.”
België, het land van de taalstrijd.

Ik zie een correlatie met de hoeveelheid Mohammedanisme in de wijken.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Ga niet naar Brussel: :no1: blijf thuis! Biden is in Brussel.

Terrasjes dicht en winkelen onder politietoezicht: Brussel twee dagen op slot door bezoek van Biden

Door het bezoek van de Amerikaanse president Biden van zondagavond 13 juni tot dinsdag 15 juni verandert Brussel in een versterkte burcht. Zo zal het dagelijkse leven er twee dagen lang uitzien in de hoofdstad: “Je kan Brussel best vermijden met de wagen”.

Van de luchtmachtbasis in Melsbroek reed de colonne met de president zondagavond naar de hyperbeveiligde Amerikaanse ambassade aan de Regentlaan in Brussel, waar Biden tijdens zijn verblijf overnacht. Zijn team brengt de nacht zowat anderhalve kilometer verderop door in The Hotel op de Waterloolaan.

"Rond die twee plekken zal tot en met het vertrek van de president een constante perimeter ingesteld zijn", zegt Ilse Van de keere, woordvoerster van de politiezone Brussel Hoofdstad-Elsene. Het is de korpschef van die zone die het bezoek van Biden aan ons land - in tandem met de Amerikaanse veiligheidsdiensten - in goede banen moet leiden.

Niet alleen agenten van Brusselse politiezones, maar ook ploegen van de federale politie worden ingezet - onder hen scherpschutters en hondenbrigades. Helikopters vormen een veiligheidsbubbel boven de hoofdstad. In totaal worden zo'n 2.000 politiemensen en 300 motards ingezet. Ook 450 militairen houden een oogje in het zeil, bericht VTM Nieuws.

Terwijl gewezen president Donald Trump bij zijn bezoek in 2017 veel betogers op de been bracht en diens voorganger Barack Obama drie jaar eerder honderden sympathisanten naar de hoofdstad lokte, wordt verwacht dat de komst van Biden geen mensenmassa's op de been zal brengen.

"Toch gaat het om een hele rist maatregelen", aldus Van de keere. “Een belangrijk verschil is dat er de vorige keer bij Trump een bezoek aan het Jubelpark bij was. Biden doet enkel de vertrouwde plaatsen aan, waar het evidenter werken is en onze ploegen meer ervaring mee hebben.”

De president woont vandaag de NAVO-top bij, morgen wordt hij ontvangen op het koninklijk paleis en volgt een EU-top. Alle veiligheidsmaatregelen concentreren zich dan ook rond de NAVO-gebouwen in Evere, de EU-gebouwen en het paleis enerzijds, en de ambassade en The Hotel anderzijds.

"Mensen die in de omgeving van de Amerikaanse ambassade en The Hotel wonen, zijn weken geleden al per brief verwittigd en eerder deze week ook nog eens via mail. Zij moesten tijdig doorlaatbewijzen verkrijgen, zodat ze tijdens het bezoek van Joe Biden tot in hun woning kunnen geraken. Het is binnen die perimeters ook verboden om eender welk vervoersmiddel te parkeren. Fietsen of steps die toch blijven staan, zullen verwijderd worden.”

Wie zich nog niet van een doorgangsbewijs heeft verzekerd, is ondertussen te laat.

Vuilnisbakken
Binnen alle veiligheidsperimeters zijn vuilnisbakken weggehaald en moeten horecazaken hun terrassen sluiten. Vuilniszakken mogen niet op straat gezet worden en ook alle ramen moeten onherroepelijk dicht blijven. Winkels kunnen wel gewoon openen. Klanten kunnen dan onder politiebegeleiding binnen in de winkel. "Wie een doorlaatbewijs heeft, mag binnen zonder verdere begeleiding", zegt Van de keere.

De routes die Biden in zijn gepantserde auto 'The Beast' zal afleggen zijn op voorhand gescand, en de riooldeksels zijn verzegeld.

Neem de trein
De politie raadt iedereen die naar Brussel afzakt aan om vandaag en morgen vooral met de metro en de trein door de hoofdstad te reizen. "Je kan Brussel best vermijden met de wagen. Bussen en trams zullen omgeleid worden of beperkt qua reisroute."

In tegenstelling tot de twee constante perimeters rond de ambassade en The Hotel zijn de omgeving rond het koninklijk paleis en de Europese wijk enkel morgen afgesloten. "Alles zal in het werk worden gesteld om het dagelijks leven zo normaal mogelijk te laten verlopen voor de bewoners, handelaars en andere bezoekers van de stad", geeft de politie nog mee.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

LOL.

Afbeelding

Maar een wijs man zei eens....

Afbeelding
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

De Rode Duivels zijn uitgespeeld.

Drie keer raden welke opgeschoren hoofden de Nike winkel plunderde
Winkel geplunderd, waterkanon ingezet en één arrestatie: politie heeft handen vol met amokmakers in centrum Brussel na nederlaag Rode Duivels

Aan het Beursplein in het centrum van Brussel is het vrijdagavond na de uitschakeling van de Rode Duivels op het EK voetbal tot rellen gekomen met jongeren. De politie moest het waterkanon inzetten omdat amokmakers er met projectielen naar agenten en etalages gooiden. In de Nieuwstraat werd een Nike-winkel geplunderd. Eén amokmaker werd opgepakt. Rond 00.30 uur was het opnieuw rustig in de hoofdstad.

Meteen na de door de Rode Duivels verloren kwartfinale op het EK werd het onrustig in de Brusselse binnenstad. “Om 23 uur moesten we ingrijpen aan de Beurs toen een groep een persoon met een Italiaanse vlag aanviel”, zegt Olivier Slosse, woordvoerder van politiezone Brussel Hoofdstad Elsene. “Daarop keerde de groep zich tegen de politie. Er werd met projectielen (flessen, rookbommen en elektrische steps, red.) naar de agenten en etalages van winkels gegooid. De sfeer was zeer gespannen. Om de groep uiteen te drijven, hebben we de sproeiwagen ingezet en met traangas gespoten.”

Nike-winkel
Op sociale media circuleren inmiddels beelden van een sportwinkel die geplunderd werd. “We werden om 23.10 uur verwittigd voor een diefstal in de Nike-winkel in de Nieuwstraat en ter plaatse konden onze agenten vaststellen dat er inderdaad ingebroken was”, aldus nog Slosse.

Volgens de politiewoordvoerder werd één amokmaker opgepakt. Rond 00.30 uur was het opnieuw rustig in het centrum van de hoofdstad.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Naakte Mounir is dood omdat de politie hem opgepakt heeft, en nu komen er misschien wel rellen.

Mounir (26) overleden na arrestatie: “Hier komen rellen van”

Mounir, een 26-jarige man uit Schaarbeek, overleed donderdagnamiddag in het ziekenhuis na een politie-interventie. Dat meldt RTL en het nieuws wordt bevestigd door het Brusselse parket. Dat parket heeft een onderzoek geopend naar de juiste omstandigheden van de arrestatie en het overlijden. De zus van de twintiger verklaarde ook aan RTL dat haar broer verschillende verwondingen vertoonde, die volgens haar alleen afkomstig kunnen zijn van politiegeweld. “De blunders van de politie stoppen niet”, klinkt het.

Volgens de politie kwamen hun manschappen tussen na een oproep inzake een naakte man die auto’s aan het bekrassen was. Ter plekke bleek de man onder invloed te zijn. Na aankomst van de politie zou de man onwel geworden zijn, waarna hij met een ambulance naar het ziekenhuis werd overgebracht. Daar overleed hij donderdag in de late namiddag. Volgens RTL kreeg de man tijdens zijn overbrenging naar het ziekenhuis al een hartstilstand in de ziekenwagen en werd in het ziekenhuis een bloeding in de hersenen vastgesteld.

De verklaring van zus Hinde en het verhaal van kennis Yassine spreken van een blunder van de politie. Die zou Mounir dermate toegetakeld hebben, waarna hij aan zijn verwondingen bezweek. “Toen ik hem donderdag bezocht in het ziekenhuis, stond hij vol blauwe plekken. Alles wees erop dat hij een flink pak slaag kreeg”, vertelde ze. “Hij zou uiteindelijk overleden zijn aan een bloeduitstorting in zijn hersenen.”

Volgens de politie was de man volledig buiten zinnen en onder invloed van verdovende middelen. Het parket wil nu dat er een grondige autopsie volgt op zijn lichaam. Snel uitsluitsel zal er echter niet komen. Het parket verwacht dat het forensisch onderzoek en het toxicologisch verslag pas over enkele weken klaar zullen zijn.

Witte mars en rellen
“Er zal snel een witte mars voor Mounir volgen”, kondigt Hinde aan. Yassine liet nog weten dat de hele buurt erg is aangedaan. Zij wijzen met een beschuldigende vinger naar de politie. Hij voorspelt nu al dat er naar alle waarschijnlijkheid rellen zullen uitbreken. Net als bij het overlijden van Ibrahima Barrie (23) in januari 2021.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

De sfeer in Schaarbeek is erg gespannen na het overlijden van de 26-jarige Mounir. Mounir zou woensdagnacht onwel zijn geworden tijdens een politie-interventie in Schaarbeek, en overleed donderdag in het ziekenhuis. BRUZZ kon spreken met naasten van het slachtoffer en kreeg verschillende beelden te zien. "Ik geloof er niks van. De politie heeft hem brutaal aangepakt."

Het gebrek aan informatie voedt de geruchtenmolen. "Ik geloof niks van de officiële uitleg" vertelt Mehdi*, die liever anoniem blijft. "Woensdagavond was ik rond middernacht nog hier, samen met hem. Er was absoluut niets alarmerend, hij was normaal".

We staan naast het herenhuis in de Paleizenstraat waar Mounir met zijn familie is opgegroeid. Tientallen naasten en vrienden van het slachtoffer komen en gaan, om hun medeleven te betuigen. Eten wordt voorzien, koffie en thee uitgedeeld. De familie rouwt.

Mounir was erg geliefd in de buurt. "Iedereen kent hem hier, gisteren (vrijdag, red.) zijn honderden mensen uit Schaarbeek en aanpalende gemeenten hier samengekomen, allemaal waren ze op zoek naar extra informatie. Maar zelfs wij, zijn naasten, hebben geen enkele informatie doorgespeeld gekregen. Mounir is donderdag overleden. Het is vandaag zaterdag en niemand van de politie is ons uitleg of duiding komen gegeven. Niemand, is dat normaal?", vraagt Mehdi.

Gespannen sfeer
Ondertussen wordt de sfeer in Schaarbeek steeds grimmiger. "Eén ding is zeker, de boel staat hier op ontploffen. De mensen staan klaar om gerechtigheid te eisen, want het is een zoveelste voorval die we hier meemaken. De mensen zijn het beu. De politie heeft geen enkele voeling met de mensen die hier wonen."

Ondertussen tonen familieleden van Mounir ons gsm-beelden van de arrestatie. Die gebeurde omstreeks 3u30 in de nacht van woensdag op donderdag. Een man ligt te krijsen op de grond, de handen in de boeien geslagen, in short en ontbloot bovenlijf. "Wat er precies is gebeurd, weten we niet", zegt de familie, "maar een hartstilstand op 26-jarige leeftijd? Terwijl hij kerngezond was? Maak dat iemand anders wijs."

Verwondingen
De volgende beelden tonen een zwaar toegetakelde jongeman vol verwondingen aan het aangezicht in een ziekenhuisbed. "Het kan niet anders of hij werd zwaar aangepakt onderweg naar het ziekenhuis", aldus Mehdi. "Maar wat wil je, niemand laat ons iets weten."

Autopsie
Volgens de politie was de man volledig buiten zinnen en onder invloed van verdovende middelen. Zaterdagochtend is een grondige autopsie aangevat op zijn lichaam. "De eerste resultaten zouden mogelijks in de loop van volgende week naar boven kunnen komen", zegt Magali Jeumont van het Brussels parket aan onze redactie.

De familie van Mounir wil zondagnamiddag een witte mars houden, ter nagedachtenis van de 26-jarige jongeman. "We hopen op een groen licht van de gemeente", klinkt het.

https://www.bruzz.be/justitie/dood-26-j ... 2021-07-31
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89675
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Molenbeek....Ga niet naar Brussel: blijf thuis!

Bericht door Ariel »

Brusselse politie voert beveiligingsoperatie uit rond Noordstation: twee mensen opgepakt

Voor de tweede maal in enkele weken tijd heeft de lokale politie van de zone Brussel Noord (Schaarbeek/Sint-Joost-ten-Node/Evere) afgelopen zondag een beveiligingsoperatie gehouden in de wijk rond het station Brussel-Noord. Daarbij werden twee mensen opgepakt, onder wie een man die verdacht wordt van verschillende feiten, waaronder twee diefstallen met geweld en messteken. Dat meldt de politie Brussel Noord woensdag.

“We hadden in die wijk een toename vastgesteld van het aantal diefstallen, zowel zakkenrollerij, winkeldiefstal, diefstal in voertuigen als diefstallen met geweld”, klinkt het bij de politie Brussel Noord. “We hebben daarop snel gereageerd met gerichte patrouilles, onder meer van onze Brigade Beveiliging Vervoer. Die brigade heeft op zondag 25 juli een tweede operatie uitgevoerd die gericht was op de bestrijding van zakkenrollerij, diefstal met geweld, het gebruik, bezit en de verkoop van verdovende middelen.”

Tijdens deze operatie werden negen personen en een voertuig gecontroleerd, en werden twee gesignaleerde personen onderschept, aldus de politie. “Een van de personen werd in verband gebracht met verschillende feiten, waaronder twee diefstallen met geweld en messteken, gepleegd in de politiezone Brussel Noord en feiten gepleegd in de politiezone Brussel-Hoofdstad-Elsene. Hij werd ter beschikking gesteld van het parket van Brussel dat een onderzoeksrechter gevorderd heeft.”
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie