De ondergang der Belgen

mercator

Re: De ondergang der Belgen

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
vr sep 15, 2023 3:09 pm
De verplichte lessen seksuele opvoeding voor jongeren in Waalse scholen brengen bij sommigen nog altijd criminele gevoelens naar boven. Nadat deze week al vijf scholen in Charleroi het doelwit waren van brandstichters, was het vannacht opnieuw prijs. En ditmaal niet alleen in de regio van Charleroi, maar ook in Luik. Dat melden Sudinfo en RTL info.
Ik vind het niet de taak van scholen om sexuele voorlichting te geven. Net zo min als leren met mes en vork te eten of persoonlijke hygiëne. Dat is de verantwoordelijkheid van de ouders.
Ik herinner mij van mijn middelbare schooltijd in de jaren 1970 één biologie les waarin de voortplanting van dieren en mensen werd uitgelegd en dat was voldoende. Nu wordt er vanalles bijgesleept qua sexuele afwijkingen( nu dus "voorkeuren" genoemd), psychische gezondheid, eenzaamheid etc.etc. En verdoken regenboog propaganda zou ik voor mijn eigen kinderen ook niet willen.
Neemt niet weg dat de motivatie van de kopvodden om die scholen in brand te steken helemaal verkeerd en typisch is. Als ze zelf thuis eens een hartig gesprek zouden hebben met de zoontjes over de bloemetjes en de bijtjes zouden lessen op school niet nodig zijn. Maar dat mag niet van het Koranboekje natuurlijk.
De Ideale Mens is een negroïde transsexueel in een rolstoel
Ariel

Bericht door Ariel »

Overheid dwingt integratie onvoldoende af en dat is gevaarlijk

ASSITA KANKO

Gisteren zat ik in de auto mijn berichten te lezen. Op een gegeven moment keek ik door het raam en een raar gevoel bekroop me. Waar was ik? Ik moest gewoon naar een station in Brussel maar hier stond ik op een plaats die me aan allesbehalve Brussel deed denken. Voor de schoolpoort was alles zwart. Letterlijk. Zwarte stoffen die rondwaaiden en vrouwen van allerlei maten die ze droegen vingen er hun kinderen op. Er waren geen mannen, enkele blanke moeders wel, uiteraard zonder religieuze kledij. Het was niet anders dan in een straat in Irak.

Dit is me bijgebleven. Hoe leeft men daar in die buurt in dat deel van Brussel? Het was compleet anders. Ook voor mij. Niet alleen de schoolpoort maar ook de straat in die stijl: zwarte boerka en hoofddoeken.

Spreken die vrouwen Nederlands? Zijn ze naar een integratiecursus geweest? Gaan ze soms het huis uit voor iets anders dan boodschappen doen en de kinderen ophalen? Dragen ze financieel bij aan de samenleving of betalen vrouwen zoals ik steeds meer aanvullende belastingen opdat zij zo gekleed dienstmeiden kunnen blijven met een uitkering? Welke autoriteit hebben ze over de kinderen, zeker als het jongens zijn?

Dienstmeid van je man en dienstmeid van de zoontjes. Met deze verhoudingen bouw je een compleet andere maatschappij op. Niet alleen de straat verandert maar meer dan dat.

Opgesloten in religieuze kledij
Later die dag was ik in het centrum van Vilvoorde, een stad die heel veel jihadisten naar Syrië stuurde. Toen werd het wit. Twee jonge moslimmeisjes staken over, helemaal wit gekleed. Alleen de kleur van de religieuze kledij veranderde. De meisjes waren net zo opgesloten in de stoffen gevangenis als de vrouwen die ik in Brussel zag. De straat verandert en daarna volgt de samenleving als geheel in de langzame maar diepe transformatie. Zo werkt dat. We moeten daarom waakzaam zijn.

De religieuze kledij heeft een betekenis, namelijk de onderwerping van de moslimvrouw en de superioriteit van de moslimman. Maar die gemeenschap is geen eiland. Die bevindt zich in onze westerse samenleving. De segregatie heeft een grote impact met implicaties op het sociale, ideologische en financiële vlak.

Iemand anders moet namelijk extra betalen omdat de bedekte vrouw thuis dienstmeid blijft. Iemand die volgens de westerse normen leeft, moet betalen voor de kosten van hun kroost. Uiteindelijk is de belastingdienst gestoeld op hoe de samenleving evolueert voor de herverdeling. Uiteindelijk vraagt niemand je mening. Je moet extra betalen en klaar. Ook de taal die op school gesproken wordt, let wel, ik heb het niet over Nederlands, Frans, Duits of Engels, maar de woorden en de stijl en de verhouding tussen jongens en meisjes die al dan niet gesluierd zijn, verandert.

De verhoudingen op straat als de zoontjes groot zijn en daar rondlopen. Hoe loop je langs als niet bedekt jong meisje in een korte jurk?

Een vrouw die geen eigen inkomen heeft en geen recht van spreken heeft, die zich moet bedekken en elke dag dezelfde basistaken moet uitvoeren heeft geen eigen leven en krijgt geen kans om eentje op te bouwen.

Ze is in de steek gelaten. Door haar familie die dit normaal vindt maar ook door de overheid die dit toelaat en integratie onvoldoende afdwingt. Te makkelijk en onvoorwaardelijk gezinshereniging toelaat met buitenlandse bruiden, zonder garantie voor integratie.

Mensen die de huidige evolutie uit religieus fanatisme of uit naïviteit fijn vinden, gaan niet stoppen met hun ideeën en met de overtuiging dat wie anders denkt een vuile racist is. Ze gaan stuk voor stuk samen eisen dat de westerse samenleving zich aanpast. Door overal, ook bij de politie bijvoorbeeld of in het parlement, de islamitische religieuze kledij toe te laten. Ze gaan argumenteren dat wie dat niet accepteert de moslima’s uitsluit. Ze denken dat hun racisme tolerantie heet.

Ik denk dat we moeten beseffen dat het voor veel dingen al te laat is. En werk maken van het bijsturen van de gevaarlijk tendens. Niet plooien. Niet bang zijn om te worden beledigd.

Mensen moeten zich aanpassen aan onze manier van leven als ze ervoor kiezen om in Europa te leven. Dat is échte gelijkheid. Het omgekeerde proberen realiseren is gewoon niet eerlijk. We moeten durven vragen aan hen die feitelijk vinden dat goede integratie te veel gevraagd is, waar hun eigen kinderen op school zitten. In die school waar ik een soort minibuitenland zag? Dacht ik niet.

Sommige linkse politici pleiten voor tolerantie en middelmatigheid maar kiezen het beste voor zichzelf: goed onderwijs, normale sfeer, en diversiteit! Eigen inkomen.

Want wat me gisteren opviel, heeft niets met diversiteit te maken, wel met isolatie en moderne apartheid. Dat leven naast elkaar in plaats van met elkaar heeft niets met tolerantie te maken. Het is gevaarlijk op termijn. En de sluier is daar een niet te negeren symptoom van.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Ariel

Bericht door Ariel »

Wie is deze deug dwaas? Ahhhh, :scratch: Koert Debeuf is historicus, filosoof, politiek analist en opiniemaker. Hij werkte als adviseur en speechwriter voor de Belgische premier Guy Verhofdstadt

Afbeelding
Spoiler! :
Israël roept om wraak. Dat is begrijpelijk. De afschuwelijke beelden van de aanval van Hamas, zaterdag, zijn hard aangekomen. Er vielen honderden Israëlische doden, maar het is vooral de manier waarop de aanval is gebeurd die diepe wonden heeft geslagen. Dat militanten van Hamas zomaar Israëlische dorpen konden binnendringen, mensen konden neerschieten of uit hun huizen ontvoeren, is ongezien. Bovendien was het totaal onverwacht.

De reactie van Israël is een reactie die we overal zien na een brutale aanslag: een golf van eenheid en solidariteit en een oproep tot wraak. We zagen precies dezelfde reactie in de Verenigde Staten na de aanslagen van 11 september 2001. Ook toen werden de meningsverschillen opzijgezet en werd aan toenmalige president George W. Bush algemene steun gegeven voor oorlogen in Afghanistan en Irak.

Maar die oorlogen zijn op een catastrofe uitgedraaid. Ze hebben het Midden-Oosten helemaal ontwricht en hebben ook de positie van de VS in de regio en andere delen van de wereld verzwakt. Er zijn vandaag nog weinig Amerikanen die, met de kennis die ze nu hebben, vinden dat beide oorlogen een goed idee waren.

Dat geldt vandaag ook voor Israël. Nu de oorlog verklaren is gevaarlijk en op termijn contraproductief. Het doel van deze oorlog, Hamas uitschakelen of minstens sterk verzwakken, zal wellicht niet bereikt worden. Als Israël nu Gaza bombardeert en binnenvalt, zal dat niet de eerste keer zijn. Bij al die vorige gelegenheden werden telkens heel wat Hamasstrijders gedood of gevangengenomen. En hoewel er na die bombardementen altijd een periode van rust volgde, slaagde Israël er nooit in de weerstand helemaal te breken. Dat Hamas nu in staat was om een erg goed voorbereide en gecoördineerde operatie op poten te zetten, bewijst dat de vorige militaire acties van Israël Hamas allerminst hebben verzwakt.

Gijzelaars
Een volledige oorlog in Gaza is gevaarlijk doordat Hamas een groot aantal gijzelaars naar Gaza heeft gebracht. Hoeveel het er zijn, is onbekend. Het Israëlische leger spreekt van honderd gijzelaars, Hamas beweert dat het er veel meer zijn. The Jerusalem Post maakte zondag melding van 750 gijzelaars, maar verwijderde dat bericht later weer.

Het is in ieder geval duidelijk dat er veel niet-Israëlische burgers bij zijn. Op het muziekfestival dicht bij de grens met Gaza waren veel buitenlandse bezoekers. Behalve de ongeveer 260 jongeren die koudweg werden neergeschoten, werd een onbekend aantal naar Gaza meegenomen. Die mensen worden op verschillende plaatsen vastgehouden. Kan Israël het risico nemen om in een oorlog onder die buitenlandse gijzelaars slachtoffers te maken, en daardoor mogelijk de steun te verliezen van de landen waar ze vandaan komen?

Het is geen geheim dat Israël in het Midden-Oosten weinig vrienden heeft. De Palestijnse kwestie ligt gevoelig bij de Arabische bevolking. De vrede die Israël in 1978 met Egypte sloot, geniet nauwelijks steun bij de Egyptenaren zelf. Hetzelfde geldt voor Jordanië. Toch leek daar de voorbije jaren verandering in te komen. Er werden Abraham-akkoorden gesloten met de Verenigde Arabische Emiraten, Bahrein, Soedan en Marokko. Die akkoorden houden economische samenwerking in tussen Israël en die landen, waardoor je tegenwoordig Israëlische producten kunt vinden in winkels in Dubai. Bovendien probeert Israël ook met Saudi-Arabië een akkoord te sluiten.

Agressieve kolonisten
Bij een aantal van die landen was al twijfel ontstaan of die akkoorden wel een goed idee waren, vooral omdat Israël niet alle afspraken naleefde. Als het Israëlische leger een grondoffensief begint in Gaza, en daarbij onvermijdelijk veel slachtoffers zal maken, dan zal de Arabische bevolking dat zonder twijfel sterk veroordelen. De vraag is of die akkoorden dan wel zullen standhouden. De druk op die regeringen zal wellicht zo groot worden, dat de regionale steun die Israël zorgvuldig en geduldig heeft opgebouwd, op korte termijn uiteen zal spatten.

Een grootschalige oorlog kan ook een veiligheidsrisico voor Israël zelf betekenen. Sinds de extreemrechtse regering van premier Benjamin Netanyahu alle steun geeft aan kolonisten op de Westelijke Jordaanoever, zijn die kolonisten zich veel assertiever en agressiever gaan gedragen. Dat roept natuurlijk tegenreacties op van de Palestijnse bewoners die hun grond, hun olijfgaarden en soms ook hun huizen ingenomen zien worden.

Het is die toegenomen spanning die ertoe geleid heeft dat 70 procent van de soldaten die normaal rond Gaza zijn gestationeerd, de voorbije maanden zijn verplaatst naar de Westelijke Jordaanoever. Bij een oorlog zijn zo veel mogelijk manschappen in en rond Gaza nodig. Een versterking daar leidt onvermijdelijk tot een verzwakking elders. Het valt niet uit te sluiten dat dat de ruimte zal creëren voor een nieuwe intifada, of een opstand op de Westelijke Jordaanoever en in Jeruzalem. Een nachtmerriescenario voor Israël.

Psychologisch trauma
Misschien de belangrijkste reden waarom Israël zich moet bezinnen over wraak, is humanitair. Er zijn nu al honderden Palestijnse burgerslachtoffers gevallen bij Israëlische bombardementen. Zijn die gezinnen verantwoordelijk voor de barbaarse aanval van Hamas? Israël beschouwt Hamas als een terroristische organisatie die inderdaad geen onderscheid maakt tussen militaire en burgerslachtoffers. Kan een land dat zich de enige democratie in de regio noemt, het zich permitteren om dat onderscheid ook niet te maken? Het is alsof het Belgische leger Molenbeek zou bombarderen als vergelding voor de terroristische aanslagen van 22 maart 2016 in Brussel.

De vergelijking met de Jom-Kippoeroorlog in 1973 is treffend. Hamas voerde de aanval bijna dag op dag vijftig jaar later uit. Zowel toen als nu waren de Israëlische inlichtingendiensten volledig verrast. In 1973 leidde de verrassingsaanval van Egypte en Syrië tot een psychologisch trauma. Dat deed Israël beseffen dat het voor zijn veiligheid geen andere optie had dan vrede te sluiten met Egypte. Ook nu is het land getraumatiseerd. En dat is meer dan begrijpelijk. De eigen veiligheid wordt nu niet bedreigd door het buitenland, maar van binnenuit.

Wellicht is er maar één manier om de veiligheid van zowel Israëliërs als Palestijnen te garanderen: nieuwe vredesonderhandelingen die een einde maken aan de onhoudbare toestand. Dat zal moeilijk zijn en toegevingen vergen van beide kanten, maar dat is beter dan beide landen te zien afglijden in een totale burgeroorlog.
mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
di okt 10, 2023 11:49 am
Wie is deze deug dwaas? Ahhhh, :scratch: Koert Debeuf is historicus, filosoof, politiek analist en opiniemaker. Hij werkte als adviseur en speechwriter voor de Belgische premier Guy Verhofdstadt
Dat is nu de algemene teneur op de leugentelevisie hier. Om nog maar te zwijgen over massale pro-Hamas betogingen in Brussel en Antwerpen.
Ariel

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
do okt 12, 2023 11:32 am
Ariel schreef:
Dat is nu de algemene teneur op de leugentelevisie hier. Om nog maar te zwijgen over massale pro-Hamas betogingen in Brussel en Antwerpen.
Triest hoor. En ik begrijp ook al die support voor Gaza en Hamas van echte Belgen en Nederlanders niet op twitter.
Wat is dat toch. :nietverstaan:
mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
do okt 12, 2023 11:34 am
Triest hoor. En ik begrijp ook al die support voor Gaza en Hamas van echte Belgen en Nederlanders niet op twitter.
Dat is een traditie die al heel lang terug gaat. Mijn vader vertelde ons in 1967 dat "de Joden geleerd hadden van de nazi's".Dat idee leeft nu nog sterk in linkse kringen. Je krijgt daar de paradoxale situatie dat de deugmensen alles doen om de herinnering aan de holocaust aan iedereen op te dringen als "een waarschuwing voor het heden" en tegelijk hamas steunen in hun droom om diezelfde Joden uit te roeien.
Pizzaman

Bericht door Pizzaman »

Ariel schreef:
Vooruit dan, ik leg het nog één keer uit. :smartass:
Afbeelding
mercator schreef:
do okt 12, 2023 11:41 am
Dat is een traditie die al heel lang terug gaat. Mijn vader vertelde ons in 1967 dat "de Joden geleerd hadden van de nazi's".Dat idee leeft nu nog sterk in linkse kringen. Je krijgt daar de paradoxale situatie dat de deugmensen alles doen om de herinnering aan de holocaust aan iedereen op te dringen als "een waarschuwing voor het heden" en tegelijk hamas steunen in hun droom om diezelfde Joden uit te roeien.
Zalig zijn de onnozelen en simpelen van geest, want zij zullen er in lopen.
mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
In mijn geboortestad Mechelen is een heus Museum voor Deportatie en Verzet. Nagelnieuw, heeft tonnen geld gekost. Ik ben er nog niet geweest maar naar wat ik er van lees en hoor is het een gewoon een plek waar linkse propaganda wordt opgedrongen. Fake is het ook al: daar staat buiten een treinwagon die diende om de gevangenen naar Polen te voeren. Alleen: als je die goed bekijkt hangt er een klein plaatje aan waarop staat dat het een replica is.
Elke dag worden daar busladingen middelbare scholieren naartoe gevoerd om links stemadvies te verwerken, anders kan je het eigenlijk niet noemen. Je krijgt dus de vreemde situatie dat ze s ochtends de gruwel van de holocaust moeten opnemen en er zgz. lessen voor de toekomst( eufemisme voor stem links) en als ze dan terug op school zijn s middags krijgen ze een lespakket van de NGO Free Palestine waar de heldendaden van vroeger PLO en nu Hamas en Hezbollah worden bezongen. Dat is de sfeer waarin de linkse (pseudo)intelligentia de geschiedenis-en dus ook de actualiteit-compleet verknipt interpreteert. Vermits deze groep onderwijs, cultuur en media domineert zal dat ook niet gauw veranderen.
mercator

Bericht door mercator »

mercator schreef:
za okt 14, 2023 11:34 am
Ariel schreef:
In mijn geboortestad Mechelen is een heus Museum voor Deportatie en Verzet. Nagelnieuw, heeft tonnen geld gekost. Ik ben er nog niet geweest maar naar wat ik er van lees en hoor is het gewoon een plek waar linkse propaganda wordt opgedrongen. Fake is het ook al: daar staat buiten een treinwagon die diende om de gevangenen naar Polen te voeren. Alleen: als je die goed bekijkt hangt er een klein plaatje aan waarop staat dat het een replica is.
Elke dag worden daar busladingen middelbare scholieren naartoe gevoerd om links stemadvies te verwerken, anders kan je het eigenlijk niet noemen. Je krijgt dus de vreemde situatie dat ze s ochtends de gruwel van de holocaust moeten opnemen en er zgz. lessen voor de toekomst( eufemisme voor stem links) uit moeten trekken en als ze dan terug op school zijn s middags krijgen ze een lespakket van de NGO Free Palestine waar de heldendaden van vroeger PLO en nu Hamas en Hezbollah worden bezongen. Dat is de sfeer waarin de linkse (pseudo)intelligentia de geschiedenis-en dus ook de actualiteit-compleet verknipt interpreteert. Vermits deze groep onderwijs, cultuur en media domineert zal dat ook niet gauw veranderen.
Ariel

Bericht door Ariel »

mercator schreef:
ma nov 27, 2023 12:39 pm

Ik vrees voor een Belgisch scenario. Hier zijn alle kleine partijtjes die allemaal verlies hebben geleden samen gekropen om de rechtse verkiezingsuitslag in Vlaanderen ongedaan te maken. Ik wed dat Timmermans uiteindelijk premier wordt.

Je hebt gelijk Mercator.
Er zijn weer wat "Belgen" met buitenlandse roots in een slachtofferrol geschoten. Het valt allemaal niet mee voor ze.
Een van mijn buren zegt op Vlaams Belang te stemmen. Als ik dan geschokt kijk, volgt er een klaagzang over allochtonen’

Niet alleen in Nederland maar ook bij ons ervaren heel wat mensen met buitenlandse roots de opmars van extreemrechts als beklemmend en beangstigend. Drie Belgen reageren. ‘Hun uitlatingen komen hard binnen.’

“Ik ben in Afghanistan geboren en woonde er tot mijn twaalfde. Toen zijn we naar België gevlucht. Ik werk voor Defensie en voel me hier thuis. Maar nu steeds meer mensen extreemrechts stemmen en zich dus kanten tegen mensen zoals ik slaat de twijfel soms toe.

“Toen ik de overwinning van Geert Wilders vernam, was ik geschokt. Zelfs een land dat progressief leek, stemt massaal op een man die zegt ‘minder Marokkanen’ en ‘grenzen dicht’. Als je zelf vluchteling bent geweest, hakt dat erin. En ik ben bang voor een gelijkaardige verkiezingsscore bij ons.

“Een van mijn buren zegt op Vlaams Belang te stemmen en als ik dan geschokt kijk, volgt er een klaagzang over allochtonen. Dat vind ik zo teleurstellend. Want wat kan ik meer doen om aanvaard te worden? Toen ik als student solliciteerde voor een interimjob haakte dat kantoor af toen ze mijn naam hoorden. Toen ik als student in een rusthuis werkte en vertelde dat ik uit Afghanistan kwam, reageerde de zoon van een bewoner: ‘Jij hebt dus meegedaan met de terroristen?’ Ik werk nu voor de overheid, liep stage in het Vlaams Parlement en werk mee aan projecten om jongeren te helpen. Maar gisteren nog vroeg iemand die vernam dat ik voor Defensie werk achterdochtig hoe ik daar dan wel binnen was geraakt.

“Ik ben moe. Ik heb er genoeg van om me dagelijks te moeten bewijzen en dan toch zulke opmerkingen te krijgen. Dat is onder invloed van extreemrechts erger geworden. Die evolutie maakt me onzeker. Zit ik hier nog wel goed? Wil ik hier op lange termijn wonen als zoveel mensen stemmen op standpunten en slogans die migranten en vluchtelingen aanvallen? Maar waar naartoe?

“Ik krijg wel soms de reactie: ‘We bedoelen jou niet, jij bent aangepast.’ Maar ik ben hier ook als vluchteling gearriveerd. Het is beangstigend dat iedereen in die situatie direct veroordeeld en weggeduwd wordt zonder eerst een kans te krijgen.”

“Ik was niet verbaasd door de overwinning van Wilders. Rechts en extreemrechts zijn al jaren aan het groeien in Europa. Dat 2,5 miljoen mensen op hem stemden voelt wel zorgwekkend. Ik zal evenmin verbaasd zijn wanneer Vlaams Belang hier bij de verkiezingen de eerste of tweede partij is. Zeker nu extreemrechts elders successen boekt en het cordon sanitaire doorbroken raakt.

“Wel denk ik dat er mensen zijn die uit racisme op dit soort partijen stemmen, maar ook anderen die geen racisten zijn en het vooral doen uit woede, frustratie en protest. Andere partijen zouden moeite moeten doen om die mensen terug te halen.

“Ik ben de zoon van een Turkse mijnwerker die naar België is gehaald toen ik één jaar was. Ik heb weleens racisme meegemaakt, maar het is geen constante. Tegelijkertijd is er discriminatie tegenover mensen zoals ik, onder andere op de werkvloer en in de huisvesting.

“De uitlatingen van extreemrechts komen hard binnen. Wij zijn Belgen. En als directeur van Bindus vzw bouw ik mee aan deze maatschappij. Wij verenigen tachtig organisaties die we helpen om op eigen benen te staan en die we met elkaar in contact brengen rond thema’s zoals digitalisering, erfgoed en migratie. We willen zo het sociale middenveld helpen versterken.

“Op sociale media zie je nu Nederlanders van buitenlandse origine melden dat ze vertrekken, omdat het daar te benauwd wordt. Er komt volgens mij geen uittocht. Maar het kan wel dat er een immigratiestop komt. En ik vraag me af wat er zou veranderen mocht extreemrechts hier mee aan de macht komen. Welke maatregelen tegen migranten zouden er dan bijvoorbeeld komen? Hoe diep zou dat snijden en zou het ons raken? Maar verkassen, daar denk ik echt niet aan. Wij zijn van hier. Ik zou niet weten waarom ik moet weggaan.”

“Toen ik over Wilders’ triomf hoorde, was ik gealarmeerd maar niet verrast. De groei van extreemrechtse groeperingen en leiders is toch al langer een trend in Europa? Je ziet dan dat economische onzekerheden, culturele onrust en zorgen over de nationale identiteit mensen naar partijen leiden die makkelijke antwoorden beloven op moeilijke kwesties. Meestal dienen immigranten en minderheden daarbij als zondebok.

“Ik ben hier geboren. Het verontrust me dat mensen die ik ken en om wie ik geef die extreemrechtse partijen steunen. Ik zet mij in voor een inclusieve samenleving. Maar ik voel dat die inzet op de proef gesteld wordt nu veel mensen discriminerende overtuigingen steunen. Die zijn vaak gebrerd op misverstanden of angst.

“Je hoort sommige mensen nu zeggen dat ze uit angst Europa willen ontvluchten, wat ik zorgwekkend vind. Dat is dus wat uitspraken en programma’s van partijen als die van Wilders kunnen teweegbrengen. Het leidt tot een alarmerend gevoel van isolatie en vijandigheid onder minderheidsgroepen. Ik wil dat niet negeren. Maar ik denk niet dat Europa verlaten het antwoord is op deze hachelijke situatie. De oplossing is volgens mij om samen te werken aan een Europa waar mensen van alle achtergronden veilig en harmonieus kunnen leven.

“De opkomst van partijen als die van Wilders is verontrustend, maar ik vind dat het ons net zou moeten motiveren tot constructieve maatregelen. Ik denk aan de aanpak van economische ongelijkheid, sociale marginaliteit en een gebrek aan effectieve integratieprogramma’s, want dat draagt allemaal bij aan de opkomst van extreemrechts. Net zoals de verspreiding van valse informatie, die tot ongegronde paniek leidt over minderheden. Het beleid moet gebrerd zijn op feiten en mensenrechten, niet op angst en verdeeldheid. Ook door de jongeren te leren wat de gevaren zijn van simplistische, verdeeldheid zaaiende verhalen kunnen we volgens mij toch een tolerantere samenleving opbouwen.”
Hans v d Mortel sr

Bericht door Hans v d Mortel sr »

Ariel schreef:
ma nov 27, 2023 1:42 pm
mercator schreef:
ma nov 27, 2023 12:39 pm

Ik vrees voor een Belgisch scenario. Hier zijn alle kleine partijtjes die allemaal verlies hebben geleden samen gekropen om de rechtse verkiezingsuitslag in Vlaanderen ongedaan te maken. Ik wed dat Timmermans uiteindelijk premier wordt.
Nou da's dan zo gewonnen door jou. Alleen nog even wat wachten. Dan is het geronnen. Je hebt meer geld dan ik, dus € 50 wedden met mij mag op geen onoverkomelijk bezwaar stuiten. Ik zeg: Timmermans wordt GEEN premier. Akkoord voor € 50,-? JA of NEE! € 100,- mag ook. Jij bent tenslotte de zelfverzekerde uitdager. icon_thumbup.gif
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
Hans v d Mortel sr

De trieste teloorgang der Belgen: zelfmoord

Bericht door Hans v d Mortel sr »

mercator schreef:
do okt 12, 2023 11:32 am
Ariel schreef:
Koert Debeuf is historicus, filosoof, politiek analist en opiniemaker. Dat laat hij allemaal als niet relevant zijnde door zijn linkse geest prevaleren, boven normaal verstandig logisch redeneren. Ja dat gebeurt vooral als je zonder je verstand te gebruiken iets doms post.

Ik leg het uit aan dat linkse stuk onbenul. In Gaza wonen echt geen joden. Neem dit alvast mee als politiek analist. Hamas valt onbezonnen en haatdragend Israël binnen en begint te moorden en een assorti aan gijzelaars mee te nemen. Daar gaat Israël geen joden voor straffen maar uitsluitend mohammedanen (vies woord voor moslims) die in Gaza wonen met een bombardement dat nooit te kort kan duren. Dat heet tactisch handelen. Of noem het een vergeldingsmaatregel.

Afbeelding

In Brussel wonen heel veel moslims die zich allemaal achter Hamas scharen. Maar ook - hoe lang zal het nog duren? - nette mensen, in ieder geval geen moslims. Dan ga je dus als vergelding voor de zoveelste aanslag door moslims, NIET OOK JE EIGEN NETTE BURGERS in Brussel bombarderen. Ik weet niet hoe ik het anders kan uitleggen aan een door linkse ideologie volkomen losgeraakte dwaas van de werkelijkheid. Ach, die links filosofische oproerkraaiers leven niet bij het oplossen van problemen maar bij het vernietigen van de op voorhanden zijnde oplossingen om hun linkse afbraak-politiek in stand te houden en te ventileren.

Als er twee groepen bestaan die stelselmatig zich bezig houden met het ingooien van de eigen ruiten dan zijn het de linkse mensen en de moslims. Het gebeurt! Zij blijven zich (extreem) links en moslim noemen.
Ik weet niks met zekerheid. Ik ben ontoerekeningsvatbaar gelovig atheïst wegens gebrek aan de vrije wil.
mercator

Bericht door mercator »

Ariel schreef:
ma nov 27, 2023 1:42 pm
Er zijn weer wat "Belgen" met buitenlandse roots in een slachtofferrol geschoten. Het valt allemaal niet mee voor ze.
En niet alleen met buitenlandse roots. De linkse hersenspoeling van de laatste decennia heeft goed gewerkt. Dat zou bij mij ook gewerkt hebben, ik kom uit zulk een nest. De praatjes over de Palestijnen van nu zijn exact dezelfde zoals ik mij die herinner uit de jaren 1960/70: de Joden hebben het land van de Palestijnen afgepakt, de Joden zijn de nieuwe nazi's, de Palestijnen hebben het recht zich te verzetten door terrorisme, de moslims( toen gastarbeiders genoemd) zijn het slachtoffer van racisme etc.etc. 100% identiek.
Plaats reactie