Marokkaanse mensenrechtenactivist aangevallen in Brussel

Gebruikersavatar
Ariel
Berichten: 89853
Lid geworden op: wo apr 07, 2004 10:30 pm

Marokkaanse mensenrechtenactivist aangevallen in Brussel

Bericht door Ariel »

Zo zie je maar weer. Sommige Marokkaanse moslims hebben niks op met mensenrechten. Ze slaan een mensenrechtenactivist liever dood.
De enige die voor mensenrechten op mag komen is Allah, en die laat het lelijk afweten.
Marokkaanse mensenrechtenactivist aangevallen in Brussel

De Marokkaanse mensenrechtenactivist Ahmed Marzouki is gisteravond in Brussel door twee personen aangevallen. Zij dienden Marzouki klappen toe en beledigden hem in het Arabisch. Dat meldt het Franse persagentschap AFP.

Marzouki is de auteur van best-seller "Tazmamart, cellule 10" en zat 18 jaar vast in de bunkers van Tazmamart in het zuidoosten van Marokko. Hij zou woensdagavond in Brussel een lezing geven over het thema "verzoening" en mensenrechten in Marokko.

"Op weg naar de conferentie benaderde een man me, zette zijn knie in mijn rug en deed me vallen. Vervolgens kreeg ik van alle kanten klappen en zag ik dat een mes getrokken werd", aldus Marzouki. "De daders beledigden me in het Arabisch." Volgens cineast Mohamed Ouachen, die getuige was van de aanval, waren er twee daders.

Marzouki heeft een klacht ingediend. De aanval zou binnen de Marokkaanse gemeenschap in België woensdagavond voor grote opschudding gezorgd hebben. (belga/kve)

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/art ... ssel.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
The heart of the wise inclines to the right,
but the heart of the fool to the left.
Plaats reactie