Sharia4Belgium

Gebruikersavatar
Eliabe
Berichten: 3961
Lid geworden op: di mei 12, 2009 8:11 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Eliabe »

"Opdoeken Sharia4Belgium is afleidingsmanoeuvre"
17:00 Binnenland Minister van Justitie Annemie Turtelboom (Open Vld) is niet onder de indruk van het opdoeken van Sharia4Belgium. Dat laat ze weten in een eerste reactie aan Gazet van Borgerhout.

"Dit is veeleer een afleidingsmanoeuvre en een strategische uitspraak. Deze groepering ontbindt zich en hergroepeert dan weer, alsof het niets is", zegt Turtelboom.

Sharia4Belgium meldde eerder vandaag op haar website dat ze ermee stopt, naar verluidt omdat de boodschap naar de achtergrond werd verdreven en er te veel nadruk kwam te liggen op de boodschappers. De organisatie laat er wel geen twijfel over bestaan dat de strijd wordt voortgezet.

"Daarom maakt het volgens de minister ook niet uit dat ze zichzelf zogezegd opdoekt", zegt Margaux Donckier, woordvoerster van Turtelboom. "Er werd ons vaak gevraagd of we Sharia niet konden verbieden, maar dat is onmogelijk, je kan enkel de personen vervolgen." Een verbod had volgens Donckier ook geen zin. "Die organisatie duikt toch terug op, onder een andere vorm."

De aankondiging van Sharia4Belgium heeft geen invloed op het gerechtelijk onderzoek.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/ai ... euvre.aspx
God schiep mens en dier, maar welke idioot bracht de islam hier?
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Mahalingam »

Afbeelding
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Schepsel »

Maar hoe zetten ze zich dan voort? Ik vrees een beetje dat ze moeilijker te monitoren zijn als ze ''ondergronds'' gaan. Als hun nieuwe strategie uit infiltreren bestaat ipv achterlijk doen op de televisie is dat toch niet fijn, ook niet voor het publiek dat mogelijk vergeet wat een idioten het wel zijn. Maar ik weet niet of ze slim genoeg zijn voor geraffineerde plannen natuurlijk....
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Ariel »

Schepsel schreef:Maar hoe zetten ze zich dan voort? Ik vrees een beetje dat ze moeilijker te monitoren zijn als ze ''ondergronds'' gaan. Als hun nieuwe strategie uit infiltreren bestaat ipv achterlijk doen op de televisie is dat toch niet fijn, ook niet voor het publiek dat mogelijk vergeet wat een idioten het wel zijn. Maar ik weet niet of ze slim genoeg zijn voor geraffineerde plannen natuurlijk....
In Engeland zijn de sharia4 gasten volgens mij al eerder van naam veranderd. Volgens mij hebben ze eerst Muslims Against Crusades geheten, en nu is het geloof ik United Ummah , of Ummah United. Elke keer als ze worden verboden dan nemen ze een andere naam. Het zal mij niet verbazen als straks de gehele groep zich Ummah United gaat noemen. Maar dat we niks meer van ze zullen horen lijkt me sterk. Ze moeten de Ummah laten groeien, en dat gaat niet vanzelf.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Schepsel »

Ariel schreef:
Schepsel schreef:Maar hoe zetten ze zich dan voort? Ik vrees een beetje dat ze moeilijker te monitoren zijn als ze ''ondergronds'' gaan. Als hun nieuwe strategie uit infiltreren bestaat ipv achterlijk doen op de televisie is dat toch niet fijn, ook niet voor het publiek dat mogelijk vergeet wat een idioten het wel zijn. Maar ik weet niet of ze slim genoeg zijn voor geraffineerde plannen natuurlijk....
In Engeland zijn de sharia4 gasten volgens mij al eerder van naam veranderd. Volgens mij hebben ze eerst Muslims Against Crusades geheten, en nu is het geloof ik United Ummah , of Ummah United. Elke keer als ze worden verboden dan nemen ze een andere naam. Het zal mij niet verbazen als straks de gehele groep zich Ummah United gaat noemen. Maar dat we niks meer van ze zullen horen lijkt me sterk. Ze moeten de Ummah laten groeien, en dat gaat niet vanzelf.
Het is denk ik in ieder geval belangrijk dat ze in de openbaarheid blijven en niet een soort terreur-en infiltratienetwerk worden. Al betwijfel ik of ze de geheime diensten te slim af kunnen zijn- wat die hebben gepresteerd! (denk aan Mossad)

Gelukkig is er blijkbaar zelfs bij moslims weinig draagvlak voor die waanzin.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Gebruikersavatar
Ali Yas
Berichten: 7662
Lid geworden op: zo apr 15, 2012 3:24 pm
Contacteer:

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Ali Yas »

Schepsel schreef:Maar hoe zetten ze zich dan voort? Ik vrees een beetje dat ze moeilijker te monitoren zijn als ze ''ondergronds'' gaan.
Waar is de BVD AIVD dàn voor? Toch niet om zwartkijkers te begluren?

Maar in het algemeen moeten staatsgevaarlijke gekken bij voorkeur zo bang zijn voor arrestatie dat ze ondergronds blijven. Dan hebben we van hun in stilte geprevelde dreigementen ook geen last.
Truth sounds like hate to those who hate truth.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Sharia4Belgium

Bericht door H.Numan »

Schepsel schreef:Maar hoe zetten ze zich dan voort? Ik vrees een beetje dat ze moeilijker te monitoren zijn als ze ''ondergronds'' gaan. Als hun nieuwe strategie uit infiltreren bestaat ipv achterlijk doen op de televisie is dat toch niet fijn, ook niet voor het publiek dat mogelijk vergeet wat een idioten het wel zijn. Maar ik weet niet of ze slim genoeg zijn voor geraffineerde plannen natuurlijk....
Welnee. Dat maakt totaal niks uit. Wat ze openlijk zeggen is sowieso al compleet anders dan wat ze onderling bespreken en plannen. Daarvoor heb je geheime diensten, om dat laatste in de gaten te houden. Toestaan "omdat ze anders illegaal onzichtbaar gaan opereren" is ongeveer hetzelfde als de viespeuk van Riga door laten werken op een kinderdagverblijf omdat hij anders het toch doet.

Deze club kondigde in hun voorgenomen afscheid al aan door te gaan. Dus het maakt helemaal niets uit. Ze veranderen hun naam gelijk een kameleon z'n kleur.
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Mahalingam »

circe schreef:Nu Belkacem zes maanden heeft gekregen, wordt het geen tijd dat ze zijn liefje die toch twee agenten het ziekenhuis ingeslagen heeft, ook eens aan de (hele) tand wordt gevoeld? Wat zou er nu weer loos zijn?
Nikab-vrouw nog niet verhoord
Ruim drie weken nadat Stéphanie Djato een politieinspecteur een kopstoot had gegeven omdat de agente haar dwong haar nikab af te nemen, is de vrouw nog altijd niet verhoord.

Djato werd op de tram aangesproken door de agente die haar vroeg zich te identificeren. Omdat ze weigerde haar nikab af te nemen, werd ze meegenomen naar het politiecommissariaat van Sint-Jans-Molenbeek.
Daar deelde ze een kopstoot uit aan een agente. Het slachtoffer liep een hersenschudding op en brak een tand.[...]
Inmiddels is er klaarheid in de zaak.
Voortaan moeten agenten er rekening mee houden dat nikab's en boerka's wel eens kopstootmoslima's bevatten.
Ik geloof dat de krant het zielig vindt:
Nikabmeisje kreeg twee GAS-boetes
Het nikabmeisje heeft momenteel twee overlastboetes gekregen en het onderzoek van het Comité P naar mogelijk geweld en misbruik door de politiediensten van Brussel-West tegen haar is afgerond. Dat deelde minister van Binnenlandse Zaken Joëlle Milquet (cdH) donderdag in de Kamer mee aan Filip De Man (VB).
http://www.vandaag.be/binnenland/107282 ... klaar.html
24 jaar oud, en dan ben je nog meisje.
28 jaar oud en een gewelddadige Marokkaan is nog een jeugdige.
Groeit dat volk dan nooit op?
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Mahalingam »

Het zal wel niks met Sharia4 te maken hebben. Want die is niet meer, nietwaar?
Zeven arrestaties in terrorisme-onderzoek België
In Brussel zijn woensdag zeven personen opgepakt in het kader van een onderzoek naar een terreurgroep die jonge moslims zou ronselen voor de jihad in Afrika.
Het gaat om zes personen van Marokkaanse en Afrikaanse origine en één Belg.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Buite ... n=elsevier
Belg? Met migratie achtergrond of bekeerd?
En hoe en waar ging de bal aan het rollen? In een ver land.
Ruim een jaar geleden startte het onderzoek naar de groep nadat een Belg aan de Somalische grens was opgepakt. Deze persoon had zich willen aansluiten bij de islamitische terreurgroep Al-Shabaab, een organisatie die gelinkt wordt aan Al-Qa'ida.
Enkele weken geleden werden in België al zeven personen aangehouden in een soortgelijke zaak. Dinsdagavond werden op vliegveld Londen Heathrow ook terreurverdachten opgepakt.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Dhana »

Lekker knaapje. Een grote muil over de verderfelijke moraal van het westen maar dan wel zelf je vriendin bezwangeren. Maar ja, van de islam alles in het werk stellen om uit een islamitsche gevangenis te blijjven waar het iedereen een worst zal wezen of je daar weer ongeschonden uit komt. En dan moet je uiteraard wel met je vriendin naar bed om eemn kleine op stapel te zetten hoe vreselijk je dat ook mag vinden. Ik ga nu even doordenken. Stel dat dit heerschap een werkelijk vroom muslim is, zijn er alijd nog genoeg vrienden om een handje mee te helpen.

Ex-lid Sharia4Belgium eist gevangenishuwelijk
ANTWERPEN - De woordvoerder van het inmiddels ter ziele gegane Sharia4Belgium eist dat hij kan trouwen in de gevangenis.
Fouad Belkacem heeft daarvoor een kort geding aangespannen tegen een ambtenaar van de burgerlijke stand.

De ambtenaar weigert naar de gevangenis in Antwerpen te komen om het huwelijk van de moslimactivist te voltrekken. Belkacem zit daar sinds juli in voorarrest. Hij zou hebben opgeroepen tot haat en geweld tegen niet-moslims.

Zijn huwelijksplannen zijn daardoor danig in de war gestuurd. Hij wilde eigenlijk op 17 augustus in de gevangenis met zijn zwangere verloofde trouwen. De ambtenaar van de burgerlijke stand kwam echter niet opdagen.


Geen schijn van kans

De advocate van de ambtenaar denkt dat het geding van Belkacem geen schijn van kans heeft. ''De kortgedingrechter kan zich enkel over voorlopige maatregelen uitspreken en een huwelijk lijkt mij toch eerder definitief.'' Ook zegt ze dat er geen sprake is van urgentie omdat het koppel al een kind heeft zonder getrouwd te zijn.

De omstreden radicale moslimbeweging Sharia4Belgium hief zichzelf onlangs op. De Belgische minister van Justitie, Annemie Turtelboom, sprak echter van een afleidingsmanoeuvre.


Nieuwe organisatie

Volgens de bewindsvrouw kunnen de activisten snel een nieuwe organisatie oprichten. Ze wees er ook op dat op de website is aangekondigd dat 'de strijd' wordt voortgezet. Sharia4Belgium verwierp de democratie en zag België het liefst in een islamitische staat veranderen.

Door: ANP
http://www.nu.nl/buitenland/2935469/ex- ... elijk.html
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Ariel »

Fouad Belkacem is toch al Belg? Ik begrijp die behoefte aan nu trouwen ook niet erg. Dit is een artikel van 07 juni 2012. Hert word me door dit interview ook duidelijk dat moslims mogen moorden en stelen, want...Als ze daar morgen mee stoppen, dan beginnen ze bij Allah met een wit blad.
Wie is Fouad Belkacem, alias Abou Imran?

Over de achtergrond van de woordvoerder van Sharia4Belgium is niet zo veel bekend. Dit is wat hij zelf vertelde in een interview dat we in februari met hem hadden. 'Ik heb altijd al gewerkt. Ik ben dus geen stempelaar.'

Waar bent u eigenlijk plots vandaan gekomen?

'Ha, daar is ze, de klassieke vraag naar mijn moeilijke jeugd. Ik moet u teleurstellen. Ik ben niet opgeroeid in een kansarm milieu of in een gebroken gezin. Mijn ouders hebben me nooit geslagen. Als u dat misschien graag had gehoord omdat u vindt dat u dan een verklaring zou hebben voor mijn bizar gedrag.'

'Ik ben opgegroeid in Boom. Mijn vader was autohandelaar. Zelf heb ik handel en autotechniek gestudeerd, met de bedoeling in de familiezaak te stappen. Maar zeven jaar geleden is mijn vader met de zaak gestopt.'

'Op mijn 21ste ben ik een praktiserende gelovige geworden onder invloed van andere gelovigen. Ik ben getrouwd en ik heb een zoontje Imran. Vandaar mijn naam “Abou Imran,, dat betekent de vader van Imran.'

'Mijn eerste conflicten met de autoriteit dateren uit die Boomse tijd. Vanuit het jeugdhuis in Boom. De burgemeester vond ons te extremistisch, onder meer omdat we geen activiteiten van holebi's wilden toelaten in ons jeugdhuis. Dat conflict is serieus geëscaleerd.'

'Buiten Sharia heb ik een perfect normaal leven. En wat uw lezers misschien ook zal interesseren: ik heb altijd al gewerkt. Waar, dat ga ik u niet zeggen om niemand in de problemen te brengen. Maar ik ben dus geen stempelaar.'

Uw strafblad (dit interview vond plaats in februari) begint anders wel een beetje te lijken op dat van Al Capone. Veertien keer veroordeeld voor verkeersinbreuken en dan nog een reeks veroordelingen voor slagen, vernielingen, bedreigingen en weerspannigheid, smaad en diefstal. En dat voor een vrome moslim.

'U bent een ongelovige. U drinkt ongetwijfeld ook alcohol, nietwaar? In de ogen van Allah zijn dat misdaden. Maar als u morgen stopt met drinken, dan begint u bij Allah met een wit blad. Zo is dat bij mij ook.'

'De meeste van mijn veroordelingen zijn er gekomen na protestacties van Sharia, waar het er af en toe onzacht aan toeging, zoals in 2009 na ons protest tegen het hoofddoekenverbod. Toen ben ik door zeven agenten in een combi gesleurd en mishandeld.'

'De rest zijn jeugdzonden. En weet u, als het dan allemaal zo erg is als ik in de pers lees, waarom loop ik dan nog vrij rond, denkt u?'

'Het is allemaal fel overdreven, die verhalen van die veroordelingen. Maar ik vind het niet erg, ze doen maar.'

Is Sharia4Belgium meer dan een handvol halvegaren? Want zo komen jullie in elk geval wel over op de filmpjes die jullie op Youtube posten.

'De leden van Sharia zijn moslims met een doel. Ons doel is de tevredenheid van Allah zoeken. Wij doen dat door de mensen aan te sporen tot het goede en te leven zoals Allah dat voorschrijft.'

'Wij drinken geen alcohol en gebruiken geen drugs. Wij leggen onze vinger op de problemen van de maatschappij en dragen oplossingen aan.'

'Vindt u echt dat ik een halvegare of een marginaal ben die zich op de rand van de maatschappij beweegt? Daar ben ik blij om, want pedofielen, verkrachters en andere perverten worden niet als marginaal beschouwd in dit land. Dan ben ik er liever wel één.'

'Sharia is trouwens in volle expansie. We zijn hier in België begonnen met twee man. De Belgische Sharia ligt aan de basis van de wereldwijde organisatie. Ondertussen zijn we in twintig landen actief.'

'Er is ondertussen zelfs een Sharia4India opgericht. Niet slecht toch voor een bende marginalen? Neen, ik zeg u, de democratie loopt op haar laatste benen. Zelfs op onze sandalen winnen we de strijd nog.'

Ziet u uzelf als een soort uitverkorene?

'Allah leidt wie hij wil. Neen, ik ben de uitverkorene niet. We hebben ook nog niet zoveel volgelingen, maar aan de andere kant, die had Jezus in het begin ook niet.'

'Jezus had in zijn tijd geen impact op zijn volk. De meerderheid was tegen hem. Ze bestreden hem ook. Het kan verkeren, allemaal.'

'Maar net als Jezus verkondig ik de boodschap. Hij is een voorbeeld voor ons.'

'Iedere keer dat er een moslim wordt gedood, wordt er in het Westen feest gevierd. Wie is er wie dan aan het beledigen?'

Als een islamitisch land voor u het paradijs is, waarom vertrekt u dan niet gewoon naar eentje naar keuze?

'Een islamitische staat met de sharia voor iedereen. Dat is ons ideaal. Als er ooit ergens ter wereld zo'n land komt, ben ik direct weg. Maar zo'n land bestaat voorlopig nog niet.'

'De Taliban waren goed bezig in Afghanistan. Ze moesten natuurlijk eerst het land zuiveren van corruptie, dat kan je niet in vier of vijf jaar tijd regelen. Rome is ook niet gebouwd in één dag. Maar het Westen heeft hen de tijd niet gegeven.'

'De ideale staat voor ons is zoals het was tijdens het islamitische kalifaat in 1300. Toen was de sharia de wet voor iedereen.'

'Er is nooit een toleranter regime geweest als toen, in die periode. Iedereen leefde in vrede samen, de joden inbegrepen.'

'Maar misschien moet ik wel niet verhuizen en wordt België het islamitische paradijs? Overal ter wereld vallen de dictators. De gekozen dictators van België zullen ook nog wel vallen. Het is alleen een kwestie van tijd.'

Bent u niet bang dat één van uw volgelingen uw boodschap van zogenaamde tolerantie op een dag verkeerd interpreteert en een bloedbad aanricht onder de ongelovigen?

'Ha? U bedoelt zoals Hans Van Themsche heeft gedaan, die soldaat van Filip Dewinter? Bij mijn weten heeft Dewinter niet mee moeten terechtstaan voor assisen. Of heb ik iets gemist?'

'Voor alle duidelijkheid: wat de rechtbank ook zegt of zal zeggen, ik heb nooit opgeroepen tot geweld. Het enige wat ik doe, is Allah smeken om de zondaars te straffen. Of dat nu Marie-Rose Morel of Filip Dewinter is. Of Pieter De Crem, die de oorlog in Afghanistan sponsort.'

'Maar wees nu eens serieus: een smeekbede tot Allah dat ze allemaal kanker mogen krijgen, is niet hetzelfde als een oproep tot geweld. Of toch?'

http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 120607_064
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Manon »

leedvermaak:
'Op mijn 21ste ben ik een praktiserende gelovige geworden onder invloed van andere gelovigen. Ik ben getrouwd en ik heb een zoontje Imran. Vandaar mijn naam “Abou Imran,, dat betekent de vader van Imran.'
mijnheer is helemaal niet getrouwd voor de belgische wet. Er is niks wat hem hier bindt. Hij zal zijn straf voor drugshandel in Marokko moeten gaan uitzitten... dat hij Allah maar om erbarmen vraagt.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Dhana »

circe schreef:leedvermaak:
'Op mijn 21ste ben ik een praktiserende gelovige geworden onder invloed van andere gelovigen. Ik ben getrouwd en ik heb een zoontje Imran. Vandaar mijn naam “Abou Imran,, dat betekent de vader van Imran.'
mijnheer is helemaal niet getrouwd voor de belgische wet. Er is niks wat hem hier bindt. Hij zal zijn straf voor drugshandel in Marokko moeten gaan uitzitten... dat hij Allah maar om erbarmen vraagt.
Ja, heel vreemd. Ons burgerhuwelijk heeft geen waarde voor moslims maar als het een uitwwijzing naar Marokko kan voorkomen, moet er ineens burgelijk getrouwd worden in de gevangenis. Ik ben werkelijk nog geen moslim tegen gekomen die principieel blijft als het geen voordeel oplevert.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Mahalingam »

Ze willen Belkacem vrij laten. Ik dacht dat die nog gevangenisstraf te goed had.
Maar daarvoor zit die kennelijk niet in de gevangenis.
Parket in beroep tegen vrijlating Belkacem
De raadkamer in Antwerpen wil Fouad Belkacem, woordvoerder van het ontbonden Sharia4Belgium, onder strikte voorwaarden vrijlaten. Het parket heeft beslist hoger beroep aan te tekenen tegen die beslissing. Belkacem blijft dus voorlopig in de cel. Het is nu aan de kamer van inbeschuldigingstelling om zich binnen de vijftien dagen uit te spreken over zijn verdere aanhouding.
http://www.gva.be/nieuws/binnenland/aid ... arden.aspx
En wat zijn die voorwaarden?
geen contact hebben met vroegere leden van Sharia4Belgium, krijgt hij een internetverbod, mag hij niet met de pers praten, moet hij werk zoeken, een samenscholingsverbod naleven en mag hij niet deelnemen aan betogingen.
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
KevinB
Berichten: 1426
Lid geworden op: vr okt 14, 2011 4:42 pm
Locatie: Vlaanderen

Bericht door KevinB »

Wel, wel, Staatsveiligheid. Op het eerste gezicht klinkt dit hartstikke goed: het salafisme is voor België een grote bedreiging, misschien zelfs erger dan de dreiging van een aanslag. Maar het lijkt er toch op dat Winants en de Stasi Staatsveiligheid andermaal de bal misslaan. Het salafisme is er niet alleen op uit om mensen aan te zetten de westerse waarden te ondermijnen en zich buiten de westerse samenleving te plaatsen; het salafisme is erop uit de westerse samenleving in zijn geheel te ondermijnen, over te nemen en te transformeren. Het salafisme is uit op overname en onderwerping van de westerse maatschappij. Dat erkennen ze niet. Bovendien is het erg verkeerd om te spreken van radicalisering, strenge interpretatie van de islam, extremisme et cetera. Het salafisme IS de ware islam, de islam pur sang. Er is geen sprake van islamitisch radicalisme of iets dergelijks; de islam in inherent radicaal. Het salafisme is de juiste islam. Daar valt niet over te twisten. Misschien is zelfs de term salafisme enigszins misleidend en bedenkelijk. Want de dreiging gaat niet uit van 'salafisme' of 'extreme islam'; de islam IS de dreiging. De islam is het probleem. Maar dat zullen ze bij de Staatsveiligheid niet durven zeggen. En ten slotte moet natuurlijk ook "extreemrechts" er nog worden bijgesleurd om het te kunnen brandmerken als gevaarlijk. Sorry hoor, maar wat een belachelijk, gekleurd en foutief bericht van de Staatsveiligheid.
"Salafisme is gevaarlijker dan terroristische aanval"

10/11/12 - 07u30 Bron: belga.be © belga.

België heeft op lange termijn meer te vrezen van het salafisme dan van een terroristische aanval. Dat heeft Alain Winants, het hoofd van de Staatsveiligheid, verklaard in La Libre Belgique.

De terroristische dreiging is sinds de aanslagen in New York op 11 september 2001 geëvolueerd in de richting van meer geïsoleerde cellen, wat het werk van de inlichtingendiensten bemoeilijkt, stelt Winants.

Maar daarnaast bestaat er volgens het hoofd van de Staatsveiligheid ook het gevaar van een latente radicalisering. Het gaat om mensen die onder invloed van sommige ideeën "zoals het salafisme", een "strenge interpretatie van de islam", ertoe worden aangezet om "de westerse waarden te verwerpen", klinkt het.

Het hoofd van de Staatsveiligheid schat dat het salafisme op lange termijn "gevaarlijker is dan een terroristische aanslag, omdat het verraderlijk is, de westerse waarden ondermijnt en ervoor zorgt dat een deel van de bevolking wordt aangemoedigd om zich buiten de westerse waarden van de samenleving te plaatsen".

Winants vreest bovendien dat dit kan leiden tot een bipolarising van de samenleving, door "een reactie van extreemrechts, dat daarin een reden zal zien om de islam in het algemeen te bestrijden (...) En dat kan een reactie van extreemlinks veroorzaken."
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... nval.dhtml
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re:

Bericht door Danube »

KevinB schreef:Wel, wel, Staatsveiligheid. Op het eerste gezicht klinkt dit hartstikke goed: het salafisme is voor België een grote bedreiging, misschien zelfs erger dan de dreiging van een aanslag. Maar het lijkt er toch op dat Winants en de Stasi Staatsveiligheid andermaal de bal misslaan. Het salafisme is er niet alleen op uit om mensen aan te zetten de westerse waarden te ondermijnen en zich buiten de westerse samenleving te plaatsen; het salafisme is erop uit de westerse samenleving in zijn geheel te ondermijnen, over te nemen en te transformeren. Het salafisme is uit op overname en onderwerping van de westerse maatschappij. Dat erkennen ze niet. Bovendien is het erg verkeerd om te spreken van radicalisering, strenge interpretatie van de islam, extremisme et cetera. Het salafisme IS de ware islam, de islam pur sang. Er is geen sprake van islamitisch radicalisme of iets dergelijks; de islam in inherent radicaal. Het salafisme is de juiste islam. Daar valt niet over te twisten. Misschien is zelfs de term salafisme enigszins misleidend en bedenkelijk. Want de dreiging gaat niet uit van 'salafisme' of 'extreme islam'; de islam IS de dreiging. De islam is het probleem. Maar dat zullen ze bij de Staatsveiligheid niet durven zeggen. En ten slotte moet natuurlijk ook "extreemrechts" er nog worden bijgesleurd om het te kunnen brandmerken als gevaarlijk. Sorry hoor, maar wat een belachelijk, gekleurd en foutief bericht van de Staatsveiligheid.
"Salafisme is


Het is evident dat de opkomst van fundamentalistische groepen samenhangt met het stigmatiserende gekaffer van extreem-rechts waar in België en Nederland jarenlang sprake van was. Ik denk dat deze radicalisering van moslimfundamentalisme zal afnemen nu racistische partijen als VB en PVV geen rol van betekenis meer spelen.
Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Re: Re:

Bericht door Ariel »

Danube schreef:
Het is evident dat de opkomst van fundamentalistische groepen samenhangt met het stigmatiserende gekaffer van extreem-rechts waar in België en Nederland jarenlang sprake van was. Ik denk dat deze radicalisering van moslimfundamentalisme zal afnemen nu racistische partijen als VB en PVV geen rol van betekenis meer spelen.

Het is evident dat Danube het helemaal verkeerd geeft. Dus meneer de adviseur, trainer, coach en interim-manager, als men voor de tweede wereld oorlog MINDER geageerd had tegen Hitler, dan was er nooit een tweede wereld oorlog uitgebroken. Dat bedoel je dus?
Ik vraag me werkelijk af hoe een bedrijf een figuur als jij kan aannemen.
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Schepsel »

Ze stigmatiseren zichzelf middels wangedrag, zoals richting willekeurige vrouwen, het niet spreken van Nederlands, het de sociale lasten omhoog jagen. Dit zijn allemaal dingen die ik zélf heb gezien en waar ik ook meer dan genoeg van anderen over heb gehoord.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Danube
Berichten: 1786
Lid geworden op: di mar 13, 2012 12:25 pm

Re: Re:

Bericht door Danube »

Ariel schreef:

Het is evident dat Danube het helemaal verkeerd geeft. Dus meneer de adviseur, trainer, coach en interim-manager
Dat ben ik allemaal niet hoor, maar ik zie dat je me die kwaliteiten wel allemaal toedicht. Ik adviseer je niet zo over me te blijven fantaseren; je maakt er jezelf zo klein mee.
, als men voor de tweede wereld oorlog MINDER geageerd had tegen Hitler, dan was er nooit een tweede wereld oorlog uitgebroken. Dat bedoel je dus?
Ik vind de vergelijking van Hitler met Wilders wel passend maar gelukkig herhaalt de geschiedenis zich hier niet.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Dhana »

Zo vind ik de vergelijking tussen geherspoelde figuren zoals jij en NSBers wel weer treffend in de vorm van landverraders.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
H.Numan
Berichten: 8527
Lid geworden op: do mei 08, 2008 3:33 am

Re: Re:

Bericht door H.Numan »

Danube schreef:Het is evident dat de opkomst van fundamentalistische groepen samenhangt met het stigmatiserende gekaffer van extreem-rechts waar in België en Nederland jarenlang sprake van was.
Dus de extreem rechtse kaffers waren er eerst. Er waren geen problemen met mohammedanen.
Waarom kwamen er dan extreem rechtse kaffers?
Ik denk dat deze radicalisering van moslimfundamentalisme zal afnemen nu racistische partijen als VB en PVV geen rol van betekenis meer spelen.
Eerstens is de onbetekenende rol van de PVV ook iets wat jij denkt. Tweedens ziet niemand -behalve jij en je vriendjes - radicalisering afnemen. Integendeel. Het neemt flink toe. En echt niet alleen in de landen waar de door links zo bejubelde "Arabische Lente" zich afspeelt.

Denken kan jij beter over laten aan de paarden. Die hebben er een veel groter hoofd voor. Zei mijn wachtmeester altijd. :smile7:
een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht….
Anoniem
Mahalingam
Berichten: 52288
Lid geworden op: za feb 24, 2007 8:39 pm

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Mahalingam »

Belkacem staat voor de rechtbank en hoort de eis:
Parket wil maximumstraf voor Belkacem
Het openbaar ministerie heeft vrijdag de maximumstraf van één jaar cel, 300 euro boete en een ontzetting uit de rechten geëist voor Fouad Belkacem (30). De leider van het intussen opgedoekte Sharia4Belgium wordt beschuldigd van het aanzetten tot haat. Belkacem verspreidde een videoboodschap waarin hij opriep tot geweld tegen niet-moslims.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 3_00378926
En wat hadden zijn advocaten (meerdere) en hijzelf te zeggen?
Meesters Walter Damen en Sven Mary beklemtoonden verder dat de rellen gestart zijn vooraleer het provocatieve filmpje van Belkacem online is geplaatst.[...]
"Belkacem heeft al 6 maanden in voorhechtenis uitgezeten van het ene jaar dat tegen hem wordt gevorderd. Een gewone burger die 1 jaar cel krijgt moet daarvan maar een derde uitzitten, 4 maanden dus, maar hij zal de hele tijd moeten uitzitten".[...]

Belkacem zelf bevestigde dat hij alleen maar verzen uit de Koran had geciteerd. Hij keerde zich "niet tegen alle niet-moslims, maar alleen tegen mensen die de moslims willen schaden". Daarbij werd dan Filip Dewinter geciteerd. "Ik heb niets tegen Belgen, heb ook geen problemen met België, want ik ben zelf Belg". In de toekomst wil hij "een goede huisvader worden en een normaal leven leiden. Sharia4Belgium werd ontbonden omdat België nog niet rijp is voor een provocatieve strategie", zo zei hij nog.

procureur Festraets wees erop dat Belkacem's oproep tot haat wel degelijk gevolgen heeft gehad, hoewel dat juridisch nog niet eens moet. "Op 8 juni stak een moslim twee agenten met een mes in de metro in Sint-Jans-Molenbeek en die beriep zich op het filmpje van Belkacem. Volgens Belkacem zouden de rellen ook niet het gevolg zijn van zijn filmpje. Maar er waren ook nog rellen op 1 juni en de dagen nadien".
http://www.gva.be/regio-antwerpen-stad/ ... allah.aspx
Belkacem: "Ik heb niets tegen Belgen, heb ook geen problemen met België, want ik ben zelf Belg".
Wie in de Islam zijn hersens gebruikt, zal zijn hoofd moeten missen.
Gebruikersavatar
Manon
Berichten: 17353
Lid geworden op: ma feb 17, 2003 9:58 am

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Manon »

Belkacem zelf bevestigde dat hij alleen maar verzen uit de Koran had geciteerd.
Heerlijk.... Nu zet hij het Belgische rechtssysteem lekker voor schut.
ZIJ hebben islam als religie erkend.
Koran is de basis van die gesubsidieerde religie.
Hoe kunnen ze nu iemand veroordelen voor het citeren van zijn erkend gesubsidieerd heilig boekske?

Dat is trouwens wat ik al op vele sites telkens herhaalde: Belkacem citeert enkel koranverzen!
Make up your minds gentlemen. Les jeux sont faits.
More diversity always means "less white people"
Diversity is a codeword for white genocide.
Dhana
Berichten: 7962
Lid geworden op: do nov 27, 2008 10:15 am

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Dhana »

circe schreef:
Belkacem zelf bevestigde dat hij alleen maar verzen uit de Koran had geciteerd.
Heerlijk.... Nu zet hij het Belgische rechtssysteem lekker voor schut.
ZIJ hebben islam als religie erkend.
Koran is de basis van die gesubsidieerde religie.
Hoe kunnen ze nu iemand veroordelen voor het citeren van zijn erkend gesubsidieerd heilig boekske?

Dat is trouwens wat ik al op vele sites telkens herhaalde: Belkacem citeert enkel koranverzen!
Make up your minds gentlemen. Les jeux sont faits.

Ik denk dat het bedoeling is dat alleen de mildere verzen geciteerd worden.
Wil je in het leven werkelijk leren, moet je in staat zijn buiten het eigen ego te schouwen.
Gebruikersavatar
Schepsel
Berichten: 4929
Lid geworden op: zo jun 20, 2010 6:43 pm
Locatie: 하늘

Re: Sharia4Belgium

Bericht door Schepsel »

Dit komt hartstikke goed uit! Misschien dat het sommige mensen dan eens begint te dagen.
Ik heb de beste feiten. Het zijn alternatieve feiten. Niemand respecteert de feiten meer dan ik. De rest is FAKE NEWS. SNEU. Net als ''zogenaamde rechters'' en scheiding der machten, SNEU.
Plaats reactie